Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Sygnał że sterownika do obejrzenia na oscyloskopie, jeżeli nie masz, to przez diodę. Jak sygnały sterujące ok, to alternator pod pachę i na stół. Błędy w sterowniku silnika są?
wzbudzenie alternatora idzie ze sterownika instalacji elektrycznej a nie z modułu komfortu.
Czy ktoś z kolegów wie jak podłączyć ten alternator poza samochodem a konkretnie co podłączyć na piny 1i2 regulatora aby go wzbudzić , w samochodzie są podłączone pod sterownik silnika
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Dzień dobry, Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu z ładowaniem, którego brak. Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu. Od alternatora idą dwa cienkie przewody. Według schematu od Peugeota 807 jeden biegnie do BSI, a drugi do sterownika silnika. Do czego służą te kable ? Domyślam się że jeden odpowiada za wzbudzenie się alternatora. Czy wzbudzeniem...
Nie wiem jak w tym roczniku, ale Voyagery mają sterowanie wzbudzeniem alternatora PCM (sterownik silnika), również sygnał obrotomierza idzie z tego sterownika bezpośrednio lub przez body computer.
Jeśli złodziej zasili sam sterownik "plusem po stacyjce", to faktycznie uruchomi silnik, ale pod warunkiem, że silnik nie ma niezbędnego osprzętu potrzebującego tego plusa (np: zasilanie wtryskiwaczy, pompy paliwa). Ale w takim wypadku raczej nic nie zrobisz, bo - choćby w alternatorze - nie będzie wzbudzenia (zakładamy, że sam się nie wzbudzi), a sam...
jednak obstawiam że ECU (DENSO DO300) i to zdaje się klasycznie niebieski kabelek. potrafi zgnić niedaleko sterownika, a sam sterownik to już prawie na pewno zgnity :)
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Witam mam pytanie odnośnie wzbudzenia alternatora w VW Polo 2008r. 1.4 tdi, Brak ładowania akumulatora, alternator sprawny sprawdzony, okazuje się że nie ma wzbudzenia, proszę podpowiedzcie mi skąd idzie wzbudzenie ? Czy ze sterownika silnika?
wg mnie to na jednym styku alternatora jest wzbudzenie +12v (d+) a na drugim sygnal obciazenia alternatora dfm i ten powinien isc do sterownika silnika zeby ten wiedzial ze ma podniesc obroty , sprawdz czy masz wzbudzenie
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Rozumiem,że sterownik silnika pomaga się wzbudzić alternatorowi. Bo nie ma ładowania po uruchomieniu silnika do momentu podwyższenia obrotów silnika.Wydaje mi się,że pomoc we wzbudzeniu powinna być na pinie nr 1 złącza regulatora.
Bład dotyczy ładowania, ale nie musi byc spowodowany usterką elektryczną. Po prostu silnik ma za niskie obroty aby alternator mógł sie wzbudzić i sterownikowi brakuje tego sygnału. Wykrywa sobie prace silnika na podstawie innych czujników a ze alternator sie nie wzbudza to rejestruje błąd. Odłacz wtyczke od czujnika temperatury i jesli wtedy odpali...
Szczotki OK, wirnik obraca się lekko i nie haczy. No może przeciąłeś któreś uzwojenie, skoro silnika nie można uruchomić, to musi być jakiś sygnał do sterownika że coś nie gra? Ale nie chce kręcić rozrusznik czy nie odpala? Jak podepniesz wzbudzenie to alternator ciężko, ale powinien się obracać. Dziwne by w ogóle się nie obracał.
Czy mógłbyś rozrysować kostkę i łopatologicznie pokazać co i gdzie i ile podać żeby go wystartować chwilowo zbieram informacje i czekam na pompkę u mnie 0 reakcji po poskładaniu i podłączeniu do samochodu a i co masz na mysli z sygnalem z klimatyzacji? Z tego co czytalem to jest tylko + 12v GDN sygnal z kluczyka i czujnika temperatury i alternator wzbudzenie...
Nie jest tak zawsze, spotkałem się, że DFM zasuwał sygnał wpływający na pracę alternatora. Zastanowiło mnie to, a ja mam taki nawyk, że muszę wszytko wybadać i wyszło mi, że DFM leci na tą szczotkę, która była komutowana (druga leciała na diody wzbudzenia). Z tej szczotki był brany sygnał o obciązeniu alternatora -wiadome-stan na niej był wymuszany...
Witam mamy problem z ladowaniem w takiej scanii.Alternator sprawdzany i regrnerowany.Z sterownikado alternatora ida dwa kabelki cienkie i na nich nie ma zadnego napiecia na zaplonie.Nie wiemy dokladnie czy ma tam byc sygnal pwm,czy poprostu zwykly plus 24v.Czy ktos jest w stanie podpowiedziec jaki tam potrzebny jest alternator konkretnie poniewaz poprzednicy...
Witam, Mam ten sam problem, nie mam ładowania akumulatora. Nie wymieniałem alternatora, Sprawdziłem na początek wzbudzenie na pinie przy alternatorze, brązowy kabel nie ma prądu, Po podaniu prądu alternator ładuje normalnie, Na szarym też nie mam nic ale to jest kontrola. Może być uszkodzony regulator? czy coś ze sterownikiem będzie? Oba kable od sterownika...
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
Kolega autor postu chyba nie czyta odpowiedzi na swoje pytania. Potrzebne jest wzbudzenie. Pewnie sterownik go nie "daje". Proponuję sprawdzić (zmierzyć).
Silnik Isuzu.Alternator Hitachi.Przewód niebieski z białym-kontrolka ładowania i sygnał na sterownik swiec żarowych.Zielony-obrotomierz.Biały-plus za stacyjką (chyba). Regulator wewnątrz alternatora.Alternator bardzo wysoko awaryjny.
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
To ja się podepnę, alternator posiadam z mazdy 626, bodajże 75A. Zacząłem od sprawdzenia jak połączone jest uzwojenie, było w gwieździe, oraz z pojedyńczymi uzwojeniami równolegle. rozłączyłem wszystko zachowując kolejności (A,B,C uzwojeń) i połączyłem szeregowo, i w trójkąt. Muszę jeszcze zakupić jakiś sterownik, myślałem o gt1500 z sterowaniem bez...
Po zasileniu wzbudzenia alternator możesz z biedą potraktować jak silnik bldc. Potrzebny będzie sterownik. I mocny zasilacz. Szczerze? To strzelanie z armaty do wróbla, taniej kupić silnik 400V 1,1kW
Jeden pin to wzbudzenie, czyli kontrolka ładowania. Drugi pin w tym złączu to sygnał obciążenia alternatora do sterownika silnika. Na trójkę przychodzą (jak dobrze pamiętam) diody wzbudzenia. Dwójka to zacisk prądowy B+ czyli wyjście na akumulator. Starsze nie wysyłały sygnału obciążenia, więc wystarczał jeden pin. Czy wsuwka czy śrubka to fantazja...
Witam auto jak w temacie vectra 1.9cdti 2005r jadąc po trasie zapaliła się kontrolka ładowania i po jakimś czasie akumulator sie rozładował i auto zgasło , wyjety został alternator i naprawiony , po odpaleniu kontrolka gaśnie ale sprawdzając miernikiem i tak niema ładowania a po jakimś czasie kontrolka od ładowania sie zapala na pracującym silniku wygląda...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
Pod jeden pin(bodajże prawy) podłączasz wzbudzenie(kontrolkę) a drugi zostawiasz wolny. Nie ma tu nic dziwnego. Drugi pin służy do informowania sterownika silnika o obciążeniu alternatora.
Wzbudzenie powinno się pojawić jak silnik będzie pracował. Drugi przewód to jest sygnał dla silnika, że alternator ładuje. Wymień regulator napięcia. Jeśli cały czas będzie komunikat to masz sterownik do naprawy.
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Gdzieś widziałem że można podłączyć żarówkę żeby działała jak kontrolka ładowania Nie w Fordzie. Wzbudzi się bez podłączonego sterowania, tyle że nie określisz w pełni sprawności regulatora - czy dogaduje się ze sterownikiem.
do sprawdzenia wiązka pod obudową filtra powietrza - często się przeciera. Te objawy, to brak ładowania. Alternator ma sygnał dfm, który "mówi" sterownikowi silnika, że się obraca, jeśli jest uszkodzony, nie wzbudzi się na wolnych obrotach. Sprawdź czy masz ładowanie po odpaleniu auta bez dodawania gazu, a następnie dodaj i powinno być. To że zginęło...
Z podanym wzbudzeniem 12V na wirnik powinno chodzić ze sterownikiem silnika bldc bez sprzężenia zwrotnego. Pewnie taki sterownik od hulajnogi widziałeś. Przerobiony alternator od bldc będzie zasadniczo różnił się tylko wymaganym prądem wzbudzenia generującym pole magnetyczne wirnika.
Witam Samochód jak w temacie kod silnika K4M-830. Ładowanie na wolnych obrotach powyżej 15V. Napięcie spada chwilowo do 13V i przygasają swiatła. Błąd w sterowniku UPC DF034-Typ alternatora. (Trzeba coś clipem programować??) Zmieniony został regulator napięcia. Niestety ten sam objaw. Podmieniony został alternator z takiego samego wozu, bez efektu....
W warsztacie w którym regenerowałem alternator nie chcieli mi zdradzać szczegółów, sami doszli do tego dopiero po tym jak dostali samochod wraz z tym już kilkakrotnie bezskutecznie naprawianym alternatorem. Problem prawdopodobnie tkwi w prądzie wzbudzenia alternatora, w starszym oprogramowaniu sterownika silnika były notoryczne problemy z zaświecającą...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
1,35, to nie pobór, nowe auta biorą po 8 - 9 amper. Zasilanie sterownika silnika, podzespołów wykonawczych, licznik, radio, nawiew albo oświetlenie wnętrza, alternator (wzbudzenie) to 1,35 to nie jest dużo. Na wyłaczonym zapłonie poniżej 50mA.
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Witam trafiła do mnie astra h 1.8xe 2005r. z problemem ładowania. Jest to auto z tzw. zagadek a mianowicie. Alternator z tego co wiem już 4 razy był na sprawdzeniu i wszystko ok. Ja sam w nim wymieniłem regulator i na maszynie ładuje a w aucie jak mu sie zechce raz ładuje raz nie. Główne przewody te grube wszystkie wymienione oraz nowy przewód wzbudzenia....
Sprawdź, czy alternator podłączony (B+, wzbudzenie), czy silnik ma masę. Gwoli ścisłości, M50 odpali bez czujnika poł. wału, sterownik liczy obroty z czujnika wałka rozrządu.
dobrze myśle że alternator ten dostaje tym kablem plusa z akumulatora wraz ze startem rozrusznika Źle myślisz, z alternatora wychodzą 3 kable: gruby czarny B+, który idzie do śruby + rozrusznika i zarazem do + akumulatora i dwa cienkie, niebieski D+, czyli wzbudzenie i lampka kontrolna ładowania oraz czarno-czerwony DF, informacja do sterownika silnika...
Jak się nie mylę to tam masz 4 przewody do podłączenia: masa, stały plus, plus po stacyjce oraz wzbudzenie alternatora. Więc można to zrobić a czy mechanicznie pasuje to już niech się ktoś wypowie inny. Nie potrzeba żadnego dodatkowego sterownika.
Nie raz tak jest, że alternator wzbudza się sam na wysokich obrotach, nie wiem czy ten też tak jest w stanie. Jutro wjeżdżam na kanał i dobiorę się do niego. Z tego co widzę nie jest tak najgorzej, wystarczy zdjąć koło i odkręcić półoś. Chodziło mi głównie o potwierdzenie, czy ten alternator jest klasycznie wzbudzany, czy sterowany jakimś sygnałem ze...
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne ,to wydaje się że ich prędkość obrotowa jest stała...
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
Oluś, nie ma tam żadnego LIN. To nie Jeep/Chrysler gdzie rzeczywiście LIN jest. Sterownik silnika moduluje sygnał PWM czy podnieść prąd wzbudzenia czy nie...
W tym obwodzie dioda nie ma większego znaczenia jak dla mnie jest podłączona do przewodu od alternatora wyłączającego kontrolkę czyli po wzbudzeniu alternatora regulator podaje napięcie do przekaźnika kontrolki z którego podłączono się do sterownika świec żarowych aby wyeliminować dogrzewanie.P
Według kolegi moto-kord A11 jest pinem sterownika połączonym z alternatorem być może to jest ten pin.Do alternatora dochodzą trzy przewody plus akumulatora,przewód obwodu wzbudzenia i przewód modulacji przez sterownik.To on głównie steruje prądem wytwarzanym przez alternator.
Kolego - jaka to centralka powie napis obcięty od dołu (na dole są opisy). Pewnie sterownik czujek ultradźwiękowych. D+ 61 to złącze "wzbudzenia" alternatora.
Witam mam problem z sterownikiem jego numer to po boschu 0 261 200 495 po VW 021 906 258A problem jest taki ze po wzbudzeniu sie alternatora sterownik sie wyłącza alternator jest ok podmieniałem na inny i dalej to samo jak napięcie przekroczy 12,7 to wtedy go odłącza a jak wiadomo ładowania w aucie jest 14,2, wiem ze na pewno jest to wina sterownika...
Czujnik tam jest 4-ro pinowy, okrągła wtyczka do niego przychodzi z plastikowego korytka. Napisał ci. Z tego korytka idzie zasilanie na wszystko co jest pod kolektorem, na czujnik wału, na czujnik oleju jeden i drugi, na wzbudzenie alternatora, na czujnik położenia przepystnicy, na wtryskiwacze. Jeśli nie możesz znaleźć, to sprawdź piny w sterowniku...
Witam.Jeżeli chodzi o odpalenie silnika z przycisku to raczej nie jest problem zrobic coś takiego.Jednak będziesz potrzebował jakiś mały sterownik aby po odpaleniu silnika gdy przez pomyłkę nacisnoł byś start ponownie to żeby nie wybiło rozrusznika na odpalonym silniku bo wtedy zęby i wieńca i rozrusznika ucierpią takie zabezpieczenie.Możesz jednak...
Witam, skoda octavia II 1.9 TDI BJB, czy prąd wzbudzenia alternatora załączy zwykły samochodowy przekaźnik 12V 30/40A, czy szukać jakiegoś mniejszego np. od sterownika alarmu samochodowego 12V 10A ?
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu. Nie prawda, silnik gdy tylko złapie, sprzęgło odśrodkowe zespala silnik z kompresorem.Nikt nie...
Tak, nie widzi, że jest odpalone i do tego właśnie jest kabel idący od centralki i kończy się owinięciem na przewodzi zapłonowym. Wymieniłem go ale nie pomogło. Reszta przewodów jest również sprawna. Rozebrałem sterownik wszystko wygląda dobrze. Dobrym rozwiązaniem będzie dołożenie przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora, który odetnie napięcie...
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek i elektroniki, po odpięciu akumulatora przy pracującym silniku. Uzwojenie wzbudzenia jest sterowane w sposób "ciągły". Cudzysłowie...
Przy 300obr/min sądzę, że płynność hamowania nie będzie taka ważna (uśredni się). Diody faktycznie chyba usunę. A tak wogóle, to wybór padł na alternator bo: 1. jest tani (używany za 80zł, nowy za 250zł) 2. jest na niskie napięcie 3. ma stosunkowo dużą moc, czyli stanowi duże obciążenie. A ma ktoś może gdzieś jakąś ofertę z prądnicami na niskie napięcie?...
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5. Takie rzeczy są ale nie Fabii 1. Tam jest tylko sygnał zwrotny z alternatora do ECU jakie jest jego aktualne obciążenie. I nie jest wzbudzany z ECU ,od tego alternator ma wbudowany regulator a jego zasilanie/wzbudzenie idzie z modułu centralnej elektryki...
W tym sterowniku można regulować napiecie ładowania.Pamiętam że kiedyś podpinalem DRB i byla funkcja "alternator field adjusting",co można tłumaczyć jako regulacja pola wzbudzenia alternatora.
Witam w alternatorze uszkodzona jedna z diod wzbudzenia,a co do grzania świec to najpierw sprawdz bezpiecznik a potem sterownik świec
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
O wymianie rozrządu z alternatorem jeszcze nie słyszałem ( mam piątą renówkę a w ogóle to chyba 18 -ty pojazd) Alternator w tym modelu może być chłodzony wodą ( u mnie w 2.0 T jest) Sterownik silnika pojazdu to nie zabawa dla amatorów, więc ta wiedza nie jest Ci potrzebna. Moim zdaniem jest tu coś z komunikacją do sterownika, nie działa zwrotna informacja...
Czy ktoś z kolegów naprawiał sterowniki (regulatory) agregatów prądotwórczych? Chodzi mi o te starsze typy - sprzed lat 20 - 25. Co do regulatorow dla genratorow: Niedawno naprawilem genrtor BOSCH 3f/220V/200Hz o mocy 20kW, na pewno trzba by bylo sprwadzic jaki prad potrzebje do wzbudzenia przy obciazeniu(mostek i zarowke w szereg z uzwojeniem wzbudzenia...
Witam!mam problem z autkiem jak w temacie. Autko ciężko odpala i nie wkreca się na obroty powyżej 3500obr/min. Komputer wywala błąd P1635-Układ kontroli silnika - sterownik ECM(sygnał niski).Sprawdzone świece żarowe, przekaźniki, masy pojazdu. Do tego na liczniku nie pokazuje temperatury silnika. W parametrach jednak pokazuje temp. prawidłową. W parametrach...
To ja poproszę o taki test zdjęcia klemy w aucie gdzie wszystko jest po CAN, łącznie z alternatorem który ma zacisk cyfrowy LIN a nie wzbudzenie D+. Nie partycypuję w kosztach naprawy, tylko uprzedzę że można trafić na auto które sterowniki ma z zaszytym VIN i nie masz możliwości podmiany bez ASO i wgrywania softu. Koszt wymiany i zaprogramowania to...
A instalacja w wiązce jest sprawna, nie przetarta, nie "przytrzaśnieta" niczym, nie nosi śladów przytarć Dzięki za wskazówkę. Instalacja nie wykazuje śladów ingerencji i w tym modelu jest "na wierzchu" silnika. Jest przejście pomiędzy B+ na akumulatorze i przejście do sterownika od alternatora. Masy na obu prawidłowe. Jutro sprawdzę wszystkie zasilania...
Czy ktoś może się orientuje, dlaczego w Corsie C(2001r) z silnikiem Z10XE świeci kontrolka ładowania, a ładowanie jest w granicach przyzwoitości tzn. 14,1V na AQ ?? Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie i po jakimś czasie się znowu zapala, przestaje działać obrotomierz i prędkościomierz. Zczytałem kody błędów i pokazało mi P0107 i U2107...
webasto ma czujnik na podszybiu przy wycieraczce. Czujnik działa na zasadzie bimetalu, jak uszkodzony dla sprawdzenia mozna go zewrzeć. Napięcie pełne 12V. Na sterownik od webasta masz prąd od tego czujnika (czarny) i prąd wzbudzenia alternatora (niebieski) No i stały + chyba czerwony. Jesli napiecia są, sprawdz pompkę. Jesli ok, swieca w webasto no...
Ich tester był rozładowany odczyt dokonany jakims badziewnym testerem do bateri plus probowka , tyle mieli. Generalnie porażka jeśli sprzęgło alternatora padnie to do wymiany cały alternator tak tam jes txd. Ostatnio ( pare miesięcy temu) dostalem od nich fiestę także po wymianie rozrusznika ... okazało się że masa była urwana . Poczytam sobie o tym...
Do honhor . Przy tak wielkim przełożeniu gdy alternator się wzbudzi i będzie chciał ładować akumulator obroty na wiatraku spadom prawie do zera i tak odnowa rozpędzanie i hamowanie więcej strat niż pożytku Wyobrażam sobie to tak. Alternator nie jest samowzbudny, każdy h darrieus ma jedne optymalne obroty wlasciwe dla siebie. Zrobię sterownik na Procesorku...
wróciłem do punktu wyjścia. Ściągnąłem to co robiłem przy tych przekaźnikach i dalej pipczy, czyli akurat to nie ma na to wpływu. Czy jest taka mozliwosc, że jak jest zapisany jakiś błąd w sterowniku, albo jak jakiś moduł nie dostaje informacji, ze jest wzbudzony alternator to bedzie pipczec licznik po przekroczeniu tych 1800 obrotow ? bo nie ma teraz...
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około 2tyś. RPM. Efekt jest taki, że kontrolka ładowania zapala...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
Nie wiem jakw HDI, ale impulsy o pracy silnika są pobierane z czujnika położenia wału korbowego. Alternator jest połączony ze sterownikiem silnika i to w celu wzbudzania. Ponadto radio jest uruchamiane przez magistralę kmunikacyjną, czyli kodem. Więc niestety BSI musi być aktywny. Pozostaje zatem przekręcenie stacyjki i wykupienie kolejnej porcji słuchania....
Częsty problem w Ford to sterownik żaluzji chłodnicy - LIN idzie do alternatora i do sterownika żaluzji i tutaj jest zielono. Dodano po 1 https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Myślę że to może być dobry trop ;) Dzięki, dam znać. Dodano po 11 A więc tak: Sprawdziłem , przypominam - ładowanie na wyższych obrotach jedynie...
Witam, panowie nie daje rady z ta kontrolka. Ładowanie jest, modułu eld wg mnie brak. Napiecie na kontrolce od strony zapłonu. Brak zwarcia na wiazce potwierdza to rownież gasniecie jej po wyjeciu wtyczki z alternatora. Hm ... chyba nue sprawdziłem jeszcze napiecia na wtyczke alternatora po zapłonie, ale czy w momencie wzbudzenia kontrolka i tak nie...
Nie mam przejścia od regulatora do 10 C2 - generator Field driver, co na tym przewodzie jest ? Sterowanie wzbudzenia PWM ? Na drugim przewodzie 25 C3 jest zachowana ciągłość Dodano po 18 Nie mam też przejścia od 4 C1 do wtyczki czujnika temperatury akumulatora, od 15 C3 jest przejście. Dodano po 6 Popełniłem błąd pomiaru, mam wszystkie przejścia, i...
Jeżeli tak to może być ale swoją drogą uszkodzony jest regulator w altrnatorze. Gratuluje pomysłu (wynalazku). ;-) Dodano po 8 Kolego "Murek" my piszemy o przekaźniku który kolega" Guci" zastosował w swoim wynalazku. Te dwa przekaźniki które widać na zdjęciu obok sterownika świec żarowych to jeden jest od świec a drugi rozłącza prąd wzbudzenia alternatora...
Witam, Z fotki raczej nie wiele wynika, w/g mnie jest to mikroprocesorowy sterownik kontrolujący napięciem wzbudzenia wirnika prądnicy trójfazowej. Musiałbyś podać więcej detali by coś więcej wydedukować. Jeżeli moje spojrzenie jest prawidłowe to mógłbyś zastanowić się nad możliwością zastosowania regulatora do alternatora trójfazowego np. do alternatora...
Sterownik znajduje się przy przednim słupku po stronie kierowcy. Odłączyłem wtyk i sprawdziłem ciągłość przewodu regulator napięcia - sterownik oraz czy ten przewód ma poprawną izolację i nie wykryłem usterek. Pozostaje już tylko wyciągnąć alternator i sprawdzić to, o czym pisze facio41 - ciągłość i izolację uzwojenia wzbudzenia. Oczywiście sprawdzę...
ok a od czego jest w takim razie biały( lub szary ) przewód? Jeśli dobrze rozumiem to tak to wygląda: Czerwony - plus brązowy - masa niebieski - 12 V z alternatora niebiesko-biały - diagnoza czarny - sygnał z klimatronka, wzbudzenie zielony - plus na pompkę ? biały (szary) - ? Edit: Dziś obejrzałem ten sterwonik od saaba i rzeczywiście jest dodatkowa...
Masło maślane, bez ładu i składu - czytać się nie da... Alternator Mitsubishi i co z tego? Dobre produkty, moim skromnym zdaniem lepsze od Valeo. Wzbudzenie ma połączenie z BSM, a to komunikuje się z BSI. Webasto fabryczne jest sterowane przez ECU silnika. Jest ze sterownikiem? Musi być dołożona pompa obiegowa. Moje auto też jest z Danii i nic nie kradnie...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Zrobiłem tak: Regulator alternatora został przerobiony, to znaczy przecięte ścieżki i wyprowadzone na zewnątrz kable. W przypadku pozycji ładowanie wszystko jest jak fabrycznie, w przypadku pozycji spawanie zewnętrzny układ na LM338 przejmuje stopniową regulację napięcia wzbudzenia. Akumulator jest zabezpieczony heblem prądowym na moment spawania. Teoretycznie...
Witam Potrzebuje podpowiedzi pomocy na jednoznazcze stwierdzenie czy problem leży w PCM czy w alternatorze, jak to sprawdzić. Kabel biały na pin 32 - sprawdzony ok Kabel brązowy na pin 72 - sprawdzony ok kabel pomarańczowy na pin 52 - sprawdzony ok,jest na nim 12V na stałe. Gruby kabel od altka do aku sprawdzony, mostkowany innym grubym przewodem bez...
Piszesz, że masz VAG-a. Przecież możesz nim sprawdzić wszystkie lampki w liczniku /test elementów wykonawczych/. Twoje problemu nie są spowodowane uszkodzeniem LED-a. On tylko sygnalizuje stan ładowania akumulatora i nie służy do wzbudzenia alternatora jak to ma miejsce w starszych autkach. Ja bardziej stawiam na uszkodzone okablowanie. Sprawdź wiązkę...
Odłącz przewód "przebudzenia" (= wzbudzenia) od alternatora, w to miejsce podłącz inny przewód i przez żarówkę 2W do plusa akumulatora. Sprawdź napięcie na akumulatorze po odpaleniu auta, powinno być >14V. Jeśli tak jest to alternator jest ok szukaj uszkodzenia gdzie indziej.
Znajomy miał identyczny problem co kolega maniekn27 tyle że ten silnik siedzi w Oplu Combo (silnik 1,7 cdti Isuzu) Specjalista od alternatorów wymienił zdaje sie tylko mostek prostowniczy i pomogło, tyle że gdzieś po 2 tyg. było to samo. Usterka była o tyle ciekawa że kontrolka ładowania praktycznie nigdy nie gasła a ładowanie było jak by nigdy nic,...
wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora wzbudzenie alternatora corsa
inwerter orvaldi otwarcie drzwi uzbraja podświetlenie łącznika
lodówka turystyczna granat audio
Volvo V50 2.0D 2004 - Problemy z rozruchem poniżej 5°C Jak przywrócić ustawienia fabryczne w telewizorze Philips?