Szanowni koledzy od jakiegoś czasu moja renówka długo po odpaleniu zimnego silnika chodzi na wysokich obrotach(ok.1500obr/min).
Odpowiem tu na pytanie niejednego użytkownika o wysokie obroty silnika K4M 1.6 16V. W 80% za wysokie obroty tego silnika ponosi winę uszczelnienie przepustnicy. Na przepustnicy mamy dwie uszczelki - jedna grubsza (ta, na której jest puszka z filtrem powietrza) i ta nieco cieńsza, która uszczelnia przepustnicę z kolektorem ssącym. Często wymiana uszczelek...
Wyczyść przepustnicę.
Witam. Od wczoraj mam problem z moim autem. Po pracy postanowiłem wyczyścić przepustnice i silniczek krokowy, ponieważ nie podobały mi się obroty, na których pracował po rozgrzanym silniku.. Tzn. Na zimnym było okej na benzynie jak i na gazie. Po rozgrzaniu na beznzynie dosłownie delikatnie było czuć nie równe obroty ale jak się przelaczylo na gaz już...
Witam, mam problem z renault megane 1.6 8v 75KM 1996rok, mianowicie chodzi o to że gdy silnik jest zimny, megane ma za niskie obroty około 0,5 tyś, a gdy sie nagrzeje dochodzą aż do 2tyś na biegu jałowym, silnik krokowy+czujnik położenia przepustnicy wymieniłem, podciśnienia też są ok, dodam jeszcze że po odłączeniu silniczka krokowego silnik nie reaguje,...
Samochód: 1999r. 1,4 16V na pełnym wtrysku Silnik, gdy jest zimny, po uruchomieniu ma bardzo nierówne obroty. Występują takie skokowe zmiany obrotów - regularne zwiększenie obrotów po którym następuje powrót do normalnych. Sytuacja ta występuje do czasu, gdy silnik się nagrzeje. Problem się nasila, gdy jest zima a ustępuje gdy jest lato. Ten sam problem...
Witam:) pomocy Niedawno kupiłóem renault megane coupe 2.0 150 KM i tu pojawia sie problem a mianowicie mam strasznie wysokie obroty co do predkości np na piatym biegu przy predkości około 130 km/h mam juz prawie 3500 tysiąca obrotów:(:(:(:( Pytałem sie w warsztacie i tam mi poweiedzieli że renówki są wysokoobrotowymi samochodami. Szczerze to niechce...
Witam, od dłuższego czasu w mojej Megane mam problem z obrotami , auto na luzie trzyma 1500/2000 tyś obrotów , ta sama sytuacja jest w trakcie jazdy , po którymś zgaszeniu i odpaleniu na nowo jest w porządku ale tylko na chwilę. Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Nie chcę w ciemno...
Witam wszystkich. Mam megankę 2001r 1,4 16V i mam z nią mały problem - przy uruchamianiu silnika obroty powinny się kształtować około 1200-1300 obr/min, tym czasem u mnie jest to 800 obr/min, gdy silnik się zagrzeje jest wszystko ok oroty 700-750. Co może być powodem zaniskich obrotów przy uruchamianiu zimnego silnika. Silniczek krokowy już wykluczyłem.
witam, mam taki problem z meganka 1.6 8v 98 rok. otoz. jak auto jest zimne jest problem z odpaleniem , krece go ,zapali na doslownie sekunde i zgasnie, potem musze dlugo krecic zeby zapalil. jak juz zapali to trzyma wysokie obroty ok 2.5 tys. zdusze go na biegu zeby spadly to wtedy trzyma niskie, ale jak znowu dodam gazu to trzyma wysokie , jak jest...
Witam mam problem ze swoją megi silnik 1,6 8v 90KM + LPG Podczas jazdy przy rozgrzanym silniku po wrzuceniu luzu (lub po wciśnięciu sprzęgła) obroty zamiast spadać do 700-800 obr/min, spadają do pomiędzy 1500-2000 i tak wiszą. Jeżeli zduszę silnik na postoju (trzymając hamulec puszczając sprzęgło ) tak poniżej 1500 obrotów to obroty spadną na 1200 a...
Witam serdecznie. mam problem z obrotami. może od razu opisze obiawy, po nocy jak odpale auto obroty wchodza na 2000 i stoja.(automatyczne ssanie) spoko. ale po dodaniu odrobiny gazu obroty zaczynaja szalec 1500 - 2200 i tak do poki sie nie rozgrzeje.wymienilem 4 cewki, swiece, cujnik tem. wody. czemu one tak faluja.. jak odpale autko i zostawie na...
megane '99 r. z defektem rosnących obrotów silnika na zimnym jak i ciepłym silniku benzyna czy gaz dzieje sie tak samo, czy ta usterka będzie do usunięcia we własnym zakresie, i jaka przyczyna może być,
Witam mam pytanie szwagier kupił Renault Megane Scenic rok 1998 1.6 w gazie wszystko ok tylko opisał mi sytuacje jak samochód stoi na luzie ciepły czy zimny nie wiem ale ma obroty w normie i gdy załączy się wentylator przy silniku obroty podskakują do 1000 i opadają trwa to chwile i zaś jest ok i po chwili znowu ma tam jakiś psełdo mechaników i mu co...
Coraz częściej gdy silnik jest rozgrzany wolne obroty wynoszą zamiast 750obr/min 1250obr/min. Pomaga na chwilę włączenie silnika. Silnik krokowy do czyszczenia/wymiany?
Jestem użytkownikiem samochodu Renault Megane Scenic z silnikiem benzynowym o pojemności 1600 cm³ typ K7M. W czasie jazdy w momencie kiedy silnik nagrzeje się do temperatury przy której włąncza się wentylator silnik zaczyna szaleć, nie ma wolnych obrotów tylko wyskok na 3000 obr. i tak trzyma do obniżenia się temperatury ale i wtedy obroty nie...
Na zimno silnik szaleje i gaśnie...pojawią się błąd DF119 def2 czyli sygnał poza granicami. Po rozgrzaniu usterka mija i błąd też silnik chodzi dobrze.... Fazator nie grzechocze czy to zimny czy ciepły silnik Odłączenie zaworu zamiennych faz nic nie zmienia... Czy to jednak wskazuje jednak na coś z kołem zamiennych faz lub jakością oleju? Jakieś pomysły...
Witam. Mam problem z wysokimi obrotami w Renault. Zrobiłem i wymieniłem już wszytko co było by możliwe związane z obrotami, włożyłem już któryś z kolei nowy silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, nowe uszczelki na kolektorze i przepustnicy. Nie mam już pomysłów. W czasie jazdy trzyma 1500 obrotów jak dam na luz a na postoju ponad 1000 obrotów....
mam mały problem z silnikiem.... dokładnie chodzi o obroty. silnik gdy jest zimny po odpaleniu utrzymuje obroty ok 2000 po dodaniu gazu obroty silnika zaczynają wariować.... byłem w salonie u różnych mechaników powymieniałem silnik krokowy, czujnik przemieszczenia przepustnicy przepustnica została wyczyszczona.... oczywiście po wymianie silniczka krokowego...
Witam. Mam Megankę kombi z 2009r. II model. Silnik 1.6,111 KM benzyna+gaz. Od dwóch miesięcy mam problem z obrotami na ziemnym silniku. Po odpaleniu i wciśnięciu pedały gazu obroty na zegarze idą do góry,ale samochochód się dławi. Po jakimś czasie wciskania gazu silnik nagle dostaje mocy i już jest ok. Jeśli to ma znaczenie to zanim zaczął się ten problem...
Witam. Mam mały problem z którym nie mogę się uporać. Kiedy jadę z górki na luzie obroty silnika są wysokie, w miare tracenia prędkości obr. spadają a po całkowitym zatrzymaniu są w normie. Podczas jazdy na biegu, po delikatnym zdjęciu nogi z gazu wyczuwa się szarpnięcie samochodem. Z góry bardzo dziękuje za pomoc. Ps. wcześniej samochód wariował na...
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Dzieki za szybka odpowiedz. Mam tylko jedno pytanie do tego. Czy gdyby dostawal lewe powietrze nie mialby problemow z obrotami rowniez na zimnym silniku ?
przepustnica ok jak zdejmę wężyk od urządzenia które (szwagier mi powiedział) steruje obrotami to obroty spadają na 2000/min na zimnym silniku a na ciepłym 3000/min
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Panowie, Czy mieliście podobne sytuacje dot. wysokich obrotów. Gdy samochód jest zimny, szczególnie teraz, po kilku dniach postoju obroty wariują, cały czas wysokie. Dodatkowo po wrzuceniu P z D zwiększają się i utrzymują. Problem ustaje po rozgrzaniu silnika, po przejechaniu Ok. 5-10 km. Następnie po wyłączeniu silnika, wszystko wraca do normy. Przepustnica...
Witam ponownie, silnik jak każdy inny także poradzicie sobie. Z opisu tego co nastąpiło wydaje mi się, że na pewno coś strzeliło bo skąd olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym, metaliczne stukanie zsynchronizowane z obrotami, w końcu wyciek płynu i dymienie? można by sprawdzić chłodnice oleju tylko (nie jestem pewny czy ten silnik to ma)to by tłumaczyło...
Po przełączeniu na benzynę z bliżej nie wyjaśnionych powodów, sterownik gazu podaje napięcie na czujnik temperatury. Na przykład. Wtedy obroty wzrastają jak dla silnika zimnego. Sposób sprawdzenia to badanie napięcia w takich miejscach przy użyciu multimetru. Clipem było by mniej inwazyjnie, szybciej i pewniej, bo chcemy wiedzieć jakie parametry widzi...
Witam. Hamując silnikiem na pierwszym biegu na zimnym silniku jest lekkie szarpnięcie i takie puknięcie. Takie bardziej stłumione. Takie PUCH. Przy zmianie biegów rozpędzając się do 2000 obrotów jest to szarpnięcie jednak już tego puknięcia nie słychać. Przy 3000 obrotów zmiana biegów jest dużo przyjemniejsza. Przy rozpędzaniu przy zmianie z dwójki...
Witam miałem ten sam problem na zimnym silniku obroty wachały się od 700 do 1000 na wyższych było ok można było jeździć problem zaczynał się przy hamowaniu np przed skrzyżowaniem gdzie trzeba było zdiąć nogę z gazu. Gdy spadał do 1500 tys obr. to szarpnął obrotami i gasł, czasami po tym był problem z ponownym uruchomieniem silnika. W moim przypadku...
Witam wszystkich. Mam Megankę 2001r 1,4/16V i mam z nią problem. Przy uruchamianiu zimnego silnika obroty kształtują sie w okolicach 800obr/min, a powinny być znacznie wyższe około 1200-1300obr/min. Gdy silnik się zagrzeje wszystko jest ok, obroty 700-750obr/min. Co może być tego powedem, silnik krokowy już wyeliminowałem, jest ok. Proszę o radę. Pozdrawiam.
Na zimnym silniku jest w dobrze, przejade kilka kilometrów samochód zaczyna szarpać, jedzie na wysokich obrotach, na wolnych szarpie. Wymieniłem przewody i świece bo były strzały w kolektor. Strzelac przestało ale nie mozna normalnie jeżdzić. Megana 2.0 GAZ i nie ma znaczenia czy jest to na gazie czy na benzynie. Co to może być
Nie widzę związku przyczynowego trudności z odpaleniem zimnego silnika z czujnikiem wału - chyba że jest wrażliwy na temperaturę. Prędzej podejrzewałbym układ zapłonowy. Silnik zagrzany, lepsze odparowanie benzyny, lepsze warunki do przeskoku iskry w cylindrze. Dla sprawdzenia zmniejsz szczelinę na świecy np na 0.5mm. Jeżeli będzie poprawa to przyczyny...
Witam. Mam dziwny objaw na wspomaganiu kierownicy Meganki I ph II 99 rok 1.6 16V z klimą. Dzieje mi się tak od soboty, że czasami jest wspomaganie (kręci się wtedy trochę ciężko) lub brak wspomagania. Jeśli kierownica kręci się ciężko obroty potrafią wpaść na 1,5-2tys. Dzieję się to za zwyczaj podczas parkowania i na zimnym silniku. Przy rozgrzanym...
Witam, mam samochód, renault megane 2.0 z 1997 roku, benzyna, gaz i mały problem. Na zimnym silniku zawsze dobrze odpala, na dotyk, gorzej jest jak się silnik rozgrzeje. Wcześniej trochę zakręcił (około 2 sekundy) i odpalił, a teraz jak jest takie zimno muszę go męczyć dłużej (około 5 - 6 sekund) żeby odpalił na ciepłym silniku. Gdy odpali, to muszę...
Witam wszystkich serdecznie posiadam Megane I z 97r w cabrio z instalacja gazową brc naprawa mojego auta trwa miesiąc lecz nie mam już siły. Auto kupiłem od kolegi w owym stanie: Auto na zimnym silniku odpalało lecz gasło po zagrzaniu silnik pracował nie równo(zbyt niskie obroty) ale nie gasł. Gaz działał poprawnie.Pojechałem do mechanika stwierdził...
Witam. Więc, tak jak w temacie, jak silnik jest zimny ciężko pali, tzn przy temp. 0 stopni to około 10 obrotów silnika, potem odpala i chodzi ładnie, nie ma żadnego podejrzanego dymu (nigdy nie było), na ciepłym jest ok. Silnik ma przejechane ok.70 tys, (wiem że liczniki się koryguje, ale to jest przebieg realny) 2007 rok produkcji, no i nie wiem co...
Mam golfa III i miałem taki sam problem. Rano jak go odpalałem to szło cięzko,w dzień normalnie. w moim autku mam automatyczne ssanie i rano jak go odpalam to mam wyższe obroty ok. 1100 obr na min. jak miałem problem z autkiem to obroty pokazywały rano ok. 800 obr na min. czyli nie miał auto ssania. po sprawdzeniu okazało sie ze czujnik temp. poleciał...
Witam :) Mam podobny problem w Megane 1.4 8V 75 KM benzyna + LPG BRC mianowicie falowanie obrotów przy rozgrzanym silniku. Problemów z odpalaniem nie mam. Na zimnym silniku obroty są prawie równe, chociaż czasem przy jeździe i wrzuceniu na luz trzymają się ok 1200-1400 przez kilka sekund po czym spadają do ok 1000. Ale na gorącym przy takiej samej sytuacji...
Witam. Przeglądnołem całe forum znalazłem różne zachowania silników ale nigdzie nie był takiego jak w moim sceniku. Mianowicie jeździ dłuższy czas np. cały miesiąc i wszystko jest OK. Czasem jednak mu odbija i ciężko pali na zimnym ( czasem zdarza się też na ciepłym) silniku a jak już zapali to ma tendencje do gaśnięcia więc musze podtrzymywać mu wyższe...
Witam wszystkich.Posiadam renault megane 1.4v16 2004. Poszukuje na różnych forach rozwiazania problemu z moją megane.Znalazłem parę tematów jednak żaden nie pomógł na nasze dolegliwosci.Zakupiłem autko stojące 6 miesięcy bez odpalania.Po odpaleniu wszystko wydawalo sie być dobże,jednak po przejechaniu 6 KM. auto weszło na 2500tys. obrotów.Po przeszukaniu...
Ustawiłem jako AC W02. Mogą być trochę mało rozwiercone dyszki bo kupiłem wiertło 2,1 a okazała się 2,0 i minimalnie mam mniejsze otwory w dyszkach niż w valtekach. W valtekach będzie coś koło 2,2. Ciśnienie przy max obciążeniu miałem ok.1,1bar. A tak normalnie jest w granicach ok.1,2 bar. Przy hamowaniu silnikiem 1,35bar. Na zimnym silniku ciśnienie...
Czy to normalne, że jak auto jest zimne (mowa o sytuacji kiedy auto stoi na temp. minusowej) to po wystartowaniu, zanim silnik się nie rozgrzeje to obroty się wahają ok 1600-2000. Uważam, że to nie jest normalne. U mnie w megance, taka sytuacja wystąpiła po wymianie 1 sondy lambda. Z tym, że obroty po odpaleniu zimnego silnika zaczynały falować dopiero...
Mam dość dziwny , ale dokuczliwy problem, wygląda mi to na uszkodzenie komputera , ale sami oceńcie: Jadąc samochodem i wrzucając na"luz" silnik pracuje cały czas na 1500-2000 obrotów. Jeśli wtedy wyhamuje do ok np.20km/h i wrzucę 2 bieg obroty spadają do 1000, daję na "luz" i już trzyma 1000, no ale jak przejadę kawałek dalej jest to samo . Usterka...
Widzę że temat trochę ruszył więc opiszę wszystko od początku. Megankę kupiłem dwa lata temu i wszystko było ok. Po po dwóch tygodniach pojawiły się sporadycznie drgania na wolnych jakby właśnie wypadanie zapłonu. Później pojawiały się coraz częściej kilka razy na minutę. Byłem pewien że to cewka bo podobno w tym silniku padają. No ale po kupnie trzeba...
Przeczyściłem raz jeszcze przepustnice i "silnik krokowy". Oraz uszczelniłem przewód idący od filtra pow. do przepustnicy. Eureka! nic sie nie zawiesza. Super...pojeździłem 3 dni. To samo...:/ Co zrobiłem? powturzyłem czynności z czyszczeniem "silnika krokowego" oraz przepustnicy. oczywiscie robiłem to na odlaczonym ako. Nastepnie autko pochodzilo sobie...
Witam kolegów i koleżanki. Wiem, że podobne tematy były już na forum ,jednak po ich przestudiowaniu, nie znalazłem rozwiązania, a niektórzy po jego rozwiązaniu po prostu nie napisali ,co było przyczyną. Przyszedł czas na wymianę rozrządu i zrobiłem to u znajomego mechanika, który zajmuje się wyłącznie marką Renault. Wszystko było w porządku ale po koło...
(-) wczesniej miał problem z odpaleniem na ciepłym za to na zimny od razu odpalił , teraz odpala za 5-6 razem i na zimnym i na ciepłym . Przy włożeniu karty wciskam start , auto normalnie kręci ale nie odpala i wyskakuje ' injection fault '. Na razie piszesz, że masz problem z zapłonem w zależności od temperatury. A co dalej się dzieje po zapłonie...
Witam, posiadam meganke z 2003 roku z dobrym przebiegiem 110 tys km z silnikiem 2.0 16v benzynka 140km, kupiłem ją ponad pół roku temu i od samego początku były w niej małe problemy. Ma ona nieoryginalne alusy i miałem pewne drgania, a więc kupiłem pierścienie centrujące i to znikło. Jest to problem naprawiony, lecz również bez znaczenia czy na zimnym...
wysokie obroty silnika megane megane wysokie obroty wysokie obroty megane
płatnik błąd zabijanie procesu norma emisja
indukcja gorenje wzmacniacz słuchawkowy
Zapalniczka nie działa w Toyocie E12 2004 - diagnostyka Nagrzewanie się grzejników podczas grzania wody użytkowej