Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem, urządzenie sprzęgające z kołem...
Witam. Składam po kimś sprzęgło jak w tytule. Przy rozruszniku mam 3 kable jeden plusowy od akumulatora, czarno czerwony na wzbudzenie i niebiesko czerwony nie wiem od czego. Ktoś może podpowiedzieć od czego może być ten niebiesko czerwony cienki przewód? Znajduje się przy rozruszniku i ma też oczko tak jak na wzbudzenie rozrusznika. Z tego co znalazłem...
Jeżeli nagrzanie auta faktycznie ma znaczenie, to celowałbym w sam rozrusznik. Musisz wyprowadzić sobie na chwilę przewód od wzbudzenia rozrusznika i próbować ''na krótko'' gdy jest silnik ciepły.
Panowie i panie, oto jest pytanie?? Jaka może być przyczyna nieodpalania Avensis T25 D4D 126KM po lifcie?? Już piszę o co chodzi. Niby odpala i nie ma żadnego problemu, ale co jakiś czas jak się zaweźmie to nie chce odpalić - przekręcam kluczyk w pozycję zapłon i błoga cisza. Brak reakcji na rozruch, tylko wszystko na desce przygasa i nic. Po puszczeniu...
Witam Dostałem stary agregat prądotwórczy trójfazowy napędzany silnikiem od Stara czy Kamaza, po regeneracji rozrusznika i alternatora odpaliłem i o dziwo zadziałał dając prawidłowe napięcia. I teraz pytania: kiedy podać napięcie na wzbudzenie równocześnie z rozrusznikiem, czy dopiero po odpaleniu silnika, działa i tak i tak. Pozdrawiam, Irek.
Audi a4 b6 2002r po swapie na 2.7 biturbo Poroblem z jakim sie borykam to brak wzbudzenia alteratora. Alternator nie wzbudza sie po odpaleniu silnika dopiero po przygazowaniu do około 2tys obr. wzbudza sie on sam i łąduje bez problemu. Pod maską jest wtyczka 2 pin w której idzie wzbudzenie alternatora oraz impuls do elektromagnesu rozrusznika: -Bez...
Witajcie koledzy Ostatnio zmieniałem komputer silnika w moim mondeo mi1 16V 1,8i 1995r. Sprzedawca komputera zapewniał mnie że jest wydłubany imo z niego. Gdy go podłączyłem dzieje się tak: Po pierwszym przekręceniu kluczyka w stacyjce lampka od imo koło zegarka c=zaczyna mrógać ale już za drugim i kolejnymi razami lampka się pali i po chwili gaśnie...
Mam taki błąd stacyjka działa daje sygnał ale na kablu od wzbudzenia rozrusznika nie ma pradu
Nie za bardzo orientuje sie jaki tam jest silnik, czyzby bocznikowy czy moze szeregowy. Mozna zmienic kierunek obrtow poprzez przelacznie np. uzwojenia wzbudzenia wzgledem wirnika.
Witam! Ale się na mieszało! Ja nie chcę podchodzić z rozrusznikiem 24V pod instalacje 12V, to chodziło o dwa różne rozruszniki, jeden na 12V, a drugi na 24V, co do podawanej mocy, to nie masz racji, moc jak i inne parametry są podawane do danego rozrusznika, dla przykładu przepiszę Ci dane z książki dla Fiat 125. Typ: Fiat E100-1,5/12 producent Eliot...
Trzeba sprawdzić oba uzwojenia w elektromagnesie,zwłaszcza wciągające. Szczotki są -jak by to powiedzieć-na godzinie 12 i 15. Konstrukcja szczotkotrzymacza umożliwia ustawienie na godzinie 12 i 18,ale wtedy rozrusznik nie kręci,a pobiera duży prąd. Tego zdarcia izolacji na uzwojeniu wzbudzenia się nie bój. Wyczyść do metalicznego połysku,i dodatkowo...
musi wytrzymać prąd cewki tego przekaźnika a nie prąd rozrusznika. Nie zgadzam się. Popatrz na schemat ideowy instalacji. przez tą skrzynkę płynie prąd rozrusznika (nie przekaźnika!) i może być przez nią wyłączony. Ja za rozrusznik 4,5 kW wymiana łożysk ślizgowych, poprawieniu komutatora i kilku mniejszych drobiazgów zapłaciłem 50 zł. Tylko jaki to...
Tak, nie widzi, że jest odpalone i do tego właśnie jest kabel idący od centralki i kończy się owinięciem na przewodzi zapłonowym. Wymieniłem go ale nie pomogło. Reszta przewodów jest również sprawna. Rozebrałem sterownik wszystko wygląda dobrze. Dobrym rozwiązaniem będzie dołożenie przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora, który odetnie napięcie...
Jak mnie pamięć nie myli dwa z boku to sterowanie, środkowy i pojedynczy z boku to zaciski prądowe, jeden z aku drugi na rozrusznik. Jeden z zacisków sterujących jest podłączony pod wzbudzenie alternatora, zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika przy pracującym silniku.
Witam wszystkich, Posiadam C4 Picasso 1.6 HDI manual 2008 rok Samochód nie odpala, tylko słychać cykanie pod kierownicą. Silnik w 100% sprawny. Rozrusznik sprawny, po podaniu + na kabel sterujący elektromagnesem wychodzący z BSM samochód zapala od razu. Proszę o opis numeru kabla, który wchodzi do BSM i odpowiada za wzbudzenie przekaźnika od automatu...
Witam Wszystkich. Wiem, że jest kilka tematów, ale sprawdzone wszystko co opisane, a reakcji brak. Auto jak w opisie. Początkowo miało chwilowe problemy z rozruchem, rozrusznik wymienili, na dwa tygodnie pomogło ... Teraz auto w ogóle nie kręci. Rozrusznik na 100% sprawny (wyjęty stary, włożony nowy, stary sprawdzony na stole, działa). Auto ma start/stop....
Mam już nowy komputer ze starym eepromem. Komunikacja po CAN jest jak należy. Można się skomunikować z ECU przez złącze diagnostyczne. W czasie pracy zero błędów na ECU. Silnik odpala, ale tylko poprzez wysterowanie plusem rozrusznika. W dalszym ciągu brak sterowania rozrusznikiem oraz brak wzbudzenia dla alternatora. Jest zasilanie pompy wtrysku. Prawie...
Ukruszony niebieski kabel w czarnej otulince w złączce koło rozrusznika.
Zmierzyć nie bardzo mam jak bo do zacisków musiał bym się dobrać. Ale proponuję nieco inny sposób poszukania rzędu wielkości tej indukcyjności. W zbiorach zadań z maszyn elektrycznych tam gdzie komputerowo liczy się (modeluje) stany nieustalone takich silników to potrzebne są takie dane, a autorzy takich opracowań jak umieszczają przykłady obliczeniowe...
Teoretycznie się da, niemniej jednak taki rozrusznik nie jest przeznaczony do pracy ciągłej; chodzi o kwestie mechaniczne (łożyskowanie) jak i stosunkowo twarde szczotki które dosyć szybko zniszczą komutator. Dodatkowym kłopotem była by kwestia utrzymywania generowanego napięcia w takim zakresie, jakie toleruje akumulator. Rozrusznik ów wyposażony jest...
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika.
Witam. Ostatnio w aucie pojawił się dziwny problem. Mianowicie zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka ładowania nie paliła się. Po odpaleniu silnika kontrolka zaczęła się lekko żarzyć, ładowania nie było (nieco przygaśnięte światła). Gdy doda się lekko gazu, tak do 2 tysięcy obrotów może i przytrzyma tak kilka sekund, kontrola przestaje...
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Witam, problem dotyczy rozrusznika CUMMINS WET 24V 4kW w żurawiu jezdniowym SENNEBOGEN 735 rok prod 2016. Rozrusznik po cofnięciu kluczyka w stacyjce "klei" to znaczy blokuje się kręci cały czas, a czasem w ogóle nie zadziała... W porozumieniu z mechanikami eliminujemy usterkę układu elektrycznego w maszynie, gdyż rozrusznik po zdemontowaniu i uruchomieniu...
Witam. Z mojego skromnego doświadczenia (2 lata) usterki rozruszników podzieliłbym na dwa rodzaje 1. usterki (awarie) spowodowane naturalnym zużyciem elementów - szczotki, tulejki (łożyska), komutator wirnika, styki w automacie, bendix 2. pozostałe - które są skutkiem złej jakości materiału, złego montażu itd. Przykładowo nagminną usterką w D6RA jest...
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
Natomiast jeżeli masz na mysli elektromagnes to dodatkowe zestyki pełnią zupełnie inną rolę. A jaką to? Bo główne załaczają rozrusznik, a dodatkowe? mam jeszcze jedno pytanie co to jest wzbudzenie rozrusznika albo alternatora. W rozruszniku czy pradnicy pradu stąłego uzwojenie wzbudzenia wytwarza pole magnetyczne stojana, rozrusznik jest silnikiem...
Witam. Te rozruszniki niby mają mieć wyższą sprawność tylko pytanie co w konstrukcji silnika wpływa na wyższą sprawność? Przecież tam nadal jest uzwojenie wzbudzania w stojanie więc jak udało się zatem ograniczyć straty w tym silniku ? Gdyby tam było wzbudzenie od magnesów trwałych to wtedy zgoda a tak ? Ciekawe czy ktoś miał taki rozrusznik na stole...
Jakie kol wiek kontrolki na liczniku się świecą ? Może padł automat w rozruszniku i nie ma wzbudzenia. Jeśli nie masz jakiego kol wiek pojęcia podjedź do jakiegoś warsztatu albo wykręć rozrusznik żeby go sprawdzili. Sprawdź jeszcze czy prąd idzie ze stacyjki do rozrusznika miałem podobny problem w mazdzie okazało się że kostka była zaśniedziała.
Kolega narzeka na słabe kręcenie rozrusznika z rana w clio diesel. Akumulator sprawdzony testerem, prąd rozruchowy bdb. Rozrusznik po wyciągnięciu nie wzbudził we mnie podejrzeń, kręci niby normalnie. Mierzony miernikiem cęgowym na rozruchu bierze ok 200A czyli niby OK. Jedyne co wydaje mi się podejrzane to pobór prądu przez rozrusznik ale dopiero po...
Witam. Przy okazji przekładania silnika wyremontowałem sobie rozrusznik (wyczyściłem go, nasmarowałem, wymieniłem tulejki). Przez ponad miesiąc kręcił jak oszalały... Ale przez ostatnie kilka dni mam z nim problemy. Ostatnio zauważyłem, że przy próbie odpalenia rozrusznik wykonuje jeden obrót, zatrzymuje się, światła przygasają a po chwili kręci normalnie....
Prąd rozruchowy nie idzie przez stacyjkę. Skoro się kręci a nie zazębia to prawdopodobnie bendiks Nie mówie o prądzie rozruchowym, tylko o prądzie wzbudzenia, czyli tym cienkim kablu z wtyczką przy rozruszniku, o ile mi wiadomo to atacyjka daje impuls do wysunięcia bendiksa oraz uruchomienia rozrusznika. W momencie, gdy rozrusznik nie obraca silnika...
Witam , odnosnie wzbudzenia alt. W grupie volkswagena czesto przerywaja sie przewody od kontrolki na laczeniach przy rozruszniku bądz jest slabe połaczenie w kostkach . Od tego bym zaczął zanim sie przekopie caly pojazd. Pozdrawiam
Mój poprzedni temat pozostał bez odpowiedzi, więc zakładam nowy, ale z nowym problemem, więc prosiłbym o nie usuwanie go. Problem tkwi w braku wzbudzenia alternatora. Na zacisku wzbudzania po włączeniu zapłonu miernik pokazuje totalne 0. Sądziłem, że przewód wzbudzania uległ uszkodzeniu obok alternatora ( jest tam dość ostro skręcony ) więc odnalazłem...
Witam, wymieniałem rozrusznik (1.4 aex) i po wymianie zauważyłem iż wisi sobie przewód ktory idzie do wzbudzenia alternatora. Niestety nie umie znaleźć gdzie miałby być. Przeszukałem wtyczkę silnika i nie widać żeby był gdzieś urwany. Wyczytałem na forum że gdzieś przy akumulatorze lub wiązce reflektorów lecz też niestety nie umie znaleźć gdzie by miał...
dzień dobry, posiadam jak na zdjęciu prądnico rozrusznik w łodzi, rozrusznik działa, ciągły brak ładowania, zainstalowany jest regulator napięcia RG15 C, gdy podaje poprzez dotykanie na zacisk DF wzbudzenie z masy pojawia się napięcie , gdy jest podłączony regulator brak, masa na obudowie prądnicy, proszę o pomoc jaki użyć regulator by uzyskać ładowanie...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Ursus 912 z oryginalnym rozrusznikiem R11B, ciężko odpala rano - rozrusznik nie daje rady obracać wałem. Ciepły silnik - pali OK. W ubiegłym roku traktor dostał nowe akumulatory 2x6 V - była nieznaczna poprawa, ale latem poranny rozruch był nadal ciężki. Grzały się zaciski prądowe na włączniku elektromagnetycznym więc go wymieniłem. Nie pomogło - zaciski...
Niedawno koleś przyszedł żeby mu w Uralu 650 zrobić z alternatora także rozrusznik, podłączyłem alternator do ttrafo 3 faz. wzbudzenie do 12v i kręcił się. W najbliższym czasie ZAŁOŻĘ MU przetwornice 12v stały na 12v 3faz.(zaprojektowałem ją na liczniku i 6 tranzystorach stp6n06).jak uruchomie to dam znać,
Rozrusznik to silnik szeregowy,prąd w wirniku i stojanie jest taki sam.(pomijam rzadko juz budowany rozrusznik o układzie stojana szeregowo-bocznikowym) Nie można zasilać wirnika i stojana z osobnych źródeł napięcia 12V-za mała rezystancja wirnika i stojana.( no chyba że nowy typ rozrusznika ze wzbudzeniem od magnesów trwałych) Prąd uzwojenia wciągającego...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Napięcie mierzyłeś z obciążeniem? Włącz światła i nadmuch i wtedy zmierz. Jak stary jest akumulator? Jakie napięcie ładowania? Sprawdzałeś poziom elektrolitu? Może być to rozrusznik ale może być też aku. Po odpaleniu dostaje wzbudzenia i później kręci normalnie. Zrób też tak jak napisał kolega przed odpaleniem podłącz aku na 5-10 minut do prostownika.
witam, mam problem, posiadam domowej roboty agregat prądotwórczy w którym jest odpowiedni alternator oraz prądnica z malucha, chciałbym użyć prądnicy jako rozrusznika jednak gdy podam na uzwojenie wzbudzenia oraz szczotki kręci się lecz pobiera tylko 3A. W jaki sposób wyciągnąć z niego przynajmniej te 150W lub 250 (znamionowa moc prądnicy jednak liczę...
Kolego, ty wiesz co ty piszesz? Pytam poważnie, bo w D6RA stojan nie jest uzwojony, to rozrusznik ze wzbudzeniem od magnesów trwałych.
A sprawdzałeś czy dochodzi prąd na rozrusznik? I czy czy po przekręceniu stacyjki dochodzi prąd na wzbudzenie. A ten przekaźnik to faktycznie warto by było sprawdzic, ewentualnie bespiecznik jak takowy jest, ale to juz musisz zagłębić sie w schemat instalacji autka.
Akumulator firmy Exide (niby dawna Centra), 55 Ah, kręci dobrze, mam go trzecią zimę. Dzisiaj rano znów nie odpalił tylko zgrzyt (-12 'C). Podłączyłem na krótko dając 12V prosto z akumulatora na wzbudzenie jak napisał triodak, i to samo się działo. Pomogło stukanie kluczem w obudowę rozrusznika i elektromagnesu i wtedy może za 15-tym razem odpalił....
no a sterowanie rozrusznikiem , wychodzi z bsm czy bsi ? i wzbudzenie alternatora ? bo ten na a2 to tylko obciążenie
Wypalenie styków... Czego? Obecnie masz monitory poboru prądu wzbudzenia rozrusznika. Nie tylko realizowane poprzez bezpiecznik. Prąd wzbudzenia rośnie, gdy rozrusznik kończy żywot, więc do wyjęcia i naprawy. A cała reszta to...
Koledzy, Immo jest w komputerze, pętla przy stacyjce, i komputer puszcza masę na przekaźnik podwójny. Pod wykładziną idą przewody do tylnych lamp, pompy paliwa. Więc immo nie ma nic z tym wspólnego. Jedyne co można spojrzeć to na złącze IC01 (te za silnikiem wycieraczek), i połączenia 50P/B, które są za skrzynką bezpieczników. Tamtędy idzie też komunikacja...
Może i coś zawilgło Sprawdż czy kabelek od wzbudzenia elektromagnesu nie styka sie gdzieś do prądu, najprędzej przy samym elektromagnesie. Jak sie nie styka to zostaje ci po odpaleniu ściagnąć ten kabelek z elektromagnesu i tak pojezdzic w celu wyeliminowania wady rozrusznika bądz sterowania sygnałem.
Stary diesel: 1. rozrusznik - minus obudowa - plus gruby na śrubę automatu - plus cienki na cewkę automatu 2. alternator - minus obudowa - plus cienki wzbudzenie - plus na śrubę do aku - niebieski cienki przewód do obrotomierza pin W 3. plus czerwony świece 4. plus na zawór pompy wtryskowej 5. dochodzą przekaźniki, plus z aku stacyjka. 6. plus z aku...
Co do obliczeń z silnikiem wentylatora - mi wychodzi, że około 300W (niecałe) to jest iloczyn maksymalnych obrotów, i momentu siły zatrzymanego silnika; jeśli przyjąć, że moment siły jest proporcjonalny do różnicy między maksymalnymi obrotami, a tymi, które silnik aktualnie wykonuje, to maksymalna moc, jaką można by z niego uzyskać, byłaby 1/4 tego...
A literka R nie oznacza że tyrystor jest "odwrócony"-katoda na obudowie? Układ z załącznika może będzie działał po waryniem że silnik będzie miał wzbudzenie od magnesów trwałych,świadczy o tym zastosowanie diody tłumiąco-usprawniającej. Poa tym,po co ten dławik,jakie miałby mieć parametry,przy tym prądzie to rdzeń byłby cały czas nasycony,a w układu...
pierwsze złacze jednokrotne w okolicy rozrusznika i do kostki licznika gdzie najczesciej jest problem po wymianie podswietlenia przty podłaczaniu linki kostka sie nadłamuje na lutach
Problem polega na tym że nie mam kiedy pogrzebać w tym aucie bo albo mam akurat co innego do roboty albo auto "w drodze". Dlatego chciałbym jak najszybciej znaleźć usterkę jak się znajdzie chwila. Wygląda to tak że nie kontrolka ładowania nie świeci i wzbudzenia brak(jeździ bo na wyższych obrotach sam się wzbudza), jedyne co narazie sprawdziłem to złącza...
karol12b nie pomylił Ci się czasem rozrusznik z alternatorem?
Okey:) Właśnie tato mi pokazał na jakiej zasadzie działa prądnica kiedy daje prąd a kiedy działa jako silnik. Powiedział mi że należy zmostkować wzbudzenie z wyjściem i będzie działać. Nie wiem czy dobrze rozumiem ten sposób to jest z obwodem wzbudzenia.
Ten agregat i tak jest na wzbudzeniu zewnętrznym wiec bez sieci nie działa. Może ktoś ma coś dodania jeszcze?
Ja jednak wolałbym żeby podczas kręcenia rozrusznikiem się nie paliły - mam lampy ledowe z diodami mocy, w których przerobiłem zasilanie(wyrzuciłem przetwornice) i spadki napięcia mogą im szkodzić. Macie jakieś pomysły skąd w tym aucie wyciągnąć sygnał po odlaniu silnika? Układ rozpoznający podwyższone napięcie ładowania odpada - szukam prostego i niezawodnego...
W rozrusznikach ani z przekładnią ani też bez przekładni nie ma w miejscu wskazanym przez Kolegę zacisku prądowego. Plus z akumulatora podłącza się do górnej (na moim rysunku) śruby górnej części rozrusznika – to elektromagnes włączający. Z tej śruby idzie też kabel do śruby prądowej alternatora ( B+ ). I z tejże śruby można tez pobrać zasilanie...
W takim układzie okablowanie nie jest OK, niebieski kabel w okolicy rozrusznika.
Nad rozrusznikiem powinno być złącze 2 pinowe.Może tam urwał się przewód(niebieski bodajże)
A wieć tak mam problem. Kupiłem wczoraj e39 528i automat(tiptronic). Podczas powrotu do domu zapaliło mi się ładowanie, więc zjechałem i zgasiłem silnik, ale po przekreceniu kluczyka nie kręci rozrusznikiem(ale to nie bateria bo już sprawdzałem). A zakeciłem rozrusznikem na krótko podając plusa. No i odpaliło. Ale też był problem z ładowaniem, na wzbudzeniu...
Przewody podłączyłem bezpośrednio do swojego akumulatora (szelki dawca-biorca). Problem powtarzał się sporadycznie a teraz się nasilił. Pukanie w przekaźniki nic nie pomaga, bezpieczniki też są ok. Jak ten problem się pojawia to tylko pomaga obce źródło zasilania z innego auta i auto pali... tak jak by potrzebowało jakiegoś dziwnego wzbudzenia...bardzo...
Ok uporządkujmy regulator sprawny w 100 % a napiecie na klemach jest powyżej 14,4 czyli jak pisałem 16,17 do 19 w zależnosci od obrotów silnika miernikiem działam rzecz jasna i chcę dowiedzieć sie co moze powodować problem zaznaczam przy sprawnym regulatorze !!! Ewentualnie co może w przypadku załozenia sprawnego regulatora uszkodzić go podczas rozruchu...
A czy ten twój alarm odcinał zapłon? Dodano po 2 Miałem taki przypadek, że centralka alarmu nie dawała na przekaźnik wzbudzenia.
Witam. Takie rozwiązanie jest w audi B5 czyli w pasku powinno być tak samo. Spojrzałem na ten schemat i stwierdziłem że coś nie tak bo po rozpoczęciu ładowania załączy się rozrusznik. Ale...Dopiero teraz skojarzyłem że w Audi w kostce stacyjki są dwa niezależne styki 50 i 50a. Z 50a wychodzi gruby na rozrusznik a z 50 jakiś cienki chyba właśnie niebieski....
Grube izolowane na śrubę z tą luźną nakrętką M8 , oczko M6 na cieńszą śrubkę to jest wzbudzenie ze stacyjki. Inaczej się nie da.
Witam! Okazało się jak mówiliście że na łączeniu na kostce przy rozruszniku. Widziałem to tylko od góry bo miałem zajęty kanał więc ściągnąłem filtr i podstawę aku. Zrobiłem most i chodzi. Dziękuję za pomoc widzę ze temat mocno znany ale ja jeszcze nie trafiłem i w sumie tego typu postu też nie znalazłem. Pozdrawiam!
No właśnie poleciały dymki z rozrusznika przy ostatniej próbie uruchomienia, tak jakby za duże opory były aby silnik się przekrecił. #jta nie rozumiem za bardzo: Dajmy na to mam wyciągniete na stole:wiertarke do napedzenia alternatora, akumulator ,alternator,baterie do wzbudzenia, kontrolke ładowa i zewnetrzny regulator napiecia: Zacisk B+ od alternatora...
Prądnica: obcowzbudna, synchroniczna Regulacja obrotów: 3800/min - 4200/min Kolego zdecyduj się raz chcesz elektryczny rozrusznik, potem regulację napięcia wyjściowego DC, a na koniec regulacje obrotów silnika.
Zwarcie we włączniku. Rozebrać i ocenić naocznie co powoduje wzbudzenie.
Ha cóż, poczytałem tu i ówdzie i rzeczywiście są rozruszniki z magnesami. Moja wiedza zatrzymała się na tych z cewkami a to świadczy o jakości rozruszników w moich samochodach, że nie musiałem się nimi interesować :D. Ja mam rozrusznik z przekładnią, czyli najprawdopodobniej z magnesami a to wyjaśnia dlaczego silniczek rozrusznika się nie rozbiega przy...
Czyli napięcie jest podawane tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Jak dostałem ciągnik miałem dedykowany alternator pod 30 stke ale padł. Akurat miałem okazje za 50 zł kupić alternator od ZUKa zmieniłem go i prawie elegancko mi podpasował. Co do ładowania podawał mi 14V tak jak prądnica ( może jest już troszeczkę klapnięty ). Z braku czasu obwód wzbudzenia podałem mu przez kontrolkę od ładowania i nie bawiłem sie...
Czytam i czytam. Nie znam się na elektryce, bardziej mechanika jest moją mocną stroną. Prosiłbym chociaż o taki podstawowy schemat jak z prądnicy zrobić silnik bo czytam i mi głowa puchnie; cytaty: należy przewinąć uzwojenia wzbudzenia, uzwojenie bocznikowe itd. jak podłączyć to ustrojstwo aby działało. A jeżeli więcej tłumaczenia niż to warte to jaki...
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie identyczne i działają identycznie- różnią się kolorami przewodów i...
Witaj. Oprócz tego co kolega wyżej napisał jest jeszcze prostszy sposób (wg mnie). Zdejmujesz plastik pod kierownicą, bierzesz probówkę i tam masz przewody od kostki stacyjki. Jeden z nich to właśnie wzbudzenie rozruchu, drugi stały plus, trzeci plus po zapłonie. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd...
Usterki szukałbym na dojściu paliwa, filtry, potem na wysokim ciśnieniu, pompa, wtryskiwacze. Trzeba najpierw sprawdzić czy nie zapowietrzona pompa wtryskowa . Co do alternatora - wygada na polski 9 diodowy i tak jakby do niego podłączono regulator od starszego typu na 6 diod. Jest wolny pin od diod wzbudzenia, gdzie zwykle podłączony jest regulator...
Widziałem raz taką usterkę, auto odjechało i ugrzęzło na czymś. Powodem był spalony (zawęglony) plastik na automacie. Napięcie ze stałego plusa "dostało" się na wzbudzenie i auto jechało. U Ciebie może być podobnie lub na startowy kabelek dostaje się skądś napięcie.
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Witam. Spotkałem się dzisiaj z bardzo nietypowym przypadkiem. Warsztat który odwiedziłem ma mały problem z autem klienta - jest nim Fiesta z 2012 (modelowo) roku. Auto przyjechało do warsztatu z usterką ładowania, stwierdzono brak ładowania i konającą baterię, wymieniono oba. Problem polega na tym, że alternator ładuje tylko przy odłączonym wzbudzeniu...
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Sam bendiks nie wymaga wiele energii do zasilenia cewki. Bendix nie wymaga żadnego prądu, To element mechaniczny łączący ośkę silnika rozrusznika z wieńcem koła zamachowego. To o czym mówicie, to elektromagnes rozrusznika i bierze od w zależności od wielkości od 8-20A Przestańcie zaniżać wartości prądów rozruchowych. Rozrusznik w Patrolu to kawał żelastwa...
Witam, Włącznik elektromagnetyczny rozrusznika ma trzy zaciski: dwa duże, prądowe i jeden mały do sterowania ze stacyjki. Masą (-) jest obudowa rozrusznika. Jeden zacisk prądowy połączony jest z (+) akumulatora, a drugi z przewodem wychodzącym z rozrusznika. Jak podepniesz (-) z akumulatora do obudowy rozrusznika, to zwierając te dwa zaciski uruchamiasz...
W t25 jest przekaźnik rozrusznika To nie przekaźnik tylko jakiś rezystor przynajmniej u mnie. Nie wyciagałem go tylko dołożyłem dodatkowy przewód i jest dobrze. Miałem to samo co autor tematu. A koledzy od wieńca niech dadzą z tym spokój bo to nie wieniec, bo rozrusznik mu nie startuje, przy braku zazębienia rozrusznik działa tylko nie obraca silnika.
Na rozrusznik dochodza 2 grube i jeden cieńki wzbudzenie cewki rozrusznika. Na 90% nie podłączyłeś przewodu zasilania alternatora przy rozruszniku. Na śrube M8 przewód. Sprawdziłeś żarówką czy masz zasilanie na śrubie M8 alternatora/??
Niestety ale biomedyczny slynie z dziwnych tematow nie majacych sensu ani przyszlosci... Odpowiem Ci na Twoje pytanie choc inni juz to zrobili wczesniej. Takie urzadzenie jakie pragniesz mozna zrobic, można rownież uzyskać je tanim kosztem chociazby z rozbiórki zasilaczy komputerowych ale bez wiedzy oraz chociazby oscyloskopu tego nie uczynisz. Zenerke...
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Zawsze możesz podłączyć zasilanie z akumulatora pod szczotki przez małą żarówkę i diodę, co da ci początkowe namagnesowanie za każdym razem przy starcie generatora. Lub same diody na obydwu przewodach i podłączenie do rozrusznika. Rozrusznik kręci prądnica dostaje wzbudzenie i się magnesuje. To powinno pozwoli uniknąć ci problemów, o których piszesz.
Uważam, zgodnie z praktyką jak i literaturą, że napięcie 14 V jest prawidłowe dla naszej strefy klimatycznej. Nie ma potrzeby aby było wyższe. No chyba, że stale jeździsz tylko po mieście to akumulator tedy może bywać niedoładowany. Jednak normalne napięcie ładowania to jest 14,2 V +/- 0,2 V. Dla samochodu w ruchu miejskim może być lepsze gdy napięcie...
Witam, Pacjent to fiat ducato 2,0jtd 2004r Szukam schematu układu rozruchu silnika, będę wdzięczny za udostępnienie. Dokładnie chodzi mi o odcinek ze stacyjki do złącza na rozruszniku, czy tam idzie bezpiecznik czy przekaźnik, czy może bezpośrednio ze stacyjki na wzbudzenie rozrusznika.
Czujnik wałka rozrządu będzie miał 3 przewody: masa, zasilanie, sygnał. Rozrusznik duży plus i mniejszy plus wzbudzenie rozrusznika. Do sprawdzenia ustawienie rozrządu lub sam czujnik. Istnieje możliwość zamontowania silnika z innym oznaczeniem niż jest w sterowniku, co będzie wywoływało błąd wałka.
te dwa przewody o ktorych piszesz sa wyprowadzeniami zwory przkaznika odciecia w tej centralce.sa czyms w rodzaju locznika .przetnij przewod wzbudzenia rozrusznika i do koncow przewodow wychodzacych z centralki dolocz konce przewodu rozcietego.w ten sposob zrobisz blokade ale tylko rozrusznika.narka i pozdro
A nie prosciej podlaczyc kabel od klemy plusowej do cewki zapłonowej i wtedy problem mamy rozwiazany a jezeli chodzi o samo odpalenie to dal plus na chwile do wzbudzenia elektro magnesu rozrusznika.
Witam. Potrzebuję pilnej pomocy gdyż jestem na wakacjach w Paryżu i nie mam jak wrócić bo dzieją się cuda z samochodem PUGEOT 605, 1992, DIESEL. Samochód śmigał bardzo ładnie i super pokonał trase polska-francja a tu zagranicą nagle zonk. Powiem co i jak było. Wsiadamy do samochodu i pakujemy wszystko by wyruszyć na wycieczkę z centrum Paryża do Wersalu....
Problem sie zaczął po zmianie silnika z anglika, silnik został przełożony wraz z wiązką elektryczna z komputerem, z którym chodził silnik oraz z immo. Teraz na wyświetlaczu jest start error, rozrusznik nie kręci (na przekażniku rozrusznika brak prądu) jak sie podłączy wzbudzenie pod rozrusznik kręci, lecz nie zapala.
Cześć, wiem że było już kilkadziesiąt tematów na temat immobilizera w tej marce ale odbiegające od mojego, a więc sprawa wygląda tak: w samochodzie zmieszała się woda z płynem chłodniczym i trzeba było wszystko rozbierać bo zatykało kanały olejowe, po skręceniu moment odpalenia niestety bez rezultatów, silnik kręcił ale nie palił. Okazało się że świece...
Witam! Mam dość skomplikowany problem z moim samochodem (Fiat Punto II FL r. 2004): 1. Jadę spokojnie, wszystko wydaje się być w najlepszym porządku, nagle zapala się kontrolka wspomagania kierownicy (wspomaganie wyłącza się), kilka chwil później zapala się kontrolka sterowania poduszką powietrzną; Postanawiam, stojąc na światłach, ponownie zapalić...