Rozumiem że bezpiecznik również znajduje się przy akumulatorach w tej skrzynce? dokładnie tak to powinno wyglądać bo jeśli masz główny wyłącznik prądu to po jego zadziałaniu tachograf nie może się wyłączyć więc szukaj tego przewodu w tych okolicach Zdarza się że przewody łamią się pomiędzy ramą a kabiną na to miejsce też możesz zwrócić uwagę Tachograf...
To juz inna bajka. Trzeba zacząć od znalezienia i sprawdzenia bezpiecznika. Rzeczywiście czasami jest na kablu w okolicy akumulatorów. Zwłaszcza jak auto ma główny wyłącznik prądu.
Witam. Chcemy dołożyć w samochodzie wyłącznik masy. W samochodzie zamontowany jest tachograf analogowy siemens vdo 1324. Pytanie, pod który pin podłączyć dodatkową masę z akumulatora, aby nie rozłączało zasilania tacho po przerwaniu obwodu wyłącznikiem?
Witam, ciężarówka ma wyłącznik masy i tachograf 24V podłączony na stałe z minusem na akumulatorze. Radio 12V po wyłączeniu masy traci ustawienia dlatego planuję kupić tani stabilizator napięcia 12V 1A i podłączyć go pod tacho a 12V z niego dać na żółty kabelek we wtyczce od radia do podtrzymania pamięci. Czerwony plus zasilający radio będzie podłączony...
Witam. Potrzebuję schematu jak podłączyć główny wyłącznik prądu w Scanii R420. Jak i gdzie mam się podpiąć, żeby po wyłączeniu działał tachograf i radio się nie rozkodowało? Proszę o pomoc.
Oj! - nie ułatwiasz Kolego udzielenia odpowiedzi... Zadałem proste pytanie: czy auto jest przeznaczone do przewozu materiałów niebezpiecznych? Bo wtedy instalacja podłączenia jest zupełnie inna! Auto ma główny wyłącznik baterii - po wyjęciu kluczyka następuje jego rozłączenie i dlatego tachograf ma pociągnięte bezpośrednio z akumulatora zasilanie. Jest...
witam mam problem rozłącza mi tachograf komunikat brak zasilania dodatkowo wyskakuje seria błędów silnik spaliny hamulce EBS przy okazji wyskakuje błąd na Tollcolekcie na D. Ostatnio przy przepalaniu by doładować akumulator to samo błąd silnika + rusza się wskazówka prędkościomierza a na tachografie pływa prędkość od kilku do kilkunastu km a auto stoi....
witam dzisiaj już zaczęły działać wskaźniki pokazuje następujące komunikaty configuration error alternator warning engine warning i zaczęło się komunikować z wszystkimi podzespołami dodaje pełną listę zrzutu błędów Stan Wewnętrzny błąd urządzenia sterującego ZAP Awaria czujnika prędkości pojazdu ZAP Karta 1: błąd łączności ZAP Karta 2: nie została wykryta...
Obciąż tą linię 24 V przy tachografie żarówką 50 W, jeśli jest jakiś problem w przewodzie, (najprędzej) to napięcie zniknie na dobre, wyjaśniajac przyczynę na dobre, pewno jak zwykle przetarcie w "trąbie słonia" lub w okolicy wyłącznika i bezpieczniku przy akumulatorach (śniedź, korozja). Podłączył bym to tacho tak w ogóle pod bezpiecznik 14, lub inny...
(at)meaverick Strasznie to wszystko chaotycznie opisane. Co jest uszkodzone ? Silnik DC napędu osi X czy jego prądnica tachometryczna ? (tachografy to w samochodach :cry: !) Skoro jest tam prądnica tachometryczna, to jest to układ typu servo. Co podaje impulsy zliczenia drogi osi ? Najprawdopodobniej enkoder inkrementalny i jakiś wyłącznik punktu referencyjnego....
Mam jeszcze pytanie do JossRoss - czy tachograf ma związek z kierunkowskazami, podobno były z nim jakieś problemy. Wspólne zasilanie, przewód od wyłącznika masy. Kiedy masa jest wyłączona, tachograf oraz światła awaryjne koniecznie muszą działać.
proponował bym sprawdzić zasilaie na tachografie (+ i mase),częstom usterką jest brak masy na tachu.sprawdż przewód biało-czarny cienki biegnocy od wyłącznika masy lub akumnatorów do tacha.tym przewodem jest podawana masa na tacho po wyłączeniu wyłącznika głównego.
Co to za biały przewód, dlaczego miałby być podłączony do akumulatora a nie w skrzynce bezpieczników, czy to standardowe rozwiązanie czy tylko możliwe? Standardowe. Ten biały przewód to plus który omija "hebel" i idzie do skrzynki bezpieczników. Zasila z tego co pamiętam tacho, awaryjne, światło w kabinie i webasto. Jest na nim napięcie nawet gdy główny...
Z tego co pamiętam, przy wyłączniku masy powinien wychodzić dodatkowy przewód, na którym pojawia się plus po rozliczeniu hebela.
Sprawdź z tyłu przy wyłączniku prądu kable co wychodzą któryś zaśniedział lub jest urwany.
Witam. Sprawdź przewód 201 od wyłącznika głównego do tablicy bezpieczników dalej do tacho i sterownika kierunkowskazów. Pozdrawiam
W instalacji 24V prąd pobierany 5mA nawet jeśli i będzie ich kilka przy pojemności dwie baterie po 300Ah=600Ah jest pomijalnie mały.Poza tym można je podłączyć ze stacyjki i odłączać wraz z zapłonem.W znakomitej większości pojazdów o zasilaniu 24V jest takie urządzenie jak główny wyłącznik prądu zasilania (potocznie nazywany "hebel") który to odłącza...
powinna być na słupku w okolicach nóg kierowcy. A co do hebla, to jest to przecierz główny wyłącznik prądu.Robi to samo, jakbyś rozpiął klemę z akumulatora więc prądu nie powinno być nigdzie. ten mały kabel nie będzie do tacho i radia, być może jest nieoryginalny a wtedy pieron wie, co on zasila.
sprawdz insalacje impulsatora prędkości jesli jest przerwa w obwodzie to normalne zachowanie tacho to coś w stylu samodiagnozy i poto by nie montować wyłącznika na tacho np tirowcy jak przetniesz sygnał to tak warjuje i tez tak rysuje na tarczce policjan weżmie do ręki tarczke i widzi matactwo
Witaj po sprawdzeniu błędów wychodzi: 2 obwód wyłącznika. Nieprawidłowy sygnał z włącznika. 18 nieprawidłowe napięcie. zbyt wysoki lub zbyt niskie 25 klimatyzacja nie działa skutecznie 20 silnik wentylatora. Wentylator nie działa prawidłowo VIS 40 komunikacja CAN z tachografem 79 przekażnik 19 78 przekaźnik świateł parkingowych 56 prawe przednie światło...
NOWA aktualna cena ITD gdy udowodni ingerencje w tacho (wylacznik, kreciolek) wynosi 10tys. zl!!.... wybor nalezy do ciebie... znam takich ktorych sprawa skonczyla sie u prokuratora, w sadach..
Tak jak pisałem (w koszu)- cudów nie ma. Otworzyłem pokrywę akumulatorów, rzucił się w oczy przyciśnięty kabel 2 żyłowy, szary i czarny- żyły na wierzchu ze śladami zwarcia.. Po zapaleniu silnika, na czarnym pojawia się 28V i alternator ładuje. Ten kabel, to prawdopodobnie pozostałość obwodu do zasilania tachografu po zlikwidowaniu wyłącznika masy-...
Witam, dziś przed jazdą Actros został odpalony, w naczepie goldhofer (gabaryt 6-osiowy) zamontowałem obrysówkę, nagle silnik w ciągniku zgasł, a sam ciągnik zaczął się zachowywać tak, jakby miał przerwy w dostawie masy. Światła mrugały a komp testował w kółko moduły. Myśląc że może zrobiłem jakąś zwarę obrysówką, odpiąłem naczepę od elektryki ale nadal...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Czy ma ktoś rozpiskę podłączeń tych urządzeń? Prędkościomierz nie posiada nic na obudowie ani u producenta nic nie można znaleźć. Co do tachografu opis jest ale coś tam nie rozumiem pewnych rzeczy. Chodzi o kostki "A" http://obrazki.elektroda.pl/8469934400_1... Czy dobrze rozumie ten schemat? STB to wyłącznik głównego zasilania 1- Plus...
Witam .Jestem w trakcie montażu takiego wyłącznika prądu ,wszystko mam założone sterowanie z kabiny też .Działa jak powinien ,tylko chodzi mi o o to gdzie znajdują się przewody zasilające ogrzewanie postojowe i tachograf bo po wyłaczeniu prądu te dwie rzeczy muszą mieć zasilanie niezależne.W MANie są podłączone do aku a tu nie ma dodatkowych przewodów.
ADR ma działać w ten sposób, że w każdej chwili możesz wyłączyć prąd w aucie czy to przełącznikiem w kabinie czy tym za kabiną po lewej stronie (ten co nie działa) nie zależnie od tego czy silnik pracuje czy nie (zabezpieczenie na wypadek pożaru, wypadku drogowego, awarii itd) Aby móc włączyć zapłon i uruchomić pojazd to oba te wyłączniki awaryjne powinny...
EEC 8426; jednostka sterująca układu oczyszczania spalin. Jednostka ta została nieprawidłowo wyłączona, zasianie U 30 zostało przerwane bez ukończenia procedury wyłączenia tej jednostki. Może to wynikać z odłączenia akumulatora za pomocą głównego wyłącznika.Podczas procedury wyłączania zachowywane są dane z ostatniego cyklu jazdy. Jeśli jednostka sterująca...
Witam 00500200001 Nieprawidłowe działanie kieszeni na dysk 00500400003 Nieprawidłowe działanie rejestratora czasu pracy i odpoczynku 00510004080 Wykrycie przerwy w zasilaniu stałym (+ bezpośrednio z akumulatora) 00520104002 Nieprawidłowe działanie czujnika: niewłaściwa komunikacja na linii kodowanej 00540004004 Nieprawidłowa komunikacja między wyświetlaczem...
Sprintery nigdy nie miały przetworników halotronowych tylko indukcyjne. Czy my rozmawiamy o Mercedesie z 2017 czy z 1997r Napisałeś NIGDY. Gdzie w tym zdaniu jest 1997? Tachograf cyfrowy przyjmie każdy rodzaj impulsatora kodowanego (tak indukcyjny jak i hallotronowy. 1319 tylko indukcyjny. 1324 też tylko indukcyjny kodowany. Vederoot indukcyjny i hallotronowy,...
Witam. Jak w temacie: Kienzle 1318 05 09 (rok prod. 198x) po podaniu zasilania przesuwa wskazówkę prędkościomierza w prawą, skrajną pozycję i tak już zostaje. Po ręcznym ustawieniu silniczka w skrajnej, lewej pozycji i ponownym restarcie to samo. Wydaje mi się, że prawidłowym zachowaniem po restarcie jest pełne wychylenie w prawo i później powrót wskazówki...
Witam Mam nawigacje Blaupunkta w Iveco Daily z 1993 roku. Nawi chodzi dobrze wiec ten problem odpada. Jest ono podłączone bodajrze jesli dobrze pamietam to pod przewód od impulsatora prędkości przed tachografem, tzn jest w pieta w kable które lecą do tachografu. Zaznaczam ze jest dobrze podlaczona bo chodzi dobrze. Problem jest w tym ze jak czasami...
Witam, Kolego Hektar Zahler w moim aucie wyskoczył identyczny błąd MID144 PID84 FMI14 razem z błędem MID 144 PSID 212 FMI 9 "Nienormalna częstotliwość aktualizacji" "Usterka w łączu danych SAE J1939 między tachografem a jednostką sterującą. Tacho działa bez zarzutu, nie wyrzucało też błędów. Bez auta wytypowałem podejrzane miejsce za pomocą schematów...
jesli nie ma komunikacji z pedalem gazu, a auto normalnie przyspiesza(znaczy reaguje na gaz prawidlowo), to co jest nie tak??? Komunikacja pomiedzy pedalem gazu a Engine ECU jest OK, tylko cos ten komputer diagnostyczny jest niekompatybilny.Podobnie z czujnikiem predkosci (czyli czujnikiem tachografu), jezeli tacho dziala OK, na dodatek nie ma nic na...
Na samym początku zaznaczam ze przedstawiona poniżej dokumentacja została sporządzona wyłącznie w oparciu o : tachograf jako źródła sygnału, oscyloskop oraz tester Autocom. Przedstawiony schemat podłączenia nie był jeszcze testowany ani podłączany do gniazda diagnostycznego volvo 8 pin. Po długiej analizie sygnałów z wtyki OBD testera doszedłem do wniosku...
Po przywróceniu wszystkiego do ładu dalej wyrzuca czasami 3117-00 pasywny. Dziwne, że jest to sporadyczne w trakcie odpalenia po ostudzeniu, a błąd jest z 1985 roku. Tzn. czerwony tryb zaświeca się tylko i wyłącznie jak bije od zera po nocy - coś w ten deseń co nie. Dodatkowo wczoraj jak już skończyłem w nim wszystko wyrzuciło 3192-00 zablokowany dostęp...
Przy zapytaniu o znaczenie kodów usterek podać należy dodatkowo: - system jaki generuje błąd np.EMS, EBS, EDC itp. - numer błędu - FMI błędu (dla pojazdów MAN, VOLVO version 2, Renault DXI) - numer jednostki jeśli jest wyświetlany (dla pojazdów SCANIA serii R) - nr VIN będzie dodatkowym atutem dla dokładnego podania kodu usterki/schematu - dodatkowo...
tachograf wyłącznik tachograf iveco tachograf licznik
service manual ricoh dwufunkcyjny ustawić zasilanie wycieraczki
sterowanie triakiem arduino projekty
Volvo V70 S60 S80 ABS SRS, Bafang Bosch – kod błędu 025, interpretacja, czujnik hamulca Jak zmienić język z niemieckiego na polski w XP Deus