Tuleja powinna wystawać 0.10-0.16 ponad blok.
Jak obniżone tuleje to efekt taki jak wydmuchana uszczelka PG. Dodano po 14 Tuleja ma wystawać jeśli pamiętam 0,02-0,06mm.
Jak nie ruszysz tulei ( poderwiesz jej) to składaj i już. Tuleja ma wystawać o ile pamiętam 0,15mm ponad płaszczyznę bloku ale przy pierwszym montażu. Należy mierzyć liniałem w kilku płaszczyznach. Bywały uszkodzone bloki ( zwichrowana krawędź przylegania) i taki blok poddawało sie obróbce.
Zdarza się że tuleja wpadnie za głęboko i może to być przyczyną wydmuchania uszczelki. Mierząc najszersza powierzchnia tulei patrząc od góry ma wystawać 0,02-0,06 mm. W 60-ce zawsze po rozgrzaniu silnika dokręć głowice jeszcze raz.
Oryginalnie nie było, ale moim zdaniem dodatkowo uszczelnią tuleję u góry, no i większe uszczelnienie będzie. Czyli większy docisk głowocy na rant tulei, ale to tylko moje pomysły, może ktoś coś na ten temat więcej wie, to chętnie posłucham Te podkładki nie służą do uszczelniania.. Regulujesz nimi jak wysoko ma wystawać tuleja ponad blok. Musisz to...
Proszę o informację dotyczącą tulei cylindra. Ile względem bloku ma wystawać tuleja cylindra w silniku KFT?
Dzięki kolego azxxc za konkretną odpowiedź A jak jest z podkładkami pod tuleje jak to się ustawia/ile ma tuleja wystawać ponad blok, o ile ma wystawać. Myślałem nad kupnem zestawu mahle tam będzie ta podkładka ??
Witam. Posiadam silnik jawa 223 od ogara 200, jawy 50 wpadłem na pomysł aby zrobić szlif cylindra aż na 43mm (64cm³) :ok: Oczywiście cylinder ten ma wystającą tuleje która ma 44mm, przy szlifie na 43mm zostaje jedynie po 0.5mm ścianki, więc jest to niedopuszczalne. Okazuje się że wewnątrz radiatora tuleja ma aż 46mm co przy szlifie na 43mm daje...
Witam, kilka spraw z dzisiejszej pracy mianowicie wcisnąłem tuleje. Blok w środku wyglądał tak: Jak dla mnie to podjedzone z tej perspektywy. Jak złożyłeś to bez żadnego kleju to długo się nie nacieszysz o ile w ogóle. Tuleja od rozrządu wystaje okoła 1mm, natomiast druga wystaje około 0,5 jutro zmierzę dokładnie. Wciskałem to głowicą. Raz wcisnąłem...
Kolego w tym typie silnika tuleja nie może wystawać nad blok więcej jak 0,1 mm,ale jak jak słusznie zauważyłeś nie może być zaniżona stąd te podkładki dystansowe pod tulejami ,natomiast przechodząc dalej tłok w zasadzie nie powinien wystawać ponad krawędź tulei ale z praktyki wiem że do 0,15 mm nic jeszcze nie zmienia w charakterystyce pracy silnika,natomiast...
Pisząc i używając tego forum liczę że ktoś taką książkę posiada i podesle te dane ewentualnie podzieli się wiedzą i doświadczeniem w mierzeniu tego? Ta książka na tym forum byłą udostępniana kilkanaście jak nie kilkadziesiąt razy, książkę możesz też kupić w pierwszym lepszym sklepie z częściami do ciągników za około 15 czy 20zł. Poszukaj a znajdziesz...
Mam pytanie do osób które wymieniały uszczelkę głowicy w Roverze/ Land roverze 1,8 - silnik 18K4F. Otóż znalazłem na forun Rovera informację że tuleje powinny wystawać ponad krawędź bloku o 0,1 mm. Natomiast na Youtube można znaleźć film sygnowany przez Ajusę na temat naprawy tego silnika, i widać tam że człowiek przykłada liniał krawędziowy do tulei...
Tuleja ma wystawać książkowo tą niższą płaszczyzną 0,02-0,06 mm. Zmierz ile jest teraz opisz. Znając grubość podkładek będziesz wiedział ile brakuje. http://obrazki.elektroda.pl/2653834500_1...
Witam, Panowie, może ma ktoś z Was jakieś archiwalne dane dla silników 9 litrowych montowanych w Scania 3? Konkretnie chodzi o silnik DSC910. Jeśli chodzi o dane na temat momentów dokręcania, wymiarów itd to odnalazłem informacje na dla silników 9 litrowych z 4 serii. Chodzi mi o wysokość tulei ponad blok cylindrów. Dla DSC911/12/13/15 znalazłem info,...
Tak wiem, tzn oddam znowu blok do szlifierni, tzn zależy od klienta, w sumie dlatego pytam o skutki gdybym złożył tak jak teraz, żeby uświadomić pana
Witam, moje pytanie: Ile ma wystawać tuleja w silniku D2066 MAN ? Za podpowiedź, dziękuję.
Proszę o poradę , silnik perkinsa A4. 318. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą i na tulejach nie było dużych progów ( ledwo wyczuwalne). Silnik dymi z odmy i wlewu oleju po rozgrzaniu mocno na niebiesko. W pracy pod obciążeniem nie dymi z tłumnika zbyt mocno. Pracować nie da się - pod obciążeniem bo wyrzuca płyn i grzeje się. Jakie z tego wyciągnąć wnioski?
Znajomy tak miał. Przekladal silnik z citroena do fiesty, nawet sobie nowy rozrząd zalozyl, a później błąd braku synchronizacji. Ale założył graty ze starego silnika i działało.
Fridex to wadliwy żrący płyn stosowany fabrycznie przez Skodę w pierwszych latach produkcji Favorit, robił właśnie takie spustoszenia z głowicą, uszczelką i kadłubem. Później zastąpiony został płynem Frostox. Przyłóż nową uszczelkę do głowicy, jeśli zakuwki oraz pasek silikonu mają styk z litym zabielonym aluminium i nie ma na ich linii w.w. wżerów...
1.1 44kW to silnik HFX czyli TU1A lub TU1JP. Dla tego silnika są 3 etapy dokręcania głowicy wedle Reling, Reinz czy Ajusa: 1 20Nm 2 120 stopni 3 120 stopni https://obrazki.elektroda.pl/8573982100_... https://obrazki.elektroda.pl/4156387300_... https://youtu.be/sNQOlsU6bb4 Maksymalna krzywizna bloku to 0.03mm, wystawanie...
Potrzebuje jeszcze jednej info mianowicie ile powinny wystawać tuleje z bloku bo podobno od tego może dmuchać uszczelkę
Uszczelka uszczelką,ale koledzy wiedzą że fav jest na tulejach mokrych,tuleja powinna wystawać ponad krawędź bloku o 0,15 mm.Problem w tym że tuleje te maja tencencję do osiadania. Sprawdził bym jeszcze czy nie robia się mokre dywaniki-jeżeli przecieka nagrzewnica.
To przeca konstrukcja z tzw. mokrymi tulejami cylindrów . Należy zmierzyć wystawanie tulei według danych serwisowych . Jeżeli tuleje są za nisko w stosunku do krawędzi bloku to zaczyna się zabawa w głębszą rozbiórkę motoru .. https://obrazki.elektroda.pl/7966155600_...
Podkładki należy dobrać tak, aby tuleje wystawały ok 0.05 mm nad blok. Jeszcze polecam obejrzeć film z remontu takiego silnia: [youtube]http://www.youtube.com/...
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
A sprawdziłeś ile wystaje tuleja zgodnie z procedurą, czy podłożyłeś na pałę myśląc, że będzie ok?
Problem cały czas nie rozwikłany.Tuleje cylindryczne sprawdzone pod kątem szczelności oraz trzeci raz głowice na zimno i gorąco.Wszystkie testy nic nie wykazały.Były również mierzone wysokości wystawania tulei ponad blok po przekątnej i wszystko się zgadza .
A nie będzie tarła rura nawojowa o skrzynkę. Bo wydaje mi się że oryginalne łożysko poprzez ten wystający kołnierz tulei wewnętrznej wystaje trochę wyżej ponad gniazdo łożyska niż to płaskie łożysko .
Podczas zakładania zestawów naprawczych był zrobiony pomiar wystawania tulei ponad blok?
A jak wyglądały gniazda na których wspiera się kołnierz tulei i czy mierzyłeś wystawanie ponad blok?
Ursusy C 360 i C 330 to bardzo proste ciągniki, które miały być naprawialne przez byle kogo z kompletem kluczy. Nieprawda. Te silniki naprawia się tak samo jak każde inne, czyli przez doświadczonego mechanika z odpowiednimi narzędziami. Zapewne silnik autora był naprawiany Twoją metodą i widać efekty. Bo jak np. sprawdzisz wystawanie tulei z bloku...
Czasem uszczelka nie jest potrzebna jak tuleja trochę wystaje ponad cylinder a w głowicy jest podtoczenie .Wówczas jest to tzw uszczelnienie na zamek .
Więcej otworów to lepszy obieg, ale sam nie wiem kiedy którą z tych uszczelek zakładać. Jedynie wiem kiedy grubość 1,2mm, a kiedy 1,5mm - to zależy od wysokości wystawania tulei. Może co do ilości otworów to niech się wypowie tutaj któryś z doświadczonych mechaników.
Witam. Ja miałem taki problem z uszczelką, jak wymieniałem tuleje to zakładałem na nie takie miedziane podkładki (założyłem po dwie) tak żeby tuleje wystawały minimalnie ponad blok i to w mim przypadku zakończyło problem z uszczelką. A cha pod śruby głowicy dałem podkładki, bo wykrusza się głowica pod śrubami, oczywiście podkładki od jakiejś innej głowicy....
Mało prawdopodobne aby korbowód uderzył w krawędź płaszczyzny pod cylindrem. W cylindrze wystaje kawałek "tulei", musiałby zostać połamany w którymś z poprzednich cylindrów.
Witam. Chciałbym zapytać, którą stroną założyć tarczę sprzęgła do Żuka. Popełniłem taki błąd, że nie zwróciłem uwagi, jak była założona stara... Tarcza na zdjęciach jest stara, chodzi która stroną ma być do silnika, a którą do docisku. https://obrazki.elektroda.pl/7704899100_... https://obrazki.elektroda.pl/9826117800_...
Od dołu to jak stoczyć? przecież lepiej od góry tam wystaje tuleja to ją stoczyć i już.. Moja uszczelka pod cylindrem ma 0.75mm, niby oryginalna MZA, ale tak sobie myśle jakby dać 0.3mm? bo cieńszą to z czego zrobić a jeśli nawet to cieńszą wywali.
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
mam problem czy tuleje mają wystawać z bloku czy mają być równo
Witam. Poszukuje instrukcji napraw silnika 1000.6w, chodzi mi o momenty dokręcania śrub , wystawanie tłoków, tulei i ustawienie pomp wtryskowych
Uszczelka uszczelką, ale przecież wiecie, że felicja jest na tulejach mokrych, bywało tak, że tuleja uciekała w dół ( bo się poddały miedziane pierścienie pod tuleją albo papierowa podkładka uszczelniająca), po wymianie uszczelki spokój był jakiś czas, póżniej i tak okucie uszczelki nie spełniało roli. Dlatego trzeba sprawdzać liniałem ile wystaje tuleja...
Myśle że podważyć trzeba delikatnie z kołku stron na zdjęciu widać ze system składnia wyglada tak ze wystający bolec wsuwa się tuleje tam może trzymać a nie równomierne podważania może powodować ze jeszcze bardziej trzyma.
Daf nie ma podkładek tylko tuleje w nadwymiarze kolnierza +0.04 +0.25 +050. Jeżeli tuleja wystaje prawidłowo ( 0,12-0,18) a pod kołnierzem nie ma dziur i wżerów, to nic nie robisz. Natomiast jak wali kompresja i jest CO2 w zbiorniczku to na 100% tuleja pęknięta lub za nisko. Dzieje się to tak, jak widać na zdjęciu (2) i trzeba to gniazdo przefrezować...
Maniek tłoki wystają ponad głowicę, a Ty składasz licząc, że nie będzie stukał? Ślad jest na głowicy więc cudów nie ma tłok w nią wali cóż innego. Wiesz ile wystają ponad tuleję wiec je wyjmuj i staczaj.
nie moge w to uwierzyc zeby 20 litrow uciekalo ta uszczelka. doswiadczony mechanik juz dawno by to stwierdzil ....ktos u gory pisze czy jest problem z nalotem pod deklami, ta uszczelka laczy olej z woda, ile glowic bylo zrobionych? moze glupie pytanie czy ktos sprawdzil powierzchnie ile wystaje tuleja cylindra nad blok? servis czy pani oddawala- odbierala...
Przekopiowane "żywcem" z innego forum: Felgę charakteryzuje kilka oznaczeń, np. felga o oznaczeniu 6Jx15 oznacza felgę o szerokości 6" i średnicy 15". Parametr ET (offset) oznacza odsadzenie felgi, które może być zarówno dodatnie jak i ujemne - i jest to odległość mierzona w milimetrach pomiędzy osią symetrii felgi a płaszczyzną przylegania...
Panowie sprawa z termostatem nie jest taka prosta jak sie kazdemu wydaje. Napewno nie wyrzuca wody z winy termostatu. Woda ubywa bo wyrzucają ja pęcherzyki gazu. Teraz pytanie skąd się biora pęcherzyki powietrza w chłodnicy. Odpowiedz jest prosta z któregoś cylindra. Ponieważ piszesz że wstawileś nowe tuleje to podejrzewam ze nie sprawdzilesz ile one...
Jeśli przedmuchuje uszczelki sprawdź czy tuleje cylindrowe wystają ponad blok silnika. Zrób dokładny pomiar.
1. Dmuchnij powietrzem w otwór szpilki /niepotrzebnie wykręcałeś/. Oba są ze sobą połączone, a kulka zaślepia, bo nie ma wierteł co wiercą "załamane" otwory. Kulka to zaślepka technologiczna. Widać u Ciebie poprzeczny kanał olejowy na zdjęciu. Łączy otwory na szpilki z otworem zaślepionym kulką. 2. Nie pójdzie Ci powietrze w magistralę, bo ciężko się...
wystawać tuleja ursus wystawać kabelek wystawać kabel
obudowa aparatu niebieski matryca blaupunkt karta grafiki artefakty
płukanie ukladu chłodzenia formowanie kondesatora
Znaczenie symbolu LC 60 w drucie lutowniczym Zastosowanie odbiorników 400 V i zestawów z transformatorem 500/400 V w ZG Lubin KGHM