Ta pompa jest zanurzeniowa? Skoro chcesz dodatkowe zabezpieczenie np.: bimetalowe to albo umieszczasz go na obudowie silnika albo w środku. Jeśli pompa jest odpowiednio chłodzona np.: jest w wodzie i zabezpieczona wyłącznikiem silnikowym (który ma w sobie bimetalowe zabezpieczenie) z dobrze nastawionym termikiem to nic się nie stanie. Dodatkowo może...
Wychodzi na to, że masz czujnik bimetalowy (jak się silnik zagrzeje, to rozwiera obwód, jak ostygnie to ponownie zwiera i można uruchomić silnik), da się go podłączyć do tego wyłącznika.
Taki układ (z zmienną rezystancją termistora w bazie) nie będzie dobrze działać, bo nie ma progu zadziałania. Będą zmieniać się obroty w zależności od temperatury. Potrzebny jest układ z progiem zadziałania/przełączania, a więc przerzutnik Schmitta. Taki przerzutnik można wykonać na dwóch tranzystorach, a najlepiej wykorzystać scaloną bramkę z wejściem...
Pewnie warto by też wymienić membrany podciśnieniowe i sprawdzić grzałki - są 2 lub 3: grzałka w kolektorze ("jeż"), grzałka przy sprężynie bimetalowej automatu ssania i ew. grzałka przy wlocie paliwa do gaźnika (u mnie nie była podłączona). Grzałki powinny być sterowane wyłącznikiem bimetalowym wkręconym w silnik (u mnie się zepsuł i nie załączał grzałek)...
Klixon to nazwa firmowa, element to pewnie wyłącznik termiczny, bimetalowy. V.
Oczywiście wszyscy z góry wiemy jaki silnik, rocznik itp.... A akurat wyłącznika bimetalowego bym raczej nie szukał...
Wszystko zależy od silników większość ma wyłączniki bimetalowe wewnątrz . Gdzieś widziałem wyłącznik przeciążeniowy ale nie pamoętam gdzie. Od biedy można zastosować bezpieczniki bimetalowe kiedyś tak zrobiłem i w testacz się sprawdzało tyle że nie wiem jak to było w dalszej eksplatacji klient sprzedał auto
Bimetaliczny to zab. temperaturowe, mogło być to zabezpieczenie bezpiecznikiem polimerowym ale nie przy 230V i takim prądzie Zobacz tu: [url=http://www.dacpol.eu/pl/wylaczniki-...
Podłączyłem tak jak napisał kolega wyżej i jest pewien problem, bo po około 20sekundach pracy silnika rozłącza jego pracę wyłącznik bimetalowy. Ale po około również 10-20sekundach bimetal wraca na swoje miejsce i silnik można uruchomić ponownie lecz znowu dzieje się tak jak opisałem powyżej. Czy jest to przyczyną spalenia silnika? http://obrazki.elektroda.pl/8253343500_1...
Jeżeli winny jest bezpiecznik termiczny, a jest to bimetalowy wyłącznik to wystarczy wyczyścić styki.
Najprostszym (tanim i skutecznym) rozwiązaniem jest zastosowanie w torze sterowania trzech przekaźników (np R15) na 230V AC. Każdy kontroluje osobną fazę. Jako wyłącznik termiczny - wyłacznik bimetalowy w tym torze. Porada szkodliwa- następnym razem ostrzeżenie!
Czy tak mogło by wyglądać podłączenie czujnika zaniku faz do układu : Ten Twój schemat to nieporozumienie: 1. Przez styk czujnika kontroli faz ma przepływać prąd roboczy silnika! Tak nie może być. 2. Czujnik bimetalowy to samo!
Skoro tak koniecznie chesz sobie spalić całe auto to droga wolna... jak obejdziesz bezpieczniki i podłączysz się pod akumulator a uszkodzony jest silnik wentylatora to efektowny pożar gwarantowany. W autach sprzed 2000 r jest zazwyczaj bimetalowy wyłącznik wentylatora wkręcony w chłodnicę, nie ma żadnej elektroniki, powyżej 90 albo 95 wyłącznik zwiera...
Witam! Witam forumowiczów mam pytanie teoretyczne które nie daje mi spokoju. Dla Was jest to pestka więc proszę o pomoc. Przy bezpiecznikach topikowych sprawa jest prosta. Stosuje się np. bezpiecznik z prądem zadziałania 20A i przy przekroczeniu tego prądu ma zadziałać (czyli ma się przepalić). Natomiast jeżeli mam urządzenie które ma być zabezpieczone...
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
W wyłączniku silnikowym zastosowany jest bimetal. Nastawa prądu to wlasciwie jego wstępne naprężenie przed rozłączeniem styków. Żeby nastąpiło zadziałanie, bimetal musi się nagrzać do określonej temperatury ( musi płynąć określony prąd w określonym czasie). Przy rozruchu prąd jest większy, ale czas zbyt krótki. Dlatego nie wyłącza. To tak w skrócie....
Przyklej do stojana wyłącznik bimetalowy za 5 zł, wyprowadź do puchy, najprostsze i w miarę pewne rozwiązanie. Obawiam się, że jak stojan będzie gorący, to raczej za późno. Wprawdzie raz się tak udało, ale kolejnym razem może już nie. Mimo wszystko obstawiam czulszy termik, tak jak wspomniałem. Kiedyś w literaturze na temat zabezpieczeń silników pisano...
Pafnucy To już zrobiłem i uruchamia się Zdiagnozowałem już uszkodzenie, jak pisałem jest urzkodzone zabezpieczenie termiczne silnika, blaszki bimetalowe w obudowie wielkośći małego wyłącznika kołyskowego które się wypalił przez te 30 lat i nie stykają pomimo ze są zimne. jak je delikatnie do siebie zbliżę śrubokrętem to zaskakuje i wszystko działa...
Silnikowy musi mieć jakiś opór ( większy niż sam styk) bo ma jakoś wyłapać prąd zadziałania. Nie rozumiem. Wyłącznik silnikowy zbudowany jest niemal identycznie co zwykły wyłącznik nadprądowy trójfazowy. Oba mają człon przeciążeniowy (bimetalowy), oraz zwarciowy (elektromagnetyczny). Jedyna różnica między nimi jeżeli chodzi o budowę działania jest...
Coś nie chcę mi się jednak wierzyć, że do w miarę prostej funkcjonalności trzeba angażować elektronikę. Nie musisz wierzyć, starsze układy czasowe były mechaniczne napędzane silnikiem synchronicznym. Mozesz też zbudować zegar wodny rozłączający styki po napełnieniu wiadra ;) Najblizej takich czasów ok 1 minuty, są elementy bimetalowe grzane (przez...
W posiadanym od 8 lat ozonatorze Balsan Futura Professional typ 702 A2R IR7 wysiadło grzanie. Serwis z powodu braku grzałki (nie dostają ich od ponad dwóch lat) zaproponował wymianę kompletnego silnika za ponad 1000 zł :cry: na co oczywiście się nie zgodziłem. Po rozebraniu urządzenia stwierdziłem, że silnik jest sprawny a uszkodzeniu uległa tylko grzałka,przykręcana...
CC 700cm3.W zespole licznika należy w miejsce zaślepione po prawej stronie zamontować orginalny wskazówkowy wskażnik temperatury i przykręcić do płytki drukowanej zamontowanej wewnątrz zespolonego licznika. Już wskażnik temperatury Masz zamontowany i podłączony w zestawie licznika. Silnik.W bloku silnika wykręć czujnik który po zamontowaniu wskażnika...
złożę i podłącze silnik do zasilania, pozwolę mu się nagrzać i zobaczymy jak zachowa się rezystancja czujnika, to chyba najlepszy sposób Dodano po 8 Działanie bardzo nietypowe, przeprowadziłem szczegółowe badania czujnika temperatury oraz termobimetalu wentylatora. Działanie wskazuje na NTC (ujemny współczynnik), jednak ma on dziwny stan stabilny i...
L przez wyłącznik styki lewy i środkowy szeregowo. N przez wyłącznik styk prawy. Warunkiem poprawnego zadziałania wyłącznika silnikowego jest użycie wszystkich trzech torów. Zdecydowanie się nie zgodzę, zaburzy w ten sposób kolega pomiar prądu wyzwalacza elektromagnetycznego. Dodatkowo taki wyłącznik składa się z trzech niezależnych torów, każdy ze...
Poszukaj na allegro hasło "krańcówka" w dziale przemysł. Normalna krańcówka ma sprężynę i wraca do pozycji zerowej. Automat schodowy może być jak najbardziej. Wyłącznik termiczny faktycznie będzie najdroższy z zestawu. Od biedy możnaby puścić sygnał sterujący cewką stycznika przez mały bezpiecznik termiczny zamontowany w silniku, ale to już taka "partyzantka"...
Szanowne grono Forum Elektroda.pl Zwracam się do Państwa z prośbą o rozwianie kilku wątpliwości w sprawie projektowanego przeze mnie obwodu elektrycznego. Obwód ten za zadanie ma zabezpieczać silnik trójfazowy asynchroniczny 400/690 rozłączny czujnik bimetalowy , który rozwiera się przy temperaturze 130 stopni. Obwód sterowania w schemacie, który zamieszczę...
Chodzi o wałkowany kilka razy temat czyli elektryczny podgrzewacz silnika (3 świece żarowe) Znalazłem zasilanie pojawiające sie po starcie silnika, kupiłem przekaźniki i bezpieczniki no i oczywiście sam podgrzewacz. Lecz niestety nie mogę rozwiązać problemu wyłączania się podgrzewacza po osiągnięciu np. 50*C. Myślałem o wyłączniku bimetalowym ale gdzieś...
Tam jest bimetalowy włącznik wentylatora włączony szeregowo w jego zasilanie, czy wentylatorem steruje sterownik silnika przez przekaźnik? Jeśli to pierwsze to prawdopodobnie masz przerwę na wiązce albo nie znalazłeś bezpiecznika od wentylatora... chyba w tym roczniku na wtyczce idącej do wyłącznika termicznego w chłodnicy ma być 12V nawet przy wyłączonej...
Witam forumowiczów. Dziś uporałem się z naprawą regulatora obrotów w Xarze z 2003 roku HDI 2,0. Otórz dziś dostarczono mi kurierem drugi nowy regulator obrotów i niestety nie zadziałał ! Regulatory kosztowały po niecałe 50 złotówek, wyglądały identycznie a nawet konsultant z firmy sprzedającej te regulatory powiedział że po numerze VIN powinny działać....
Cześć, kupiłem myjkę wysokociśnieniową Kaerchera o mocy 3,1 kW. Losowo (nie zawsze) podczas jej włączenia wybija bezpiecznik CLS6-B16 odpowiedzialny za obwód garażowy. Proszę o radę czy wymienić bezpiecznik na B20 czy C16? Z góry dzięki! /pozdrawiam Tomek Witam To co zauważono powyżej - pomiary to jedno, drugie, zabezpieczenia zostały dobrane w rozdzielnicy...
Najwidoczniej opracowano nowe metody ładowania A z dziesięć lat (nie wiem strzelam) pierwszy raz miałem ją w ręku z 7 lat temu cały czas są w sprzedaży. być może z kontrolą temperatury akumulatora? A jakże by inaczej. Ładuj akumulatory zanim zostaną całkowicie wyczerpane. Minimalne napięcie jednego ogniwa NiCd to 0,9V ( w tym przypadku razy 10 to daje...
Jakoś średnio widzę jednym falownikiem sterować 5 obrabiarek ... i jedną fazę falownika zamienić w antenę... Wreszcie jakiś konkret. Też myślałem o tym, że ta wisząca faza będzie działać jak antena. Z tego względu zastosowany przełącznik będzie trójdrożny. Amen. Jak to ogarniasz fizycznie jak toczysz i chcesz zatrzymać uchwyt czy zmienić kierunek ?...
radium88 napisał: Zostało mi to przekazane i pokazane na pewnym obiekcie przemysłowym. To nie naśladuj ich dyletanci to byli, bo pomyśl . Silnik 15 kW pobiera In 28 A . Termik taki polski TSA masz w zakresie 27 A do 35 A . Silnik pobiera podczas twojej pracy dajmy na to 22 A . To co ma go wyzwolić jaki prąd i co nastawisz. Zakresu nawet takiego nie...
Witam ponownie!!! Wielkie podziękowanie dla kolegi zodiak318, z materiałów jakie mogłem przeczytać dzięki uprzejmości tego kolegi wynika że to nie koniec tematu wtrysku rozruchu zimnego silnika. Okazuje się że ten wtrysk pracuje dalej np. do wspomagania zapalania przy ciepłym silniku. Jest on dodatkowo sterowany przez urządzenie elektroniczne zwane...
Witam. Mam do rozwiazania test. Zrobilem juz praktycznie caly ale zastanawiam sie nad jednym a za razem ostatnim pytaniem. Pytanie 22. Wyłączniki termiczne wyłączają obwod gdy: A. Temperatura otoczenia przekroczy pewna ustalona z gory granice. B. Temperatura przewodow obwodu zabezpieczajacego przekroczy pewna ustalona granice. C. W obwodzie zabezpieczajacym...
Cześć Mam Citroena z silnikiem V6, automat. Zagazowany. Mam też Webasto. No i wpięcie tego Webasto spowodowało że na wolnych obrotach nie dogrzewa się parownik. Ogrzewanie w kabinie działa prawidłowo. Reduktor jest bardzo wysoko zamontowany (przy kielichu) i prawdopodobnie dlatego są problemy z dogrzewaniem. Prawidłowa cyrkulacja płynu chłodzącego zaczyna...
http://obrazki.elektroda.pl/8103275600_1... Czy wyobrażasz sobie świat bez tranzystorów? Chciałbyś się oderwać od świata półprzewodników i posłuchać słodkiego klikania przekaźników? Jeśli tak, to czytaj dalej. Opisywany projekt przedstawia zegar wykorzystujący 67 przekaźników z których wykonano 21 przerzutników typu flip-flop. Jest...
Ja mam również chinola, ale w wersji 2,5kW (1 faza), w trochę solidniejszym wykonaniu (prądnica ma miedziane uzwojenia, regulator wstawiłem mocniejszy). Spokojnie da radę używać na nim łańcuchowej piły 1,8kW ale raczej z umiarem (przerwy) i widać, że silnik spalinowy ma ciężko. Mniejsze narzędzia, jak wiertarki, małe szlifierki, pompy itp - 0 problemu,...
Witam! To, co koledzy proponują, to generalnie jest o dupę roztrzaść :x Pokrótce się uściślę: Z uwagi na zawodowe powiązania z marką niejeden klient sobie życzył na przestrzeni lat, i takie są wnioski: -Nie ma chyba drugiego cholerstwa tak beznadziejnie opornego na zabezpieczenia. >Diesel jest silnikiem o zapłonie samoczynnym i nie potrzebuje iskry...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
wyłącznik bimetalowy bimetalowy wyłącznik wyłącznik temperatura bimetalowy
taśma kalkulator propan tankowanie zasilacz laptop zmiana napięcia
bosch odkurzacz przemysłowy mikrokomputer cobra1
Kondensator do odcięcia 800Hz w głośniku 8Ω Brak kodu PIN z numeru 8090 do aktywacji MMS