TPS do wymiany.
odczytaj kody błędów a jeżeli będzie to kod związany z silniczkiem krokowym ( który masz nowy ) to sprawdź wężyki podciśnieniowe bo pewnie gdzieś łapie lewe powietrze
W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu. To Ci powinno wystarczyć. Pozdrawiam.
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
nr.22
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
https://obrazki.elektroda.pl/7307180900_... Nie zaznaczyłeś sobie jak przykręcony był aparat ? Miałeś błąd TPS, czy po wymianie trzeba go ustawić ? Potrafi zmienić kąt zapłonu.
Która wtyczka tam jest, 10 czy 16? Jakie napięcia na TPS?
To jedynie reset kalibracji ECU i powinno być ok.
TPS sprawdzony ?
Tutaj napewno znajdziesz porady od czego zaczac i co moze byc tego przyczyną : http://www.elektroda.pl/rtvforum/search....
lewy luft czyli lewe powietrze. A błąd możesz wycyztać metodą drucikową, żadnego kompa do tego nie potrzeba. Tu masz instrukcję: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Zmierz napięcie na sterowniku pin C13. Może być inne niż na przepustnicy. Pozdrawiam. Dodano po 1 Albo ma podłączenie inst. gazowej do przepustnicy i ona fiksuje. Pozdrawiam.
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Zauważyłem że mam zbyt wysokie obroty co do prędkości przykładowo jadę 100km/h a mam obroty ponad 3tys/obr. A skąd przekonanie, że są nieodpowiednie? Co do stukania napinacza, załóż krótszy pasek, powinno pomóc.
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
a przewody wn jak?, nie przebijają?
Witam mam problem ze swoja asterką.najpierw podczas jazdy zaczeły gasnąc mi kontrolki (taj jaby akumulator padał)świeciła mi sie kontrolka silnika.sam silnik zaczał szarpać, w czasie zwalniania, silnik nagle wskoczył na 2000obr. myslałem ze moze ciegno gazu sie zaczepiło, ale było ok. po zgaszeniu, akumulator był padnięty i musiałem odpalic auto na...
Ja mam w polonezie to samo od 4 lat, obroty spadają dopiero po wciśnięciu pedału hamulca i przytrzymaniu przez 5-7 sekund - byłem u kilku mechaników i nic, czyściłem wszystko co się da i też nic - na moje oko to tak jakby się ssanie nie wyłączało, dopiero po naciśnięciu hamulca ssanie się wyłącza, albo silniczek krokowy do wymiany ale ja się już do...
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
Witam serdecznie po raz kolejny na forum wczoraj bylem na szrocie dla sprawdzenia zamontowalem inny sterowniki instalacji o numerach PH 16156179 niestety nie pomoglo obroty byly takie same jak i na paliwie 200 tys. nawet przy zimnym odpalalem,juz nie wiem sam czy moze to jest poprostu jakas instalacja wadliwa lub moze silnik krokowy ten nowy co kupilem...
niestety przeplywka tez sprawna ale dzieki za pomoc kolego ;]
Z instalacji gazowe. Spróbuj skasować błąd i uruchomić na benzynie i nie przełączać na gaz. Jaką masz instalacje gazową?
Pisałem? Uszczelka pod korpusem do wymiany.
silnikx16xel,obroty silnika ustawiają się pochwili pracy na 4000,na zimnym nie wiem.błędy:24,28,35.wiązka elektryczna do zaworu regulacji biegu jałowego jest zalana olejem,podstawienie zamiennika nic nie zmienia,spotkał się ktoś że zgniła w astrze wiązka?czujnik prędkości ma opór 300omów,a w/g moich danych powinien mieć ok500omów.przekażnika nie sprawdzałem...
Do sprawdzenia czujnik temperatury, ten do ECU (dwu przewodowy). Zmierz rezystancję przy ok. 85 st. Powinno być 200-325 Ohm.
Stara znana sprawa w X16SZR...
Mam podobny przypadek. Tylko że u mnie obroty wracają do normy przy włączeniu świateł, halogenów, ogrzewania tylnej szyby jednym słowem wszystkie odbiorniki prądu wtedy silnik ma około 900 obrót. Po wyłączeniu świateł, halogenów i tylnej szyby obroty podnoszą się do 1100. Ktoś coś wie na temat.
Mechanik nic o tym nie wspomniał. Tylko doszedł do wniosku ze to pedał gazu ponieważ jak zamienił z innego samochodu żeby sprawdzić to chodził dobrze tylko problem w tym że następnego dnia po odbiorze znowu były wysokie obroty podczas jazdy. Dodano po 3 po reklamacji trzyma samochód ponad tydzień i tylko powiadomił mnie że bedzie zmieniana jakaś kostka,...
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
Wygląda na lewe powietrze, Silniczek krokowy dobrze dopasowany? Zaadoptowany?
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
ja stawiam na silniczek krokowy czyszczenie go powinno mu pomoc astra.autokacik.pl wszelkie porady
podobny problem miał znajomy (tzn. wysokimi obrotami) pomogła dopiero wymiana zaworu egr
tam chyba nie ma elektronmiki? może linka zamarzła? spróbuj odciągnąć dźwignię na pompie wtryskowej
A masz dogrzewanie elektryczne tj. grzałki nurkowe lub nagrzewnica elektryczna?
Sprawdź szczelność dolotu, np. Plakiem.
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? To po co Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. I tez nie pomogło?...
0,8-1,6 ms na wolnych obrotach
Te wwiertki raczej średnio dobrze zrobione. Powinny być bliżej benzynowych. Odpuść sobie lepiej wyroby tomasetto.. Wstaw jakiś inny solidny reduktor z dużą powierzchnią czynną ogrzewania. Na twoim miejscu przeniósł bym reduktor na ścianę przednią, po prawej stronie (tzn po stronie pasażera).
Problem w czym innym, przerobiłem juz z 3000 opli i w żadnym nie musiałem wymieniac tego silnika. To się nie psuje panowie. Zmień mechanika. Elektrit powinieneś napisać: To się samo nie psuje . Kwestia jest następująca, pomijając mechaniczne uszkodzenie silniczka spowodowane czyszczeniem - czy ECU widzi spoczynkowe położenie przepustnicy, tzn czy TPS...
Dla zainteresowanych bo widze ze nikt nieogarnia tematu.Autko potrzebowało przeplywki Boscha.Wszystko sie ustabilizowało na zero.
Witam. I jak udało się rozwiązać ten problem??? Mam u siebie ta samą sytuację już od 2 lat
Tak tylko że jest problem z autokalibracją :( robi się jest już około połowy zrobiona i nagle zwiększa sobie czasy wtrysków i zalewa go aż gaśnie !! Później trzeba go długo kręcić żeby odpalił a jak już odpali to wariuje trochę ale wraca do normy, na 5 prób AK za 6 się udaje ale aż szlag mnie trafia :( A tej pompy nie da się jakoś coś z nią zrobić czy...
A to można na wciśniętym sprzęgle jeździć? Myślałęm że nie - luzujemy i uciekamy z trzymania na wciśnietym pedale sprzęgła.
Witam wszystkich Mam taki problem ze moja astra czasami ma prawidlowe obroty ale jak juz wejdzie na duze okolo 1700 to takie zostaja,zgaszenie i zapalenie silnika nie pomaga i mozna jechac 30 kilometrow i caly czas sa wysokie. Czyscilem silnik krokowy i gniazdo. Zaczelo sie tak dziac po zalozeniu gazu Ale jak mam wysokie obroty i w czasie pracu silnika...
Znam też taki przypadek. Silnik benzyna 1,8. Kontrolka zapala się jak oleju jest 0,4l poniżej max. czyli jeszcze 0,6l do min. Pewnie zrobili tak czuły układ bo ople często lubią olej. Norma to bodajże 0,8l/1000km więc sporo. Tak jak piszecie po dłuższej trasie z większą prędkością silnik zje troszkę oleju i pali lampkę. Podobnie jest na wysokich obrotach.
Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie)
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Witam, czy tak się dzieje na gazie czy na benzynie ?
Astra wchodzi na wysokie obroty nawet do 5tyś po czym gaśnie, odpalać trzeba ją z gazem w podłodze. Dodam że nie dzieje się tak zawsze tylko prawdopodobnie jak się rozgrzeje. gdy wbije bieg np. 1 to dalej utrzymuje duże obroty, trzeba jechać z pedałem na hamulcu . Wymieniłem uszczelkę przy układzie ssącym ponieważ tamta była sparciała i nie miała szczelności...
CZeść. Też tak mam. Doszedłeś do tego co jest konkretną przyczyną?
Witam! Jestem tutaj nowy i na dodatek nie znam sie za bardzo na elektronice... Mam Opla Astre 1,4 1995r. przebieg 170tys. Ostatnimi czasy silnik wyprowadza mnie z równowagi :( a mianowicie wchodzi czasem (bez wzgędu na temperaturę na zewnątrz ) na wysokie obroty i zchodzi po jakimś czasie do normy, oraz czasmi zauważam znaczny spadek mocy (czasem nawet...
bzdura.
Pomózcie....
Sterownik silnika może nie dawać żadnych błędów a może być zepsuty też, spotkałem się z tym w astrze h 1.4 tam wysokie obroty dawał cały czas
a jak nie dojdziesz co to jest to jedź na szrot lub do kogoś i pożycz emu od kogoś i zobacz czy się zapala. Będziesz już bliżej końca. Polecam też temat z linku:[url=http://www.forum.astratuningt... wyświetlanie kodów błędów
witam kolegow mam podobny problem z astra 1.4 8v 98r ben+gaz przebieg 200,000 Na zbiorniku 30 litrów robiłem 280 km a teraz 210-220 km myślałem że to katalizator - był tak zapchany że musiałem cały wydech wymienić, kable, świece, cewka, kopułka, rozrząd w porządku sprawdzone, oleju nie bierze nawet kropli, termostat sprawny-nagrzewa się prawidłowo i...
Wymigać błędy Stawiam na tps
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
Następny.Mania czyszczaczy silniczków. Jakby łapał fałszywe powietrze,to obroty by były za wysokie.
TPS do wymiany na początek. Informacja że był niedawno wymieniany, niestety jest mało istotna - nie gwarantuje że wymiana była przeprowadzona poprawnie i na sprawny element.
Sterownik nowy?
Czyli źle zrozumiałem Twoj post. :) Zwracam honor!
Sprawdź w takim wypadku serwo.
Witam. W mojej Astrze od pewnego czasu mam za wysokie obroty. Po odpaleniu auta są one prawidłowe około 850, po około minucie wzrastają do ok 1100 i utrzymują się takie cały czas, nawet po osiągnięciu temperatury silnika 90 stopni i tak cały czas. Obroty nie falują, są identyczne, zdarzyło się ze trzy razy, że samochód stracił moc na kilka chwil, ale...
Sprawdzałem i wszędzie jest szczelny
Sprawdź silniczek krokowy
Witam ,jestem od niedawna posiadaczem Astry 1.7 dti ( isuzu) , nie wiem czy to normalne ale mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jałowego 1100/ min czy to normalne, czy moze ktos wie jak sie to reguluje i gdzie . Dziękuje za odpowiedz.
Do sprawdzenia jest jeszcze potencjometr przepustnicy(TPS).
Jak "dusi" to sprawdź ciśnienie paliwa. Zwarcie masz albo przez źle zamontowane radio albo często robiło się w zapalniczce (jej oświetleniu).
Sprawdzałeś silnik krokowy?
Witam Posiadam Opla Astrę 1.6 16V i na LPG. Otóż mam taki problem. Jak odpalam samochód i jadę wtedy podczas jazdy spokojnej wcisnę do konca gaz to samochod sie nie nie rozpedza, a obroty idą w górę. Żeby sie rozpędzić musze powoli pedał gazu wcisnąć. Bo inaczej momentalnie idą w góre obroty i samochod ryje, a powoli jedzie. Obroty idą bardzo szybko...
A jak z błędami??
Skrzynia do wyciągnięcia i naprawy.jak znam życie to żadne czary mary nie pomogą.
Może powietrze lewe?
zdjęty wężyk od czego? Ale u mnie jest odwrotnie najpierw mam niskie obroty a później wysokie
Odzywam się ponownie. Tak jak pisałem wcześniej wyczyściłem filtr gazu. Zasyfiony masakrycznie. Krótka rundka po mieście (w ramach sprawdzenia) i wszystko było ok. Obroty idealne, żadnego falowania na gazie. Kolejnego dnia wyjazd do pracy. Standardowo do CPNu na benzynie żeby się dobrze rozgrzał (całkiem niedaleko) i tankowanie gazu do pełna. Po przełączeniu...
Napewno będziesz miał kod 12, jak u mnie. Też wariowały obroty, pomogła wymiana papierowej uszczelki pod monowtryskiem.
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
jak zatkam wężyk to bedzie oki ??
dzięki astra 688, sprubuję
Jeżeli ci nawalił ten VSS a twojej astrze, to zaświeci się lampka ABS, bo sygnał prędkości generuje lewy przedni czujnik.
W głowicy jest czujnik termiczny który steruje podciśnieniem na zawór który odpowiada za zajście z obrotów bądz jest czujnik termiczny przy pompie pozdrawiam
momik12 co miałeś na myśli ?
Temat rozwiazany kable przy cewce które były zlutowane z kablami od gazu stopiły się i robiły zware.
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
Napięcie na zaciskach akumlatora powinno być około 13,5V do 14,2. Silnik krokowy możesz sobie zobaczyć tu: http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Witam. Mam problem z Oplem Astrą Classic Kombi I z 1999roku. Kiedy jadę w deszczu czy po kałużach, coś się zamacza, nie wiem jakiś czujnik i na benzynie silnik pracuje normalnie, lecz gdy przełączę na gaz, odrazu wchodzi na wysokie obroty i to naprawdę wysokie. Jak jest sucho to pracuje normalnie. Jaka może być to przyczyna ? Porszę o porady. Pozdrawiam.
Popsiukaj plakiem naokoło kolektora i znajdziesz, którędy ciągnie.
Ale ja nie mam przepływomierza(mono wtrysk) a kat osłabia raczej na wysokich obrotach.
Witam. Winna może być pompa wody, dokładnie jej wydatek [wytarte łopatki]. Jeśli masz dwu biegowy wentylator to zamień kable na wentylatorze żeby pracował na 1 [biegu niska temperatura na czujniku] na 2 [na wentylatorze, wysokie obroty]
czy oby napewno to wszystkie błędy są???sprawdz dokładnie te błędy bo może coś przgapiłeś.....już nie pamiętam które ale chyba AiB piny się zwiera.ewentualnie jesli odpalisz i bedą za wysokie obroty to odłącz aku na 60 sek i zobacz ponownie co się dzieje.w ten sposób kasują się błedy .jeśli na początku będzie dobrze a po chwili znów obroty podskoczą...
9,2 -to stopień sprężania ,a twoj problem leży prawdopodobnie w złym ustawieniu rozrządu lub wyprzedzeniu zapłonu(regulacja z blokadą sterownika). hmm rozrząd ustawiony niby dobrze jak patrzy sie na znaki na kołach. ale czy jest możliwe ze gdy był wymieniane małe koło od rozrządu mogło być źle zamontowane ???? np. źle były naniesione znaki ??? i przesto...
jakie masz cisnienia LP i HP i czy wentylator od klimy pracuje na wolnych czy na wysokich obrotach?
na benzynie i na lpg jest tak samo?
wysokie obroty astra obroty wysokie astra astra wchodzi wysokie obroty
epson gramatur hamulec grzać peugeot boxer kluczyk
Jak odczytać stan naładowania baterii Duracell z paskiem PowerCheck? Podłączenie pieca gazowego do stabilizatora SVEN: AVR czy surge protection?