Owszem kondensator filtrujący nie ma wpływu na wzbudzenie początkowe , jego zadaniem jest eliminacja zakłóceń.Długi postój może skutkować utratą magnetyzmu szczątkowego, a podanie napięcia na uzwojenie wzbudzenia odbuduje go ponownie.Jeśli po podaniu napięcia na wzbudzenie pojawi się napięcie na zaciskach U V W to prądnica OK. [uszkodzony ukł. wzb.]...
Witam! Odpowiedź zawarta jest we wzorze na prędkość obrotową silnika bocznikowego: ω=(Ua - Ia•Ra)/(CeΦ) Jeżeli Φ-->0 to ω-->∞ Silnik się rozbiega w niekontrolowany sposób, co grozi w skrajnych przypadkach rozerwaniem silnika! Myślę, że tak krótko wystarczy. Pozdrawiam Jan
6-8 minut przerwy, po czym 1;5-2 sekundowy impuls to załatwisz jednym timerem i przekaźnikiem z dwoma stykami. Jeden styk wykorzystujesz do czego tam potrzeba, a przez drugi (nc) puszczasz zasilanie scalaka. Kiedy po odliczonych minutach przrkaźnik się wzbudzi, przerwie zasilanie układu. Kondensator w zasilaniu podtrzyma napięcie do 2 s, po czym układ...
Tak myśle że jakby było wszystko dobrze podłączone to właśnie zapoczątkować podłączyć do sieci i może wtedy kondensator sie naładuje i nastapi wzbudzenie może przerwa czasowa - rozładowanie kondensatora.
Problem masz z wzbudzeniem ( świeci kontrolka po włączeniu zapłonu? ) , lub niewłaściwy regulator. Dokładnie, często przewód od wzbudzenia dostaje przerwy w okolicach rozrusznika (gnije przewód przy wtyczce). Jeżeli po zapłonie nie masz kontrolki akumulatora to odpal samochód i przegazuj go do ponad 3000 rpm, jeżeli alternator sprawny to powinien się...
Hmmm, szczotki... no mozliwe. Pytanie tylko ilo-letni jest ten wózek :) Najczęściej jednak spotykałem się z brakiem wzbudzenia alternatorów z powodu trywialnej przerwy w tym właśnie obwodzie, stąd moja prosta sugestia.
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
Tak, kontrolka do wzbudzenia. Przerwa: nie pamiętam dokładnie 0.5-1mm ważniejsze jest ustawienie sprężynki odciągającej, ale jeśli regulator jest nowy to lepiej nic nie ruszać...
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Odłącz obwody(drzwi i klapy) włącz alarm.Jeżeli się wzbudzi-uszkodzona centrala.Podłaczając kolejno odłączone obwody ustalisz przyczynę. Sprawdż krańcowypod maską silnika ,zrób większą przerwę w pozycji wyciśnięty.Pozdrawiam.
Usterka Tweekerów Przednich (obu) - Układ rozwarty. Trzeba sprawdzić ciągłość instalacji wzmacniacz - głośnik. Dodano po 1 ale błędy nie znikły. BSI się uśpiło, wzbudziłem ponownie i... brak audio. Ten system tak ma. Bedzie przerwa na 1 głośniku i rozłacza całe audio.
Obierania wirnika raczej nie wchodzi w grę, jedynie coś będzie nie tak z diodami.Raczej wygląda to na uszkodzenie diody głównej, gdyż gdyby była uszkodzona dioda wzbudzenia (przerwa), to by napięcie na zacisku D+ byłoby niższe około 10 V w porównaniu do zacisku B+.Diody pojedynczo są nie wymienne, jedynie do sprawdzenia cały mostek po rozumowaniu go...
Mam jeszcze jedno pytanie na temat zworek zamiast czujników ultradźwiękowych. W instrukcji są one opisane jako jumper 05FA0230A. Jednak nie znalazłem o nich w google żadnej informacji. Czy ten jumper to zwykłe zwarcie czy może jakiś rezystor? Nie wiem jak działają te czujniki ultradźwiękowe. Czy w przypadku wzbudzenia dają przerwę czy może pojawia się...
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
No właśnie, kondensator a przecież jako przerwa dla składowej stałej nie powinien mieć na nią wpływu. Skoro jednak ma to znaczenie to powodem zjawiska jest wzbudzenie. Kondensator pomiędzy bazą a kolektorem w układzie OE ogranicza pasmo przenoszenia od góry. Nie powinien być zbyt duży, ale na tyle odpowiedni by zmniejszyć wzmocnienie dla częstotliwości...
Witam ! Napięcie zależne jest od pojemności kondensatora i obrotów silnika. Jeśli dioda na wirniku miała by zwarcie lub przerwę, to prądnica w ogóle nie wzbudziła by się.
Uszkodzone wzbudzenie w alternatorze. Cewka wzbudzająca ma przerwę lub jej połączenia. Oczywiście mówimy o oryginalnym alternatorze. W innym były by to zapewne szczotki.
Witam. Problem w tym, że badać trzeba cały układ prądnica-regulator podczas pracy. Bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie prądnicy takie jak brak wzbudzenia przy małej prędkości obrotowej, zbyt mały prąd wzbudzenia, przerwa lub wzrost rezystancji w uzwojeniu wzbudzenia. O komutatorze i szczotkach nie piszę. Natomiast badanie samego regulatora nic nie...
Do rozbiegania się mają tendencje silniki z uzwojeniem szeregowym. Do kontroli prądu wzbudzenia można zastosować tzw. dyskryminator okienkowy na dwóch wzm. operac. - pozwoli to na kontrolę i wyłączenie napędu zarówno przy zbyt małym jak i dużym prądzie wzbudzenia.(przerwa, skrót, zwarcia). Układ kontroli wzbudzenia najlepiej wyposażyć w osobny zasilacz...
Szukaj przerwy w obwodzie wzbudzenia. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
OK, a brak napiecia w podstawkach pod lampy? http://www.fonar.com.pl/audio/schematy/r... Plus drugiego elektrolita zasilany jest przez uzwojenie wzbudzenia głośnika. Przemierz czy nie ma tam przerwy. Natomiast jeśli twoja AGA posiada głośnik z magnesem trwałym to zapewne między plusy kondensatorów jest włączony dławik - sprawdź...
Jeżeli sinusoida na biegu jałowym nie zmienia kształtu w całym przedziale napięcia wzbudzenia od 0-35V i masz stałą częstotliwość tegoż napięcia to spróbuj podczas prób z obciążeniem obserwować te dwa parametry : wzbudzenie czy nie ma przerw ( układ wzbudzenia jest ręczny czy jakoś zautomatyzowany ) i częstotliwość, zmieniając obciążenie w granicach...
Czy może być tak że siè spaliła żarówka i nie ma wzbudzenia? Musze przegazować do 2000 tys. Obrotów dopiero ładuje. Auto to passat b5 1.9tdi. Nie może, tam nie ma żarówek tylko diody led, a za wzbudzenie odpowiadają rezystory. Szukaj przerwy na niebieskim kablu idącym do alternatora
niestety ładowania nie było, po godzinnej jeździe wycieraczki nie chciały się ruszyć z miejsca bo siadło napięcie. A przedtem kontrolka na kilka sekund leciutko zajarzyła. Na moim schemacie nie ma tego rozrysowanego, pamiętam z innego schematu ze kontrolka była między plusem prostownika wzbudzenia a plusem akumulatora. Jeśli tak też jest u mnie to rozumiem...
Witam wszystkich po dłuższej przerwie, zbliża się sezon grzewczy i postanowiłem wzbudzić palnik wcześniej na zimę ,a tu cisza,tankowanie grzanie i nic dalej , całą tamtą zimę hulał i tak go pozostawiłem po sezonie. Moja prośba o jakieś sugestie, czy to loa22 czy coś innego,dodam że kodowanie pieca sprawdziłem i jest ok .Z góry dziękuje.
Witam Czy kontrolka na światłach w nocy się żarzy czy mocno świeci .zrób pomiar napięcia na alternatorze ,zacisk śrubowy i na zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania (trzy wspólne zaciski).Napięcie powinno być jednakowe.Gdy na zacisku od kontrolki ładowania będzie 10V ,a na zacisku śrubowym 14V ,to masz uszkodzone diody wzbudzenia (przerwa...
Witam Panów, problem ten sam. Napęd nowy, podłączony przez fachowca. Po dwóch tygodniach działania, otwarcie i STOP. Dioda miga po 7 razy z krótką przerwą, wszelkie resety nie działają.
Oczywiście że hydraulik ma rację, w trakcie odpompowywania lewar hydrauliczny zadziala, ale przy nowym napelnieniu bedzie przerwa powietrzna. Dopiero pompka odpływu znów wzbudzi lewar. Pozdrawiam
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
Chlopy co wy krzanicie ten alternator nie ma żadnych diod wzbudzenia, ma szukać przerwy na kontrolce.
Miałem podobny przypadek - akumulator gazował i ubytek elektrolitu (wody). Tyle że w polonezie. Regulator napięcia był w porządku. Na jednej diodzie wzbudzenia była przerwa.
Widocznie komputer startuje pełną mocą i osiąga temperature, którą komputer uważa, do zrzucenia. A czy jak komputer pochodzi np godzinę. Dasz reset to też po starcie systemu wiatraki mocno się wzbudzą? Czy tylko np po nocy lub dłuższej przerwie?
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
pozwole sobie nawet go zacytowac, bo po tylu latach odnalazlem ten tekst: "W mojej ówczesnej pradnicy przerwane było jedno uzwojenie. Nie chciała się z tego powodu wzbudzać na nowym regulatorze. Wywołane było to brakiem ciągłości prądu płynacego przez uzwojenie wzbudzenia (przy mechanicznym styk utrzymywał tą ciągłość). Przerwa w uzw. wzbudzenia unieruchomi...
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
Wymieniłeś alternator na drugi ale go nie sprawdziłeś na stole. Jak wcześniej kolega wspomniał masa alternatora, czy w tym alternatorze w uchwytach były gumowe poduszki? Jeżeli nie masa to : -przerwa lub zwarcie diody wzbudzenia -zwarcie diody( diod) masowych -przerwa lub zwarcie z masą uzwojenia wzbudzenia. W twoim przypadku obstawiam diody wzbudzenia.
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
z radiem to sprawdź stacyjke czy wszystko rozłącza jak nie ma kluczyka,a wzbudzenie alternatora to jest pewnie gdzieś przerwa między przewodem z regulatora a kontrolką w zegarach skoro dajesz do masy i nie zapala jej.
Zgadza się HenryK3, ale mnie chodziło o to że raz wzbudzony i wzbudzenie można odłączyć. Autor pisze że ma przerwy w ładowaniu, więc ja rozumiem że jedzie autem, ładowanie jest i nagle zapala się kontrolka ładowania, i za chwilę znowu gaśnie, przynajmniej ja tak to rozumiem.
Maluch ma strasznie skomplikowaną instalację elektryczną. A tak poważnie to jeśli nawet w czasie postoju gdy silnik nie pracuje kontrolka przygasa to szukałbym w obwodzie wzbudzenia. Na początek przy zgaszonym silniku na luzie oczywiście włącz zapłon i ręcznie wolno obracaj „alternatorem” za pasek klinowy. Możesz tak wykonać kilka obrotów...
Witam ponownie,problem rozwiazany okazało się,że była przerwa na wzbudzeniu wewnątrz alternatora.Dziękuje wszystkim za pomoc.
Najprawdopodobniej takie samo jak na 1,2,3 bo przecież to dławik jedną stroną podłączony pod wyjście poprzez kondensator, a drugą gdzie? Na masę? Oszczędny jesteś w tym schemacie. Jeżeli 1,2,3 jest na masie to na 5,6,7 napięcie (zmienne) przy sprawnym dławiku będzie tylko wtedy jak wzmacniacz się wzbudzi. Jak dławik będzie miał przerwę to też może pojawić...
Witam ponownie ! Kolego , jeżeli masz na szczotkach 160 V to już napewno uszkodzony jest regulator napięcia . Pełne napięcie zasilania modułu idzie na wzbudzenie i to jest źle. Poza tym masz przerwę lub zwarcie w uzwojeniu z którego jest brany odczep. Napięcie pomiarowe brane jest z odczepu i punktu neutralnego gwiazdy. Zależnie od mocy prądnicy jest...
Bez oscyloskopu nie podchodziłbym do tej naprawy.Sprawdziłbym : kondensatory przy 2310DFI , samą amplitudę na kolektorze ( miałem podobne przypadki w Finluxach)- jeżeli za duża- trzeba dołożyć ( dobrać) pojemność do kondensatora powrotu. Sprawdziłbym dokładnie ( pod lupą) luty w okolicach odchylania H , przebieg na sterowaniu ( czy aby nie ma żadnych...
Jak pisałem wcześniej sprawny alterantor nawet bez podłaczwnia kostki regulatora powinien dać 14 V tylko trzeba go przegazować do ponad 3000 rpm. To jest nowy zakup czy auto już masz trochę. Brak kontrolki to jacześciej przerwa w obwodzie wzbudzenia alternatora. Czyli sam alternator albo kabelki do niego.
Witam. Agregat jak w temacie. Na pomiar wszystko wydaje się dobre. Wirnik bezszczotkowy dwa uzwojenia połączone diodami. Ze stojana wychodzą cztery przewody: dwa na kondensator 25 µF 400VAC, dwa to wyjście 230VAC. Po odpaleniu agregat pracuje trochę niestabilnie, na wyjściu około 10VAC. Na pomiar żadnych zwarć ani przerw. Może trzeba go jakoś wzbudzić....
To że zaświeciła to jeden pomiar, a drugi to zmiana biegunowości żadna nie powinna nawet jarzyć się . Dokładnie raz jeszcze czyszczenie wszystkich połączeń z nalotu ( gryszpanu ) co papier to papier odrobina Kontaktu S , Więcej żadnej rady z wyjątkiem ,, Prądnica i regulator ,, wyd Komunikacji i łączności ,dobre dla początkujących . A tam stoi że ,...
Witam, sprawdź w schemacie swojego Poldka jak jest łączona lampka sygnalizująca ładowanie i ogólnie jak wyglądają połączenia alternatora. U mnie w Caro MR93 lampka jest szeregowo ze wzbudzeniem altenatora i kiedy miałem przerwę w uzwojeniu wzbudzenia to kontrolka się nie świeciła - także wtedy, kiedy silnik się nie kręcił i powinna się zaświecić. Ładowania...
Obejrzałem raz jeszcze płytkę pod kątem zimnych lutów i przerwanych ścieżek. Wylutowałem w tym celu C119, C123, R206, R208 oraz mostek BL1. Ścieżki były całe, zimnych lutów nie było. Poprawiłem luty na C108 i C110 mając lepsze dojście. Sprawdziłem wylutowane elementy. Rezystory oraz C123 były dobre. C119 miał lekko zaniżoną pojemność, więc wstawiłem...
Nie bardzo wiem jak zakwalifikować to uszkodzenia, ale zdaje mi się że masz: Przerwę w obwodzie wzbudzenia (wirnik). Uszkodzenie diod wzbudzenia. Jeżeli przy alternatorze (na śrubie) nie masz takiego samego wskazania jak przy rozruszniku (gruby przewód) sprawdź przewody.
Sprawdz od spodu spawarki powinna byc skrzynka z połaczeniem silnika z uzwojeniem wzbudzenia spawarki tam moze byc przerwa.
Ponieważ robisz przerwę obwodzie tej lampki. Po drugie gdy alternator się wzbudzi to odłączenie tego przewodu nie powoduje zaniku ładowania. Każda przerwa w obwodzie lampki ładowania (urwany kabelek, za krótka szczotka, wytarty komutator , brak masy regulatora) spowoduje zanik ładowania przy zgaszonej kontrolce. Palcem pokaż i wyjasnij jego funkcję...
Pozwoli to na użycie mniejszego kondensatora Tym bardziej, że wyprostowane i odfiltrowane napięcie AC będzie dość spore i trzeba będzie ewentualnie jeszcze dobrać rezystor szeregowy dla cewki przekaźnika, ale da się :) Pytanie, czy napięcie max do dmuchawy to te 140VAC? EDIT: Tak mi wpadło do łba w trakcie drugiego piwka wieczornego- zastosować przekaźnik...
No ale w czym problem, skoro zrobiłeś już raz naprawę to zrób ją jeszcze raz, masz nauczkę że bez żarówki się nie uruchamia. Ja miałem teraz taki przypadek w Nakamichi, uruchomienie (przez żarówkę) i się potrafił wzbudzić po ok1h , albo po 3 minutach, albo po 3h grania) pół roku (oczywiście z przerwami) szukałem usterki, okazało się że kondensator odsprzęgający...
Decybel91 napisał ci, gdzie szukać przerwy w obwodzie
Witam, Przyczyn może być kilka, przerwa lub zwarcie na jednej z diod ,,dodatnich',,lub ',,ujemnych,, w obwodzie mostka prostowniczego stojana, przerwa lub zwarcie na jednej z diod w mostku prostowniczym w uzwojeniu wzbudzenia, wytarte szczotki.Ostatnio spotkałem się z przerwą na jednej z diod w mostku prostowniczym wzbudzenia. http://obrazki.elektroda.net/96_12310686...
Wg mnie, z tego opisu wynika, że coś nie tak jest z samym regulatorem lub z jego połączeniem z prądnicą. Przypuszczam, że w regulatorze może nie być przejścia, miedzy końcówkami podłączonymi do D+ i DF w prądnicy lub któryś przewód łączący regulator z prądnicą ma przerwę. Przy bezpośrednim zwarciu D+ i DF, prądnica powinna się wzbudzić (dać napięcie)....
To jest przesterowanie z wzmocnionego sygnału użytecznego, czy może się wzbudził i generuje sobie jakąś częstotliwość? a przy niższym poziomie za dużo dziwnych zniekształceń na oscyloskopie Jak to wygląda? a jak bez sygnału? Zmierz też napięcie AC na katodzie pierwszej lampy, za duże wzmocnienie (i przester) mogło by oznaczać, po prostu przerwę w układzie...
sprawdź diody wzbudzenia - najprawdopodobniej conajmniej jedna z trzech ma przerwę
A może wogóle przerwa w obwodzie pomiaru napięcia, czyli diod wzbudzenia(regulator widzi za niskie napięcie i ciągnie wzbudzenie do góry na max'a).
Sprawdziłem fajką jest o.k. Przerwę trochę zmniejszyłem 0,6mm. Normalnie na stole trudno wzbudzić iskrę. Trzeba pod nogę i naprawdę silnie pociągnąć, aby się pojawiła, przy odkręconej świecy. Czy przewód można wymontować z cewki? Jak sprawdzić cewkę?
Zależy od budowy alternatora ale w tych prostszych i najbardziej popularnych ma związek z ładowaniem i przerwa w obwodzie, brak żarówki czy uszkodzenie innego elementu odpowiadającego za wzbudzenie alternatora będzie skutkowało brakiem ładowania pomijając kilka innych rzeczy jak samowzbudzenie itp.
Odepnij przewody o transformatora i włącz go samego. Jak hałasuje tak samo, to pewne jakaś blaszka rdzenia jest luźna. Co do diody WN, to jeżeli jest podwójna (włączona między końcówki kondensatora WN), to można ją wyjąć i układ powinien działać nadal. Jeżeli spalona jest pojedyncza (między masą (obudową), a kondensatorem, to trzeba ją wymienić na nową...
Witam ! Przyczyną takiego stanu może być uszkodzony AVR lub zwrcie w uzwojeniu prądnicy bądź pod wpływem drgań następuje przerwa w obwodzie wzbudzenia. Pozdrawiam.
Kolega ma prądnicę samowzbudną bez AVR, i tutaj bym szukał przyczyny. Magnetyzm szczątkowy tak sam sobie nie znika. To nieprawda, prądnice z AVR też są samowzbudne, a AVR tylko reguluje wartość napięcia. Magnetyzm szczątkowy, tak jak kolega GFM napisał, zależy od własności magnetycznych materiału wirnika. W tym wypadku, aby ten magnetyzm wzmocnić dokładany...
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora.
A uszkodzenie diod może wpłynąc na zwiększenie napięcia? Bo wydaje mi się że jak będzie przerwa w diodzie to może napięcie być mniejsze. Alternator to prądnica synchroniczna. Jak się wzbudzi to już wzbudzenie ma przez diody więc dlaczego odłączenie akumulatora zrobi spustoszenie?
Można zacząć od sprawdzenia połączeń głowicy z przedwzmacniaczem. Czasami powstanie jakas przerwa i dochodzi do wzbudzenia.
Trochę prwdy w tym jest, to bardzodobra czujka dualna ( pir+mikrofale) ale syrena bez centralki będzie buczeć tylko po 2 s na każde wzbudzenie, a i tak musi to być sterowana nie zasilaniem tylko zanikiem napięcia ( wg specyfikacji czujka ma zestyk nc co daje zwarcie w stanie czuwania a przerwę w stanie alarmu.) Trzeba by zastosować pośredni układ z...
Ten kondensator i opornik, włączone równolegle do obciążenia (głośnika) to tzw. obwód Zobla zabezpieczający wzmacniacz przed wzbudzeniem. Jesteś pewien że nie masz na nim przerwy/niełączenia?
Masz przerwę w obwodzie wzbudzenia: kabel DF, sczotka, pierścień, uzwojenie wirnika,szczotka i.... MASA! Zmierz rezystancję między DF a masą SILNIKA.
Wymienione simeringi, łożyska, tłok pierścienie, szlif cylindra, cewka wzbudzenia, szczotki, kondensator, przerywacz. -przerwa na przerywaczu 0.3 -zapłon 3mm prze GMP -przerwa na świecy 0.4mm -iskra jest koloru niebieskiego -aku 6.3V Nie odpala nawet po podaniu mieszanki paliwowej na tłok. Wiem, że cudów nie ma, ale ta bestia nie chce odpalać...
Regulator interesuje wartość napiecia na prądniczce a nie jego znak bo przeciez wzbudzenie znaku nie zmienia, żeby było potrzebe rozpoznawanie kierunku obrotow. Jeżeli dajmy na to przy 1000obr w lewo jest 50V a w prawo -50V wzbudzenie i tak ma ten sam kierunek i wartość, jak obroty zmaleją to to napięcie też zmaleje, a regulator nie potrzebuje do regulacji...
Ale jak wlutujesz się w POWER to musisz potem dać coś co poda kilkusekundowy impuls... co to za antyczna centralka która nie ma możliwości zamontowania dokładki z modułem GSM?? Chyba że robisz to dla zabawy.... iphone ma takie coś że sam się wzbudzi po podaniu zasilania.
Chodzi o to ze pradnica juz sie nie wzbudza samoczynnie. Pierwotnie po kilku probach transduktor zaczal silnie drgac przy wciskaniu wzbudzenia i w koncu udalo sie wzbudzic pradnice i podala 230V. Niestety kiedys gdy pradnica podawala 230v i byla obciazona czajnikiem 2000W kolega wcisnal wzbudzenie i od tego czasu napiecia nie ma. Podpinajac zasilacz...
Witam ....to maszyna generująca napięcie dla układu wzbudzenia ... nie koniecznie prądu stałego ...pozdrawiam ... czyli jest to część generatora, rozumiem. Ale urządzenie działało poprawnie przed przerwą, a po przerwie pół roku w zadaszonym miejscu gdzie jest duży przewiew pojawił się problem ze wzbudzeniem. Myślę że uszkodzone uzwojenie podwzbudnicy...
niemiałem El84 innej ale EL86 są bardzo podobne i czytałem ,że można je wstawiać bez zmian w radiu Nieprawda. Lampy EL86 (podobnie jak PL84 oraz UL84) przystosowane są generalnie do pracy przy niższym napięciu anodowym (poniżej 200V) niż lampy EL84 (i PL841, stosowane w roli lamp głośnikowych w starych telewizorach) dla których właściwe jest napięcie...
Czyli braku wzbudzenia szukać w uszkodzonym wirniku? Najpierw szczotki, potem wirnik do sprawdzenia (omomierzem na przerwę, wzrokowo na "usmażenie"), potem prostownik pomocniczy.
mattm a czym mógł przeciążać jeden kanał układ zoobla bez sygnału? Mam marantza PM5003 i w nim właśnie miałem taką przypadłość. Jak by nie oscyloskop, to nie wiedział bym w ogóle, że spalony jest rezystor w obwodzie zoobla (miał przerwę) wzbudzenie (generowanie sygnału o częstotliwości 2 MHz o takim poziomie, że zakłócał pracę regulatora temperatury...
Witam! Jeśli po podaniu masy na wtyczce przy alternatorze kontrolka od ładowania świeci tak jak piszesz to przyczyna tkwi w alternatorze. Jeśli szczotki są dobre to przyczyną może byc przerwa w uzwojeniu wzbudzenia, sprawdz twornik jeśli jest w dobrym stanie to przyczyna może tkwic w diodach. Pozdrawiam!
Testerem Hfe tego tranzystora się nie sprawdzi nawet gdyby miał cienkie nóżki, skoro układ pobiera 26mA to znaczy że prąd płynie przez rezystor 470Ω, prąd ten powinien być prądem bazy (jeśli nie ma błędu w połączeniach), zmierz napiecie Ube (pomiędzy bazą a emiterem). Później wylutuj tranzystor i sprawdź testerem diody złącze B-C i B-E (to drugie...
Jeżeli kontrolka w ogóle nie świeci to alternator nie będzie wzbudzony i ładowania nie będzie. Sprawdź wszystko raz jeszcze, bo masz prawdopodobnie gdzieś przerwę w połączeniach. Czy do żarówki dochodzi plus po stacyjce?
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu. Nie prawda, silnik gdy tylko złapie, sprzęgło odśrodkowe zespala silnik z kompresorem.Nikt nie...
W obwodzie w prądnicy na pewno nie ma przerwy ani przebicia bo to sprawdziłem. Niema oznaczenia +- jest za to A B C przy czym wzbudzenie podłączone jest pod A C, jak znaleźć +-. Poza tym nie ma w nim ani płytek ani diod.
witam oczywiście cewki dostały przerwy włączyłem korektor radmora niskie na maxa i któreś nagranie wzbudziło wzmaka a grałem końcówka na stk 4241V 120 W i klops i tyle z nisko tonowych zostało pozdro
Czy masz miernik i umiesz go używać? (nie wystarczy ten z tablicy z ostatniego zdjęcia) Pierwsze zdjęcia to schemat dla prądnicy, jest prosty. Czy rozumiesz ten schemat? Szafa sterowania - znacznie bardziej skomplikowana niż schemat prądnicy. Czy do szafy też jest gdzieś schemat? Czy wiesz gdzie jest listwa/płytka z zaciskami B/0, A, C, U, V, W, Mp...
Witam, jak w temacie mam problem z WOL, problem jest tego typu że po odłączeniu kabla zasilającego i ponownym jego podłączeniu nie mogę odpalić komputera przez WoL natomiast po włączeniu komputera przyciskiem na frontpanelu i wyłączeniu również tym samym przyciskiem (trzymanie kilka sekund) już mogę odpalić maszynę przez WoL, oczywiście tak samo jest...
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
Napięcie na działającej czujce 13,4 V System regularnie serwisowany Akumulator sprawny - po odłączeniu zasilania AC napięcie OK To awaria gdyż prealarm czujka sygnalizuje tak: "(powtarzająca się sekwencja: dźwięk/świecenie diody przez 0,25 sekundy – przerwa 1,75 sekundy itd.). Prealarm nie ma wpływu na stan wyjścia alarmowego" a w tym przypadku...
Robisz zmienną (może to być wspólny zasób, pole klasy lub inne techniki wymiany danych między wątkami), a w reakcji na jej stan wykonujesz metodę uśpienia a po niej funkcję np. wykonania kolejnego przebiegu pętli (continue). Wzbudzenie oczywiście musi zawsze nastąpić z innego wątku. Generalnie to bazowanie na uśpieniach nie jest zbyt dobrą praktyką....
Oczywiście że zły pomysł jedynie wpięcie na główny przewód zasilania alternatora amperomierza i to musi być pewne połączenie a amperomierz na około 50A ponieważ jakakolwiek przerwa zasilania po wzbudzeniu alternatora spowoduje jego uszkodzenie. Jeżeli nie masz odpowiedniego sprzętu nie ryzykuj niech sprawdzi to elektryk na pewno nie będą to wielkie...
Jeżeli zrobiła się przerwa w obwodzie wzbudzenia to się nie zaświeci , ani podczas jazdy ani po przekręceniu kluczyka. Dlaczego tak jest musiał byś przerobić budowę i zasadę działania alternatora. Jak długo będziesz jechał .... ? to zależy jakiej pojemności masz akumulator , ile pobierają ci światła , jednym słowem nie za długo a tak w km to mnie się...
Witam, po włączeniu czy wzbudzeniu monitora po jakiejś wielogodzinnej przerwie (przeważnie początek dnia), po kilkudziesięciu sekundach zaczyna mocno migotać i nie sposób pracować ani nawet patrzyć. Po kilku minutach takiego szaleństwa uspokaja się i nic się już nie dzieje złego do następnego dnia. Początkowo sądziłem, że to wina zasilacza, bo w trakcie...
Witam Mam problem z jednym sterownikiem SSK-B02 ponieważ mam go bez przerwy w stanie wzbudzonym tz że po włączeniu zasilania silnik stoi w miejscu i jest zablokowany, nie da sie obrócić. Po podłączeniu do komputera normalnie działa tz kręci się. Tylko dziwi mnie to bo pozostałe dwie osie po odłączeniu od komputera są w takim stanie że można obracać....
Jednak Viper ma rację - w przypadku przerwy jednej z trzech diod wzbudzenia na regulator idzie zmniejszone napięcie i wtedy alternator słusznie podbija go do np.16 V. ALE WTEDY ŚWIECI KONTROLKA.
kolego dioda wzbudzenia (puściły luty) bez rozebrania alter. się nie obędzie .mysle ,że wystarczy poprawić luty ,ale oprócz tego należy sprawdzić 3 diody wzbudzenia ,czy któraś nie ma przerwy. Dodano po 6 jeszcze jedna rzecz którą pytałeś ,jak dodasz gazu i zgaśnie to jest ok ponieważ się wzbudza .sprawdz miernikiem jak posiadasz napięcie powinno być...
Czy T33 zostanie wzbudzony? tak T34 będzie miał przerwę w pracy na jeden cykl sterownika? tak Z jakim błędem otrzymam ten przebieg Zależy od długości cyklu sterownika. Dla 5ms można oszacować błąd na (5+5)/250 ~= 4%, analogicznie dla innych czasów cyklu.
pradnica wzbudzenie wzbudzenie minusem wzbudzenie generatora
firefox android drukarka xerox brudzić trwałość pralek
Słaby dźwięk w głośnikach Audi A6 po wymianie akumulatora Zużycie gazu w piecu Termet Silver Pro bez czujników