W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam. W tym rozwiązaniu nie ma możliwości regulacji napięcia wyjściowego. Wzbudzenie pochodzi od magnesu trwałego. Prawda. W podobnych silnikach Simson (wózki DUO 4)postępowałem w ten sposób, że stosowałem trzy identyczne cewki stojana. Z tego wychodziło połączenie w gwiazdę. Następnie prostowniki (jednopołówkowe :cry:) Bardzo złe rozwiązanie w postaci...
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
zwalnia Zwalnia w czarnym gramofonie to diagnoza prosta - niekoniecznie naprawa dźwięk staje się niewyraźny. O ile elektronika nie wpływa na sygnał, starośc wkładki ??? Dodatkowo "buczenie". Na części płyt prawie niesłyszalne, na innych aż przeszkadzające. Ale tu mówię tylko o nowych, stare to stare. Buczenie jest dosc popularne w "czarnych gramofonach"...
Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek i elektroniki, po odpięciu akumulatora przy pracującym silniku. Uzwojenie wzbudzenia jest sterowane w sposób "ciągły". Cudzysłowie...
Mam małe pytanko. Mam alternator wolnoobrotowy w elektrowni.Pomyślałem że jeśliby do plusa z akumulatora podpiąć prostownik a do wzbudzenia ( za kontrolką) - prostownika to kontrolka nie rozładowywała by mi akumulatora bo prąd na wzbudzenie szedłby z prostownika. Napiszcie czy dobrze kombinuję. Dzięki
Nie wiem, jak elektronika w tym agregacie mierzy prąd obciążenia. Prawdopodobnie nie mierzy bo obciążając (krótkotrwale przeciążając) poszczególne fazy osobno nie dochodzi do odcinania napięcia na wyjściu a jedynie do dużych jego wahań.. Czy na pewno każdą fazę osobno próbowałeś obciążać? Bo moim zdaniem wygląda na to, że prąd wzbudzenia jest wytwarzany...
Podaj na uzwojenie wirnika 12-24V z prostownika na chwilę. Odłącz diody, żeby nie spalić. Brak magnetyzmu szczątkowego.
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Sprawdz czy podaje jakies napiecie na pierscieniach wirnika.Sprawdz tez mostek prostowniczy.Jezeli agregat byl rozbierany mogl sie rozmagnesowac,nalezy wtedy za pierwszym razem podac mu napiecie na wzbudzenie np. z prostownika samochodowego ok 12V-18V
Poprzez brak ładowania ja rozumiem konkretną sytuację, gdy po uruchomieniu silnika kontrolka na obrotomierzu ze świecenia zaczyna się "jarzyć". Jest to na obrotach jałowych i niewiele wyższych. W trakcie jazdy poza miastem (ściślej bez potrzeby wchodzenia na obroty jałowe)- wszystko jest OK. W mieście na światłach kierunkowskazach silnik zaczyna gasnąć...
Napięcie przy żarówkach przy ok 3 tyś obr 8,2V 7,0V 1,5V to ta co wcześniej dawała o 1Vmniej Teraz odepnij od prostownika, zasil wzbudzenie 12v i mierz jeśli będzie tak samo to uzwojenie, jeśli jednak napięcia się wyrównają to prostownik. Ale ja te żarówki podłączyłem bezpośrednio do końcówek uzwojeń a wirnik zasiliłem bezpośrednio z aku. Alternator...
To jest silnik prądu stałego obcowzdbudny. Należy zasilić zarówno stojan jak i wirnik. Przy czym wzbudzenie należy zasilić najpierw aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika. Prostownik sterowany czy to w formie triak + mostek czy normalny prostownik tyrystorowy będą najtańszymi rozwiązaniami. Jeśli decydować się na transformator to szukałbym jakichś...
Wardburgi odkąd pamiętam (353, 353S, 353W, 1.3) miały alternator nie prądnicę... opis styków też pasuje do alternatora. DF to wzbudzenie (67), D+ to + z prostownika pomocniczego (51), B+ to + z prostownika głównego (30) a D- to masa (31). http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/tech... Regulator polecam od Fiata 125 lub Poloneza.
Witam, mam na stole podobno nową prądnice p20d. Oryginalnie ma być w niej minus na masie? Teraz gdy podłączę prostownik plus na wzbudzenie i złącze od strony łożyska a minus na obudowę to kręci się w lewo(przeciwnie z prawidłowymi obrotami). Dlaczego tak jest i jak to zmienić? Miała być zamontowana zamiast innej w c360. Tam też jest minus na obudowie....
Po zamianie selenowego prostownika na diodę krzemową (jednopołówkowy prostownik napięcia anodowego) - napięcie zwiększy się nie więcej, niż o 10-12 V. ECL82 takie zwiększenie niczym nie zagraża. Dla przykładu schemat wzmacniacza. W ostateczności jeśli będzie wzbudzenie przy odbiorze można zwiększyć opór rezystora, włączonego między kondensatorami filtru,...
Miałem kiedyś uszkodzony autotransformator regulacyjny i tym samym brak napięcia na prostowniku PR2. Wzbudzenie prądnicy było maksymalne i już przy częstotliwości 40 Hz międzyfazowe napięcie wyjściowe prądnicy dochodziło do 450V. Zastępczo podłączyłem prostownik dający napięcie około 17V i tak agregat pracował do czasu przewinięcia autotransformatora...
Wobec powyższego, gdzie tu owa "regulacja napięcia", pytam retorycznie? W tym samym miejscu, gdzie jest w układzie oryginalnym z alternatorem. Albo wzbudzenie max, albo jego brak, przy dwustanowej pracy regulatora, liczy się wartość średnia, nie przekraczająca 14,5V mierzonego na zaciskach akumulatora.
hmm rozwiązanie takie stosuje sie powszechnie w motocyklach honda yamaha kawasaki itp.. . z alternatora wychodza 3 fazy a wzbudzenie jest na magnesch stałych . prostownik raem z regulatorem jako jeden moduł przykrecany do ramy dla odprowadzenia ciepła . Mysle ze rozsadnie pod wzgledem strat mocy i wydzelanego ciepła było by zastosowanie prostownika...
A w czym masz problem? Nie umiesz wyjąć diod wzbudzenia? Albo przerobić układ na 9 diodowy? Wyrzucasz przekaźnik, lampkę na wzbudzenie i inny regulator. Prosty układ jak nie wiem co. Znalazłeś materiały na forum jawy?
Zamontowałem teraz inny z 3 wejściami i podłączyłem tak: DF-wiadomo wzbudzenie z wirnika DF 61- do prostownika z nr. 61 oraz do kontrolki ładowania D- MASA i teraz pytanie czy podłączyłem dobrze D+ do puszki bezpieczników gdzie po przekręceniu kluczyka wychodzi + bo bezpośrednio pod + to dioda cały czas świeciła i teraz pytanie (bo kontrolka nie zapala...
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
dzisiaj grzebałem w instalacji i odkryłem żarówka od ładowania im więcej ma wat to większy prąd idzie na wzbudzenie mała żarówka 1,2W daje 1,40V a jak dam 10W to daje 5,4V i moje pytanie brzmi ile voltów powinno być na wzbudzeniu aby wszystko było ok
Mam dzisiaj okazję, jak znajdę trochę czasu pomierze dokladnie co i jak. Przedstawie pomiary i opis finalu hipotetycznej awarii alternatora. Moje spostrzeżenia i wnioski są poparte TYLKO wiedzą praktyczną. Chyba Ci się jakieś felerne trafiły, te diody. Proponuję (tylko nie w aucie), dać wzbudzenie bez regulatora, rozpędzić alternator i zmierzyć napięcie...
Już jestem, sprawa wygląda tak, podpiąłem prostownik pod pierwsze ogniwo 6V, ustawiony prąd ładowania to 1A, po 20min. prostownik zrobił się gorący więc odłączyłem od zasilania co by nie poleciał z dymem transformator, napięcie przed wyłączeniem osiągnęło 6.9V. Po ostygnięciu prostownika spiąłem akumulatory i ponownie podłączyłem i ta sama historia...
LUDZIE CZY WY CZYTACIE CO NAPISANE ??? WIDZĘ ŻE NIE My czytamy, ale ty nie wszystko piszesz. I nie krzycz tak, bo to niegrzecznie. podłączyłem wg.40 postu i wyszlo 28v na wyjściu. BEZ REGULATORA. Kolego, testy bez regulatora i bez akumulatora są psu na buty. W poście #40 masz opisane tylko jak mają być podłączone końcówki uzwojenia wzbudzenia z zaciskami....
niestety ładowania nie było, po godzinnej jeździe wycieraczki nie chciały się ruszyć z miejsca bo siadło napięcie. A przedtem kontrolka na kilka sekund leciutko zajarzyła. Na moim schemacie nie ma tego rozrysowanego, pamiętam z innego schematu ze kontrolka była między plusem prostownika wzbudzenia a plusem akumulatora. Jeśli tak też jest u mnie to rozumiem...
Schemat jest prawidłowy jak kolega nie wierzy to niech sobie kolega sprawdzi. Jest dokładnie tak jak narysowałem. Na szczotkach alternator są dwa zestawy końcówek . Pojedyncza i na nią zakłada się kabelek z regulatora (bodajże zielony) . I potrójna na nią przychodzą trzy kable: 1.Z prostownika pomocniczego alternatora ( przeważnie czarny) 2.Kabel od...
web69 Nie wiem do kogo się zwracasz pisząc: Przestańcie pierdoły opowiadać o wzbudzeniu i diodzie prostowniczej AC regulator. ... Wysil się trochę jak zarzucasz komuś pisanie pierdół i napisz co jest tą że pierdołą. Przecież napisałeś dalej to samo co ja tylko innymi słowami... i to w sposób dość mocno skrócony. kkknc Mylisz się niestety. Na pocieszenie...
To nie wszystko. Jeśli padł ten rezystor to znaczy, że tranzystor kluczujący przetworniczki St-by przewodzi jak kawał gwoździa. Padł był biedak, bo powysychały kondensatory prostownika strony wtórnej i wartość średnia napięcia na nich zaczęła spadać. Informacja o tym (zasilacz pracuje w pętli sprzężenia zwrotnego) powodowała zmianę warunków pracy całego...
Halo Stachn, publikację, którą podałeś w swoim poście o problemach występujących w sieci trójfazowej na [url=http://www.pe.org.pl/abstract_pl.ph... Transyberyjskiej czyta się jak kryminał. Tam jednakowoż problem jest zupełnie innego typu - tam występuje olbrzymia asymetria faz i olbrzymie, nieskompensowane prawdopodobnie żadnym "filtrem"...
Jeśli masz pod ręką inny, sprawny akumulator to spróbuj podłączyć go równolegle czyli + do + i - do -, z jednocześnie podłączonym prostownikiem z lidla, powinien się wzbudzić i po chwili ładować normalnym trybem.
Od siebie dodam, iż następuje pulsacyjna zmiana prądu tj. przy wyładowanym akumulatorze 3A przez minutę, potem 1,8A przez minutę (co powoduje falowanie napięcia i ładowanie aku 77Ah przez 48h. Kolejne chińskie kłamstwo 8A, prostownik nie daje więcej jak 3A, a przy akumulatorze poniżej 10V, nie daje się wzbudzić. Prostownik "mikroprocesorowy" z Biedronki...
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
-> ananas81 odpowiedź co zmienić już masz powyżej, sprawdź jak działa ten układ przy dużo niższej częstotliwości, dowiesz do ilu poprawnie pracuje na takim wzmacniaczu. Ogólna zasada jest taka, że jak coś nie działa trzeba sprawdzić jak reaguje na zmiany parametrów, gdybyś zmienił częstotliwość, z łatwością wykrył byś przyczynę. Gdybyś zmienił napięcie,...
Znowu ,,rzeźba w g....ie" Przepraszam za wulgaryzm, ale tak jest. . Wzbudzenie zostało naprawione przez elektryka który wlutował diode, Dlaczego jedną, a nie obie, by zachować identyczność charakterystyk? To jest prostownik dwupołówkowy :!:
Nie da się go jakoś wzbudzić? Podłącz mu jakiś odbiornik prądu (żaróweczka 5W lub podobne) daj mu popracować, później znów ładuj. PS - ładujesz odpowiednim (sprawnym) prostownikiem? Robiłeś jakiś pomiar napięcia - jakie wyniki?
Widziałem kiedyś wcześniej na giełdzie samochodowej za 90zł ale wykonanie zdecydowanie gorsze - nie wzbudził mojego zaufania
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
U mnie najpierw aby się wzbudził trzeba było długo trzymać przycisk wzbudzenia, potem jak podłączyłem mocniejszą wiertarkę czy dużą szlifierkę kątową to prądnica się odwzbudzała. Finalnie nie dało się go wzbudzić. A prostowniki selenowe swego czasu przerabiałem w zasilaniach awaryjnych podstacji energetycznych także o procesach ich starzenia swoje wiem...
Witam Nie wiem dlaczego jak ktoś "liźnie" temat Bester to moderator zamyka temat. Ale wracając do problemu z prostownikiem. Po wymianie przełącznika (bez rozpiski kabli) ładowanie w Besterze uruchamia się dopiero jak dostanie napięcie z akumulatora, którego chcę ładować - musi wzbudzić elektronikę w prostowniku. Rozruch działa bez problemu. Właściciel...
Jak obcowzbudny to bez magnesów. Regulacja opornicą po stronie wzbudzenia umożliwia tylko regulację prędkośći w górę (II strefa regulacji). Regulacja prędkości w dół tylko przez zmianę napięcia wirnika. Jeżeli ma to być układ bez sprzężenia zwrotnego to można spróbować ściemniacz z prostownikiem i z tego zasilić wirnik a wzbudzenie z osobnego prostownika....
Więc jeżeli prąnica jest samowzbudna, czyli wzbudzenie zasilane z wyjścia pradnicy (+prostownik) to w zasadzie tak. A jak obcowzbudna (akumulator, inne źródło Uf ) to nie można wyliczać wszystkich strat z tej różnicy. Wtedy strata we wzbudzeniu jest extra.
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
Słyszałem, że są alternatory samowzbudne, w które wyposażane są pojazdy pracujące w trudnych warunkach. Głównie montowano je w różnych pojazdach, w tym i "cywilnych" na terenie byłego Związku Radzieckiego. Część takiego alternatora wykona jest w postaci "dynama"i prostownika, która służy do wzbudzenia drugiej części tj. tradycyjnego alternatora.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Niestey bez lampki ładowania się nie wzbudzał i musiałem dorabiać wzbudzenie dodatkowe. Jakie? Nie prościej było podłączyć żarówkę ? Musi się wzbudzić przy odpowiednio dużych obrotach. Wszyscy niestety zapomnieli o klasycznej prądnicy samowzbudnej z "prostownikiem mechanicznym" - komutatorem.
Fajnie ale troszkę się boję ładować nowe akumulatory takim rzęchem. W sumie to on nie ma żadnych zabezpieczeń- ani termicznego, ani przeładowania, ani nic... Czy ktoś może ma jakieś przystawki do tego typu urządzeń? Wczoraj byłem w obi zobaczyć czy mają jakieś prostowniki - to co zobaczyłem to we mnie śmiech wzbudziło - za 8 dych w sumie to sam transformator...
wzbudzenie zasilamy prądem stałym (prąd przemienny puszczony przez prostownik)
Witam, Planuje zbudować agregat z silnika 3f asynchronicznego klatkowego: moc = 1.1kW cosΦ = 0.81 1/min = 1450 Będzie on sprzęgnięty paskiem klinowym z silnikiem spalinowym o mocy 1.5kW z płynną regulacją obrotów 1000-4000 rpm. Przeznaczeniem agregatu będzie zasilanie sterownika pieca (delikatna elektronika). Więc moje pytania to: 1. Podłączenie silnika...
Witam. Dostałem do naprawy Agregat Unitech 3000W 3-fazowy. Spalony był stojan. Gość zamówił nowy ale różni się tym że nie ma wyprowadzeń na 12V DC. Jednak reszta jest ok-no tyle że wtyczki inne. Po odpaleniu daje napięcie 1.5V na jednej fazie a międzyfazowego około 2.5V. No to go próbowałem wzbudzić podając z prostownika 12V na szczotki ale nic to nie...
Witam podałeś 12V on pracuje na swoim wzbudzaniu jak się nie mylę ok 50V więc 96 V powinno być prawidłowo ,sprawdź połączenia jak długo stał może brak magnetyzmu wstępnego.Dioda w prostowniku uszkodzona też nie wzbudzisz,to tak na wstępie.
Zwykle jest tak że wystarczy do uzwojenia wzbudzenia podłączyć na moment źródło prądu stałego, może to być prostownik bądź akumulator 12V, dla bezpieczeństwa w szereg włącz żarówkę od świateł samochodowych przednich. powodzenia...............
No i problem powrócił ponownie z ładowaniem.Silnik wrócił z remontu razem z elektronicznym zapłonem Pana Jarząbka.Silnik chodził pięknie,palił od kopa,mocny cichy.Nagle zgasł i wraz z nim wszystkie kontrolki,okazało spalił się bezpiecznik 16A a powodem było zwarcie przewodu kontrolki luzu z masą.Po zaizolowaniu problem znikł,Po kolejnej przejażdżce...
Jaki "strzał" ? Dla elektroniki/silnika każdy, nawet największy kondensator na zasilaniu to tylko magazyn poprawiający stabilność napięcia i zmniejszający jego wahania powstających pod wpływem zmian poboru prądu. Przecież akumulator to w uproszczeniu ogromny kondensator - czy on szkodzi zasilanemu silnikowi? "Strzał" to może być ale dla zasilacza -...
Gdyby się temu silnikowi dobrze przyjrzeć to powinien pracować w trybie prądnicowym: wzbudzenie podajemy na stojan a prąd pobieramy z wirnika. Szczotki "robią" za prostownik. Taka jest teoria i tak działała prądnica we wspominanym Maluchu. W tym że 126p dało się uruchomić prądnicę jako silnik chociaż nie było to zalecane bo trwałość szczotek jest ograniczona....
za 50 PLN z lidla ;P i naładuje :) nawet 100AH tylko to trwa....... a Bester nie kosztuje 50 PLN chociaż nic tam nie ma w środku. Napiecie ładowania max w przedziale 13.8 .14.4V i 1/10 pojemności i "analogiem" się da lub dołożyć automatykę Tak masz rację z tym lidlowskim prostownikiem sam taki kupiłem, ale niestety moje testy wykazały, że ten prostownik...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Spróbuj podłączyc ten akumulator pod zwykły zasilacz 12 volt 1 amper, niech sie wzbudzi i osiągnie choć 10 volt, nastepnie ładuj go swoim prostownikiem. Pozdrawiam.
Ja tez sie z tym bawiłem przez długi czas zeby dowiedzieć jakie są zależności pomiędzy pojemnoacią, obrotami i napięciem i powiem na początek ze jesli chcecie zastosować silnik klatkowy to o małych obrotach bo aby uzyskac te ukochane 50Hz to trzeba ten silnik rozkręcić do prędkości 3000 obr\ min chyba że ma po dwie pary yzwojeń na faze .na 3 kW łączymy...
A więc powracając do mojego tematu... Okazało się, że akumulator 6V o którym mowa miał jednak jakieś w sobie napięcie około 4,2 V, prostownik po podpięciu zaczął szaleć poprzez migotanie czerwonych górnych diod (nie widział akumulatora) postanowiłem podpiąć tradycyjny prostownik trafo i wzbudzić akumulator do pracy, (prąd ładowania ok. 1,2 - 1,2 A)30...
Okazało się, że silnika jest mocy 2.8kW Un=115V, In=24.3A, wzbudzenie 1.3A I wymyśliłem sobie takie diody do prostownika: http://www.tme.eu/pl/details/dsep30-06br...
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
Stachu_I dziękuję Ci za odpowiedź. Tak generator prądu stałego jest sprawny i działa, musiałem tylko szczotki rozruszać i poprawić styk. Rozumiem że pisząc F2 masz na myśli D1? Bo nie mam nigdzie oznaczenia F2. Jakoś muszę zasilić generator prądu stałego napięciem zmiennym aby wzbudzic i teraz nie wiem czy dobrze myślę że z zacisków wyjściowych 3 fazowych...
Cześć, po przeszukaniu forum w tematach akumulatorów LiFePO4 postanowiłem napisać, licząc, że może uda się coś podziałać z moim aku. Fakty: Akumulator LiFePO4, Harley Davidson 12 V, poj. 4 Ah, prąd rozr. 500 A max. Motocykl stał ponad 6 mies. Wyjęty z motocykla aku pokazuje 0,0 V. Czy da się go jakoś wzbudzić, przyjął prąd? Próbowałem tradycyjnym prostownikiem,...
Problemem takiego układu - oprócz braku kondensatora i zabezpieczenia przed zwarciem - jest spory spadek napięcia - wzmacniacz musi móc dać na wyjściu o około 1V powyżej 2*Uz, i jest kwestia, jakim napięciem trzeba go zasilać, by mógł. A poza tym: czy to będzie stabilne, czy się nie wzbudzi - raczej nie powinno, ale... I symulacja dziwnie wygląda.
Aby się nie sprzęgały - aby nie zachodziła generacja (wzbudzenie) ani przesłuchy poprzez zasilanie. Jest to t.zw. "odsprzęganie zasilania" (gwarowe).
Silnik jest 7,5 kW. Coś ok. 38A idzie na wtórnik a 0,93A na wzbudzenie przez nasz transformator i prostownik. Wychodziłoby na to, że specjalnie jest podniesione do 357V stałego dlatego, że na wyjściu mamy napięcie pulsujące i średnia by tam oscylowała wokół 220. Troche tak dziko. Mogłoby tak być, spotkałeś się już z czymś podobnym?
W alt 6 d trzeba uciąć i wyjąć z konektorka kabel od uzwojeniu stojana, i wmontować do środka prostownika mostek diod wzbudzania, ma on już gotowy kabel do zamontowania w miejsce tego uciętego.
Przyznam, że przedmówcy idzie pięknie wyjaśnić na czym to polega, ale zamontowanie regulatora mechanicznego to nie koniec, bo jak już pomierzone są wzbudzenie i z białego (nieoznaczonego wyjścia) alternatora wydobywa się napięcie, to regulator trzeba jeszcze skontrolować, ew. wyregulować. Robi się to tak, że daje się gaz w podłogę aż w wyniku przyciągnięcia...
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
Z tą żaróweczką to akurat prawda. Z akumulatora podajemy + na żaróweczkę a z niej dalej idziemy na złącze alternatora. To złącze to zdaje się wyjście prostownika pomocniczego alternatora, prostujące prąd dla układu wzbudzenia. Prąd jaki przepuszcza żaróweczka jest wystarczający aby alternator się wzbudził. A swoją drogą to myślałem ostatnio o możliwośći...
A skąd prąd żeby go naładować? Za mało amperów , żeby w miarę stabilnie ładować ten akumulator, będzie cały czas rozładowany, kolega by musiał je przewinąć ewentualnie nawinąć grubszym drutem. Jeżeli stosować już prostownik to proponowałbym zastosować mostek Graetza 6A i dalej jakieś ograniczenia na 7.2v :) ten prostownik nie za bardzo nadaje się do...
Jeśli nie posiadasz prostownika podłącz kable do drugiego odpalonego samochodu niech popracuje z 10min. powinien się wzbudzić.Ale najprościej jest podmienić akumulator.
Info dla Jonny123 Pomiar 1.722V na kondensatorze przy zgodnej polaryzacji, to trochę mało, wygląda jak by tam coś było nie tak. Ja szukał bym usterek w obwodzie DC za prostownikiem. Jeśli tranzystory IGBT są ok to jakiś inny półprzewodnik jest walnięty albo jakiś kondensator, dioda itp. Wydaje mi się że dlatego nie może się wzbudzić agregat.
co będzie, gdy odłączysz prostownik? napięcie prostownika nieobciążonym prostowniku Nigdzie nie pisałem o prostowniku, a o ładowarce i akumulatorach (Li-Ion). Po zastosowaniu poprawek (at)ledowki i (at)jta, czyli zasileniu TL431, tranzystor włączony jest na stałe i nie reaguje, nie pomagają żadne LED-y w szeregu ani wysoka wartość rezystora z VIN do...
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Coś robisz nie tak albo mierniki niesprawne, skąd 33A jak zasilacz 10, na cewki wzbudzania oczywiście jak w oryginale jeszcze przed prostownikiem jest podawane z transformatora ok. 5-7 V przy ok. 5-8 A. Podłącz tak mierniki abyś kontrolował te parametry bez obracania prądnicą jak będziesz miał takie parametry bez jakiegokolwiek pulsowania to wówczas...
Kondensatory za prostownikiem być muszą bo jakikolwiek śmietnik s sieci i układ się wzbudzi Ma kondensatory, tyle że za diodą zenera więc na kształt napięcia z mostka nie będą miały wpływu. Owszem bardziej ekonomiczny będzie prostownik z kondensatorem , a najlepszą wersją byłaby chyba ładowarka sieciowa USB nie większa od typowej wtyczki a zapewnione...
Szukam po necie i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi powinien pasować albo rna 2a albo rnc 12 tylko nie wiem który. U mnie jedno z uzwojeń wzbudzenia jest na masie,a w prostowniku jest 6 diod nie 9,nie ma kontrolki ładowania.Myślę ze gdyby wziął prostownik od samochodu w którym wzbudzenie jest na stałe z masa to by było. Tylko pytanie który z...
Witam . Widzę panowie dla was się nie da tego zrobić . Ja natomiast twierdzę że się da . Może nie będzie to prostownik z regulacją prądu ale po naładowaniu akumulatora do wartości przy której regulator wyłącza wzbudzenie wyłączy też ładowanie akumulatora. Poniżej prosty schemat od przyjaciół za wschodniej granicy . Patent przetestowany i działa znakomicie....
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Odłącz stojan od prostownika,co się dzieje ,czy nadal problem z obrotami .Sprawdź stojan kontrolką z żarówki (przykładaj między fazy końce kontrolki).Oczywiście wzbudzenie podłączone.Żarówka powina jednakowo świecić.To sprawdź w pierwszej kolejności.
Generator asynchroniczny nie wzbudził by się gdyby prostownik i akumulator były podłączone na sztywno, stąd pierwszy wniosek że muszą być podłączone po zbudowaniu mocy biernej. Jeśli chodzi o różnice napięć - wedle mojej wiedzy źródło mocy obciążone ponad swoją wydajność obniża napięcie. Więc jeśli synchroniczna będzie miała dość jej napięcie zacznie...
Witam , problem jak w temacie . Prostownik włącza się . Świeci zielona kontrolka nad włącznikiem a na wyświetlaczu pokazuje same zerówki. Zmieniam przełącznikiem pod wyświetlaczem z A. na V. i pokazuje np.14.4 jak puszczę przycisk wraca na A. i znów pokazuje tylko 0.0 Moje pytanko co mogło się zepsuć i czy naprawie to sam jako laik czy lepiej oddać...
A więc powracając do mojego tematu... Okazało się, że akumulator 6V o którym mowa miał jednak jakieś w sobie napięcie około 4,2 V, prostownik po podpięciu zaczął szaleć poprzez migotanie czerwonych górnych diod (nie widział akumulatora) postanowiłem podpiąć tradycyjny prostownik trafo i wzbudzić akumulator do pracy, (prąd ładowania ok. 1,2 - 1,2 A)30...
Wyprowadzenia z ARK, są prowadzone przewodami do nóżek BT152, tak jak powinno być. Przewód z bramki jest żółty, Anoda czerwony i katoda czarny, żeby nie pomylić podłączenia. Jeżeli by źle podłączył tyrystor, to prostownik by się nie wzbudził, ale on ładuje do oporu. Nie można na nim ustawić tej blokady 14.4V i trzeba pilnować, żeby odłączyć ładowanie...
A kiedy kolega ostatnio akumulator ładował, jak jest słaby(nie naładowany) to nigdy nie będzie odpowiedniego napięcia ładownia. Zanim zaczniesz wymieniac alternator lub jego bebechy to podłącz dobry prostownik, ok. 5A prądu ładowania przez 10-12 h i wtedy zmierz jeszcze raz ładownie na klemach.
a więc tak mam podobny agregat tylko ze on ma 650w, niema prostownika, więc wystają tylko 4 kable, 2 wzbudzenie i drugie 2 230v, mierzyłem napięcia na wzbudzeniu, bez kondensatora 0v bodajże do 30v, z kondensatorem od 80v do 130v jak dodam gazu nawet i 300v daje, natomiast napięcia na wyjściu 230v jest od 180v do 220v i wyżej, po za tym jak podepnę...
Kolego znam te tematy bo przegrzebałem już sporo stron z podłączeniem wspomagania jednak każdy tłumaczy jak to zrobić w x84 gdzie duża wtyczka jest obok małej i wpinasz tak jak piszesz + - +ze stacyjki. U mnie są wtyczki tak że od jednej strony są + i minus na dużej wtyczce, a obok nic nie ma. Z drugiej strony kolumny jest wtyczka 5pin i o ile na tych...
Witam. Przejdź do tematu wskazanego przez Apollo . Potrzebujesz 3 szt. kondensatorów . Potrzebne obroty dla silnika 1400 obr/min to 1500 obr. , a dla silnika 2800obr/min. 3000obr/min. Przy takich obrotach uzyskasz częstotliwość 50Hz. Aby taki agregat się wzbudził należy na jedną z faz podać na moment napięcie z akumulatora lub prostownika . Wyczerpujące...
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone napięcie. Prostownik wzbudzenia nie ma... Ponadto taki...
Dobra, ale jak powiesiłem kondenstor i zmerzyłem bez obciążeniea to wychodzi mi 1,5V... A prostownik jest na 12 V... Próbowałem podłączyć wzmaka do zwykłego zasilacza, ale było słychać tylko buczenie.... Wzbudził się?
Myślę że zabierasz się do tego problemu nie od głowy. Jeśli nie masz schematów płytek to po co w nie zaglądasz na początek. Zacznij od ustalenia uszkodzonego toru(wzbudzenie lub twornik)dokładnie w takiej kolejności ponieważ jeżeli układ nie wykrywa prądu wzbudzenia to się po prostu nie załączy(grozi rozbiegnięciem się silnika a jest to bardzo niebezpieczne).Nie...
Witam ! Elko filtrujące, tylko w momencie włączenia wzmacniacza, przez ułamek sekundy są zwarciem dla trafa i prostownika, póki się nie naładują. Podczas pracy wzmacniacza, obciążenie (głośnik) nie jest w stanie rozładować elko do zera. Oczywiście że jak pojemność będzie za mała, to takie zjawisko nastąpi i wówczas słychać muzykę ze 100Hz modulacją....
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
Ta lampka to nie tylko wskaźnik ładowania,ale przez nią płynie prąd podmagnesowania wirnika alternatora.W momencie wzbudzenia lampka gaśnie gdyż rolę zasilania wirnika przejmuje prostownik składający się z 3 diod 1A.zamontowanych wewnątrz alternatora.A zatem alternator w którym ta lampka jest nie podłączona,może się nie wzbudzić.
wzbudzenie alternatora wzbudzenie baterii wzbudzenie akumulatora
oporność głośnik kamera wyłączanie przeskok iskra trafo
naped elektrobim kompresor kowal
Programowanie kluczyka VW Sharan 7M 2001 przez VCDS Zmywarka Indesit pobiera wodę, ale nie działa