Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Jeżeli to coś pomoże to mam katalog części do: https://obrazki.elektroda.pl/7370539700_... Nie są to typowe schematy elektryczne, ale poglądowe jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8559405500_...
Tak, to jest to pudełko z wtyczką z boku i z takim bolcem.
Mi to wygląda na uszkodzony scalak sterujący IACV, zasila mu jedną połówkę uzwojenia. Pasowało by rozebrac sterownik i zobaczyć czy płyta w okolicy scalaka nie jest osmalona.
zgaśnie po zdjęciu wtyczki z zaworu wolnych obrotów , może servo puszcza ,
W P11.144 autoadaptacja zazwyczaj nie pomaga. Po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skorygować ustawienie śrubki ograniczającej domykanie przepustnicy. Wyczyszczona przesłona nie domyka przepływu i stąd podwyższone obroty biegu jałowego.
Tak, w stronę rozrządu. Zrób 3,5 - 4 i po temacie.
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
emperatura jest ok tak jest a wskaźnik jest tylko do miłego patrzenia przy wolnych obrotach ciśnień powinno od 250-350 sprawdź kostkę od czujnika ciśnienia i można spróbować adaptacji zaworu pompy
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Kolejny przykład "nie znam się na samochodach, ale za to mam fejsik!" W parametrach nic szczególnego nie widać.
Zaślep na próbę rurkę do serwa hamulców, to samo zrób z wężykiem do elektrozaworu evap. Popryskaj po kolektorze dolotowym brake cleanerem
"Paliwo" nie ma nic wspólnego z takimi objawami, gdzieś ci łapie lewe powietrze.
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
po czyszczeniu przepustnicy trzeba zagrzać auto do temperatury normalnej pracy i na wyłączonym silniku przeprowadzić adaptacje przepustnicy zrobisz to vag comem tu masz podaną opis co i jak http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepust...
Pryskales ponownie Polakiem?
Możliwe że pękła sprężyna w sprzęgle, lub masz po prostu zbyt wysokie obroty biegu jałowego.
Na pewno masz właściwą membranę pompującą i zamontowaną od właściwej strony (membraną do korpusu)? Kupowałem zestaw Zama do McCullocha, a okazało się że membrana pompująca nie pasowała. Trzeba było kupić zestaw naprawczy od zupełnie innego gaźnika (membrany pasowały, zaworek iglicowy był większy). Gaźnik na primer powinien mieć dwa zaworki zwrotne:...
Czy da się odłączyć przewód wlotowy powietrza, tak żeby zobaczyć pracę przepustnicy po uruchomieniu silnika? Wiązka - myślałem skrótowo - styki i przewody, może coś nie łączy - w samej przepustnicy albo kable pęknięte. A może jest gdzieś dziura. Nie wiadomo, trzeba szukać.
lewy luft
Paliwo odcinane jest przy hamowaniu silnikiem. Przy zmianie biegu (wysprzęglenie) po prostu silnik by Ci zgasł. A silnik krokowy wygląda tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
I autko dobrze już jeździ?
Co może być przyczyną? Przyczyny mogą być tylko dwie, pierwsza - (zakładając że oryginalne sprzęgło) - za wysokie obroty biegu jałowego, druga to uszkodzone sprzęgło, czyli popękane, uszkodzone, rozciągnięte sprężyny.
Wyślę ci materiały , jak już sam chcesz się za to brać. Pozdrawiam
Kabelek ma dotykać tej blaszki tylko gdy dźwignia jest w pozycji 0. Łańcuch cały czas pracuje, bo masz za wysokie obroty biegu jałowego lub uszkodzone sprężyny w sprzęgle.
Za dużo. Przestaw TPS poniżej 0,8-0,7V - powinno ustąpić.
A w jakich okoliczność pojawiła się usterka? Regulowałeś gaźnik? Czy kolektor dolotowy jest szczelny? Jeśli wszystko jest w porządku można spróbować wykręcić śrubę regulacyjną- ale pamiętaj czym kręciłeś żebyś wrócił do stanu poprzedniego.
Witam. Udało się rozwiązać problem ?
Zakupiłem łożyska firmy FAG (6002 C3) ,uszczelniacze wału standardowe (dałem 9zł za jednego ;p),silikon Dirko (szary),gaźnik TILLOTSON HU-133. Tłok jest jeszcze w dobrym stanie ( po zdjęciu wydechy i sprawdzeniu na tłoku nie ma żadnych rys sam cylinder tez wydaje się być dobry) silnik ma dobra kompresje i mam moc.Na wymianę tłoka zastanowię się później....
Szczerze mówiąc na kompie nie byłem ale zjawisko jest dziwne. Obroty skaczą sobie od wartości około 1800 do 800... po uruchomieniu zimnego silnika (temp. okolo minus 10 °C) obroty początkowo są właściwe aby po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zacząć rosnąć i zatrzymują się na 1800. tak dzieje sie za każdym razem gdy silnik ostygnie przez dłuższy...
Ale w jakim sprzęcie? Z tego co wyczytałem, to ma być sprzęgło odśrodkowe. Nie masz przypadkiem zbyt wysokich obrotów jałowych?
ad1.uszkodzony czujnik,przerwa,brak styku ad2.brak styku biegu jałowego /na przepustnicy/.
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
Witam, auto jak w temacie, rocznik 97. Problem pojawił się nagle, obrotybiegu jałowego zaczeły się wieszać początkowo na ok 2,5 tys, potem na ponad 3 tysiąch. Sprawdziłem tps - w położeniu spoczynkowym przepustnicy jest zgodnie z tym co producent pisze w książce, silniczek krokowy zaworu IACV pracuje - wsuwa i wysuwa iglicę, tylko nie wiadomo czemu...
Spalanie w normie, sprawdź czy powietrze nie dmucha prosto do filtra powietrza.
Może to być filtr paliwa lub brud w benzynie(albo jest ona kiepskiej jakości)
Ty weź sprawdź ciśnienie paliwa!!! , tu może być pompa , filtr , złe napowietrzenie baku .
Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe? Dodano po 4 Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe?
sluchaj ja tak mialem po pewnym czsasie zaczol samochod pracowac na 4 cylindrach zamiast na 6 wkoncu sie okazalo po mozolnym sprawdzaniu ze komputer padl.... kosz uzywanego komputera to w zaleznosci gdzie ja zaplacilem 350zeta... ale pojezdzilem na nim 6 miesiecy i znow sie popsol..
200 tyś to naprawde bardzo wysokie obroty,a tak poważnie to sprawdż podciśnienia lub linkę od gazu czy przepustnica się zamyka.,ewentualny odczyt błędów mógłby pomóc.,
Wałek, sonda nijak ma się do wolnych obrotów. Odma szczelna?
. Silniczek sterujący biegiem jałowym Który, pokaż na foto?
Witam wszystkich mam problem i nie wiem jak go rozwiązać czy silniczek krokowy w silniku ma wpływ na obroty na gazie mianowicie gdy jadę na lpg potrafi trzymać obroty na biegu jałowym 3000 np dojeżdżam do krzyżówki po jakimś czasie spadną jest to instalacja lpi gas 2 generacja dodam że wywaliłem silniczek krokowy od lpg zastąpiłem go śrubą tz registerem...
Witam.Mialem to samo.Problem rozwiązany mimo zepsutej sondy lambda.Mam silnik 2.0 vvti.Z pokrywy zaworów po lewej stronie patrząc od przodu silnika jest gruby przewód odmy biegnący do dolotu.Trzeba go ściągnąć i odkręcić kruciec ,ten kruciec to jest zawór w którym powietrze powinno iść w dwie strony nie w jedną.Po przedmuchaniu i wyczyszczeniu środkiem...
Cześć, mam problem z Ogar 202 (euro 5). Zapalił się check i ma wysokie obroty na jałowym biegu, które nie spadają jak powinny po nagrzaniu. Check miga 5 razy, a potem 10 (nie widzę nigdzie w internecie kodów błędu). Co się mogło stać? Maszynka ma niecałe 300 km przebiegu, ale jest już po gwarancji
w którym miejscu znajdują się czujniki temperatury? bo od wskaznika to wiem ale jest jeszcze jeden odpowiedzialny za sygnał który idzie do komputera... Proszę o wytłumaczenie lub pokazanie na zdjęciu gdzie się znajduje.
Witam ponownie! Problem najprawdopodobniej była przycinająca się od brudu manetka od zwiększania obrotów. Pojawił się za to nowy problem po odpaleniu a następnie zgaszeniu pila całkowicie zaniemówiła, sprawdziłem wszystko, przewód paliwowy nie jest zatkany, gaźnik był przedmuchany, jest iskra ale świeca suchutka... z deszczu pod rynnę..
1. Ten co robił rozrząd jak od razu się problem pojawił powinień poprawić jeśli faktycznie coś skopał. A zdarza się najlepszym. 2. Pierwsze to komp i odczyt błedów. Live data podczas tych wysokich obrotów na jałowym. Ale raczej to jakaś nieszczelność.
Stara znana sprawa w X16SZR...
a nieda sie jakoś wyczyścic tego wyłącznika biegu jałowego?
Problem jest na obydwu paliwach, LPG IV generacja.
W lagunie były co najmniej 3 silniki 3.0 v6. Potrzeba zobaczyć temperature i podciśnienie, oraz czy przepustnica działą prawidłowo.
kolega ma podobny problemos w lagunie 1.8, sprawdzałem czujnik temp i jego rezystancja się zmienia, przewody od czujnika do komputera wydają się być ok. obroty są podbijane do ok 1200 przez silnik krokowy. tps też sprawny. Ma ktoś może pomysł co może być przyczyną problemu albo czy da się może zczytać kody mikowe błędów komputera?
Witam Od pewnego czasu mam problem ze swoim golfem 2 tzn gdy go zapale ma 2000 obr do poki nie osiagnie temp 90 st wtedy obroty spadaja na 900-1000 dodam ze mam golfa 1.6, na gazniku jest oznaczenie pierburg 2E mam instalacje gazowa Tak samo zachowuje sie na benzynie jak i na gazie Prosze poradzcie o co chodzi
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
Tom Light mam te same objawy z golfikiem ten sam model, czy udało Ci się to naprawić był bym wdzięczny za odpowiedź Pozdrawiam.
na 100% membrana boostera do wymiany, przerabiałem to niedawno . Poszukaj trochę w necie to nie boli. http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p...
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
uszczelka pod monowtryskiem wydłuchana albo źle założona linka gazu. Mógłbys nie lamerzyć?
mnożnik schodzi poniżej 1 w czasach wtrysków, w których silnik już nie pracuje więc nie ma to znaczenia. Gdyby spalanie w mieście było na poziomie 13 litrów to nie zawracałbym sobie głowy ale 15-16 to za dużo tym bardziej, że mieścina niewielka i nie zdarza mi się w korkach stać
Ale w ASO nie ma magików. Są mechanicy szkoleni we Francji, czy gdzieś tam. Sami mi to mówili gdy przy mnie zdejmowali klemę. Pytałem wcześniej co należy zrobić poczas wymiany/odłączenia akumulatora. Bo przecież nie będziesz robił blacharki w aucie nafaszerowanym elektroniką z podłączonym akumulatorem :) Pozdrawiam
Starałem się poskładać wszystko jak było, wszystko pasuje, nie słychać lewego powietrza. A czy jest możliwość że gaźnik jest zapowietrzony i nie ma obiegu płynu który pośrednio wyłącza ssanie. Czytałem podobne posty i znalazłem cudownie opisane zdjęcie co do czego przy regulacji, szkoda że nie ma tam opisu które wężyki gdzie mają być, może ma ktoś z...
Ehhhh znowu renault 19 z silnikiem 1,4 też mnie kiedyś szkolił ten silnik zimny ok a jak się zagrzał to nawet podchodził do 2tys rpm . Okazało się że silnik brał lewe powietrze miedzy przepustnicą a kolektorem zsącym jak był zimny było szczelne a jak się zagrzał to uszczelka delikatnie przepuszczała Najlepiej ściągnąć cała tą przepustnice i pozmieniać...
tak zapytam o który potencjometr chodzi? od TPS-u? bo też zauważyłem, że na testerze daewoo przy podniesionych obrotach było 30 stopni co uznałem za niemożliwe i błąd testera, ale jak widac cos w tym jest. Tak jeszcze zapytam od czego zależy w tym aucie ustawienie zapłonu? oprócz czujnika wałka i wału kobowego
niestety przeplywka tez sprawna ale dzieki za pomoc kolego ;]
I to jest już ostateczny wpis dla potomnych żaden TPS żadna nieszczelność w dolocie a co do Ciebie robokop to jesteś bardzo zgryźliwy obstajesz cały czas przy jednym nie wiem czym tam jeździsz na co dzień ale skoro u ciebie ciśnienie w kołach pomaga to se dopompuj jeszcze więcej powietrza w balony i na zapas do bagażnika włóż czujnik wymieniony problem...
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Obroty biegu jałowego poza obrotomierzem który tam jest chyba do 6 000, a czerwone pole od 5000.
Dolewałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy i problem z obrotami ustąpił jedynie troche sadzy zostawia na sniegu ale w dieslach to chyba normalne.
Cześć, regulacja gaźnika ewentualnie kontrola zapłonu. Przeczytaj instrukcje.
I jak tam kolego rozgryzłeś ten problem z obrotami bo u mnie to samo i już nie mam sił
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Witam, Jest to jednopunktowy wtrysk Bosch, rok produkcji auta 1995. Komputer resetowałem po przez odłączenie plusowej klemy od akumulatora i dotknięcie do minusowej klemy na około 30 sekund. Przy przewodach podciśnienia nic nie było grzebane, takie objawy zaczęły się dziać odkąd jest zimno, bo w lato było wszystko w porządku. Właśnie mierzyłem czujnik...
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe.
Błędy w module centralnej elektyki, napięcie ładowania po odpaleniu (sprzęgło alternatora często się zaciera).
Ale to nie tylko problem wysokich obrotów biegu jałowego ale też falujące obroty i czasami dławi silnik przy dodawaniu gazu . Czy jest tu jakaś zasada ustawiania gaźnika w kosach DOLMAR SACHS ? Słyszałem , że przy niektórych kosach należy jedną śrubkę dokręcić w prawo do końca , następnie odkręcić ją 2,5 obrotów i z tej pozycji ustawiać pozycję drugiej...
prędkosc obrotowa biegu jałowego w tym silniku wynosi od 825 do 875 obr.min. Obrotomierz bierze wskazania z alternatora. 1100 to trochę za dużo Predkosc obrotów biegu jałowego jest zwiekszana TEŻ na podstawie sygnałów czujnika temperatury oleju od temp. ok 130 stopni aby zapewnic minimalne ciśnienie oleju. U mnie to wystepuje ale nie az do takich obrotów...
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
Niestety to nie jest to. Silnik nie dostaje żadnego "lewego powietrza"
Dzięki bardzo ;) ustawiłem już obroty, zalogowałem się na forum motocyklowym i pomogli mi znaleźć magiczna śrubę ;) ale dzięki bardzo za zainteresowanie.
prawdopodobnie ktoryś z dwóch czujnikow temperatury kończy żywot ( cz. temp. płynu lub zassanego powietrza)
poradziłem sobie sam postanowiłem wyczyścić całość i po demontażu okazało się że uszczelka między kolektorem a wtryskiem jest przerwana i bierze tam "lewe" powietrze stąd błąd i reszta problemów ....
No właśnie pokabinuje. Zobaczę gdzie dokładnie mam najbliższy serwis i zawioze. Wczoraj właśnie kosilem. I wcześniej była ustawiona ładnie i sama z siebie zaczęła wysokie obroty jałowe łapać, gasla mi co jakiś czas. Juz mnie to irytuje.
Pomocy!! Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 106 z silnikiem 1,4, rocznik 1998. Ostatnio samochodzik oszalał, wchodzi na 4000 obrotów na jałowym i ni czorta w dół, do kompletu martwe są wskazniki obrotów i prędkościomierz. Od razu wyjaśniam że silnik krokowy jest ok. Będę wdzięczny za pomoc:)
Witam i dziękuję za odpowiedź. Więc tak.... w aucie odczytałem błąd czujnika pedału przyśpieszenia, więc go wymieniłem. Niestety błąd powrócił a silnik chodzi na trybie awaryjnym- 1300obr/min. Z doświadczenia wiem, że może być to uszkodzony ECU-komputer, więc go wymieniłem i zakodowałem immobilizer. Niestety i to nie pomogło. Sprawdziłem połączenia...
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
Od regulacji obrotów jest nastawnik przepustnicy sterowany ecu silnika. Jeśli od tej strony jest ok to albo rozregulowany przez papraka tps albo zaciąga lewe powietrze najczęściej gumą pod monowtryskiem.
W manualu do samochodu odpowiedzi nie znalazłem Samochód jak w temacie ma dość wysokie obroty na jałowym biegu po uruchomieniu jak jest zimny Objaw normalny. Jak silnik jest zimny, otrzymuje dodatkową dawkę paliwa. Dlatego te podwyższone obroty.
Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Podłączenie testera to część diagnozy a nie diagnoza. Poza tym tester to nie tylko czytanie błędów. Obejrzyj dolot i przepustnice. A jak umisz to odczytać dane z TPS i APPS.
Brak błędów. Swoją drogą dziwne ze nie wywaliło żadnego błędu po odpięciu krokowca...
Masz gdzieś nieszczelność za przepustnicą lub uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.
A więc: wymieniłem podstawkę pod wtrysk, niebieski czujnik, węża od serwa nie szukałem, bo podobno jeśli by był nie zatkany to by nie było hamulców; brak zmian. Już nie wiem co robić.
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
Jaki silnik i z jakim sterowaniem. bo w tym roku to już mogły byc dwa.
witam zalaczam plik z bardzo fajnym opisem ewentualnych usterek, moze to ci choc troche pomoze bodek
honda CBR 125 jc34 2005 na gaźniku motor trzyma wysokie obroty jednak gdy wyjmie się przewód podciśnieniowy do kranika od baku wracają spowrotem ale wolno opadają co to mogłoby być?
wysokie obroty jałowym seicento wysokie obroty jałowym spadają vectra wysokie obroty biegu jałowym
zrobić słuchawka bezprzewodowy wodomierz magnes usterka telewizor philips kolory
Odkurzacz workowy czy bezworkowy - który wybrać? Jak podłączyć PlayStation 2 do telewizora Blaupunkt?