W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Do 6 pina czerwono żółty kabelek podpinasz diodę. do słupka wn mocujesz kabel wn na końcu którego mocujesz zmasowaną świecę. do pinu wejściowego cewki od strony wzmacniacza zakładasz kolejną diodę ( na nim występuje sygnał masy) Kręcisz rozrusznikiem . obie diody mrugają a iskry niema uszkodzona cewka. Mruga tylko ta pa pinie 6 uszkodzony wzmacniacz.
W aparacie zapłonowym jest tzw. wzmacniacz iskry , on lubi sobie odmówić posłuszeństwa i iskra jest jak kot napłakał. Świece do kapturka i zobaczyć jaka iskra. Jak zachowuje się obrotomierz (jeżeli jest) - nie skacze wskazówka?
Witka! :arrow: tOczek Jeśli nie chcesz wielkich przeróbek to już Ci raz pisałem,cewka od malucha 12V dwubiegunowa +opór kompensacyjny. Koszt niski,spróbowac warto,podwójnie wysokie napięcie . I kita. Wzmacniacze???Nic takiego nie ma.Potoczna nazwa urządzenia generującego snop iskier(generator zapłonowy)uruchamiany przy rozruchu silnika. HeJ.
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało. Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong...
Wykręcić świece, przedmuchać silnik z paliwa, a potem założyć aparat zapłonowy. To jedno. Drugie - skombinować sprawny moduł wzmacniacza. Skoro wtrysk daje paliwo do silnika, to Hall w aparacie jest sprawny. A ponadto obligatoryjnie proszę doprowadzić swój post do stanu zgodnego z zasadami pisowni!
Jak zgaśnie sprawdź czy jest jak iskra, potem cewkę czy jest gorąca i czy dochodzi do niej zasilanie. Jeśli zdejmiesz aparat zapłonowy możesz nim pokręcić przy włączonym zapłonie, powinna być skra na świecach pod warunkiem, że działa hall, po nim jest jeszcze wzmacniacz i cewka i rozdzielacz. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
A czy jakiś producent stosował drivery w zewnętrznych modułach, a nie w ECU? Tak, np Audi 1,8 Passat 1,8T, fiat Brava 1,8. Zewnętrzny czerowyjściowy wzmacniacz. Czy w układach z 3 cewkami iskra jest "generowana" na 2 świecach jednocześnie? Tak, bo to układ z tzw. iskrą traconą. No chyba, że piszemy o Syrenie 105 to nie. :lol:
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
Wiem. ale rzecz leży po innej stronie. Mianowicie szalenie ważną rzeczą jest energia iskry. Zapłon iskrownik-platynka ma małą energię iskry, natomiast elektroniczny z wzmacniaczem o wiele większą. Słaba energia, daje w rezultacie, przy zabrudzonej świecy, słabą, zanikającą iskrę, nierówną pracę, słabe dopalanie mieszanki. Od kiedy mam moduł GL100 w...
A co ci dało wymienienie fajek? Odszukaj, na którym cylindrze jest niepoprawne spalanie i podmień cewkę. Nawet z tą z innego cylindra. Jeśli zmieni się lokalizacja wypadania zapłonu to odszukałeś wadliwą cewkę. Jeśli zapłon wypada na tym samym cylindrze, to sprawdź moduł zapłonu (wzmacniacz iskry, czy jak go tam zwał) na obudowie filtra powietrza. Zakładam,...
dobrym rozwiązaniem byłoby jeszcze zastosowanie elektronicznego modułu zapłonu, po prostu wzmacniacz iskry,przy okazji odpada iskrzenie przerywacza i kondenastor....oleju tez niepotrzebnie dolałes bo 1;30 to jest dla takiego Mixolu albo Lux dw,a one wiadomo jak smarują,jak dajesz juz współczesny czerwony olej, to 1;50 jest całkowicie wystarczające nie...
Wygląda na "neonowy wskaźnik napięcia", lub "próbówka". Trzeba mocno ograniczyć prąd WN żeby iskra nie zasilała ręki tylko świecę zapłonową. Potrzebny będzie reystor dużej mocy zdolny wytrzymać wysokie napięcie i neonówka. Rezystor dobiera się do prądu neonówki i napięcia przy którym ma płynąć. W latach 80ych były publikowane układy obrotomierzy elektronicznych....
Wymieniony automat rozrusznika jest dowodem że już wcześniej poprzedni właściciel miał problemy z rozrusznikiem. Możliwe że przy okazji wymiany automatu zostały wymienione szczotki, oczyszczonu komutator, pogłębione rowki itp itd, Czyli taka domowa reinkarnacja rozrusznika. Co do ciężkiego dpalania to wszystkie powyższe rady są jak najbardziej prawdziwe....
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
Dzięki za zainteresowanie tematem Odwiedziłem "Iskrę", to dla tej instytucji robię to urządzenie, mam już więcej informacji. Podstawowym zadaniem mojej pracy ma być wykonanie przenoszonego stanowiska do badania układów zapłonowych różnych samochodów. Stanowisko ma wykonywać badanie maksymalnego napięcia wydawanego przez cewkę zapłonową(tuż przed wyładowaniem),...
Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu mam nasilający się problem z moją Astrą 1.6 8v x16sz + LPG. Otóż główne objawy to: brak mocy na wolnych i nie tylko obrotach z uwagi na przerywanie w podawaniu paliwa, zaobserwowałem przerywanie podawania paliwa przez mono wtrysk. Tak też jest na LPG. Podobno sterownik reguluje masą napięcie wtryskiwacza, nie wiem....
Cześć i czołem! A4 B6 1.8t bex LPG. Problem to brak iskry na świecach. Butla LPG zakręcona. Wcześniejsze objawy to wypadające zapłony na PB i LPG. Bezpieczniki 29, 32, i 33 sprawdzone odpowiadają niby za sterowanie silnika. Świeczki mokre od paliwa, zajrzałem na kable przy kostce do cewek i przy dzisiejszym mrozie trochę otulina pękła ale widać że wcześniej...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Ostatnimi czasy postanowiłem zaprojektować sobie elektroniczny zapłon do JAWY. W związku z tym natrafiłem na dwa problemy... Krótki opis działania. Wszystkie części poza tranzystorami Q1 i Q2 i kondensatorami C3,C4pochodzą z demobilu. Jako czujniki zapłonu wykorzystałem transoptory szczelinowe firmy SHARP o oznaczeniu GP1A34LC, w swojej strukturze zawierają...
Trzeba załozyć cewkę o niskiej rezystancji uzwojenia pierwotnego i dołożyć moduł(wzmacniacz)zapłonowy.Możliwe założenie modułu od VW.Trzeba tylko zrobic inwerter sygnału z przerywacza.Od czego jest ten silnik?
Witam wszystkich . Daję w dziale samochody , bo to zapłon z cc700 . Jeżeli coś nie tak to proszę przenieść . Problem - Potrzebuję do modułu zapłonowego cc700 ( MED 210 A ) podłączyć dwie cewki zapłonowe BAE 800 DK . Posiadam silnik BMW R 1200 z dwoma świecami na cylinder . Silnik pracuje teraz na zapłonie z cc700 z jedną cewką i gaźnikami , ma podłączone...
wzmacniacz iskry zapłonowej rezystancja świecy zapłonowej napięcie świecy zapłonowej
zamiennik 2sc1815 laser bufor błędu bramy hormann programowanie
telewizor technika przyciski kenwood ddx4015bt
Denon AVR-X550BT - Czy sygnał na subwoofer jest aktywny cały czas? Jak włączyć sygnał na subwoofer w Denon AVR-X550BT?