sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Raczej napewno woda w tłumiku. Ja tak tikiem po remoncie dymiłem kilka dni zanim się uspokoił. Jak jechałem na wysokich obrotach to za mną nic nie było widać :)
Hmm tak jak mowi teges ... najpierw rozbierz i wyczysc dokladnie parownik, mozliwe ze do instalacji gazowej dostala sie woda ... to by wyjasnialo trudne odpalanie i dlawienie sie samochodu przy wyższych obrotach.
nie widze problemu,jesli sie na cos zdecydujesz to daj znac. Wykluczam lewe powietrze,gdyby je ciagnał to nie gasłby a wrecz odwrotnie obroty od razu byłyby zbyt wysokie,przeciez to jasne...
Ale nie ma o co bić piany skoro autor nawet nie zajrzał do przepustnicy by ustalić skąd biorą się wysokie obroty.
andi na przyszlosc czytaj posty bo pan pisal ze filtr powietrza byl wymieniany poza tym znajdz mi srube do zwiekszania dawki gazu ktora kreci sie palcami:)maysle ze chodzilo ci o bajpas ktory powinien tez byc ale na pewno nie kreci sie go palcami a te ktoa mozna krecic reka jest rzeczywiscie od zmianu skladu mieszanki ale co z tym idzie mozna tez podniesc...
Witam, też mam poloneza tylko 1.4 rover :) jak wiadomo polonez jest to świetny samochód i sentymentalny a nie dziadostwo jak golf czy inne auta, ale cóż w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak...
Witam wszystkich i dziekuje za rady! Wymienilem czujnik temperatury w kolektorze dolotowym oraz czujnik podcisnienia, ale to byla chwilowa poprawa. Dalej jak rusze i bede jechal bez stawania to tak jak bym jechal na ssaniu. Moge wrzucic trojke i puscic pedal gazu, a on nawet nie kaszlnie, posuwa sie do przodu. Dopiero jak sie gdzies zatrzymam i sam...
Może to banalne ale zobacz jeszcze termostat powietrza czy działa ja kiedyś tak miałem że mi to nie działało i mi głupiały obroty - raz były wysokie a raz spadały
Nie silnika, tylko alternatora. Po co silnik katować? Zdrowsza dla niego będzie praca na wyższych obrotach.
Wirnik uszkodzony,zwarcie w uzwojeniu pod pierścieniami ślizgowymi.Problem już setki razy poruszany na forum. Jest to baaardzo częsta usterka w PN caro plus.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie czujnika temperatury to domyślam się aby zmierzyć rezystancje. W jakich powinna być granicach na zimnym/ciepłym silniku?? Wiem, że są dwa czujniki jeden od komputera drugi od wentylatora i tablicy wskaźników. Stojąc przodem do komory silnika to ten pierwszy czy drugi (są obok siebie) Sprawa podciśnienia. Czy jest jakiś sposób...
Sprawdz linkę gazu,przepustnicę,takie duże obroty? nie ma cudów.
15 - zbyt niski sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego 33 - zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym 35 - uszkodzenie zaworu regulacji powietrza,czyli silniczka krokowego Posprawdzaj te elementy,a w szczególności połączenia na wtyczkach.Czujnika temperatury płynu chłodzącego nie pomyl z czujnikiem temperatury ze wskaźnika,ani...
Wyczyscilem mu przepustnice... ...zajrzalem do silniczka krokowego. Zgodnie z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56... Zamykam
Mam problem z wysokimi obrotami w polonezie. Na benzynie i na gazie wolne obroty są, a przy dodaniu gazu silnik nie wchodzi na obroty. Może ktoś wie jaka powinna być rezystencja czujnika położenia wału korbowego między stykami, są 3 styki. Poszukuję równierz schematu instalacji poloneza na wtrysku jednopunktowym BOSHA, rozpiski przekażników i bezpieczników...
Kiedyś jeździłem takim autem jako kierowca szefa. 10-12 lat temu Mercedes 190. Ciągle musiałem zwracać na ta wskazówkę uwagę. Jedynie co zapamiętałem to to ze lepiej było jechać z przyczepka na dość wysokich obrotach na 3 niż na 4 na niskich obrotach. Oczywiście gdy jeździłem sam wskazówka była zazwyczaj na czerwonym polu. Czyli nie tylko Polonezy i...
Ja tak trochę średnio w temacie, ale żadnego bliższego nie znalazłem. Polonez 1.6 `95 lpg nizależnie od temperatury, paliwa i resetów komputera po kilku minutach od odpalenia zaświeca się magiczna kontrolka "Check Engine" i świeci do samego końca. Obroty stabilne koło 1000. Ma ktoś może jakiś pomysł?
mam problem z polonezem 1,6 gli chodzi dobrze na gazie i na benzynie tylko przy 2 tys 2,5 strzela w dekiel i niewkrenca sie na obroty na wyzsze niewejdzie jak 3 tys co to oze byc zdielem kostke z silniczka krokowego ale niewiem co to mialo przyniesc za rezultat bylo tak samo niewiem co robic pomocy plis
ok sprawdzę jutro bo dziś niedziela,ale to coś da? do na wyższej partii obrotów chodzi normalnie
W syrenie wystarczy odwrotnie podłączyć akumulator i będziesz miał "-" na masie ;) Normalnie cewka jest kluczowana do masy (do "-" akumulatora). Przeróbka obrotomierza z silnika 4ro suwowego z rozdzielaczem zapłonu do 2 suwa bezrozdzielaczowego (3 cewki) może być trudne, pomijajaą już fakt, że raczej 2 suw wkręca się na wyższe obroty.
no to nie jest dobrze. Poza tym nie oscyluje na wolnych obrotach a powinna
Ma i to dużo. Przez nią jest wzbudzany alternator, mała moc żarówki to słabe wzbudzenie co skutkuje pojawieniem się ładowania dopiero przy wysokich obrotach.
Echhhh.....
już sam nie wiem czego się łapać, mam problem z wolnymi obrotami. Polonez z jednopunktowym wtryskiem 1,6. Po włączeniu wysokie obroty sie nie pojawiają, dopiero po rozgrzaniu, silnik ma około 1500 do 1800 obr/min,obroty pływają od 1000 do 1800 i nic nie można zrobić, co jaki czas włącza się CHEK ENERGI, ale jak dodam gazu to gaśnie, pomóżcie lub podajcie...
Witam Ja bym przyjrzał się jeszcze świecom i przewodom wysokiego napięcia.
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Co do obrotów to pewnie ssie fałszywe powietrze. Hamulce zaś to albo brak podciśnienia w układzie, co wiąże się z w/w usterką albo przewody elastyczne do wymiany plus płyn w układzie.
Przerywa na wysokich oborotach, jest to prawdopodobnie usterka związana z prądem. Prosze o pomoc.
A ja powiem potencjometr przepustnicy ma przytarte ścieżki..bo na wyższych obrotach działa jak sam napisałeś.
Proszę o pomoc, w moim Poldku 1,5 SLE wymieniłem zegary na nowsze od Caro, nie mogę sobie poradzić z obrotomierzem, który pokazuje 2x wyższe obroty niż powinien. Podpowiedzcie co zrobić i jak. Pozdrawiam.:cry:
Ssanie to zwiększona dawka paliwa. Na jałowym obroty są wówczas wyższe. Takie cuda to były w Polonezie na gaźniku. Szukasz sobie na siłę problemu
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
Napisz co to za samochod polonez caro 1.6 to wiemy ale co dalej wtrysk jedno wielo punktowy gaznik?
Rozumiem, że Poloniez nie ma i nie miał instalacji gazowej? Obroty jałowe za wysokie... W Polonezie niby takie objawy dawał głównie czujnik temperatury płynu (zła wartość, nie błąd - nie musiał być sygnalizowany)...
Wymień kopułkę palec przewody wysokiego ,oraz świece. Czasem może walnąć czujnik halla.
Lewy luft.
abimex czy bosch
Mam problem strzelania w silniku w polonezie caro na gaz z jedno punktowym wtryskiem. Przy niskich obrotach słaba moc, tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach ( świece nowe, przewody wysokiego napięcia nowe).
Widac jak sie znam na tym :) to moze to jest 1,5 tys do 2 tys Chodzi mi o obroty ponizej zielonej skali Jesli sie pomylilem przepraszam :)
Nie odłączaj akumulatora i zrób samodiagnostykę wtrysku, jak sam umiesz - jedź do elektryka samochodowego. Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temp. silnika. Pozdrawiam.
Bardzo dobry opis,dodał bym tylko że silnik dawcy powinien być wprowadzony na wyższe obroty (ok.3000)
Mam Poloneza Gli 1600 z 1997, monowtrysk Bosch.Problem polega na tym ze silnik na malych obrotach pracuje nierowno.Sprawdzilem swiece i wyglada ze na pierwszym cylindrze iskra zanika.Raz jest raz nie jej nie ma.Wymienilem swiece, przewody,podmienialem cewke i nic.Na wysokich obrotach normalnie.Jak sobie z tym poradzic.
a co twoim zdaniem może być tego przyczyną???
mam problem z polonezem otuż pięknie zapala po przejechaniu okoł 5 klometrów silnik niema wysokich obrotów dławi staje niema mocy wolne obroty są silnik bezproblemowo zapala ma wolne obroty pracuje ładnie na wolnych niema wysokich i niema mocy zawsze jest tak samo
wyższy wolne obrót vectra wyższy obrót pralka wyższy obrót
volvo silnika ciśnienia naczyniu przeponowym termet żyrandol żarówka
nasadka miksująca zelmer suszarka bosch problemy
VW Polo 6N2 1.0 2000 – brak napięcia na wtyczce sondy lambda za katalizatorem Canon 3400 – po resecie świeci tylko zielona dioda POWER, żółta kontrolka zgasła