w seicentosterowanie wyłącznikami jest minusem nie plusem i niema potrzeby zmieniać alarmu sprawdż bo coś żle sprawdzałeś
W moich zbiorach jest informacja, że w roczniku 2004 przewód od krańcówek to czarno/niebieski w 23 pinowym konektorze jednostki sterującej C.Z. pod (poniżej) tablicy wskażników. Jeżeli jest tak jak piszesz to pozostaje Ci tylko włączenie się bezpośrednio pod krańcówkę drzwi kierowcy.
biały-lewy przód,fiolet-prawy przód,różowo-szary tył w niebieskim konektorze przy bezpiecznikach,bagażnik różowy w boczku.
drzwi masz na lampce,przewod brazowo n iebieski na module komfortu,gdy nie ma centralnego zamka to brazowo zolty w progu przy pedalach,odciecie moze byc niebiesko czerwony w skrzynce bezp,nie pamietam dokl jak jest w tym roczniku,wiec dla bezpieczenstwa tnij np niebiesko zolty(cienki)przy przekazniku oznaczonym jako 109
Jak sama nazwa wskazuje, dioda separująca jest stosowana po to aby oświetlenie nie miało wpływu na inne uklady, np. wejścia autoalarmu, itp. Nie zawsze dioda separująca jest potrzebna, zalezy to od rodzaju/typu ukladów współpracujących ze sobą. Z reguły jest tak, że oświetlenie, gdy nie świeci, ma małą rezystancję, i bez diody separującej wejście autoalarmu...
Wyłącznik drzwiowy, ewentualnie uszkodzony któryś kabelek w wiązce przy zawiasie górnym drzwi.
Sprawdź wyłącznik drzwiowy.
Sprawdź wyłączniki drzwiowe.
A to prosta sprawa, znajdujesz dwa zasilania kontrolką( kluczyk w pozycji zapłon), zapamiętaj gdzie są i...więcej ich nie dotykaj. Teraz zostały Ci trzy przewody, które możesz śmiało połączyć na chwilę z masą. Tam gdzie zapali się lampka to jest wyjście na wyłącznik drzwiowy. Teraz jeden z pozostałych (dwóch) pinów to masa stała a drugi masa po wyłącznikach...
Pomarańczowy - przekaźnik blokady Fioletowy - wyłącznik drzwiowy sterowanie (+) Brązowy - wyłącznik drzwiowy sterowanie (-) Ciemno zielony - wyłącznik bagażnika/maski sterowanie (-) Żółty - (+) po stacyjce Czarny - masa Czerwony - (+) zasilanie Biało/czarny - syrena Niebieski - kanał 2 Czerwony - (+) zasilania Biały - kierunkowskazy (przez 2 diody)...
Witam Zobacz gdzie jest wyłącznik drzwiowy ,czy na słupku czy w zamku.Jeżeli w zamku ,to może nie działać mikrowyłącznik,lub przerwa na przewodach dochodzących do drzwi (harmonijka).
Zależy jakie auto jeśli chodzi o lampę w posufitce. Powinna dać się łatwo wyciągnąć. Tam masz dostępne i plus i minus. Przy wyłączniku drzwiowym masz (przeważnie, trzeba sprawdzić) minus podawany przez ten wyłącznik a plus musisz wziąć np z bezpiecznika.
Najpierw sprawdź wyłącznik drzwiowy i czy napięcie dochodzi do elektrozaworu.
Otwórz drzwi zamrażarki i wciśnij wyłącznik drzwiowy tak by zgasło światło. Po chwili powinien włączyć się wentylator- delikatny szum powinien być słyszalny. Wciśnij jednocześnie Quick freeze i Vacation i trzymaj wciśnięte tak długo aż po błyskaniu wyświetlacza usłyszysz sygnał ding dong a wyświetlacz zgaśnie. Jeśli będzie się świecić któryś segment...
Czy na pewno R4 ma 220 kom i czy T2 nie jest zwarty. Sprawdź także D. Napięcie na C ma być rozładowane wolno przez R 4, zaś ma być naładowany przez T1, D, za pośrednictwem wyłącznika drzwiowego. Miernik w rękę.
Złącze 6pin 1-do modułu domykania szyb 2-Wyłącznik drzwiowy sterowany plusem 3-Wyłącznik drzwiowy sterowany minusem 4-moduł odcięcia zapłonu/rozrusznika 5-wejście "plusa po stacyjce" 6-podłączenie do obwodu światła stop Złącze 12pin 1-6 podłączenie do siłowników centralnego zamka 7-minus zasilania 8-plus wyzwalany z pilota np do zdalnego otwarcia klapy...
Wepnij się z plusem przed przelącznikiem lampki w suficie. Plus nie idzie przez przełącznik ! Przy wyłączonym wyłączniku powinno to działać bez dodatkowych kombinacji . wyłącznik rozłącza obwód: wyłącznik drzwiowy -żarówka.
Wygląda na niestabilne napięcia z przetwornicy , może podstaw układ nie wiem jaki tam jest zdjęcie nie ostre? Nie, to nie to. Zmywarka szarpie - szarpie pompa bo niedostaje ciągłego napięcia 230V. Jeśli wyłącznik ON/OFF jest ok. to w następnej kolejności mamy wyłącznik drzwiowy i wiązki przewodów do sprawdzenia.
A po co to ?? Wyłączniki drzwiowe w samochodach są typu NC (normalnie zwarte) więc zamykaja styki po otwarciu drzwi. Dioda i rezystor 1 kΩ wystarczy.
Sprawdź gniazdo kontrolką. Powinno na jednym być napięcie jak dasz postójowki,na drugim masa(-)z wyłącznika drzwiowego, na trzecim stałe napięcie lub po kluczyku.Brzęczyk łączysz na zasilaniu po postojówkach ,drugi koniec do zacisku wyłącznika drzwi.
Oj, elektryk, elektryk. Dobrze się przyjrzyj. Z wyłącznika głównego napięcie na moduł idzie bezpośrednio - przewody biały i czarny - a nie przez wyłącznik drzwiowy. Masz tam bezpiecznik, obok rezystor (nie widać oznaczenia) i układ IC3. sprawdź je.
Wtym modelu passata 1,9 TD jest sterownik odrębny od przekażnika. Przekażnik służy tylko do przepuszczenia prądu, sterowany ze sterownika. Sterownik dostaje impuls między innymi z wyłącznika drzwiowego kierowcy.
Witam. Można to zrobić np. tak: http://obrazki.elektroda.net/14_12693819... Można także użyć przekaźnika - zasilanie cewki włączane wyłącznikiem drzwiowym, a styki podają +12V na kondensator. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany-kilka tygodni obserwowałem kuchenkę po naprawie i usterka nie powróciła. A teraz do rzeczy: uszkodzony (a w zasadzie odpowiedniejsze byłoby określenie "winny") był jeden w wyłączników drzwiowych. Z bliżej mi nieznanych powodów jest to przełącznik no/nc, do którego doprowadzone są zarówno przewody L jak i N. Nie mam teraz schematu...
podłącz przez diodę do przewodu od świateł mijania czerwony kabelek od piszczka czyli+ a minus (czarny przewodzik) do przewodu od wyłącznika drzwiowego ( przy otwartych drzwiach ten wyłącznik zwiera do masy). . popieram w całej rozciągłości ale ja zawsze czerwony kabelek radzę podłączać do postojówek
Musiałem jakieś stare archiwum rozkopać :wink: Umiesz czytać schematy? No to masz: brzęczyk to h1 w liczniku S 8/1 to kostka na stacyjce S 17/3 i S 17/4 to wyłączniki drzwiowe (lewe prawe przednie drzwi). e8 to żarówki podświetlające w liczniku. Starałem się zrobić czytelny skan - i taki jest. Trzeba tylko dobrze powiększyć.
Witam,mam sąsiada który ma właśnie założony od 3,4 lat alarm samochodowy w garażu"TIGER" i zasila go akumulatorem,akumulator doładowuje co 2 miesiąc,posiada wyłączniki drzwiowe,kiedyś miał tam ultradzwięki, ale powodowały mu bezpodstawne włączanie alarmu (Deszcz grad)a jak zmiejszył czułość to były bez użyteczne poprostu garaże mają dużą przestrzeń.
Bardziej wydaje mi się, że jest to problem z wyłącznikiem drzwiowym. Zdaje się jest tam typowy przełącznik bistabiny, gdzie wyjście środkowe (do lampki) łączy się przy otwartych drzwiach (pozycja A) z siecią (świecenie żarówki przy otwartych drzwiczkach) a przy zamkniętych (pozycja B) z zasilaniem magnetofonu i silnika (świecenie żarówki przy pracy...
ćwiczyłem krancówkę w tylnyj klapie a boczne chyba działają ze zwłoką
FORD MONDEO Sterowanie centralnym zamkiem biało/czarny - żółto/fioletowy /+12 V Kierunkowskazy pomarańczowo/żółty - pomarańczowo/niebieski Wyłącznik drzwiowy biało/zielony - biało/niebieski Wyłącznik klapy tylnej czarno/pomarańczowy Odcięcie fioletowo/pomarańczowy Rozrusznik ........................................... + 12 V po...
Na kazdym wyjsciu dodaj bramkę AND. Drugie wejśca bramek połaczone razem do NC przycisku STOP. Naciśniecie tego przycisku odcina napęd w każdej chwili. Tyle teorii. W praktyce realizuje sie to przez obwód bezpieczenstwa Wyłączniki drzwiowe kabinowe, drzwi przystanków piętrowych, wyłącznik linki bezpieczenstwa itp. połączone są szeregowo i odcinają bezpośrednie...
Gdzie szukać zejścia przewodów z wyłączników drzwiowych w AUDI 80 B4 ?
Jak wymontować wyłącznik drzwiowy z pralki Bosch Clasixx5 i jaki kupić?
Pokombinuj trochę - można w tą operację zaangażować również wyłącznik drzwiowy. Wtedy brzęczek zadziała dopiero jak będziesz chciał wyjść z auta i otworzysz drzwi. Układ zwłoki nie będzie potrzebny. EDIT: Sorry - wymyślone i narysowane na szybko na kolanie: https://obrazki.elektroda.pl/5978256300_... W tym układzie brzęczek zabuczy...
no zapomnialem napisac ze samochod to stara Astra 1,7TD z silnikiem oplowskim jesli to ma znaczneie... No wlasnie to pikanie wyglada mi tez a to ze wylaczniki dziwowe sa zle podpiete,ale to troche dziwne bo jak odlacze zielony kabel(ten ktory podaje sygnal masy z krancowek dzwiowych) wogole od instalacji samochodu i "recznie" go podlacze/odlacze od...
(at)zbigniewraclawicki Sprawdziłeś wyłączniki drzwiowe ? Może mają brudne styki, lub przetartą izolację doprowadzeń.
Uszkodzony lub zabrudzony wyłącznik drzwiowy w któryś drzwiach.
Ostatnio podłączałem alarm w R19 - 90% kabli podłączyłem w progu, przy podnóżku pasażera, kierunki na diodach do przewodów lecących na tylne lampy, sterowanie cenrtalem (fabrycznym) do przewodów lecących z praweko słupka (sterowanie + (biały i fioletowy-chyba)), wyłącznik drzwiowe też tam jest w pobliżu, odłączenie pompy paliwa to był biały gruby przewód,...
Koledzy pomóżcie. Kupiłem Alhambre z 2008r gdy otwieram drzwi kierowcy nie zapalają się lampki w środku. Wszystkie inne drzwi działają poprawnie. Na desce rozdzielczej wskazuje poprawnie zamknięte i otwarte drzwi. Wyłącznik drzwiowy na 100% sprawny zwierałem w kostce przy wyłączniku na krótko i też żadnej reakcji. Wydaje się też że przewód nigdzie przerwany...
Następny w kolejności wyłącznik drzwiowy.
Tak wiec posiadam oba wyzej wymienione skladniki i zamierzam je polaczyc, ale ze jestem dociekliwy i niezbyt "obcykany" w tym temacie, zanim zaczne instalacje mam jedna mala watpliwosc, a mianowicie jak podlaczyc do centralki wylaczniki drzwiowe, tzn samochod gdy otworzy sie drzwi wyswietla na wyswietlaczu ze zostaly otwarte drzwi lewe lub prawe, wiec...
Wyłącznik drzwiowy,ewentualnie sprawdzić czy dochodzi napięcie do środka pralki.
Z wyglądu wyłącznik drzwiowy nie przypalony, więc nie tu problem. Może główny wyłącznik zwiera?
Wewnętrzne połączenie wiazki.Przewód brązowo-biały od wyłączników drzwiowych biegnący do pompy centralnego zamka.Sprawdz.
Jeżeli sprawdziłeś wyłączniki drzwiowe i są one sprawne, to musisz sprawdzić jeszcze połączenie przewodu idącego od centralki alarmowej do wyłączników drzwiowych. Jeżeli z tym przewodem będzie wszystko OK, to pewnie uszkodzona centralka.
Te wyłączniki drzwiowe nawalały. Poza tym są czasami ustawione tak prawie na granicy zadziałania.
Prawdopodobnie uszkodzony wyłącznik drzwiowy.
Wygląda podobnie! A co robi to dołączenie zespołu wyłączników drzwiowych? To jest jakiś otwarty kolektor, czy wręcz przeciwnie - wejście do modułu?
Zasniedziałe styki wyłączników drzwiowych albo żarówki lampki sufitowej. :D
Chodzi ci o żarówkę ( a nie LED) oświetlającą wnętrze lodówki? Jeżeli tak, to jest problem złego styku. Albo w samym gnieździe żarówki albo w wyłączniku drzwiowym.
I nie będzie to działać. 1. Lampka kontrolna zaciągniętego hamulca jest na stałe zasilana z po stacyjce, a załączana masą. Czyli jest na niej stale 12V po kluczyku. 2. Zasilanie na przełączniku świateł mijania/drogowych pojawia się ZAWSZE po zasilaniu świateł pozycyjnych. Bo przecież masz przełącznik: zero - pozycyjne - główne. Czyli zasilanie pozycyjnych...
Sprawdź wyłącznik drzwiowy.
Sprawdzić stan wyłącznika drzwiowego i regulację zatrzasku drzwi.
Ja bym sprawdził wyłączniki drzwiowe. Na pewno jeden z nich uszkodzony albo ma niewłaściwy styk.
Poprostu któryś kabel do wyłączników drzwiowych lub sam wyłącznik ma zwarcie do masy
W lampkach wewnętrznych z reguły jest zasilanie trzyprzwododowe: masa stała, masa sterowana bezpośrednio przez wyłącznik drzwiowy lub moduł oraz stałe +12V (to ostatnie z wyjątkiem niektórych modeli pojazdów, kiedy +12V jest odcinane przy zamknięciu samochodu pilotem - np modele Renault). Wyłącznik na lampce zmienia podłączenie ujemnego bieguna na lampce:...
Trochę to dziwne, że brzęczyk piezo przeszkadza alarmowi, bo właśnie działając na zasadzie efektu piezoelektrycznego nie powinien mieć wpływu na alarm. Jeśli jesteś pewien, że to brzęczyk przeszkadza to wstaw diodę prostowniczą między wyłącznikiem drzwiowym a brzęczykiem, oczywiście kreseczką w stronę wyłącznika drzwiowego. Powinno pomóc.
Witam. Gdzie szukać wyłączników drzwiowych. Na słupkach ich nie ma. Pozdr.
Uszkodzony był przewód przy wyłączniku drzwiowym. Po naprawie wszystko działa jak należy.
(at)szwagier87 Wyczyść, Szwagier swoje wyłączniki drzwiowe (wszystkie). Odkręcić jeden wkręt to chyba niewielka robota. Sam widzisz, że pracują one niepoprawnie.
Kupując ten układ z Nowego Elektonika ,nie podłączasz wówczas przewodu (żółty lub brązowy )zasilanie od stacyjki .To proste w podłączeniu dla Twojego urządzenia+ przekaźnika zamiast wyłączników drzwiowych.
Witam, mam problem ze zmywarką Amica ZWM 626WES po wybraniu programu zamykam drzwiczki i nic się nie dzieje.Woda nie pobiera się ani nie wypompowuje się. Sprawdziłem dopływ wody jest ok. Odpływ też jest drożny. Elektrozawór i pompa odpływowa sprawdziłem na krótko i wszystko działa. Gdzie mam szukać jeszcze? Bład wyskakuje po ok. 5 minutach E1. AI: Czy...
(at)Lukasino W porządku, podłączyłeś poprawnie ? Może zamieniłeś któryś ? Ten wyłącznik drzwiowy ma dwie pary styków NO i NC. I tak też musi przebiegać obwód bezpieczeństwa.
Znajdź centrale i po przewodzie dojdziesz gdzie masz wyłącznik . Podwójny cienki przewód, wyłącznik zazwyczaj klejony . Na marginesie sprawdź wyłączniki drzwiowe i pokryw.
Błąd w montażu alarmu , brak buforowania wyłączników drzwiowych!
Witam. Chodzi mi o punkty podłączenia do alarmu a więc: światła, punkty napięcia zasilania,wyłączniki drzwiowe,napięcia zasilania na radio,klimę itp. Pozdrawiam
Jeśli tak chcesz, to wystarczy zwykły przekaźnik z samopodtrzymaniem zasilany stałym plusem a uruchamiany wyłącznikiem drzwiowym oświetlenia. A do wyłączenia zwykły przycisk astabilny (rozwierny). To wszystko.
Podłącz wyłączniki drzwiowe.
Klient nie chciał wymieniać całego zamka więc kazał sobie zamontować na słupku wyłącznik drzwiowy i tanio i po sprawie.P
Każdy z nas się uczył. Ja zaczynałem od cc i seicento, czyli aut najprostszych, a ford do takich już nie należy właśnie ze względu na inne sterowanie i konieczność zamiany polaryzacji sygnałów, oraz tym, że nie ma sterownika centralnego zamka i trzeba się odpowiednio wpiąć (też jakimś sterownikiem), bo można uszkodzić niskoprądowe wyjścia z alarmu lub...
Witam! Od strony gdzie masz jednego pina dajesz stałego plusa z drugiej strony żarówki, gdzie sa dwa piny dajesz na jednego minusa stałego, a na drugiego minusa od wyłącznika drzwiowego. Do tylnych drzwi najprawdopodobniej bedziesz musiał wstawić wyłaczniki (tzw. krańcówki), no chyba że masz alarm to wteczas podłaczasz sie do któregoś z wyłączników...
lthom czytaj ze zrozumieniem, zielony z alarmu podłącz do wyłączników drzwiowych a nie do siłowników :)
Jeżeli ograniczysz się tylko do odkręcenia obudowy i podpięcia wentylatora, to nie musisz kontrolować wycieku mikrofal. Gdybyś manipulował przy drzwiach, zespole wyłączników drzwiowych lub magnetronie, to wtedy taka kontrola byłaby zalecana.
łampka sufitowa najczęściej jest podłączana w ten sposób,że bezpośrednio do przełącznika umieszczonego na niej jest doprowadzone napięcie/plus/.Przełącznik działa w ten sposób,że w jednej pozycji podłącza masę /-/i wówczas lampka świeci stale,a w pozycji drugiej masę podaje wyłącznik drzwiowy.Wówczas lampka będzie świecić tylko wtedy,kiedy mamy otwarte...
sprawdź wyłączniki drzwiowe!!
Ja bym sugerował sprawdzenie wyłącznika drzwiowego kierowcy.
Żółty przewód , oznaczony na Twoim schemacie "wyłączniki drzwiowe".
Zaczął bym od sprawdzenia wyłącznika drzwiowego.
Sprawdź wyłącznik drzwiowy, czy styki się nie sklejają.
po włączeniu pralki nic sie nie dzieje swieci sie tylko kontrolka wyłącznik drzwiowy jest sprawny
wyłącznik drzwiowy? Wskazane wziąć HHT i przelecieć KI
Wszystko gra, winne okazały się wyłączniki drzwiowe. Dzięki za pomoc i zamykam temat :)
Witam ostatnio zakupiłem audi a4 b5 kombi z 99r. Zapalniczka z przodu nie działała, okazało się że nie ma bezpiecznika niestety po jakimś czasie zapalniczka znów przestała działać A bezpiecznik cały? pojawiły się problemy z podświetleniem zegarów itd. Podczas jazdy zaczęły mi się ściemniać i gdy proboje rozjaśnić je pokrętłem raz się ściemniaja Na...
To zależy. Jeżeli po otworzeniu drzwi pojawia się masa na wyłączniku drzwiowym(krańcowym) (tak jest w większości aut) to oznaczony na schemacie przewód "-drzwi" podłączasz pod ten wyłącznik drzwiowy(krańcowy), a jeżeli pojawia się + to podłączasz "+ drzwi". Drugi przewód pozostawiasz niepodłączony. W Twoim wypadku podłącz jeden przewód pod lamkę, najprawdopodobniej...
Witam Krańcówka zrobiona z wyłącznika drzwiowego wytrzymuje obciążenie 8A przy napięciu 12V więc wytrzyma , daj tylko uczciwe diody.Powodzenia.Moja brama już pracuje jeszcze tylko muszę dać wyłącznik przeciążeniowy w razie przeszkody. ale najpierw zrobię pomiary prądu jakie pobiera brama. i jeszcze jakieś mrugające światełko bo w nocy nie widać że brama...
Nie znam magicara i nie chcę poznawać, ale wydaje mi się że chodzi o wyzwalanie alarmu z wyłączników drzwiowych. Jeden przewód jest do wyzwalania masą, a drugi plusem. W twoim przypadku wykorzystujesz wyzwalanie masą.
Zapewne dodatkowa masa, która zamyka obwód. W lampkach podsufitki zazwyczaj podawany jest stały plus a do tego minus z wyłączników drzwiowych.
Usterką okazał się wyłącznik drzwiowy , który przełączał się wcześniej niż załączający rezystor w obwód zasilający . Okazało się , że rezystor jest zabezpieczeniem przed nieprawidłowym działaniem wyłączników. Zabezpieczenie sprawdziło się . Wszystko juz hula - wystarczyło wymienić mikroprzełącznik .
to jednak wyłącznik drzwiowy ,jedna zworka i już pierze a w domu spokój !!!!
Blaszka piezo z generatorem włączona między +świateł a wyłącznik drzwiowy. Ot cała filozofia :wink:
Błąd związany jest z procesorem lub układem resetującym. Sprawdż hydrostat i wyłącznik drzwiowy.
Witam!, miałem podobny problem - poradzono mi przeczyszczenie styków w wyłącznikach drzwiowych. W moim przypadku pomogło - spróbuj. Pozdrawiam.
Zamykam zamek pilotem, mija 30 sekund alarm się uzbraja. Jak jest już uzbrojony (miga kontrolka), otwieram pilotem. Nie otwieram żadnych drzwi przez ponad minutę i nic .... samochód się nie zamyka i alarm się nie uzbraja . Odnośnie wyłączników drzwiowych jeżeli które kolwiek z drzwi są nie zamkniete i chcę zamknąć samochód alarm sygnalizuje to zgdonie...
Tak jak mówi rysiu666 odłącz ultradzwięki bo może to być przyczyna wyłączników drzwiowych lub klapowych teraz jest wilgotno i może tam się dostawać woda itp..
jutro rano podlacze diode i zobaczymy jaki bedzie efekt. aha, wylacznik ma 5 wyjsc: 1-podlaczenie pod wyłącznik drzwiowy 2-podłączenie pod żarówkę 3- [+] po stacyjce 4 - zasilanie +12 5- zasilanie -12
Zamień miejscami wyłączniki drzwiowe i będziesz wiedział czy uszkodzenie jest w instalacji, czy też uszkodzony jest wyłącznik.
Witam. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy wyłącznik drzwiowy zwiera styki po ich zamknięciu. Następnie, czy dochodzi napięcie do elektrozaworu poboru wody. Dopóki woda nie osiągnie poziomu przełączenia hydrostatu, silniczek programatora nie będzie pracował. Pozdrawiam :D
Na 99% posiada taki brzęczyk. Szukałbym go z tyłu zegarów. A czy wyłącznik drzwiowy od drzwi kierowcy jest sprawny ?
Możesz w pierwszej kolejności wyjąć wyłącznik drzwiowy ,odłączyć przewody ,na moment zaizolować i sprawdzić czy to coś dało.Jeżeli nie to przegląd instalacji jak sam zauważyłeś.
Poradziłem sobie ze swoim problemem odpowiedzialna za brak wygaszania światełek była stara centralka alarmu, która była podpięta pod wyłącznik drzwiowy kierowcy. Coś musiało być w niej walnięte bo podawała 12 V na wyłącznik drzwiowy a przecież centralka alarmu miała tylko sprawdzać czy drzwi są zamknięte. Co do twojego problemu to trochę trudno coś...
napęd drzwiowy włącznik drzwiowy alarm drzwiowy
bosch błąd drzwi zasilacz anteny televes łączenie rezystorów równoległe
elnix gwarancja elnix gwarancja
Jak odsłuchać nagraną wiadomość na różnych urządzeniach Szum i tarcie w lewym przednim kole Passat B5 1.9 TDI 90KM