Zdarza się że tuleja wpadnie za głęboko i może to być przyczyną wydmuchania uszczelki. Mierząc najszersza powierzchnia tulei patrząc od góry ma wystawać 0,02-0,06 mm. W 60-ce zawsze po rozgrzaniu silnika dokręć głowice jeszcze raz.
Witam, kilka spraw z dzisiejszej pracy mianowicie wcisnąłem tuleje. Blok w środku wyglądał tak: Jak dla mnie to podjedzone z tej perspektywy. Jak złożyłeś to bez żadnego kleju to długo się nie nacieszysz o ile w ogóle. Tuleja od rozrządu wystaje okoła 1mm, natomiast druga wystaje około 0,5 jutro zmierzę dokładnie. Wciskałem to głowicą. Raz wcisnąłem...
Pisząc i używając tego forum liczę że ktoś taką książkę posiada i podesle te dane ewentualnie podzieli się wiedzą i doświadczeniem w mierzeniu tego? Ta książka na tym forum byłą udostępniana kilkanaście jak nie kilkadziesiąt razy, książkę możesz też kupić w pierwszym lepszym sklepie z częściami do ciągników za około 15 czy 20zł. Poszukaj a znajdziesz...
Tuleja ma wystawać książkowo tą niższą płaszczyzną 0,02-0,06 mm. Zmierz ile jest teraz opisz. Znając grubość podkładek będziesz wiedział ile brakuje. http://obrazki.elektroda.pl/2653834500_1...
Jak obniżone tuleje to efekt taki jak wydmuchana uszczelka PG. Dodano po 14 Tuleja ma wystawać jeśli pamiętam 0,02-0,06mm.
Podczas zakładania zestawów naprawczych był zrobiony pomiar wystawania tulei ponad blok?
Dzięki kolego azxxc za konkretną odpowiedź A jak jest z podkładkami pod tuleje jak to się ustawia/ile ma tuleja wystawać ponad blok, o ile ma wystawać. Myślałem nad kupnem zestawu mahle tam będzie ta podkładka ??
mam problem czy tuleje mają wystawać z bloku czy mają być równo
A sprawdziłeś ile wystaje tuleja zgodnie z procedurą, czy podłożyłeś na pałę myśląc, że będzie ok?
Ursusy C 360 i C 330 to bardzo proste ciągniki, które miały być naprawialne przez byle kogo z kompletem kluczy. Nieprawda. Te silniki naprawia się tak samo jak każde inne, czyli przez doświadczonego mechanika z odpowiednimi narzędziami. Zapewne silnik autora był naprawiany Twoją metodą i widać efekty. Bo jak np. sprawdzisz wystawanie tulei z bloku...
Tuleja nie obsiadła? Ile wystaje ponad blok?
Maniek tłoki wystają ponad głowicę, a Ty składasz licząc, że nie będzie stukał? Ślad jest na głowicy więc cudów nie ma tłok w nią wali cóż innego. Wiesz ile wystają ponad tuleję wiec je wyjmuj i staczaj.
Panowie sprawa z termostatem nie jest taka prosta jak sie kazdemu wydaje. Napewno nie wyrzuca wody z winy termostatu. Woda ubywa bo wyrzucają ja pęcherzyki gazu. Teraz pytanie skąd się biora pęcherzyki powietrza w chłodnicy. Odpowiedz jest prosta z któregoś cylindra. Ponieważ piszesz że wstawileś nowe tuleje to podejrzewam ze nie sprawdzilesz ile one...
To tuleja dystansowa wentylatora, bez niego zapewne mocno on wystaje poza tunel chłodnicy o ile w coś nie uderza.
Więcej otworów to lepszy obieg, ale sam nie wiem kiedy którą z tych uszczelek zakładać. Jedynie wiem kiedy grubość 1,2mm, a kiedy 1,5mm - to zależy od wysokości wystawania tulei. Może co do ilości otworów to niech się wypowie tutaj któryś z doświadczonych mechaników.
z doświadczenia powiem tak przegrzałeś silnik i puściły o-ringi na dole tulei cylindrowych.Proponuję zdjąć głowice (wszystkie) zdjąc miskę olejową i w kanały wodne delikatnie zalać płyn chłodzący a nie wode gdyż płyn ma większą przenikliwość zalej na równo z blokiem zaczekaj kilka godzin i na dole powinny sie pokazać krople nie wykluczam peknietej tulei...
Nie wiem po co tutaj takie filozofie, kiedyś ludzie nie wiedzieli co to klucz dynamometryczny i dokręcali czym mieli i problemów nie było a tutaj myślenie czy 10 Nm robi różnicę... Podobnie z tłokami, kto kiedyś mierzył ile wystają tłoki czy tuleje? Kto mierzył ile ma wystawać wtrysk? Czasami są głowice które są już tak zmęczone życiem że przy planowaniu...
Mam problem w polu pękło mi koło pasowe i nie wiem czy pękło razem z wałem korbowym . czy ktoś wie jak zakłada się takie koło ? Z otworu wystaje kawałek koła i w drugiej połowie da się wsadzić palca i czuć tam tuleję i uszczelniacz .
Jeśli głowica miała wystające zawory to jest stary silnik bo Mka ma płaską głowicę ,no to i tłoki muszą byś podtaczane bo by się kolidowały .Ja jak robiłem remont swojego to gość co mi obrabiał blok niechciał mi osadzić nowych toleii bo powiedział że to szmesc i stare zostały wyczyszczone na nowo osadzone i przeszlifowane na nadwymiar, podsumowując...
Obawiam się, że jednak tuleje dalej są za wysoko osadzone. Jedyny sposób stwierdzenia to jednak pomiary (szczelinomierzem). Wysokość osadzenia tulei była mierzona w trakcie naprawy - tuleje wystawały bodaj 0,1 mm a w instrukcji do c 330 podane jest, że maks mogą wystawać 0,16 mm więc raczej powinno być dobrze. a do tego występuje tam "mechanik" więc...
Zmierz grubość starej uszczelki, ile wystaje tłok poza kołnierz tulei i oblicz różnicę. Sprawdź czy są ślady uderzeń. Szczególnie zaworów. Jakoś nie jestem przekonany by to tłok walił. Trzeba by to widzieć.
Uszczelki w dwóch grubościach były do zetorów, do 360 były jedne, więc nie wiem co tam masz założone. Grubość uszczelki dobierało się w zależności od tego, ile tłok wystawał ponad krawędź tulei. Co do ciśnienia pompki podającej, to nie znam wartości, ale ustala ją zaworek przelewowy w pompie wtryskowej (siła sprężynki). Jeśli robili pompę, to na pewno...
Witam :D Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod...
Jestem ciekaw czy dało by się ustawić precyzyjnie poczatke wtrysku w c330 za pomocą lampy stroboskopowej do diesel ? Bez problemu. Robię tak od 15 lat. Najtańsza lampa, do tego czujnik piezo i mała modyfikacja samej lampy. Ustawienie zajmuje maksymalnie 2 minuty. Ale w C-330 tak się nie da, bo jak spojrzysz na znaki na kole zamachowym lub pasowym i...
Właśnie myślałem tak nad tą tuleją bo przecież jak w bloku jajo się robi od tego wałka to wystawiają tuleje.
Witam. Robiliśmy remont silnika w C-360. Wał był i blok był u szlifierza. założone były nowe tłoki, tuleje, wałek rozrządu,szklanki i zawory. Wtryski i pompa wtryskowa były w regeneracji. wszystko dobrze i dokładnie było złożone pierścienie na tłokach były ustawione. Po odpaleniu zaczął strasznie dymić. Wystawiliśmy go na dwór i zrobił 1 motogodzinę....
wystawać tuleja tuleja ursus tuleja tłok ursus
potencjometr dobrej jakości niska wydajność klimatyzacji selenowy bambino
sharp aktualizacja oprogramowania sharp aktualizacja oprogramowania
Canon BJC 85 - Drukarka nie widzi głowicy: przyczyny i rozwiązania Radio Sony, Philips, Grundig – brak dźwięku z radia, CD działa poprawnie, cisza w tunerze FM