Regulamin 11.
Adaptacja przepustnicy?
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
Witam, na 99% odpowiedzialny za ta sytuację jest silniczek krokowy koszt używanego około 100zł
Często wina leży w TPS czujniku położenia przepustnicy .
Np na pracującym silniku prysnąć delikatnie zmywaczem, czy nie podnosi wtedy obrotów, lub oglądnąć dokładnie wszystkie podciśnienia.
W manualu do samochodu odpowiedzi nie znalazłem Samochód jak w temacie ma dość wysokie obroty na jałowym biegu po uruchomieniu jak jest zimny Objaw normalny. Jak silnik jest zimny, otrzymuje dodatkową dawkę paliwa. Dlatego te podwyższone obroty.
2100 to nie są wysokie obroty. A jakie trzymał silnik np latem kiedy "zimny rozruch" to i tak + 15*C i wyżej ?
Raczej niema nieszczelności,ponieważ obroty nie falują , trzyma równo.
Pływanie obrotów to może być przejaw uszkodzonego silniczka krokowego. Zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego z przepływomierzem włącznie. Ja czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu - skutni były pozytywne. Z wymianą czujników bym się wstrzymał. Zobacz też czy silnik nie łapie lewego powietrza....
Pozacierane linki w pancerzach. Odkręcić z góry i z dołu i nasmarować smarem półplynnym., np. Epx 000.
Niestety nie mam pojecia na temat automatycznych skrzyn (nigdy nie mialem i nie mam ochoty jezdzic z tym). W a6 c5 multitronic niby jest problematyczny.
Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
a sprawdzales sekcje zwiazana z biegiem jalowym ? moze tam tkwi problem? Pozdr. Procekkk
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Ostatnio Jimny wylądował na 9 dni gdyż był robiony lift zawieszenie, elektryk czy tam elektronik miał czas na przyjrzenie się bardziej problemowi i również nic nie znalazł stwierdził iż wszystkie czujniki i układ sterowania sprawny, a komputer nie wskazuje nieprawidłowości . Ostatecznie padło inne stwierdzenie że należało by mieć drugiego takiego samego...
Witam wszystkich! Od pewnego czasu mam problem z rozruchem na 'zimny silniku' - startuje na wysokich obrotach do 2500, po rozgrzaniu się obroty spadają do normalnych ok 1000. Żadnego falowania, równa praca silnika. Ponowny rozruch gdy jeszcze jest ciepły silnik jest normalny ok 1000. Samochód zawsze startuje na benzynie. Obroty wysokie utrzymują się...
Witam Nie chcąc zakładać nowego tematu chciałem się zapytać co może być przyczyną tego, że po odpaleniu zimnego autka (audi a4 b6 - 2.0 2002r.) w samochodzie falują obroty i strasznie się trześe do chwili aż to automatyczne ssanie się wyłączy i obroty spadną do 900RPM wtedy już jest dobrze i ładnie silnik pracuje.
Przekaznikprze eku lna złączu siada trzeba zobaczyc. Czujnik , w układzie paliwowym A nie zalało Tobie czasem ECuna podszybiu.
Witam wszystkich, nie znalazłem podobnego tematu z rozwiązaniem dlatego piszę jeszcze raz. Pacjent Peugeot Partner z 2003 roku 2.0 HDI po odpaleniu na zimnym silniku trzeba trzymać na gazie bo auto by gasło, jak się nagrzeje to obroty idą do góry około 3 tyś i nie schodzą w dół czy na biegu czy na nautralnym, dopiero po naciśnięciu hamulca obroty spadają....
Wiem że takich tematów jest mnóstwo ale nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Gdy zapalam samochód obroty wzrastają do 1400 i po niecałej minucie spadają do 900, chciałbym wiedzieć czy to normalne czy też samochód ma mieć od razu niskie obroty? Przy okazji, wczoraj miałem taką sytuacje, że gdy najeżdżałem na próg zwalniający puściłem za szybko sprzęgło...
sęk w tym ze wczesniej tak nie było takie objawy zaczely sie od jakiegos tyg. na nagrzanym obroty sa w normie, jedynie na zimnym szaleją... i wlasnie to mnie zastanawia bo nawet gdy samochod stoi w garazu i go odpalam to jest cos nie tak. dodam ze garaz mam ogrzewany.
Sprawdzane było przez psikanie po ssącym i nie było zmiany obrotów, a za ten przepływomierz się wezmę jak będę u kumpla mechanika to mi Vagiem sprawdzi.
tak zaobserwowałem że problem nasila sie jak jest wilgotno. po paru dniach upału ostatnio minęło ale po paru dniach problem wrócił
ja bym stawial na czujnik temperatury ktory caly czas mysli ze silnik jest zimny i daje za duzo paliwa Dodano po 56 ja bym stawial na czujnik temperatury ktory caly czas mysli ze silnik jest zimny i daje za duzo paliwa
Gdzie i na którym gubi zapłon? Bo gubi na 100%...
a wysokie obroty ma tylko jak jest zimno czy gdy jest cieplo to tez?
Gaźnik czy wtrysk wielopunktowy?
Cześć. U mnie włączenie świateł nic nie zmienia , duże obroty trzyma dopóki się nie nagrzeje , ale już zaczynam sie do tego przyzwyczajać. Pozdrawiam
witam mam pytanie mam golfa 2 silnik 1.3 benzyna jak silnik ma prawidlowa temperature to auto traci obroty i gasnie (na luzie). Zaczelo dziac po wymianie gaznika, stary gaznik mial tak ze jak byl zimny silnik to to nie chcial zapalic cieszko palil a jak sie nagrzal silnik to normalne byly obroty a ten na odwrod
Kupiłem złącze diagnostyczne ELM-327 i interfejs łączy się z komputerem. Pokazuje obroty itp ale nie pokazuje błędów. Korzystam z programu ScanMaster. Wgle ostatnio przejechałem się astrą siostry 1.6 16v 101km w gazie i w porównaniu do moich 136km rakieta. Może coś źle podłączam do diagnostyki? Coś musi być nie tak że tak zamula i ma te obroty wysokie
Witam! Szukam od kilku miesięcy problemu z tymi wysokimi obrotami z rana na zimnym silniku. Samochód kupiłem w marcu i od razu następnego dnia po zakupie problem się pojawił. Było tak codziennie, jednak jak zaczynało się ocieplać to latem problem znikł. Teraz od kilku dni problem znowu zaczyna wracać. Mój samochód to X-trail T30 2.2 dci 114km z 2002...
Peugeot czujnik temp info do kompa przeważnie zielona obudowa. o szarpanie to wygląda na potencjometr przepustnicy. Poza tym to wszystkie te czujniki idzie sprawdzić multimetrem. A no i była jeszcze jakaś sztuka co ją dodatkowa masa przy potencjometrze przepustnicy uzdrowiła.
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
Gażnik Aisan to przeklęństwo .ma zbyt dużo elementów regulacyjnych,jeśli jest prawidłowo wyregulowany to nie sprawia żadnych problemów .Za obroty na ssaniu odpowiada śruba z tyłu gażnika- uchyla wstępnie przepustnice ,dostęp od góry przy pomocy płaskiego wkrętaka.Należy ją wkręcić do oporu a następie wykręcić 2.5-3 obroty .
Wysokie tzn.? jeśli ok. 1,5 tys obrotów to jest w normie. Tzn. samochód jest zimny i dlatego ma wyższe obroty...
Błagam - pomocy! Co mogę jeszcze zrobić?! Zezłomować? Zrób dokładne foto silnika i osprzętu - mam brzydkie podejrzenia, będziemy powoli tłumaczyć jak go reanimować. Digifant to prosty system, ale ma "zagrywy". Skoro rozsadziło klapę antystrzałową i uszkodziło przepływomierz, to od razu rozejrzyj się za nowym boxem filtra - cudów nie ma, musi być pęknięty....
Witam. Toyota yaris1.5ts 2005r .obroty po odpaleniu zimnego silnika wynoszą 2100obr/min.Po podłączeniu komputera diagnostycznego żadnych błędów,spalanie na poziomie 7,2l/100km.Obroty nie falują,po rozgrzaniu trzyma 750obr/min.jaka może być przyczyna tak wysokich obrotów na zimnym silniku?
Może byś mu poradził aby sprawdził co robi przepustnica w tym czasie i dlaczego?
Zdemontuj przepustnicę i sprawdź czy nie jest zalepiona od syfu z gazu.
Tak, silniczek krokowy mozna wymienic, wtyka 4pinowa. Sprawdz jego sterownia. Sprawdz czy reaguje po wlaczniu zaplonu
Samochod to Nissian Sunny 90r. na elektronicznym gaźniku a instalacjia pierwszej generacji. Na benzynie tez nie jest dobrze tez dziwnie podbija te obroty albo dziwnie skacza z 1500 na 2000 na zimnym silniku a jak juz sie wszystko nagrzeje na beznzynce to mam za male!!!! na gazie wystepuje ten problem tylko jak silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury...
gdy rano odpalam obroty 2000 po 5 km jest oki jak sie zagrzeje co padło czujnik jakis temperatury czy połozenia przepustnicy kurde wkurza mnie to bo wzrosło spalanie . w miescie jak stoje na swiatłach to obroty jak przygazuje za wolno schodzaa moze to lambda? czy musze podpiac w aso pod komputer zeby sprawdzili parametry komutera pokładowego.co wy na...
Motornic masz racje nie pomyślałem że w tym układzie jest nastawnik przepustnicy . Poprostu IRYTUJE mnie to że mechanicy słysząc o nie równych obrotach odrazu krzyczą że do wymiany silniczek krokowy badź nastawnik.
który rok tego T4:?:
Witam serdecznie. Moje auto tuż po uruchomieniu silnika wchodzi na wysokie obroty ok. 2200 obr/min. Sytuacja ta występuje zawsze na mrozie. Prawdopodobnie jest uszkodzony nastawnik przepustnicy. Auto jest uruchamiane na benzynie, po przełączeniu na gaz obroty nieco spadają. Czy jest to szkodliwe dla silnika?
Nie odłączaj akumulatora i zrób samodiagnostykę wtrysku, jak sam umiesz - jedź do elektryka samochodowego. Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temp. silnika. Pozdrawiam.
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
mój problem polega na tym gdy auto ma zimny silnik np rano jak odpalam ma bardzo wysokie obroty i głosno wyje gdy silnik popracuje z pół minuty obroty wracają do normy i ładnie równo chodzi na ciepłym silniku nie ma takich problemów To normalne masz automatyczne ssanie.
Wiem, że nie ładnie jest zmieniać zdanie, ale ta poprawa była związana z resetem komputera (po wymianie TPSa). Po przejechaniu kilkuset kilometrów jest niestety to samo. Nie mam już pomysłu co może być przyczyną... mogę jeszcze dodać, że na benzynie po uruchomieniu silnika działa on tak jakby mu ktoś dodawał i odejmował gazu (można to porównać z wciskaniem...
Panowie znowu koleś dał mi Uno aby go zrobić i w zasadzie mam z nim problem bo przepustnicę wyczyściłem i sprawdziłem , krokowy działa , potencjometr jest dobry , czujnik ciśnienia jest ok , czujnik wody też. Jak odpalam to ma przez 1 minutę ma obroty jak szalony,. Co to za cholera ? Tylko jak zimny. Centralka out ?
sprawdź przewody podciśnienia,
Witam mam problem z wolnymi obrotami a mianowicie przy ZIMNYM silniku obroty wskakuja automatycznie na 2tys obr/min podczas jazdy samochod sam przyspiesza badz utrzymuje predkosc, zalezy na jakim biegu sie jedzie i z jaka predkoscia, dodam takze ze podczas jazdy jak wrzuce na luz to faluja obroty. Wszystkie dolegliwosci mijaja gdy silnik sie nagrzeje....
Nie moglem dodac filmu przez panel elektrody wiec zapodalem go na chomika. http://www.chomikuj.pl/markus-wielki/Go ... V00052.3GP Nagralem zachowanie nastawnika jak silnik ciepły. Dodano po 2 http://chomikuj.pl/markus-wielki/Golf+2/...
A temperaturę pokazuje dobrze?? Ssanie jest uzależnione od temperatury jeśli czujnik jest zwalony to ssanie się nie wyłączy... Pozdrawiam
Ja napiszę tak. Podobnie było w moim. Cuda z obrotami itp. Zdjąłem pokrywę filtra, popatrzyłem na ten zwariowany silniczek przy załączaniu kluczyka jak i przy uruchamianiu silnika. Szok.... Wariował jak teściu na rauszu. Miałem inny od kumpla i po zmianie wszystko w normie. Na zimnym, ten palec ma prawie cały wyjść i popchnąć przepustnicę ssania i powoli...
Czyli źle zrozumiałem Twoj post. :) Zwracam honor!
Trzepnięty to nie był bo bym zobaczył od razu jak byłem na kanale, moi znajomi mówią ze to końcówka drążka kierowniczego inni ze to jakaś guma jest pęknięta a inni że jakiś wahacz, a jak byłem na kanale to na rurce od układu kierowniczego jest taka ok 15cm guma i jest na środku pęknięta może to o tę gumę chodzi ?
EGR-a wyczyściłem - nawet nie był mocno zawalony, choć potrafił się zaciąć. Przy okazji zaślepiłem go i samochód odzyskał moc. Nadal jest niewielka różnica po nagrzaniu. W jeździe miejskiej nic się nie dzieje, ale w trasie po 15 minutach zapala się kontrolka. Zastanawiam się skąd system wie że EGR jest zaślepiony, skoro tłoczek chowa się do wewnątrz...
fiat brawa jak odpale ją z rana to wchodzi na obroty ajak ją przegazuje to ten objaw mija prosze o porade co to jest silnik 1.2 16v
A uchylisz rombka tajemicy czy to CFI czy wiepolunkt?
Silnik 2 l jedno punktowy wtrysk instalacja LPG Voila. Po uruchomieniu rano na bęzynie nieraz zgaśnie po przełączeniu na LPG z początku jest dobrze po przejechaniu ok. 1 km.obroty wzrastają do 2.5 tyś zawsze jak jest zimny. Jak się rozgrzeje jest OK. Co może być przyczyną? Pozdrawiam fgh98
Ten model tak ma. Przy zimnym silniku obroty muszą być wyższe, bo silnik dostaje sygnał z sondy lambda o składzie spalin i wzbogaca mieszankę w gaźniku (tzw. ssanie). Gdy temperatura chłodziwa w zbiorniku wyrównawczym podwyższa się - obroty silnika spadają do nominalnych 800 obr/min.
A może po prostu jak jest zimny przez chwile chodzi na ssaniu?.. i nie byłoby w tym nic dziwnego chyba że te obroty są wysokie nawet jak już jest rozgrzany
Witam Tak jak w tytule mam problem z wysokimi obrotami w VW Vento 93r silnik 1.8 90KM kod silnika ABS. Problem pojawił się podczas pierwszych przymrozków. Silnik po uruchomieniu gdy jest zimny ma około 2000obr, obroty powoli rosną tak do około 3500obr. Obroty na poziomie około 3500obr utzymują się do momentu aż silnik się nagrzeje. Usterka występuje...
Po uruchomieniu zimnego silnika od razu wpada na obroty ok 2000rpm, po 3-5 sek spadaja do ok 1800rpm i tak juz sie utrzymuja az sie silnik nie zagrzeje. Problemu nie ma przy ponownym uruchamianiu silnika. Przeczyscilem silnik krokowy ale nie wyeliminowalo to problemu (w zamian zniknal problem wolnego spadania obrotow przy redukcji biegow ;-). Czy ktos...
Wymigać błędy Stawiam na tps
Witam! Mam problem z silnikiem. Gdy odpalam rano obroty mam na ok 1300 nawet do 1600 to zależy od temp na zewnątrz im niższa temp. tym większe obroty i gdy jeżdżę silnik się rozgrzewa a obroty to samo nie spadają. Gdy zgaszę i zostawię na np. 15 min. jest ok w granicach 900-1000. Co mam zrobić i gdzie zajrzeć??????????? Bym zapomniał silnik JH 1.8 mechaniczny...
Silniczek krokowy na 99%
System Porsche to silnik który był projektowany przez tę firmę,był też1,5l. Co do pracy silnika to sprawdź: - ustawienie zaworów - sprawdzenie i ustawienie zapłonu - dobranie się gaznika. PS. Sprawdź tez ustawienie rozrządu.
To chyba normalne że zimny silnik pracuje na ssaniu czyli na wzbogaconej mieszance i podczasz rozgrzewania się obroty maleją nie ma tu żadnej usterki
=> slawek87 Jeśli na zimnym silniku, bez ssania nie gaśnie, to obroty są za wysokie! Maluch ma to do siebie, ze nawet w lato ssanie przez chwilę trzeba mieć włączone, wówczas po nagrzaniu przyjemnie wolno pyrka.
Witam, mam problem z H onda CR 85, gdy odpal ę j ą na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty (dźwięk ten sam gdyby zabrakło benzyny), chodzi tak ok. 5-15 sekund, po chwili spada na normalne obroty. D odam te ż ż e dzieje si ę tak gdy H onda stoi całą noc, gdy odpal ę ją na zimnym gdzie wcześniej ju ż chodziła dzia ł a bez zarzutu.
co w temacie mam to samo w audi a3 1.9 tdi czy ktos wie co mu boli
Lewe powietrze w układzie dolotowym. Sprawdź szczelność połączeń od filtra powietrza aż do kolektora.
U mnie obroty podwieszał uszkodzony VSS.
Witam. Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
sprawdź jeszcze sondę lambda ,częsty przypadek wachlowania obrotami.
A w gazie jest ten golf?
mam problem polonez 1.6gli 96r.benzyna mianowicie utrzymuje mi caly czas 1000obr czasem jak sie dobrze zagrzeje t zejdzie do 900 ale nie na dlugo a jazda na zimnym silniku to porazka krece go do 2000-2500 tys obr i jak zmieniam bieg to albo jak sie rozpedze i wezme na luz i obroty zatrzymuja sie na 2000 dopiero ja sie zatrzymam i poczekam chwilke to...
Brak mi już sił do tego silnika, Co wymieniłem: - Przepływomierz powietrza - Przepustnicę - Silnik krokowy - Odmę powietrza - Czujnik temperatury czieczy chłodzącej - Komputer i cały czas auto ma za wysokie obroty jak odpalam na zimnym to obroty wywala na 2000 potem po chwili spadają na 1850, brak mi już pomysłów.:cry: a i jak jest rozgrzany to jak...
Sprawdź silniczek krokowy
Nie wiem czy znajdzie odpowiedni komputer. Idzie na migi, złącze w okolicy prawego nadkola, i aku.
Mam problem z obrotami gdy silnik się rozgrzeje podczas jazdy na luzie obroty są 2000obr/min dopiero po całkowitym zatrzymaniu spadają na 900obr/min,a gdy silnik jest zimny jest ok.
pożyczyłem tydzień temu od kumpla kabel i sprawdzałem głównie, czy sonda lambda ma poprawne napięcia. Napięcia były prawidłowe. Zapłon ustawiałem niestety tylko metodą "prób i błędów" czyli podczas jazdy co chwile zmieniałem położenie aparatu i podczas jazdy przy około 20km/h wciskałem do końca pedał gazu. Tak kilkakrotnie aż do momentu uzyskania najlepszego...
Termostat wymieniony i trzyma temperaturę , na biegu jałowym obroty spadają do 600 i później wracają do normy 900 tak jest co jakiś czas przedtem tego nie miałem czy silnik był zimny czy dogrzany
A czy panewki nie powinny być słyszalne cały czas ? - od kiedy nagrałem filmik z tymi odgłosami minęło ok. 2 tygodnie. Od tamtej pory odgłosy nie pojawiły się ani razu - a autem jeżdżę codziennie (i nasłuchuję jak pracuje silnik - żadnych dziwnych dźwięków nawet przy zimnym silniku przy wysokich obrotach).
Wymień regulator wolnych obrotów.
Witam. ostatnio bardzo czesto po odpaleniu gdy silnik jest zimny gasnie [zbyt male obroty] a po nagrzaniu zbyt wysokie obroty, gdy silnik jest cieply niema problemu z odpaleniem.auto wyposazone w gaz problem jednak istnieje i na benzynie i na gazie.Nowy czujnik temp nic nie pomogl.pozdrawiam
Dla zimnego silnika to też nie są wysokie obroty. Wysokie obroty w silniku benzynowym to powyżej 5k. I do takich obrotów na zimnym nie polecam kręcić - co też nie znaczy że od razu coś się stanie, po prostu to jest nie zdrowe i tyle.
Witam wszystkich, czy ktoś mógłby mi pomóc w sprawie? Problem dotyczy mojego auta Skoda Octavia 1 1.6 AEE. Wszystko zaczęło się od rozładowanego akumulatora. Po naładowaniu silnik (zimny) odpalił i od razu ustalił wysokie obroty (3000). Po dodaniu gazu obroty spadły i zaczęły falować w przedziale 1400/1800 obrotów. Problem ten występuje na zimnym i...
Cześć ! Miałem podobną sytuację ! Proponuję abyś na początek odpiął kleme minusową od akumulatora na 20 minut , póżniej podłącz i sprawdz jak działa na samej benzynie nie przełączając na gaz , szarpanie powinno ustąpić , sprawdz jak będzie dobrze to napisz powiem Ci co dalej :)
Mogą być za wysokie obroty na zimnym silniku
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
Przepustnica otwarta gdy odpalam zimny silnik. Silnik rozgrzany zamykam przepustnice. Powinno być dokładnie odwrotnie. Zimny silnik zamknięta, ciepły otwarta.
witam, mam problem z honda civic 1.4 199r, a mianowicie co zaobserwowałem, 1- wzrosło zużycie paliwa, 2- po odpaleniu utrzymują sie wyższe obroty około 1,8-2,2 tyś. 3- silnik delikatnie nie równo pracuje, 4- odzywają sie zawory, po regulacji obroty oscylowały 0,5-1,5tyś na ciepłym silniku, (auto bez gazu, przewody WN świece oraz rozdzielacz nowe, Może...
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
Tak, tam jest zaworek powietrza dodatkoego, ale jego po wymontowaniu sprawdzilem i dziala. Pytanie podstawowe czemu one sie zawieszaja tylko na zimnym silniku ?
wysokie obroty zimny astra zimny silnik wysokie obroty obroty silnika mercedes zimny wysokie
makro przycisk access przekaźnik zakłócenia silnik elektryczny łożyska
daikin klimatyzator depollution system faulty peugeot
Interfejs i oprogramowanie do Citroen C2 1.6 2004 Trudny rozruch zimnego silnika Kia 1.4 diesel