No nie, właśnie tego nie weryfikowałem ale też czytając sobie tematy tu na forum, natknąłem się na taki komentarz. A jak to się powinno sprawdzić? Tzn jak zmierzyć średnicę to wiem ale czy tak powinien być jakiś odpowiedni stosunek tych wielkości? To jest ursus C360 3P a alternator napędzany jest poprzez sprężarkę.
No to jest nie jasność, skoro działają lampy i nie ma kontrolki ładowania to masz przywarcie D+ do plusa. Powiadzial bym że alternator uszkodzony, zdejm8j kabelek z d+ i daj na masę kontrolka powinna się pojawić się lampy nie działać, z budzaniem pisałem stacyjka jest specjalnie wyjście wyjście 50a.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Jeżeli jest tam tylko dioda to znaczy że musi być jeszcze jakiś opornik w zegarach i ten układ będzie odpowiedzialny za wzbudzanie alternatora. Ale jeżeli na krótko alternator wzbudza się od razu to sprawdź połączenia, nad rozrusznikiem masz wtyczki, tam łączy się przewód od alternatora sprawdź czy nie jest zielono. Nikt Ci jej nie zmienił na inną i...
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Wzbudzenie można bez problemu podłączyć bez kontrolki. Tyle tylko że wtedy alternator będzie szybciej się wzbudzał
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Jeśli tak wykonałeś pomiary, to zastosuj na próbę zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę. Jeśli wyniki będą identyczne, alternator jest uszkodzony nadal.
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Masz uszkodzony stojan.
Buduję małą elektrownie wiatrową na starym alternatorze i chodzi o to że jakby nie było wiatru to alternator i tak będzie ciągnął prąd na pobudzenie w grę jedynie wchodzi ręczne wyłączanie alternatora od akumulatora ale jeżeli będzie to w nocy to rozładuje się akumulator. Istnieje jakaś możliwość jak np. uruchomienie go bez pobudzenia??
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Witam! To mój pierwszy raz:D ; proszę o wyrozumiałość. CC 899 z 93 roku z alternatorem. Nie ładuje akumulatora i jednocześnie podczas rozruchu nie świeci kontrolka ładowania akumulatora.Zaznaczam, że usterka narastała (chyba) jak były mrozy więc nie od razu zauważyłem. Czy jest możliwe, że przepalona żarówka może spowodować taki efekt? Ze schematu wynika...
Witam! Mam pewną obawę do rozwikłania. Mam taki alternator najprawdopodniej Marelli 63377002 912874 Z tyłu ma dwa wyjścia zapewne są to D+ i B+ Otóż mam takie pytanie do bardziej doświadczonych osób, czy podpinając do niego bezpośrednio jakiś odbiornik prądu po rozpędzeniu tego alternatora popłynie prąd na odbiorniku? Wiem, że pomiędzy D+ a B+ daje...
Dzień dobry wpadłem na pomysł zbudowania ładowarki do akumulatorów mam silnik 12V który napędza alternator 24 V wszystko się kręci tylko mam problem z wzbudzeniem alternatora ma on 5 pinów i nie wiem jak się podpiąć proszę o pomoc.
Witam, mam problem tego typu, że alternator wytwarza mi 14,4V tylko po podaniu napięcia na zacisk wzbudzenia. Sprawdziłem całą wiązkę wzbudzenia i jest cała aż do licznika. Tam moja wiedza się kończy. Nie wiem jak ugryźć temat. Moje pytanie : czy stacyjka steruje wzbudzeniem, czy już tylko z licznika ma wyjść napiecie? Alternator po remoncie, w warsztacie...
Alternator Golf II jako generator prądu.. Jestem w trakcie budowy prostego generatora prądu z alternatora i mam problem z samoczynnym wzbudzeniem alternatora. Rozpędzam alternator wiertarką do ponad 2000 obr/min i alternator nie może zaskoczyć, dopiero jak przyłożę napięcie +12V do wirnika to zaczyna produkować prąd (linia przerywana na schemacie),...
Witam, buduje agregat prądotwórczy, mam juz silnik itp ale problem jest z alternatorem. Mam sam alternator ale nie mam do niego regulatora, jak to wszystko połączyć, jakie napięcie dac na wirnik że by dawał określone napięcie (np. 24V), nie mam do niego diod jednak zależy mi na tym że by prąd był zmienny, da sie zrobić?
Wymieniłem alternator na nową podróbke. Na początku w ogóle nie miał ochoty pracować. Po którejś przegazówce w końcu załapał- zgasła kontrolka i ruszył obrotomierz, napięcie ładowania w normie. Teraz za każdym odpaleniem trzeba pocisnać silnik do 2tyś obr. Po takiej czynności alternator pracuje prawidłowo. Pasek naciągniety jak trzeba. Podciągłem mu...
Witam. Jak wzbudzić alternator WAI 21830N - klon Hitachi LR1100-502. Corsa C 1,7DTI. Podpiąłem żarówkę 10W do pinu L i przebiło regulator. Czy żarówka była za mocna, czy coś źle podpiąłem? Poniżej zdjęcie na którym jest gniazdo alternatora.
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam ! Po uruchomieniu alternator się nie wzbudza, dopiero po zwiększeniu obrotów, po wzbudzeniu stawia bardzo duży opór silnik nie może pracować, swobodnie na wolnych obrotach, proszę o poradę. Pozdrawiam
Witam, jestem użytkownikiem Calibry V6 w który oryginalnie był zamontowany alternator delco remi, po awarii zespołu prostowniczego kupiłem regenerowany alternator boscha, po zamontowaniu jednak nie ładował. Wyjąłem go i zbudowałem prosty stolik do testów okazało się, że aby zaczął ładować musiałem wzbudzić go aż 12voltami, gdzie w instalacji pojazdu...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam Posiadam agregat 50 kw ( Chiński) który zachowuje się bardzo dziwnie. Prądnica synchroniczna szczotkowa z avr-em i mostkiem diodowym trójfazowym do wzbudzenia. AVR mierzy napięcie na wszystkich 3 fazach i steruje wzbudzeniem pochodzącym z dodatkowego uzwojenia. Po uruchomieniu agregatu woltomierz pokazuje napięcie 2-3 V na każdej fazie . Dopiero...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Kabel masowy może iskrzyć po do dotknięciu do masy tylko wtedy gdy zamyka jakiś obwód. Powierzyłeś samochód koledze, który widzę że nie ma pojęcia co robić. Odpowiedź krótka - alternator do remontu lub wymiany.Myślę że w ten sposób nie zaoszczędzisz kasy i nic się nie nauczysz - trzeba mieć jakieś podstawy z elektryki. Oddaj samochód do elektryka samochodowego....
Jedno wyprowadzenie mam podłączone i jest ono od kontrolki. Problemem jest drugie wyjście i niepodłączony do niego kabelek. Są auta gdzie ten kabelek jest wpięty, ale pojawia się problem, że kontrolka ładowania nie gaśnie i zapala się kilka innych na desce, po jego odpięciu wszystko najczęściej wraca do normy. Opisu tego wyjścia nie widzę, ale może...
Przypuszczam, że alternator jest 6 diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle to nie będzie ładowania.
To w skrócie na obudowie gdzie masz gruby czerwony przewod pod nakretka podłączasz plus z akumulatora ( musi być w obwodzie żeby alternator mógł się wzbudzić i działać prawidłowo) zaś byle gdzie do aluminiowej obudowy alternatora podłączasz masę czyli minus akumulatora. Żeby całość zaczęła działać musisz jeszcze pomiędzy plusem akumulatora a bialoczerwonym...
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora ? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator. Nie pomyliles auta? To stara 406. Chyba, ze juz nie pamietam...
Moim zdaniem: 1 wzbudzanie 2 Plus 3 masa Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie Nie koniecznie nie ma minusa na obudowie. To zależy od sposobu mocowania silnika. Kiedyś stosowano dodatkowe taśmy masujące do karoserii. Nie widzę regulatora napięcia. Nie jestem pewny czy ten alternator nie ma " minusa"...
W zafirze jest menu serwisowe gdzie można sprawdzić aktualne ładowanie. Wykazywało w granicy 10v, po czym przygasały kontrolki po odpięciu prostownika. Wymieniłem alternator i co? Dalej to samo, brak ładowania. Zgasiłem auto odpiełem pare razy mase od aku, zapaliłem i nadal brak ładowania przygazowałem i ładowanie wróciło na 14v. Zachowuje się tak jakby...
Witam! Mam ogromny problem i bardzo proszę o pomoc. Z alternatorem walczę od 2 dni. Po umyciu ciągnika przestał ładować. Pierwsza diagnoza alternator padł. Alternator rozkręcony, diody sprawdzone, stojan sprawdzony, wirnik też ma przejście pewnie regulator napięcia. Kupiłem nowy, założyłem i nic. Wziąłem alternator do serwisu, sprawdzili i mówią że...
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
(at)krzysztofkamienski A jaki może to być alternator, skoro przeleżał chyba ze 20 lat gdzieś w najczarniejszym koncie. Jak pamiętam to była jakaś Renówka, której skorupę wywieziono na złom, samochody z tamtych lat niestety nie miały zintegrowanego regulatora na alternatorze i była to elegancka czarna puszeczka przykręcana gdzieś w komorze silnika....
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Tak jak pisali poprzednicy: wzbudzanie się alternatora 1100obr/min. i ładowanie od 800obr/min. to trochę zbyt późno. Ja mam w C-330 przy alternatorze oryginalne koło od Poloneza 60mm i mam pasek oryginalny i na razie chodzi to bez problemów, alternator wzbudza się przy ok. 800obr/min, a kontrolka zaczyna się świecić przy ok. 600obr/min. ...nie wiem...
Witam. Problem z autkiem jak wyżej. Wymieniony niedawno alternator z uwagi na wzbudzanie się dopiero po wejściu na obroty i domniemane pobory prądu. Obecnie założony alternator z numerem 0 124 415 025, nie wzbudza się, generuje w sterowniku błąd P0621, kontrolka ładowania zapala się i gaśnie by po chwili świecić ciągle, Po zasymulowaniu obwodu, przez...
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
Norma to 13,8 do 14,5v a wzbudzanie alternatora przy wyższych obrotach wcale nie musi oznaczać jego uszkodzenia,chociaż ten inny kolor uzwojenia daje do myślenia jednak za słabe zdjęcie żeby coś więcej powiedzieć,wydaje mi się że jakby było uszkodzone to kolega cinko powinien to zauważyć skoro potrafił wymienić diody.
jest przekażnik który odpowiada za świecenie lampki oraz wzbudzanie alternatora znajduje się po prawej stronie za tapicerką kolo nóg pasażera obok przekażnika grzania świec żarowych , pewnie kupiłeś podrube china alternatora ja też mam taką i spryskałem go lakierem bezbarwnym przez otwory wentylacyjne tylko uwaga na szczotki i jest ok
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie.
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
Sprowokowany przez Kolegę archi25 jego niepowodzeniem związanym z wzbudzaniem alternatora zasilaczem zewnętrznym ponowiłem dzisiaj próby używając alternator 24V bez użycia regulatora napięcia . Jako zasilanie wzbudzenia zasilacz regulowany od 1-18V podłączony przez żarówkę 5W/12V bezpośrednio do szczotki wirnika . Teraz spostrzeżenia 4V na wzbudzaniu...
Zastanawiam się czy ma sens wzbudzanie drugiego alternatora przyciskiem na desce rozdzielczej, monostabilnym naturalnie, zimy teraz takie, że raz trzeba, a raz nie trzeba dogrzewać. Niby kręcący się niewzbudzony alternator miał ulegać uszkodzeniu, ale mordujący alternator test temu zaprzeczył, też niby (zabawy przy budowie siłowni wiatrowej przydomowej)....
To normalne bo każdy alternator potrzebuje wzbudzenia, tu akurat wzbudzanie jest przez kontrolkę ładowania.
Rozumiem, że tam nie ma regulatora napięcia, tylko sam szczotkotrzymacz. W takim układzie alternator na stół probierczy, zewnętrzne wzbudzanie i można sprawdzić jego działanie. Wtedy będziesz na 100% wiedział, że usterka jest w elektronice.
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Alternator ogrzewania jest podpiety do modułu sterowania klimy/ogrzewania.I to ten modul jest odpowiedzialny chyba za wzbudzanie alternatora.Na rysunku nr. 10. Dodano po 1 Fragment schematu z alternatorem ogrzewania.
alternator potrzebuje napięcia wzbudzenia do poprawnego ładowania akumulatora,minimum 2,5v na wzbudzenie. Nie. Alternator potrzebuje wzbudzenia jedynie przy odpaleniu, potem juz sam sobie daje rade. I nie żadne 2.5v, tylko oryginalna żarówka jaka była w patrolu. Dla uniknięcia problemów w przyszłości. Alternatory 9-diodowe nie lubią wzbudzanie bezpośrednio...
Wzbudzanie altka ręczne jak na razie przyniosło efekt. Było ładowanie i alternator przechodził cale żniwa. Oczywiście alternator inny ze szrotu pewnie byłby dobry, ale potrzebny by był do tego czas na przeróbkę mocowania. To jest oczywiście do zrobienia. Pozdrawiam. Temat zamknięty.
Podpinasz L kontrolka. Masz na regulatorze Na regulatorze jest tylko i wyłącznie wtyk B+ i nic więcej, żadnych "L" tam nie ma. W renówce w której był zamontowany B+ był podłączony do akumulatora tak jak w każdym alternatorze a wzbudzanie jego to któryś z środkowych pinów z tego gniazda 4 pinowego lecz nie pamiętam który. Jest może jakiś sposób by to...
Witam. Kupiłem łódkę z silnikiem Yanmar 2GM20, jest tam zamontowany alternator Hitachi BAT LR155-20 i nie mam pojęcia jak podłączyć wzbudzenie alternatora, są tam dwa piny R i L, przewody były obcięte.
Wlutował ten przewód z diody do przewodu niebieskiego z białym paskiem. W tej wiązce jest właśnie ten oraz cały niebieski i gruby czerwony . Sprawdziłem probówką i tak: W przewodzie niebieskim z białym paskiem, nie ma impulsu żadnego ani po włączeniu zapłonu ani po włączeniu silnika. W przewodzie całym niebieskim pokazuje się dopiero napięcie jak dam...
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem. Ładowanie na jałowym jest 14,2V, pod obciążeniem spada do 14V (światła, dmuchawy 4st, radio), może trochę poniżej. Przerobiłem wzbudzanie na przekaźnik, by wyeliminować regulator w regenerowanym altku. Aku nowe kupione w październiku,...
Zwiększ prąd płynący przez kontrolkę (tu są diody) do regulatora napięcia.Alternator rozpoczyna wzbudzanie właśnie tym małym prądem z kontrolki.Na probę podaj mu plus do przewodu od kontrolki (pobor ok.2,8A) i sprawdź jak szybko wtedy się wzbudzi.
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
To mi się wydaje nieprawdopodobne żeby alternator generował aż takie napięcie. Nawet jakby był zwarty tranzystor w regulatorze napięcia i wzbudzanie byłoby maksymalne to akumulatory ograniczyłyby napięcie do 15-16V. Bo przy 30 V prąd ładowania znacznie przekroczyłby wydajność prądową alternatora.
Cześć Mam zamiar zbudować agragat spawalniczy z alternatora 12V 100A. Na wzbudzanie ma byś na stałe 12V (ewentulalnie morzna dać jakiś zacilacz regulowany, co zapewni regulację prądu spawania) i ma to chodić na ok 5000 obr./min. Alternator bez regulatora będzie miał kilkakrotnie więkrzą moc, co według mnie powinno wystarczyć do spawania elektrodami...
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka lecz efekt był taki, że świeciła w pełnym zakresie...
Ten alternator jest wzbudzany sygnałem cyfrowym z modułu PSF1, typ sterowania DFM (Digital Field Monitoring), swego czasu to rozgryzałem z alteratorem CL18 Mitsubishi w P407. V.
alternator valeo wzbudzanie wzbudzanie baterii wzbudzanie alarmu
inwerter mikrofala pierwsza uruchomić lodówka radiotechnik oscyloskop
charakterystyka diody charakterystyka diody
Kalibracja tablicy interaktywnej: przesunięcie śladu rysika Pilarka Vander VPD778 wyłącza się po puszczeniu przycisku