Wystarczy zwykły mostek Graetza na 25A. Przerobiłem w ten sposób ponad 20 spawarek i pracują kilkanaście lat...
Jeśli masz pod ręką inny, sprawny akumulator to spróbuj podłączyć go równolegle czyli + do + i - do -, z jednocześnie podłączonym prostownikiem z lidla, powinien się wzbudzić i po chwili ładować normalnym trybem.
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
z tego co zrozumialem to przy 50A i 14,4V straty wzbudzenie + prostownik to max 10% , przy 28,8 o jakies 2% mniej . Reszta ok 40% musi przypadac na prady wirowe czy cos jeszcze? To moze taka pradnica z wirujacymi magnesami stalymi i cewkami bez rdzeni ? gdzie prezentowana byla taka konstrukcja.
Problem z napędem silnika. Stawiam, że to SPS z Simoregiem. Problem z prostownikiem od wzbudzenia. Trzeba zobaczyć jaki alarm pojawia się na Simoregu.
Konedensator między zasilaniem nie może psuć ładowania, nie ma takiej możliwości, jakieś fałszywe wnioski. Obciążenie próbówką alternatora to dla niego żadne obciążenie alternatory maja moc 0.75-1kW! Jak próbówka miga to coś z alternatorem brak wzbudzenia, prostownik itd.etc. Sprawdzić alternator u fachowca.
Od siebie dodam, iż następuje pulsacyjna zmiana prądu tj. przy wyładowanym akumulatorze 3A przez minutę, potem 1,8A przez minutę (co powoduje falowanie napięcia i ładowanie aku 77Ah przez 48h. Kolejne chińskie kłamstwo 8A, prostownik nie daje więcej jak 3A, a przy akumulatorze poniżej 10V, nie daje się wzbudzić. Prostownik "mikroprocesorowy" z Biedronki...
Bo pewnie aku jest taki złom że nie chce prądu brać, albo te 10V nie wystarczają do wzbudzenia tego prostownika.
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Podłącz pod akumulator. Może potrzebuje minimalnego prądu do wzbudzenia.
Czyli przy pracujacym agregacie mam podac +i - za mostkiem na uzwojenie wzbudzenia przez prostownik I po kilku probach powinien magnetyzm wrócić.
U mnie najpierw aby się wzbudził trzeba było długo trzymać przycisk wzbudzenia, potem jak podłączyłem mocniejszą wiertarkę czy dużą szlifierkę kątową to prądnica się odwzbudzała. Finalnie nie dało się go wzbudzić. A prostowniki selenowe swego czasu przerabiałem w zasilaniach awaryjnych podstacji energetycznych także o procesach ich starzenia swoje wiem...
Witam, Zapomniales, jak byl pdlaczony stary? Przewod oznaczony "stator" podlacza sie do do wyjscia prostownika zasilania wzbudzenia pod czarna plastikowa oslona. Regularot ze zdjecia nie jest przeznaczony do peugeota lecz, prawdopodobnie, do renaulta. Do peugeota powinien miec tylko jeden styk we wtyku i bez kabla z oczkiem. Pozdrawiam, Georges
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Rzeczywiście-do zacisków prądu zmiennego prostownika muszą przychodzić przewody wychodząće z silnika. Do + i - , przewody idące do stojana prądu stalego. Biegunowość najlepiej określić następująco:uruchomić spawarkę, podlączyć woltomierz prądu stalego na zaciski wyjściowe spawarki mierząc napięcie biegu jalowego. Następnie w sposób przypadkowy pdlączamy...
Mnie sie tak zdarzyło że diody pokazywały dobrze a były walnięte, spróbuj na żarówke i prostownik sprawdzić każdą diodę wzbudzenia zwłaszcza. Bo innego wytłumaczenia nie ma.
-> ananas81 odpowiedź co zmienić już masz powyżej, sprawdź jak działa ten układ przy dużo niższej częstotliwości, dowiesz do ilu poprawnie pracuje na takim wzmacniaczu. Ogólna zasada jest taka, że jak coś nie działa trzeba sprawdzić jak reaguje na zmiany parametrów, gdybyś zmienił częstotliwość, z łatwością wykrył byś przyczynę. Gdybyś zmienił napięcie,...
Widziałem kiedyś wcześniej na giełdzie samochodowej za 90zł ale wykonanie zdecydowanie gorsze - nie wzbudził mojego zaufania
Tak jak malez4 napisał te elementy w plastiku to prostownik jednopołówkowy zasilający uzwojenie wzbudzenia. Mi raz właśnie padły te dwie małe diody na wzbudzeniu ale objaw był taki, że ładowanie było bardzo słabe ( żadnego migania nie było). I tak jak napisałem wcześniej jeśli była by to dioda prostownika albo jedno uzwojenie to przecież niemożliwe...
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Więc jeżeli prąnica jest samowzbudna, czyli wzbudzenie zasilane z wyjścia pradnicy (+prostownik) to w zasadzie tak. A jak obcowzbudna (akumulator, inne źródło Uf ) to nie można wyliczać wszystkich strat z tej różnicy. Wtedy strata we wzbudzeniu jest extra.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
W układzie prostownika są w tej chwili wszystkie elementy w jakie wyposażyła go fabryka. Żadnego wzbudzenia prostownik nie potrzebuje. Mostek prostowniczy warto zamontować przy użyciu pasty termoprzewodzącej. W przeciwnym przypadku jego żywot będzie dość krótki. Schematy podobnych prostowników znajdziesz na forum. Użyj przycisku "szukaj".
Napięcie przy żarówkach przy ok 3 tyś obr 8,2V 7,0V 1,5V to ta co wcześniej dawała o 1Vmniej Teraz odepnij od prostownika, zasil wzbudzenie 12v i mierz jeśli będzie tak samo to uzwojenie, jeśli jednak napięcia się wyrównają to prostownik.
Jak obcowzbudny to bez magnesów. Regulacja opornicą po stronie wzbudzenia umożliwia tylko regulację prędkośći w górę (II strefa regulacji). Regulacja prędkości w dół tylko przez zmianę napięcia wirnika. Jeżeli ma to być układ bez sprzężenia zwrotnego to można spróbować ściemniacz z prostownikiem i z tego zasilić wirnik a wzbudzenie z osobnego prostownika....
Echhhh. Działa to w skrócie tak: Trzy przekładniki prądowo - napięciowe. Na każdym toroidzie nawinięte jest uzwojenie prądowe ( o małej impedancji) połączone w szereg z uzwojeniem prądnicy a wyjściem - odbiornikiem, uzwojenie napięciowe (o dużej impedancji) połączone równolegle z uzwojeniem prądnicy i uzwojenie wtórne. Trzy uzwojenia wtórne połączone...
Witam Nie wiem dlaczego jak ktoś "liźnie" temat Bester to moderator zamyka temat. Ale wracając do problemu z prostownikiem. Po wymianie przełącznika (bez rozpiski kabli) ładowanie w Besterze uruchamia się dopiero jak dostanie napięcie z akumulatora, którego chcę ładować - musi wzbudzić elektronikę w prostowniku. Rozruch działa bez problemu. Właściciel...
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
Nowe wiesci z pola bitwy. Rozkrecilem alternator. Oprocz niepewnych lozysk wyparowaly diody od wzbudzenia. Prostownik jest ok, zprawdzalem z zarowka 60W H4. Musze wlutowac nowe diody na wzbudzenie. Czy na 2 A wystarcza czy musze dac mocniejsze?? Mam prosbe. Moze mi ktorys z kolegow zrobic odreczny rysunek jak sa podlaczone wszystkie diody do uzwojenia...
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Ale to chyba steruje alternatorem (prądem w uzwojeniu wzbudzenia), i w ten sposób reguluje napięcie?
Słyszałem, że są alternatory samowzbudne, w które wyposażane są pojazdy pracujące w trudnych warunkach. Głównie montowano je w różnych pojazdach, w tym i "cywilnych" na terenie byłego Związku Radzieckiego. Część takiego alternatora wykona jest w postaci "dynama"i prostownika, która służy do wzbudzenia drugiej części tj. tradycyjnego alternatora.
Sprawdz czy podaje jakies napiecie na pierscieniach wirnika.Sprawdz tez mostek prostowniczy.Jezeli agregat byl rozbierany mogl sie rozmagnesowac,nalezy wtedy za pierwszym razem podac mu napiecie na wzbudzenie np. z prostownika samochodowego ok 12V-18V
Witam. Najprostszy - proszę bardzo , dwa akumulatory dwunastki i rezystor nastawny do regulacji natężenia prądu wzbudzenia , a dodatkowo prostownik do podładowywania akumulatorów.
Kolego ems9402 piszesz. wzbudzenie zasilamy prądem stałym (prąd przemienny puszczony przez prostownik) Właśnie chodzi o kształt napięcia na wyjściu prostownika. Piszesz też że obniżasz prąd wzbudzenia, więc podejrzewam że jest to prostownik regulowany, co może świadczyć że ma wyjście tętniące.
Zwykle jest tak że wystarczy do uzwojenia wzbudzenia podłączyć na moment źródło prądu stałego, może to być prostownik bądź akumulator 12V, dla bezpieczeństwa w szereg włącz żarówkę od świateł samochodowych przednich. powodzenia...............
Nie da się go jakoś wzbudzić? Podłącz mu jakiś odbiornik prądu (żaróweczka 5W lub podobne) daj mu popracować, później znów ładuj. PS - ładujesz odpowiednim (sprawnym) prostownikiem? Robiłeś jakiś pomiar napięcia - jakie wyniki?
jakby poszlo tyle na akumulator hotelowy to chyba by bezpiecznik przepaliło? Tam jest 5Amperowy czyli jakie tam natężenie prądu idzie do 5A i nie więcej? Jak zmienie bezpiecznik, pójdzie wiecej? Bezpiecznik jest na przewodzie wzbudzenia alternatora.
Znowu ,,rzeźba w g....ie" Przepraszam za wulgaryzm, ale tak jest. . Wzbudzenie zostało naprawione przez elektryka który wlutował diode, Dlaczego jedną, a nie obie, by zachować identyczność charakterystyk? To jest prostownik dwupołówkowy :!:
Witam. Dostałem do naprawy Agregat Unitech 3000W 3-fazowy. Spalony był stojan. Gość zamówił nowy ale różni się tym że nie ma wyprowadzeń na 12V DC. Jednak reszta jest ok-no tyle że wtyczki inne. Po odpaleniu daje napięcie 1.5V na jednej fazie a międzyfazowego około 2.5V. No to go próbowałem wzbudzić podając z prostownika 12V na szczotki ale nic to nie...
W przetwornicy EWPA315 w wersji orginalnej nie ma żadnego transformtora. Jest uzwojenie wzbudznia nawiniete na stronie prądu zmiennego, które zasila prostownik wzbudzenia, który to prostownik zasila uzwojenie wzbudzenia . Uzwojenie to decyduje o napięciu biegu jalowego. Napięcie biegu jalowego decyduje o latwości zajarzeniu luku . Więc ten transformator...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Spróbuj zainstalować podobne opornice stosowane w prostownikach spawalniczych służących do regulacji prądu spawania.Stosowane opornice wyglądem odpowiadają takiej jaką zamieściłeś na foto.
Typowy objaw - brak wzbudzenia, czyli uszkodzony sterownik
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Szukam po necie i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi powinien pasować albo rna 2a albo rnc 12 tylko nie wiem który. U mnie jedno z uzwojeń wzbudzenia jest na masie,a w prostowniku jest 6 diod nie 9,nie ma kontrolki ładowania.Myślę ze gdyby wziął prostownik od samochodu w którym wzbudzenie jest na stałe z masa to by było. Tylko pytanie który z...
No to w takim razie solidna bateria kondensatorów low e.s.r. na wyjściu prostownika. Lepiej w tej sytuacji zastosować więcej sztuk o mniejszej pojemności dla uzyskania rozpływu prądów. A jakie częstotliwości będzie uzyskiwała ta prądnica? Obroty nic nie mówią, bo nie znamy liczby nabiegunników wzbudzenia.
No i problem powrócił ponownie z ładowaniem.Silnik wrócił z remontu razem z elektronicznym zapłonem Pana Jarząbka.Silnik chodził pięknie,palił od kopa,mocny cichy.Nagle zgasł i wraz z nim wszystkie kontrolki,okazało spalił się bezpiecznik 16A a powodem było zwarcie przewodu kontrolki luzu z masą.Po zaizolowaniu problem znikł,Po kolejnej przejażdżce...
Witam podałeś 12V on pracuje na swoim wzbudzaniu jak się nie mylę ok 50V więc 96 V powinno być prawidłowo ,sprawdź połączenia jak długo stał może brak magnetyzmu wstępnego.Dioda w prostowniku uszkodzona też nie wzbudzisz,to tak na wstępie.
Schemat wygląda dobrze, obstawiam błąd montażu/inne wartości elementów - zwróciłbym uwagę na wartości R3, R7. Nie można wykluczyć wzbudzenia układu - być może generuje. Rozumiem, że to układ próbny? - jesli tak to z czego/jak zasilany?
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Wirnik na "przejscie" czy może przerwe/zwarcie? Jak już miałeś rozebrane trzeba było posprawdzać jeszcze diody prostownika głównego i wzbudzenia. Regulator ma zacisk D+ (lampka) ?
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone napięcie. Prostownik wzbudzenia nie ma... Ponadto taki...
Witam, Planuje zbudować agregat z silnika 3f asynchronicznego klatkowego: moc = 1.1kW cosΦ = 0.81 1/min = 1450 Będzie on sprzęgnięty paskiem klinowym z silnikiem spalinowym o mocy 1.5kW z płynną regulacją obrotów 1000-4000 rpm. Przeznaczeniem agregatu będzie zasilanie sterownika pieca (delikatna elektronika). Więc moje pytania to: 1. Podłączenie silnika...
Czujnik temperatury silnika sprawny? Może silnik myśli że jest ciepły to nie podbija obrotów. Albo twoje autko jest garażowane i nie musi sobie podnosić obrotów. Rozumiem że przez pojęcie "wszystko ok w alternatorze" to zostały też sprawdzone diody wzbudzenia w prostowniku? Jak już przegazujesz auto to kontrolka na stałe już gaśnie, czy po zejściu z...
A jak tworzysz te zasilanie wzbudzenia? Masz prostownik jednopołówkowy czy mostek gretza, a może prostownik sterowany? Podłącz zasilanie zgodnie z danymi z tabliczki i będziesz wiedział. Generalnie uzwojenia wytrzymują temp. rzędu 180C. Ten silnik jest w jakiejś maszynie czy tak się nim bawisz? Wirnik jest bardzo wrażliwy na przekroczenie prądu max....
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Jaką masz wiedzę o samochodowych alternatorach? Wiesz jak działają i jak są zbudowane? Może być padnięta któraś a diod wzbudzenia lub w prostowniku głównym, mogą być zużyte pierścienie lub skorodowany stojan lub wirnik który robi przerwę luz zwarcie. Oddaj komuś kto się na tym zna lub kup używkę sprawną i podmień.
za 50 PLN z lidla ;P i naładuje :) nawet 100AH tylko to trwa....... a Bester nie kosztuje 50 PLN chociaż nic tam nie ma w środku. Napiecie ładowania max w przedziale 13.8 .14.4V i 1/10 pojemności i "analogiem" się da lub dołożyć automatykę Tak masz rację z tym lidlowskim prostownikiem sam taki kupiłem, ale niestety moje testy wykazały, że ten prostownik...
Te prądnice wielokrotnie miały na stojanie dodatkowe uzwojenie do zasilania wzbudzenia - poprzez prostownik i gigantyczny potencjometr :D Czasem faktycznie robiło się to na autotransformatorze z całą masą odczepów, bo w koncu łatwiej uzwoić rdzeń typu 3xEI niż prądnice (żłobki, kliny etc), poza tym wzbudzenie zasilane jest niższym napięciem ~ 70VDC....
krzychu001, bez przesady że alternator, tylko prostownik i RN w razie czego ;-) Hannesor regulator napięcia nie będzie Ci robił takiego bałaganu, bo on zasilany jest z dwóch źródeł: 1. plus wyłącznie PO KLUCZYKU poprzez kontrolkę ładowania akumulatora 2. wyjście prostownika wzbudzenia z prostownika wewnątrz samego alternatora (aby prąd z akumulatora...
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
ack63 moglem je sprawdzic ale 19:40 to juz bylo po robocie i wiadomo bylo ze nie dziala Wyczyść go dobrze i sprawdź czy diody są sprawne. Napisane 15:16. Poza tym dla każdego mającego jakiekolwiek pojęcie o robocie oczywistym jest że nalezy prostownik przed montażem sprawdzić. Tym bardziej, że trwa to kilka minut a prostownik jest ...mocno używany....
Czasem można próbować przeskoczyć. Dać do przewinięcia stojana z prośbą o przewymiarowanie wartości stojana w stosunku do mocy blachy... A nawet warto przekroczyć jak jest taka możliwość. Wirnik możemy zostawić w spokoju. Zawsze można przewinąć w przyszłości. Potem układ prostowniczy mogą pomóc przy równomiernym obciążeniu wzbudnicy wirnika. Albo układ...
Silnik jest 7,5 kW. Coś ok. 38A idzie na wtórnik a 0,93A na wzbudzenie przez nasz transformator i prostownik. Wychodziłoby na to, że specjalnie jest podniesione do 357V stałego dlatego, że na wyjściu mamy napięcie pulsujące i średnia by tam oscylowała wokół 220. Troche tak dziko. Mogłoby tak być, spotkałeś się już z czymś podobnym?
Problem rozwiązał się sam, zarzuciłem ideę wykorzystania gotowego agregatu, buduję projekt jednak na podstawie silnika diesla i prądnicy prądu stałego - czyli jak w tradycyjnej lokomotywie spalinowej z przekładnią elektryczną. Tak czy siak wiedza zdobyta w temacie prostowników przydała się do zaprojektowania obwodu wzbudzenia prądnicy - to wciąż 220V...
Za rezystorem R 409 ( w punkcie gdzie podano napięcie 15,5V można spróbować podać to napięcie z zasilacza. Warunek - musi być porządnie odfiltrowane i stabilizowane - więc PRZED stabilizatorem nie może mieć mniej niż 16 V (więc chyba masz akurat) stałego napięcia (po mostku i głównym kondensatorze filtru prostownika). Wzbudzenia na niskich częstotliwościach...
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Wardburgi odkąd pamiętam (353, 353S, 353W, 1.3) miały alternator nie prądnicę... opis styków też pasuje do alternatora. DF to wzbudzenie (67), D+ to + z prostownika pomocniczego (51), B+ to + z prostownika głównego (30) a D- to masa (31). http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/tech... Regulator polecam od Fiata 125 lub Poloneza.
Przyjacielu TZOK jeżeli prostownik jednopołówkowy jest tak świetny ciekawi mnie dlaczego zrezygnowano z prądnic samochodowych na rzecz alternatorów trójfazowych w których na prostowniku jest 6 diod roboczych plus 3 małe ale te już do wzbudzenia.
Gdy kąt opóźnienia zapłonu w prostowniku tyrystorowym podłączonym do wzbudzenia generatora synchronicznego przekroczy 90*, to zachodzi praca rewersyjna. O co w tym chodzi?
Podałem linka na silnik, będący doskonałą prądnicą. Może warto by było zadzwonić do Producenta (KOMEL), czy nie maja w magazynie trochę mniejszego - 4KVA ? Coraz więcej zastosowań mają silniki AC z falownikami, więc silniki DC ,,poszły w odstawkę" :D Mała dygresja w tego typu zastosowaniu silnika jako prądnicy. Te silniki z regóły maja napięcie wzbudzenia...
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
Myślę że zabierasz się do tego problemu nie od głowy. Jeśli nie masz schematów płytek to po co w nie zaglądasz na początek. Zacznij od ustalenia uszkodzonego toru(wzbudzenie lub twornik)dokładnie w takiej kolejności ponieważ jeżeli układ nie wykrywa prądu wzbudzenia to się po prostu nie załączy(grozi rozbiegnięciem się silnika a jest to bardzo niebezpieczne).Nie...
A więc powracając do mojego tematu... Okazało się, że akumulator 6V o którym mowa miał jednak jakieś w sobie napięcie około 4,2 V, prostownik po podpięciu zaczął szaleć poprzez migotanie czerwonych górnych diod (nie widział akumulatora) postanowiłem podpiąć tradycyjny prostownik trafo i wzbudzić akumulator do pracy, (prąd ładowania ok. 1,2 - 1,2 A)30...
W moim przypadku już dwa razy zawieszała mi się szczotka - kontrolka wtedy nie świeci bo mimo braku napięcia wzbudzenia jej obwód się nie zamyka - kontrolka jest włączona pomiędzy wyjście prostownika wzbudzenia a + akumulatora, jej obwód zamyka się od + przez regulator napięcia i uzwojenie wzbudzenia. Szczotki ze szczotkotrzymaczem są przykręcone jednym...
Podaj na uzwojenie wirnika 12-24V z prostownika na chwilę. Odłącz diody, żeby nie spalić. Brak magnetyzmu szczątkowego.
Ta lampka to nie tylko wskaźnik ładowania,ale przez nią płynie prąd podmagnesowania wirnika alternatora.W momencie wzbudzenia lampka gaśnie gdyż rolę zasilania wirnika przejmuje prostownik składający się z 3 diod 1A.zamontowanych wewnątrz alternatora.A zatem alternator w którym ta lampka jest nie podłączona,może się nie wzbudzić.
Okazało się, że silnika jest mocy 2.8kW Un=115V, In=24.3A, wzbudzenie 1.3A I wymyśliłem sobie takie diody do prostownika: http://www.tme.eu/pl/details/dsep30-06br...
zwalnia Zwalnia w czarnym gramofonie to diagnoza prosta - niekoniecznie naprawa dźwięk staje się niewyraźny. O ile elektronika nie wpływa na sygnał, starośc wkładki ??? Dodatkowo "buczenie". Na części płyt prawie niesłyszalne, na innych aż przeszkadzające. Ale tu mówię tylko o nowych, stare to stare. Buczenie jest dosc popularne w "czarnych gramofonach"...
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Witam ! W tym agregacie nie ma diód na wirniku / tak k-woli ścisłości / . Z obcego źródła podaj na szczotki takie napięcie by w uzwojeniach wygenerowały się : - głównym -230 V; - zasilającym AVR - 90 - 110 V; - odczep pomiarowy - 16-18 V; - zasilającym prostownik - 14 V. Jeśli napięcia różnią się od wymienionych to uszkodzony - zwarcie w stojanie, jeśli...
Cześć, po przeszukaniu forum w tematach akumulatorów LiFePO4 postanowiłem napisać, licząc, że może uda się coś podziałać z moim aku. Fakty: Akumulator LiFePO4, Harley Davidson 12 V, poj. 4 Ah, prąd rozr. 500 A max. Motocykl stał ponad 6 mies. Wyjęty z motocykla aku pokazuje 0,0 V. Czy da się go jakoś wzbudzić, przyjął prąd? Próbowałem tradycyjnym prostownikiem,...
Czy na tym silniku jest jakakolwiek tabliczka? Jakiś typ? Moim zdaniem trzeba narysować schemat tego układu, co nie powinno być trudne. To jest jakiś tyrystorowy regulator i być może prostownik układu wzbudzenia. No i przydał by się typ tej maszyny... Może ktoś ma schematy.
zamotałem sie co własciwie chcesz zrobic prostownik przetwarza napiecie z sieci i ładuje np. akumulator a alternator to jest połaczenie pradnicy z prostownikiem i niema zadnych diod wzbudzenia tylko jest pradnica trojfazowa i połmostki diodowe na faze a napiecie wzbudzenia poprzez regulator i szczotki idzie na wirnik .
Z tą żaróweczką to akurat prawda. Z akumulatora podajemy + na żaróweczkę a z niej dalej idziemy na złącze alternatora. To złącze to zdaje się wyjście prostownika pomocniczego alternatora, prostujące prąd dla układu wzbudzenia. Prąd jaki przepuszcza żaróweczka jest wystarczający aby alternator się wzbudził. A swoją drogą to myślałem ostatnio o możliwośći...
Energia zmagazynowana w alternatorze , po odcięciu odpływu kablem minusowym , znalazła ujście przez regulator. !!!! A dokładniej diody wzbudzenia i ujemne diody główne.
Miałem kiedyś uszkodzony autotransformator regulacyjny i tym samym brak napięcia na prostowniku PR2. Wzbudzenie prądnicy było maksymalne i już przy częstotliwości 40 Hz międzyfazowe napięcie wyjściowe prądnicy dochodziło do 450V. Zastępczo podłączyłem prostownik dający napięcie około 17V i tak agregat pracował do czasu przewinięcia autotransformatora...
Szukaj pod hasłem "prądnica tachometryczna synchroniczna". Generalnie zwykła prądnica trójfazowa ze wzbudzeniem na magnesach trwałych. Napięcie i częstotliwość zależy od prędkości (liniowo). Można mierzyć f lub U. W pierwszym przypadku podłączasz częstotliwościomierz wyskalowany w obr/min w drugim woltomierz poprzez prostownik. Tak po skrócie. Polecam...
Gdyby się temu silnikowi dobrze przyjrzeć to powinien pracować w trybie prądnicowym: wzbudzenie podajemy na stojan a prąd pobieramy z wirnika. Szczotki "robią" za prostownik. Taka jest teoria i tak działała prądnica we wspominanym Maluchu. W tym że 126p dało się uruchomić prądnicę jako silnik chociaż nie było to zalecane bo trwałość szczotek jest ograniczona....
Aby się nie sprzęgały - aby nie zachodziła generacja (wzbudzenie) ani przesłuchy poprzez zasilanie. Jest to t.zw. "odsprzęganie zasilania" (gwarowe).
Witaj. Alternator to prądnica . Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym. Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia . Od wielkości tego prądu i od obrotów alternatora zależy wartość uzyskiwanego napięcia na...
Witajcie, proszę Was o wskazówki jak naprawić, albo co jeszcze sprawdzić w agregacie PAB-2. Po zakupie przez pewien czas działał prawidłowo, jednak za którymś razem po włączeniu się odbiornika prądu (agregat chłodni) napięcie spadło do zera i agregat nie chciał się już więcej wzbudzić. Poradzono nam, że możliwa jest awaria diod prostowniczych obwodu...
Problemem takiego układu - oprócz braku kondensatora i zabezpieczenia przed zwarciem - jest spory spadek napięcia - wzmacniacz musi móc dać na wyjściu o około 1V powyżej 2*Uz, i jest kwestia, jakim napięciem trzeba go zasilać, by mógł. A poza tym: czy to będzie stabilne, czy się nie wzbudzi - raczej nie powinno, ale... I symulacja dziwnie wygląda.
Prostownik (zrobiony z 2 mostków prostowniczych 1000V 50A od ss , tak jak w tej instrukcji http://jawa-cz.site90.com/naprawa%20pros... ) Mostek prostowniczy można łatwo dorobić. Ale z regulatorem napięcia to inna sprawa,napięcie ładowania,prąd ładowania i wzbudzenie.
pradnica wzbudzenie wzbudzenie minusem wzbudzenie generatora
amica pokrętło regulacji temperatury skrętka połączenie komputerów wykrywacz złota
pralka ariston hydrostat ładowarka tl494
Bosch SMS 50 e 88eu kod błędu E-02: brak grzania i suszenia Jak wykonać hard reset w dekoderze AX 4KBox HD51?