To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Schematy z owych czasow u peugeota sa bardzo nieczytelne i, oczywiscie, tylko na papierze w formacie A3. Nie jest wiec latwo je zamieszczac na forum. Najczestsza przyczyna problemow z zaplonem jest w tym modelu modul elektroniczny (wzmacniacz). Pozdrawiam,
Czy w tak zabytkowym motocyklu nie zależy na zachowaniu jak najpełniejszej oryginalności? Puszka od Iża 49 nie będzie pasować? Można kupić czy to oryginały, czy robione aktualnie odlewy. Jedyne co, to można zmienić mechaniczny regulator na elektroniczny i ewentualnie dorobić jakiś wzmacniacz iskry/moduł zapłonowy.
Uszkodzony moduł zapłonowy najprawdopodobniej, działa jak generator, nie wzmacniacz.
Do 6 pina czerwono żółty kabelek podpinasz diodę. do słupka wn mocujesz kabel wn na końcu którego mocujesz zmasowaną świecę. do pinu wejściowego cewki od strony wzmacniacza zakładasz kolejną diodę ( na nim występuje sygnał masy) Kręcisz rozrusznikiem . obie diody mrugają a iskry niema uszkodzona cewka. Mruga tylko ta pa pinie 6 uszkodzony wzmacniacz.
To nie jest aparat zapłonowy, tylko moduł DIS, zintegrowane dwie cewki z tzw. wzmacniaczem iskry, czyli układem formującym impuls zapłonowy. Tak naprawdę to masz w pierwszej kolejności do sprawdzenia ciśnienie paliwa na magistrali. I nie słuchaj kolegi SpeakerMan, ponieważ w życiu jakiegokolwiek silnika na oczy nie widział.
sprawdzić -czujnik położenia wału -moduł zapłonowy (wzmacniacz) I tyle.
Jaki trzeci czujnik, jaki? Przestaniesz lamerzyć? Masz, popatrz, to masz w miejscu tego wyimaginowanego czujnika: http://obrazki.elektroda.pl/6242200700_1... Tam jest zwykły moduł zapłonowy, wzmacniacz. Była też druga wesja, Nie potrafisz sprawdzić, czy dochodzą impulsy do tego wzmacniacza?
W aparacie zapłonowym jest tzw. wzmacniacz iskry , on lubi sobie odmówić posłuszeństwa i iskra jest jak kot napłakał. Świece do kapturka i zobaczyć jaka iskra. Jak zachowuje się obrotomierz (jeżeli jest) - nie skacze wskazówka?
Moduł zapłonowy-wzmacniacz podmień.
Paweł to będzie coś jak w tym wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Najczęściej pada wzmacniacz iskry (zapłonnik) oraz cewka. Tanie rozwiązania używka albo fachowiec co zrobi zastępczy wzmacniacz. (oczywiście po uprzednim sprawdzeniu)
Ten moduł to tylko wzmacniacz.
Zrobiłem układ z EDW. Generator na 3 bramkach NOT,kondensatorku,potencjometrze. Na 3 pozostałych bramkach wzmacniacz i na bramkę MOSFETA. EFEKT: SUPER!
Co to jest układ zapłonowy ? Spójrz na schemat, z prawej strony, masz 3 podwójne cewki zapłonowe oraz moduł wzmacniaczy iskry, czyli drivery cewek. Z komputera wychodzą 3 sygnały sterujące, po jednym dla każdej pary cylindrów. Cewki podmieniałeś, bez efektu, pozostaje moduł, jego połączenie z komputerem lub sam komputer. Masz gaz, zobacz czy instalacja...
Tak , cewka jest zintegrowna z modułem / wzmacniaczem zapłonu/. Co do usterek , pozostaje dalej to samo.
sprawdz oscyloskopem:co generuje cz.na kole magnesowym,jaki sygnał na pierwotne cewki,aha z magdyna do wzmacniacza też idzie sygnał.sprawdz go,masz miernik chodzby z biedronki?
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Jest to czujnik halla odpowiedzialny za wytworzenie impulsu do wzmacniacza a tym samym do wytworzenia iskry Pzdr
A znasz sekwencje pracy tego palnika ? Otwarcie elektrozaworu gazu, iskra na elektrodach zapłonowych i aktywacja wzmacniacza czujnika płomienia albo optycznego, albo jak w twoim przypadku jonizacyjnego. Jezeli przez obwod elektroda jonizacyjna /sterownik nie poplynie prad jonizacji w określonym zakresie (± 4 µA) to zawor gazu zostaje po dwóch...
- moduł zapłonowy - wzmacniacz zapłonu A co to?
Jaki silnik ?Prawdopodobnie kopułka razem z cewką zapłonową czujnik halla w aparacie i wzmacniacz sygnału ign na aparacie
Witka! :arrow: tOczek Jeśli nie chcesz wielkich przeróbek to już Ci raz pisałem,cewka od malucha 12V dwubiegunowa +opór kompensacyjny. Koszt niski,spróbowac warto,podwójnie wysokie napięcie . I kita. Wzmacniacze???Nic takiego nie ma.Potoczna nazwa urządzenia generującego snop iskier(generator zapłonowy)uruchamiany przy rozruchu silnika. HeJ.
w v6 vw chyba był problem z układem zapłonowym - z tym wzmacniaczem przy rozdzielaczu. Objawiał się tym ze po załączaniu zasilania pojawiała się iskra. Być może podczas kręcenia napięcie mocno spada i pojawia się samoczynna iskra. Rozwiązaniem chyba była tylko wymiana na nowy albo inny sprawny.
Mam na myśli dokładnie tą cewkę, co na aukcji - mamy nawet w domu Polo APQ, cewka jest ta sama. Tam j e s t pokrywka ( :D ), pod wyjściem przewodu WN. Dołączenie do nakrętek umożliwia poprawne sprawdzenie pracy ukł. zapłonowego, bez drutowania czy innych kombinacji z LED; wszak wtyczka 3-pinowa musi być wówczas włączona. W cewce jest jeszcze wzmacniacz.
Można to sprawdzić podając mase na środkowe wyprowadzenie wzmacniacza wtedy powinna zaindukować się iskra( na tym pinie ma być+12V) Czasami pada tranzystor w kompie prosta naprawa. Pozdrawiam
Dawno, dawno temu...stosowało się jako zamiennik rzemieślnicze urządzenie nazywane "wzmacniacz tranzystorowy iskry" a dedykowane do Fiata 126p. Cewkę jaka Kolega posiada? W razie czego można zastosować układ zapłonowy na bazie fiata 125p, nieco opóźniając zapłon w stosunku do zaleceń fabrycznych. Nadal nie znam odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie...
Jak chcesz się pobawić w programowanie własnej mapy zapłonu, to podałem Ci linka Robisz sam układ z PIC16F628, który podłączasz do dowolnego, samochodowego wzmacniacza iskry (modułu z golfa, opla lub forda) [url=https://transmic.net/2016/11/23/ac-...
jest to zaplon opla EZF-i czyli on nie posiada czujnika halla sterowanie jest zintegrowane w module. rowniez nie posiada modulu pod cewka inaczej nazywa sie to wzmacniacz sygnalu czy jakos tak.a czy to ozliwe zeby wszystkie kable odrazu szlak trafil ????
Ale nie espero. Espero tnie iskre. Lanos i nubira kluczowanie wtryskiwaczy. Podlaczyc sprzęt diagnostyczny i sprawdzic co jest nie tak. Widac ze naprawiasz samochody wiec musisz zainwestowac w jakis dobry sprzęt. Nie tnie żadnej iskry, niech ktoś jeszcze raz podobny idiotyzm napisze, to wyjdę z siebie. To odmiana GM Multec, z której żółtki zrobili...
Te schematy z Radioelektronika to tylko wzmacniacz iskry współpracujący z tradycyjnym przerywaczem mechanicznym w samochodzie. Tu wystarczy multiwibrator na "nieśmiertelnym" NE555 i driver cewki w postaci mosfeta [url=https://www.google.com/search?q=ne5...
Nie, nie możesz. Bo widząc jak się do tego zabierasz, to albo resztę żywej elektroniki, albo i całe auto puścisz z dymem. Przestań grzebać w cewce, odepnij wtyczkę ze wzmacniacza - na pinie nr.3 powinno być 12V, na pinie nr. 2 masa, 12V powinno być również na zacisku "16" cewki zapłonowej. na 1 pinie powinny pojawiać się impulsy masy sterujące cewką,...
Nie, ale dzięki. Spróbuję. Ale jest pewne, że to aparat zapłonowy. Wersja aparatu zapłonowego Delco z modułem w środku najczęściej pada. To jest dziadostwo. Kto montuje moduł (układ elektroniczny) wzmacniacza sygnału wzbudzającego iskrę w uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia na radiatorze połączonym z obudową silnika? Sam moduł się grzeje i...
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
Tyle tylko, że pozostawisz najbardziej zawodny element klasycznego układu zapłonowego - przerywacz. Jeśli ma to być konkretna poprawa, to trzeba zainstalować cały układ elektroniczny. W proponowanym prze ciebie rozwiązaniu przerywaczowo - elektronicznym, sprawdzi się każdy wzmacniacz iskry. Nie musi to być koniecznie wspominany moduł z vw. Bez problemu...
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało. Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong...
do cewki napiencie dochodzi mam pytanie czy jak padl modul zaplonowy[wzmacniacz iskry] a dziala czujnik halla czy powinno byc slychac otwieranie wtryskiwaczy i moze ktos ma jakis schemat wtrysku do tej toyoty co dalej sprawdzac?
W tym silniku czyli CG10DE nie ma tradycyjnego czujnika wału, jest zespolony z cewką i wzmacniaczem zapłonu i schowany w aparacie zapłonowym. Skoro twierdzisz że pracuje na gazie, to znaczy że nic mu nie jest, inaczej nie byłoby iskry. Sprawdź czy masz "stały +" na kostkach od wtryskiwaczy bo sterowane są masą ze sterownika silnika. Ew. poleć po kablach...
Siema! Piszę??? do was z zapytaniem i moim problemem. Posiadam audi A4 B6 1.8T bex + LPG W pewnym momencie zgasła i nie chce odpalić przez to że nie ma iskry. Wcześniej miała tak kilka razy że nie zapaliła. Ale potem gdy podchodziłem do niej po około godzinie nie było problemu z jej odpaleniem. Wcześniejsze błędy to wypadanie zapłonu. LPG zakręcone...
A czy jakiś producent stosował drivery w zewnętrznych modułach, a nie w ECU? Tak, np Audi 1,8 Passat 1,8T, fiat Brava 1,8. Zewnętrzny czerowyjściowy wzmacniacz. Czy w układach z 3 cewkami iskra jest "generowana" na 2 świecach jednocześnie? Tak, bo to układ z tzw. iskrą traconą. No chyba, że piszemy o Syrenie 105 to nie. :lol:
:arrow: Macosmail jak wygląda ten hallotron? on znajduje się pod główym silniczkiem? Witam. Tak znajduje się pod głównym rotorem,, a nawet jest ich tam kilka. Są to przeważnie 4-pinowe klasyczne czujniki z wyjściem różnicowym (coś jak mostek pomiarowy) czyli potrzebny jest jeszcze wzmacniacz operacyjny/komparator, aby uzyskać pojedyncze dwustanowe...
Jak zgaśnie sprawdź czy jest jak iskra, potem cewkę czy jest gorąca i czy dochodzi do niej zasilanie. Jeśli zdejmiesz aparat zapłonowy możesz nim pokręcić przy włączonym zapłonie, powinna być skra na świecach pod warunkiem, że działa hall, po nim jest jeszcze wzmacniacz i cewka i rozdzielacz. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
Nie przyszło Wam do głowy, ,,Kolegium Ekspertów Techniki Nuklearnej" :D , że ten rentgenometr został, jako wojskowy, skonstruowany do celów dozymetrycznych w polu , a nie w miejscu, gdzie aż roi się od zakłóceń EM ?? Kolega (at)tzok dobitnie wyjaśnił przyczyny. Dodatkowo można jeszcze dodać, ze ekranowanie przewodu sonda - miernik, też nie jest doskonałe,...
Wiem. ale rzecz leży po innej stronie. Mianowicie szalenie ważną rzeczą jest energia iskry. Zapłon iskrownik-platynka ma małą energię iskry, natomiast elektroniczny z wzmacniaczem o wiele większą. Słaba energia, daje w rezultacie, przy zabrudzonej świecy, słabą, zanikającą iskrę, nierówną pracę, słabe dopalanie mieszanki. Od kiedy mam moduł GL100 w...
Więc robisz typowe zabezpieczenie przeciw przepięciom, czyli dioda równoległa z cewką ale wpięta zaporowo. Jeśli to cewka zapłonowa to nie mozna "gasić" przepięć bo i iskry nie będzie. Ze względu na to że napięcia są wysokie, na wejściu zastosował bym zestaw szeregowo połączonych rezystorów (o odpowiedniej wytrzymałości napięciowej) o duzej wartości,...
A co ci dało wymienienie fajek? Odszukaj, na którym cylindrze jest niepoprawne spalanie i podmień cewkę. Nawet z tą z innego cylindra. Jeśli zmieni się lokalizacja wypadania zapłonu to odszukałeś wadliwą cewkę. Jeśli zapłon wypada na tym samym cylindrze, to sprawdź moduł zapłonu (wzmacniacz iskry, czy jak go tam zwał) na obudowie filtra powietrza. Zakładam,...
Wiem że to łopatologiczne jak podłącze - z - to nie mam napięcia , lub + z + to też nie mam napięcia. http://obrazki.elektroda.net/86_12441949... Może źle interpretuje ten obraz. PIN 1 + 12 V na cewkę zapłonową PIN 2 masa PIN 3 stałe + 12 V PIN 4 - powinno być wejście do wzmacniacza (+12V) ? Wyniki mam takie : PIN 2 i 4 +2,5V PIN 3 i 4 lub PIN 1...
czarny plus, sprawdzić probierka brązowy minus, ale w zasadzie nie ma tam awarii. zieolno-biały -nim zasuwają impulsy załonowe do wzmacniacza podcewkowego, łatwo je złapac próbnikem z diodą świecąca. Ale mozna tak-wymontować cewkomoduł, odkręcić dwie nakrętki z zacisków 1 i 15, i miernikem sprawdzic czy nie ma zwarcia do masy pomiędzy zaciskiem 1 a...
Nic z tego sprawdzałem kable oblałem je wodą i silnik chodził równo. Wjechałem do garażu było w miare ciemno i iskra nie skakała pozostaje aparat i cewka. Ale cewke bym wykluczył bo mam dwie i na obydwóch chodzi tak samo. Ma ktoś moze jakiś pomysł. Podobno kiedyś w starszych modelach samochodów (np: u mojego dziadka w dużym Fiacie ) stosowano opornik/kondensator...
Wygląda na "neonowy wskaźnik napięcia", lub "próbówka". Trzeba mocno ograniczyć prąd WN żeby iskra nie zasilała ręki tylko świecę zapłonową. Potrzebny będzie reystor dużej mocy zdolny wytrzymać wysokie napięcie i neonówka. Rezystor dobiera się do prądu neonówki i napięcia przy którym ma płynąć. W latach 80ych były publikowane układy obrotomierzy elektronicznych....
Projekt wykonania anteny na częstotliwości około 30Hz Antena jest przeznaczona na odbioru szybkich zmian magnetycznych S/N i N/S Elementem odbiorczym jest żarówka "NEONOWKA" Do neonówki jest doprowadzone napięcie zmienne o pewnej częstotliwości prąd ten jest minimalny na tyle zęby neonówka tylko delikatnie zaświeciła jeśli pojawi się jakiś sygnał radiowy...
dobrym rozwiązaniem byłoby jeszcze zastosowanie elektronicznego modułu zapłonu, po prostu wzmacniacz iskry,przy okazji odpada iskrzenie przerywacza i kondenastor....oleju tez niepotrzebnie dolałes bo 1;30 to jest dla takiego Mixolu albo Lux dw,a one wiadomo jak smarują,jak dajesz juz współczesny czerwony olej, to 1;50 jest całkowicie wystarczające nie...
No to życze powodzenia i uważaj na siebie, z takim powerem nie ma żartów, dostałem już kilka strzałów z trafopowielaczy w tV ale to jest nic w porównaniu z taką cewką, energia iskry jest wielokrotnie większa, a jak podłączysz do tego powielacz to już wogóle masz piekielną maszyne w domu. Ja załatwiłem swoim generatorem kompa i wzmacniacz 2x70W, trzymaj...
Witam !!! Mój problem jest następujący, wymieniłem silnik wraz z całą elektryką i kompem no i teraz przyszedł czas na odpalenie a TU iskry brak. Sprawdziłem więc czy jest iskra po wyjściu z cewki przed aparatem i też brak. Sprawdziłem wtyk 3 PINOWY który jest podłączany do cewki i wzmacniacza i jest następujący wynik : 1 - czarny +12v 2 - zielono-czerwony...
Witam Samochod Daewoo Nexia 1.5 8V oznaczenie silnika G15MF. Sterownik FC (czarne zlacza). Samochod nie ma iskry, wzmacniacz zaplonu znajduj e sie w aparacie zapllonowym.Sa w nim dwie kostki jedna 4 pin a druga 2 pin. Wg. autodaty w kostce 2 pin na jednym i drugim pinie powinno byc napiecie 12V u mnie jest 5V i masa. Kable sprawdzone, polaczenia sprawdzone...
A elektrit to jakiś nieomylny Bóg?? Czujnik Halla to inaczej tłumacząc; przemiennik magnetyczny. Jak ktoś woli encyklopedię to formułka mówi: halotron (czujnik Halla, przetwornik Halla, generator Halla), przyrząd półprzewodnikowy (bez złącza p–n), którego działanie jest oparte na zjawisku Halla; stosowany do pomiaru pola magnet., mocy i natężenia...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
Wymieniony automat rozrusznika jest dowodem że już wcześniej poprzedni właściciel miał problemy z rozrusznikiem. Możliwe że przy okazji wymiany automatu zostały wymienione szczotki, oczyszczonu komutator, pogłębione rowki itp itd, Czyli taka domowa reinkarnacja rozrusznika. Co do ciężkiego dpalania to wszystkie powyższe rady są jak najbardziej prawdziwe....
Cześć i czołem! A4 B6 1.8t bex LPG. Problem to brak iskry na świecach. Butla LPG zakręcona. Wcześniejsze objawy to wypadające zapłony na PB i LPG. Bezpieczniki 29, 32, i 33 sprawdzone odpowiadają niby za sterowanie silnika. Świeczki mokre od paliwa, zajrzałem na kable przy kostce do cewek i przy dzisiejszym mrozie trochę otulina pękła ale widać że wcześniej...
Mysle że nie ma wiekszego problemu z zastosowaniem tranzystora MOSFET w stopniu końcowym modułu zapłonowego nalezy tylko zmienic sposób sterowania nalezy wziac pod uwage pojemnośc bramki (czas przelaczania) tronzystory z serii bu931z,941z itp. stosuje sie czesto z powodu wbudowania diody zenera (!baza-kolektor) która zabezpiecza tranzystor przed przekroczeniam...
Dzięki za zainteresowanie tematem Odwiedziłem "Iskrę", to dla tej instytucji robię to urządzenie, mam już więcej informacji. Podstawowym zadaniem mojej pracy ma być wykonanie przenoszonego stanowiska do badania układów zapłonowych różnych samochodów. Stanowisko ma wykonywać badanie maksymalnego napięcia wydawanego przez cewkę zapłonową(tuż przed wyładowaniem),...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
http://obrazki.elektroda.pl/7984327600_1... Witam! Ostatni raz kiedy publikowałem coś w tym dziale był to robot OPIS DZIAŁANIA Układ monitoruje położenie wałka rozrządu dzięki czemu orientuje się na którym cylindrze powinien aktualnie zastąpić zapłon. Dalej oczekuje na sygnał z ECU i załącza odpowiednią cewkę. BUDOWA http://obrazki.elektroda.pl/3114948900_1...
Witam Poszukuję sprytnej osoby, która wie coś na temat układów zapłonowych TCI (chociaż chyba niekoniecznie) i która miałaby czas i chęć zaprojektować pewien wydaje mi się niezbyt skomplikowany (dla elektronika) układ, który może uratować mój projekt. Wyprzedzając nasuwające się pytania - nie spodziewam się, że ktoś zrobi to za darmo a sknerą nie jestem....
Ostatnimi czasy postanowiłem zaprojektować sobie elektroniczny zapłon do JAWY. W związku z tym natrafiłem na dwa problemy... Krótki opis działania. Wszystkie części poza tranzystorami Q1 i Q2 i kondensatorami C3,C4pochodzą z demobilu. Jako czujniki zapłonu wykorzystałem transoptory szczelinowe firmy SHARP o oznaczeniu GP1A34LC, w swojej strukturze zawierają...
Trzeba załozyć cewkę o niskiej rezystancji uzwojenia pierwotnego i dołożyć moduł(wzmacniacz)zapłonowy.Możliwe założenie modułu od VW.Trzeba tylko zrobic inwerter sygnału z przerywacza.Od czego jest ten silnik?
Witam wszystkich . Daję w dziale samochody , bo to zapłon z cc700 . Jeżeli coś nie tak to proszę przenieść . Problem - Potrzebuję do modułu zapłonowego cc700 ( MED 210 A ) podłączyć dwie cewki zapłonowe BAE 800 DK . Posiadam silnik BMW R 1200 z dwoma świecami na cylinder . Silnik pracuje teraz na zapłonie z cc700 z jedną cewką i gaźnikami , ma podłączone...
Witam Problem jak w temacie. Przy obracaniu wałkiem aparatu słychać pracę wtryskiwaczy benzynowych brak jest jednak iskry. Wymiana aparatu na używany niczego nie zmieniła. Odłączenie alarmu stelli men również. Następnym krokiem byłoby sprawdzenie obecności impulsów z ECU do wzmacniacza w aparacie zapłonowym, aby rozstrzygnąć czy problem jest po stronie...
wzmacniacz iskry świecy zapłonowej pomiar iskry zapłonowej iskry cewce zapłonowej
passat przeróbka moduł sterujący pralka mastercook słuchawki piezoelektryczne
wsteczna kamera cofania kosiarka partner
Seat Ibiza 6L - Bezpiecznik Wentylatora Chłodnicy Stycznik klimatyzacji Opel Signum - lokalizacja i diagnostyka