Jeżeli to coś pomoże to mam katalog części do: https://obrazki.elektroda.pl/7370539700_... Nie są to typowe schematy elektryczne, ale poglądowe jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8559405500_...
Tak, to jest to pudełko z wtyczką z boku i z takim bolcem.
zgaśnie po zdjęciu wtyczki z zaworu wolnych obrotów , może servo puszcza ,
W P11.144 autoadaptacja zazwyczaj nie pomaga. Po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skorygować ustawienie śrubki ograniczającej domykanie przepustnicy. Wyczyszczona przesłona nie domyka przepływu i stąd podwyższone obroty biegu jałowego.
Tak, w stronę rozrządu. Zrób 3,5 - 4 i po temacie.
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Możliwe że pękła sprężyna w sprzęgle, lub masz po prostu zbyt wysokie obroty biegu jałowego.
Nie wiem jak micra ale kangoo podnosi obroty po włączeniu nawiewu Wtyczka alternatora jest dwu pinowa ?
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Kolejny przykład "nie znam się na samochodach, ale za to mam fejsik!" W parametrach nic szczególnego nie widać.
Zaślep na próbę rurkę do serwa hamulców, to samo zrób z wężykiem do elektrozaworu evap. Popryskaj po kolektorze dolotowym brake cleanerem
Kabelek ma dotykać tej blaszki tylko gdy dźwignia jest w pozycji 0. Łańcuch cały czas pracuje, bo masz za wysokie obroty biegu jałowego lub uszkodzone sprężyny w sprzęgle.
"Paliwo" nie ma nic wspólnego z takimi objawami, gdzieś ci łapie lewe powietrze.
Co może być przyczyną? Przyczyny mogą być tylko dwie, pierwsza - (zakładając że oryginalne sprzęgło) - za wysokie obroty biegu jałowego, druga to uszkodzone sprzęgło, czyli popękane, uszkodzone, rozciągnięte sprężyny.
Zakupiłem łożyska firmy FAG (6002 C3) ,uszczelniacze wału standardowe (dałem 9zł za jednego ;p),silikon Dirko (szary),gaźnik TILLOTSON HU-133. Tłok jest jeszcze w dobrym stanie ( po zdjęciu wydechy i sprawdzeniu na tłoku nie ma żadnych rys sam cylinder tez wydaje się być dobry) silnik ma dobra kompresje i mam moc.Na wymianę tłoka zastanowię się później....
Na pewno masz właściwą membranę pompującą i zamontowaną od właściwej strony (membraną do korpusu)? Kupowałem zestaw Zama do McCullocha, a okazało się że membrana pompująca nie pasowała. Trzeba było kupić zestaw naprawczy od zupełnie innego gaźnika (membrany pasowały, zaworek iglicowy był większy). Gaźnik na primer powinien mieć dwa zaworki zwrotne:...
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
po czyszczeniu przepustnicy trzeba zagrzać auto do temperatury normalnej pracy i na wyłączonym silniku przeprowadzić adaptacje przepustnicy zrobisz to vag comem tu masz podaną opis co i jak http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepust...
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
Wyślę ci materiały , jak już sam chcesz się za to brać. Pozdrawiam
200 tyś to naprawde bardzo wysokie obroty,a tak poważnie to sprawdż podciśnienia lub linkę od gazu czy przepustnica się zamyka.,ewentualny odczyt błędów mógłby pomóc.,
Czy da się odłączyć przewód wlotowy powietrza, tak żeby zobaczyć pracę przepustnicy po uruchomieniu silnika? Wiązka - myślałem skrótowo - styki i przewody, może coś nie łączy - w samej przepustnicy albo kable pęknięte. A może jest gdzieś dziura. Nie wiadomo, trzeba szukać.
Paliwo odcinane jest przy hamowaniu silnikiem. Przy zmianie biegu (wysprzęglenie) po prostu silnik by Ci zgasł. A silnik krokowy wygląda tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Witam ponownie! Problem najprawdopodobniej była przycinająca się od brudu manetka od zwiększania obrotów. Pojawił się za to nowy problem po odpaleniu a następnie zgaszeniu pila całkowicie zaniemówiła, sprawdziłem wszystko, przewód paliwowy nie jest zatkany, gaźnik był przedmuchany, jest iskra ale świeca suchutka... z deszczu pod rynnę..
I autko dobrze już jeździ?
Pryskales ponownie Polakiem?
A w jakich okoliczność pojawiła się usterka? Regulowałeś gaźnik? Czy kolektor dolotowy jest szczelny? Jeśli wszystko jest w porządku można spróbować wykręcić śrubę regulacyjną- ale pamiętaj czym kręciłeś żebyś wrócił do stanu poprzedniego.
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
Ale w ASO nie ma magików. Są mechanicy szkoleni we Francji, czy gdzieś tam. Sami mi to mówili gdy przy mnie zdejmowali klemę. Pytałem wcześniej co należy zrobić poczas wymiany/odłączenia akumulatora. Bo przecież nie będziesz robił blacharki w aucie nafaszerowanym elektroniką z podłączonym akumulatorem :) Pozdrawiam
I to jest już ostateczny wpis dla potomnych żaden TPS żadna nieszczelność w dolocie a co do Ciebie robokop to jesteś bardzo zgryźliwy obstajesz cały czas przy jednym nie wiem czym tam jeździsz na co dzień ale skoro u ciebie ciśnienie w kołach pomaga to se dopompuj jeszcze więcej powietrza w balony i na zapas do bagażnika włóż czujnik wymieniony problem...
tak zapytam o który potencjometr chodzi? od TPS-u? bo też zauważyłem, że na testerze daewoo przy podniesionych obrotach było 30 stopni co uznałem za niemożliwe i błąd testera, ale jak widac cos w tym jest. Tak jeszcze zapytam od czego zależy w tym aucie ustawienie zapłonu? oprócz czujnika wałka i wału kobowego
I jak tam kolego rozgryzłeś ten problem z obrotami bo u mnie to samo i już nie mam sił
Witam, Jest to jednopunktowy wtrysk Bosch, rok produkcji auta 1995. Komputer resetowałem po przez odłączenie plusowej klemy od akumulatora i dotknięcie do minusowej klemy na około 30 sekund. Przy przewodach podciśnienia nic nie było grzebane, takie objawy zaczęły się dziać odkąd jest zimno, bo w lato było wszystko w porządku. Właśnie mierzyłem czujnik...
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
poradziłem sobie sam postanowiłem wyczyścić całość i po demontażu okazało się że uszczelka między kolektorem a wtryskiem jest przerwana i bierze tam "lewe" powietrze stąd błąd i reszta problemów ....
Witam ,jestem od niedawna posiadaczem Astry 1.7 dti ( isuzu) , nie wiem czy to normalne ale mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jałowego 1100/ min czy to normalne, czy moze ktos wie jak sie to reguluje i gdzie . Dziękuje za odpowiedz.
Czujnik TPS.
Stara znana sprawa w X16SZR...
Koledzy potrzebuje pomocy. Mam w warsztacie VW Polo 1,9 SDI z 2000 roku. Silnik AEY. Przyjechał z problemem ... bład przepustnicy... G-79 ...był to problem z przewodami.Rozwiazałem go, przewody łapały mase, ale naprawiłem. Błąd juz się nie pokazuje ale silnik ciagle chodzi na okolo 1200 1300 obr/min. Bede teraz probowal zmieniac element po elemencie....
Dziekuje za odpowiedź. A co do adaptacji przepustnicy, to ją wykonałem mimo iż mam przepustnice sterowaną linka nie na potencjometrze. Ale to nic nie dało. Zostaje jeszcze sprawdzić ten "nowy" sterownik :)
Te silniki - zwłaszcza na tych pompach - mają tak wiele przypadłości że diagnoza przez internet to jak wróżenie z fusów ale na moje padł ci automat ssania. Tego typu ustrojstwo https://obrazki.elektroda.pl/3727267400_... które wkręcane jest w już nie pamiętam czy blok czy głowicę (bo dawno tego motoru na oczy nie widziałem) a drugi...
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
witam! mam problem z moją corsą A z 94 roku. po uruchomieniu silnika wszysto w normie lecz kiedy silnik się nagrzeje trochę obroty "na luzie" wędrują do góry i zatrzymują się około na 2300 obrotów . pozatym zapala się błąd komputera. mam w planie zrobić diagnostykę błyskową. wyczściłem już silniczek krokowy i podmieniałem na inny. co może być przyczyną...
Mam problem z obrotami silnika.Stało się to nagle, staję na światłach a obrotomierz zostaje na 1300.rano trudno odpalić silnik, kiedy się nagrzeje(po 5 min pracy) bieg jałowy wzrasta do 1300 i waha się do 1500 i ani grama mniej. nie kopci jakoś dziwnie ma po prostu za wysokie obroty biegu jałowego po nagrzaniu. Proszę o pomoc nie chcę aby jakiś specjalista...
Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie) Typ: 1.4 16V Oznaczenie: Z14XE Dodano po 5 Odłacz kleme na 20 minut i podłacz i zobacz czy sie ustabilizuje, jesli nie to stawiam na lewe powietrze które sielnik zasysa gdzies na łaczeniu kolektorów dolotowych za przepustnica, a pali sie check engine?? jesli tak to podłącz czytnik kodów usterek...
Witam. Posiadam do zrobienia dziwny przypadek vectry b 99`. Silnik 2.0 16v, zimna odpala ok trzyma obroty około 1krpm z hakiem ale wraz z temperaturą wzrastają do około 1800-2000 i tak zostają. Odczyty z przepływki, sondy, czujnika temp. powietrza i czieczy ok. Szczelność dolotu sprawdzona(wielokrotnie i na pewno szczelny), wymieniona uszczelka pod...
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Witam, a może któryś z Kolegów miał styczność z Renówką Safranką?? Interesuje mnie wszystko :) Np. dlaczego czasami obroty biegu jałowego są 1500, a często są normalne :) Sprawy elektryczne, no i diagnostyka - kody błędów, samodiagnoza... Różne spostrzeżenia :) Pozdrawiam :)
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
uszczelka pod monowtryskiem wydłuchana albo źle założona linka gazu. Mógłbys nie lamerzyć?
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
Zbyt wysokie obroty biegu jałowego, lub uszkodzone sprzęgło odśrodkowe.
Mam problem z yamaha yzf r125 Silnik zimny czy ciepły ciągle trzyma 2500 obrotów na biegu jałowym Co może być problemem?
Dolewałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy i problem z obrotami ustąpił jedynie troche sadzy zostawia na sniegu ale w dieslach to chyba normalne.
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe.
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Obroty biegu jałowego poza obrotomierzem który tam jest chyba do 6 000, a czerwone pole od 5000.
Niestety to nie jest to. Silnik nie dostaje żadnego "lewego powietrza"
Dzięki bardzo ;) ustawiłem już obroty, zalogowałem się na forum motocyklowym i pomogli mi znaleźć magiczna śrubę ;) ale dzięki bardzo za zainteresowanie.
prawdopodobnie ktoryś z dwóch czujnikow temperatury kończy żywot ( cz. temp. płynu lub zassanego powietrza)
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
Masz gdzieś nieszczelność za przepustnicą lub uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.
Spróbuj zrobić tak, jeżeli silnik dostanie podwyższonych obrotów to złap za ten czarny półksiężyc na ośce przepustnicy, z którym połączona jest linka i spróbuj mocno domknąć przepustnicę. U mnie to pomaga, obroty się stabilizują do ponownego poruszenia przepustnicy. Uprzedzając następne odpowiedzi powiem, iż linka gazu nigdzie się nie zacina! Nie mam...
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
A więc: wymieniłem podstawkę pod wtrysk, niebieski czujnik, węża od serwa nie szukałem, bo podobno jeśli by był nie zatkany to by nie było hamulców; brak zmian. Już nie wiem co robić.
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
Problem rozwiązany, czujnik temperatury wody
masz rację to jest 94r.
:) mialem podobny problem w CC900
A jak na rozgrzanym silniku - jest ok. Ty masz silnik 1,3 8v Rocam 60 czy 69 KM. A gdzie odcinałeś to powietrze na filtrze czy bezpośrednio na przepustnicy.
Powodem są zbyt wysokie obroty biegu jałowego lub uszkodzona sprężyna sprzęgła, ewentualnie samo sprzęgło. Do sprawdzenia też łożysko bębna sprzęgłowego. http://obrazki.elektroda.pl/7486765400_1...
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
wysokie obroty ale stałe czy falujące?
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Corsą, która po odpaleniu na zimno czy na gorąco ma wyoskie obroty od 1500 do 2500, czasmi odpalam i ma 900, ale po przejechaniu trochę i wciskaniu sprzęgła przy zmiane biegów obroty idą do góry. Obroty wysokie są na biegu jałowym, cxasami nawet falują, ale częściej po prostu są wysokie. Czasami zapala się check...
Rok produkcji 2007-2009. Przyczyna błędu 16555 czy zbyt wysokich obrotów biegu jałowego po włączeniu klimatyzacji ?
W większości samochodów produkowanych już od lat 80-tych występuje tzw. podwyższony bieg jałowy, który polega na podniesieniu o pewna wartość normalnych obrotów biegu jałowego w czasie, gdy czujnik prędkości pojazdu wskazuje na to, że samochód się toczy, a silnik pracuje na luzie i wolnych obrotach. Takie działanie jest zamierzone przez producentów....
Podłączenie testera to część diagnozy a nie diagnoza. Poza tym tester to nie tylko czytanie błędów. Obejrzyj dolot i przepustnice. A jak umisz to odczytać dane z TPS i APPS.
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Jeśli po włączeniu hamulca na wolnych obrotach silnik gaśnie znaczy że sprzęgło jest rozprężone i kręci bębnem. 1.za wysokie obroty biegu jałowego. 2.zbyt uboga mieszanka wolnych obrotów bądź nie szczelności silnika przez co wolne obroty są znacznie podwyższone nie dajace się wyregulować, kręci się łańcuch. 3.uszkodzona/urwana któraś ze sprężyn, bądź...
Krokowy do przeczyszczenia + przepustnica.
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
Poczytaj posty o czujniku predkości pojazdu w fordzie i jego wpływie na obroty biegu jałowego.
Jaki silnik i z jakim sterowaniem. bo w tym roku to już mogły byc dwa.
Zbyt wysokie obroty biegu jałowego lub uszkodzona sprężyna w sprzęgle odśrodkowym.
Niedawno robiłem taką mazdę znajomemu tylko tam problemem były za wysokie obroty na biegu jałowym. To co u ciebie jest to może być źle ustawiony zapłon. Obroty biegu jałowego w trybie serwisowym powinny trzymać na ok. 800obr,/min. Trzeba ustawić obroty biegu jałowego. Jeśli nie ma innych usterek, należy ustawić potencjometr położenie przepustnicy (TPS)....
Za wysokie obroty biegu jałowego lub coś z elektrozaworkiem biegu jałowego...
Zmiana koła na jeszcze mniejsze bo w samochodzie przecież ma wyższe obroty biegu jałowego.
To że silniki mają tą samą budowę, nie oznacza że są takie same. Każda Yamaha posiada inne podzespoły, m.in. cylinder, głowicę, zawór wydechowy, zapłon, gaźnik, wydech. Wysokie obroty biegu jałowego sugerują nieszczelność komory korbowej silnika, zazwyczaj uszkodzenie uszczelniacza od strony zapłonu. Strzelanie w wydech może sugerować uszkodzenie modułu...
Witam, ostatnio w moim tranzicie dzieje się tak, że gdy stoję gdzieś i mam zapalony silnik to obroty nie są na ok 800 tak jak być powinny tylko utrzymują się różnie od ok 1000 do 2000 to zależy jak sie zatną. Od czego zacząć szukanie usterki?? Czyżby potencjometr od gazu??
gaźnikowe miały regulowane
Mały silnik mała moc ,po rozruchu są duże opory własne i stąd zaprogramowana wyższa wartość zimnego biegu jałowego,objaw prawidłowy .
Dzięki Mikok ,po odłączeniu czujnika w skrzyni obroty spadły pzd
Oczywiście byłeś na diagnostyce i nikt nic nie wie :)
Zły odbiór WN z cewki zapłonowej, Monomotronic tak się zachowuje właśnie
witka moze ktoś mi to wyjaśni: co może być przyczyną tego, że silniczek krokowy- na biegu jałowym długo trzyma na wysokich obrotach :? poprostu: po włączeniu biegu jałowego minie jakieś 6-10 sek zanim zejdzie z obrotów do normalnego poziomu wiecie o co chodzi?
- marac Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie potencjometru przepustnicy? Jakieś konkretne parametry na wyjściach? - hazettt Silnik krokowy biegu jałowego wymieniłem na nowy. Nic to nie pomogło, ale po każdorazowym wyjęciu silnika krokowego obroty spadają do 500 przy pierwszej jeździe po zmontowaniu.
ford 1,4 . 91r. wtrysk jednopunktowy na jałowym biegu ma za wysokie obroty 1100 , jaka może być przyczyna?
Czesc. Możecie mi wyjaśnić jaką funkcję *do czegosłuży, po co jest( silniczek krokowy w samochodach wwielopunktowych wtryskowych silnikach. Ja osobiście mam matiza i cośb mu się stało i ma wysokie obroty biegu jałowego i podobno wina w silniczku krokowym, ale co on robi. Sławek.
oki! dzięki za namiar pojadę tam sprawdzić. Dodano po 1 oki. dzięki za namiar napewno tam pojadę sprawdzić.
Witam a co to tps i gdzie to jest ,ja mam ten sam problem-wymienilem linkę gazu nic wymieniłem świece i nic wymieniem cewkę na świecach i nic,oczywiście Skoda Felicja 130Pomóżcie
lanos wysokie obroty biegu jałowego wysokie napięcie biegu jałowego renault obroty biegu jałowego
najgłośniejszy telefon technics potencjometr trzeszczy porysować bęben
bateria hilti polecany zasilacz laboratoryjny
Fiat Grande Punto: Kontrolka pasów podczas hamowania Typy mikrobolometrów stosowane w Polsce: VOx i a-Si