Ciśnienie na railu na wolnych około 25 przy max obciążeniu 130 bar Coś chyba nie tak napisałeś to ciśnienie. Podejrzewam 250 i 1300 bar. Pompę sprawdzałeś?
Moim zdaniem za małe dawki powodują anomalie.
Weź uczciwie pobadaj jak jest. Teraz zdaje się podajesz jakieś wartości chwilowe, które mają się nijak do rzeczywistości. Takie wskazania uzyskasz na każdym samochodzie, ale nie są to dane eksploatacyjne.
trudny temat...bo widzisz takie objawy to jakby coś co łączy lpg i bene,powietrze,przebicie na przewodach WN,moze cewka daje przerwe...mialem kiedyś uszkodzony jeden z przewodów WN,strzelał,dławił się,i wariował na obrotach,ale mowiłeś ze nowe masz... Dodano po 7 pod kierownicą masz wtyk diagnostyczny,weż kawałek drucika,zmostkuj A i B, i włącz zapłon,na...
Sprawdż rurkę do MAP i sondę lambda.
Witam Tez jestem posiadaczem samochodu Suzuki maruti rocznik 1993. Mam taki sam klopot - ale juz rozwiazany 1. zapchany gaznik 2. luzne styki przeowdow na rozruszniku 3. i to najwazniejszy powod - uszkodzony zaworek dolotowy powietrza do gaznika - na Slasku caly gaznik w sklepie motoryzacyjnym w Chorzowie kosztuje 1200 zl - sam zaworek jest bardzo ciezko...
Jesli chodzi o sonde to jesli pracuje Ci w zakresie 0,1-0,8 V to jest OK. chodizlo mi o szczelnosc w kolektorze za przepustnica przed cylindrami, moze dostawac lewego powietrza i z tej przyczyny obroty moga falowac. Z tym MAF to mi sie pomylilo - literowka mialo byc MAP MAP - czyjnik bezwzglednego cisnienia w kolektorze ssacym Sprawdz fejsem wartosc...
czujniki temp. masz dwa - jeden idzie na wskaznik na deske, drugi idzie do sterownika silnika (prawdopodobnie czrna kostka). Jesli na sadzie lambda masz 4 przedowy to jest podgrzewana. napiecie mierzysz wzgledem masy (szary przewod) i przewodem sygnalowym (czarny), pozostale dwa to grzanie sondy (biale)
Miasto to miasto, jedne większe drugie mniejsze.To samo dotyczy sygnalizacji świetlnej oraz korków które poważnie podnoszą koszty eksploatacji pojazdu.Mój nissan 1.6 spala od 8L nawet do 11L.Dość częstym zjawiskiem u kierowców jest zachwalanie swojego auta i co najważniejsze zaniżanie spalania paliwa.Podałeś trochę za mało szczegółów by można było coś...
A czy podpięcie pod komputer pozwoli wykryć parafinę w filtrze? Bezpośrednio na 100% - Nie Pośrednio - tak, lecz taka diagnoza nie jest jednoznaczna. Czy mechanik może to w jakiś szybki sposób sprawdzić? Tylko wizualnie, rozkręcając filtr paliwa.
moze tulejowanie i wymiana pierscieni?
Nie zmieniać, tylko nauczyć komputer nowych (z jego punktu widzenia) komponentów.
umisz sprawdzać znaki na rozrządzie lub masz kogoś co się zna na tym jak tak to to sprawdzi bo masz za małe falowanie obrotami na lewe powietrze ale tego nie wykluczam możesz sprawdzić czy gdzieś nie pękł wężyk idący do kolektora przed przepustnicą i czy nie słychać syczenia w serwie od hamulca Dodano po 1 może ale nie tyle Dodano po 4 poza tym autko...
Sprawdź termostat .
Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
odłącz rure ciepłego powietrza od filtra. Podaj mi jaki masz typ gźnika w tej hondzie, czy jest to wersja solidnie "orurowana" ze sterownikiem obok?
Pływanie obrotów to może być przejaw uszkodzonego silniczka krokowego. Zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego z przepływomierzem włącznie. Ja czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu - skutni były pozytywne. Z wymianą czujników bym się wstrzymał. Zobacz też czy silnik nie łapie lewego powietrza....
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
pojeździj na PB jeśli odpali bez problemu to powód opisany w poprzednim poście.
Możesz zobaczyć filmik na YT jak ruski otwiera nówkę sztukę z skrzyni i praca identyczne jak w moim więc raczej OK mnie bardziej nurtują mokre świece i wysokie spalanie
Auto dymi pod obciążeniem?
Błagam - pomocy! Co mogę jeszcze zrobić?! Zezłomować? Zrób dokładne foto silnika i osprzętu - mam brzydkie podejrzenia, będziemy powoli tłumaczyć jak go reanimować. Digifant to prosty system, ale ma "zagrywy". Skoro rozsadziło klapę antystrzałową i uszkodziło przepływomierz, to od razu rozejrzyj się za nowym boxem filtra - cudów nie ma, musi być pęknięty....
Witam, mam problem z VOLVO FH 4 540km rocznik 2014, ciągnik nie ma mocy, wysokie spalanie, silnik nie pracuje tak jak powinien. W aucie zostały wymienione wtryski, cała klawiatura, wałek rozrządu przez około 25tys kilometrów wszystko było ok lecz z dnia na dzień problem znowu się pojawił. I znowu podmieniliśmy wtryski klawiaturę kupiłem drugi wałek...
Nie, trzeba samochód zdiagnozować, a jakich narzędzi będzie ktoś do tego używał to już jego sprawa, ważne żeby znalazł usterkę i naprawił.
Witam. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Zdarza się, że membrana puszcza i do kolektora ssącego dostaje się paliwo przez przewód podciśnienia. Silnik wtedy chodzi na dodatkowej porcji paliwa.
W internecie wielokrotnie czytałem, że odczyty z sondy lambda za katalizatorem nie mają wpływu na dawkę paliwa. Czy to prawda?
Spróbuj wyczyscic przepustnice i jak juz bedziesz na komputerze to dokonaj jej adaptacji, przepływomierz w razie jak by dawał błędne odczyty też można na wszelki wypadek przemyć.
błąd p1564 i p1664 to dwa typowe błędy od uszkodzenia sterownika. Natomiast duże spalanie to efekt zacierania się tłoczka od regulacji kąta wtrysku. Przeważnie wywala wtedy błąd p0149. Tutaj go nie było, co nie znaczy że pompa nie jest przytarta i stąd autor postu prosi o pomoc w kalibracji wtrysku. A może by tak szanowny kolega zaczął patrzeć na daty...
Witam dziś byłem na sprawdzeniu w serwisie.Na komputerze stwierdzono znów bogatą mieszankę na biegu jałowym,i na wysokich obrotach też bogata jest mieszanka.Tylko czasami jak sie kilka razy przygazuje zmienia się na ubogą ale znów wskakuje na bogatą i dlatego tak pali 10L/100km .Dziwne jest to że jak się odpali go to na kompie widać normę cykli silniczka...
tak jak kolega wyżej napisał,,sprawdz termostat czy jest wogóle i czy się otwiera,stąd masz takie wysokie spalanie i silnik się nie dogrzewa więc pracuje na ssaniu
Sprawdż -miałem kilka takich przypadków nowa przepływka i ok.Ale najpierw po prostu odepnij jak zacznie równo chodzić masz przyczyne.
Witam mam taki problem w swojej astrze f 1,6 16v ze zaworem egr samochód był podłączany pod komputer i nie reaguje egr.I przez to może pali 9/100km?? sprawdzałem egr i wydaje mi się ze jest dobry pytanie co jest uszkodzone egr czy komputer czy coś innego na silniku, ciężko mu wejść z niskich obrotów na wysokie pierwsze go ,,zamuli" i dopiero wchodzi...
Rozrzad do sprawdzenia na blokady
Witam swoje pytanie kieruję do kolegi "technik0" , ale jak ktos inny wie to będe bardzo wdzieczny .Chciałbym sie dowiedziec co to jest za czujnik? , wchodzą do niego dwa wężyki jeden z dolnej części układu wtryskowego obok EGRa a drugi wychoidzi i leci gdzieś pod lewy przedni błotnik stojąc przed samochodem próbowałem wyciągnąc węzyki ale udało się...
Jak zachowuje się kontrolka temperatury silnika, kiedy wymieniałeś termostat.
"skoki napięcia na cylindrach" - ciekawe co to takiego ;) P0300 to wielokrotne wypadanie zapłonów w róznych cylindrach.. Na ciepłym ciśnienie sprawdzane było ? Czy na wolnych obrotach na ciepłym pracuje równo czy utyka ? ciśnienie paliwa było sprawdzane ?
Mógłbym prosić o bardziej wnikliwe wyjaśnienie, czemu akurat czujnik temperatury może mieć tu znaczenie ? Jestem zielony w sprawach mechaniki W przypadku uszkodzenia czujnika temperatury komputer wykrywa cały czas silnik jako zimny i zalewa go paliwem - silnik działa cały czas na ssaniu. Kolejną rzecz jaką nalerzy sprawdzić to przepływka, przepływomierz...
Podstawowe parametry - ciśnienie doładowania żądane/osiągnięte i przepływ powietrza - żądany/rzeczywisty. Za nadmierne spalanie w tych sztruclach, przy sprawnym silniku z reguły odpowiada uszkodzony przepływomierz.
takiej ilości paliwa nie byłby w stanie przepalić - masz gdzieś dziurę na przewodach albo pękła membrana w pompce paliwa i masz już dużo za dużo oleju w silniku
ok dzieki wielkie, zdziwiło mnie tak wysokie spalanie, myślałem że ten silnik będzie ekonomiczniejszy.
a moze to silnik krokowy ?????????
Sonda lambda do wymiany-oryginał boscha,nie zakładaj uniwersalnej tylko dedykowaną do tego silnika
Witam, i jak, uporałeś się z tym wysokim spalaniem...co było przyczyną?
Osobiście w to wątpię. Ale co niby z odmą? Pracę czujnika temp. możesz sprawdzić pod komputerem jeśli masz gdzieś dostęp, jeśli nie to u mechanika. Nie wiem jak w Corsie, ale w Vectrze inny czujnik podaje na zegary, inny załącza chłodnicę a jeszcze inny daje temperaturę do ECU. Trzeba porównać czy wskazania się zgadzają (2 mam na chłodnicy i jeden ten...
a gdzie znajduje sie zawor cisnienia na listwie??
Koledzy sprawdzałem dziś katalizator jest dobry. Reszta wydechu jest tego roczna. po npołudniu jadę ponownie na komputer, zostało mi ostanie prawdopodobne rozwiązanie świece i sonda lambda która może nie dawać rady. Sprawdzałem świece wymieniałem je 2 m-ce temu teraz są okopcone jakby było słabe spalanie paliwa.
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
podaj kod silnika i kod błedu
A jak było przed remontem? Prócz poboru oleju.
Witam Auto na zimnym silniku strzela tak jakby miało za dużo paliwa i sie dławiło.Do tego czuć paliwo na zewnątrz, spalanie bardzo duże.Może być winna sonda lambda?? Gdzie szukać?? Gaźnik AISAN.
Czy przepustnica była czyszczona?
W dalszym ciągu borykam się z problemem. Po usunięciu błędów pojeździłem na benzynie i podjechałem do tego samego elektronika spalanie nie wyszło wysokie około 9-10 litrów. Jedyny błąd jaki się pokazał to niestabilna praca drugiej sondy lambda. Sonda ta działa prawdopodobnie przez katalizator nie pracuje prawidłowo. Błędy prawdopodobnie powoduje instalacja...
Zacznij od luzu zaworowego, jak go ustawisz to silnik zacznie się żwawiej zachowywać, Ty zaczniesz go mniej deptać a to poskutkuje zmniejszonym apetytem na paliwo. Luz na gwizdkach to podstawa w tym silniku ale jest kłopotliwy w regulacji.
Aha... Temperatura jest właściwa, bo tak pokazuje wskaźnik/czujnik, którego nie jesteś pewien. Więc gratuluję podejścia i sposobu myślenia - wskaźnik coś tam pokazuje, wiec jest sprawny.
Mam pewien problem otoz moj Romet OGAR 205 duzo pali. Ktos przekrecil magnetem i mi powiedzial ze nie ma kompresji i bedzie duzo palil chociaz nie chce mi sie w to wierzyc bo jest po remoncie silnika ma nowy tlok pierscionki wal korbowy tarcze sprzeglowe glowice. Jeszcze dzien wczesniej mialem taki problem ze jak przygazowalem gwaltownie to silnik najpierw...
Do warsztatu najlepiej.
Witam. Mam problem polegający na tym, że moja astra dużo pali benzyny, z obserwacji zauważylem ze wskazówka od temp. silnika wychodzi zaledwie za niebieskie pole i dochodzi do pierwszej kreski, sprawdzalem rowniez rurki dochodzace do chlodnicy i wszystkie są cieple a chyba ta dolna powinna byc zimna. Więc jak dla mnie padl mi termostat, ale czytając...
Grzebane było przy rozrządzie wygląda na zbyt późny wtrysk paliwa tam są dwa paski rozrządu trzeba to dokładnie sprawdzić
Miałem w latach 99/01r Citroena ZX 1,4i reflex (92r) i w trasie przy prędkościach do 120 km/h palił do 6,5l na 100km. W mieście to już w zależności od stylu jazdy, długości pokonywanych odcinków, pory roku itd. palił 8 do 9,5 litra na setkę. Moim zdaniem przyczyna może leżeć po stronie: -złej regulacji zapłonu -złego termostatu -nieszczelnego układu...
Witam, poszukuje pomocy odnośnie Peugeota 307 1.4 16V, ostatnimi czasy auto zaczelo duzo palić, wg wskazań spalania chwilowego, spalanie podnioslo sie o kilka litrów, w dodatku silnik pracuje bardzo nierówno. Dzis pojechalem do mechanika który stwierdził ze mimo iż nie pojawił sie check to należy go podłączyć pod komputer, niestety błędu żadnego nie...
roznica jest duza. odpalilem auto. urwany byl przewod od turba. swiece spalone wymienione na nowe. odpalanie na zimno nie sprawia problemow. jednak. nie wchodzi na obroty jak zimny. trzeba czekac az sie rozgrzeje. jest slaby. ja juz udowodnilem ze silnik jest do remontu ale szef wie swoje. kupili nowy przeplywomierz bo ktos nagadal ze te auta nie chodza...
A jaki masz kolego silnik XUD czy DW ?
witam, miałem identyczny problem jak kolega 2.2 V8. Posiadam model 2.5 RXE i u mnie był identycny objaw jak u kolegi, pojedź do elektromechanika niech ci sprawdzi tą cewkę dobrze, bo po nagrzaniu ona zwiększa objętość tzn "rozłazi" się i ma przebicie i wali iskra gdzie chce, a nie centralnie na świecę. U mnie jest kopułka i palec zapłonowy był uszkodzony...
Tam jeszcze cewki lubiły padać, pomijąc kwestie mechaniczne tych mało udanych silników.
sprawdz czy sonda dobrze dziala jesli masz zalorzony kontroler jak jest padnieta to zamontuj srube zamiast krokowca no i przeregulowac instalacje jesli nie pomoze to reduktor padl
Opisz dokładnie usterke czy jak jest zimny obroty mu faluja tzn spadaja silnik sie dusi za chwile obroty rosna itd?Po rozgrzaniu silnika wszystko oki?Bo walczyłem ostatnio z taka usterka i wygrałem ale trzeba sprawdzic kilka rzeczy wiec opisz a postaram sie pomoc.
Witam ,proszę o pomoc w ustaleniu usterki zanim podepną auto pod kompa ale dopiero za tydzień. Astra 1.4 16V rok 97 świeci się co jakiś czas kontrolka elektroniki silnika ,auto pali jak smok +/- 13l ,podszarpuje czasem i jak zatrzymam się na skrzyżowaniu to strasznie czuć spaliny,bogatą mieszankę w aucie i przy odpalaniu chlapnie z tłumika oraz dziwi...
w kolektorze wylotu? A co z kolektorem dolotu? Jakie tam jest cisnienie? sprawdź lewe powietrze i co widzi MAP sensor?
Dzień dobry. Czy udało się namierzyć przyczynę? Mam podobny objaw szarpania silnikiem przy obrotach około 1800. Pozdrawiam
Diagnoza układu wtryskowo-zapłonowego, póxniej sie tutaj zgłosić. Przykro mi, ale: -ostatnia forumowa wróżka wyjechała do anglii, podobno pracuje na zmywaku. -nie pijamy kawy sypanej, tylko rozpuszczalną, nie wywróżymy z fusów -ani z wnętrzności ropuchy, patrz odpowiednia ustawa o ochronie środowisla naturalnego. Zamykam.
Po pierwsze czy widziś ciśnienie kolektora ssącego? powinno być ok. 340, po drugie czas wtrysku powinien wynosić ok 3,4 a nie 7. po trzecie ciśnienie za małe , stawiam na podparte zawory co jest nagminne w tych silnikach szczególnie przy gazie. ( a tak nawiasem uwielbiasz renault espace). Pozdrawiam
Zdecydowanie stawiam na lambdę. Jak mi w zeszłym miesiacy padła w pasacie to palił 15l na trasie, po mieście bałem sie policzyc. Po wymianie wszystko wróciło do normy 11 w mieście. A własnie zauważyłes podczas jazdy na benzynce czy przyspiesza ci w całym zakresie obrotów?? Bo jak mi lambda padła to ładnieszedł do 3500 obr a potem zaczynał glooopieć...
Powiem tak między Clip-em , silnikiem Fire jest subtelna różnica w spalaniu ok + 1-2 litry na niekorzyść Clipa, ponieważ silnik jest przestarzały konstrukcyjnie . Silnik jest bliźniakiem silnika z Fiata 124 w produkcji Jugosłowiańskiej zwanym Zastawą.
Sonda padnięta, po wymianie wszystko ok.
była tylko informacja ze "....zakłócenia w pracy EGR..." wszystkie czujniki są nowe nie bierze "lewego" mpowietrza wlot jest dobrze zakryty a mieszanka jest ok junkers był ustawiany na luzie i podczas jazdy i wszystko było ok sonda oscyluje poprawnie analiza spalin na medal K........A juz nie mam siły do tego szmelcu
Dziękuję za odpowiedź. Powiedz mi jeszcze, czy ma to związek z większym spalaniem czy po prostu wskazówka poziomu paliwa fiksuje?
Czujnik temperatury wykazywał błędne dane. Sonda lambda padła. Po wymianie wszystko ok.
Witam wszystkich. Mam problem z pracą silnika w seat toledo 1,8 1992 tzn. Nie równa praca silnika przerywa, szarpie czasami a co za tym idzie jazda w mieście jest niestety bardzo irytująca potrafi przerywać na stałych obrotach około 2500/min, 3000/min czy nawet 4000/min po dłuższym czasie pracy na tych obrotach. Co ciekawe kopułka nowa, palec nowy,...
Witam Ja mam podobny dziwny problem z silnikiem 999ccm w UNO 45 z 1994r na gaźniku. W trakcie jazdy i na postoju silnik gaśnie bez żadnej reguły. Z tym że na postoju po prostu gaśnie a w trakcie jazdy niemiłosiernie go szarpie i dławi. Jeszcze czasem mu sie zdarza ze spadają obroty i zaraz wracają też nieregularnie. Problem zaczął sie zaraz po zakupie...
podeslij schemat tego interfejsu
Sprawdź na początek, czy jest poprawnie odpowietrzony - na wszystkich odpowietrznikach, czyli: przy ścianie grodziowej, na termostacie i jeśli jest to na chłodnicy. Miałem 1.4 (TU3JP) i nagrzewał się faktycznie dość wolno - zwłaszcza w porównaniu do EW7J4 (1.8i 16V). :)
pierwsze moje podejrzenie padło na przepływomierz- wymieniłem, ale problem pozostał. Poza tym wymieniłem świece, filtr paliwa, czujnik temperatury. Też myślałem w pewnym momencie, że to pompa paliwa, ale sprawdziłem ciśnienie i trzyma bez zarzutu(coś chyba ok 3 bar-już dokładnie nie pamiętam).poprzedni właściciel wymieniał sondę, więc tu raczej problemu...
Silnik spala olej. To oznacza, że albo masz pierścienie do wymiany albo tylko uszczelniacze. Wątpię że bez fachowego mechanika dasz radę. Dalsza eksploatacja może tylko pogorszyć sprawę. Ciekawe jaka jest kompresja... Do tego czujnik temperatury i sonda lambda. Wątpię że samodzielnie coś sprawdzisz. Może się okazać że taniej wyjdzie wymiana silnika.
Ale ale, zależy jaka dziura :p
Opisałeś się ,jak na maturze na dowolny temat. Z tego nic nie wynika , w czym można Ci pomóc. Nie piszesz , jak pali na zimnym i ciepłym ,jak pracuje na wolnych obrotach, czy ma przyśpieszenie , ile na tym silniku przejechane kilometrów.
Kontrolka silnika oznacza błąd. Sprawdź kody błędów http://astra.autokacik.pl/ itp lub odwiedź mechanika, co w Twoim przypadku jest najlepszym wyjściem. Co do gazu - jaką masz instalację?
Jeżdziłem nią na różne sposoby.Na trasie przy 80 spaliła 7.5 litra
Witam od nie dawna jestem posiadaczem VW Polo z silnikiem 1.2 TSI BMT gdzie podczas spokojnej jazdy auto pożera miedzy 9-12 litrów na 100 km benzyny. Taki wynik wychodzi podczas tankowania. Natomiast jeśli sprawdzając stan według komputera pokładowego auto spala 6.5 litra na 100 km .Taka duża rozbieżność zmusiła mnie do tego by auto oddać do serwisu...
Zapal auto i po ok.5-ciu minutach śprawdż węże które idą do chłodnicy jeśli się rozgrzewają to termostat do wymiany
Mam ten sam problem w 1.4 ABD ten sam błąd i duże spalanie zaciekawiło mnie z tym rozrządem aż jutro sprawdzę
Witam. Mam problem z moim Peugocikiem 106 1.1 1998r. Ostatnimi czasu przy zapalaniu sie jakoś dziwnie dławi i gaśnie. Dopiero, gdy dodam gazu to powoli się rozkręca do 5000 obrotów, tak go chwilkę potrzymam i potem chodzi już w miarę normalnie. Natomiast bez gazu wariuje jakoś traci na obrotach spada i rośnie tak gdzieś od 600 do 950. Czasem ponownie...
witam mam problem z duzym spalanie w moim mercedesie i głosno pracującym silnikiem jaki moze byc tego powód
Witam. Miałem coś podobnego w passacie. Uszkodzona poduszka monowtrysku - lewe powietrze.
a jaką masz instalację : sterownik , wtryski itd ? Peugot ,to pewnikiem półsekwencja co stawia z mety dość wysokie wymagania co do kompletacji i tu jest z pewnością przyczyna. Zalewa ci silnik na bogato i nie tylko sporo pali ale i wcale nie jest dynamiczny jak na benzynce :D
jeżeli zaczoł palić nagle baaardzo dużo,świeci się lampka od sondy,a świece są czarne okopcone na 90% padła uszczelka pod głowicą,odepnij czujnik temp silnika dla ecu-powinny obroty zmaleć, czy ubywa płynu chłodzącego?
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
wstawilem juz stalo sie... on powinien chociaz jakies czas pojezdzic na tym gazie Przed wstawieniem pytalem sie taksowkarzy ktorzy maja tkie same modele i jezdza po pare lat i pali im 14 w miescie Dodano po 46 przepraszam pomylilem sien na poczatku palil 19 a nie dziesiec;)
To chodzi o czujnik który uruchamia wentylator, nie ten od temperatury. Włącza się już przy 85 stopniach, i chłodzi aż do 70 , wtedy dopiero się wyłącza.
A gdzie wyczytałeś że to oszczędny silnik? W lecie trzeba się liczyć ze zużyciem ok 10l w mieście w zimie więcej. Niedawno był podobny temat z tym silnikiem.
na tą chwilę wymienilem zawor pomiarowy wlotu paliwa V120 i okazalo sie ze spalanie spadlo, lecz nadal wydaje mi sie zbyt wysokie, na trasie PL-NL-PL z ladunkiem 4 tony na poziomie 27 l/100
wysokie spalanie wysokie obroty wysokie spalanie toyota wysokie spalanie vectra
akumulator opary przyczyny usterki sondy lambda kolumna aktywna akumulator
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Końcówka mocy Sony STR – po wymianie triaka nadal pali bezpiecznik, zwarcie tranzystorów, diagnostyka VW Passat B5 FL 1.9 TDI AVB – wymiana oleju, czy zalewać filtr olejem?