A gdzie jest wzbudzenie w rozruszniku?
Zacznij od wykluczenia samego rozrusznika czyli podaj na krótko + na rozrusznik ,a dokładniej na wzbudzenie rozrusznika (cieńszy kabel przy rozruszniku)
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Witam. Ktoś kiedyś połamał kostkę kabla plusowego od stacyjki, którą wpina się do rozrusznika i zarobił kabelek konektorem, wsunął na pin w gnieździe kostki rozrusznika. Pin wypadł razem z konektorem na kablu. Czy jest jakiś sposób, by wzbudzić rozrusznik dając zasilanie ze stacyjki, aby silnik odpalił i dojechał na warsztat? https://obrazki.elektroda.pl/3216981400_...
Odłącz przewód wzbudzenia rozrusznika, załóż swój, komp w ręke, podglad na parametry np. cisnienie paliwa. Nie powinno utracić komunikacji z ecu.
w Astrze F idzie wzbudzenie rozrusznika BEZ żadnego przekaźnika bezpośrednio przez ten inhibitor switch ale styki i kable tego inhibitor switcha są tak pancerne, że mocniejsze od stacyjki
Czujnik wałka rozrządu będzie miał 3 przewody: masa, zasilanie, sygnał. Rozrusznik duży plus i mniejszy plus wzbudzenie rozrusznika. Do sprawdzenia ustawienie rozrządu lub sam czujnik. Istnieje możliwość zamontowania silnika z innym oznaczeniem niż jest w sterowniku, co będzie wywoływało błąd wałka.
Po podaniu plusa na wzbudzenie rozrusznika od dołu jak nacisnę traktor odpala Dodano po 36 A jak chce ze stacyjki to nic się nie dzieje Dodano po 7 Iskrzy i robi trrr
Witam. Składam po kimś sprzęgło jak w tytule. Przy rozruszniku mam 3 kable jeden plusowy od akumulatora, czarno czerwony na wzbudzenie i niebiesko czerwony nie wiem od czego. Ktoś może podpowiedzieć od czego może być ten niebiesko czerwony cienki przewód? Znajduje się przy rozruszniku i ma też oczko tak jak na wzbudzenie rozrusznika. Z tego co znalazłem...
czyli plus do skrzynki z bezpiecznikami ( jaki bezpiecznik dać ? ) potem do przycisku start -> przekaźnik i na zacisk automatu rozrusznika . świece grzane będą z przycisku , moduł Patrolowski to kicha i wszyscy tak przerabiają :) Czyli wzbudzenie mogę też dać pod ten przycisk startu , przez żarówkę patrolowską i na alternator ? Oczywiści główny wyłącznik...
Witam, Pacjent to fiat ducato 2,0jtd 2004r Szukam schematu układu rozruchu silnika, będę wdzięczny za udostępnienie. Dokładnie chodzi mi o odcinek ze stacyjki do złącza na rozruszniku, czy tam idzie bezpiecznik czy przekaźnik, czy może bezpośrednio ze stacyjki na wzbudzenie rozrusznika.
Wypalenie styków... Czego? Obecnie masz monitory poboru prądu wzbudzenia rozrusznika. Nie tylko realizowane poprzez bezpiecznik. Prąd wzbudzenia rośnie, gdy rozrusznik kończy żywot, więc do wyjęcia i naprawy. A cała reszta to...
Mniej więcej rozumiem dlaczego rozrusznik się załacza, ale mam jeszcze jedno pytanie co to jest wzbudzenie rozrusznika albo alternatora. Tylko jeszcze nie mogę zauważyć gdzie jest przyłączona masa do rozrusznika? PS: Poszukałem w siecii filmiku, ktory bardzo pomógł mi zrozumieć dlaczego po przekręceniu kluczyka załącza się rozrusznik http://www.youtube.com/watch?v=_f6kM1e1f...
Witam mam problem z t25 tzn. Kupiłem nowy rozrusznik i problem jest w tym że nie chce odpalić słychać automat jak odbija ale nie chce kręcić natomiast oali na krótko poprzez stykniecie prądu z przewodem wzbudzenia w rozruszniku. Gdzie szukać problemu??
Co się może stać: 1) Awaria alternatora -> rozrusznik się nie wyłączy. 2) Awaria żarówki sygnalizującej ładowanie -> brak wzbudzenia, lub wzbudzenie z opóźnieniem -> rozrusznik się nie wyłączy.
Na rozrusznik dochodza 2 grube i jeden cieńki wzbudzenie cewki rozrusznika. Na 90% nie podłączyłeś przewodu zasilania alternatora przy rozruszniku. Na śrube M8 przewód. Sprawdziłeś żarówką czy masz zasilanie na śrubie M8 alternatora/??
Byłem wczoraj u innego gościa i powiedział że diody wyglądają na sprawne i jest ewidentny problem ze wzbudzeniem A czasem nie przywiera ci niebieski kabelek wzbudzenia- na kostce rozrusznika?
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Mam taki błąd stacyjka działa daje sygnał ale na kablu od wzbudzenia rozrusznika nie ma pradu
Wystarczy chwilowe podanie napięcia na zacisk D+ przez przekaźnik. Wstępnie chwilowo tak dla próby sprawdź czy się wzbudzi za pomocą kontrolki ładowania. Jeżeli zadziała, cewkę przekaźnika podłączył bym, pod zacisk 50 sterowania rozrusznikiem. Być może to zadziała, należy sprawdzić.
Witam Wszystkich. Wiem, że jest kilka tematów, ale sprawdzone wszystko co opisane, a reakcji brak. Auto jak w opisie. Początkowo miało chwilowe problemy z rozruchem, rozrusznik wymienili, na dwa tygodnie pomogło ... Teraz auto w ogóle nie kręci. Rozrusznik na 100% sprawny (wyjęty stary, włożony nowy, stary sprawdzony na stole, działa). Auto ma start/stop....
Problem sie zaczął po zmianie silnika z anglika, silnik został przełożony wraz z wiązką elektryczna z komputerem, z którym chodził silnik oraz z immo. Teraz na wyświetlaczu jest start error, rozrusznik nie kręci (na przekażniku rozrusznika brak prądu) jak sie podłączy wzbudzenie pod rozrusznik kręci, lecz nie zapala.
Witajcie koledzy Ostatnio zmieniałem komputer silnika w moim mondeo mi1 16V 1,8i 1995r. Sprzedawca komputera zapewniał mnie że jest wydłubany imo z niego. Gdy go podłączyłem dzieje się tak: Po pierwszym przekręceniu kluczyka w stacyjce lampka od imo koło zegarka c=zaczyna mrógać ale już za drugim i kolejnymi razami lampka się pali i po chwili gaśnie...
Jeżeli nagrzanie auta faktycznie ma znaczenie, to celowałbym w sam rozrusznik. Musisz wyprowadzić sobie na chwilę przewód od wzbudzenia rozrusznika i próbować ''na krótko'' gdy jest silnik ciepły.
Czerwony z czarnym paskiem jest od zacisku W (obrotomierz), od wzbudzenia ma być niebieski. Ewentualnie czarny z niebieskim, jakbyś pomylił wtyczki przy rozruszniku, jest od światła cofania.
Gnije kabel niebieski w dwupinwej wtyczce koło rozrusznika.
Jak mnie pamięć nie myli dwa z boku to sterowanie, środkowy i pojedynczy z boku to zaciski prądowe, jeden z aku drugi na rozrusznik. Jeden z zacisków sterujących jest podłączony pod wzbudzenie alternatora, zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika przy pracującym silniku.
1. Czy kabel 50mm2 będzie dobry? Na allegro są takie właśnie kable spawarkowe z żyłami z czystej miedzi i są o wiele tańsze niż przewody car audio OFC o porównywalnej grubości. Powinno być dobrze. 2. Jaki bezpiecznik dla zabezpieczenia kabla? Napięcie wzbudzenia rozrusznika to 1,1 kW. Czy 300A będzie dobrą wartością? Akumulator 60Ah, 600A. W autach...
Panowie i panie, oto jest pytanie?? Jaka może być przyczyna nieodpalania Avensis T25 D4D 126KM po lifcie?? Już piszę o co chodzi. Niby odpala i nie ma żadnego problemu, ale co jakiś czas jak się zaweźmie to nie chce odpalić - przekręcam kluczyk w pozycję zapłon i błoga cisza. Brak reakcji na rozruch, tylko wszystko na desce przygasa i nic. Po puszczeniu...
W ostatnich "wypustach" malucha z klasycznym układem zapłonowym stosowano dodatkowy kabel z 2 szeregowo połączonymi diodami 3A pomiędzy zaciskiem 50 rozrusznika a cewką Czyli jednak to zrobili. Choć nieco inaczej Byli też mądrzy elektrycy którzy wykorzystywali dodatkowy przekaźnik sterowany wzbudzeniem rozrusznika. Styki tego przekaźnika zwierały na...
Czyli napięcie jest podawane tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Jeżeli rozrusznik jest ze wzbudzeniem od elektromagnesów (czyli ze silnikiem szeregowym ) to niezaleznie od polaryzacji zasilania bedzie sie zawsze kręcił w "swoją stronę" bo sie zmienia zwrot prądu zarówno w wirniku jak i stojanie. Problem może wystąpić w silniczku wycieraczek,zależy od kostrukcji wyłacznika krańcowego,może dojść do wyłamywania blaszek,jak...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Witam Dostałem stary agregat prądotwórczy trójfazowy napędzany silnikiem od Stara czy Kamaza, po regeneracji rozrusznika i alternatora odpaliłem i o dziwo zadziałał dając prawidłowe napięcia. I teraz pytania: kiedy podać napięcie na wzbudzenie równocześnie z rozrusznikiem, czy dopiero po odpaleniu silnika, działa i tak i tak. Pozdrawiam, Irek.
Jest to napięcie akumulatora. Mam nadzieje że aku mi nie wybuchnie;] Jeszcze trzecie pytanie, mam ruraka z podzespołami 126p i zastanawiam się czy dawać bezpiecznik na kablu wzbudzenia rozrusznika?
Problem masz z wzbudzeniem ( świeci kontrolka po włączeniu zapłonu? ) , lub niewłaściwy regulator. Dokładnie, często przewód od wzbudzenia dostaje przerwy w okolicach rozrusznika (gnije przewód przy wtyczce). Jeżeli po zapłonie nie masz kontrolki akumulatora to odpal samochód i przegazuj go do ponad 3000 rpm, jeżeli alternator sprawny to powinien się...
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
Te skaczące napiecia na przewodzie sygnałowym ...może cos sie indukuje i miernik widzi to...Może warto miernikiem siąsc na masie i np na wyjsciu sygnałowym czujnika cisnienia paliwa i wzbudzic jakoś rozrusznik i zobaczyc czy wraz ze wzrostem cisnienia napiecie sie pojawi
myślałem już nad kostką stacyjki i uszkodzeniem akumulatora ale nie pasuje mi do tego cały kabaret z kontrolkami. co do wzbudzenia rozrusznika i alternatora- przy wypięciu kostki na podłużnicy koło filtra powietrza i przekręcaniu zapłonu w pozycję odpalania- na obu kablach jest prąd taki sam jak na akumulatorze. jedyny spadek napięcia to na dalszym...
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Gdy nie chce odpalić jest tępy odgłos "puk"pod maską. Rozrusznik dostaje wzbudzenie (50), natomiast brakuje 30, czyli głównego plusa z akumulatora
Twornik to tam gdzie masz szczotki a wzbudzenie to oczywiscie pozostale sproboj polaczyc wszystko szeregowo i sprawdz co bedzie sie dzialo z reguly silniki ktore startuja pod duzym obciazeniem tak wlasnie sa laczone (np. rozrusznik)
Zmierzyć nie bardzo mam jak bo do zacisków musiał bym się dobrać. Ale proponuję nieco inny sposób poszukania rzędu wielkości tej indukcyjności. W zbiorach zadań z maszyn elektrycznych tam gdzie komputerowo liczy się (modeluje) stany nieustalone takich silników to potrzebne są takie dane, a autorzy takich opracowań jak umieszczają przykłady obliczeniowe...
te dwa przewody o ktorych piszesz sa wyprowadzeniami zwory przkaznika odciecia w tej centralce.sa czyms w rodzaju locznika .przetnij przewod wzbudzenia rozrusznika i do koncow przewodow wychodzacych z centralki dolocz konce przewodu rozcietego.w ten sposob zrobisz blokade ale tylko rozrusznika.narka i pozdro
Aha. Sprawdze czy zaświeci dotykając do masy. Jeśli nie zaświeci to będzie oznaczać że walnięty kabelek? Albo rezystory. A te rezystory to pewnie gdzieś przy zegarach? Tak se pomyślałem że może tu jest wzbudzenie po rozruszniku bo jak sprawdzalem to wydało mi się że ten niebieski od alternatora idzie w wiązce gdzieś do rozrusznika. Bo faktycznie o ile...
Witam Zacisk gruby to + z rozrusznika M -szczotki ,czyli wzbudzenie R-kontrolka ładowania Wszystko zależy jaki masz regulator.Najlepiej oryginał Czeski .
Szczotki OK, wirnik obraca się lekko i nie haczy. No może przeciąłeś któreś uzwojenie, skoro silnika nie można uruchomić, to musi być jakiś sygnał do sterownika że coś nie gra? Ale nie chce kręcić rozrusznik czy nie odpala? Jak podepniesz wzbudzenie to alternator ciężko, ale powinien się obracać. Dziwne by w ogóle się nie obracał.
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Brak wzbudzenia. Powyzej 3tys obr ten alternator sam sie wzbudza i zaczyna ładować. Najczęściej urywa sie kabelek przy wtyczce tuż przed rozrusznikiem. Podnieś maskę i popatrz czy przed rozrusznikiem nie ma urwanego kabelka. Dwupinowa wtyczka, dwa kabelki nie pamietam juz dokladnie koloru ale chyba fioletowy idzie do wzbudzenia. Jak nie tam, to trzeba...
Kolego kwok. Widzę rozumiemy się. Tak właśnie mam podłączone w tym momencie: Ogolnie są 4 piny w kostce od stacyjki od lublina. I tak do jednego pinu mam podpięty stały plus Do drugiego ten cienki kabelek który idzie do wzbudzenia rozrusznika I przy 3 pinie jest plus dopiero po przekręceniu kluczyka i tam właśnie mam podłączoną tą kontrolke i ona nie...
Kolego, ty wiesz co ty piszesz? Pytam poważnie, bo w D6RA stojan nie jest uzwojony, to rozrusznik ze wzbudzeniem od magnesów trwałych.
Nie wiem jak było w golfie ale mój był z mazdy i tam jeden kabel z tej śrubki M6 dałem prosto na rozrusznik, Wzbudzenie to plus pojawiający się po stacyjce, i drugi prosto do kontrolki która z drugiej strony jest też podpięta do plusa po stacyjce. Całą resztę zlikwidowałem.
aha czyli na + co jest na altku podpinam kabel z amperomierza a na D wzbudzenie z np rozrusznika a pod symbol ~ nic nie podpinam powiem ze nie bardzo sie orjentuje i po takim podłaczeniu bedzie swiecic mi kontrolka od ładowania tak tylko musze odłączyć stary regulator i na jeden koniec kontrolki ładowani dac kabelek z masa tak ?
No taki był... Tam powinno być jeszcze uzwojenie wzbudzenia?(cewki stojana?)
Zwarcie we włączniku. Rozebrać i ocenić naocznie co powoduje wzbudzenie.
Czekam na informację.
no a sterowanie rozrusznikiem , wychodzi z bsm czy bsi ? i wzbudzenie alternatora ? bo ten na a2 to tylko obciążenie
O ile pamiętam, biały z niebieskim paskiem, w czarnej koszulce, do wzbudzenia, potrafi zgnić w tej czarnej izolacji, kostka na dole koło rozrusznika, ewentualnie podaj na niego masę kontrolką i zobacz czy się zapali kontrolka na desce.
Ta corsa była bez immo. Ok, poprzykręcam masy. A te wtyczki na 1-szym zdjęciu? Bo ta zielona jest przy wiązce silnika, a czarna jest na takim krótkim kablu przy silniku. Te na kablu przy silniku są czujnika położenia wału korbowego, zbudzenia alternatora i wzbudzenia rozrusznika, a po stronie wiązki doszedłem tylko do tego, że jeden faktycznie idzie...
Teoretycznie się da, niemniej jednak taki rozrusznik nie jest przeznaczony do pracy ciągłej; chodzi o kwestie mechaniczne (łożyskowanie) jak i stosunkowo twarde szczotki które dosyć szybko zniszczą komutator. Dodatkowym kłopotem była by kwestia utrzymywania generowanego napięcia w takim zakresie, jakie toleruje akumulator. Rozrusznik ów wyposażony jest...
szkoda czasu i kasy na naprawę tego ja sam sie w to bawiłem i nic nie dało,w końcu kupiłem do 4011 nowy 70A z wbudowanym regulatorem za 200 zł :) łatwo podłączyć gruba śrubka kabel plus do rozrusznika wzbudzenie na wsuwkę, kółko jest bardzo małe na wolnych obrotach ładowanie 14,4 i pięknie ładuje,prądnica w porównaniu to jest g...... nie ładowanie
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Czyli odpowiedź jest prosta. Silnik szeregowy nie może pracować w stanie jałowym, więc nie wolno sprzęgać go z maszyną napędzaną za pomocą paska klinowego czy pasa. Musi być połączony na stałe za pomocą sprzęgła lub przekładni zębatej. A do rozruchu stosujemy rozrusznik, czyli rezystancję regulowaną włączaną w szereg z wirnikiem i obwodem wzbudzenia....
Niestety ale biomedyczny slynie z dziwnych tematow nie majacych sensu ani przyszlosci... Odpowiem Ci na Twoje pytanie choc inni juz to zrobili wczesniej. Takie urzadzenie jakie pragniesz mozna zrobic, można rownież uzyskać je tanim kosztem chociazby z rozbiórki zasilaczy komputerowych ale bez wiedzy oraz chociazby oscyloskopu tego nie uczynisz. Zenerke...
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Prozę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam problem z ładowaniem polegający na tym, że czasami po odpaleniu samochód ładuje, a po kilku minutach przestaje ładować. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu znowu ładuje, żeby za moment znowu przestać ładować. Innym razem zimny w ogóle nie ładuje, a po kilku minutach wyłączam zapłon, odpalam ponownie i...
Nie za bardzo orientuje sie jaki tam jest silnik, czyzby bocznikowy czy moze szeregowy. Mozna zmienic kierunek obrtow poprzez przelacznie np. uzwojenia wzbudzenia wzgledem wirnika.
Akumulatory szeregowo (równolegle nigdy nie widziałem w żadnym urządzeniu), alternator 24V, natomiast rozrusznik 12V. Zastosowano układ wyrównawczy, widoczny na ostatniej fotografii, kompensujący różnice napięcia na akumulatorach wynikające z asymetrycznego ich obciążenia. Układ wzbudzenia zarówno generatora jak i silnika niezależny od masy wózka. Przydała...
Czy na przewodzie przy rozruszniku który odpowiada za jego wzbudzenie ze stacyjki pojawia się napięcie podczas próby kręcenia? Jeżeli nie sprawdziłbym stacyjkę i kostkę pod nią.
Mam pytanie odnośnie modelu ciągnika który jest w temacie. Czy po wyrzuceniu wszystkich przekaźników i połączeniu stacyjki bezpośrednio z rozrusznikiem on jak i stacyjka będą działały jak należy? Bo słyszałem że takim rozwiązaniem skraca się żywot stacyjki... i jeszcze jedno czy do wzbudzenia tych starych rozruszników z jumza wystarczy tylko jeden "plusowy"...
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Prądnica: obcowzbudna, synchroniczna Regulacja obrotów: 3800/min - 4200/min Kolego zdecyduj się raz chcesz elektryczny rozrusznik, potem regulację napięcia wyjściowego DC, a na koniec regulacje obrotów silnika.
Ten płaskownik jest z uzwojenia wzbudzenia rozrusznika 0,5 kW, prąd dochodzi do 140 A, tyle, że praca jest dorywcza i chyba dalatego tak może być. Troche mnie to zmyliło. A jak bym podwójnie nawinął, to jak to wpłynie na pole elektomanetyczne? Ile wogóle pownieniem nawinąć? ile się zmieści? Chłodzenie powinno byc ok, w pokrywach są otwory, zamontuje...
Jest też prawdopodobieństwo że kolejny regler padł. Czasem tak jest przy uszkodzeniu mostka prostowniczego ,bo regulator "pompuje" na maksa wzbudzenie żeby nadrobić resztą niedziałającą fazę ,lub dwie.
"+" to plus, wiadomo, "-" także a to co zostanie to kontrolka: http://obrazki.elektroda.pl/6220665100_1... Tu muszę się jeszcze uściślić, bo umknęło mi to "de" :D D+ To wzbudzenie, inaczej kontrolka, jak na powyższym rysunku. Kabel prądowy na "+" lub B+" - w zależności jak tam pisze to kabel prądowy do akumulatora (może być przez rozrusznik...
Witam Co do klekotania to sprawdź popychacze hydrauliczne. Prawdopodobnie maja nieszczelności i upuszczają olej. Klekocze bo są większe luzy.Jak się napełnią to przestaje klekotać. Co do rozrusznika to sprawdź na początek czy przewody są prawidłowo przymocowane do automatu. Może masz luźny konektor od wzbudzenia elektromagnesu. Często w renówkach na...
http://www.fiat126p.pl/forum/viewtopic.p... Tylko nie pamietam jak kabelki sie podlacza :) Na pewno gruby idacy do rozrusznika na B+ a wzbudzenie na jedna ze wsuwek... tylko na ktora wsuwke i ktory to kabelek, to ci nie powiem...
Witam. Mam pytanie odnośnie carriera mistral 700. Agregat odpala ale po pewnym czasie ponownie załącza rozrusznik. Chciałbym się dowiedzieć czy odpowiedzialny za sygnał obrotów jest alternator czy może jakiś czujnik? Chciałbym też zapytać na jakiej zasadzie działa wzbudzenie alternatora w tym agregacie? Pozdrawiam
WITAM. Na wstępie napiszę, że nie jestem jakimś specjalistą, posiadam mały traktorek samoróbkę i jest problem z alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/8481414100_... Z alternatora wyprowadzona taka kostka z oznaczeniami, patrząc od góry: b+ d+ w. Z internetu wyczytałem, że b+ powinien iść grubym kablem poprzez rozrusznik na akumulator....
Witam wszystkich, Posiadam C4 Picasso 1.6 HDI manual 2008 rok Samochód nie odpala, tylko słychać cykanie pod kierownicą. Silnik w 100% sprawny. Rozrusznik sprawny, po podaniu + na kabel sterujący elektromagnesem wychodzący z BSM samochód zapala od razu. Proszę o opis numeru kabla, który wchodzi do BSM i odpowiada za wzbudzenie przekaźnika od automatu...
stawiam na przekaźnik- zrób prosty test. weź kogoś do pomocy- odłącz akumulator a następnie podłącz (w tym momencie niech ktoś słucha czy jakiś przekaźnik nie zamknie obwodu- czyli będzie go słychać jak tyknie). jeśli tu będzie ok (tzn cicho) to przy przekręceniu kluczyka sprawdzaj reką, na którym przekaźniku czuć tyknięcie. Tylko pamiętaj- przy każdym...
A nie prosciej podlaczyc kabel od klemy plusowej do cewki zapłonowej i wtedy problem mamy rozwiazany a jezeli chodzi o samo odpalenie to dal plus na chwile do wzbudzenia elektro magnesu rozrusznika.
Zawsze możesz podłączyć zasilanie z akumulatora pod szczotki przez małą żarówkę i diodę, co da ci początkowe namagnesowanie za każdym razem przy starcie generatora. Lub same diody na obydwu przewodach i podłączenie do rozrusznika. Rozrusznik kręci prądnica dostaje wzbudzenie i się magnesuje. To powinno pozwoli uniknąć ci problemów, o których piszesz.
Witam forumowicze jestem tutaj częstym gościem ale mam kolejny problem ostatnio miałem problem z prądnicą przy C360 tylko dużo czytałem na ten temat i wyrzuciłem ją już zakupiłem alternator nie znanego pochodzenia (ze złomu) i gościu powiedział mi gdzie jest + i gdzie wzbudzenie niestety kabli jakich kolwiek nie było więc kabel + pusciłem grubszym przewodem...
Citroen Berlingo 1.6 VTI, 120 km, 2011 Multispace Brak reakcji na rozruszniku po przekręceniu kluczyka. Sprawdzone: - Akumulator (nowy) - Bezpieczniki - Rozrusznik (na krótko kręci i odpala) - Stacyjka - Napięcie na elektromagnesie jest - Napięcie z akumulatora na rozruszniku jest Podejrzewam brak sygnału wzbudzenia?? Wina BSM? Może ma ktoś jakieś schematy...
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika.
W takim układzie okablowanie nie jest OK, niebieski kabel w okolicy rozrusznika.
Sprawa dotyczy Fiata Palio 1,6 . Pali jak chce (może wilgoć) jak nie ma ochoty to nie zapali – nawet jak nic nie robię to po czasie zapali. Rano 8:00 po przekręceniu kluczyka w stacyjce gaśnie immobilizer i wtryskiwacz poczym zapala się kontrolka wtryskiwacza , mogę nawet nie startować i tak nie odpali, godzina 12:00 nic nie robiąc bo mnie nie...
Nie ma niebieskiej kreski, do rozrusznika doczudzi tylko plus z aku i wzbudzenie ze stacyjki. Sprawdziłem na dwu innych silnikach tej generacji i tam nie ma zadnego poboru przez rozrusznik po odpaleniu. Rozrusznik działe ewidentnie jako odbiornik pradu po odpaleniu czyli cos jest walniete. Nie dziwił by mnie prad na czerwonej kresce z alternatora, bo...
Alternator pracujący z regulatorem zewnetrznym. 1-zacisk pod(+)rozrusznika,lub bezpośrednio do akumulatora. 2-zacisk wzbudzenie (67). 3-zacisk kontrolki ładowania i zasilania regulatora. Ten alternator posiada regulator wewnętrzny. 1- w zasadzie do akumulatora ale w T-25 przez amperomierz; 2- do kontrolki ładowania; 3- zostaje nie podłączony.
Jest taki temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... a w nim na końcu: "Witam , odnosnie wzbudzenia alt. W grupie volkswagena czesto przerywaja sie przewody od kontrolki na laczeniach przy rozruszniku bądz jest slabe połaczenie w kostkach . Od tego bym zaczął zanim sie przekopie caly pojazd. Pozdrawiam "
Odwrotnym podłączeniem aku rozrusznika nie uszkodziłeś. Powiem więcej-jeżeli masz rozrusznik ze wzbudzeniem od elektromagnesu (szeregowy) to i tak będzie się kręcił w swoją stronę. Nie myl bendixa z włącznikiem elektromagnetycznym. Z pewnością poszły diody w alternatorze, co więcej-szukaj.
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Okey:) Właśnie tato mi pokazał na jakiej zasadzie działa prądnica kiedy daje prąd a kiedy działa jako silnik. Powiedział mi że należy zmostkować wzbudzenie z wyjściem i będzie działać. Nie wiem czy dobrze rozumiem ten sposób to jest z obwodem wzbudzenia.
A wieć tak mam problem. Kupiłem wczoraj e39 528i automat(tiptronic). Podczas powrotu do domu zapaliło mi się ładowanie, więc zjechałem i zgasiłem silnik, ale po przekreceniu kluczyka nie kręci rozrusznikiem(ale to nie bateria bo już sprawdzałem). A zakeciłem rozrusznikem na krótko podając plusa. No i odpaliło. Ale też był problem z ładowaniem, na wzbudzeniu...
karol12b nie pomylił Ci się czasem rozrusznik z alternatorem?
Niebieski przewód idzie do rozrusznika/akumulatora. Ten urwany zółto-zielony jest od wzbudzenia, idzie na żarówkę i "+" po stacyjce.
prądnica wzbudzić regulacja wzbudzić regulator wzbudzić
czujka zalania konfiguracja dolna grzałka przypala felgi malowanie
odblokowanie knoxa układ przetwornice
Frugal Impulse E14 - Błąd w urządzeniu Syczenie kabla zasilającego podczas wpinania - przyczyny