uszkodzony wyłacznik wycieraczek, o dziwo po rozebraniu nie widac uszkodzeń a jednak zepsuty.
Przekaźnik wycieraczki w schowany nad nogami kierowcy,drugie gniazdo od prawej na samej górze.Obudowę musisz odkręcić.
Witam. W moim byłym CC 899, kilka razy do roku pojawiało się ciągłe "tykanie" słyszalne po stronie kierowcy, także podczas jazdy. Próba zlokalizowania na słuch wykazała, że dźwięk dochodzi z głębi deski rozdzielczej. Przyczyną był silnik wycieraczki. Co w nim konkretnie, to nie doszedłem - nie miałem natchnienia aby dobrać się do niego, szczególnie...
Styki w dekielku są po to , żeby po wyłączeniu wycieraczka stawała w pozycji krańcowej np. na dole szyby. Te spirale to dławiki przeciwzakłóceniowe. Jak będziesz sterował samochodzik radiem, to zostaw, jak nie, to możesz je wyrzucić.
Czy po wyłączeniu wycieraczki wracają na miejsce??? Niestety ze schematu wynika że mogą być uszkodzone 3 rzeczy włącznik, silnik, wiązka. Niestety trzeba wziąć kontrolkę i sprawdzać po kolei
Próbuję ci pomóc. Jak masz czas na trochę pracy przy aucie to może naprawisz. Decyzję, wymienić to czy tamto to podejmiesz sam po "wizji lokalnej". Na odległość to możemy tylko cię nakierowywać. Punktów uszkodzenia może być kilka. Trzeba sprawdzić wszystkie. Na tym polega praca mechanika. W końcu na awarię natrafisz.
Witam. Problem polega na braku możliwości wyłączenia wycieraczek, czasem sie wyłacza, gdy chcemy właczyć to znowu chodza przez nawet 10 min aż się zatrzymaja na środku szyby :/ Przełacznik sprawny, silnik też.
Czyli dobrze przypuszczałem - rozjechane zero mechanizmu. Zrób tak : -włącz czasówkę, gdy wycieraczki staną wyłącz stacyjkę. -odkręć nakrętkę z ośki silnika i unieś do góry ramię (to pod nakrętką) -chwyć za dwie wycieraczki i ustaw je tak jak powinny stać (leżeć) gdy nie pracują -ponownie włącz czasówkę, gdy silniczek stanie wyłącz stacyjkę. -skręć...
ewentualnie wylutowana płytka drukowana.
Coś tam ci wysłałem zobacz.
To nie do końca tak działa. Wszystko się zgadza poza tym że styk zasilajacy jest po wyłączeniu wycieraczek zwierany z masą. Wycieraczka ma silnik komutatorowy i magnesy stałe ,z rozpędu jest więc prądnicę a zwarcie gasi prąd i robi za hamulec. Uszkodzenie przełącznika jest więc realną przyczyna,ale warto zajrzeć do samego silnika pod pokrywę.Wszystkie...
Oczywiście ,jest tam układ czasowy z przekaźnikiem.P
Rok produkcji 1998, model 1,4 16V Twink Spark. Wersja instalacji z jednym przekaźnikiem i bezpiecznikiem dla przednich i tylnej wycieraczki. Poszukuję schematu instalacji elektrycznej, by usunąć awarię polegającą na braku możliwości wyłączenia wycieraczek z użyciem dźwigni przy kierownicy. Dopiero wyjęcie bezpiecznika lub przekaźnika, powoduje ich zatrzymanie...
Styk F to styk hamowania ramion na dole szyby; Styk C to doprowadzenie prądu do silniczka tak długo, pomimo "wyłączenia" wycieraczek dźwignią przełącznika, by ramiona doszły w położenie spoczynkowe. W tej chwili krzywka na przekładni (to właśnie oznacza linia przerywana na rysunku, mechaniczne przełączanie sobie styków przez silniczek) przełącza uzwojenia...
Powiedz dlaczego uważasz że tam tkwi problem, skoro napisałem że wycieraczka się NIE wyłącza (pomaga dopiero wyłączenie zapłonu lub wyjęcie bezpiecznika) ... ??
Dodam że na L gdy z manetki dostanie się napięcie +12V zostaje uruchominy przekaźnik czasowy. Ponowne podanie na L +12V wyłączenie wycieraczki, przekaźnika.
Jeśli dobrze pamiętam r15.
Przepraszam że aż tak długo nie pisałem. Problem rozwiązany, manetkę od wycieraczek musiałem rozebrać i ją "przekręcić" także mam załączenie i wyłączenie wycieraczek ;)
drodzy internauci powyższego problemu nie potrafię rozwiązać.mój problem polega na tym, że wycieraczki w pozycji są w połowie szyby(położenie).włączając wycieraczki(bez względu na stopień pędkości) wędrują one do dołu a potem idą do góry i zatrzymują się ponownie na środku szyby.mam pytanko czy jest jakiś element który powoduje wyłączenie wycieraczek...
Witam, dziś kupiłem mercedesa c270 z 2002r. Jeden z problemów tego samochodu to problem z wycieraczkami które po uruchomieniu nie chcą się wyłączyć i zaczynaja żyć swoim życiem, mogą się wyłączyć ale potem znowu włącza się. Pomaga wyłączenie silnika. Czy ktoś może pomoc rozwiązać mój problem?
Witajcie, Dziwna przypadłość jednego z samochodów w domu. Podczas jazdy o poranku (temp. na zewnątrz w okolicach 0*C, padający śnieg) po włączeniu wycieraczek szyby czołowej, nie da się ich wyłączyć w ogóle (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal działają), działają cały czas na najwyższej prędkości. Bezpiecznik od wycieraczek to...
Przewody wpięte w zbr 20310 sygnał z manetki przechodzi ale do sinika nie dochodzi 20304 po wciśnięciu sprykiwacza sygnał jest Po wyłączeniu wycieraczek i spięcia 20301 z 20501 wycieraczki wracają na pozycje startową. Pytanie czy to wina ZBR czy instalacja
(at)elektronikq Styki wewnętrzne (w przekładni) wyłącznika powrotu mają być połączone równolegle do wyłącznika wycieraczek. Po jego wyłączeniu silnik pracuje do momentu otwarcia się wyłącznika powrotu. Oto cała ,,filozofia" :D
Witajcie, czy miał ktoś podobny przypadek? Po włączeniu wycieraczek nie można ich już wyłączyć. Dopiero po wyłączeniu i włączeniu zapłonu przestają pracować. Gdy włączymy je ponownie znów trzeba wyłączyć zapłon. Czy to problem elektroniki silnika czy inny?
Prośba o pomoc. Cudów ciąg dalszy. Rygiel od wlewu paliwa zaczął działać (nic z nim nie robiłem). ALE... tylna wycieraczka po jednym użyciu nie przestaje pracować. Dopiero wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu pomaga. Ktoś coś ??
Nie silniczek jest nowy. i chodzi ogólnie ok tylko tylko wyłączenie polega na podciągnięciu dźwigni do góry aż machną przednie wycieraczki i tylni się wyłączy wtedy. A powinno być w dół - chodzi wycieraczka tylna w górę nastąpić powinno wyłączenie.
Bo to niezależne od prędkości wycieraczek. To styk służący do zaparkowania ramion z każdej prędkości po wyłączeniu wycieraczek. Na 100% problem z nim.
Najprawdopodobniej masz problem z czujnikiemm położenia wycieraczek. To styk znajdujący się w silniku wycieraczek na podszybiu. Informuje on sterownik czy wycieraczki są w odpowiednim miejscu i służy do podtrzymania pracy wycieraczek po wyłączeniu ich sterowania z kierownicy. Żeby to sprawdzić dobierz się do wtyku bezpośrednio przy silniku i pod styk...
Potwierdzam. Przekaźnik znajduje się w przełączniku.
Myślę, że jest kilka funkcji, które można sterować w samochodzie zależne od prędkości: 1. Zamykanie centralnego zamka po ruszeniu pojazdu 2. Wyłączenie wycieraczek przednich z trybu czasowego po zatrzymaniu pojazdu 3. Zasilanie przedniego czujnika cofania dla prędkości poniżej jakiegoś progu 4. Sygnalizacja awaryjnego hamowania Inne zastosowania: Turbo-timer...
Może być jeszcze uszkodzony przekaźnik od wycieraczek. Miałem to w fordzie focusie. Po wyłączeniu wycieraczek zatrzymywaly sie gdzie popadnie
Witam. Mam propozycję i prośbę. Jako że opisany tutaj układ sterowania pracą wycieraczek jest świetny postanowiłem go zrobić do swojej Skody. Lecz powstał pewien problem. Układ chciałem zastosować do sterowania tylniej wycieraczki a program i działanie przewidziano do przednich wycieraczek. Co należało by zmienić w programie, aby układ działał przy...
To zmienia postać rzeczy, w starym Masterze zatrzymanie realizowane jest za pośrednictwem plusa po zapłonie będącego cały cza na przekładni napędowej a praca przerywana to zadanie sterownika wyglądającego jak przekaźnik. Jeśli wycieraczki zatrzymują się zaraz po wyłączeniu a nie na dole szyby to sprawdź czy na kostce zasilającej masz plus po zapłonie,...
wydaje mi się że w ten sposód właśnie steruje się załączeniem i wyłączeniem wycieraczki tylnej (chyba że masz dodatkowy przycisk w wylaczniku wycieraczek)
Witam wszystkich!!! Mam bardzo podobny problem do opisywanego powyżej jednak: Kilka dni temu przy dosyć sporym mrozie (ok 17*) przypadkowo trąciłem ręką dźwigienkę sterowania wycieraczkami, co prawda z auta był zmieciony śnieg jednak przednia szyba była zupełnie zaszroniona. Efekt: wycieraczki uruchomiły się naturalnie, przebyły około połowę swej drogi...
w silniku wycieraczek jest taki styk lub trzy informujący o położeniu wycieraczek, potrafi się wytrzeć lub wypalić, ewentualnie brak jednego prądu umożliwiającego zasilanie silnika po wyłączeniu wycieraczek
Tego nie sprawdziłem, wydłubałem uch byłem pewny że tam jest usterka. Jutro to złożę manetkę mam na podmianę w razie czego. Według mnie to manetka sprawna to jest tak że po odczekaniu minuty po wyłączeniu wycieraczek raz załączy. Mam jeszcze pytanie mogę pożyczyć uch z bezpiecznikami ze sprawnego auta, tylko czy po wpięciu nie wysypie się tam imo?
Polej mechanizm (dokładnie- obudowę przekładni) ciepłą wodą i sprawdź efekt, mógł zgęstnieć smar i źle działa zespół odpowiedzialny za wyłączenie silnika wycieraczek podczas powrotu.
Wyłącza się i nie działa do momentu wyłączenia wycieraczek, czy tylko wyłącza się na moment po włączeniu? |Pozdrawiam.
Na stronie producenta są dokumenty o zabudowie, jak również o przystawce. Przewodów to raczej DAF nie zostawia w nadmiarze, pewno będziesz musiał coś dorobić. Przystawką steruje VIC i prawdopodobnie będziesz zmuszony do przeprogramowania. Niektórzy mechanicy mają program serwisowy to dali by radę, ale możesz pogadać ze serwisem, też zrobią programowanie...
muszę to sprawdzić, ale wydaje mi się, że po włączeniu stacyjki. Na pewno palą się również po wyłączeniu wycieraczek. Czy przed muszę sprawdzić.
Witam! Problem jak w temacie. W moim Golfie IV dość często po włącznieu wycieraczek i późniejszej próbie ich wyłączenia wycieraczki odmawiają posłuszeństwa. Po ustawieniu dźwigni wycieraczek w pozycję "wyłączone" dalej pracują - nie można ich w żadne sposób wyłączyć. Dopiero po jakims dłżym czasie przestaja pracować lub po dłuższym postoju. Podobnie...
Gdzieś pisali, że trzeba jakoś szczególnie wyłączać tą wycieraczkę; jakoś tak włączając dwa razy... aby wyłączyć.
manetka jest 100% wyłączona a wycieraczka nie idzie skokami tylko zatrzymuje się gdzie chce,czy po włączeniu zapłonu powinno jakieś napięcie dochodzić do silniczka,czy dopiero po włączeniu manetką.
Masa tez juz poprowadzona osobno.... niestety dalej to samo. Dodano po 34 Na tej krańcowe ma byc styk NC? Czyli pin sterowniczy zwarty do masy jak jest wyłączona wycieraczka? A po rozebraniu przekładni jak janustawic żeby było prawidłowo? Są jakieś instrukcje? Albo blokady/punkty odniesienia? Dodano po 22 Zauważyłem, ze problem jest podwójny... moj...
Witam Zakupiłem silnik do wycieraczek (do szyb), chcę go zamontować w łodzi. Silnik ma dwie prędkości oraz powrót do pozycji "0" wycieraczki. Potrzebny zatem jest przełącznik 3 pozycyjny ale 3 obowodowy. 1 obwód to powót do pozycji "0" i zarazem wyłączenie wycieraczki, 2 obwód to pierwsza prędkość i 3 obwód druga prędkość. Nie mogę znaleźć takiego przełącznika,...
http://obrazki.elektroda.net/82_12858649... Zaprezentowany układ powstał z myślą o konkursie na dowolną konstrukcje lub dowolny układ elektroniczny realizujący ciekawą funkcje, oparty o dowolny mikrokontroler. Jak i z faktu, że wycieraczki (w większości samochodów) nie wycierają szyby, tak jakbyśmy, my kierowcy tego chcieli. To za wolno, to...
Witam, Mam problem z Passatem 1,6 benz. 2000 r. Po wyłączeniu zapłonu pracują wycieraczki, dmuchawa oraz podgrzewanie tylnej szyby, nie ma świateł mijania a długie są tylko na blindzie? Wymieniłem kostkę stacyjki oraz przekaźnik "X" - nie pomogło ....co to może być :?: :?: :?:
Zdarzyła mi się taka przygoda z moim poldkiem. Włączyłem silnik. Po włączeniu spryskiwacza tylnej szyby nie mogłem wyłaczyć wycieraczek. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wycieraczka nie działała sama. Pojechałem z tym problemem na stacje obsługi. Pan kierownik przekonywał mnie ze tak powinno byc, gdyz w instrukcji obsługi samochodu...
Generalnie jak ma być podłączony to wiem. Chodzi mi tylko o potwierdzenie bądź zaprzeczenie czy w pozycji przełącznika na PRACA przewód sterujący wyłączeniem wycieraczki ma być pod napięciem czy nie? To że w pozycji włącznika STOP ma być pod napięciem to wiem ( oczywiście do czasu aż krzywka w mechanizmie napędu wycieraczki rozłączy styk)
Do tych modułów wycieraczek idealnie pasują przekażniki FRA2C12V do nabycia za kilka złotych w TME. Z reguły wypala się styk zwierający uzwojenie silnika w celu jego szybkiego wyhamowania po wyłączeniu, i wtedy wycieraczki nie można przez jakiś czas wyłączyć bo nie zatrzymuje się szybko i włącza się z rozbiegu na następny cykl pracy. https://obrazki.elektroda.pl/8048628700_...
W silniczku urwał się jeden z trzech styków.
Najprawdopodobnie to wypalona krańcówka w silniczku w przekładni albo bark napięcia stałego co powoduje że krańcówka nie ma napięcia po wyłączeniu wycieraczek aż do momentu rozwarcia krańcówki.
Witam czy ktoś wie jak podłączyć taki silniczek od wycieraczek aby po włączeniu przełącznikiem i wyłączeniu wycieraczka wracała zawsze w punkt wyjścia.Przełącznik jest na raz z trzema wyjściami .(problem jest przy ciągniku zetorze)z góry dziękuję za odpowiedz.
w jakim silniczku?Czy możesz jaśniej?Proszę. Dodano po 40 Jakie styki krańcowe i gdzie się znajduje ten silniczek?
Witam, problem jak w temacie, silnik odpalony uruchamiam wycieraczki silnik gaśnie, czasem uruchomienie kierunkowskazów też powoduje gaśniecie silnika, światło w kabinie przygasa. Czasem też nie da się wyłączyć wycieraczek- w pozycji wyłączenia działają non stop. Miał ktoś może taki przypadek, od czego zacząć??
To napięcie +12V potrzebuję do zasilenia świateł dziennych, ich włączenia i wyłączenia kluczykiem. Silnik wycieraczek jest sterowany "masą" po zapłonie, tak jak i wiele innych urządzeń sterowanych "po zapłonie". Na tych urządzeniach na jednym pinie wtyczki jest zawsze +12V, a na drugi podaje się "masę", a nie "plus" przez stacyjkę. Przydałby się schemat...
Problem okazał się banalny. Należało przez program diagnostyczny (np. ddt2000) wyłączyć czujnik deszczu i włączyć normalny tryb wycieraczek. Dodano po 1 Dokonałem modyfikacji w module UCH, poprzez wyłączenie czujnika deszczu.
Proponuję inny sposób zaprogramowania układu: Tmax - maksymalny czas między przetarciami Tset - ustawiony czas między przetarciami 1. przetarcie szyby (układ mierzy czas do ponownego przetarcia do osiągnięcia Tmax, i przechodzi w tryb oczekiwania) 2. przełączenie na przecieranie okresowe (układ zapamiętuje zmierzony czas Tset i przeciera szybę, po każdym...
Masz trochę roboty ale mogę opisać ci krok po kroku jak to zrobić , Tydzień temu naprawiałem . Musisz dostać się do mechanizmu więc , Demontujesz ramiona wycieraczek , wydłubać zaślepkę odkręcić kluczem 13 ramiona . Demontujesz plastik na przedszybiu podciągając go do góry ( zatrzask na całej długości , Dalej odkręcasz płytę grodziową tą czarną , pod...
witam wszystkich kupiłem xsarę 1998 wersja exsklusive i prawdopodobnie miała czujnik deszczu ale teraz niema problem polega na tym że wycieraczki chodzą tylko w jednej pozycji nie działa czasówka ani szybkie wycieranie po wyłączeniu wycieraczek staje w pozycji w której wyłączyłem (nie wraca do stanu spoczynku) co utrudnia bo muszę celować żeby stanęła...
Zrób tak jak napisał edziu wymontuj i rozbierz silnik od wycieraczek. W środku jest przekładnia ślimakowa, a przy niej krzywka i styki. Styki te zapewniają zasilanie silnikowi kiedy wyłączysz wycieraczki w dowolnej pozycji i powinny się rozłączyć w pozycji spoczynkowej. To one są przyczyną twojego problemu.
Od kiedy ten styk w przekładni ślimakowej w stanie spoczynku ma być zwarty, on jest rozwarty i dzięki niemu po wyłączeniu wycieraczek wracają one na swoje miejsce i się zatrzymują bo on się rozwiera a co do samej pracy wycieraczek sprawdz ich zasilanie czy nie jest za małe i mechanizm wykonawczy czy nie jest zapieczony
Tak, dokładnie bym tak zrobił. Skoro masz VCDS-a to pokaż jakie błędy masz w module BCM. Jeżeli nie ma tam błędu dot. kodowanie to bym tego nie ruszał. Jeżeli idzie o kodowanie BCM-a to poszukaj filmiku w internecie, polecam kanał krzynol_garage, człowiek super pokazuje i omawia kodowanie BCM-a. Z tego co widzę to u Ciebie tylna wycieraczka nie jest...
Mam problem polegający na tym że wycieraczki na 1 biegu chodzą tak jak na drugim, trzeci bieg chodzi normalnie czyli bardzo szybko. Dodatkowo po wyłączeniu wycieraczki nie wracają na dół, zatrzymują sie tam gdzie zostały wyłączone. Dodam że wyciągałem silnik razem z mechanizmem ale na moje oko wszystko było ok. Po przeczyszczeniu i włożeniu dalej to...
Witam! Mam problem z FSO 125P ('90). W moim samochodzie podczas pracy przerywanej wycieraczki zatrzymują się często na środku szyby lub na jej brzegu. Po wyłączeniu z pracy ciągłej nie wracają do pozycji początkowej, zatrzymują się w momencie gdy je wyłączę. Sprawdziłem poprawność połączeń zgodnie ze schematem, dorobiłem dodatkową masę na silniku, próbowałem...
Włącz wycieraczki i wyciągnij bezpiecznik w skrzynce w kabinie nr: 32, 52, 43 Zobacz przy wyciągnięciu którego wyłączą się wycieraczki. W skrzynce w kabinie jest przekaźnik od wycieraczek, prawdopodobnie w gnieździe R12.
Witam. Mam problem z wycieraczkami w Citroenie Berlingo. Działaja tylko na najwyższym biegu i nie wracają ,zatrzymują się zaraz po wyłączeniu. Tylna wycieraczka działa dobrze.Bezpieczniki sprawne.
Witam, Mam problem z przygasającymi światłami podczas włączenia i wyłączenia wycieraczek przednich. Podczas pracy silnika na klemach jest napięcie 14,4 V a w momencie przygasania ta wartość spada (z tego co udało mi sie wychwycić elektronicznym miernikiem) do 13,8V. Czy to wszystko sugeruje że problemem jest silniczek wycieraczek ? Czy cos innego ?...
Witam, prosiłbym bardzo o instrukcję wykodowania tylnej wycieraczki, tak aby silniczek również nie podawał płynu do tyłu. Pacjent Audi A3 8P 2009 1.9 BLS. VCDS bym to robił, będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Przepraszam , że dopiero teraz odpisuję.Problem rozwiązałem już wcześniej. Zalane wodą przekaźniki , małe przetarcie przewodu od silnika spryskiwaczy i zwarcie, dawało taki efekt. Po wysuszeniu skrzynki przekaźników i zaizolowaniu przewodu , wszystko jest OK. Temat do zamknięcia.
Witam ja mam to samo pomaga podłączenie klemy na chwile mówią żeby sprawdzić przekaźnik moja fabia 1.4 mpi 50kw 2003
Cześć wszystkim, w moim Clio 3 1,5dci z 2010r mam problem z przednimi wycieraczkami. Wycieraczki nie wracają do pozycji zerowej tylko gdy wyłączę wycieraczki to zrobią półtorej obrotu i się zatrzymają gdziekolwiek. Ponadto gdy użyje spryskiwaczy to wycieraczki się nie wyłączą. Dopiero po wyłączeniu zapłonu się wyłączą. Zacząłem od wyjęcia i wyczyszczenia...
po wyciągnięciu przekaznika gaśnie kontrolka ładowania na wyłączonym zapłonie ale co jeszcze nie działa nie sprawdzałem . Kontrolka ładowania gaśnie również po wyjęciu bezpiecznika nr 28 i nr 30 w kabinie. wogóle to stało się tak jak podjechałem pod dom miałem włączone wycieraczki zgasiłem samochód i nagle zaczęło coś trzeszczeć pod kierownicą i zapaliła...
Witam, Dzisiaj rano po włączeniu tylnej wycieraczki okazało się że nie można jej wyłączyć. Samochód oczywiście był odśnieżony i wycieraczka nie była przymarznięta. Załączyłem wycieraczkę tylną i po wyłączeniu przełącznikiem przy kierownicy nie przestała działać. Jednocześnie z okolicy BSI słychać pstrykanie / brzęczenie inne niż zwykle. Wycieraczkę...
Witam. Mam problem w Mercedesie jak w temacie brak wycieraczek czasowych na przełączniku pod kierownicą. Ogólnie napięcie wychodzi z przełącznika po włączeniu czasówki - przełącznik jest ok. Oraz brak jest powrotu po wyłączeniu wycieraczek. Czy ktoś orientuje się, gdzie znajduje się moduł sterowania wycieraczkami, bo na desce są same przekaźniki, prawdopodobnie...
Sprawdziłeś bezpiecznik nr 5 (30A)? Przekaźnik wycieraczek to zazwyczaj nr 377 lub 192 (w zależności od wersji). Przekaźnik od wycieraczek znajduje się w skrzynce przekaźników i bezpieczników pod deską rozdzielczą, po stronie kierowcy. Pod deską rozdzielczą, po lewej stronie (za osłoną pod kierownicą). Skrzynka przekaźników znajduje się nad bezpiecznikami...
Proponuje odłączyć wtyczkę od manetki wycieraczek, jeżeli się wyłączą to masz winowajcę.
witam,szukam rozwiązania master 2011r swieci kontrolka ładowania,ładowanie jest i nie da sie wyłączyc wycieraczek dopiero przez odpięcie klemy.
Skoda octavia 2010 i nie tylko octavia. Wycieraczki co 2 raz zatrzaskują się. Skutkuje to tym że po wyłączeniu i zamknięciu auta często wycieraczki zostają w niezatrzaśniętej pozycji i wystarczy je pociągnąć do góry aby zdemontować pióra. Złodzieje i wandale mają dzięki temu trochę radości.
wyłącza się centralny zamek nie ma możliwości włączenia lub wyłączenia (jeśli jest włączone) ogrzewania szyby tylnej Obstawiałbym stacyjkę - pogarszające się styki... Centralny jest zasilany cały czas - stacyjka nic nie ma do tego Szyba ogrzewana jak jest włączona to utrata zasilania ze stacyjki powinna spowodować jej wyłączenie . Prawdopodobnie uszkodzenie...
Ale jak są w szeregu, to przepalenie większego i tak zabezpieczy obwód i usunie zwarcie To prawda, ale spalony bezpiecznik może oznaczać wyłączenie układu sterowania silnikiem, wspomagania kierownicy, czy wycieraczek itp. To może być nieprzyjemne ... Chodzi o to, aby "nasz" spalony bezpiecznik nie miał wpływu na działanie samochodu, lecz tylko "wyłączył"...
Jeśli po wyłączeniu wycieraczki dźwignią przy kierownicy ramiona zatrzymują się od razu w dowolnym położeniu a 12V dochodzi to uszkodzeniu uległ wyłącznik krańcowy parkowania wycieraczki. Wyłacznik ten jest w przekładni silnika i jest to zazwyczaj zwykły styk który współpracuje z krzywką. Jeśli masz problem z rozebraniem tego to spróbuj może poszukać...
Jeżeli po wyłączeniu wycieraczek oprócz czasówki wracają do pozycji spoczynkowej to wina jest przekaźnika wycieraczek.Taki duży przekaźnik.Jeżeli nie wracają do stanu początkowego tzn zatrzymują się gdzie chcą to wina jest w samym silniczku.Należy go wyjąć i rozebrać tą szeroką część.W środku są blaszki i napewna jedna z nich się odkształciła.Wystarczy...
silnik jest zasilany + po zapłonie (+15) . Nie zgodze sie z tym bo według normy napiecie na zaciskach AKU powinno wynosic 14,4V i w żadnym wypadku nie powinno przekraczać tej wartosci, ale do rzeczy: Po co kupować nowy silnik jak można naprawić stary? Mam pytanie do Jezyka: Czy silnk po wyłączeniu wycieraczek jeszcze pracuje? Dołączam teoretyczny schemat...
Witam pewnego razu miałem przypadek taki ze ,po wyłączeniu kierunku załączyły sie wycieraczki i ni jak je wyłączyc dopiero po zdjęciu klemy z akumulatora problem ustał.
Witam! Gdzie znajduje się przekaźnik do czasowego włączania wycieraczek w renault clio i kto wie jakie ma oznaczenie, nie działa mi czasówka przy wycieraczkach i nie wracają do pozycji wyjściowej po wyłączeniu.:?:
Ja też mam problem w Marei z wycieraczkami, ale ja jestem prawie pewnien co jest przyczyną, tylko że latem nie chciało mi sie za to zabrać, a teraz... na samą myśl że miałbym tam grzebać źle mi się robi :-) Mianowicie, u mnie problem powoduje stycznik na silniku, odpowiedzialny za powracanie wycieraczek do pozycji spoczynkowej po wyłączeniu wyłącznika...
Wielkie dzięku dużo mi to już rozjaśniło. Tylko teraz na przekaźniku są dwa wyjścia 53 (S, M), które jest do czego? Od czego jest ta ostatnia 6 nóżka, której nie znam oznaczenia? Ostatnia sprawa skoro "I" jest impulsem od spryskiwaczy to w takim razie czym ustawia się interwał czasowy, włączeniem (na 1 sekundę) i wyłączeniem cyklicznego ruchy wycieraczek...
teraz po podłączeniu wycieraczki chodzą od połowy i zapewne po wyłączeniu zapłonu .
https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
Witaj, ten wyłącznik krańcowy powinien podać masę w momencie wyłączenia napięcia załączającego prace wycieraczek. Jeden przewód powinien podać + stały po zapłonie, aby silnik powrócił do punktu „0” po wyłączeniu pracy wycieraczek, drugi masę stałą, trzeci + z włącznika wycieraczek, czwarty masę, która powinna pokazać się po wyłączeniu włącznika...
Po włączeniu wycieraczek , wycieraczki nie mają siły się ruszyć dopiero na drugim biegu przy pomocy człowieka ruszają się ale z wielkim trudem. Po wyłączeniu ciągle drgają tak jak by ciągle był prąd, dopiero po wyłączeniu zapłonu i włączeniu ponownie drgania ustaja
który działa tak jak silnik wycieraczek samochodowych (wychyla się do pewnego momentu w jedną stronę i zmienia kierunek obrotów). Po wyłączeniu natomiast taki silnik ma wracać do swojego pierwotne Typowy silniczek w samochodzie nie zmienia kierunku obrotów, kręci się zawsze w jedną stronę. Zwrot kirunku ruchu wycieraczek powoduje wykorbienie mechanizmu...
Po wyłączeniu silnika włączają się kontrolki temperatury i paliwa i wycieraczki a było tak że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik dalej pracował został dołożone dodatkowy kabel masowy po dwóch tygodniach od nowa to samo co to może być :( :(
Witam, pacjent opel meriva a 2005 z14xep Czy jest możliwość zamontowania manualnej regulacji 1go biegu wycieraczek jak to można było robić przy astrze F z dokupieniem manetki z kółkiem + przekaźnikiem coś jak w temacie https://forum.opel24.com/topic/7637-mont... Jest myk na sterowanie...
Witam, w moim passacie (1991r.) nie działa przerywany bieg wycieraczek. Wolny działa, tak samo jak szybki. Czasami jednak jest tak, że jak wycieraczki pracują (na jeden z działających opcji), to po wyłączeniu dźwigienki wycieraczek (pozycja "0") czasami potrafią zatrzymać się w dowolnym momencie, a czasami dochodzą do końca. Jest to wina przekaźnika,...
Witam. Po wymianie silnika wycieraczek wraz z całym mechanizmem, pojawił się nowy problem. Przy każdym przekręcaniu stacyjki wycieraczki robią jeden obrót i wracają do pozycji wyjściowej.Mimo wyłączonych wycieraczek. Teraz to nie jest jakiś wielki problem, ale zimą moze uszkodzić pióra. .
Przekaźnik 377 ? Dodano po 2 Przed awarią przednich wycieraczek miałem problem z wyłącznikiem wycieraczek , gdy chciałem wyłączyć wycieraczki to chodziły mi jeszcze przez jakiś czas . Problemu nie usunąłem . Dodano po 1 Problem rozwiązany , przeczyszczony przekaźnik 377 i wszystko śmiga .
Po włączeniu I i II biegu, wycieraczki dochodzą do pozycji skrajnej i zatrzymują się. Więc wydawało mi się, że winą jest brak napięcia na powrocie. Lecz po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu wycieraczki wracają na pozycję zero i po ponownym starcie zatrzymują się w pozycji skrajnej. III bieg działa, lecz jeśli chcemy wyłączyć wycieraczki bądź...
samozapłon wyłączenie wyłączenie silnik wyłączenie ciągnik wyłączenie dekoder
przepustnicy fiesta wymiana cabrio niebieska lampka
toros skuter odblokowanie spirit
Skoda Fabia Kombi Diesel – brak dźwięku pompy paliwa po przekręceniu stacyjki Rozdzielnica do pompy ciepła monoblok 2,8 kW – schemat, zabezpieczenia, RCD, SPD, MCB