Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
jak masz 15,2V na odpalonym a 12,8V na S to..............?
Diody sprawne ?
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Regulator napięcia - nie szczotki....
Jeśli alternator był podłączony do wiązki po prądnicy to nie będzie prawidłowo działać. Grubszą końcówkę opisaną + lub B+ podłącz do akumulatora a cienką opisana D+ lub inaczej podłącz przez kontrolkę do + po stacyjce.
Sprawdz ladowanie na wysokich
Jezeli alt tak dobrze laduje a na aku juz nie to musi gubic prad dziec po drodze ja stwawialbym na mase pewnie zasniedziala i nie laczy dobrze. latwo to sprawdzic porowac nowy kabel od silnika do minusa aku i wtedy spr ladowanie,
Witam zmierzyłem napięcie ładowania na zaciskach półrocznego akumulatora w moim jeepie i okazało się, że na wolnych obrotach wynosi on 16.8 Volt a na szybkich 17,7 Volt zamieniłem na akumulator stary który tracił w zimę napięcie i okazało się, że na nim prąd U wolnych obrotów wynosi 15,7 Volt a na szybkich 16,5 Volt. Wymieniłem regulator napięcia i...
Witam Mam pytanie co ma wspulnego obrotomierz z ładowaniem ? W aucie stracilem ladowanie i przestal dzialac obrotomierz, na wysokich obrotach obrotomierz zalapywal i czasem terz zalapywalo ladowanie. Co jest szczotki na alternatorze ? VW t4 93r 2,4L
Wygląda na to że znowu uszkodził Ci się regulator napięcia. Pytanie dlaczego. W jakim stanie mechanicznym i elektrochemicznym jest akumulator? Czy: akumulator nie jest już "trupem" o znikomej pojemności? (da się go naładować ręcznie do sensownego napięcia?) cele mają prawidłowy poziom elektrolitu? gęstość jest odpowiednia (aerometr)? połączenia klem...
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Do tego alternatora nie dostaniesz regulatora /stary typ magneti marelli/, ale z powodzeniem może być z malucha tylko dobrze połączyć z szczotkotrzymaczem i sprawdzić czy obie szczotki są na szczotkotrzymaczu odizolowane od masy.P
Witam, Sprawa dotyczy Volvo S40 1.6 D z 2005 roku , przy podgladzie parametrow bierzacych zaciekawilo mnie ladowanie alternatora: 14,7 V - 14,87 V . Czy nie jest troche za wysokie?
Oczywiście trudno było kupić mostek (DER2000) i go wmontować? Poza tym mechanizm usterki jest prosty-zdechający aternator przepala lampkę kontrolną ładowania.
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
problem w tym ze zaraz po przyjezdzie on jest prawie tak samo gorący jak na postoju, roznica jest ok 10C, a dodam ze nie jezdze jak emeryt, bardzo czesto obroty powyzej 3500 i jak stane to jest tak gorący ze nie idzie go dotknąc, ale zlapalem kontakt z jednym z kupujących z tamtej aukcji i on ma nieco inne problemy z tym alternatorem, ma za wysokie...
sprawdzilem ladowanie i na obrotach wysokich ma kolo 14 a na wolnych ma 12.5 i podobno jakas dioda sie spalila w alternatorze... i czy jak mam bardzo slabe ladowanie to moge miec problemy z odpaleniem go rano?? i ile kosztuje taka wymiana??
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Doładuję go do pełna, założę do ''ciapaja'' i nie będę się więcej przejmował.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Temat z 4 lat.
Po włączeniu świateł bez akumulatora spada do 12v, ale czy na zaciskach aku. Nie powinno być takie jakie dostanie akumulator czyli około 14v? Nie zawsze, w takich konstrukcjach jak "traktorki" często nie..., bo nie ma tam klasycznego alternatora.
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Mam pytanie poniewaz zalozylem do ursusa 912 alternator i regulator napiecia z fiata i jest problem poniewaz na wysokich obrotach jest zbyt wysokie ladowanie zmienialem regulatory na inne to znaczy ten sam model tylko rozne sztuki ale nadal problem wystepuje wydaje mi sie ze regulatory byly sprawne poniewaz po podlaczaniu stykow wystepowalo iskrzenie...
Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty może tak a może lepiej inaczej, jest dobrze ale za chwilę okazuje...
Wymień przekaźniki,20zł typowa usterka . u samej góry skrzynki góry po prawej dwa, fabrycznie żółte. Nic innego tam nie pada. Chyba że masz za wysokie napiecie ładowania alternatora to będą znikać kierunkowskazy. Podczas pracy silnika oczywiście.
Przy lampce 3W powinno być ok.
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
Źle doczytałem ,regulator ogólnie się wymienia -gdy kontolka nie świeci (uszkodzenie regulatora) -zbyt małe ladowanie -alternator ładuje ponad 14,4V. To że jest problem ze wzbudzeniem może być wina samego alternatora.Jeżeli już się wzbudzi ,ile ładuje.
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF. A jeśli nie walnie wysokiego napięcia a wręcz przeciwnie spadnie tak jak w moim przypadku to co jest nie tak?Kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu a mimo to brak ładowania.Dodaje gazu to...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
WitaM. Na początek proszę o wyrozumiałosc. Korzystam z telefonu a tu nie jest tak przejrzyście i pewnie pomyliłem dział. Problem dotyczy ciągnika rolniczego, w którym alternatorem steruje komputer. Ciągnik stracił ładowanie po czym samo powróciło. Kolejnego dnia rozsypało się łożysko w alternatorze i zostało wymienione. Wszystko ok John Deere wyjeżdża...
Witam! Sprawdz sobie miernikiem ladowanie w taki sposob: plusik miernika do plusika akumulatora, a minusik raz do kasty, a drugi raz do silnika. Jesli pomiary beda sie roznic, tzn. na silniku bedziesz mial wiecej to albo przeczysc miejsce laczenia sie silnika z kasta pojazdu (no i kasta, a klema)albo pociagnij drugiego druta dosc grubego pomiedzy silnik,...
pamiętaj, że elektronika w SCIII to już wyższa jazda i np. komp sam steruje ładowaniem alternatora (napięcia wyższe niż 14,4V), więc... :)
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
99,9% regulator
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Archeologia........
Sprawdź zasilanie na grubym przewodzie,od rozrusznika do alternatora ,masa alternatora ,naciąg paska.
Ma i to dużo. Przez nią jest wzbudzany alternator, mała moc żarówki to słabe wzbudzenie co skutkuje pojawieniem się ładowania dopiero przy wysokich obrotach.
Moje pytanie: czy to może być wynik uszkodzenia elektroniki w wyniku braku ładowania w momencie uszkodzenia regulatora alternatora, czy też wynik wyższego niż wcześniej poziomu ładowania? Czy da się to jakoś skalibrować programowo, czy trzeba naprawiać licznik? Alternator sam demontowałeś czy dałes auto do "usługi kompleksowej"? Ten "wyższy poziom...
Ostatnio akumulator w moim Peugeocie 206 szybko się rozładowuje. Akumulator kupiony 4 lata temu. Sprawdziłem multimetrem na włączonym silniku oraz z włączonymi nawiewami, światłami i radiem i pokazywało między 14,54-14,58. Wiem, że górna granica to 14,5. Czy mój wynik minimalnie za wysoki może martwić?
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Nie wolno w zadnym wypadku odpinac alterantora od instalacji. Czy wyrazenie odpinam chodzi o strikte podpiecie elektryczne , czy zdejmujesz np pasek? Piszesz o czystych kostkach, ale nie napisales jakim napieciem laduje i czy wogole laduje. Jedynie woltomierz to moze pokazac. Sprawadz i napisz wyniki. Podaj tez napiecie spoczynkowe twojego akumulatora....
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
tak, jeżeli jest uszkodzony i ma mały przepływ prądu, uszkadza się też jeżeli mamy uszkodzony mostek, lub uzwojenie (stojan), dlatego trzeba tą dyskusje skończyć i zabrac się do pracy, tego typu alternator ze wzbudzeniem z modułu nadwozia, trzeba dokładnie sprawdzić przed złożeniem i wymienić zużyte, lub popsute elementy, jak równiez okablowanie do...
Podstaw regulator napięcia nic innego nie mogło paść.
Witaj :) Dolewamy tylko wody jeżeli nastąpił ubytek podczas normalnej pracy akumulatora w aucie, żadnego Elektrolitu chyba że wyciekł podczas uszkodzenia , przewrócenia. Odparowanie wody to proces naturalny na który składają się różne czynniki, np. ciepłe lato, zbyt wysokie napięcie ładowania przez alternator powyżej 14,5V Jeżeli po odkręceniu korków...
Posiadam quada Reinmech Motortek 175H. Odkad go kupilem jest problem ze swiatlami, bardzo slabo swieca. Do wtyczki od lampy dochodzi 7.6V na wolnych obrotach. Kiedy wlacze swiatla, napiecie spada do ok 5.6V Nie jestem w stanie zmierzyc napiecia po dodaniu gazu gdyz moj miernik zaczyna pokazywac glupoty, wartosci bardzo skacza a moj przyrzad potrzebuje...
Bardzo często przyczyną wyłączania sie jest za wysokie napięcie ładowania alternatora.Spawdzic alternator lub odlączyc alternator na probe.
Szczotki i pierścienie ślizgowe wymienione A po wymianie przetoczyłeś pierścienie? Jeśli mają bicie promieniowe to na wyższych obrotach szczotka prawie nie dotyka pierścienia co owocuje brakiem ładowania.
Njlatwiejszym sposobem czy alternator podaje prad jest taki odlacz wszystko co masz podlaczone dodatkowo radio i jakies inne pierdoly wkrec maluczka na wysokie obroty i niech 2ga osoba odlaczy akumulator jak bedzie ladowanie to silnik niezgasnie jak niebedzie to sie zadlawi mozesz miec problem ze szczotkami glownie z ta gorna przykrecana na 2 srubki...
Styki na alternatorze są wyczyszczone i zakonserwowane preparatem do styków elektrycznych, to samo zrobiłem z masą regulatora jak i samymi końcówkami do niego wkładanymi. Żeby wyjaśnić wszystko- żarówki sprawdziłem na krótko i są sprawne,licznik wyjąłem i prześledziłem ścieżki z tyłu w celu zweryfikowania przepaleń/nadtopień i nic nie widać. Plus do...
Może nie tyle słabnie co zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora która to w zamyśle miała być zbieżna z temperaturą akumulatora i w jakiś sposób jest. Zmniejszane jest napięcia ładowania w miarę jak...
Witam.Z tego co wiem to focusy maja takie ladowanie.Wiem bo sam sprawdzalem na kilku.Ja bym sie nie przejmowal.
Mam problem z ladowaniem akumutora. Alternator to 90A w aucie klima swiatla mijania radio i tyle. Ladowanie 14,10V mierzone na klemach mierzone na alternatorze 14,2V po dodaniu gazu 14,2V na aku 14,4V na alternatorze. Podkreslam bez znaczenia dluga trasa czy miasto wysokie obroty czy niskie. Zawsze gdy zmierze napiecie na aku po 5/6h postoju napiecie...
Witam mam problem z ladowaniem ,zaznaczam ze nie jestem fachowcem w tej dziedzinie i mam awarie z ktora sam musze sobie poradzic.Problem byl zwiazany z piszczeniem paska alternatora po rozruchu,w aucie jest nowy akumulator,rolka i pasek 3 razy mechanicy prubowali naprawic usterke.kiedy pasek piszczał ladowanie spadalo do 11 v,po paru minutach osiagalo...
sprawdz ladowanie alternatora, moze byc za slabe i trzeba bedzie szczotki wymienic, powinno byc bez zadnych odbiornikow elektrycznych 14,4v, proponuje takrze wymiane przewodow wysokiego napiecia, mi po wymianie juz tak nie spadaja tak bardzo jak wczesniej. teraz bardzo wazne, obroty silnika musza spasc jak wlaczysz swiatla bo alternator wytwarza silne...
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Trzeba przyznac ze kolega wyzej ma racje. Ladowanie ponizej 14V bez zadnego obciazenia najlepsze nie jest. W jakim stanie sa szczotki na alternatorze? Co do sprawnosci akumulatora to mozna zmierzyc gestosc elektrolitu a wadliwe zdazaja sie szczegolnie te tanie. Pozdrawiam.
Ok. Następnie regulator i szczotki? Jakie powinno byc napięcie jezeli alternator laduje? Czy istnieje mozliwość że nie poszedł Mi mostek? Dodano po 1 Znalazlem kolejna odpowiedz na post:"Njlatwiejszym sposobem czy alternator podaje prad jest taki odlacz wszystko co masz podlaczone dodatkowo radio i jakies inne pierdoly wkrec maluczka na wysokie obroty...
Kontrolka nie jest dobrym sprawdzianem ładowanie, może nie swiecić się zarówno przy zbyt niskim jak i przy zbyt wysokim napięciu alternatora, również może świecić przy braku ładowania i przy za wysokim napięciu. Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś, kontrolka nie informuje jak altenator pracuje, informuje tylko, że alternator wytwarza jakieś sem (jeżeli...
Witam, proszę o inf. czy ktoś się spotkał z takim tematem: Scania Euro6 nowy alternator i nowe baterie, prąd ładowania 29,4V, po wyjęciu alternatora na stole 28,4V, co to może być? Jedyne błędy to zapchany filtr cząstek stałych, ale nie można go wypalić bo jest za wysokie napięcie ładowania?
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Kolo9 w twoim przypadku złe wnioski wysówasz , masz proble,m albo z bilansem albo z idle poborem. Masz poprawne ładowanie. Jemu chodzi o podniesienie napięcia ładowania ponad "ustawowe" 14,4V, akumulatory Ca "lubią" nieco wyższe. V.
Witam,mam problem Stalem sie szczesliwym posiadaczem poloneza 96rok z silnikiem 1,6gli na wtrysku i z gazem Problem polega na tym ze alternator przestaje ładowac po rozgrzaniu sie silnika.Stojac w korku na wolnych obrotach az gasnie,ladowanie jest znikome i tylko na wysokich obratach. Po rozgrzaniu zaczynaja mi przygasac kontrolki,radio przestaje grac,a...
W przypadku alternatora nie reguluje się prądu. A pomierzyłeś napięcie ładowania ??? Najprawdopodobniej jest za wysokie napięcie ładowania. Rozumiem że aku jest 12V :-)
Niestety to jest za wysokie napięcie , stąd to "gotowanie" bo jest przeładowany. Obecne akumulatory żadnego formowania nie potrzebują! A czasem nie jest tak ze to sterownik zarzadza ladowaniem w focusie?zobacz jeszcze jaka widzi temp zewnetrzna dla pewnosci To jest zasadne pytanie - napięcie zależy od regulatora czy od sterownika? Jeśli od regulatora...
Ja ostatnio włożyłem zamiennik z dt dobrany po numerach oryginału i nie ma problemu z błędami od ładowania
Bdzura.
Alternator dąży by dać z siebie stabilne 14,4 V. Akumulator lifepo4 jest wstanie spokojnie przyjąć prąd 1C. Czyli 100A dla aku 100Ah. Te 14,4V to dużo za dużo dla 12V aku lifepo4 rozładowanego do 0. Efektem takiego ładowania był pewnie prąd w okolicach 100-200A (ograniczony rezystancją podłączeń i w czasem alternator ogranicza moc w zależności od temperatury)....
Planuje w tym roku budowe kampera na bazie busa blaszaka. Bedzie mial na dachu panele elastyczne ok 5-6 100w i mysle, zeby wladowac mu z 2 akumulatory po 200ah lifepo4. Bedzie ladowanie tez z alternatora. No ale do rzeczy, chce sobie w tym kamperze pomieszkiwac i moc grac w wymagajace gry. Zastanawia mnie jaki sprzet powinienem wybrac. Głownie chodzi...
kontrolkę musisz prowizorycznie podłączyć ,gdyż alternator może się nie wzbudzić bez niej.Bywa że się wzbudzi ,lecz przy dość wysokich obrotach.
Witam Od dwoch tygodni mecze sie z problemem braku ladowania a mianowice pewnego dnia zapalila mi sie kontrolka braku ladowania i kontrolka recznego po wizycie u mechanika zostal wymieniony alternator na nowy (razem z regulatorem napiecia) po przejechaniu okolo 50 km znow to samo brak ladowania znow mechanik i ponowna wymiana altka na nowy na gwarancji...
może tylko żarówka, musisz sprawdzić a będzie na wyższych obrotach jeżeli nie ma ładowania bo alternator nie stawia oporu
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. [url=https://www.varta-automotive.pl/pl-... Co innego napięcie w stanie spoczynku, co innego napięcie w czasie ładowania i rozładowania. Napięcie zależy od prądu....
jak nie ma na zewnątrz,to jest pod tym czarnym plastikowym dekielkiem z tyłu alternatora.
Walnięty regulator też jest na oko ok. Bez altka kontrolka (ładowania nie akumulatora) nie będzie się świecić.
dzięki za pomoc diody podłączone wszystko działa jak powinno, jeżeli chodzi o alternator to mechanik mi powiedział ze na regulatorze cos jest nie tak i dlatego ta lampka nie gasnie do końca i trzeba będzie go wymienic najprawdopodobniej ale ladowanie jest jak narazie więc stwierdził ze jak jest dobrze to nie ma co psuć. ( chociaż jak rozejrzę się za...
To normalne napięcie przy słabym akumulatorze. Alternator sterowany LIN przez ECU dopóki nie zapali kontrolka ładowania nie ruszać. Jedynie na próbę podmień akumulator.
Może mieć związek z kontrolką ładowania. Ale to tylko sugestia. Kiedy włączamy zapłon na desce rozdzielczej mamy 12V (stan wysoki) a na układzie ładowania w alternatorze 0V (stan niski) kontrolka ładowania świeci. Kiedy uruchomimy silnik na układzie ładowania w alternatorze zmienia się stan napięcia na ok. 13,5-14,2V (stan wysoki) jednocześnie podwyższa...
Rocznik i jaki alternator?
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
opel corsa 1.5D (1995) - po kazdym uruchomieniu silnika kontrolka z symbolem akumulatora nie gasnie; musze "przygazowac" (wystarczy krotkotrwale tzn. ok 2 sek - wazne aby silnik osiagnal dosc wysokie obroty) i lampka gasnie. W momencie kiedy gasnie lampka swiatla samochodu (gdy sa wlaczone) zaczynaja swiecic znacznie jasniej niz wtedy gdy kontrolka...
tak, jest możliwe ładowanie aku rozruchu wyższym napięciem, niż daje alternator, gdyż moduł ładowania posiada powielacz napięcia (widoczny na schemacie DC/DC). Czerwony kabel od sterownika J367 do przekaźnika łączenia równoległego akumulatorów służy właśnie do ładowania akumulatora rozruchowego. Alternator natomiast dopasowuje napięcie do akumulatora...
A może stojan ma przebicie międzyzwojowe. Takie przebicie zmniejsza moc alternatora i potrzeba wyższych obrotów aby osiągnąć napięcie ładowania.
Zmieniałem jakiś miesiąc temu To 14,7 to nie zbyt dużo
Spróbuj najpierw rozłączyć wtyczkę z pierwszego alternatora i zmierzyć napięcie ładowania ma wolnych a potem na wysokich obrotach. To samo postąpić z drugim alternatorem.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Witam po dość dłuższym czasie :P ... Zakupiłem sobie radio alpine cde-9870r nie jest to wysoka polka ale lepsze niz pi0onner i jest to samo podlaczylem tez jakies z wyzszej polki radio alpine i lekko ustalo ale i tak bylo slyszalne. Zmieniłem akumulator i szczotki w alternatorze ladowanie w bmw podobno tak jest 13,8 caly czas :) i swiatelka przygasaja,...
Usterka jest w regulatorze napięcia alternatora. alternator daje zbyt wysokie napięcie ładowania(max 15V). Sprawdź napiecie ładowania.
Nie wiem jak to wygląda w Mercedesie, bardziej się orientuję w starych Volviakach Stawiałbym jednak, że gdzieś jest przerwa, leć po kolei wszystkie połączenia, regulator napięcia, diody itp. Padnięty alternator nie daje prawidłowych napięć nawet na wysokich obrotach
Witam. Temat trochę stary ale chciałbym się podpiąć ze swoim problemem. Może ktoś przeczyta i mi pomoże. Otóż mam podobny problem w moim samochodzie Ford Fiesta MK7 rok prod.2010 1.6TDCI 95KM. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i od początku był problem z niedoładowanym akumulatorem. Początkowo myślałem , że to wina akumulatora i zamierzałem go reklamować...
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
Będzie pobierać prąd podtrzymania wyższego napięcia 14,4 V i będzie on wynosić po ustabilizowaniu w granicach ok. 0,5-1 A. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu dlatego alternatory ładują do 14,4 V natomiast prostowniki do znacznie wyższego napięcia. Współczesne auta mają kompensację temperaturową i wraz z nagrzewaniem się...
Tylko regulator? Uszkodzony może raz działać prawidłowo a raz nie, zależnie od temperatury? We wcześniejszym alternatorze jak padł regulator to albo nie było ładowania albo napięcie było za wysokie ale cały czas niezależnie od temperatury.
wysokie ladowanie wysokie ladowanie akumulatora wysokie napięcie alternatora
wymiana poduszki silnika renault programowanie pilota zamka centralnego czarny nalot miedzi
pralko suszarka digikey zakupy
Toyota Yaris schemat głośników, kolory przewodów, pinout ISO i 10-pin, JBL, podłączenie audio Burchda RX 50 S2 – jak odblokować prędkość powyżej 25 km/h, procedura i skutki