Witam mam problem z wzbudzeniem alternatora w renówce. Został założony nowy alternator micubishi i dalej brak ładowania we wtyczce na 4pinie jest prąd stały a na 3(środkowym) powinno być wzbudzenie którego nie ma. Przemierzyłem przewód do kabiny i jest cały (numer przewodu 2226) dodam że jak dam mu wzbudzenie na krótko to ładuje. Jest jakiś przekaznik...
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Witam! Mam pytanko, czy posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ciągnika Renault 130.14? Pytam, ponieważ nie ma ładowania, sprawdzałem próbówką i nie ma prądu na wzbudzenie alternatora.
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Regulator wskazuje że jest to alternator 6 diodowy pobierający wzbudzenie z głównego + , blaszka z regulatora to informacja czy sie kręci wirnik a ign to włączenie wzbudzenia.
Do kontrolki wzbudzenie.
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
ten cienki kabelek to wzbudzenie alternatora... zacznij od diagnostyki komputerowej.
W tym alternatorze L to tylko lampka kontrolna, musisz podać + po stacyjce na 2 pin zeby się wzbudził
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
Sprawdzałeś jakie napięcie spoczynkowe miał ten pierwszy akumulator? Może miał wewnętrzne zwarcie i alternatory próbowały go doładować co je przeciążało. Pierwszy akumulator miał z rana zazwyczaj 11,5 +-0,2 napięcia spoczynkowego. EDIT: Jestem właśnie po wymianie regulatora w pierwszym alternatorze. Ładowanie waha się między 14,0 (silnik nagrzany),...
Po prostu żeby alternator się nie wzbudził wypnij wtyczkę zasilanie główne nie odpinaj, jeżeli będzie tak samo alternator masz wykluczony.P
Jeżeli to pin 15 na regulatorze, to jest wzbudzenie po zapłonie , ma być 24 V.
Chlopy co wy krzanicie ten alternator nie ma żadnych diod wzbudzenia, ma szukać przerwy na kontrolce.
Witam. mam podobny regulator VALEO YV1652 12V i nie znam objaśnień 2 wtyków w nim "+" (to chyba ze stacyjki zasilanie) i "L" (lampka) ?? (at) pozostałe przwody idą do B+ alternatora i diod wzbudzenia.
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Ni w ząb nie pasuje mi ten pierwszy, w twoim samochodzie powinien być ten drugi. Mniejsze śruby dwie, bo jedna to plus za stacyjką (wzbudzenie) a druga to kontrolka. W renault był alternator obcowzbudny.
Potrzebuję pomocy w prawidłowej diagnozie wzbudzenia alternatora w Renault Laguna 2002 1,9 dCi >problem polega na tym,że alternator wzbudza się dopiero po przy gazowaniu jednak mimo wzbudzenia zapala się kontrolka ładowania i stop po dłuższej chwili gaśnie,pomiar wykazał ładowanie po wzbudzeniu 14,3 V na akumulatorze a 14,4 przy alternatorze,jest zamontowany...
Witam. Mam Renault clio IV 2017 rok 1.2 benzyna . Alternator na odpalonym aucie ładuje prawie 16V po odłączeniu wzbudzenia jest to samo czy to normalne czy alternator będzie do wymiany ?
No nie, nie wierzę. Żeby się teraz nie okazało, że problemem był brak wzbudzenia. Zamotałeś w opisie z tymi wskaźnikami a, nic nie ma o kontrolce ładowania. Świeciła ona?
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
CO TO JEST TEN MODUŁ UPC? jak moge sprawdzic kabel od wzbudzenia jaki jego kolor i co na nim powinno byc po odłacfzeniu od alternatora?
Witam Dzięki za podpowiedz strzał w dziesiątke na to wygląda ładowanie się odnalazło i jest ok jestem w szoku napewno na to bym nie wpadł dzięki . Tylko miałbym pytanie regulator napięcia Boscha jest na pięć pinów na piątym pinie jest stałe napięcie jak podłączyć wzbudzenie do niego po prostu chciałbym alternator podłączyć tak jak na stole probierczym...
W oryginale na przekaźnik pompy masa leci na stałe a plus podawany jest z kabla wzbudzenia do alternatora, dopiero po odpaleniu i rozpoczęciu ładowania pompa dostaje zasilanie.
R - może to być wyjście diod wzbudzenia. Stosowane do podłączenia kontrolki.
sam już nie wiem, a może to coś zupełnie nie mającego związku z moim działaniem. Dzisiaj sprawdziłem że kontrolka stop i komunikat zapalają się gdy napięcie ładowania osiągnie około 14,6V (po uruchomieniu silnika wzrasta od około 13V do 14,7V). Na wtyczce wzbudzenia alternatora jest 10V, nie wiem czy tak ma być czy nie.
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6... Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod...
sprawa dziwna alternator sterowany na lin nie powinien sie sam wzbudzić bynajmniej ja sie jeszcze z tym nie spotkałem To normalne.
alternator to jakiś chińczyk bez numerów ale kupiłem używany oryginalny bosch 98A (numerów nie pamiętam) i jest dokładnie ten sam efekt, do alternatora przychodzi jeden kabel prądowy i jeden przewód sygnałowy (wzbudzenie-kontrolka)
Witam, Zapomniales, jak byl pdlaczony stary? Przewod oznaczony "stator" podlacza sie do do wyjscia prostownika zasilania wzbudzenia pod czarna plastikowa oslona. Regularot ze zdjecia nie jest przeznaczony do peugeota lecz, prawdopodobnie, do renaulta. Do peugeota powinien miec tylko jeden styk we wtyku i bez kabla z oczkiem. Pozdrawiam, Georges
A sprawdź jescze co siędzieje po włączeniu wentylatora chłodnicy ( włącz klimę powinien ruszyć) JA bym stawiał na: 1. diody w alternatorze - lubią się wylutować jak są lutowane zwykłym lutem - robiłem sam regenerację tego altka i wlutowałem lutem twardym. JAk zabraknie jednej sekcji/fazy to spada wydajność całego zespołu. 2. Regulator napięcia 3. Szczotki...
Witam, Potrzebuję znaleźć pod maską jakieś miejsce gdzie jest plus po zapłonie gdyż chcę podłączyć tam światła do jazdy dziennej, gdzie znajdę jakiś przewód? poszukaj w skrzynce bezpieczników. Bezproblemowo tam coś znajdziesz. Poza tym większość DRLów uaktywnia się po wzbudzeniu alternatora, Twoje takie Nie są?
Posprawdzane wyszyto co mogłem i wydaje się być ok, przejechałem samochodem 20km zmienikiem przeczepionym do wycieraczki i napięcie 14 v i nagle spadło na 12,5v tak jak kolego andrzej20001 pisał ze ten alternator potrzebuje wzbudzenia i później już ma lądować zastanawiam się nad wymiana wirnika lub całego alternatora.
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Kolego brak wzbudzenia. Sprawdz czy po przekeceniu kluczyka prad dochodzi do alternatora
Niewiadomo czy ma diody wzbudzenia. Ja stawiam na regulator. Pozdrawiam.
A jak lubisz kombinować to wstaw do alternatora 3 diody wzbudzenia
Witam serdecznie. Otóż mam taki alternator jak na zdjęciu niżej wymontowany z Renault Clio 1.2 96r. Chciałbym go zastosować w innej renówce lecz nie wiem na którym pinie jest wzbudzenie alternatora oraz który pin jest za co odpowiedzialny. Który pin jest od czego? https://obrazki.elektroda.pl/6977781500_... https://obrazki.elektroda.pl/7087226700_...
A czy posiada ktoś schemat instalacji do renault megane I? Bo nie mogę znaleźć gdzie idą te przewody od wzbudzenia. Bezpieczniki wszystkie dobre. Gdzie mogą iść te przewody? Tak żebym obrał jakiś kierunek.
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie mieszał źe regulator miał pełny prąd i podał go na wynik mimo że stoi to magnetyzm na wirniku był spory i o tym pewnie (at)roznicowka...
Z tym alternatorem chyba jednak coś jest nie tak. Podłączyłem żarówkę 60W pomiędzy +12V a zaciskiem wzbudzenia. Żarówka świeciła pełną mocą, a ładowania nie było.
Właśnie, że nie. Bo u mnie się świeciła, a ładowanie było - więc to nie jest wyznacznik. Był problem z obwodem wzbudzenia. Jak kontrolka się świeci to znaczy że jest różnica potencjałów pomiędzy żarówką, a wzbudzeniem w alternatorze. Na zapłonie na wzbudzeniu ma być ok, 1-2V, podłączone do żarówki, a drugi biegun żarówki do +12 V. Podczas uruchomienia...
Witam serdecznie. Wybaczcie proszę ale nie miałem czasu na testy z tym alternatorem. Zamontowałem obecnie alternator od renault clio z nowym regulatorem na którym kontrolka gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem. Alternator tamten po wzbudzeniu daje napięcie 14,3-14-5V w zależności od obciążenia czyli w normie, bardzo szybko się wzbudza, nawet...
Jest tam coś kombinowane, chyba że ktoś dołożył diody wzbudzenia. W Volvo (jak i każdym Renault z alternatorem rodziny A13N ) jest alt. 6-cio diodowy. W oryginale na regulatorze -styk szeroki ( moznaczony jako L) lampka kontrolna -styk wąski (+) plus za stacyjką Dodatkowo z regulatora powinien wychodzić zółty kabel zakończony kabeloczkiem połaczony...
jak to nie daje rady? podłączasz przekaźnik między masę a przewód który idzie do kontrolki ładowania, Po odpaleniu auta i wzbudzeniu alternatora a przewodzie tym pojawi się +12V i przekaźnik włączony
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy. D+ to zacisk katod diód pomocniczych, podłączony tam jest zacisk regulatora napięcia - jego zasilanie i żarówka kontrolna ładowania,...
Kontrolka ładowania gaśnie, jeżeli uzyskuje ten sam potencjał dodatni od akumukatora i z drugiej strony - od diod wzbudzenia. . Nie w Volvo.Alternator 6-diodowy (Valeo ,rodzina alternatorów A13N).To samo co w Renault.
wg, zasady działania alternatora to co mechanik powiedział to totalna bzdura, alternator po zadaniu konkretnych obrotów dostaje wzbudzenia i zaczyna ładowac i nie wazne czy przed chwila grzały swiece czy radio czy nawet oswietlałes całe osiedle
Jeśli kontrolka z symbolem baterii gaśnie oznacza to tylko tyle, że na obwodzie diod wzbudzenia pojawiło się napięcie. Natomiast ładowania faktycznie może nie być np ze względu na brak dobrego kontaktu przy przewodzie ładowania - zaśniedziałe styki, kabel pęknięty itp. Trzeba najpierw to wyeliminować a dopiero potem się przyglądać alternatorowi.
Witam, Talbot Horizon, to grupa PSA. Regulator powinien wiec miec jedna tylko zlaczke we wtyku dwupinowym. Jesli masz dwie zlaczki, to regulator jest przeznaczony do samochodow Renault, ktore maja inne polaczenie lampki kontrolnej i wzbudzenia. Nie dziwie sie wiec, ze alternator nie laduje. Pozdrawiam, Georges
Rozpocznij od sprawdzenia napiecia akumulatora bez i zwłączonymi światłami na nie pracujacym silniku nie powinno być niższe niż 12,4 i 11,5V(to ak jest w miare naładowany). Potem zapal silnik i spr. napiecie jeżeli poniżej 13V i po 5 min pracy nie podniesie się o 0,5V to prawdopodobnie masz coś z akum. Jeżeli nap 14V i pali się kontr. to sprawdź napiecie...
Witam. Jak w temacie. Bezpieczniki sprawdzone, licznik (przeprowadzony test zegarów przez przytrzymanie klawisza - wszystkie zegary się ruszały). Na razie tylko szukałem obrotomierza. Z alternatora wychodzą 3 przewody. B+ i dwa cienkie. Jeden na półokrągłej wtyczce a drugi na konektorze. Po odpięciu przewodu z konektorem alternator dalej ładuje, więc...
to tez potrafi tak przysiąść napięcie ładowania do 12.3-13.4. A to napięcie mierzone było na biegunach akumulatora, czy bezpośrednio na alternatorze? Możliwe że gdzieś po drodze jest słaby styk i na nim odkłada się (powstaje) ten spadek napięcia. Sprawdź diody na mostku prostowniczym, konkretnie wzbudzenia- możliwe że któraś padła. Nie mam zbyt wielkiego...
No właśnie, gdy się nie wzbudzi. Ale magnetyzm szczątkowy wirnika może spowodować wzbudzenie alternatora i wyindukowanie na tyle dużego napięcia, które może przebić diody. Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić na stole. Wtedy będzie pewność, że on nie jest przyczyną. Masz możliwość zmierzenia cęgami prądu pobieranego z alternatora podczas falowania?
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
O jakiej próbie mówisz? W dużym uproszczeniu - kontrolka też stanowi element układu ładowania i jej układ mógł się zepsuć. Zasadniczo świeci jak nie ma ładowania, ale: 1. Może świecić cały czas (podczas pracy silnika też) pomimo, że ładowanie jest - np: w niektórych samochodach gdzie alternator komunikuje się z ECU i wsadzimy inny alternator. 2. Może...
O wymianie rozrządu z alternatorem jeszcze nie słyszałem ( mam piątą renówkę a w ogóle to chyba 18 -ty pojazd) Alternator w tym modelu może być chłodzony wodą ( u mnie w 2.0 T jest) Sterownik silnika pojazdu to nie zabawa dla amatorów, więc ta wiedza nie jest Ci potrzebna. Moim zdaniem jest tu coś z komunikacją do sterownika, nie działa zwrotna informacja...
Proszę czytać ze zrozumieniem. Wtyczkę od wzbudzenia i kabel odłączyłem gdyż chcę wyjąć regulator żeby na razie nie wyciągać całego alternatora bo to trochę pracy. mam nadzieje że jak ściągnę regulator dojdę do szczotek i to mi już trochę wyjaśni w jakim stanie jest alternator. Pozdrawiam
Rzeczywiście to alternator z Renault (dokładnie Twingo), ale pytań nie rozumiem. Jak mam rozumieć: "jaka jest ta prędkość "cut in" dla tego altka HELLA CA889IR? niektóre atki mają 1000-2000 RPM. " "Typowy (TYP) i maksymalny (MAX) prąd wzbudzenia, czyli podawany przez żarówkę na (D+) " "a przynajmniej maksymalny prąd (D+) tak aby nie spalić wirnika przy...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Wpływa na to, że miałem nowy akumulator 77aH i po skończonej gwarancji szlag trafił akumulator. Odpowiedz serwisu - opad masy czynnej na skutek nieprawidłowego ładowania czy jakoś tak. Od tego czasu zamontowałem miernik napięcia i dopiero teraz widzę jak jest. Przy włączonych wszystkich odbiornikach + nawiew na 3/4 mocy napięcie spada nawet do 12V....
Witam Samochód jak w temacie kod silnika K4M-830. Ładowanie na wolnych obrotach powyżej 15V. Napięcie spada chwilowo do 13V i przygasają swiatła. Błąd w sterowniku UPC DF034-Typ alternatora. (Trzeba coś clipem programować??) Zmieniony został regulator napięcia. Niestety ten sam objaw. Podmieniony został alternator z takiego samego wozu, bez efektu....
Możesz podać źródło tych informacji? Tak mi się wydaje że widziałem to u kolegi w takim programie do Renault gdzie są zebrane noty techniczne ;) ...dla alternatorów nie zarządzanych elektrycznie przez ECU... A czy alternator zastosowany w twoim pojeździe nie jest czasem zarządzany elektrycznie przez ECU ( w tym wypadku przez UPC) :?: Weź oscyloskop...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Najłatwiej sobie wyobrazić , przekształcając uklad elektyczny w mechaniczny. Jak regulator daje pełny prąd wzbudzenia to nie odwzbudzi sie w ułamek sekundy, bo duża indukcyjność. I tak produkujemy Pik napięciowy. I nie pisze tu o braku Sense, czy innych wygibasach pętli sprzężenia zwrotnego. Na maszynie nawet nieobciążony alternator po zdjęciu przewodu...
A czy ja napisalem ze sa oszustami?? Patrze na schemat alternatora i mysle jak to mozliwe, przeciez zarowka zasilana jest kolejno poprzez uzwojenie wzbudzenia-regulator-dalej do masy. Bardzo bym prosil o wytlumaczenie. Dodano po 15 Ja rozumiem, zwarta diode dodatnia ktora podaje + na zarowke kontrolna, ale przerwa na diodzie prostowniczej to tylko moze...
Witam, mierzyłem ostatnio napięcie akumulatora w stanie zupełnego spoczynku, podczas działania silnika i z pełnym obciążeniem typu światła, nawiew, tylna szyba. Ostatnie wskazanie wzbudziło moje wątpliwości bo pomiar wynosił: 11,2V. A gdy piszczy coś co nie jestem w stanie potwierdzić (napinacz? pasek?) to pomiar jest jeszcze mniejszy, poniżej 10V....
Nie ma niebieskiej kreski, do rozrusznika doczudzi tylko plus z aku i wzbudzenie ze stacyjki. Sprawdziłem na dwu innych silnikach tej generacji i tam nie ma zadnego poboru przez rozrusznik po odpaleniu. Rozrusznik działe ewidentnie jako odbiornik pradu po odpaleniu czyli cos jest walniete. Nie dziwił by mnie prad na czerwonej kresce z alternatora, bo...
zacznij od tego czy do alternatora dochodzi napiecie 12v prosto z akumulatora pozniej czy jest wzbudzenie po wlaczeniu zaplonu jesli jest ok wyciagnik regulator i sprawdz czy optycznie jest ok czy szczotki nie sa za krotkie czy pokroszone jesli jest ok pomierz spadki napiecia na diodach pamietaj aby rozlutowac mostek jesli diody beda ok to prawdopodobnie...
Mam dziwny problem w Renault Twingo. W czasie jazdy, a ściślej - podczas postoju na wolnych obrotach żarzy się czasem kontrolka ładowania. Ponadto od czasu do czasu - w czasie jazdy rozładowuje się akumulator, przy czym robi to w sposób nieregularny - czasem można jezdzic 2 tygodnie bez problemu, a czasem na krótkiej trasie auto traci cały prąd. Poprzedzone...
Kurcze mam problem. Próbuje sasiadowi naprawić takiego kolosa ale kiepsko mi idzie. Otóż nie ma ładowania akumulatora , no i nawet o dziwo dość szybko odkryłem że ginie napięcie po stacyjce bo nie zapala się lampka od ładowania na konsoli. Reszta elementów po stacyjce jest dobrzez zasilana tzn. podświetlenie inne lampki też ok. Jeszcze nie zapala się...
Witam Kolego usterka 103 alternatora to brak wzbudzenia alternatora (wzbudza się na wysokich obrotach). Na alternatorze jest z tyłu przykręcany pojedyńczy kabelek. On a ma przerwę. Co do nierównej pracy silnika to proponuję wizytę u pompiarza z wyjęciem wszystkich wtrysków i sprawdzeniem .Jestem świeżo po takim przeglądzie a objawy miałem podobne .Auto...
Pacjent to : Renault Twingo 1998r Silnik 1.2 Benzyna Katalizator VIN: VF1C0660517354288 Otóż główna sprawa wygląda tak: Nie działają następujące kontrolki: ładowania, ciśnienia oleju, ręcznego, oraz temperatury (przy czym wydawało mi się że od temperatury powinna świecić po włączeniu zapłonu - chyba że się mylę) I teraz tak: Sprawdziłem żarówki w "desce...
Dziękuję za rady, jeszcze pytanie czy luźna/zaśniedziała kostka od przewodu wzbudzania alternatora może powodować żarzenie się kontrolek? Akumulator doładowywałem, jednak nic to nie pomogło, mam większy akumulator z opla astry spróbuję przy okazji przełożyć i zobaczyć czy coś się zmieni.
Plusa po kluczyku w ogóle tam masz? Ten alternator się nie wzbudza przez kontrolkę.
Dziękuję za odpowiedź. Na razie będę próbował z tym, który mam, bo z tym, który podpowiedziałeś, mam tu problem z dostępnością (jestem w Australii), acz będę miał na uwadze na przyszłość. On będzie sam się wzbudzał i generował te 210A w trybie awaryjnym? Zależy mi na amperażu, bo ma trafić do auta z wyciągarką. Pozostanie problem świecącej kontrolki?...
wyglada na usterke w samym alternatorze ale konieczny jest pomir obwodu ładowania a i w alternatorze nie ma komutatora sa pierscienie slizgowe doprowadzajace prad do uzwoj wzbudzania a prostownik jest zbudowany z pólprzewodników
Sądzisz ,że w ciągu nocy oświetlenie wewnetrzne rozładowało akumulator do 8V? Czy też uzwojenie tegoż przekaźnika? Samochód do siebie i ponowne sprawdzenia alternatora - myślę ,że regulator napiecia wzbudza się!
Zamontuj zestaw led który wzbudza się gdy alternator zaczyna ładować czyli okolice 14volt. I tak samo tez gasną, gasisz auto swiecia około 5-10sekund(co jest nawet fajne bo oswietlaja np. drogę do domu) i gasną. Sam ostatnio takie montowałem klientowi kupił je sobie sam koszta jak tych starszego typu. Tylko inna sprawa czy w tej lagunie swiatła nie...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
witam ponownie. znalazłem alternator , są tam dwa przewody ,jeden gruby czerwony przykręcony nakrętką, zapewne od akumulatora. Drugi zaś cieniutki i zakończony wtyczką , choć wtyczka jest przystosowana na dwa przewody - wychodzi z niej tylko jeden (biały) i tu zaczyna się czary mary: załączam stacyjkę- po 4 s. gasną wszystkie kontrolki prócz STOP i...
Witam. Jeśli mogę coś wnieść do tematu to swojego czasu podgrzewałem parownik grzałką 12V z allegro przed zapaleniem (akumulator 65Ah) grzałka pobierała około 70A przekaźniki 3szt za 3zł sztuka zesmażyły się po tygodniu (chińskie badziewie) kupiłem droższe i problem znikną. Wcześniej parownik zamarzał chwilę po włączenia zapłonu. Podgrzewanie trwało...
Silniki BLDC są o wiele większe i cięższe niż silniki DC, a sprawność w BLDC jest mniejsza. U mnie LEMCO waży 11 kg i mac ciągłą 14,5 kW, zaś szczytową 30 kW, sprawność do 93% itp, itp. Panie Zbyszku proszę się dokształcić i dopiero doradzać. Dla Pana pożytku daję link do ćwiczenia laboratoryjnego z POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ z zakresu BLDC http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
renault wzbudzić alternator wzbudzić alternator alternator wzbudzić
inwerter naprawa przetwornik cyfrowo analogowy giełda elektroniczna katowice
Różnice między akumulatorami MacAllister MBAP18 a MBAT18 Gaśnięcie łuku podczas spawania - przyczyny i rozwiązania