Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA. Klema bez czujnika. Wiązka przedzwoniona,sprawdzona już kilka razy i jest ok Więc pewnie pozostanie sterownik silnika. Jeżeli wzbudzenie zanikałoby ze sterownika to czy w tym przypadku jest możliwość uszkodzenia alternatora? Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/5199349300_...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Częsty problem w Ford to sterownik żaluzji chłodnicy - LIN idzie do alternatora i do sterownika żaluzji i tutaj jest zielono. Dodano po 1 https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Myślę że to może być dobry trop ;) Dzięki, dam znać. Dodano po 11 A więc tak: Sprawdziłem , przypominam - ładowanie na wyższych obrotach jedynie...
Dzień dobry, Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu z ładowaniem, którego brak. Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu. Od alternatora idą dwa cienkie przewody. Według schematu od Peugeota 807 jeden biegnie do BSI, a drugi do sterownika silnika. Do czego służą te kable ? Domyślam się że jeden odpowiada za wzbudzenie się alternatora. Czy wzbudzeniem...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Witam.Jeżeli chodzi o odpalenie silnika z przycisku to raczej nie jest problem zrobic coś takiego.Jednak będziesz potrzebował jakiś mały sterownik aby po odpaleniu silnika gdy przez pomyłkę nacisnoł byś start ponownie to żeby nie wybiło rozrusznika na odpalonym silniku bo wtedy zęby i wieńca i rozrusznika ucierpią takie zabezpieczenie.Możesz jednak...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
ok a od czego jest w takim razie biały( lub szary ) przewód? Jeśli dobrze rozumiem to tak to wygląda: Czerwony - plus brązowy - masa niebieski - 12 V z alternatora niebiesko-biały - diagnoza czarny - sygnał z klimatronka, wzbudzenie zielony - plus na pompkę ? biały (szary) - ? Edit: Dziś obejrzałem ten sterwonik od saaba i rzeczywiście jest dodatkowa...
Dzień dobry wpadłem na pomysł zbudowania ładowarki do akumulatorów mam silnik 12V który napędza alternator 24 V wszystko się kręci tylko mam problem z wzbudzeniem alternatora ma on 5 pinów i nie wiem jak się podpiąć proszę o pomoc.
Witam! To mój pierwszy raz:D ; proszę o wyrozumiałość. CC 899 z 93 roku z alternatorem. Nie ładuje akumulatora i jednocześnie podczas rozruchu nie świeci kontrolka ładowania akumulatora.Zaznaczam, że usterka narastała (chyba) jak były mrozy więc nie od razu zauważyłem. Czy jest możliwe, że przepalona żarówka może spowodować taki efekt? Ze schematu wynika...
Witam. Kupiłem agregat prądotwórczy PAD-20-3/400/R z wojska, jednak agregat nie posiada żadnego pulpitu sterowniczego ponieważ pracował w komplecie z innymi. Agregat zasilany jest silnikiem spalinowym. Silnikowi zrobiłem remont i pracuje bez zarzutu. Posiada alternator i rozrusznik elektryczny na 24V. Problem pojawia się przy prądnicy. Prądnica posiada...
Zrobiłem tak: Regulator alternatora został przerobiony, to znaczy przecięte ścieżki i wyprowadzone na zewnątrz kable. W przypadku pozycji ładowanie wszystko jest jak fabrycznie, w przypadku pozycji spawanie zewnętrzny układ na LM338 przejmuje stopniową regulację napięcia wzbudzenia. Akumulator jest zabezpieczony heblem prądowym na moment spawania. Teoretycznie...
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Witam Mam problem z ładowaniem w opelku astrze 1,8 mono wtrysk, napięcie na zaciskach 13,6v stałe nawet po zwiękaszniu obrotów, po właczeniu np. świateł spadek na 13,3v, więc wymieniłem regulator to samo sprawdziłem wszystkie kable i masy wszystko gra, kolegas podpowiedział mi że może mały jest prąd wzbudzenia altka i winę może za to ponośić żarówka...
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Witam! Mam pewną obawę do rozwikłania. Mam taki alternator najprawdopodniej Marelli 63377002 912874 Z tyłu ma dwa wyjścia zapewne są to D+ i B+ Otóż mam takie pytanie do bardziej doświadczonych osób, czy podpinając do niego bezpośrednio jakiś odbiornik prądu po rozpędzeniu tego alternatora popłynie prąd na odbiorniku? Wiem, że pomiędzy D+ a B+ daje...
Dzień dobry, Chciałbym Was bardzo prosić o pomoc w rozwiązaniu irytującego mnie problemu ze wzbudzaniem alternatora. Mam aktualnie w ciągniku zamontowany alternator Elmot 125 czyli typowy alternator z fiata czy z żuka. Wzbudzany jest on żarówką (kontrolką) 2W. Problem w tym, że aby to wzbudzenie nastąpiło, muszę zrobić przygazówkę do 1300obr/min. Jest...
witam. nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam posta, nie moglem jednoznacznie okreslic a rzecz dotyczy samochodu- alternatora. chodzi mi o najprostszy uklad (nie znam sie na elektronice, chyba ze zlece wykonanie zakladowi rtv) jaki moge wpiac w przewod wzbudzenia alternatora, zeby za kazdym razem po podaniu napiecia wzbudzal go z 10 sekundowa zwloka...
Witam Posiadam agregat 50 kw ( Chiński) który zachowuje się bardzo dziwnie. Prądnica synchroniczna szczotkowa z avr-em i mostkiem diodowym trójfazowym do wzbudzenia. AVR mierzy napięcie na wszystkich 3 fazach i steruje wzbudzeniem pochodzącym z dodatkowego uzwojenia. Po uruchomieniu agregatu woltomierz pokazuje napięcie 2-3 V na każdej fazie . Dopiero...
Buduję małą elektrownie wiatrową na starym alternatorze i chodzi o to że jakby nie było wiatru to alternator i tak będzie ciągnął prąd na pobudzenie w grę jedynie wchodzi ręczne wyłączanie alternatora od akumulatora ale jeżeli będzie to w nocy to rozładuje się akumulator. Istnieje jakaś możliwość jak np. uruchomienie go bez pobudzenia??
Witam. Jak wzbudzić alternator WAI 21830N - klon Hitachi LR1100-502. Corsa C 1,7DTI. Podpiąłem żarówkę 10W do pinu L i przebiło regulator. Czy żarówka była za mocna, czy coś źle podpiąłem? Poniżej zdjęcie na którym jest gniazdo alternatora.
Witam. Mam problem ze swoim altkiem. Gdy odpalę silnik świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje. Po dodaniu gazu do ok. 1900-2000tys. ładowanie załącza się, i na akumulatorze jest już normalne 14.3-14.4v. W jaki sposób mogę naprawić tę usterkę? Alternator Bosch 90A
Witam. Poszukuję schematu sterownika silnika BLDC, którym w moim przypadku jest alternator samochodowy. Alternator posiada 3 wyprowadzenia po 4 przewody. Po rozrysowaniu wychodzi że jest połączony w trójkąt mimo,że większość alternatorów ma połączenie w gwiazdę jeżeli ma uzwojenie na wirniku. Ten alternator ma właśnie uzwojenie na wirniku,a google twierdzi,...
Alternator Golf II jako generator prądu.. Jestem w trakcie budowy prostego generatora prądu z alternatora i mam problem z samoczynnym wzbudzeniem alternatora. Rozpędzam alternator wiertarką do ponad 2000 obr/min i alternator nie może zaskoczyć, dopiero jak przyłożę napięcie +12V do wirnika to zaczyna produkować prąd (linia przerywana na schemacie),...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam, mam problem tego typu, że alternator wytwarza mi 14,4V tylko po podaniu napięcia na zacisk wzbudzenia. Sprawdziłem całą wiązkę wzbudzenia i jest cała aż do licznika. Tam moja wiedza się kończy. Nie wiem jak ugryźć temat. Moje pytanie : czy stacyjka steruje wzbudzeniem, czy już tylko z licznika ma wyjść napiecie? Alternator po remoncie, w warsztacie...
Witam. Mam problem z alternatorem MAN-a TGS. Dziwny przypadek. Alternator ładuje dopiero gdy choćby na chwilę podgonić obroty - chyba sam się wzbudza. Napięcie wzbudzenia (15) z ZBR przychodzi - sprawdzane pod obciążeniem żarówką 21W. Alternator po starcie silnika daje impulsy do ZBR ale mają one apliktudę 10Vpp i nie są prostokątem a bardziej górna...
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
wzbudzenie alternatora idzie ze sterownika instalacji elektrycznej a nie z modułu komfortu.
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Czy ktoś z kolegów wie jak podłączyć ten alternator poza samochodem a konkretnie co podłączyć na piny 1i2 regulatora aby go wzbudzić , w samochodzie są podłączone pod sterownik silnika
Jeśli złodziej zasili sam sterownik "plusem po stacyjce", to faktycznie uruchomi silnik, ale pod warunkiem, że silnik nie ma niezbędnego osprzętu potrzebującego tego plusa (np: zasilanie wtryskiwaczy, pompy paliwa). Ale w takim wypadku raczej nic nie zrobisz, bo - choćby w alternatorze - nie będzie wzbudzenia (zakładamy, że sam się nie wzbudzi), a sam...
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Silnik Isuzu.Alternator Hitachi.Przewód niebieski z białym-kontrolka ładowania i sygnał na sterownik swiec żarowych.Zielony-obrotomierz.Biały-plus za stacyjką (chyba). Regulator wewnątrz alternatora.Alternator bardzo wysoko awaryjny.
wg mnie to na jednym styku alternatora jest wzbudzenie +12v (d+) a na drugim sygnal obciazenia alternatora dfm i ten powinien isc do sterownika silnika zeby ten wiedzial ze ma podniesc obroty , sprawdz czy masz wzbudzenie
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Witam, Mam ten sam problem, nie mam ładowania akumulatora. Nie wymieniałem alternatora, Sprawdziłem na początek wzbudzenie na pinie przy alternatorze, brązowy kabel nie ma prądu, Po podaniu prądu alternator ładuje normalnie, Na szarym też nie mam nic ale to jest kontrola. Może być uszkodzony regulator? czy coś ze sterownikiem będzie? Oba kable od sterownika...
Witam mam pytanie odnośnie wzbudzenia alternatora w VW Polo 2008r. 1.4 tdi, Brak ładowania akumulatora, alternator sprawny sprawdzony, okazuje się że nie ma wzbudzenia, proszę podpowiedzcie mi skąd idzie wzbudzenie ? Czy ze sterownika silnika?
Witam mamy problem z ladowaniem w takiej scanii.Alternator sprawdzany i regrnerowany.Z sterownikado alternatora ida dwa kabelki cienkie i na nich nie ma zadnego napiecia na zaplonie.Nie wiemy dokladnie czy ma tam byc sygnal pwm,czy poprostu zwykly plus 24v.Czy ktos jest w stanie podpowiedziec jaki tam potrzebny jest alternator konkretnie poniewaz poprzednicy...
Witam auto jak w temacie vectra 1.9cdti 2005r jadąc po trasie zapaliła się kontrolka ładowania i po jakimś czasie akumulator sie rozładował i auto zgasło , wyjety został alternator i naprawiony , po odpaleniu kontrolka gaśnie ale sprawdzając miernikiem i tak niema ładowania a po jakimś czasie kontrolka od ładowania sie zapala na pracującym silniku wygląda...
Bład dotyczy ładowania, ale nie musi byc spowodowany usterką elektryczną. Po prostu silnik ma za niskie obroty aby alternator mógł sie wzbudzić i sterownikowi brakuje tego sygnału. Wykrywa sobie prace silnika na podstawie innych czujników a ze alternator sie nie wzbudza to rejestruje błąd. Odłacz wtyczke od czujnika temperatury i jesli wtedy odpali...
Szczotki OK, wirnik obraca się lekko i nie haczy. No może przeciąłeś któreś uzwojenie, skoro silnika nie można uruchomić, to musi być jakiś sygnał do sterownika że coś nie gra? Ale nie chce kręcić rozrusznik czy nie odpala? Jak podepniesz wzbudzenie to alternator ciężko, ale powinien się obracać. Dziwne by w ogóle się nie obracał.
Kolega autor postu chyba nie czyta odpowiedzi na swoje pytania. Potrzebne jest wzbudzenie. Pewnie sterownik go nie "daje". Proponuję sprawdzić (zmierzyć).
Rozumiem,że sterownik silnika pomaga się wzbudzić alternatorowi. Bo nie ma ładowania po uruchomieniu silnika do momentu podwyższenia obrotów silnika.Wydaje mi się,że pomoc we wzbudzeniu powinna być na pinie nr 1 złącza regulatora.
Pod jeden pin(bodajże prawy) podłączasz wzbudzenie(kontrolkę) a drugi zostawiasz wolny. Nie ma tu nic dziwnego. Drugi pin służy do informowania sterownika silnika o obciążeniu alternatora.
Czy mógłbyś rozrysować kostkę i łopatologicznie pokazać co i gdzie i ile podać żeby go wystartować chwilowo zbieram informacje i czekam na pompkę u mnie 0 reakcji po poskładaniu i podłączeniu do samochodu a i co masz na mysli z sygnalem z klimatyzacji? Z tego co czytalem to jest tylko + 12v GDN sygnal z kluczyka i czujnika temperatury i alternator wzbudzenie...
osobna żelka na wzbudzenie? taka alarmowa powiedzmy 7 albo 9 Ah ? Masz może zdjęcia tego wału altka jak go wyrzeźbiłeś?
Wzbudzenie powinno się pojawić jak silnik będzie pracował. Drugi przewód to jest sygnał dla silnika, że alternator ładuje. Wymień regulator napięcia. Jeśli cały czas będzie komunikat to masz sterownik do naprawy.
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
Gdzieś widziałem że można podłączyć żarówkę żeby działała jak kontrolka ładowania Nie w Fordzie. Wzbudzi się bez podłączonego sterowania, tyle że nie określisz w pełni sprawności regulatora - czy dogaduje się ze sterownikiem.
do sprawdzenia wiązka pod obudową filtra powietrza - często się przeciera. Te objawy, to brak ładowania. Alternator ma sygnał dfm, który "mówi" sterownikowi silnika, że się obraca, jeśli jest uszkodzony, nie wzbudzi się na wolnych obrotach. Sprawdź czy masz ładowanie po odpaleniu auta bez dodawania gazu, a następnie dodaj i powinno być. To że zginęło...
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Jeden pin to wzbudzenie, czyli kontrolka ładowania. Drugi pin w tym złączu to sygnał obciążenia alternatora do sterownika silnika. Na trójkę przychodzą (jak dobrze pamiętam) diody wzbudzenia. Dwójka to zacisk prądowy B+ czyli wyjście na akumulator. Starsze nie wysyłały sygnału obciążenia, więc wystarczał jeden pin. Czy wsuwka czy śrubka to fantazja...
dobrze myśle że alternator ten dostaje tym kablem plusa z akumulatora wraz ze startem rozrusznika Źle myślisz, z alternatora wychodzą 3 kable: gruby czarny B+, który idzie do śruby + rozrusznika i zarazem do + akumulatora i dwa cienkie, niebieski D+, czyli wzbudzenie i lampka kontrolna ładowania oraz czarno-czerwony DF, informacja do sterownika silnika...
Sprawdź, czy alternator podłączony (B+, wzbudzenie), czy silnik ma masę. Gwoli ścisłości, M50 odpali bez czujnika poł. wału, sterownik liczy obroty z czujnika wałka rozrządu.
Jak się nie mylę to tam masz 4 przewody do podłączenia: masa, stały plus, plus po stacyjce oraz wzbudzenie alternatora. Więc można to zrobić a czy mechanicznie pasuje to już niech się ktoś wypowie inny. Nie potrzeba żadnego dodatkowego sterownika.
1,35, to nie pobór, nowe auta biorą po 8 - 9 amper. Zasilanie sterownika silnika, podzespołów wykonawczych, licznik, radio, nawiew albo oświetlenie wnętrza, alternator (wzbudzenie) to 1,35 to nie jest dużo. Na wyłaczonym zapłonie poniżej 50mA.
Witam trafiła do mnie astra h 1.8xe 2005r. z problemem ładowania. Jest to auto z tzw. zagadek a mianowicie. Alternator z tego co wiem już 4 razy był na sprawdzeniu i wszystko ok. Ja sam w nim wymieniłem regulator i na maszynie ładuje a w aucie jak mu sie zechce raz ładuje raz nie. Główne przewody te grube wszystkie wymienione oraz nowy przewód wzbudzenia....
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5. Takie rzeczy są ale nie Fabii 1. Tam jest tylko sygnał zwrotny z alternatora do ECU jakie jest jego aktualne obciążenie. I nie jest wzbudzany z ECU ,od tego alternator ma wbudowany regulator a jego zasilanie/wzbudzenie idzie z modułu centralnej elektryki...
Nie raz tak jest, że alternator wzbudza się sam na wysokich obrotach, nie wiem czy ten też tak jest w stanie. Jutro wjeżdżam na kanał i dobiorę się do niego. Z tego co widzę nie jest tak najgorzej, wystarczy zdjąć koło i odkręcić półoś. Chodziło mi głównie o potwierdzenie, czy ten alternator jest klasycznie wzbudzany, czy sterowany jakimś sygnałem ze...
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora wzbudzenie alternatora ursus
sprężarka lodówce zawór ograniczający ciśnienie oleju odbiornik zdalnego sterowania
Schemat zasilacza Hormann ProMatic 4: diagnostyka i naprawa Wymiana tonera zamiennika w Xerox WorkCentre 6605: chip i aktywacja