Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Tak jak kolega mówi sprawdź alternator na stole jeśli jest sprawny szukaj przy wtyczce lub na wiązce od wzbudzenia alternatora
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora.
Ja bym na początek zwarcie na tym oporniku zrobił (zmierzyłeś go omomierzem czy trzyma parametry?) i zobaczył miernikiem, czy ładowanie będzie dobre. Nic się nie stanie i nie przejmuj się brakiem kontrolki. Wygląda na zbyt duży opór na wzbudzaniu, i póki jest magnetyzm szczątkowy, alternator wstaje. Można też tak zostawić, pamiętając o "nożnym wzbudzeniu"...
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
wzbudzenie alternatora (taka mała kostka 2 pinowa na dole chłodnicy)
Powiedz mi jaki masz silnik, oraz z którego roku jest samochód? A kolorek i wposażenie też potrzebne? Najprawdopodobniej albo upalony bezpiecznik na akumulatorze, albo alternator jednak jest uszkodzony. W trybie autonomicznym będzie bez kontrolki działał, sam się wzbudzi.
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
od razu bierzecie się za alternator a sprawdzał ktoś czy jak się odepnie wzbudzenie to czy żarzy nadal?
podłacz przekaźniki podprzewod wzbudzenia od alternatora a styki pod swiatla pozycyjne i mijania
Witam, skoda octavia II 1.9 TDI BJB, czy prąd wzbudzenia alternatora załączy zwykły samochodowy przekaźnik 12V 30/40A, czy szukać jakiegoś mniejszego np. od sterownika alarmu samochodowego 12V 10A ?
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie. ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Witam. Z tego co kojarzę to dwa przewody w tej kostce są od alternatora (wzbudzenie i zacisk DF ) a pozostałe dwa od sterowania zaworem w sprężarce klimatyzacji. Numery kostek mogę sprawdzić jutro. Pozdrawiam
Posiadam Skodę Fabie 1,9SDI rok 2000. W ostatnim czasie zauważyłem, że po włączeniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka akumulatora. Problem następny to rozładowanie się nowego akumulatora. Po moich pomiarach ustaliłem, że alternator zaczyna ładować akumulator dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów, więc po zapaleniu silnika i przy spokojnej jeździe...
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
Tam masz 6 diód głównych i kilka pomocniczych ( do wzbudzenia ) Ale najlepiej i najtaniej wymienić płytke z diodami. pozdr.$$
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5. Takie rzeczy są ale nie Fabii 1. Tam jest tylko sygnał zwrotny z alternatora do ECU jakie jest jego aktualne obciążenie. I nie jest wzbudzany z ECU ,od tego alternator ma wbudowany regulator a jego zasilanie/wzbudzenie idzie z modułu centralnej elektryki...
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo...
A jak tam ładowanie? Może instalacja ma pewne błędy ale główną przyczyną jest brak ładowania. Przydałby sie amperomierz wpięty w szereg z akumulatorem , ale UWAGA musi być zbocznikowany przy rozruchu auta żeby się nie zjarał. Gdy autko już będzie działać rozwieramy bocznik i oczywiście zaczynamy od największego zakresu i bez włączonych świateł pomiary....
Kiedyś miałem coś takiego w starym Golfie I , męczyłem się dość długo i okazało się że diody od wzbudzenia (te małe) dają za mało prądu. Poradziłem sobie w ten sposób że je wyłączyłem a wzbudzenie podpiąłem z akumulatora . Do końca eksploatacji miałem 14,3V bez względu na obciążenie i ...święty spokój.
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
Oznaczenia są takie same jak w VW, Skoda bo wszędzie wkładają Bosh.Do B+ podłączamy + z akumulatora, masa alternatora z masą ogólną i - akumulatora, D+ zasilanie układu regulatora napięcia (lub wiązka), W - wzbudzenie do regulatora napięcia oraz masa do regulatora napięcia lub przeważnie są one przykręcone do obudowy alternatora. Wiele jest informacji...
podzielam uwagę fachmana i przestrzegam ! ja tak uwaliłem radio, antenę, wszystkie żarówki od podświetlenia, wzmacniacz, modól przerywacza i automat światełka górnego !!! w układach ładowania samowzbudnych ( w niektórych alternatorach dziewięciodiodowych ) za samoistne wzbudzenie się alternatora odpowiada magnetyzm szczątkowy materiału z którego wykonany...
Sprawdzilem bez obciazenia ma 14.2 przy obrotach od 1000-4000 zas przy pelnym obciazeniu 14.0 przy tych samych obrotach wiec tu jest ok. Rczaej obstawiam moze cos przy wzbudzeniu moze ktoras z malych diod szwankuje ale czemu czasami jest dobrze?
Jaki powinien płynąć prąd w obwodzie +B alternatora ,a + akumulatora? Ten sam. Ty nie kombinuj, masz uszkodzoną diodę wzbudzenia lub zły kontakt w tym obwodzie. Sprawdź tak jak radzą poprzednicy.
Witam, zakładam, że połączenia "klemy,masa" masz sprawdzone,pisałeś, że na zapłonie też napięcie skacze, napisz czy silnik pracuje poprawnie, jeśli tak to możliwe, że miernik Ciebie "oszukuje". Dobrze jest użyć miernika - zwykła wskazówka, ciągłość może nam potwierdzić żarówka 5W w pięta zamiast lub równolegle z woltomierzem, migotanie żarówki potwierdzi...
Dzieki za odpowiedz Napiecie na tym zacisku jest takie samo jak na aku, dzisiaj go rozbieralem ale nie widzialem na stojanie zadnych nadpalen czy cos podobnego. nawet go nie sprawdziłem bo bylem pewny ze ktoras z diod wzbudzenia. aha no i jeszcze jedna szczotka byla lekko przywieszona, dlatego nie szukalem nic innego:)
Żarówka lampki ładowania nie ma nic do rzeczy. Może jej nie być a układ będzie działał. Nie jest to prawdą w tych Oplach i Fiatach (i jak dobrze pamiętam tak samo w Audi i Skoda), w których czasami grzebałem. Osoby zmieniające tą żarówke na LED muszą dokładać rezystor wymuszający przepływ prądu wzbudzenia - piszę o znanych mi przypadkach, a nie jako...
W 1.4 Tdi strasznie się telepie. Często w związku z tym urywa się przewód wzbudzenia alternatora lub jest w stanie raz łączy raz nie. Objawy jw. Jak juz urwie się do końca to brak kontrolki ładownia na włączonym zapłonie i nie pracującym silniku ,a ładowanie (14-14,4V) pojawia się dopiero po przegazowaniu do 3000-3500 RPM i jest już wtedy aż do zgaszenia.
Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator. Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6. Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry: Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze...
kolego memic z tego co napisałeś 30.03 wynika że ładowanie jest zaraz po rozruchu nie będziesz miał 14v wtedy akku żłopie prąd jak smok gdybyś miał amperomierz widziałbyś to na własne oczy.padły ci diody wzbudzenia i prądu na wzbudzeniu wystarczało na wyłączenie kontrolki a na wzbudzenie wirnika (pobór prądu średno 3A)już go nie starczyło.wymieniłeś...
Witam, mierzyłem akumulatorze z wyłączonym silnikiem i z włączonym silnikiem. Czyli rozumiem że zmierzyć napięcie na B+ z tym że gdzie mam drugi kabelek miernika przyłożyć bo z alternatora wychodzą oprócz tego B+ jeszcze 3 inne: m, r i masa. Jest chyba troche roboty z rozkręceniem alternatora i chciałbym tego na razie uniknąć da radę jakoś miernikiem...
Oluś, jak Ty coś walniesz to nie wiadome, śmiać się czy płakać. Jaką diodę pomocniczą, diodę wzbudzenia? Widziałes kiedy w Feli uwalone diody wzbudzenia? Zawsze tam padały diody prostownika głównego, albo plusowe albo minusowe. Albo przerwa albo się wylutowały z tych blaszek, do których wlutowane są pręty stojana. Jak padła któraś to opcje ma dwie-...
Witam, widzę że mam do czynienia z człowiekiem o dużym doświadczeniu (and61). Chodziło mi jednak o Magnetona (mój błąd) widziałem takie starsze typy i przypuszczałem że jest to produkcji Skoda. Jak mogę to zadam pytanie trochę z innej beczki: W razie uszkodzenia jednej diody (chodzi o diody prostownicze, nie wzbudzenia) w mostku prostowniczym alternatora...
Diod nie polecam wymieniać jak ktoś nie wprawny. Chyba się to nawet nie opłaca. W tym mostku są diody pastylkowe (taka moja nazwa) które są wprasowywane, chyba że chodzi o diody wzbudzenia . Zbyt dużo roboty a cały mostek nie będzie kosztował więcej niż 45zł. Chyba że ktoś ma drugi uszkodzony mostek to można przełożyć całą część diod plusowych czy...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Piszesz, że masz VAG-a. Przecież możesz nim sprawdzić wszystkie lampki w liczniku /test elementów wykonawczych/. Twoje problemu nie są spowodowane uszkodzeniem LED-a. On tylko sygnalizuje stan ładowania akumulatora i nie służy do wzbudzenia alternatora jak to ma miejsce w starszych autkach. Ja bardziej stawiam na uszkodzone okablowanie. Sprawdź wiązkę...
No właśnie, włączone światła i przy nagrzanym silniku 13.9 - 14, a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. Jeśli napiecie bez obciazenia jest dobre to nie ma co kombinować z jego zmianą. U ciebie jest o jakieś 0,2V za mało, ale jeszcze w normie... a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. To jest skutek albo marnej wydajności...
W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54 Dodano po 7 Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v. Dodano po 28 W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie...
Np Magneton w skodzie felicji.
Jeżeli wspomaganie elektryczne to jest wzbudzane z alternatora, regulator do sprawdzenia/
Temat zamknięty, wgłębiając się w działanie całego układu ładowania aku, nie jest on zero-jedynkowy. Alternator jest wzbudzany tylko gdy potrzeba, a ja sprawdzałem napięcie praktycznie bez obciążenia ze strony odbiorników i z w pełni naładowanym akumulatorem, który w tym układzie nigdy nie jest ładowany do 100%. Jazda próbna z podpiętym vcds'em i podgląd...
Nie chce rozbierać alternatora (siedzi w samochodzie), jedyne co mogę to mogę pomierzyć PINy miernikiem. Czy po pomiarze można określić co jest nie tak? Jakie powinny być wartości na PIN1 i PIN2? Czy alternator z odpiętą wtyczką powinien wzbudzać się sam?
Ok, naprawione. Ku potomności: Pewnie przyczyn może być dużo ale w moim przypadku pomogły dwie rzeczy: 1) Wymiana filtra powietrza 2) Poprawienie kontaktu na alternatorze od wzbudzania? (ten kabelek podłączany od regulatora do alternatora) uff! Dzięki za wsparcie.
wzbudzenie alternatora renault wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora
elektryk kamper zmywarka reset włączyć aktywacja usługa netia
uziemienie działki siemens edukacyjna
Kod błędu 05668-08 w MAN TGM - diagnostyka i rozwiązania Ładowarka Foxur 12V 6A a kompresor samochodowy 12V