Raczej nic szczególnego się nie dzieje. W telefonach i innych małych urządzeniach stosowane są akumulatory wysokonapięciowe HV które są ładowane do wyższych napięć. Akumulator w tym telefonie ma oznaczenie 3,88V a nie jak standardowe 3,7V i w przybliżeniu oznacza to o ile maksymalne napięcie tego akumulatora może być wyższe. Ten akumulator może być...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Aby następowało ładowanie, napięcie zasilacza musi być wyższe niż w ładowanym ogniwie. W samochodzie 12V akumulator ładowany jest napięciem 14,3V, więc o jakieś 8% wyższym, czyli podobnie jak w Twoim przypadku.
Tak jak sam dostrzegłeś będzie różnica, ponieważ ładowarka x aby w tak krótkim czasie naładować telefon musi użyć wyższego napięcia, przez co bateria owszem ładuje się szybciej, bo ładowana jest wyższym napięciem, ale także szybciej się wyczerpuje bo nie została naładowana odpowiednim dla niej napięciem Pozdrawiam
Nic się nie stanie na pewno. Ale nie zawsze wyższe napięcie przyśpiesza ładowanie, po prostu mosfet kluczujący ładowanie będzie załączał napięcie na baterię krótszymi impulsami tak aby średni prąd nie przekraczał normy.
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
1 problem: regulator napięcia 2 problem: regulacja gaźnika
Nigdy nie wkładam pendriv'a z nieznanego źródła... Po pierwsze, może być zainfekowany jakimś świństwem. Po drugie, może to być spreparowany niszczyciel PC... W środku ma kondensator + generator wysokiego napięcia. Ładuje się przez chwilę z portu i TRACH 5kV po porcie... Tak, że ten... Chociaż, może jestem przewrażliwiony...
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
Ładować możesz ale ta dioda zabezpiecza przed zbyt wysokim napięciem ładowarki więc lepiej żeby była.
4 400 mV to tylko 4.4V wiec jesli juz to za niskie napiecie, a w praktyce zapewne blad pomiarowy w aplikacji ktora ktorej uzywasz. Zobacz czy gniazdo w telefonie nie jest zabrudzone i ewentualnie je wyczysc. A te mA ? Aplikacja jednak chyba dobrze pokazuje, bo gdy mam około 500mA to telefon ładuje normalnie. Problem w tym, że podpinam, jest skok do...
W t25 jest tak samo i od 6 lat ten sam akumulator, nigdy nie doładowany. Inteligencji to tam nie ma, tylko uzależnienie napięcia od temperatury. Im zimniej tym do wyższego napięcia ładuje, a że temperatura mierzona jest na altetnatorze, to wystarczy się zatrzymać (brak przewiewu) i napięcie spada. Obecnie produkowane akumulatory są nic nie warte i dlatego...
Nada się. Sprawdź tylko do jakiego napięcia można go ładować, albo nawet do jakiego napięcia trzeba go ładować żeby był naładowany. No i czy lubi wysokie temperatury panujące w samochodzie?
Ładuje wysokim napięciem ale małym amperarzem przez co nie niszczy baterii Ja mam rozne prostowniki automatyczne Automatyczne i manualne 2w1 wraz z regulacją na których mogę ustawić i V i A Rzekomo jest przyjęte że nie powinno przekraczać 16V a A powinno być 10% pojemności akumulatora Wedle mojej opinii prostownik jest w porządku żeby ładować nim baterie...
ArturAVS - ładowanie stałe alternatorem to co innego niż prostownikiem bo tam jest też w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Wyższym napięciem ładujemy raz na jakiś czas i starczy. Np 2x w roku. Po za tym 16.2v to jest KOŃCOWE ładowanie kolego po to by wysycić dobrze...
Prądnica jest duża waży 90 kg nawinięta drutem 4,5mm² ale śmigło nie wyprodukowało więcej niż 3800W a obroty były już kosmiczne. Teraz nawinąłbym na ciut wyższe napięcie żeby ładowała przy niższych obrotach. Złotym środkiem byłby zakup oryginalnego śmigła wtedy dopasowałbym prądnicę do niego, a teraz mam drewniane o bliżej nieokreślonych parametrach...
Prostownik pozwala ładować do wyższego napięcia. Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz.
Nie wiem, jaką regulację ma ten prostownik, ale zwykle prostownik daje napięcie pulsujące, które ładuje do napięcia znacznie wyższego, niż pokazywane przez woltomierz podłączony do samego prostownika. Dla wyprostowanej sinusoidy z napięciem szczytowym około 14V (do takiego napięcia będzie ładować) miernik wskaże około 9V. Do tego, regulację często robi...
Witam. Masz problem z wysokim napięciem. Sprubój podmienić jeszcze elektrodę ładującą bębna albo cały moduł bębna.
Popraw temat bo chodzi zapewne o model GT540. Serwisówka pod tym linkiem http://www.cpkb.org/wiki/LG_GT540_Optimu...
ale w przypadku kiedy napięcie baterii i napięcie zasilacza będą jednakowe Zawsze będzie działać. Po to się w zasilaczu ustawia wyższe napięcie aby ładować akumulator (rezystor 33R ogranicza prąd ładowania). Szczególnie w Twoim przypadku gdzie stosujesz przetwornice step down, takie rozwiązanie jest idealne. bateria jest ładowana oddzielnym zasilaczem...
Nie wiem czy światła mijania są idiotyczne (?) Natomiast wiem że raczej rezystancja wewnętrzna akumulatora przy niskich temperaturach jest relatywnie duża, pomijając stopień zużycia... Napięcie na zaciskach akumulatora ładowanego w niskich temperaturach może przekraczać znamionowe wartości ( u mnie było 17V przy akumulatorze o temperaturze jakieś -15...
a to nie jest tak że ten moduł rozłącza obwód gdy napięcie spadnie poniżej dolnej granicy lub wzrośnie powyżej górnej? W takim wypadku można ładować wyższym niż 4.25 V napięciem... (edit) ale tylko gdybam, nie wiem jak faktycznie on działa
Mniejsze natężenie to dłuższe ładowanie. Za wysokie napięcie może w końcu spowodować uszkodzenie akumulatorów w baterii. Zapłon to najgorszy scenariusz.
Jeśli masz taką możliwość podłącz zamiast baterii zasilacz 6V min 1,5 - 2A i wtedy sprawdź czas ładowania lampy. Powinno być wtedy ok. Z baterii lampa może swobodnie pobierać do ok 4A (dlatego też szybko się zużywają). A zasilacz fabryczny ma wysokie napięcie aby pominąć układ przetwornicy z niskiego /wysokie napięcie i dlatego lampa ładuje się i działa...
Z pamięci piszę, czarny na światła, zwiera do masy przez cewkę w magnecie. Czerwony to ładowanie. Pomiary robisz z akumulatorem!
Daj napięcie tak jak napisałem 18,5 lepiej żebyś miał mniejsze napięcie, przy wyższym napięci możesz coś spalić a wtedy laptop będzie lądował do śmietnika.
Do fotodiody, jeśli ma działać szybko, daje się spore napięcie zasilania (im wyższe napięcie, tym mniejsza pojemność), i wzmacniacz o małej pojemności wejściowej - chodzi o to, żeby ładowanie tych pojemności nie powodowało dużego opóźnienia.
Na tym, że napięcie bez obciążenia takiego zasilacza jest zawsze wyższe. Druga sprawa, że takie akumulatory ładuje się prądem nie napięciem, czyli napięcie jest tutaj mało ważne. Można śmiało ładować. Pozdrawiam
Tak z ciekawości - co to jest miedzy miernikiem a przełącznikiem na pierwszej fotce? Co do regulatora prądu i napięcia, to regulacja prądu ładowania realizowana jest przez regulację napięcia. Można coś takiego dołożyć, ale to nie załatwi bezpiecznego ładowania. Podane napięcie 15.5V jest za wysokie, podłącz na wyjście prostownika jako obciążenie jakiś...
Poczytaj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52... Podaj najlepiej zastosowanie tych kondensatorów, do zwrotnic itp. to można tak łączyć i do tego równolegle jeszcze jakiś kondensator stały, dla zmniejszenia impedancji dla wyższych częstotliwości. Generalnie zawsze powinien się ładować do wyższego napięcia ten kondensator, który jest w danej...
Witam Masz akumulator litowo-jonowy więc tak po prostu nie naładujesz. Możesz dokupić moduł do ładowania takich baterii i wtedy ładować z odpowiednio wysokiego napięcia. Pozdrawiam
Czy po to rozruchu zaciąga sztangę. Ew. czy jak podasz osobno tam podciśnienie to turbina ładuje?
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
Musiałbyś ustalić dlaczego masz tylko 13.8V widocznie masz uszkodzony stojan i podnosząc napięcie ładuje cały czas wysokim natężeniem prądu.P
W baterii znajduje się ogniwo oraz elektronika sterująca/zabezpieczająca. Ogniwo samo w sobie może być niebezpieczne dla zdrowia w przypadku nieumiejętnego obchodzenia się z nim. 1. Proces ładowania kontrolowany jest przez telefon. 2. Tak 3. Tak 4. Tak 5. Zależy od telefonu - pomiar temperatury, identyfikator typu/pojemności/modelu baterii. 6. Jeżeli...
A jakieś szczegóły? Na wyjściu z kontrolerów na pewno nie będzie identycznych parametrów więc powstaną prądy wyrównawcze. Kontrolery będą pracowały w ten sposób, że ładowanie akumulatorów będzie realizowane tylko z tego kontrolera w którym aktualnie jest wyższe napięcie?
Inne połączenia to tylko wysokie napięcia ładujące bębny, ale one nie wpływają na błędy. Jest inna metoda resetu - PW
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
A w którym skuterze masz instalację 24V? Ładujesz zwykłym prostownikiem 12V (ale napięcie ładowania ma wyższe, zależnie od typu prostownika). Ładujemy prądem stałym, nie zmiennym. Zmniejszamy prąd ładowania do około 0.1C (dla skuterowego akumulatora to około 0,5A) przez około 10 godzin. Istnieje też ładowanie szybkie prądem 0.3C przez 3 godziny.
Taki zasilacz średnio się nadaje do ładowania tego akumulatora. Napięcie w nim jest niestabilizowane i prawdopodobnie za mostkiem będzie za wysokie. Ten zasilacz ma po prostu odczepy na transformatorze podawane na mostek i jakiś kondensator. Jego maksymalne napięcie po wyprostowaniu może być za wysokie. Taki akumulator powinien być ładowany stałym napięciem...
UPS nie ładuje zbyt wysokim napięciu w przeciwieństwie do instalacji w samochodzie więc może być w środku. UPS ma w środku wsuwki są też duże pola lutownicze do których są przelotowane wsuwki a przewód to bym ci polecił bardziej 25mm². Dolicz jeszcze sprawność u przetwornicy wie przy pełnej mocy ponad 60A. Chociaż pewnie całej mocy dlatego co pisałeś...
Przeczytałem instrukcję obsługi. Nie ma ani słowa o tym, że akumulator LiPo można ładować do napięcia wyższego niż 4.2V. Ładując akumulatory do tego napięcia przedłużysz ich życie - wytrzymają więcej cykli pełnego rozładowania i ładowania. Chcesz ładować do wyższego napięcia, kup ładowarkę producenta, który nie mami półprawdami.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Odpowiadając na Twoje pytania: 1.Wystarczy dać jedną diodę na cały układ ogniw fotow. - ma ona zabezpieczyć akumulatorek przed rozładowaniem w nocy. 2.Przy tak małym prądzie nie jesteś w stanie przeładować akumulatorka-nie musisz stosować żadnych zabezpieczeń przed przeładowaniem/zbyt wysokim napięciem.
Jak masz tylko jeden panel to 22V. ŁADOWANIE mppt zaczyne jeżeli wykryte napięcie jest wyższe 0 3 wolty niż na baterii, czyli wystarczy że tylko 3V spadnie napięcie Ci na panelu i d...a blada.Nie będzie prundu.....Mppt można założyć jedynie do 2 niskonapieciowych paneli.
Kolego koki2 , z tego co na temat akumulatorów żelowych wyczytałem, że nie lubią być przeładowywane, czyli nie służy im napięcie ładowania wyższe niż 13.8V (o ile dobrze pamiętam - jest niższe niż przy zwykłych akumulatorach). Więc na miejscu kolegi sprawdziłbym jakie napięcie daje ten prostownik w trybie motocyklowym, bo to że napisane jest na nim...
Kolega musi potraktować baterię słoneczną jak baterię ogniw o dość dużym oporze wewnętrznym. Bez obciążenia napięcie będzie dużo wyższe niż pod obciążeniem. Rzecz w tym, żeby zmierzyć te napięcia i odpowiednio dostosować układ, żeby nie dopuścić napięcia wyższego niż 8V do wejścia układu TP4056.
Jak mówisz całkiem się rozładował , teraz by przywrócić minimalne napięcie będzie pobierał najwyższy prąd ładowania. Masz woltomierz by sprawdzić czy rośnie napięcie w trakcie ładowania ?
Ogólnie tak, tranzystor T3 i T1 są otwarte i przez cewkę zaczyna płynąć prąd, gdy kondensator C2 się naładuje powoduje stopniowe zamykanie tranzystora T1. Jako że w tym czasie mamy zmianę "rezystancji" na T1 to cewka L1 zmienia polaryzację i podbija napięcie zatykając całkowicie T3 i T1, przeładowuje kondensator C2 oraz ładuje kondensator C1 wyższym...
ładować wyższy napiąć kondesator napiąć wyższy wyższy napiąć wyprostować
podlaczenie karty graficznej radeon oporność głośnik klucz telefon
pilot bramy zasięg elektryczne wspomaganie kierownicy
Rejestrator samochodowy: nagrywanie w pętli, pliki 3 min, co po zapełnieniu pamięci? Opticum Sloth – brak niemieckich kanałów Astra 19,2E, inne tunery Opticum działają poprawnie