Obrotomierz dziala po "W" a wzbudzanie jest po stacyjce. Działają lampy robocze i drogowe na zapłonie??
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora ? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator. Nie pomyliles auta? To stara 406. Chyba, ze juz nie pamietam...
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
No nie, właśnie tego nie weryfikowałem ale też czytając sobie tematy tu na forum, natknąłem się na taki komentarz. A jak to się powinno sprawdzić? Tzn jak zmierzyć średnicę to wiem ale czy tak powinien być jakiś odpowiedni stosunek tych wielkości? To jest ursus C360 3P a alternator napędzany jest poprzez sprężarkę.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie.
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Ten pomocniczy działa jako wzbudzanie? Jakoś po weekendzie będę dziada rozbierał, może uda się pomierzyć i wymienić co trzeba.
Wzbudzenie można bez problemu podłączyć bez kontrolki. Tyle tylko że wtedy alternator będzie szybciej się wzbudzał
ja chce ten alternator podlaczyc do rowera treningowego Naprawdę dobre! Akumulator musi być: marny, mały, byle jaki - byle coś ponad 12V dawał, bo alternator musi się wzbudzać.
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Ten alternator jest wzbudzany sygnałem cyfrowym z modułu PSF1, typ sterowania DFM (Digital Field Monitoring), swego czasu to rozgryzałem z alteratorem CL18 Mitsubishi w P407. V.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Jeżeli wspomaganie elektryczne to jest wzbudzane z alternatora, regulator do sprawdzenia/
Ja rozumiem o czym pisze, napisalem ze kabel po wymianie termostatu powinienen przykrecic razem z jedna sruba termostatu lecz tego nie zrobilem I dotykal on np. Metalowej oslony ktora jest mocowana do termostatu a do niej sie mocuje obudowe filtra powietrza, byc moze sie myle I ten kabel nie powinien byc przykrecony z termostatem. Kwestia tego czy to...
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Przy lampce 3W powinno być ok.
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
3 małe diody do sprawdzenia
Ale po odpięciu tego kabla po daniu na zapłon kontrolka ładowania się zapala a po rozruchu gaśnie normalnie, ale ładowania nie ma.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Rozumiem, A czy istnieje jakieś zagrożenie, że będę nadal jeździł z odpiętym kablem wzbudzania alternatora? Coś się może stać?
Niebieski przewód od wzbudzania alternatora był przetarty i leżał swobodnie na skrzyni biegów, powodując zwarcie do masy.
Zajrzałem do tej skrzynki i doznałem lekkiego szoku, jakieś przekaźniki dołożone nawet założona żarówka nie wiem po co chyba do wzbudzania alternatora widzę że tego auto to jest jakiś niezły przeszczep. Jak będę miał chwilę to wstawie zdjęcie jak to wygląda. Był elektryk z fantazją to teraz będzie potrzebny z wiedzą i doświadczeniem.
Witam mam problem jak w temacie. Wymieniłem sobie licznik na poliftowy z FIS i wszystko działa ok poza wzbudzaniem się alternatora. Najczęściej po zapaleniu auta nadal pali się kontrolka ładowania na liczniku i trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm żeby zgasła, czasami gaśnie od razu ale to tak raz na 3 odpalenia. Alternator to oryginał bosch nie regenerowany...
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Witam. Jaki powinien być prąd wzbudzania alternatora w Fiacie 126 p? Mam 2,5 - 4A. Czy to nie za dużo?
witam -alternator wzbudza sie juz przy 800obr/min,a prądnica przy 1100-1200obr/min wiec winą nie jest alternator a raczej nie poprawne podłączenie,lub nie sprawny alternator
Musi być bo ona wzbudza alternator.
Do każdego alternatora musi być podłączona kontrolka, nie ma znaczenia czy stary czy nowy, kontrolka służy do wzbudzania alternatora i jeśli jej nie będzie grozi to uszkodzeniem alternatora. Wyjątek jest tylko przy alternatorach 6 diodowych które były montowane w wiekowych pojazdach ale tam zamiast kontrolki był tylko amperomierz. Wyłącznik stop podpinasz...
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
No przeciez piszę o tym, że alternator nie wzbudza się z DF :lol:
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Zrobiłeś z alternatora 24V alternator 12V. Podaj ile amper masz ma prądzie wzbudzania ?
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Oczywiście nie.
Przy jakich obrotach się wzbudza tzn konrolka gaśnie?
Witam, Citroen C3 II 2016 r problem z ładowaniem, Jakaś banalna sprawa, alternator nie ładuje gdy odpalam silnik, ale jeżeli odepne kabelek wzbudzania alternatora, na którym jest cały czas okolo 12V to nastepuje lekkie zerwanie silnika i alternator zaczyna normalnie ładować, jak ten kabelek znów dopne to nastepuje uśpienie alternatora, jeżdżę juz tak...
A możesz napisać co wzbudza alternator?
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Dziękuję za rady, jeszcze pytanie czy luźna/zaśniedziała kostka od przewodu wzbudzania alternatora może powodować żarzenie się kontrolek? Akumulator doładowywałem, jednak nic to nie pomogło, mam większy akumulator z opla astry spróbuję przy okazji przełożyć i zobaczyć czy coś się zmieni.
Licznik wzbudza alternator i stąd to miganie w rytm ikon temp. itd. Weź zasil ten przekaźnik po zapłonie i wszystko. Kombinacje z brakiem szyb bez silnika ???? po co to komu ???
Tu się nie zgodzę Regulator napięcia jest zasilany bezpośrednio z zacisku B+ czyli z akumulatora, widać to na zdjęciu regulatora taki duży zacisk widełkowy, więc jest cały czas pod napięciem nawet jak stoi alternator. I teraz wykrycie sygnału W, wraz podaniem sygnału na D+ wzbudza alternator.
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
Ten alternator nie potrzebuje wzbudzania kontrolka. Zwykły tradycyjny wiec IBS odpada, Sprawdź przy wtyczce pin nr15 jakie jest napięcie podczas działania podepnij się jakoś. Pin 15 to brzegowy po drugiej stronie od B+ kolor kabla zielono/biały
Taki sporadyczny pobór prądu trudny jest do zlokalizowania. Sprawdź oświetlenie bagażnika, przy wysłużonym zamku może płatać figle. Drugą przyczyną może być alternator-wzbudza sie regulator i złącza prąd na wirnik. To jedne z częstych prądozjadaczy w palio/siena.
Witam ponownie mam takie pytanko. Skąd idzie kabelek który wzbudza alternator
raz jest napięcie dobre i sie wzbudza alternator a raz jest słabe napięcie i nie wzbudza się alternator czuć zapach gumy i alternator jest gorący
Wyższe prądy wzbudzania są dobre, kiedy chcemy osiągnąć niskie prędkości, a duże momenty i odwrotnie, gdyby sterownik był przystosowany do sterowania wzbudzaniem można by z tego korzystać. Ja korzystałem z osłabiania wzbudzania w silniku BLDC z magnesem trwałym, żeby wyciągnąć wyższe obroty. W starych pociągach były na nastawniku pozycje z osłabianiem...
Rolą tego rezystora jest wzbudzenie alternatora na wypadek spalonej żarówki w liczniku? Jeżeli tak to zastanawiam się jak się wzbudza alternator skoro rezystor jest wypięty a żarówka się nie świeci?
Witam mam pytanie odnośnie wzbudzenia alternatora w VW Polo 2008r. 1.4 tdi, Brak ładowania akumulatora, alternator sprawny sprawdzony, okazuje się że nie ma wzbudzenia, proszę podpowiedzcie mi skąd idzie wzbudzenie ? Czy ze sterownika silnika?
Popatrz w schemat, jak jest wzbudzany alternator i czym sterowana jest kontrolka. Nie przeczytałeś dokładnie.
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Witam! Pytanie do fachowców. Auto Citroen Jumper rok 2007. silnik 2.2 HDI A mianowicie miałem słabe ładowanie akumulatora (musiałem wzbudzać alternator poprzez dodanie obrotów) kiepski rozrusznik i słabą baterię. więc auto poszło na serwis. I tak został: sprawdzony alternator, wymieniony regulator napięcia, wymieniona nowa bateria i rozrusznik. Na stole...
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
zibiwar Dlaczego mam widzieć czarno ???. Już ruszyłeś w dobrym kierunku, wstępne założenia nakreśliłeś, teraz sprawdzenie ile z tego jest rzeczywiście do uzyskania. Sprawdź jeszcze na mini hamowni jakie są rzeczywiste możliwości alternatora, ile potrzeba prądu do wzbudzania cewki alternatora. Będziesz miał cały obraz swoich założeń. Przyjemnej zabawy...
Waha się 7,5-10V.
Jeżeli jest tam tylko dioda to znaczy że musi być jeszcze jakiś opornik w zegarach i ten układ będzie odpowiedzialny za wzbudzanie alternatora. Ale jeżeli na krótko alternator wzbudza się od razu to sprawdź połączenia, nad rozrusznikiem masz wtyczki, tam łączy się przewód od alternatora sprawdź czy nie jest zielono. Nikt Ci jej nie zmienił na inną i...
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Może źle się wyraziłem, napięcie przy alternatorze było takie jak na aku i w menu serwisowym - ok 10v. Szczotki nie wymieniłem, zamontowałem drugi alternator. Po zamontowaniu zasilanie nadal 10v. Po przegazowaniu skoczyło do 14v i pozostało jakby alternator zaczął ładować. Na starym podobnie było Raz było normalne ładowanie, raz zanikało całkowicie....
Czyli musisz ją mocno dokręcić bo innaczej alternator może sie słabo wzbudzać
Mam pytanie jakim prądem jest wzbudzany alternator i czy jest to chwilowe czy ciągłe?
Zgadza się ona wzbudza alternator. Ale gdy nie ma włożonego przekaźnika pompy gdy jest to siada na niej napięcie i przygasa. Wydaje mi się ze pompa działa na stykach 30-87A zasilana prze te styki ze stacyjki ST gdy jest rozruch. Gdy pojawi się napięcie na D+ alternator ładuje to cewka powinna załączyć styki 30 -87 i wtedy jest zasilana ze stacyjki ze...
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
Sama zarowka nie wzbudza alternatora. Ona tylko sygnalizuje brak ladowania. Jest wpieta w obwod od wzbudzania i dziala jak bezpiecznik na przewodzie. A na przewodzie przy alternatorze napiecie jest? Moze szczotki sie zawiesily Dodano po 1 Wepnij wtyczke do alternatora i podaj bezposrednio plus z aku na zacisk od wzbudzania i sprawdz czy laduje
Żzżenie się kontrolki ładowania jest spowodowane uszkodzeniem diody (diód) wzbudzania alternatora.
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
W 125p ta żaróweczka wzbudza alternator, dlatego pytam. Ma mieć 3W.
na poczatek odłacz na próbe obw wzbudzania alternatora
Ok. Dzięki, a mam pytanie, gdy przewód od wzbudzania alternatora (czyli ten od kontrolki) jest przerwany to czy alternator wytwarza jakiekolwiek napięcie, w moim przypadku napiecie jest takie samo jak na akumulatorze (czyli pochodzi pewnie z niego a alternator nic nie wytwarza)
Inaczej, dolny alternator ma zacisk D+, wzbudzenie następuje poprzez lampkę kontrolną ładowania. Górny alternator ma zaciski L i + (nie chodzi mi o B+ do aku), L do lampki ładowania ma charakter wyłącznie informacyjny, nie wzbudza alternatora, do tego służy drugi zacisk +, który ma być podłączony bezpośrednio do + po stacyjce
nie musisz tłumaczyć całości rzuć wędkę powiedz czego szukać Na temat wzbudzania alternatora na wysokich obrotach na tym forum powiedziano już wszystko, więc tylko poszukać.P
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Napisał, że nie świeci lampka ładowania, a to ona wzbudza alternator.
Jeśli tak wykonałeś pomiary, to zastosuj na próbę zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę. Jeśli wyniki będą identyczne, alternator jest uszkodzony nadal.
Tak, prąd przepływa przez żarówkę i dzięki temu alternator się wzbudza.
P i Y to wzbudzanie alternatora Zmierz omomierze przejście uzwojenia pozostałe dwa też tylko tym razem od masy. Do pomiaru odłącz wtyczkę od alternatora i mierz na nim samym.
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Jak sprawdzić czy alternator się wzbudza ?
dobra, fajnie ale tyle to sam wiedziałem...:/ wiem, ze te wsuwki są oznaczone L i S, i oderwał się ten od wzbudzania alternatora, ale on się i tak wzbudza...bo działa..chyba ze źle myślę...?
Ma i to dużo. Przez nią jest wzbudzany alternator, mała moc żarówki to słabe wzbudzenie co skutkuje pojawieniem się ładowania dopiero przy wysokich obrotach.
Ok, problem rozwiązany. Okazało się, że był to zużyty układ wzbudzania alternatora. Po wymianie wszystko śmiga jak należy. Dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam
Buduje rowerowy generator prądu. Rower na stojaku, na tylnym kole długi pasek klinowy napędza alternator. Alternator wzbudzam żarówką 5W, dodatkowo założyłem na obwodzie przełącznik. Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Zaczynam kręcić kołem, odpalam obód przełącznikiem, żarówka gaśnie – alternator łąduje, po...
Czyli ładowanie jest alternator się wzbudza. Na kontrolke podawany jest "+" i potencjał z alternatora . Na zgaszonym wynosi on 0V. Po odpaleniu wzbudza się alternator i kontrolka gasnie.
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
To w skrócie na obudowie gdzie masz gruby czerwony przewod pod nakretka podłączasz plus z akumulatora ( musi być w obwodzie żeby alternator mógł się wzbudzić i działać prawidłowo) zaś byle gdzie do aluminiowej obudowy alternatora podłączasz masę czyli minus akumulatora. Żeby całość zaczęła działać musisz jeszcze pomiędzy plusem akumulatora a bialoczerwonym...
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Witam Dziękuje za szybką poradę. Podłączyłem zielony do szczotki "+" natomiast żółty do szczotki "-"z przewodem od kontrolki i przewodem od diody wzbudzania, alternator nie ładuje i świeci się kontrolka.
Alternator Valeo i komputer BSM były wymieniane. Dodano po 1 Alternator Valeo i komputer BSM były wymieniane. Dodano po 1 Od alternatora idzie 1 przewód, ale był sprawdzany i wtyczka też. Już nie mamy pojęcia. Podejrzewamy, żeby jeszcze wymienić te bsi. Dodano po 2 Idzie cienki przewód, który wzbudza alternator z komputera głównego z 1 wtyczki, bo...
Czy to normalne ze alternator wzbudza mi się dopiero jak dodam minimalnie gazu? po odpaleniu auta mam 12.5 napiecie wyjde przed maskę i miernikiem mierze nie ma większego napięcia wsiąde do auta dam minimalnie gazu i od razu wzbudza alternator i już jak stoje przed autem to ładowanie jest na 14.2 po odpaleniu świateł mijania i drogowych też 13.9-14.2...
Co do magnesów to trzeba zapuścić „gogle” kiedyś trafiłem na kilku naszych producentów którzy wysyłają pojedyncze sztuki nawet toroidów za zaliczeniem pocztowym. Można by założyć na próbę magnes od starego głośnika , oczywiście żeby pasował gabarytami. Albo pozostawić wzbudzenie fabryczne a do alternatora „dołożyć” jeszcze jakiś...
alternator valeo wzbudzanie wzbudzanie baterii wzbudzanie zobla
przekaźnik maksymalne napięcie jumper przekaźnik świec silnik pompy hydroforowej
Candy RapidÓ Pro F3E1 – reset pralki, procedura krok po kroku, czujnik NTC, aplikacja hOn Volkswagen Golf 5 P1334 – błąd cewki zapłonowej cylinder 4, objawy, diagnostyka