zielono-żółty - uziemienie czarny - faza niebieski - neutrealny Jeśli nie ruszy to potrzeba będzie jeszcze kondensator rozruchowy pomiędzy kablem fazowym a kablem koloru szarego. Na zdjęciu wyraźnie widać ze jest to silnik komutatorowy gdzie kondensator jest zbędny.Kondensator stosowany jest tylko przy silnikach klatkowych.
Średnio 50÷70Ω. Na module jest triak. Też mogło go "załatwić".
sprawdź prądniczke ale nie na silniku tylko na module według serwisówki kod 7 to odniesienie do prądniczki silnika , czyli brak sygnału z prądniczki zobacz jeszcze ten test 5% http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
3. Cewka tachogeneratora ma rezystancję 60 Ω i podczas kręcenia silnikiem podaje napięcie, a magnes nie spękany i wygląda dobrze. Zatem według danych z fotki jaką zamieszczam poniżej sprawdzasz wartości elementów i je wymieniasz na sprawne. Po czym powinieneś się cieszyć ponowną udaną naprawą pralki i życzę powodzenia :) https://obrazki.elektroda.pl/5688914000_...
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Gdzie go szukać? https://obrazki.elektroda.pl/3278821900_... https://obrazki.elektroda.pl/2519216000_...
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
a klient czeka I poczeka w świetle tego: Pralka miała uszkodzony magnes tachometru. Udało mi się go naprawić Czyli :arrow: naprawa magnesu się nie udała :|
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
hymm... mi także wydaje się ze problem tkwi w silniku,może to tachometr. silnik można podłączyć pod autotransformator jeżeli taki posiadasz i sprawdzić jak pracuje na wysokich obrotach :) pozdrawiam
Prawdopodobnie rezystor w obwodzie tacho - zazwyczaj były wartości ok. 2kΩ.
Do dokładnego wyczyszczenia część nr 12 http://obrazki.elektroda.net/30_12238381... A przecież prosiłem.... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :cry:
Sprawdz na module sterowania te dwa białe duże rezystory oczywiśćie do pomiaru je wylutuj z płytki a przynajmniej jedną nóżke
- gdzie w tej pralce szukać wspomnianego triaka?? Na module - triak przymocowany do blachy(radiatora).
Typowy odgłos nie dotartych szczotek silnika - po kilku, kilkunastu praniach, powinna nastąpić zdecydowana poprawa.
Czyli na praniu dostaję bardzo wysokich obrotów ?
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Na 9 podłączony jest regulator obrotów (pokrętło od regulacji obrotów)
Witam Być może kolega się troszkę rozpędził, w pralkach Beko często hałasują pompy odpływowe.
Czy pralka normalnie wykonuje ruchy rewersyjne, czy może silnik od razu wchodzi na wysokie obroty?
tam gdzie biały to podłącz fazę na czerwony zero a pomiędzy czerwony i niebieski włącz kondensator jeśli chcesz zmienić kierunek to zero podłącz pod niebieski jednak uprzedzam że większość silników klatkowych do pralek na wysokich obrotach moc podana na tabliczce odnosi się do jednego kierunku w drugim są bardzo słabe
Należy zastosować jeszcze jakiś przełącznik który będzie przełączał silnik z wysokich obrotów na niskie .OK? .Pozdrawiam.
Tematy scaliłem. Zobacz odpowiedzi.
sam tez naprawiam pralki, jezeli po mojej naprawia zdarzyloby sie ze w pralce wystepuje ten sam objaw to moim obowiazkiem jest rozliczenie sie z klientem i znalezienie usterki (chyba ze klient zdecyduje inaczej) jak juz sie wezmie pieniadze to trzeba byc konsekwentym. smialo wzywaj tego samego mechanika. tylko jedna prosba. bez krzykow, bo to najbardziej...
Może za dużo jest prania w środku, albo nie jest równomiernie ułożone. Pralka "waży" te ubrania, ale przy wysokich obrotach wibracja jest zbyt duża i pralka schodzi z obrotów, próbuje rozłożyć zawartość bębna. Liczba kilogramów opisana w instrukcji dotyczy zawartości mokrej.
Panowie, dość już pitolenia o wyważaniu bębna - nic takiego nie robi fabryka, ani żaden serwis, bo jest to niepotrzebne! Sterownikowi pralki jest obojętne, gdy "wyważa" pranie przed wirowaniem, czy bęben jest prosty, krzywy, czy też nie wyważony. Sprawdzić dokładnie amortyzatory, a szczególnie lewy.
Cześć! programatory i silniki są takie same, różnią się wklepanymi programami, za to są rozniecę w niektórych podzespołach takich jak łożyska, amortyzatory i koło pasowe. to wszystko ma wpływ na prawidłową prace przy wyższych obrotach.
Jeśli to nie pomoże, przetop luty na tranzystorze na module, bo mogły pęknąć. Na którym tranzystorze ? Nie mąć kolego autorowi tematu. Płytka pionowa na module ma zimne luty i tyle.
Pralka Whirlpool AWM6091 wysokie obroty na praniu. Prawie wiruje. AI: Czy problem z wysokimi obrotami występuje na wszystkich programach prania, czy tylko na konkretnym? Tak na wszystkich. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
I dalej idąc kontynuując dalsze poczynania pralki: - pralka zaczyna zwiększać obroty - przy zwiększonych obrotach może zacząć "telepać" pralką - pralka zmniejszy obroty lub zacznie kontynuować ich zwiększanie Jeżeli przy wysokich obrotach rzuca pralką lub pralka tańczy w łazience, można mieć podejrzenia co do złego jej wypoziomowania, uszkodzonych amortyzatorach,...
Porób takie testy i dopiero będzie coś można powiedzieć: https://youtu.be/U9q99GkVbb4?si=cfBJu9NY... Gdyby był pęknięty krzyżak bębna to pod obciążeniem wsadu by stukał kiedy pralka zaczyna wchodzić na wyższe obroty, ale jego uszkodzenia oczywiście całkowicie wykluczyć nie można.
Nie wiem też w jaki sposób doszło do wcześniejszej awarii - uszkodzone/wyrwane były ścieżki komutatora. Ja sprawdziłbym triak. Tym bardziej, że: pralka wchodzi na bardzo wysokie obroty
Nie cewka tylko kondensator.
Spróbuj silnika z pralki LG Direct Drive - nie będzie wymagać aż tak wysokich obrotów.
Chyba pali się programator. Powąchaj go. TTTM Wlącz wirówkę i wtedy go obwąchaj. Może też być zwarcie w kostce silnika. Nic innego nie wchodzi w rachubę. Programator walnięty na 99%
jak podłączyć silnik z pralki Haier na krótko pod wysokie obroty (pod szlifierkę stołową). Silników z otwartą obudową nie stosuje się do szlifierek.
teraz ze schematami jest ok, chyba po prostu nie mozna tutaj załączać między tagami R50
Sprawdź triaka w module czy nie ma zwarcia .Mnie się to przytrafiło kilka razy.
Jak po stronie wtórnej masz napięcia na kondensatorach, to układ jest sprawny.
Złącze było mokre i skorodowane. I tu pytanie dlaczego było mokre i skorodowane? Usunąłeś przyczynę ? E21 to błąd silnika ewentualnie sterowania silnikiem . Czy np zużyte szczotki bądź zabrudzony komutator mogą być przyczyną ? Tak.
Biały Wspólny Żółty zielony małe obroty Czerwony i niebieski Wysokie obroty (czerwony uzwojenie rozruchowe , niebieski uzw.główne )
My tu gadu gadu a gdzie jest kst6 ?
Szanowne Panie i Panowie, oczywiście :-) Czy silnik 1BA6750-0RH 230/240 V, 460 W, 12 300 rpm (P/N: 9000829005) w pralce Bosch WAE2026KPL/01 (VarioPerfect serii 2 ) można zastąpić silnikiem 1BA6730-0RK 230/240 V, 540 W, 13 900 rpm (P/N: 9000880880) m.in. z pralki Bosch WLG20265PL? Oba mają identyczną konstrukcję mechaniczną i wszystkie wyprowadzenia...
Pralka tłucze przy wchodzeniu na wyższe obroty. O dziwo, podczas wirowania jest ok. Jak sprawdzić czy amortyzatory są zużyte. Whirlpool 6 zmysł. AWE 6519/P
Załóż 10kΩ najwyżej osiągnie wysokie obroty i wyłączy wtedy doświadczalnie dobierzesz te rezystory.
Witam, Mam problem z pralka bardzo głośno hałasuje na wysokich obrotach czuć drgania. Pralka jest wypoziomowana i się nie przesuwa. Sprawdziłem mocowania amortyzatorów ale nie wiem co jeszcze sprawdzić
Pomoglo przeprogramowanie w/g opisu z forum. Poki co dziala(odpukac).
Moim zdaniem wytopione- wypalone styki programatora, zdanie moje wynika z doświadczenia takich objawów i ich przyczyn. No i oczywiście mój poprzednik ma rację- sprawdź wpierw szczotki silnika. Nie wiem czemu swój problem opisałeś w dziale >retro<, wszak te pralki są wciąż doskonale czynne w polskich gospodarstwach domowych :D
witam oś bębna pralki osadzona jest na dwóch łożyskach i simeringu , wystarczy że woda dostanie sie przez uszkodzony uszczelniacz do łożysk i pralka ta będzie głośniej pracowała na wysokich obrotach wirowania , moim zdanie są to poczatki uszkodzonych łozysk jak i simeringu warto zaciągnąc porady serwisanta niech przyjedzie i niech sprawdzi. pozdrawiam
A to grzałka też może mieć wpływ? Bo akurat nie była podpięta. Nie. Do zweryikowania obwód sterujący silnikiem na pcb.
Witam pralka Whirlpool z góry ładowana nie potrafi wejść na wyższe obroty Pompa odprowadza wodę - szczotki wymieniłem oraz pasek dla pewności i dalej to samo - to jest Whirlpool starszy bez czujnika obrotów na Bębnie - jak zdjąłem pasek o dziwo sam silnik wchodzi na wysokie obroty tylko z obciążeniem bębna pralki ma z tym problem nawet jak bęben idzie...
Witam, proszę o pomoc w/w pralka po wypraniu nie odwirowywuje wody, jakby cały czas próbowała sobie wyważyć ciężar(nie wcvhodzi na wysokie obroty), po zapodaniu pr8 to samo, dopiero po podziale prania na 3,4 małe części odwiruje, pompka po wymianie, prosze o pomoc bo zona mówi że się wyniesie z domu. pzdr, Paweł
Witam, pralke mam od ok 3 lat i niedawno pojawił się z nią problem. Pralka jest ładowana od góry. Wygląda to tak, że gdy nastawi się pranie, pralka pobiera wodę, grzeje, na niskich obrotach wszystko chodzi ok, pasek nie ślizga się, ale gdy wchodzi na wyższe obroty pralką zaczyna rzucać, szarpać i zatrzymuje się, przez jakiś czas jest cisza i nic się...
wyższy wolne obrót wyższy obrót polonez vectra wyższy obrót
sharan spaliny raspberry instrukcja ciśnienia naczyniu przeponowym termet
siglent sdm3055 mikrokomputer cobra1
Czujnik zamkniętych drzwi Mazda 3 - objawy i naprawa Wyciek oleju na połączeniu odmy z separatorem w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM