Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
Częsty problem w Ford to sterownik żaluzji chłodnicy - LIN idzie do alternatora i do sterownika żaluzji i tutaj jest zielono. Dodano po 1 Myślę że to może być dobry trop ;) Dzięki, dam znać. Dodano po 11 A więc tak: Sprawdziłem , przypominam - ładowanie na wyższych obrotach jedynie tj powyżej 1,2tyś pokazuje już bilans prądu dodatni, na jałowym -20A,...
Witam,problem jak w temacie.Na stole probierczym ładuje jak należy ale po zamontowaniu spowrotem w samochodzie nie.Ale od początku.Na warsztacie padła diagnoza uszkodzony mostek altka,więc go wymieniono na włoską podróbę.Po ponownym montażu okazało się że dalej ładowania brak.Zaczęła się więc przepychanka pomiędzy Demontażystą a gościem który przekładał...
Witam mam problem z sterownikiem jego numer to po boschu 0 261 200 495 po VW 021 906 258A problem jest taki ze po wzbudzeniu sie alternatora sterownik sie wyłącza alternator jest ok podmieniałem na inny i dalej to samo jak napięcie przekroczy 12,7 to wtedy go odłącza a jak wiadomo ładowania w aucie jest 14,2, wiem ze na pewno jest to wina sterownika...
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
Witam Samochód jak w temacie kod silnika K4M-830. Ładowanie na wolnych obrotach powyżej 15V. Napięcie spada chwilowo do 13V i przygasają swiatła. Błąd w sterowniku UPC DF034-Typ alternatora. (Trzeba coś clipem programować??) Zmieniony został regulator napięcia. Niestety ten sam objaw. Podmieniony został alternator z takiego samego wozu, bez efektu....
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Daj nr tego nowego alternatora, być może ma on terminale P-D i wymaga zewnętrznego regulatora, natomiast wewnątrz alternatora znajduje się tylko tranzystor końcowy i jego osprzęt. Podłaczenie i testy: Jeśli jest to L-S to L przez żarówkę 12V/2W do plusa, S bezpośrednio do plus - gdy silnik nie pracuje żarówka powinna świecić - na odpalonym silniku powinna...
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne ,to wydaje się że ich prędkość obrotowa jest stała...
Oluś, nie ma tam żadnego LIN. To nie Jeep/Chrysler gdzie rzeczywiście LIN jest. Sterownik silnika moduluje sygnał PWM czy podnieść prąd wzbudzenia czy nie...
Witam, panowie nie daje rady z ta kontrolka. Ładowanie jest, modułu eld wg mnie brak. Napiecie na kontrolce od strony zapłonu. Brak zwarcia na wiazce potwierdza to rownież gasniecie jej po wyjeciu wtyczki z alternatora. Hm ... chyba nue sprawdziłem jeszcze napiecia na wtyczke alternatora po zapłonie, ale czy w momencie wzbudzenia kontrolka i tak nie...
dobrze myśle że alternator ten dostaje tym kablem plusa z akumulatora wraz ze startem rozrusznika Źle myślisz, z alternatora wychodzą 3 kable: gruby czarny B+, który idzie do śruby + rozrusznika i zarazem do + akumulatora i dwa cienkie, niebieski D+, czyli wzbudzenie i lampka kontrolna ładowania oraz czarno-czerwony DF, informacja do sterownika silnika...
mysle ze to bardzo dobry pomysl chyba najlepszy trzeba by tylko sprawdzic jak wplywa pole cewek na hallotrony akurat przy alternatorze ,ale nawet gdyby dac dodatkowa tarcze z magnesami to jesli nie ma sie doswiadczenia z mikrokontrolerami to moze to byc prostsze, tez poczatkowo o tym myslalem ale przerazila mnie mechanika poza tym mialem nietypowy alternator...
Nie wiem jakw HDI, ale impulsy o pracy silnika są pobierane z czujnika położenia wału korbowego. Alternator jest połączony ze sterownikiem silnika i to w celu wzbudzania. Ponadto radio jest uruchamiane przez magistralę kmunikacyjną, czyli kodem. Więc niestety BSI musi być aktywny. Pozostaje zatem przekręcenie stacyjki i wykupienie kolejnej porcji słuchania....
Nie jest tak zawsze, spotkałem się, że DFM zasuwał sygnał wpływający na pracę alternatora. Zastanowiło mnie to, a ja mam taki nawyk, że muszę wszytko wybadać i wyszło mi, że DFM leci na tą szczotkę, która była komutowana (druga leciała na diody wzbudzenia). Z tej szczotki był brany sygnał o obciązeniu alternatora -wiadome-stan na niej był wymuszany...
Pod jeden pin(bodajże prawy) podłączasz wzbudzenie(kontrolkę) a drugi zostawiasz wolny. Nie ma tu nic dziwnego. Drugi pin służy do informowania sterownika silnika o obciążeniu alternatora.
Gdzieś widziałem że można podłączyć żarówkę żeby działała jak kontrolka ładowania Nie w Fordzie. Wzbudzi się bez podłączonego sterowania, tyle że nie określisz w pełni sprawności regulatora - czy dogaduje się ze sterownikiem.
Po zasileniu wzbudzenia alternator możesz z biedą potraktować jak silnik bldc. Potrzebny będzie sterownik. I mocny zasilacz. Szczerze? To strzelanie z armaty do wróbla, taniej kupić silnik 400V 1,1kW
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około 2tyś. RPM. Efekt jest taki, że kontrolka ładowania zapala...
Witam. Poszukuję schematu sterownika silnika BLDC, którym w moim przypadku jest alternator samochodowy. Alternator posiada 3 wyprowadzenia po 4 przewody. Po rozrysowaniu wychodzi że jest połączony w trójkąt mimo,że większość alternatorów ma połączenie w gwiazdę jeżeli ma uzwojenie na wirniku. Ten alternator ma właśnie uzwojenie na wirniku,a google twierdzi,...
Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie kazdego alternatora na dodatkowa funkcje spawania....
Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm niebieski >do sterownika Bornedtz oraz drugi fioletowo...
Witam.Jeżeli chodzi o odpalenie silnika z przycisku to raczej nie jest problem zrobic coś takiego.Jednak będziesz potrzebował jakiś mały sterownik aby po odpaleniu silnika gdy przez pomyłkę nacisnoł byś start ponownie to żeby nie wybiło rozrusznika na odpalonym silniku bo wtedy zęby i wieńca i rozrusznika ucierpią takie zabezpieczenie.Możesz jednak...
Z podanym wzbudzeniem 12V na wirnik powinno chodzić ze sterownikiem silnika bldc bez sprzężenia zwrotnego. Pewnie taki sterownik od hulajnogi widziałeś. Przerobiony alternator od bldc będzie zasadniczo różnił się tylko wymaganym prądem wzbudzenia generującym pole magnetyczne wirnika.
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? Regulator prąd wzbudzenia pobiera początkowo z zacisku B+ czyli z akumulatora. Włącza go, gdy wykryje na zacisku "W" przebieg, zaindukowany z magnetyzmu...
jednak obstawiam że ECU (DENSO DO300) i to zdaje się klasycznie niebieski kabelek. potrafi zgnić niedaleko sterownika, a sam sterownik to już prawie na pewno zgnity :)
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Ich tester był rozładowany odczyt dokonany jakims badziewnym testerem do bateri plus probowka , tyle mieli. Generalnie porażka jeśli sprzęgło alternatora padnie to do wymiany cały alternator tak tam jes txd. Ostatnio ( pare miesięcy temu) dostalem od nich fiestę także po wymianie rozrusznika ... okazało się że masa była urwana . Poczytam sobie o tym...
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
wzbudzenie alternatora idzie ze sterownika instalacji elektrycznej a nie z modułu komfortu.
Czy ktoś z kolegów wie jak podłączyć ten alternator poza samochodem a konkretnie co podłączyć na piny 1i2 regulatora aby go wzbudzić , w samochodzie są podłączone pod sterownik silnika
W warsztacie w którym regenerowałem alternator nie chcieli mi zdradzać szczegółów, sami doszli do tego dopiero po tym jak dostali samochod wraz z tym już kilkakrotnie bezskutecznie naprawianym alternatorem. Problem prawdopodobnie tkwi w prądzie wzbudzenia alternatora, w starszym oprogramowaniu sterownika silnika były notoryczne problemy z zaświecającą...
A taki ,że niestety trzeba usunąć błędy z pamięci diagnostycznej komputera pokładowego samochodu ponieważ alternator jako urządzenie wytwarzające energie elektryczną jest nadzorowany prze komputer pokladowy do tego podaje infomacje o prękości obrotowej. Cie Florian, ile to się człowiek nauczy na forum. Podaj, jakie masz kolory przewodów, prawdopodobnie...
Witam Potrzebuje podpowiedzi pomocy na jednoznazcze stwierdzenie czy problem leży w PCM czy w alternatorze, jak to sprawdzić. Kabel biały na pin 32 - sprawdzony ok Kabel brązowy na pin 72 - sprawdzony ok kabel pomarańczowy na pin 52 - sprawdzony ok,jest na nim 12V na stałe. Gruby kabel od altka do aku sprawdzony, mostkowany innym grubym przewodem bez...
Witam, Nabyłem taki alternator jak poniżej i zamierzam użyć, go nie w samochodzie, a do ładowania akumulatora 12V w EV min. w połączeniu z kołem zamachowym rozpędzanym mechanicznie za pomocą pedałów rowerowych, ewentualnie do akumulatora energii mechanicznej (mini FES), ponieważ takie altki mają całkiem spore maksymalne prędkości obrotowe, a nie potrzebuję...
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
Witam, skoda octavia II 1.9 TDI BJB, czy prąd wzbudzenia alternatora załączy zwykły samochodowy przekaźnik 12V 30/40A, czy szukać jakiegoś mniejszego np. od sterownika alarmu samochodowego 12V 10A ?
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Jeżeli tak to może być ale swoją drogą uszkodzony jest regulator w altrnatorze. Gratuluje pomysłu (wynalazku). ;-) Dodano po 8 Kolego "Murek" my piszemy o przekaźniku który kolega" Guci" zastosował w swoim wynalazku. Te dwa przekaźniki które widać na zdjęciu obok sterownika świec żarowych to jeden jest od świec a drugi rozłącza prąd wzbudzenia alternatora...
Rozumiem,że sterownik silnika pomaga się wzbudzić alternatorowi. Bo nie ma ładowania po uruchomieniu silnika do momentu podwyższenia obrotów silnika.Wydaje mi się,że pomoc we wzbudzeniu powinna być na pinie nr 1 złącza regulatora.
Masło maślane, bez ładu i składu - czytać się nie da... Alternator Mitsubishi i co z tego? Dobre produkty, moim skromnym zdaniem lepsze od Valeo. Wzbudzenie ma połączenie z BSM, a to komunikuje się z BSI. Webasto fabryczne jest sterowane przez ECU silnika. Jest ze sterownikiem? Musi być dołożona pompa obiegowa. Moje auto też jest z Danii i nic nie kradnie...
Kolega autor postu chyba nie czyta odpowiedzi na swoje pytania. Potrzebne jest wzbudzenie. Pewnie sterownik go nie "daje". Proponuję sprawdzić (zmierzyć).
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Masz rację z tymi prądami wzbudzenia. Ja po prostu szukam kompromisu pomiędzy mocą a prędkością. W moim przypadku jest to niskiej sprawności transmisja złożona z przekładni ślimakowej i tutaj nie mogę sobie pozwolić na zbyt niski prąd wzbudzenia, nawet jak się pojazd rozpędzi. Dodano po 2 Nie mogę natomiast zrozumieć tego nagłego załamania charakterystyki...
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Po pierwsze, silnik generuje dokładnie tyle mocy (czyli momentu obrotowego po przeliczeniu) ile jest od niego odbierane. Gdyby generował więcej, to by się obracał szybciej, gdyby mniej to by zwolnił. Ale o to dba gaźnik, czy sterownik układu wtryskowego w nowszych pojazdach. Po drugie, moment obrotowy pobierany przez alternator bardzo łatwo wyliczyć....
...A i jeszcze jedno piszesz, że wolne obroty to góra 300obr/sek... :D Oczywiście, że chodziło mi o obr/min, jakoś tak z przyzwyczajenia :D Swoją drogą ciekawe co by zostało z alternatora... Poruszyliście kilka ciekawych zagadnień, z których nie zdawalem sobie sprawy. Tzn. sądzę, że stojan nie może się spalić, bo ten alternator bedzie pracował raczej...
Według kolegi moto-kord A11 jest pinem sterownika połączonym z alternatorem być może to jest ten pin.Do alternatora dochodzą trzy przewody plus akumulatora,przewód obwodu wzbudzenia i przewód modulacji przez sterownik.To on głównie steruje prądem wytwarzanym przez alternator.
Cześć, Ostatnio postanowiłem przywrócić do życia dogrzewacz w moim aucie (Opel Omega, 2.0 DTI, 2000r, Hydronic D3WZ nr 25 2008). Dogrzewacz nigdy wcześniej nie działał. Po odkręceniu sterownika okazało się, że do wymiany jest świeca. Wszystkie inne podzespoły były sprawne - wentylator się kręcił, pompka podawała paliwo, czujniki (przy temperaturze 0...
L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), L - jakie napięcie powinno być na wzbudzeniu? czy 24v? A "15" tak jak pisałem? +24v po zapłonie?
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
Dzień dobry, Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu z ładowaniem, którego brak. Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu. Od alternatora idą dwa cienkie przewody. Według schematu od Peugeota 807 jeden biegnie do BSI, a drugi do sterownika silnika. Do czego służą te kable ? Domyślam się że jeden odpowiada za wzbudzenie się alternatora. Czy wzbudzeniem...
Jeden pin to wzbudzenie, czyli kontrolka ładowania. Drugi pin w tym złączu to sygnał obciążenia alternatora do sterownika silnika. Na trójkę przychodzą (jak dobrze pamiętam) diody wzbudzenia. Dwójka to zacisk prądowy B+ czyli wyjście na akumulator. Starsze nie wysyłały sygnału obciążenia, więc wystarczał jeden pin. Czy wsuwka czy śrubka to fantazja...
Witam Kolejne boje z Oplami.. Pacjent: Zafira B 2006r Silnik Z16XEP Zimny silnik po odpaleniu pracuje krótki okres czasu po czym gaśnie, na desce błąd silnika oraz ABS. Po podłączeniu Tech2 brak możliwości komunikacji, po kolejnej krótkiej chwili można wejść w sterownik silnika - masa będów/min. przerwany obwód wtrysków etc/ Decyzja - wymiana sterownika...
Czy ktoś może się orientuje, dlaczego w Corsie C(2001r) z silnikiem Z10XE świeci kontrolka ładowania, a ładowanie jest w granicach przyzwoitości tzn. 14,1V na AQ ?? Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie i po jakimś czasie się znowu zapala, przestaje działać obrotomierz i prędkościomierz. Zczytałem kody błędów i pokazało mi P0107 i U2107...
Nie wiem jak w tym roczniku, ale Voyagery mają sterowanie wzbudzeniem alternatora PCM (sterownik silnika), również sygnał obrotomierza idzie z tego sterownika bezpośrednio lub przez body computer. Mogę prosić o dokładniejszy opis Np. gdzie się znajduje PCM (sterownik silnika)? Jak zachowuje sie kontrolka po przekręceniu kluczyka Szukałem kontrolki...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Czy ktoś z kolegów naprawiał sterowniki (regulatory) agregatów prądotwórczych? Chodzi mi o te starsze typy - sprzed lat 20 - 25. Co do regulatorow dla genratorow: Niedawno naprawilem genrtor BOSCH 3f/220V/200Hz o mocy 20kW, na pewno trzba by bylo sprwadzic jaki prad potrzebje do wzbudzenia przy obciazeniu(mostek i zarowke w szereg z uzwojeniem wzbudzenia...
Witam. Mercedes 814 eco power silnik 4,2 rocznik 96. Mam zapytanie do Kolegów elektryków.Chodzi o to,że po włączeniu zapłonu(zapaleniu się kontrolek) kontrolka ładowania lekko się żarzy.Po odpaleniu silnika kontrolka ładowania nadal się źarzy ale po 3 sekundach zapala się również kontrolka FMR.Ładowania brak.Po wprowadzeniu silnika na wysokie obroty...
Jak się nie mylę to tam masz 4 przewody do podłączenia: masa, stały plus, plus po stacyjce oraz wzbudzenie alternatora. Więc można to zrobić a czy mechanicznie pasuje to już niech się ktoś wypowie inny. Nie potrzeba żadnego dodatkowego sterownika.
Witam mamy problem z ladowaniem w takiej scanii.Alternator sprawdzany i regrnerowany.Z sterownikado alternatora ida dwa kabelki cienkie i na nich nie ma zadnego napiecia na zaplonie.Nie wiemy dokladnie czy ma tam byc sygnal pwm,czy poprostu zwykly plus 24v.Czy ktos jest w stanie podpowiedziec jaki tam potrzebny jest alternator konkretnie poniewaz poprzednicy...
Witajcie, po małym pożarze instalacji elektrycznej w okolicach parownika lpg przestał działać licznik. Sygnał do odczytu prędkości obrotowej dla lpg był wzięty ze wzbudzenia alternatora a z tego co wiem ten kabel idzie dalej do licznika. Było na nim zwarcie i prawdopodobnie uszkodził się licznik. Sterownik silnika pod vagiem obroty normalnie widzi,...
W tym sterowniku można regulować napiecie ładowania.Pamiętam że kiedyś podpinalem DRB i byla funkcja "alternator field adjusting",co można tłumaczyć jako regulacja pola wzbudzenia alternatora.
Niespodziewajka.... Okazuje się, że alternator jest jak nówka! Był super! Problem znalazł się zupełnie gdzie indziej. Otóż w w 1993r wprowadzono w zegarach diodę na na obwodzie wzbudzenia alternatora. Dioda jest wstawiona z tyłu zegara na płytce drukowanej. Jakoś umknęła mojej uwadze. Założyłem zegary bez takowej diody. jakiś czas było OK ale jak twierdzi...
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Witam Samochód jak w temacie. Ładowanie na poziomie 12.5V niekiedy spada do 11.5V i pojawia się błąd w centrali nadwozia zacisk DF alternatora. Obroty podwyższone do 1000. Po dłuższej jeździe auta nie da się odpalić. Alternator wyciągnięty na stół ładowanie 14V. Wymieniony regulator. Sprawdzone diody, uzwojenie i wirnik. Po włożeniu do auta dalej to...
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
webasto ma czujnik na podszybiu przy wycieraczce. Czujnik działa na zasadzie bimetalu, jak uszkodzony dla sprawdzenia mozna go zewrzeć. Napięcie pełne 12V. Na sterownik od webasta masz prąd od tego czujnika (czarny) i prąd wzbudzenia alternatora (niebieski) No i stały + chyba czerwony. Jesli napiecia są, sprawdz pompkę. Jesli ok, swieca w webasto no...
Kolego - jaka to centralka powie napis obcięty od dołu (na dole są opisy). Pewnie sterownik czujek ultradźwiękowych. D+ 61 to złącze "wzbudzenia" alternatora.
Możliwe że dostaniesz ostrzeżenie zaraz, za wypisywanie porad od "czapy". Może jakieś uzasadnienie? Zresztą temat pojawia się wielokrotnie choćby Jak widze delikatna sugestia nie podziałała, więc wdrażamy procedurę naprawczą. Pierwszy link dotyczy Volvo - to zupełnie co innego niż Golf, drugi link dywagacji na temat spawania, bez konkretów, a trzeci...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Zrobiłem tak: Regulator alternatora został przerobiony, to znaczy przecięte ścieżki i wyprowadzone na zewnątrz kable. W przypadku pozycji ładowanie wszystko jest jak fabrycznie, w przypadku pozycji spawanie zewnętrzny układ na LM338 przejmuje stopniową regulację napięcia wzbudzenia. Akumulator jest zabezpieczony heblem prądowym na moment spawania. Teoretycznie...
Do honhor . Przy tak wielkim przełożeniu gdy alternator się wzbudzi i będzie chciał ładować akumulator obroty na wiatraku spadom prawie do zera i tak odnowa rozpędzanie i hamowanie więcej strat niż pożytku Wyobrażam sobie to tak. Alternator nie jest samowzbudny, każdy h darrieus ma jedne optymalne obroty wlasciwe dla siebie. Zrobię sterownik na Procesorku...
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
Znajomy miał identyczny problem co kolega maniekn27 tyle że ten silnik siedzi w Oplu Combo (silnik 1,7 cdti Isuzu) Specjalista od alternatorów wymienił zdaje sie tylko mostek prostowniczy i pomogło, tyle że gdzieś po 2 tyg. było to samo. Usterka była o tyle ciekawa że kontrolka ładowania praktycznie nigdy nie gasła a ładowanie było jak by nigdy nic,...
Jeśli złodziej zasili sam sterownik "plusem po stacyjce", to faktycznie uruchomi silnik, ale pod warunkiem, że silnik nie ma niezbędnego osprzętu potrzebującego tego plusa (np: zasilanie wtryskiwaczy, pompy paliwa). Ale w takim wypadku raczej nic nie zrobisz, bo - choćby w alternatorze - nie będzie wzbudzenia (zakładamy, że sam się nie wzbudzi), a sam...
do sprawdzenia wiązka pod obudową filtra powietrza - często się przeciera. Te objawy, to brak ładowania. Alternator ma sygnał dfm, który "mówi" sterownikowi silnika, że się obraca, jeśli jest uszkodzony, nie wzbudzi się na wolnych obrotach. Sprawdź czy masz ładowanie po odpaleniu auta bez dodawania gazu, a następnie dodaj i powinno być. To że zginęło...
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek i elektroniki, po odpięciu akumulatora przy pracującym silniku. Uzwojenie wzbudzenia jest sterowane w sposób "ciągły". Cudzysłowie...
Witam auto jak w temacie vectra 1.9cdti 2005r jadąc po trasie zapaliła się kontrolka ładowania i po jakimś czasie akumulator sie rozładował i auto zgasło , wyjety został alternator i naprawiony , po odpaleniu kontrolka gaśnie ale sprawdzając miernikiem i tak niema ładowania a po jakimś czasie kontrolka od ładowania sie zapala na pracującym silniku wygląda...
Alternator 9diodowy, ze wzbudzeniem podłaczonym pod akumulator, a zacisk "wyjściowy" pozostawiony w powietrzu potrafi wytworzyć ponad 18V przy obrotach jałowych silnika z C360 Kolego to akurat ,mnie nie dziwi, otwierasz pętle sprzężenia zwrotnego , to co może innego sie podziać. Regulator daje pełne wysterowanie wzbudzenia a nie wie że napięcie wzrosło....
Witam Szanowne Grono. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam podobne objawy jak kolega bula2 (ford transit 2.2 TDCI 130KM, 2008r.): po zapaleniu na zimno brak reakcji na gaz, świecące kontrolki check engine i ładowania (mierząc napięcie faktycznie nie ładuje). Przy podpięciu do OBD2 (uniwersalne proste złącze) pokazuje wtedy obciążenie silnika 100%, pozostałe...
Myślałem też wziąć + z wzbudzenia alternatora przez przekaźnik + dioda półprzewodnikowa, żeby " nie wróciło" nic do auta . Przez 3 lata miałem tak ledy do alternatora wpięte i to bezpośrednio, tylko że one były ze sterownikiem wbudowanym, ale diody juz ledwo co świeciły i wyrzuciłem to ustrojstwo (wychodziło po 3 kabelki z tych starych ledów). Teraz...
gimak napisał: Jest niemożliwe, aby w ciągu tych kilkunastu minut przy pracy silnika na wolnych obrotach alternator zdążył naładować akumulator rozładowany do napięcia 11.5V Jeżeli akumulator jest rozładowany do 11,5V to albo wcześniejszy błąd kierowcy (pozostawione włączone odbiorniki) albo czas złomować akumulator bo swoje wypracował. Kolego, oddzielmy...
O wymianie rozrządu z alternatorem jeszcze nie słyszałem ( mam piątą renówkę a w ogóle to chyba 18 -ty pojazd) Alternator w tym modelu może być chłodzony wodą ( u mnie w 2.0 T jest) Sterownik silnika pojazdu to nie zabawa dla amatorów, więc ta wiedza nie jest Ci potrzebna. Moim zdaniem jest tu coś z komunikacją do sterownika, nie działa zwrotna informacja...
A instalacja w wiązce jest sprawna, nie przetarta, nie "przytrzaśnieta" niczym, nie nosi śladów przytarć Dzięki za wskazówkę. Instalacja nie wykazuje śladów ingerencji i w tym modelu jest "na wierzchu" silnika. Jest przejście pomiędzy B+ na akumulatorze i przejście do sterownika od alternatora. Masy na obu prawidłowe. Jutro sprawdzę wszystkie zasilania...
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5. Takie rzeczy są ale nie Fabii 1. Tam jest tylko sygnał zwrotny z alternatora do ECU jakie jest jego aktualne obciążenie. I nie jest wzbudzany z ECU ,od tego alternator ma wbudowany regulator a jego zasilanie/wzbudzenie idzie z modułu centralnej elektryki...
janek11389 jeśli możesz mi przesłać ksero tego artykułu - będę wdzięczny i na pewno go wykorzystam za co z góry dziękuję !!! Co prądu ładowania akumularora w samochodzie przez alternator to tak duży prąd płynie przez stosunkowo krótki czas. Czas ten zależy od stanu naładowania akumulatora, a ściślej od jego napięcia. Gdy napięcie na zaciskach wzrośnie,...
Piszesz, że masz VAG-a. Przecież możesz nim sprawdzić wszystkie lampki w liczniku /test elementów wykonawczych/. Twoje problemu nie są spowodowane uszkodzeniem LED-a. On tylko sygnalizuje stan ładowania akumulatora i nie służy do wzbudzenia alternatora jak to ma miejsce w starszych autkach. Ja bardziej stawiam na uszkodzone okablowanie. Sprawdź wiązkę...
Bład dotyczy ładowania, ale nie musi byc spowodowany usterką elektryczną. Po prostu silnik ma za niskie obroty aby alternator mógł sie wzbudzić i sterownikowi brakuje tego sygnału. Wykrywa sobie prace silnika na podstawie innych czujników a ze alternator sie nie wzbudza to rejestruje błąd. Odłacz wtyczke od czujnika temperatury i jesli wtedy odpali...
Witam, Z fotki raczej nie wiele wynika, w/g mnie jest to mikroprocesorowy sterownik kontrolujący napięciem wzbudzenia wirnika prądnicy trójfazowej. Musiałbyś podać więcej detali by coś więcej wydedukować. Jeżeli moje spojrzenie jest prawidłowe to mógłbyś zastanowić się nad możliwością zastosowania regulatora do alternatora trójfazowego np. do alternatora...
Zacisk wzbudzenia wychodzi z D+ na alternatorze (kabel 2.5 kwadrat - niebieski) wchodzi pod maska do kabiny we wtyczce pod przykrywką o oznaczeniu X2.1 (wtyczka osiemnastopinowa, pin 1) i wchodzi do komputera FR (FMR) Kasowanie błędu: Wchodzisz do sterownika, wyszukujesz błąd, jak się pojawi wciskasz RESET, przytrzymujesz, i wciskasz QUIT. Z klawiatury...
Panowei problem autkiem jak w temacie. Sprawa wygląda tak że autko czasami nie odpala a czasami zapali. Jak nie zapala to jak sprawdziłem PPSem nie ma komunikacji między BSI a ECu, i nie mogą się ssynchronizować. O to co zauważyłem: 1. Brak sterownika poduszek 2. ABS nie działa przez czujnik w kole. 3. Bez powodu zanika obrotomierz, czujnik temperatury...
Sterownik znajduje się przy przednim słupku po stronie kierowcy. Odłączyłem wtyk i sprawdziłem ciągłość przewodu regulator napięcia - sterownik oraz czy ten przewód ma poprawną izolację i nie wykryłem usterek. Pozostaje już tylko wyciągnąć alternator i sprawdzić to, o czym pisze facio41 - ciągłość i izolację uzwojenia wzbudzenia. Oczywiście sprawdzę...
Witam w alternatorze uszkodzona jedna z diod wzbudzenia,a co do grzania świec to najpierw sprawdz bezpiecznik a potem sterownik świec
kolego jesli chodzi o przewody o jakie się pytasz to do twojego alternatora sa podpięte 3 jeden jest gruby i to jest + powinien być opisany numerem 30 drugi jest to przewód który daje impuls do obrotomierza i powinien być opisany literą W a trzeci jest to przewód który idzie do kontrolki ładowania jeśli go zewrzesz z masą i zapali się kontrolka to obwód...
W tym obwodzie dioda nie ma większego znaczenia jak dla mnie jest podłączona do przewodu od alternatora wyłączającego kontrolkę czyli po wzbudzeniu alternatora regulator podaje napięcie do przekaźnika kontrolki z którego podłączono się do sterownika świec żarowych aby wyeliminować dogrzewanie.P
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu. Nie prawda, silnik gdy tylko złapie, sprzęgło odśrodkowe zespala silnik z kompresorem.Nikt nie...
wg mnie to na jednym styku alternatora jest wzbudzenie +12v (d+) a na drugim sygnal obciazenia alternatora dfm i ten powinien isc do sterownika silnika zeby ten wiedzial ze ma podniesc obroty , sprawdz czy masz wzbudzenie
wróciłem do punktu wyjścia. Ściągnąłem to co robiłem przy tych przekaźnikach i dalej pipczy, czyli akurat to nie ma na to wpływu. Czy jest taka mozliwosc, że jak jest zapisany jakiś błąd w sterowniku, albo jak jakiś moduł nie dostaje informacji, ze jest wzbudzony alternator to bedzie pipczec licznik po przekroczeniu tych 1800 obrotow ? bo nie ma teraz...
ok a od czego jest w takim razie biały( lub szary ) przewód? Jeśli dobrze rozumiem to tak to wygląda: Czerwony - plus brązowy - masa niebieski - 12 V z alternatora niebiesko-biały - diagnoza czarny - sygnał z klimatronka, wzbudzenie zielony - plus na pompkę ? biały (szary) - ? Edit: Dziś obejrzałem ten sterwonik od saaba i rzeczywiście jest dodatkowa...
Nie raz tak jest, że alternator wzbudza się sam na wysokich obrotach, nie wiem czy ten też tak jest w stanie. Jutro wjeżdżam na kanał i dobiorę się do niego. Z tego co widzę nie jest tak najgorzej, wystarczy zdjąć koło i odkręcić półoś. Chodziło mi głównie o potwierdzenie, czy ten alternator jest klasycznie wzbudzany, czy sterowany jakimś sygnałem ze...
Sprawdź, czy alternator podłączony (B+, wzbudzenie), czy silnik ma masę. Gwoli ścisłości, M50 odpali bez czujnika poł. wału, sterownik liczy obroty z czujnika wałka rozrządu.
Tak, nie widzi, że jest odpalone i do tego właśnie jest kabel idący od centralki i kończy się owinięciem na przewodzi zapłonowym. Wymieniłem go ale nie pomogło. Reszta przewodów jest również sprawna. Rozebrałem sterownik wszystko wygląda dobrze. Dobrym rozwiązaniem będzie dołożenie przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora, który odetnie napięcie...
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
Witam!mam problem z autkiem jak w temacie. Autko ciężko odpala i nie wkreca się na obroty powyżej 3500obr/min. Komputer wywala błąd P1635-Układ kontroli silnika - sterownik ECM(sygnał niski).Sprawdzone świece żarowe, przekaźniki, masy pojazdu. Do tego na liczniku nie pokazuje temperatury silnika. W parametrach jednak pokazuje temp. prawidłową. W parametrach...
Kontrolki awarii naprawione. Uszkodzone: - Czujnik obrotów sieczkarni (przerwa). - Do wymiany dwa elementy elektroniczne w uszkodzonym sterowniku kontrolek awarii wytrząsacza - obwód detektora. (samoczynne gaszenie kontrolek na zgaszonym) oficjalnie które nie powiem dla ułatwienia upływność prądowa - Zamienione miejscami dwa duże sterowniki kontrolek...
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
Albo nie doczytałem, albo autor tego postu nie wyjasnił dlaczego ma rozładowany akumulator. Jezeli przy normalnej jezdzie, powiedzmy około 20 km dziennie, po nocy akumulator jest rozładowany, nalezało by sprawdzic co sie dzieje. Pomiar napiecia na aku z samego rana oraz czy jest jakis pobór pradu przez instalacje. W tych modelach bywał problem ze sterownikiem...
Skręt za pomocą hydrauliki siłowniki i pompa, przy skręcie wszystkie koła kręcą się tak samo przynajmniej w teorii bo w praktyce wiadomo opory. Można by zrobić tak, by przy skręcie koła obracały się w zależności kierunku skrętu i pomagały hydraulice ale potrzeba by 4 sterowniki to dodatkowy koszt 2,5 tys lub silniki z enkoderami plus elektronika to...
Czujnik tam jest 4-ro pinowy, okrągła wtyczka do niego przychodzi z plastikowego korytka. Napisał ci. Z tego korytka idzie zasilanie na wszystko co jest pod kolektorem, na czujnik wału, na czujnik oleju jeden i drugi, na wzbudzenie alternatora, na czujnik położenia przepystnicy, na wtryskiwacze. Jeśli nie możesz znaleźć, to sprawdź piny w sterowniku...
Nie ma czegoś takiego, że nadwyżka pozostanie u ciebie. Cala wytworzona energia elektryczna musi być zużyta. Dla porównania przyjmijmy samochód. Generator produkuje energie (a raczej przetwarza ja z energii mechanicznej) która jest zużywana na zasilanie układów pokładowych, świateł ORAZ na reakcje chemiczne w baterii powodującej jej ładowanie. W przypadku...
"Od ok. roku 1996 Bosch zaczął stosować w swoich alternatorach regulator z zaciskiem DFM. Mierzy on napięcie wzbudzenia pomiędzy wyjściem jednego z tranzystorów, a wejściem na jedną ze szczotek. Informacja o wartości napięcia jest obrabiana przez układ scalony regulatora na falę prostokątną o zmiennym wypełnieniu i wysyłana do głównego sterownika silnika....
Dzięki kolego K3 za konkretną odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Tak więc na czas przeglądu podłączę instalację tak, że światła zapalą się już po zapłonie. A jak już dostanę pieczątkę i odjadę zadowolony, to jeszcze na parkingu przed stacją kontroli pojazdów odłączę kabelek i przywrócę poprzedni stan rzeczy. Natomiast z kolegą enhanced chyba się nie...
1,35, to nie pobór, nowe auta biorą po 8 - 9 amper. Zasilanie sterownika silnika, podzespołów wykonawczych, licznik, radio, nawiew albo oświetlenie wnętrza, alternator (wzbudzenie) to 1,35 to nie jest dużo. Na wyłaczonym zapłonie poniżej 50mA.
To ja poproszę o taki test zdjęcia klemy w aucie gdzie wszystko jest po CAN, łącznie z alternatorem który ma zacisk cyfrowy LIN a nie wzbudzenie D+. Nie partycypuję w kosztach naprawy, tylko uprzedzę że można trafić na auto które sterowniki ma z zaszytym VIN i nie masz możliwości podmiany bez ASO i wgrywania softu. Koszt wymiany i zaprogramowania to...
pierwsze na co trafiłem to była strona, od której myślę wielu zaczynało (nie mam wystarczającej ilości punktów, żeby podawać jakiekolwiek linki :/). Podrzuciłem nieco punktów - tu nie miejsce na zgaduj - zgadulę... Ogólnie założenie jest takie, że podstawowym celem turbiny będzie wspomaganie CO. (Ten temat będzie pewnie wyodrębniony jako osobny wątek...
Wzbudzenie powinno się pojawić jak silnik będzie pracował. Drugi przewód to jest sygnał dla silnika, że alternator ładuje. Wymień regulator napięcia. Jeśli cały czas będzie komunikat to masz sterownik do naprawy.
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka z tym że jest to dioda led a nie typowa żarówka od wzbudzenia. Na wtyczce odpiętej jest 12 V po przekręceniu kluczyka na jednym pinie a na drugim około 4 V oba kable są czarne i idą do wtyczki 4 pin ) który do masy zewrzeć... Albo jak sprawdzić który steruje kontrolką żeby nie uszkodzić sterownika...