Z praktycznego pkt. widzenia to miałem właśnie zamiast konkretnego napięcia napięcie większe lub mniejsze innych rzeczy nie zauważyłem. Pewnie było tam napięcie w kształcie zbliżone do piłokształtnego a miernik pokazał średnią. Zaobserwowałeś tylko "zmianę" o 0,3V kiedy w rzeczywistości napięcie mogło "latać" przykładowo o 2V w każdą stronę. Spójrz...
Szukam tranzystora niskonapięciowego na 12V, który się wzbudzi przy napięci baza-emiter około 1.5 do 2V. Informacja na PW lub mail. Pozdrawiam!
DC5 normal close w stanie nie wzbudzonym podaje napięcie na wyjściu.
Żadne próby nie pomagają odłączony czujnik wiszący czujnik, instalacja sprawdzona Jedynie co zmierzyłem to spada napięcie na tym czujniku prawym tylnym. Jak jest dobrze to jest koło 10 V na wszystkich czujnikach a potem na tylnym prawym spada do prawie zera.... W momencie jak spadnie do zerwa to stuknij pompe i zobacz czy się wzbudzi napięcie może...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Witam .Niemam możliwości technicznych żeby schemat załadować. Ale wszystko opisałem i powinno się powieść odtwożenie poprawek. Zapomniałem dodać że generator przy napięci wzbudzenia 26V z transformatora sam się nie wzbudzi więc dorobiłem przycisk i po naciśnięciu którego generator wzbudza się a potem to już regulator robi swoje.
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Nie mosty , tylko mostki ( różnica znacząca ) . Za mało informacji podałeś. Typ agregatu , jedna , czy trzy fazy ?
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Podam na wzbudzenie napięcie, jeżeli będzie ładować zastosuje zewnętrzny regulator.
Tam na wzbudzeniu potrzebne jest 24v, ale to nie ma znaczenia, wątpię że się wzbudzi, napięcie międzyfazowe z magnetyzmu szczątkowego wynosi 12v. Tylko jak regulować tym transformatorem?
Jeżeli masz sprawne diody ( najlepiej sprawdzisz akumulatorem samochodowym lub zasilaczem i żarówką 12V/21W ) i po zasileniu z obcego źródła generator pracuje poprawnie to masz uszkodzony regulator, lub układ porównawczy. Podłącz regulator napięcia bezpośrednio do wirnika z pominięciem układu porównawczego napięcia i zobacz, co się będzie działo. W...
Prawdopodobnie jest zamontowany nieodpowiedni regulator napięcia, wzbudzenie przez żaróweczkę. Wstaw odpowiedni regulator.
Na początek, to odkurz agregat, bo jak widzę dostał on swoje na tej budowie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są podłączone. "Obadaj" wzrokowo i przyrządem kondensator, bo od niego zależy wzbudzenie się prądnicy. Na próbę możesz podmienić na inny, o podobnych parametrach. Silnik powinien utrzymywać obroty na poziomie 3 tys./min. Podłącz odbiornik np....
Witam. Poszukuję IGBT do projektu opartego na ATmega 328P. Kluczowe jest napięcie bramki, aby dało się je wzbudzić napięciem do 5 V. Tranzystor ma służyć do rozproszenia mocy, 80-200 W jest wystarczające. Czy są IGBT o tak niskim napięciu Vge? Nie może być to MOSFET.
Owszem kondensator filtrujący nie ma wpływu na wzbudzenie początkowe , jego zadaniem jest eliminacja zakłóceń.Długi postój może skutkować utratą magnetyzmu szczątkowego, a podanie napięcia na uzwojenie wzbudzenia odbuduje go ponownie.Jeśli po podaniu napięcia na wzbudzenie pojawi się napięcie na zaciskach U V W to prądnica OK. [uszkodzony ukł. wzb.]...
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
(at)wojciechmitura tak, grzałka bedzie startowała wcześniej bo przetwornica się wzbudzi wcześniej dzięki większemu napięciu.
Okazało się, że napięcie jest zbyt słabe, by wzbudzić przekaźnik. Tylko przy nagłym włączeniu przy niskim napięci nawet przekaźnik rozłącza się i jet ok, a przy stałym podłączeniu jak napięcie spadnie, rozłączy się, ale jak wzrośnie, to go nie ruszy. A u mnie w sklepie mieli przekaźnik z cewką zasilaną 5V, ale tylko z stykiem zwieranym, to nie wziąłem....
Ekhm, a sądzisz że po co ten altek napędza pasek 6pk napięty jak struna? Jak dla mnie objaw prawidłowy - wzbudzony alternator zawsze będzie stawiał opór.
Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale dopiero miałem czas aby wrócić do tematu. Sprawy rodzinne mnie odciągnęły. W między czasie wymieniłem w prądnicy łożyska bo głośno pracowały, szczotki węglowe rozruszalem, naciąg sprężynek poprawiłem aby lepiej przylegały do pierścieni i teraz mechanicznje jest ok. Co do prądnicy to zrobiłem tak jak szanowne...
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
A nie przerwany przewód przy kostce przy rozruszniku? Bo tam były napięte jak plandeka na Żuku...
Nie pisałem o uzwojeniach rozruchowych tylko wzbudzenia. Masz rację, do silnika dochodzi napięcie pełne. W pozycji "1" pełne napięcie na wirnik i obniżone przez opornik na wzbudzenie. W pozycji "1/2" odwrotnie, na wzbudzenie pełne napięcie, a obniżone przez opornik - na wirnik. I widzę że tak ma być, nie potrzeba żadnych mostków..
Daj zasilacz z regulacją napięcia. Być może przy pełnym napięciu wzbudził Ci się wzmacniacz przy antenie. Innym powodem może być uszkodzony zasilacz - brak stabilizacji. A jeszcze innym - uszkodzony wzmacniacz przy antenie. Metodą podmian dojdziesz co jest uszkodzone.
Witam . Sprawdź w pierwszej kolejności jak kolega wyżej napisał czy agregat się wzbudza i czy prądnica daje jakieś napięcie . Potencjometr ten służy do doregulowania napięcia aby było 230/400 V. Jeśli go odepniesz i wzbudzisz prądnicę to napięcie powinno ci poszybować powyżej wartości nominalnej 230/400V. W naprawę tego potencjometru nie ma się co bawić...
Wg mnie to : Czerwony - PLUS na akumulator Czarny - masa Żółty + Różowy - napięcie przemienne Jak sprawdzić ? Na przewodach z cewek zawsze masz napięcie przemienne , prostowane z regulatora wychodzi stałe , dodatkowy przewód w innych przypadkach to wzbudzenie.
Dodatkowe dwa wzmacniacze w układzie wspólnego emitera w stopniu wyjściowym, na pewno mocno utrudnią uzyskanie stabilności, zwiększając wzmocnienie i przesuniecie fazy i to w taki sposób, że obecny kondensator kompensacji C6, nie ma na to wpływu. Skąd ten projekt? Czy ten układ wspólnego emitera celowo zastosowany czy przez przypadek?
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
https://obrazki.elektroda.pl/2618305900_... Prądnica pierścieniowa VEM DCBS 50-4 40kW z 1968r. Prądnica miała nie równe napięcie fazowe i międzyfazowe, wyczyszczone zostały pierścienie oraz komutator. Prądnica sama nie chce się wzbudzić, po podaniu napięcia 12V na szczotki napięcie rośnie do 100V odłączenie skutkuje spadkiem do 0V...
Zaważyłem że przekaźnik K30G jest cały czas wzbudzony napięciem podtrzymującym 30G z sterownika uprawnienia/dostępu/startu. Jak odłączę czerwony przewód to pobór spada do 0,01. Czemu CAS nie usypia ?
Miałem na myśli alternator który ma wzbudzenie napięciem nie "produkowanym przez siebie"...jak w 9 diodowych ,tylko korzystającym do wzbudzenia z akumulatora poprzez regulator.
po wzbudzeniu napięcie 240V i 33,4Hz obroty dużo niższe po dodaniu gazu napięci rośnie nawet do 600V i 44Hz mierzone miernikiem cyfrowym moje pytanie dlaczego tak się dzieje. Przecież ten silnik przy skojarzeniu w gwiazdę jest na napięcie 500 V, więc jak tu niższego się spodziewać?
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Czy odwrotne wlutowanie pierścieni ślizgowych wirnika może powodować brak wzbudzenia?Po przekręceniu kluczyka w DF regulatora pojawia się napięcie ,ale jak połącze przewód między regulator a stojan napięcie wzbudzenie spada do 0,5 volta.
Jego nie trzeba zasilać aby wzbudzić napięcie. Co do korektora oktanowego , to się zgadza ,bo sterownik widzi oporność większą lub mniejszą.Natomiast czujnik spalania stukowaego "słyszy stuki" spalania detonacyjnego , które przetwarza napięcie mniejsze lub większe.
witam pasek sprawdzilem jest dobrze napięty a co to te diody wzbudzenia i jak to naprawić co trzeba wymienić i le to może kosztować bo może lepiej kupić cały alternator dziekuje za odpowiedzi na moje pytanie.
Ten pin SVR w grupie scalaków PA od ST to chyba jakieś wewnętrzne napięcie BIAS. Odpowiedź znajdziesz w aplikacji układu. Czy ma wpływ na awarię? Być może - jeśli układ się wzbudził przez brak filtracji jakiegoś napięcia odniesienia.
Pewnie, że ma. Alternator musi być wzbudzony.
Spoko .To jest przetwornica. Sprawcie elementy typu diody,tranzystory,itp.Teraz dalaj,woltomierzem zapnij się do+230v a drugim biegunem do G[tranzystor 7351],po chwili powinno go wzbudzić [napięcie ok.39v].Jeśli tak się zachowa to wepnij kondesator 1nF/2kV. U mnie to pomogło.
To jakie ciśnienie osiągasz teraz na tym manometrze? Jaki to alternator? Model lub chociaż zdjęcie. Prawdopodobnie regulator napięci robi takie cyrki. Po osiągnięciu stanu naładowania akumulatora i braku innego obciążenia rozłącza wzbudzenie. W momencie mrugania kontrolki ładowania po włączeniu jakichś świateł przestaje mrugać? Zalecałbym jego wymianę...
Najpierw spróbuj ręcznie zwiększyć na chwilę obroty silnika i sprawdź czy generator się wzbudzi.
P+ i P- to właśnie pola z których wyprowadzasz + i - całego akumulatora. Stąd pobierasz moc i tędy ładujesz akumulator - innymi słowy - wtyczkę idącą do centralki podłączasz do tych pól. A, tylko czasem na tym wyjściu nie pojawia się napięcie - trzeba wzbudzić BMSa podając tam na chwilkę napięcie ładowania i zacznie działać.
mam problem z tą prądnicą, uzwojenia stojana 3 pary są ok - brak przebicia pomiędzy nimi oraz przebicia do masy, są poprawne. kondensator dołączany trzyma pojemność nie jest zwarty ani nic takiego, mimo to prądnica nie chce się wzbudzić w wyniku czego na wyjściu brak mam jakiego kolwiek napięci. Co jest przyczyną awarii nie mam pojęcia jeśli ktoś ma...
Witam! To nie jest silnik bocznikowy tylko obcowzbudny, czyli zasilamy wzbudzenie napięciem stałym 38V - na zaciski J(+) i K(-) zasilanie z trafo+ dokładamy prostownik, a na zaciski twornika A(+) i B(-) podajemy zasilanie z układu regulacji. Jezeli kierunek obrotów będzie zły to zmieniamy biegunowość wzbudzenia (J;K). Pozdrawiam
To zrobiłeś błędny pomiar.Musisz to zrobić między 16 i 10,nie 18,bo to jest wzbudzenie ,nie wyjście prądnicy.
Należy wzbudzić styki ładujące. Przy obciążeniu stacja załącza napięcie ładowania. Komunikacja jest tylko po to, aby robot mógł ją odnaleźć. Do czego Ci to potrzebne ?
Trójfazowy falownik ongrid nie wzbudzi się napięciem z jednofzaowego UPSa czy Offgrida Chodzi tylko o zasilenie domu w razie blackoutu ;). Czyli odcinamy profilaktycznie sieć a na dom puszczamy UPS. Też na początku nie rozumiałem o co tu chodzi :p Taki on-grid zmieszany z wyspą off-grid. Rotfl.
Alternator ma wbudowany regulator napięcia, który steruje wzbudzeniem. Jeśli go nie ma to znaczy że jest to zwykła prądnica. Akumulator powinien być aby trochę odciążyć alternator i ustabilizować napięcie.
Zasilacz 5A 12 V DC a prad skacze od 0 do 10A Bo pewno tak działa w nim zabezpieczenie nadprądowe. W końcu miał dawać 5A. Podłącz do zasilacza żarówkę H4 i zobacz czy świeci ciągle. Podłącz drugie włókno równolegle - wtedy przekroczysz 5A - jak zacznie migać to znaczy, że pulsacje pochodzą z twojego zasilacza. Zasil wzbudzenie prze jedno włókno H4...
Tam jest najzwyklejszy alternator. Jak w traktorze. Wzbudzenie plusem bezpośrednio w szczotki. Sprawdź napięcie jakie dochodzi do ecu. Może tam jest jakiś spadek napięcia i ecu podbija wzbudzenie aby wyrównać napiecie do wymaganego minimum .
Podaj napięcie na wyjście BMS, możliwe, że trzeba go wzbudzić
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
Dobrze by było sprawdzić, czy przy próbie rozruchu, na wsuwce wzbudzenia automatu jest odpowiednie napięcie. Może np. kostka stacyjki nawala? A ładowanie jest? (pasek napięty?) Masę i przewód prądowy też wypadało by sprawdzić! Pozdrawiam !!
TGA stare z pompą rzędową, chyba tak: 2 pin wzbudzenie 4 pin napięcie chyba po stacyjce
Regulacja i owszem, ale dopiero jak się wzbudzi-próbowałem wcześniej. Regulowanie przed wzbudzeniem da zbyt wysokie napięcie gdy się już wzbudzi. Przy 400V zbyt niskie napięcie zasilania AVR -wygląda na uszkodzone (choć niewidoczne) uzwojenie zasilające.
Podaj na wzbudzenie rotora napięcie prosto z akumulatora. I zmierz miernikiem pobór prądu. Potem po pomiar mostków prostowniczych, ciągłości przełączników i samych uzwojeń wzbudzających.
Wg mnie, z tego opisu wynika, że coś nie tak jest z samym regulatorem lub z jego połączeniem z prądnicą. Przypuszczam, że w regulatorze może nie być przejścia, miedzy końcówkami podłączonymi do D+ i DF w prądnicy lub któryś przewód łączący regulator z prądnicą ma przerwę. Przy bezpośrednim zwarciu D+ i DF, prądnica powinna się wzbudzić (dać napięcie)....
To tak ma być. Aby indukowało się napięcie musi być wzbudzony wirnik. Jak odłączysz wzbudzenie to normalne, że napięcie znika.
Mam inny wzmacniacz i podłączyłem to źle w tym RTO, + z aku szedł na wzbudzenie, a napięcie z radia na + wzmacniacza, no i brakowało mocy. Zamieniłem jest o wiele lepiej.. aczkolwiek napięcie na wyjściu z radia to 9V więc nadal trochę mało, ale to może nie ma różnicy, nie wiem..
Wewnętrzne Vref jest ok, kolega szymtro opisuje że obciązał je rezystancyjnie i trzymało parametry... te napięcie jest kalobrowane i całkiem ok... ten bład który miałem dostawałem też na zewnętrznym napięciu odniesienia 1,23V i było gorzej... czyli nie winne wew. Vref.... bradziej jest to problem gdy kroki napięciowe sa mniejsze a napięcie na wejściu...
Prądnica bez szczotkowa. Na wirniku znajdują się 2 uzwojenia ,1 -sze to uzwojenie twornika a drugie to główne uzwojenie wzbudzenia.Uzwojenie twornika jest sprzężone z uzwojeniem wzbudzenia poprzez diody. Obwód twornika jest wzbudzany z uzwojenia pomocniczego wzbudzenia, które nawinięte jest na stojanie [blisko uzwojenia głównego napięcia wyjściowego]....
Mało danych żeby cokolwiek stwierdzić. Silnik z osobnym wzbudzeniem czy dwuprzewodowy? Jak ze wzbudzeniem to sprawdź czy wychodzi napięcie na wzbudzenie (a najlepiej zastąp silnik dwoma żarówkami). Które tranzystory wymieniłeś? Jak ten największy to pewnie oberwało się też układowi TL494. Elektronika (układy scalone) mają właściwe napięcie zasilania?
Prądnice samowzbudne muszą mieć tzw magnetyzm szczątkowy. Jeśli długo nie była używana to się rozmagnesowała i samoistnie się nie wzbudzi.
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Jak już odczytałeś takie dane to musisz wzbudzenie zasilić napięciem 230V DC no i przydało by się regulowane napięcie zasilania twornik. A czy ten silnik nie jest podłączony do jakiegoś układu sterującego jego pracą?
Montaż magnesów neodymowych na wirniku
Na wyjściu z generatora powinieneś mieć ogranicznik prądu lub układ, który mierzy pobór prądu i odpowiednio zmniejszy wzbudzenie po przekroczeniu danego progu. Bez tego spalisz prądnicę lub udusisz silnik. Oczywiście układ powinien tez reagować na przekroczenie napięci, aby nie uszkodzić akumulatorów. Jeżeli będziesz to używał tylko podczas pracy układu...
Ta konstrukcja nie jest czeska. Nakręcona napewno jest dla kanału discovery. Układ który jest dokładany sprawdza prądy i jeśli pojawi się jakieś napięcie ( magnetyzm szczątkowy) załącza wzbudzenie i sprawdza czy napięcie generowane jest wystarczająco wysokie aby altek produkował prąd wyższy a niżeli jest dostarczony na wzbudzenie. Gdzieś widziałem taki...
Dzień dobry, proszę o pomoc w lokalizacji usterki. Samochód to Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 KM. Problem tkwi i w ładowaniu a dokładniej w jego falowaniu. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika, następuje dość powolny wzrost napięcia na słupkach akumulatora, do tego dochodzi dość późne wzbudzenie alternatora. Napięcie wzrasta, od około 11,5V do 14.45V. Gdy...
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Witam Problem nie tyle w samochodzie ale w motocyklu jednak elektryka jest podobna. Objaw jest następujący: Po uruchomieniu silnika trzeba lekko przegazować aby się alternator wzbudził. Napięcie ładowania jest OK. Jednak w regularnych odstępach co około sekundę lekko przygasają światła, kontrolki itp. Sprawdziłem ogólnie połączenia i masę (może nie...
B- to masa 54 to zasilanie po stacyjce D+ wyjście na przekaźnik do kontrolki WZB DF to wzbudzenie na wirnik
Napisz najpierw jaki agregat posiadasz (producent, model, zdjęcie itp ...). Ja na przykład mam agregat 1 kW z pełną stabilizacją napięcia. Ale są też takie prostsze z generatorem asynchronicznym, gdzie żadnych układów automatycznej regulacji napięcia nie zastosowano (wzbudzenie własne "kondensatorowe). Takie agregaty ładnie utrzymują napięcie wyjściowe...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
DZIĘKI Rzuuf zakręcić mam czym parę razy już kręciłem i nic muszę gdzieś podać napięcie na wzbudzenie tylko nie wiem gdzie z tej prądnicy wychodzi cztery kable i to wszystko w jednakowym kolorze poza tym nie bardzo się orientuje w tych wymaganiach obwodu wzbudzenia nie moja branża jak byś mógł to bardziej łopatologiczniej wyjaśnić
Może trzeba namagnesować, podłączając na krótko wzbudzenie pod źródło napięcia.
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Nic złego nie zrobi. Wygeneruje tyle żeby nie przekroczyć 253V Pewien jesteś? Prądnica w agregacie ma ustawione 230V. Jak zaczniemy ten agregat zasilać napięciem wyższym to albo jego regulator zacznie obniżać wzbudzenie aby utrzymać napięcie albo prądnica stanie się silnikiem. W pierwszym przypadku w pewnym momencie zostanie zerwana synchronizacja...
A sterowniki odpowiednie zainstalowałeś jeśli tak to podejrzewam że karta dźwiękowa jest uszkodzona miałem podobny problem na swoje życzenie ponieważ używałem kompa jako źródło testowe dźwięku i niestety wzmacniacz się wzbudził mi napięcie poszło na kartę dźwiękową i też później już cichutko grał i charczał pozdr
Witam ponownie ! W Twoim przypadku moduł AVR jest trudno sprawdzić miernikiem. Jeżeli bez obciążenia napięcie rośnie wraz ze wzrostem obrotów to wynika na złą pracę AVR. Należało by sprawdzić również szczotkotrzymacz oraz uzwojenie wzbudzenia na wirniku. Żeby być pewnym co uległo uszkodzeniu , odepnij AVR i podaj obce napięcie 24 DCV na szczotki . Zmierz...
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
Dlaczego tak istotny jest dla mnie ten układ? Z jednej prostej przyczyny, chcę się go pozbyć i wstawić (zamiast przełącznika na płytce) przełącznik 3PDT. A zamiast robić reverse engineering całości to nie prościej sam przełącznik z płytki wylutować i zamiast niego na przewodach podłączyć przełącznik w/g uznania? W sprawnym efekcie KD-22 podczas pracy...
Miałem okazje to wrzuciłem jeszcze aku pod tester z obciążeniem 100A przez 10 sek. Badanie po ok. 20min jazdy. Napięcie przez badaniem 13V (akumulator wzbudzony alternatorem), napięcie pod obciążeniem 11V (na końcu badania), napięcie po badaniu 12,4V. Badanie przy -1°C. Co daje spadek U=1,4V dla obciążenia 100A. Szacowana rezystancja wewnętrzna Rwew=U/I=1,4V/100A=0,014Ohm=...
Do prawidłowego działania alternatora( jego wzbudzenia potrzebna jest kontrolka), gdyż bez kontrolki, może lub się nie wzbudzi.
tak, stawiając na to ze alternator dobrze naprawiony, tam byly 2 typy regulatorów i teraz jeden był sterowany impulsami drugi tylko napięciem. Spróbuj wzbudzić go recznie podając pod ten przewód 12v. I zobacz jakie masz napięcie na tym przewodzie, pewnie oscyluje do max 6V spróbuj tam rzucić jakies wieksze napięcie na wzbudzenie po odpaleniu.
Gdyby się temu silnikowi dobrze przyjrzeć to powinien pracować w trybie prądnicowym: wzbudzenie podajemy na stojan a prąd pobieramy z wirnika. Szczotki "robią" za prostownik. Taka jest teoria i tak działała prądnica we wspominanym Maluchu. W tym że 126p dało się uruchomić prądnicę jako silnik chociaż nie było to zalecane bo trwałość szczotek jest ograniczona....
Niestety włączenie szeregowo diody zenera C11V ani C10V nie jest w stanie wzbudzić przekaźnika przy napięciu zasilania 12V.
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Prądnica mogła się rozmagnesować ale po podaniu napięcia wzbudzi się i wróci do normy.
Witam , częściowo ciągnik złożony odpalony , sprawa wygląda w taki sposlob ze pomylilem kontrolki zmylilo mnie to ze ten cienki kabel idzie w ogóle nie do tej kontrolki co trzeba (to jest kontrolka od świecy żarówej) zastanawiam sie tylko po co ktos tak to zrobił , a kontrolka do tego wzbudzenia działa tylko ze tam żarówka raz lapala raz nie lapala...
Witam! Ja sprawdziłbym jeszcze, czy kondensator jest nieuszkodzony (mógł stracić pojemność). Jeśli chodzi o wzbudzenie, to podanie napięcia np 12V na wyjście prądnicy(oczywiście tylko na chwilę i tylko przy nie pracującym agregacie) powinno wystarczyć.
Zdecyduj się co wiesz a co sprawdziłeś . A może myślisz że wiesz ??? Do Jerzy Węglorz - sprawdzałem samowzbudność alternatora przez 2 lata.Bez podania napięci wzbudzało mi się dwa egzemplarze.Nie zawsze był odpowiedni duży rozpęd (obroty) i wzbudzenie wtedy dochodziło do 10,5V , szybko obroty opadały i wzbudzenie zanikało z częstotliwością 1x na 30...
Czyli aku trup. Odpal z kabli niech trochę pochodzi może akumulator się wzbudzi jak nie to do wymiany.
Dzięki wielkie. Wzbudzenie mamy załatwione. Wystarczy podać na chwilę tylko napięcie z akumulatora następnie założyć zworkę i wzbudzenie działa. Tylko wsystko byłoby ok napięcie 220v 50hz igła ale po obciążeniu 5kw silnikiem na biegu jałowym wzrasta napięcie do 250v. Właśnie zamiast spaść wzrasta.
c4r0 ma całkowita racje, stabilizatorek 7812 stabilizuje tylko napiecie bramek, powinno byc za nim ciagle 12V, sprawdź poczatki uzwojen... jak zamieniles cos to sie nie wzbudzi
napiąć wzbudzić napiąć wzbudzić alternator alternator napiąć wzbudzić
iskrownik ustawić świateł focus corsa przyspieszaniu
philips senseo mastercook instrukcja
Kody błędów podnośnika ESDA TA 2220 - diagnostyka i rozwiązania Wymiana blokady drzwi w pralkosuszarce Ariston