A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Prawdopodobnie jest zamontowany nieodpowiedni regulator napięcia, wzbudzenie przez żaróweczkę. Wstaw odpowiedni regulator.
Daj zasilacz z regulacją napięcia. Być może przy pełnym napięciu wzbudził Ci się wzmacniacz przy antenie. Innym powodem może być uszkodzony zasilacz - brak stabilizacji. A jeszcze innym - uszkodzony wzmacniacz przy antenie. Metodą podmian dojdziesz co jest uszkodzone.
Z praktycznego pkt. widzenia to miałem właśnie zamiast konkretnego napięcia napięcie większe lub mniejsze innych rzeczy nie zauważyłem. Pewnie było tam napięcie w kształcie zbliżone do piłokształtnego a miernik pokazał średnią. Zaobserwowałeś tylko "zmianę" o 0,3V kiedy w rzeczywistości napięcie mogło "latać" przykładowo o 2V w każdą stronę. Spójrz...
Przyczyną usterki było uszkodzenie izolacji uzwojenia wzbudzającego. Dziękuje za zainteresowanie temat do zamknięcia.
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Owszem kondensator filtrujący nie ma wpływu na wzbudzenie początkowe , jego zadaniem jest eliminacja zakłóceń.Długi postój może skutkować utratą magnetyzmu szczątkowego, a podanie napięcia na uzwojenie wzbudzenia odbuduje go ponownie.Jeśli po podaniu napięcia na wzbudzenie pojawi się napięcie na zaciskach U V W to prądnica OK. [uszkodzony ukł. wzb.]...
Na początek, to odkurz agregat, bo jak widzę dostał on swoje na tej budowie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są podłączone. "Obadaj" wzrokowo i przyrządem kondensator, bo od niego zależy wzbudzenie się prądnicy. Na próbę możesz podmienić na inny, o podobnych parametrach. Silnik powinien utrzymywać obroty na poziomie 3 tys./min. Podłącz odbiornik np....
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
DC5 normal close w stanie nie wzbudzonym podaje napięcie na wyjściu.
Czy odwrotne wlutowanie pierścieni ślizgowych wirnika może powodować brak wzbudzenia?Po przekręceniu kluczyka w DF regulatora pojawia się napięcie ,ale jak połącze przewód między regulator a stojan napięcie wzbudzenie spada do 0,5 volta.
Wg mnie to : Czerwony - PLUS na akumulator Czarny - masa Żółty + Różowy - napięcie przemienne Jak sprawdzić ? Na przewodach z cewek zawsze masz napięcie przemienne , prostowane z regulatora wychodzi stałe , dodatkowy przewód w innych przypadkach to wzbudzenie.
Alternator ma wbudowany regulator napięcia, który steruje wzbudzeniem. Jeśli go nie ma to znaczy że jest to zwykła prądnica. Akumulator powinien być aby trochę odciążyć alternator i ustabilizować napięcie.
(at)wojciechmitura tak, grzałka bedzie startowała wcześniej bo przetwornica się wzbudzi wcześniej dzięki większemu napięciu.
Zasilacz 5A 12 V DC a prad skacze od 0 do 10A Bo pewno tak działa w nim zabezpieczenie nadprądowe. W końcu miał dawać 5A. Podłącz do zasilacza żarówkę H4 i zobacz czy świeci ciągle. Podłącz drugie włókno równolegle - wtedy przekroczysz 5A - jak zacznie migać to znaczy, że pulsacje pochodzą z twojego zasilacza. Zasil wzbudzenie prze jedno włókno H4...
Witam . Sprawdź w pierwszej kolejności jak kolega wyżej napisał czy agregat się wzbudza i czy prądnica daje jakieś napięcie . Potencjometr ten służy do doregulowania napięcia aby było 230/400 V. Jeśli go odepniesz i wzbudzisz prądnicę to napięcie powinno ci poszybować powyżej wartości nominalnej 230/400V. W naprawę tego potencjometru nie ma się co bawić...
Jak 800 W to na pewno klon Yamahy z silnikiem 2T. Ten generator nie ma stabilizacji napięcia. Wzbudzenie kondensatorem, wirnik z diodami. Wymaga jedynie ustawienia odpowiedniej częstotliwości, tj. obrotów silnika na regulatorze odśrodkowym. Trzeba zwrócić uwagę aby silnik pracował prawidłowo przy zamkniętej przepustnicy (regulacja obrotów biegu jałowego)....
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Nie wszyscy budują amerykany do wiatraków, ja np. wolę silniki bo mniej zachodu. Prądnica jest tańsza, szczelna i lepiej chłodzona a osiągi spore. Alternator bym sobie darował, chyba że połączysz kilka takich samych stojanów w jednej obudowie bo oryginalne są za zwyczaj krótkie i nie dadzą dobrych osiągów pod obciążeniem, będzie wtedy duży spadek napięcia....
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Czyli aku trup. Odpal z kabli niech trochę pochodzi może akumulator się wzbudzi jak nie to do wymiany.
Należy wzbudzić styki ładujące. Przy obciążeniu stacja załącza napięcie ładowania. Komunikacja jest tylko po to, aby robot mógł ją odnaleźć. Do czego Ci to potrzebne ?
Nie pisałem o uzwojeniach rozruchowych tylko wzbudzenia. Masz rację, do silnika dochodzi napięcie pełne. W pozycji "1" pełne napięcie na wirnik i obniżone przez opornik na wzbudzenie. W pozycji "1/2" odwrotnie, na wzbudzenie pełne napięcie, a obniżone przez opornik - na wirnik. I widzę że tak ma być, nie potrzeba żadnych mostków..
Mało danych żeby cokolwiek stwierdzić. Silnik z osobnym wzbudzeniem czy dwuprzewodowy? Jak ze wzbudzeniem to sprawdź czy wychodzi napięcie na wzbudzenie (a najlepiej zastąp silnik dwoma żarówkami). Które tranzystory wymieniłeś? Jak ten największy to pewnie oberwało się też układowi TL494. Elektronika (układy scalone) mają właściwe napięcie zasilania?
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
P+ i P- to właśnie pola z których wyprowadzasz + i - całego akumulatora. Stąd pobierasz moc i tędy ładujesz akumulator - innymi słowy - wtyczkę idącą do centralki podłączasz do tych pól. A, tylko czasem na tym wyjściu nie pojawia się napięcie - trzeba wzbudzić BMSa podając tam na chwilkę napięcie ładowania i zacznie działać.
Montaż magnesów neodymowych na wirniku
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
Ten pin SVR w grupie scalaków PA od ST to chyba jakieś wewnętrzne napięcie BIAS. Odpowiedź znajdziesz w aplikacji układu. Czy ma wpływ na awarię? Być może - jeśli układ się wzbudził przez brak filtracji jakiegoś napięcia odniesienia.
To zrobiłeś błędny pomiar.Musisz to zrobić między 16 i 10,nie 18,bo to jest wzbudzenie ,nie wyjście prądnicy.
(at)gklub Zasymulowałeś sytuację kiedy zasilacz ustawiony na 30V traci stabilizację przy 2A. Nie masz dokładnych danych transformatora, więc choć zjawiska będą takie same to maksimum prądu i napięcia będzie inne. Autor pisze że ma ma spadek napięcia przy 20V na wyjściu i 36V na wejściu to raczej nie brak napięcia tylko wzbudzenie będzie przyczyną spadków....
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Żadne próby nie pomagają odłączony czujnik wiszący czujnik, instalacja sprawdzona Jedynie co zmierzyłem to spada napięcie na tym czujniku prawym tylnym. Jak jest dobrze to jest koło 10 V na wszystkich czujnikach a potem na tylnym prawym spada do prawie zera.... W momencie jak spadnie do zerwa to stuknij pompe i zobacz czy się wzbudzi napięcie może...
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Faktycznie AC.,( skupiłem się na wartości napięcia :cry: ) co nie jest bez znaczenia dla działania rygla- 12 V DC może go nie wzbudzić należycie... Pozdr. J.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
B- to masa 54 to zasilanie po stacyjce D+ wyjście na przekaźnik do kontrolki WZB DF to wzbudzenie na wirnik
Tam jest najzwyklejszy alternator. Jak w traktorze. Wzbudzenie plusem bezpośrednio w szczotki. Sprawdź napięcie jakie dochodzi do ecu. Może tam jest jakiś spadek napięcia i ecu podbija wzbudzenie aby wyrównać napiecie do wymaganego minimum .
Jaki napięcia zasilania są na końcówki? Ogólnie to mi to wygląda na wzbudzenie tranzystorów mocy lub (w drugiej kolejności) sterujących. Tranzystory mocy są zblokowane dla W.cz kondensatorami 220p (C-B)?
wzmacniacz się prazdopodobnie wzbudził bez rezystancji na wejściu. Nie, to nie było wzbudzenie gdyż wzbudzenie powoduje natychmiastowe spalenie tranzystorów mocy. Nie podłączony W 112 powodował że stopnie różnicowe wzmacniaczy mocy nie miały masy i stąd te napięcia na wyjsciach.
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Prądnica mogła się rozmagnesować ale po podaniu napięcia wzbudzi się i wróci do normy.
Podam na wzbudzenie napięcie, jeżeli będzie ładować zastosuje zewnętrzny regulator.
Witam, alternator zawsze musi być wzbudzony prądem, żeby wytwarzać napięcie, natomiast jeśli jest to prądnica, to nie.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Obroty podkręcałem i to sporo (sprawdzałem pod kątem właściwych badając częstotliwość i przy okazji czy właściciel nie uszkodził regulatora obrotów uszczelniając wał silnika). Nie rozebrałem prądnicy ufając zapewnieniom właściciela, że mechanicznie nic nie uszkodził i nie zarysował. Poddałem się i oddałem agregat już jakiś czas temu. Na razie nikt w...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
wzbudzić napiąć napiąć wzbudzić alternator alternator napiąć wzbudzić
wejście czujka zalania volvo silnika schemat simson enduro
schemat inwertera hybrydowego schemat falownika hybrydowego
Piszczenie bębna pralki: przyczyny i rozwiązania Regulacja drzwi chłodziarki: jak to zrobić?