Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Wymiana to max godzina. Jak jest sprawny to montuj. Ja sprawdzam żarówką 2W.
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
A można by też powiedzieć, że sprawdzam poziom wiedzy Tak myślałem, że kolega sprawdza, ale chciałem się upewnić. ;)
Tak nie sprawdzisz regulatora. Na pewno są jakieś wartości przejścia na zakresie diody, ale to nic nie powie.regulator sprawdza się w pełnym układzie elektrycznym- alternator, wzbudzenie i pomiary.
Ta konstrukcja nie jest czeska. Nakręcona napewno jest dla kanału discovery. Układ który jest dokładany sprawdza prądy i jeśli pojawi się jakieś napięcie ( magnetyzm szczątkowy) załącza wzbudzenie i sprawdza czy napięcie generowane jest wystarczająco wysokie aby altek produkował prąd wyższy a niżeli jest dostarczony na wzbudzenie. Gdzieś widziałem taki...
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem silnika spadają obroty i ładowanie do 12,8V dodając...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Sprawdzałeś czy na alternator dochodzi impuls, wzbudzenie? Chyba niebieski przewód jak dobrze pamiętam , może przetarł się w trąbie słonia. Sprawdzałeś wiązkę od alternatora do kabiny pod atrapą?
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Licznik tylko syganlizuje kontrolkę wzbudzenie wychodzi z modułu centralnej elektryki. Zgadujesz czy wiesz na pewno? ładowanie na poziomie 13V przy krótkich trasach zabije akumulator. Możesz napisać dlaczego? trzeba go przegazować do ponad 3000 rpm Czy tak się sprawdza w dzisiejszych czasach alternator? Czasy Syrenek i Fiatów 125P to przeszłość teraz...
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Sprawdzałem na jednym i się wzbudził
Jak dotkniesz przewodem od wzbudzenia do masy to kontrolka gaśnie? Jeżeli tak to nie naprawiłeś alternatora, bo pozatym alternator też sprawdza się elektrycznie.
Przyznam, że przedmówcy idzie pięknie wyjaśnić na czym to polega, ale zamontowanie regulatora mechanicznego to nie koniec, bo jak już pomierzone są wzbudzenie i z białego (nieoznaczonego wyjścia) alternatora wydobywa się napięcie, to regulator trzeba jeszcze skontrolować, ew. wyregulować. Robi się to tak, że daje się gaz w podłogę aż w wyniku przyciągnięcia...
Kol. kwok , zgadzam się z Tobą. "Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. Żeby wszystko sprawdzić na 100% trzeba mieć alternator rozebrany na części. Sprawdza się wtedy wszelkie przebicia na masę i wszystkie diody, ogląda stan ślizgaczy i łożysk - wymienia jeśli trzeba. W używanym zawsze warto wymienić łożyska. Mój poprzedni długi...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
zauważyłem że czasem to napiecie spada i na chwile altek ładuje, czy tym kabelkiem steruje jakiś przekaźnik? Czytaj ze zrozumieniem, a nie tylko czytaj. Przecież pisałem parę minut wcześniej że o poziomie ładowania decyduje komputer, czasy przekaźników odeszły już dawno do lamusa (w układach ładowania). Właśnie tak się sprawdza sprawność regulatora,...
Witam, to co w tym motocyklu w koncu jest : 'pradnica' czy 'alternator' - bo w jednym zdaniu piszesz raz tak, a raz - inaczej..? Jesli jest 'elektromechaniczny' regulator napiecia z 'kotwicami - elektromagnesami', to pierwsze co sie robi - to sprawdza sie styki od uzwojenia wzbudzenia, bo na ogol sa 'bialo - zielone' lub 'brazowe' od utlenienia, bo...
Ja mam do sprawdzania tych alternatorów specjalny miernik.Bez tego miernika nie da rady sprawdzić alternatora.
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Witam! Mam pytanko, czy posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ciągnika Renault 130.14? Pytam, ponieważ nie ma ładowania, sprawdzałem próbówką i nie ma prądu na wzbudzenie alternatora.
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
Jak sprawdzam alternatory wiertarką z wkręconym w uchwyt bitem, to gdy się wzbudzi, to ciężko ją utrzymać, powodzenia życzę na rowerze z takim przełożeniem ;)
Połączenie na pewno jest alternatora z akumulatora bo przy postoju wskazuje napięcie, zasilanie wzbudzenie również sprawdzałem alternator na dwóch regulatorach i nadal to samo. A gdyby bezpośrednio podłączyć alternator do zasilania głównego rozrusznika ? Czy jeśli wtedy wykaże wartość powyżej napięcia na akumulatorze to będzie jasne ze alternator jest...
Auto sprawdza sobie napięcie w instalacji. Ten przewód nic nie wnosi do wentylatorów itd. Co do ładowania, sprawdź działanie alternatora i instalacji kontrolki. Może kupiłeś alternator po regeneracji. Na zamiennikach, zamienników ;) Stąd problem. Albo sam przewód idący do alternatora. Też często ulega uszkodzeniu. Możesz podłączyć zewnętrzną kontrolkę...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Kolego, masz zwarcie przewodu kontrolki do masy. Alternator z "normalnych" lat sprawdza się prosto- podajesz na zacisk D napięcie +24V przez żarówkę np 5 W i wystarczy krótki impuls, (przedtem odłączyć ten oryginalny przewód wzbudzenia) żarówka powinna zgasnąć, miernikiem stwierdzić napięcie ładowania na zacisku baterii, czy też B+. Co ciekawe, możesz...
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
Najprościej zaopatrz się w zasilacz z regulowanym napięciem w granicach 10-18V i woltomierz.Podłącz reg. do zasilacza a na wyjście żarówkę 10-21W(nie większej mocy,prąd wzbudzenia na ogół nie przekracza 3-4A)zwiększając napięcie obserwuj żarówkę,przy ok 14V powinna zgasnąć,nastąpnie obniżasz napięcie i sprawdzasz kiedy się zaświeca.W ten prosty sposób...
Punkty masowe sprawdzałem - poprawiłem je w całym motocyklu, przy lampach z przodu i tyłu dołożyłem nawet dodatkowe. Podejrzewałem układ zapłonowy, ale sam już nie wiem. Jak odepnę przewód IG czyli alternator się nie wzbudzi to nie występuje żadne miganie (gdyby jakiś układ cyklicznie pobierał duży prąd powinno być to widoczne również na samym akumulatorze...
Połączenie amperomierza dobre, sprawdzałem również bezpośrednio - wziąłem plus od rozrusznika czyli jakby bezpośrednio od akumulatora i objawy były takie same. Sprawdzę jeszcze jutro na silniku ten alternator, tylko dysponuje silnikiem elektrycznym który ma 1400 obr i przełożenie 1:1 na altka. Trochę wolno ale powinien się wzbudzić. A o jakie pierścienie...
Witam, otóż mam problem z alternatorem w ursusie c-330. Kupiłem go jakoś na początku roku, założyłem wszystko tak jak powinno być i wzbudzał się przy 800 obr. I również ładował przez pół roku aż w końcu przestał ładować tak bez powodu bo nic z nim nie było nawet robione (brak wzbudzenia) , było to jakoś w lipcu. Potem gdy coś robiłem ciągnikiem to dałem...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Witam auto jak w temacie vectra 1.9cdti 2005r jadąc po trasie zapaliła się kontrolka ładowania i po jakimś czasie akumulator sie rozładował i auto zgasło , wyjety został alternator i naprawiony , po odpaleniu kontrolka gaśnie ale sprawdzając miernikiem i tak niema ładowania a po jakimś czasie kontrolka od ładowania sie zapala na pracującym silniku wygląda...
Jutro będę sprawdzał. Przecież mogę wzbudzić altka pomijając niebieski przewód instalacji, w złym kierunku idę? Generalnie nie zajmuje się naprawą alternatorów, wg. mnie to coś z wzbudzeniem jest nie halo, ale juto będę mierzył... Dodam, że sprzęgiełka nie ma.
od razu bierzecie się za alternator a sprawdzał ktoś czy jak się odepnie wzbudzenie to czy żarzy nadal?
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Z tego co mnie uczyli ponad 20 lat temu w szkole średniej alternator to 3-fazowa synchroniczna obcowzbudna prądnica prądnica prądu przemiennego wyposażona w pełnookresowy 3-fazowy 6-cio diodowy prostownik w układzie Gretza, z 3- diodowym prostownikiem pomocniczym do zasilania regulatora i za jego pomocą uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Podczas pracy...
Kolego sprawdź, czy agregat ma AVR (regulator) lub kondensator. Może jest to dla Ciebie oczywiste, ale na wszelki wypadek informuję, że aby to sprawdzić trzeba odkręcić pokrywę prądnicy. Po jej usunięciu zobaczysz uzwojenia i wirnik agregatu a także kondensator lub regulator AVR i szczotkotrzymacz, podobny do stosowanych w alternatorach samochodowych....
Do piachu Wyobraź sobie prądnica z magnesami trwałymi. Jego napięcie na biegu jałowym praktycznie rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów (prądy wirowe, naskórkowość i histerezę przy prądnicy wolnoobrotowej można pominąć ). Teraz wyobraź sobie (do fizyki głownie potrzebna jest wyobraźnia) alternat z cewkami zamiast magnesów. Muszą one mieć dopasowane...
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i sprawdzić jaki prąd popłynie. Prawidłowa wartość to ok....
Witam. Sprawa dotyczy opla astry H.Problem polega na tym ze auto po dwóch dniach postoju ma rozładowany akumulator.Wymieniony został mostek prostowniczy w alternatorze,akumulator naładowany .Po tych czynnościach sprawdzam ładowanie u pana który sprzedaje akumulatory bo ma przyrzad dokładniejszy od mojego miernika i wychodzi ,że ładowanie jest ale miesci...
nie udało się mi sprawdzić patentu bozo86 z podłączeniem bezpośredniego napięcia z akumulatora do wzbudzenia, bo wcześniej wymontowałem alternator niż przeczytałem wypowiedź . Zanim go wymontowałem podłączyłem jeden koniec żarówki do minusowego pinu wyjścia z alternatora (drugi jest plusowy ) a drugi koniec żarówki do plusa. żarówka zaświeciła się ,...
Do charp17 . Układ połączeń do sprawdzenia powinien wyglądać jak na rysunku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1656962800_1... Prędkość obrotowa alternatora (aby się wzbudził) powinna wynosić około 1400 obr/min. Wiertarka do napędu może być za słaba. Może nie osiągać takiej prędkości i może mieć zbyt małą moc - potrzeba około 1,5kW....
Moim skromnym zdaniem nie masz ładowania .Szukasz dziury w całym twierdzisz ,że sprawdzałeś ładowanie ,,miernikiem,,a wytłumacz jakim cudem wzbudzony jest alternator skoro na unieruchomionym silniku po przekręceniu stacyjki kontrolka ładowania się nie świeci.Chyba ,że masz instalacje poprzerabianą ,to wtedy takie pytania do autora tych przeróbek.Poz.
Moim zdaniem trzeba by się dowiedzieć czy jest to wzbudzanie sie radia czy gwizd od alternatora. W drugim przypadku częstotliwość będzie się zmieniać z obrotami silnika. Jeśli to wzbudzenie to dobrze by było prawidłowo pociągnąć masy. Masa samochodu nie powinna być jedyną masą łaczącą zasilanie tego sprzętu. Wspominałeś coś o jakimś tranzystorze. Zwykle...
Kolego jest to alternator valeo, tylko jeśli to byłby regulator to czego po wzbudzeniu z akumulatora sprawdzając miernikiem ładowanie jest a kontrolka nadal świeci a sam nie jest w stanie sie wzbudzić, a raczej wzbudza się tylko na chwile i po paru minutach przestaje ładować co nie ma miejsca po wzbudzeniu go żarówką.
Są trzy tak jak na schemacie. S i L we wtyczce i B+ Czyli na przewód we wtyczce L dać masę i ma kontrolka świecić. I dać na krótko na S alternatora i powinno być ładowanie na akumulatorze - czyli jeśli jest sprawny to powinien się wzbudzić - oczywiście po odpaleniu silnika. Kolego napisałeś chyba odwrotnie - na S jest plus ale żeby wzbudzić to też dać...
Skoro to jest elegant to napewno masz alternator , czy sprawdzałeś naciąg paska klinowego , może jest zbyt luźny i to on piszczy. Alternator gdy otrzyma wzbudzenie stwarza większy opór niż prądnica i pasek w tym przypadku trzeba bardziej pilnowac. A akumulator Jenox ? , miałem dwa takie w ciężarówce w pracy i ani roku nie wytrzymały.
elec napisał: mczapski mówisz jakieś sugestie o podłączeniu do komputera... nie wiem czy nie chcesz czy nie zrozumiałeś... Po rozmowach z innym właścicielem takiego samego pojazdu z tym samym silnikiem wiem to co już na samym początku stwierdzone było czyli to co nie zrozumiałeś, a mianowicie, że regulator jest wbudowany w ECU, mam nadzieję że to rozwiało...
No nowy jest do d.... Że nie uznali gwarancji to zwykle norma w naszym cudownym kraju. Dla eksperymentu możesz podłączyć drugie auto na kablach i zobaczyć czy pulsuje. Jeszcze przy sprawdzaniu prądów na zapalonym odłączyłem kabel wzbudzenia i alternator ładował jednak po dłuższej chwili przestał i nawet zwiększanie obrotów go nie wzbudziło. Dopiero...
Witam wszystkich, mam problem z ładowanie w Iveco Daily 35s12 z 2005r. 2,3d z pseudo "automatem". Auto stało z miesiąc nie jeżdżone, wczoraj odpaliłem przejechałem z 5km i na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat, że 5bieg jest w trybie serwisowym, po kilkuset metrach przeszedł w tryb Neutral i tak naprawdę skończyła się jazda. Stanąłem wyłączyłem silnik,...
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie (woltomierz na klemy akumulatora przy wyłączonym silniku...
Witam Jeżeli sprawdzałeś masy(silnik ,nadwozie),sprawdź czy jest masa na alternatorze(znam przypadki że się straciła przez rdzę i inne powody).Jeżeli regulator napięcia jest na alternatorze,odepnij przewód kontrolki od zacisku D+ i go daj na masę,wówczas kontrolka powinna świecić .W brew pozorom nie każdy alternator się wzbudzi bez sprawnej kontrolki...
:arrow: Viper555 prosze przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12Vprzez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Ktory pin miałeś na myśli pisząc o napieciu na regulatorze. Pin złacza alternatora oznaczony literą "L"?. Jego zwarcie...
Sprawdzałeś jakie napięcie spoczynkowe miał ten pierwszy akumulator? Może miał wewnętrzne zwarcie i alternatory próbowały go doładować co je przeciążało. Pierwszy akumulator miał z rana zazwyczaj 11,5 +-0,2 napięcia spoczynkowego. EDIT: Jestem właśnie po wymianie regulatora w pierwszym alternatorze. Ładowanie waha się między 14,0 (silnik nagrzany),...
W przypadku obciążenia akumulatorem będzie działało, przynajmniej w tych co sprawdzałem zawsze działało, w sytuacji innego odbiornika trudno mi powiedzieć. Napięcie możesz podać prze kontrolkę 3 do 5 watów, będzie kontrola zadziałania.
Nie tylko mostek prostowniczy, regulator napięcia również musi mieć pewny styk z masą Ale jakby nie miał połączenia z masą, to by nie dawał wzbudzenia. Sprawdzałem to, dałem kabelek z masą bezpośrednio pod gniazdo masy regulatora i wzbudzenie normalnie występuje.
Urala nigdy nie naprawiałem. ale ze schematu wynika, że jestw nim tradycyjny aleternator sześcoszczotkowy. Jedynym zasrzeżeniem jest, że + alternatora winien być podłaczony bezpośrednio ze słupkiem akumulatora. Być może stosunkowo duzy prąd płynący przez styki stacyjki powoduje zaniki połączeń. Skoro alternator wzbudzony sztucznie podaje prąd to wskazuje...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ?
Te regulatory mają tak, że wzbudzenie po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu zapłonu,czyli kluczyka.Wielokrotnie sprawdzałem tego typu alternatory (Fiatowskie)i one tak się zachowują. Nie rozumiem, to znaczy, że tak mają, czy własnie tak się psują ?? Pozdrawiam
Tak najlepiej żarówkę , ja sprawdzam diody wzbudzeni obciążając je 10 W żarówką a prostownicze 55 W . A prąd z akumulatora .
podłącz się pod ten "trzeci" kontrolka do sprawdzania napięcia na tym kablu lekko się żarzy(stąd wnioskuję że to wzbudzenie alternatora) ale po uruchomieniu silnika nic nie ma >zostaje masa to jak poda mi zasilanie na ten wyłącznik a może ja już czegoś nie rozumiem
Witam dzisiaj byłem u znajomego który ma scanię r420 bez ADR, dlatego na samym początku napisałem bez ADR bo przejrzałem fora i wszystko co znalazłem to z wyłącznikiem ADR. Po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i awaria silnika, do alternatora dochodzą dwa przewody jeden czerwony i czarny obydwa idą do komputera przewody prześwietlone...
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam traktor a kontrolka ładowania wciąż się świeci....
Witam wszystkich. Mam kilka błędów w Actrosie fmr 04041 hzr 00404 fss 01211 Na wyświetlaczu pojawiła się komunikat serwis natychmiast wyświetlacz początkowo miał podświetlenie a teraz nie sprawdzałem żarówki ok .Zaczęło się od braku ładowania ,alternator jet sprawny nie dochodzi wzbudzenie co to za błędy i czy sam mogę zresetować błędy
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Witam tak udało się, sprawa banalnie prosta, ktoś przede mną zamienił przewody alternatora z czujnikiem który znajduje się zaraz obok alternatora pod rurą wody nie było go widać na dodatek i tu i tu przewody niebieskie, (jednak w jednej wtyczce 2 w drugiej 1 przewód) Zamieszałem się przy sprawdzaniu przejść według schematu. Dodam że już 2 raz spotkałem...
Byłem u gościa od alternatorów taki atarszy dziadek i mi powiedział że wzbudzenie muszę wiedzieć czy jest komputerowe czy po kabelku bo jak komputerowe to nie można sprawdzać jakoś tam bo się spali coś Sprawdzę żaróweczka jak wrócę do domu
Ten nowy alternator, to nowy nowy, czy nowy używany? Był sprawdzony PRZED montażem w aucie? Bo sama wymiana szczotek, to jeszcze nie wszystko. Sprawdzałeś, czy na zacisku wzbudzenia pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu? Sprawdziłeś, czy kontrolka gaśnie, jak odłączysz wzbudzenie od alternatora? Regulator napięcia wymieniony, czy został stary?
Nawet nie sprawdzałem, trochę nie bardzo jest tam jak dotrzeć do niego, a nie mam teraz możliwości wjazdu na kanał. Właśnie o to chodzi, że nie wiem, czy tam alternator jest klasycznie wzbudzany, czy jakimś sygnałem z kompa. Poza tym nawet jakby nie było wzbudzenia to wydaje mi się, że alter powinien sie sam wzbudzić na wyższych obrotach.
zbadalem multimetrem przewodnosc pomiedzy klema "+", a "-" na tym piszczku.Po przekreceniu kluczyka jest zwarcie pomiedzy minusem, a tym kablem dopiętym z boku do klemy dodatniej(doprowadza prad do srodka auta i nie tylko chyba) Zacznijmy od tego, czy ty ustawiłęś multimetr na skalę X10 Ohm czy na piszczka. Jeżeli na piszczka to się nie dziw ze było...
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
Czas na mnie. Jakieś 10 lat wstecz gość mi przyniósł do montażu zestaw audio. Radio i wzmacniacz. Po raz pierwszy montowałem wzmacniacz. Zażyczył sobie żeby wszystko tzn. tył i przód szedł przez ten wzmachol. Instalka zrobiona na cacy. Grube przewody zasilające od samego akumulatora (czerwony i czarny). Podłączyłem wyzwalanie z radia i te dwa grube....
Mam alternator 12V Volksvagen 90A . Do wzbudzenia alternatora zastosowałem malutki silniczek, który jest napędzany od alternatora, pracuje jako prądniczka. Silniczek pochodzi od nagrzewnicy samochodowej. Przy ok. 600obr silniczek ma takie same obroty, alternator się wzbudza. Powstaje prąd, który ładuje w grzałkę, mniejwięcej 30A . Wszystko gra, tylko...
Witam Agregat po kilku sekundach samoistnie się wyłącza i wywala dwa błędy P03 L/H volt i P07 L/h chargers i po sprawdzeniu ładownia nie ma(sprawdzałem przy samym alternatorze) czy brak ładowania może powodować błąd P03? Przy alternatorze są dwa kabelki jeden czerwony drugi zielony który to wzbudzenie?
Cześć Mam podobny kłopot. Alternator słabo ładuje. 12,2 do max 13,4 na wysokich obr, Alternator był sprawdzany- rzekomo sprawny. Kable nawet puszczone na krótko też bez rezultatu ( masowy i plusowy). Klemy poczyszczone, miejsca styków masowe przeszlifowane szczotką na wkrętarce, zasmarowane miedzianym smarem i też żadnej zmiany. jak włączę światła to...
Witam. Mam problem z Citroenem c5 2.0 HDI z 2009r. Wymienilem alternator na uzywke na szybko awaryjnie, bo stary sie rozsypal i mnie uziemilo. Uzywka 90tys przebiegu z rozbitka - nigdy nie ruszana. Po odpaleniu samochodu nie ma ladowania. Wystarczy jednak lekko dodac gazu i mamy piekne stabilne 14,4V ladowanie juz potem caly czas. Az do zgaszenia, pozniej...
Witam Mam problem gdy włanczam zapłon nie pali mi sie kontrolaka od ładowania.( a powinna). Po odpaleniu auta sprawdzam czy alternator ładuje ( na klemach akumulatora, jak i na wyjsciu alternator) alternator nie ładuje napiecie jest takie samo jak na zgaszonym silniku. Ale gdy wsiąde i na chwile zwieksze obroty silnika tak do 2 tys z chaczykiem. Jest...
Obwód kontrolki ładowania potrzebny jest do ułatwienia wzbudzenia alternatora po uruchomieniu silnika. Po wzbudzeniu alternator nie potrzebuje już do pracy niczego poza napędem, zaś kontrolka jak nazwa wskazuje wykorzystywana jest tylko do kontroli ładowania (sygnalizuje nieprawidłowości ładowania). Bez podstawowych pomiarów nie uda się zlokalizować...
Widze, ze musze dokladniej sprawdzac pisownie. Przy okazji sprawdze tez i alternator i konfiguracje. Nawet jesli "misibisi" nie ma mostka wzbudzenia, to musi byc kompatybilny z innymi, skoro wystepuje zamiennie pod tym samym numerem katalogowym z Valeo i Boschem. Z pamieci - w BSI deklaruje sie klase alternatora (moc), nie marke, ale moge sie mylic....
Te od wzbudzenia są "standardowe" a pozostałe są metalowe wciskane w obudowę i półksiężyc, diody sprawdzaj najlepiej podłączając ją szeregowo przez żarówkę np. 4W do 12 wolt ponieważ miernik już mnie kilka razy oszukał i darmo składałem alternator, prąd wzbudzenia wynosi ok 3A więc gdyby była uszkodzona dioda to możesz zastosować 5A.
Dodam Ze odlaczylem regulator od wiazki w aucie i podlaczylem osobne wzbudzenie alternatora i sytuacjia wyglada tak samo wiec wychodzi na to ze napiecie ktore laduje akumulator jakby bylo za wysokie ale sprawdzane bylo kilkukrotnie i jest w okolicach 14.39V wiec co moze broic? Tak sobie jeszcze mysle czy czasami nie jest wina pompa abs a dokladnie elektronika...
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Witam! Alternator Bosch i jest sprawny był sprawdzany na stole pozdrawiam Piotrek
Diody wzbudzenia w alternatorze? Dlaczego tak się dzieje. Niektórzy radzą żeby tak sprawdzac ładowanie.
sprawdzalem na 2 alternatorach delco i tez sa to identyczne wartosci. Co do wartosci to na 2 gim mierniku jest 1100 ten mnie troche przeklamuje
Witam mamy problem z ladowaniem w takiej scanii.Alternator sprawdzany i regrnerowany.Z sterownikado alternatora ida dwa kabelki cienkie i na nich nie ma zadnego napiecia na zaplonie.Nie wiemy dokladnie czy ma tam byc sygnal pwm,czy poprostu zwykly plus 24v.Czy ktos jest w stanie podpowiedziec jaki tam potrzebny jest alternator konkretnie poniewaz poprzednicy...
raczej klima nic nie ma wspólnego mnie dziwi dlaczego sie sam wzbudzi na wypiętej wtyczce rozumie ze ten alternator jest od nowości w aucie i dawniej było wszystko oki ? Dodano po 6 właśnie taki z wygl. sprawdzałem jutro porównam numery jakie ja mam
Witam Niestety niemozna sprawdzic alternatora bo sie nie wzbudza gdy ma plus i kontrolke tylko!!Sprawdzalem pare alternatorow nawet te ktore dzialaly w samochodzie o jakiej przystawce mowisz gdzie mozna ja kupic??
To miernik w dłoń i sprawdzaj diody prostownicze i wzbudzenia tylko najlepiej po odlutowaniu uzwojeń , wirnik sprawdz na ciągłość uzwojeń a jak wszystko dobre to został jedynie regulator .Regulator to koszt ok 45 - 50 zł zależy od dostawcy
Auto jak w temacie, problem jest z ładowaniem i brakiem wspomagania.Pali się kontrolka ładowania, alternator ma wymieniony regulator, sprawdzany na stole.Jest wszystko w porządku pracuje poprawnie. Natomiast w samochodzie ładowanie pojawia się przy większych obrotach ale kontrolka nie gaśnie, i brak wspomagania. Alternator valeo nie chłodzony cieczą....
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli Jest to prawdopodobne, co prawda sprawdzalem diody miernikiem, ale nie jestem przekonany czy to byl miarodajny test. A jesli dioda - to która? Jedna z tych malych, na ukladzie wzbudzenia czy jedna z tych szesciu duzych, w mostku prostowniczym? Pozdrawiam, Artur
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
bez zbędnego zapuszczania się w szczeguły - podłącz pomiędzy zacisk + a masę obciążenie - żarówkę, podłącz do szczotek napięcie kilka ( 5 ) V i wprawiaj go w ruch - najlepiej wiertarką z regulacją obrotów - żeby ni spalić żarówki. W opcji bardziej zaawansowanej powinneś użyć regulatora napięcia, potm można badać charakterystyki itp. ale to na początek...
Witam Nie wiem czy dobry dział czy nie powinno być w piaskownicy. Poszperałem trochę na forum , ale jakoś nic nie mogłem znaleźć co było by zbieżne z moim problemem / może nie znalazłem / SAAB 9-3 cabrio 2002r 2,0 se T . Oto problem . Auto po kolejnej wizycie w warsztacie / naprawa niestety awaryjnej klimatyzacji / ma problemy z ładowaniem . Wiem że...
Znalazłam książkę w której jest schemat wytworzenia prądu z roweru przy zastosowaniu zwykłego akumulatora samochodowego. Pisze, że naładuje komórkę w ciągu półtorej / dwóch godzin z tego co pamiętam. Pedałując rowerem przecież nie osiągnie się takiej ilości obrotów, a w schemacie nie było nawet żadnej przekładni. Kwestia obrotów to nie jest problem...
wzbudzi alternator alternator wzbudzi alternator sprawdza
falowniki fronius elektryczna tylna klapa pomiar prądu przez opornik
samsung le40a536t1f samsung le40a536t1f
Burchda RX 50 S2 – jak odblokować prędkość powyżej 25 km/h, procedura i skutki Sprawdzanie sprawności pedału Janome, Brother – test reostatu, triaka, PWM w maszynie do szycia