Z praktycznego pkt. widzenia to miałem właśnie zamiast konkretnego napięcia napięcie większe lub mniejsze innych rzeczy nie zauważyłem. Pewnie było tam napięcie w kształcie zbliżone do piłokształtnego a miernik pokazał średnią. Zaobserwowałeś tylko "zmianę" o 0,3V kiedy w rzeczywistości napięcie mogło "latać" przykładowo o 2V w każdą stronę. Spójrz...
DC5 normal close w stanie nie wzbudzonym podaje napięcie na wyjściu.
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Na początek, to odkurz agregat, bo jak widzę dostał on swoje na tej budowie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są podłączone. "Obadaj" wzrokowo i przyrządem kondensator, bo od niego zależy wzbudzenie się prądnicy. Na próbę możesz podmienić na inny, o podobnych parametrach. Silnik powinien utrzymywać obroty na poziomie 3 tys./min. Podłącz odbiornik np....
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
Żadne próby nie pomagają odłączony czujnik wiszący czujnik, instalacja sprawdzona Jedynie co zmierzyłem to spada napięcie na tym czujniku prawym tylnym. Jak jest dobrze to jest koło 10 V na wszystkich czujnikach a potem na tylnym prawym spada do prawie zera.... W momencie jak spadnie do zerwa to stuknij pompe i zobacz czy się wzbudzi napięcie może...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Prawdopodobnie jest zamontowany nieodpowiedni regulator napięcia, wzbudzenie przez żaróweczkę. Wstaw odpowiedni regulator.
Owszem kondensator filtrujący nie ma wpływu na wzbudzenie początkowe , jego zadaniem jest eliminacja zakłóceń.Długi postój może skutkować utratą magnetyzmu szczątkowego, a podanie napięcia na uzwojenie wzbudzenia odbuduje go ponownie.Jeśli po podaniu napięcia na wzbudzenie pojawi się napięcie na zaciskach U V W to prądnica OK. [uszkodzony ukł. wzb.]...
(at)wojciechmitura tak, grzałka bedzie startowała wcześniej bo przetwornica się wzbudzi wcześniej dzięki większemu napięciu.
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Wg mnie to : Czerwony - PLUS na akumulator Czarny - masa Żółty + Różowy - napięcie przemienne Jak sprawdzić ? Na przewodach z cewek zawsze masz napięcie przemienne , prostowane z regulatora wychodzi stałe , dodatkowy przewód w innych przypadkach to wzbudzenie.
Podam na wzbudzenie napięcie, jeżeli będzie ładować zastosuje zewnętrzny regulator.
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Witam . Sprawdź w pierwszej kolejności jak kolega wyżej napisał czy agregat się wzbudza i czy prądnica daje jakieś napięcie . Potencjometr ten służy do doregulowania napięcia aby było 230/400 V. Jeśli go odepniesz i wzbudzisz prądnicę to napięcie powinno ci poszybować powyżej wartości nominalnej 230/400V. W naprawę tego potencjometru nie ma się co bawić...
Daj zasilacz z regulacją napięcia. Być może przy pełnym napięciu wzbudził Ci się wzmacniacz przy antenie. Innym powodem może być uszkodzony zasilacz - brak stabilizacji. A jeszcze innym - uszkodzony wzmacniacz przy antenie. Metodą podmian dojdziesz co jest uszkodzone.
Nie pisałem o uzwojeniach rozruchowych tylko wzbudzenia. Masz rację, do silnika dochodzi napięcie pełne. W pozycji "1" pełne napięcie na wirnik i obniżone przez opornik na wzbudzenie. W pozycji "1/2" odwrotnie, na wzbudzenie pełne napięcie, a obniżone przez opornik - na wirnik. I widzę że tak ma być, nie potrzeba żadnych mostków..
Tam na wzbudzeniu potrzebne jest 24v, ale to nie ma znaczenia, wątpię że się wzbudzi, napięcie międzyfazowe z magnetyzmu szczątkowego wynosi 12v. Tylko jak regulować tym transformatorem?
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale dopiero miałem czas aby wrócić do tematu. Sprawy rodzinne mnie odciągnęły. W między czasie wymieniłem w prądnicy łożyska bo głośno pracowały, szczotki węglowe rozruszalem, naciąg sprężynek poprawiłem aby lepiej przylegały do pierścieni i teraz mechanicznje jest ok. Co do prądnicy to zrobiłem tak jak szanowne...
Należy wzbudzić styki ładujące. Przy obciążeniu stacja załącza napięcie ładowania. Komunikacja jest tylko po to, aby robot mógł ją odnaleźć. Do czego Ci to potrzebne ?
Czyli aku trup. Odpal z kabli niech trochę pochodzi może akumulator się wzbudzi jak nie to do wymiany.
Możesz wzbudzić ten agregat podając zewnętrzne napięcie na obwód wzbudzenia na wirniku . Kierunek ma pewne znaczenie zwłaszcza przy oryginalnym układzie , wirnik posiada pewien magnetyzm szczątkowy który umożliwia samowzbudzenie i kierunek prądu powinien być taki żeby wytworzone przez niego pole magnetyczne dodawało się do pola szczątkowego ( a nie...
Witam. Poszukuję IGBT do projektu opartego na ATmega 328P. Kluczowe jest napięcie bramki, aby dało się je wzbudzić napięciem do 5 V. Tranzystor ma służyć do rozproszenia mocy, 80-200 W jest wystarczające. Czy są IGBT o tak niskim napięciu Vge? Nie może być to MOSFET.
Ten pin SVR w grupie scalaków PA od ST to chyba jakieś wewnętrzne napięcie BIAS. Odpowiedź znajdziesz w aplikacji układu. Czy ma wpływ na awarię? Być może - jeśli układ się wzbudził przez brak filtracji jakiegoś napięcia odniesienia.
To zrobiłeś błędny pomiar.Musisz to zrobić między 16 i 10,nie 18,bo to jest wzbudzenie ,nie wyjście prądnicy.
Witam, alternator zawsze musi być wzbudzony prądem, żeby wytwarzać napięcie, natomiast jeśli jest to prądnica, to nie.
Dodatkowe dwa wzmacniacze w układzie wspólnego emitera w stopniu wyjściowym, na pewno mocno utrudnią uzyskanie stabilności, zwiększając wzmocnienie i przesuniecie fazy i to w taki sposób, że obecny kondensator kompensacji C6, nie ma na to wpływu. Skąd ten projekt? Czy ten układ wspólnego emitera celowo zastosowany czy przez przypadek?
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
Przyczyną usterki było uszkodzenie izolacji uzwojenia wzbudzającego. Dziękuje za zainteresowanie temat do zamknięcia.
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
B- to masa 54 to zasilanie po stacyjce D+ wyjście na przekaźnik do kontrolki WZB DF to wzbudzenie na wirnik
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Czy odwrotne wlutowanie pierścieni ślizgowych wirnika może powodować brak wzbudzenia?Po przekręceniu kluczyka w DF regulatora pojawia się napięcie ,ale jak połącze przewód między regulator a stojan napięcie wzbudzenie spada do 0,5 volta.
wzmacniacz się prazdopodobnie wzbudził bez rezystancji na wejściu. Nie, to nie było wzbudzenie gdyż wzbudzenie powoduje natychmiastowe spalenie tranzystorów mocy. Nie podłączony W 112 powodował że stopnie różnicowe wzmacniaczy mocy nie miały masy i stąd te napięcia na wyjsciach.
Faktycznie AC.,( skupiłem się na wartości napięcia :cry: ) co nie jest bez znaczenia dla działania rygla- 12 V DC może go nie wzbudzić należycie... Pozdr. J.
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Tam jest najzwyklejszy alternator. Jak w traktorze. Wzbudzenie plusem bezpośrednio w szczotki. Sprawdź napięcie jakie dochodzi do ecu. Może tam jest jakiś spadek napięcia i ecu podbija wzbudzenie aby wyrównać napiecie do wymaganego minimum .
Witam, z tego co wiem Ogar ma wzbudzenie magnesami stałymi więc ten regulator się nie nada. Może stabilizator napięcia na wyjściu prądnicy?
Jaki napięcia zasilania są na końcówki? Ogólnie to mi to wygląda na wzbudzenie tranzystorów mocy lub (w drugiej kolejności) sterujących. Tranzystory mocy są zblokowane dla W.cz kondensatorami 220p (C-B)?
Miałem na myśli alternator który ma wzbudzenie napięciem nie "produkowanym przez siebie"...jak w 9 diodowych ,tylko korzystającym do wzbudzenia z akumulatora poprzez regulator.
Zaważyłem że przekaźnik K30G jest cały czas wzbudzony napięciem podtrzymującym 30G z sterownika uprawnienia/dostępu/startu. Jak odłączę czerwony przewód to pobór spada do 0,01. Czemu CAS nie usypia ?
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
P+ i P- to właśnie pola z których wyprowadzasz + i - całego akumulatora. Stąd pobierasz moc i tędy ładujesz akumulator - innymi słowy - wtyczkę idącą do centralki podłączasz do tych pól. A, tylko czasem na tym wyjściu nie pojawia się napięcie - trzeba wzbudzić BMSa podając tam na chwilkę napięcie ładowania i zacznie działać.
Samowzbudne był zasadniczo wszystkie alternatory montowane w Volkswagenach, aby "zaskoczyły" trzeba było przekroczyć około 3tys obrotów na silniku. Jednak praca bez akumulatora nie jest wskazana., regulator może mieć problemy ze stabilizacją napięcia. W maluchu, przy urwanym przewodzie B+, napięcie potrafiło przekroczyć 50 wolt. B+ to zacisk do podłączenia...
napiąć wzbudzić napiąć wzbudzić alternator alternator napiąć wzbudzić
reset błedu zamienniki tl072 odklejanie układu
Prosty układ tranzystorowy do podtrzymania LED Zębatka do pilarki Metabo KGS 255 - Wybór i wymiana