tak elektrolityczny, musisz ujemna nozke konda podlaczyc pod minus zasilania, a dodatnia nozke pod plus zasilania.
Kolego podłącz kondziałka plus do plusa minus do minusa
Kolego edberg - filtracja przy wzmacniaczu przeciwsobnym nie ma zbytniego znaczenia. Natomiast poprawa stabilności napięcia przy impulsowym poborze prądu, np. przy basie - jak najbardziej. Zniekształcenia przy zwiększonej mocy będą bardziej (szybciej) słyszalne po zmniejszeniu pojemności. W tym samym celu dokłada się duże pojemności przy wejściu zasilania...
Bezpiecznik należy dać względnie blisko akumulatora żeby w razie awarii wzmacniacza albo uszkodzenia kabla nie doszło do pożaru. REM to kabel remote który należy podłączyć do odpowiedniego wyjścia z radia, on załącza i wyłącza wzmacniacz razem z radiem. Kondensator nie jest niezbędny, ale jeżeli masz to można go dać. Jego z kolei montuje się blisko...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Końcówka to tranzystory, a napięcie na kondensatorach to jest już wyprostowane.
jeszce tydzien temu ktos sprzedawal na alegro tylko juz chyba nie ma bo nie moge znalezc, byly bez wskaznika prosty kondensator=mniejsze koszty
Witam, napięcie podnoszą kondensatory elektrolityczne we wzmacniaczu, zastosuj stabilizator za mostkiem.
Być może jest to wina napiecia poprostu akumulator nie daje rady i wzmacniacz nie odpowiedniego pożywienia:] zauważ że w domowych wzmacniaczach montuje sie przy zasilaczu kondensatory to one zapbiegają przysiadaniu mocy:] aaa może poprosze fote ze zblizeniem wejśc zasilania
No raczej nie. Wzmacniacz samochodowy pobiera baaaaaaaadzo duży prąd - najczęściej ma wbudowany zasilacz impulsowy a on potrafi sobie. Nie sądza ze kondensator wytrzyma dłużej niż ułamek sekundy.
Czyli te 400W to pewnie PMPO - przy uderzeniu pioruna.
Dolutuj w tym wzmacniaczu pomiędzy wejścia i masę kondensator 1n, a jeśli nic nie da, to odetnij masę sygnałową (np. w kablu rca).
Wszystko zależy od zastosowanego wzmacniacza. Co do mocy głośników to na forum był omawiany Ap`ek i niby wytrzymuje te 300 wat rms`u które podaje producent, ale to tez zależy od skrzyni i strojenia. Pozdrawiam.
Z wypowiedzi MARAS2003 wynika że transformator sieciowy ma jedno napięcie 12V. Jeśli jest to jedyne napięcie zasilania to wystarczy podłączyć zasilanie za mostkiem prostowniczym, lub najlepiej bezpośrednio do kondensatora filtrującego i będzie grało. Nie trzeba stosować żadnych wielkich pojemności ani stabilizatorów. Czy ktoś widział je np. w oryginalnych...
Przekaźnik w tym kondensatorze tylko on może "pstrykać" , co za tym idzie, może być uwalony on sam lub elektronika która nim steruje. Co to za "wyznanie" (producent)? To że nie pokazuje voltów to właśnie efekt dłuższej "bezczynności napięcia" pokładowego i przekaźnik rozłącza wyświetlacz. Podaj więcej szczegółów.
Witam Mozna uzyc zasilacza atx ale mija sie to z celem zasilacz przy 12v bedzie mial jakies 8A a to o wiele zamalo, a pozatym jest to zasilacz impulsowy bedziesz slyszal szumy znieksztalcenia. Jedynym sensownym wyjsciem jest zastosowanie zwyklego transformatora 12v 200- 300VA oraz mostka prostowniczego 25A mozna tez dolozyc kondensatory filtrujace....
To jest tzw. przydźwięk sieci, 100Hz. Musisz dołożyć kondensator elektrolityczny o dużej pojemności aby pozbyć sie składowej zmiennej zasilacza. Daj na początek 4700uF na napięcie 25V. Jeżeli jeszcze będzie przydźwięk dołóż następny. Czym większy pobór mocy kondensatory muszą mieć większa pojemność.
Chciałem trochę odświeżyć temat. Zainteresował mnie ten układ i chciałem go zasymulować w programie multisim 11 National Instruments. Po wstępnym dobraniu elementów układ działa ale nie do końca poprawnie. Po przepuszczeniu sygnału ucina dolne połówki tak jak na fotce. Prąd spoczynkowy daje sięregulować w miarę poprawnie. Do układu dodałęm rezystory...
Protection, czyli zabezpieczenie. Zmierzcie napięcie voltomierzem i nie podpinajcie żadnego kondensatora.
Witam. Ostatnio wpadl mi w ręce taki kondensator elektrolityczny. czy nada się do wzmacniacza samochodowego? i czy będą jakieś efekty?
tylko weź pod uwage, ze w prostowniku masz już obudowe za którą płacisz, a jak kupisz transformator i kondensator, to pare kawałków blachy i obudowa na wage złota:) a pamiętaj żeby kondensator był na wieksze naięcie np 25V, żeby ci nie "szczelił" bo brzydko wszytko pobrudzi:) tyle że znowu jak kupisz prostownik samochodowy to jak sie uprzesz to wzmacnicz...
(at)buakaw1920 Nie popisałeś się, Bracie. Pierwszy post na Forum i już bzdura. Po pierwsze, jeżeli to 1 F (farad czyli 1.000.000 µF), a po drugie kondensator to nie zasilacz.
ajlepiej by było zastosować zasilacz liniowy A koszt zapewne przekroczy tego wzmacniacza za " a najtańszy jest po 20zł. " Zmień punkt widzenia, co innego do samochodu, a co innego do domu. To da się obejść, jeśli ma prostownik (najlepiej starej daty) to ma już trafo z układem prostownikowym, napięciem w okolicy 13V-14V Doda do tego jakiś kondensator,(...
Myślę że należało by dodać tam większe kondensatory, bo takie 2*1000uF i 2*2200uF to za mało do takiego wzmacniacza.
Tego rodzaju wzmacniacz potrzebuje 12-14 V i 10-15 A, Mostek musi byc na co najmniej 25 A, kondensatory rzedu 100000 mF. Moze warto wyprobowac stary zasilacz z komputera PC ?
Tu nie ma czym się martwić. Scalaki to tam są w filtrach, same końcówki są na tranzystorach, ale są to bardzo proste układy i jest tam kondensator separujący. Tak więc coś spaprałeś przy naprawie i dla tego wybuchło na nowo. Dodano po 2 Tu nie ma czym się martwić. Scalaki to tam są w filtrach, same końcówki są na tranzystorach, ale są to bardzo proste...
Witam składam właśnie wzmacniacz i nie wiem jaki rodzaj kondensatora zastosować czy C2 i C3 to kondensatory MKT? http://obrazki.elektroda.pl/6649221200_1...
Zapytam się bezczelnie o jakim wzmacniaczu mowa.
W poprzednich postach juz pisalem mu o kondensatorach i nie wiem czy sprawdzil to w ten sposob czy nie....
Kondensator sprzężenia zwrotnego.
Wzmacniacz ma softstart, a zasilacz - stwierdza, że nic nie ma "na obciążeniu" i się wyłącza. Minimalne obciążenie "do startu" - to chyba 0,75 A - ale nie jestem pewien. Podam jutro. Po to - w nagłośnieniach samochodów (instalacjach nagłośnieniowych aut) stosuje się kondensatory - nawet 1F i więcej - aby nie było "uderzenia prądowego".
W takim razie do czego to toroidalne trafo można wykorzystać Jak mniemam ten transformator pierwotnie służył do zasilania 12V halogenów oświetleniowych zanim nadeszłą era "żarówek" LED i w związku z tym zdecydowanie mniejsze zapotrzebowanie na moc. większość wzmacniaczy ma i tak toroidalne. Oczywiście - lwepsza sprawnosć w porównaniu do klasycznych...
Nie, nie były. Diody są miedzy transformatorami a bankiem kondensatorów, wzmacniacz jest za nim.
Sprawdź wszystkie kondensatory sterujące. Miało być tranzystory. może być spowodowane uszkodzonym tranzystorem sterujący Oczywiście.
potwierdzam to co napisał qbis19 a dodam jeszcze że po wymianie prostownika i założeniu kondensatorów zwiększa się napięcie na wyjściu ( to co na mostku razy 1,44 V ) warto o tym pamiętać
Jest mostek, a jaką pojemność kondensatora/kondensatorów dałeś :?:
Nic dziwnego, że przy basach "pierdzi". Wzmacniacz ma pobór prądu 8A, więc przy wydajności zasilacza 0,5A napięcie tak przysiada, że dźwięk jest mocno zniekształcony. Potrzebujesz wydajniejszego źródła zasilania - w samochodzie jest akumulator. Jeżeli wzmacniacz stosowany w domu, to odpowiednie trafo i bateria kondensatorów.
Collego,Rozer! Trudno nazwać zwarciem, jeśli rezystancja między przewodami zasilającymi a masą jest większa niż 400Ohm przy napięciu 12V!Jeśli masz dostęp do płyty wzmacniacza, sprawdź rezystancję między wyprowadzeniami kondensatora, które są podłączone do przewodów zasilających. Jeśli nie masz zwarcia, włącz wzmacniacz i sprawdź jego działanie.
Przed samą głowicą musi być kondensator. Jeśli chodzi o instalację samochodową to mam nadzieję że masz tam telewizor, bo to nie jest wzmacniacz FM.
Do czego mam zwierać te przewody od oMomierza ? Do oporników, kondensatorów itp ?
Witam! W momencie uruchomienia wzmacniacza pobierany jest duży prąd związany z uruchomieniem przetwornicy i wysterowaniem wzmacniacza, pobór prądu do 10 A nie jest więc niczym nienormalnym, stabilizacja następuje po ułamkach sekundy kiedy przetwornica "napompuje" kondensatory filtrujące do napięcia pracy. Sygnalizowany problem może być związany np....
Śą takei specjalne kondensatory do wzmacniaczy samochodowych..na alegro znajdziesz. Miedzy + a-. Pozdrawiam
Z wejścia na pewno nie. prędzej już to kiepska filtracja napięcia, bo to jednak tylko kondensator a wzmacniacz samochodowy.
Nie, kondensator jest zbędny.
Witam Wszystkich:)Jestem tu nowy,stronke polecil mi znajomy,bowiem mam problem ,ktory nie daje mi spac po nocach.Zabralem sie za naprawe jakiegos niemieckiego wzmachola samochodowego 2*200,widac ze ktos juz w nim grzebal,sa powstawiane polskie polowce na zasilaniu.Problem tkwi w tym,ze wzmacniacz dziala,wynienilem te polowce,bo po prostu nozki im sie...
Niby tak ale to zawsze inaczej jak się coś zrobi samemu a kilka rzeczy będę miał bo mam starą Diore WS354, której już nie będę robił bo mam jeszcze Diore WS 354A więc mi się nie opłaca. A mam jeszcze pytanie czy zamiast przetwornicy mógłbym zrobić powielacz napięcia na kondensatorach?
Przetwornica zbudawana na SG3525A, tranzystory kluczujące BUZ11 (wzorowałem się na shemacie +/-30V 80W gdzieś tu na forum chyba jest). Co do kabli sygnałowych (wejściowe) mogą być wcale nie podłączone do wzmachola. Kondensatory przed wzmacniaczem 2x10000uF, kondensator przed przetwornicą 1x10000uF .
Basy odcinasz kondensatorem bipolarnym polaczonym na + pomiedzy glosnikiem a wzmacniaczem. Pojemnosc to ok. 150-200uF dla 4Ω zaleznie jakie znajdziesz.
Za wysokie czyli takie jak w opisie problemu. Wysyłam zdjęcia z opisem tego o czym pisałem wcześniej oraz kondensatorów
Witam, może po pierwsze nie ulegaj marketingowi, czemu?: - jeśli toto miało być oddawać 1300W (w klasie D gdzie sprawność jest dość duża) to pobór prądu przy 12V przekracza 100A, czy i jaka normalna instalacja w samochodzie to wytrzyma. - 1300W (zapewne tylko w piku) to już dawno byśmy nie rozmawiali jeśli udałoby się to otrzymać w puszcze samochodu...
Po oznaczeniach pinów można sądzić że to wzmacniacz, tylko powiedz co tam jest przyczepione do obudowy koło tych dwóch kondensatorów ?
Albo jedynie odwinąć trochę z wtórnego, wyprostować o ile jest czym i dokupić kondensator(y).
To chyba ten zasilacz odpada bo jest w nim dużo elementów. O wiele prościej będzie jeśli kupisz transformator toroidalny ok. 500W z 230V na 12V do tego mostek prostowniczy 50A i kondensatory żeby napięcie nie siadało. Jeśli czegoś nie rozumiesz to pytaj, a podłączenie tego jest banalne. A tematów na forum o car audio w domu i zasilaczach do wzmacniaczy...
Sam mostek prostowniczy to za mało, gdzie kondensatory? https://www.google.pl/search?q=zasilacz+...
Nie wiem czy to pomoze, ale sprobuj wstawic jakis kondensator do filtracji napiecia.
albo kupić wzmacniacz :) i do niego kondensator :)
Mam pytanie Czy można zasilaczem komputerowym ATX 235w 12V 8A zasilać wzmacniacz samochodowy??czy potrzeba do tego dołożyć kondensatory dość dużych pojemności??Jak to wszystko połączyć??
Witam kolegów :) Chciałbym się Was poradzić w pewnej kwestii. Chciałbym sobie zbudować "uniwersalny" subwoofer - do używania w domu i w samochodzie. Myślałem żeby zastosować normalny wzmacniacz samochodowy do którego zbudowałbym zasilacz do zasilania go w domu. Trafo mam całkiem potężne, wyciągnięte z UPS'a dostarczające na wyjsciu ~15V, do tego mostek...
Jeśli jest to prawdziwa moc, to po za wzmacniaczem jest jeszcze kilka problemów w samochodzie. Jaki samochód, moc alternatora minimum 2000W, kabel zasilający o obciążalności do 200A, odpowiednie kondensatory?
Taki filtr można zrobić z dławika wyjściowego od zasilacza ATX i dwóch kondensatorów MKSE 220nF.
Zapewne ów chiński głośnik jest zbyt dużym obciążeniem dla wzmacniacza zasilanego napięciem "z górnej półki" (Ford swego czasu akumulatory Ca-Ca stosował powszechnie). Usunięcie kondensatora może pomóc (nie musi).
bo zapomniałem że w tych wzmacniaczach jest przetwornica podwyższająca napięcie która uśrednia pobór prądu z akumulatora. Przetwornica uśrednia czy kondensatory elektrolityczne? Większość wzmacniaczy w radioodbiornikach samochodowych nie ma wbudowanej przetwornicy.
Jeśli wytrzyma 14,4 z instalacji samochodowej to możesz . Sprawdź jaki scalak tam siedzi i kondensatory w zasilaniu ?( o ile będą ) to zobaczymy jaki ma zapas napięciowy
Jeśli bez stabilizatora: Mostek 35A, kondensator min 4700uF/50V, Trafo nap wyjściowe zmienne 10,2V (po wyprostowaniu z kondensatorem da 14,4V) Moc trafo: 450 Watów. Lub odpowiednia przetwornica (będzie lżejsza :) )
Myślę, że jak na początek możesz zbudować wzmacniacz na TDA 1516 lub TDA 1556. Obydwa zadowalają się pojedyńczym zasilaniem od 12 do 18 V z tego co pamiętam. Są to scalone wzmacniacze do zastosowań w samochodowym audio, dlatego takie wartości zasilania. Do jego zbudowania potrzeba zaledwie kilku kondensatorów. W zasadzie wszystko jest w notach katalogowych...
Jest to kondensator z fabrycznego wzmacniacza samochodowego. Ale niestety nie mam schematu do tej końcówki mocy. Sam wzmacniacz zasilany jest 12V ale nie wiem jakie jest napięcie na kondensatorze. Jestem też trochę laikiem w tych kwestiach stąd moje pytanie.
Pasowało by poczytać o zasilaniu urządzeń elektronicznych ale dobrze myślisz. Pytanie tylko ile ten wzmacniacz ciągnie prądu i do niego dopiero dobrać trafo (wydajność), mostek i kondensator(y).
transformator o odpowiedniej mocy, mostek prostowniczy, duzy filtrujący kondensator i mozna już podłączyć
Tu też jest o twoim wzmacniaczu: http://www.corvetteforum.com/techtips/vi... . Patrząc na fragment tego wzmacniacza posiadasz identyczny jak ten z linku. Dreny tych MOSFETÓW będą połączone z którymś z wyprowadzeń kondensatorów elektrolitycznych ( te po 860µF ). Tranzystory to IRFIZ24N, wg danych ze schematu.
założyłem jeszcze kondensator...może to on?a może to być wina kabli?
A oto schemat prostego aktywnego podbicia basów, kondensatory 39nF wraz z rezystorami 22kΩ stanowią podwójny filtr RC o zwiększonym nachyleniu.
każdy zestaw głośnikowy jest tak zbudowany. głośnik niskotonowy jest podłączony bezpośrednio, lub przez indukcyjność do wyjścia wzmacniacza, a głośnik wysokotonowy równolegle do basowego z kondensatorem. końcówka mocy jest przystosowana do takiego obciążenia
Dzięki dejmos za opowiedz.Dziś się za to zabiorę.A czy kondensator mogę sprawdzic zwykłym miernikiem?
Trochu droższa metoda to kup sobie toroid 200W do oświetlenia halogenowego mostek i kondensator 10mF
Jeśli chodzi Ci o 300W sinusoidalnie, to trafo trzebaby odpowiednie dobrać, a wzmacniacz samochodowy jest zasilany na 12V, mostek prostowniczy i kondensatory też będą troche kosztować.. Napisz na jakim układzie tranzystorach jest ten zestaw do montarzu.
Zmierz napięcie pod basami. Możesz dać równolegle akumulator samochodowy.
Nie mogę złapać ostrości ale mniejsza z tym. Ten drugi kondensator tylko tak na zdjęciu wyszedł, parametry są w porządku. Mierzone testerem T-7
mierzyłem napięcia zasilacza komputerowego bez obciążenia 11,28V po podłączeniu wzmacniacza 10,9V po włączeniu muzyki wraz z zgłaśnianiem spada do ok. 9,75V czy kondensator jak w tytule wystarczy do zasilacz komputerowego (12V 8 A)podłączonego do wzmacniacza ? bo z tego co się orientuję to wzmacniacz samochodowy potrzebuje około 13,6V .
A może obniżyć pojemność kondensatorów filtrujących? Napięcie spadnie. Jakie teraz są?
Mr.Macki Jeśli bezpieczniki byłyby przepalone to podejrzewam, że dźwięku nie byłoby wogóle ;-) Sprawdź jak gra, przy zapalonym silniku, może faktycznie akumulator nie domaga. Druga sprawa, może wilgoć go powoli zabija ? No i faktycznie zajrzałbym do środką, spradzić czy nie ma spuchniętych kondensatorów głównie.
Prostownik o prądzie 100A powinien wystarczyć,tylko że napięcie powinno być stabilne więc może jeszcze jakiś duży kondensator :D
Jedno pytanie ? Masz oscyloskop ? Albo najprościej, podłącz żarówke, np. 12 V/21 W samochodową na wyjście głośnikowe, i sprawdź, czy zamiast wzmacniacza przypadkiem nie zbudowałeś generatora. Wejście oczywiście zwarte do masy.
Będzie przysiadać i należy się z tym pogodzić... Ja zasilanie tego wzmacniacza rozwiązałbym w inny sposób - pomijając przetwornicę zasiliłbym końcówki mocy bezpośrednio napięciem symetrycznym. Jednak wymaga to interwencji w układ wzmacniacza i trochę większej wiedzy niż podłączenie prostownika z baterią kondensatorów.
Witam. Mam dużo kondensatorów 160V 3300uF i mam pytanie czy mogę dodać pakiet składający się z 6 takich kondensatorów połączonych równolegle do prostownika, który zasila stale akumulator, z którego zasilam wzmacniacz samochodowy w domu. Wydajność tego prostownika to około 8A.
www.allegro.pl kup używany prostownik rozruchowy do samochodu i dobre kondensatory..... Spotkałem wzmacniacze samochodowe co obwody wejściowe mają zasilane właśnie z 12 V i tu impulsowy pośmieci troche
any56 zaraz podmienię ten kondensator i dam znać
to jaki dac kondensator do stłumienia lekko bassów?
wylutowałem wszystkie tranzystory mocy i dalej protect, na przetwornicy wszędzie jest 12v , a na kondensatorach na pierwszych dwóch 0,3 na kolejnych dwóch 4,3v , ale jak na przetwornicy nic nie ma to kondensatory tez nic nie pokażą ?
W necie widziałem fajną zasilke Chiefteca 560W która na linii 12V miała piękne 23A :) Jeżeli moja teoria jest dobra, to na takim zasilaczu możesz dać popalić wzmachorowi :] za cene takiego zasilacza lub nawet duzo mniej autor postu zrobi sobie porzadny zasilacz z toroida, mostka i kondensatorów :D
Stawiałbym na uszkodzenie wzmacniacza zapewne przez któryś kondensator. Bez rozebrania się nie dowiesz.
Te kreski na tych rezystrach to raczej jakas farba, lub klej. Jakby podlaczyl zasilanie odwrotnie to powinny bezpieczniki wyleciec bo ma dosc solidne dwie diody zabezpieczające rownolegle z zasilaniem. A co do kondensatorow to rzeczywiscie wygladają na spuchniete. Ja stawiam na zbyt duze napiecie zasilające, przez co padla przetwornica. Niech kolega...
Witam jaki powinien być bezpiecznik od akumulatora do kondensatora pod następujące dane. Kabel zasilający Hollywood przekrój 8,5 mm2 długość 6m. Wzmacniacz samochodowy 600w w którym znajdują się dwa bezpieczniki 25A. Obecnie posiadam bezpiecznik 40A i zastanawiam się czy nie jest za duży.
Nie musisz przerabiać zasilacza AT. Ewentualnie wystarczy dodać kondensatory elektrolityczne.
A powie mi ktoś jak zrobić zwrotnice basową?? Czytałem że potrzeba jest cewka i odpowiedni kondensator i rezystor.
Tym "konwerterem" będzie transformator i prostownik -czyli musisz zbudować zasilacz prądu stałego +12V. Poszukaj transformatora o mocy takiej jaką pobiera ów wzmacniacz , do tego mostek Graetza co najmniej 25A i kondensator filtrujący ≥6800uF/16V .
Myślałem o trafo toroidalnym symetrycznym 2x24V 150VA oraz jakiś układ do tego. Znalazłem np. coś takiego: Avt-1505 Absurdalny pomysł. Przecież ten wzmacniacz nie wymaga zasilania symetrycznego. zakupić: Transformator do tego mostek Mostek jak byście mi jeszcze doradzili jaki lub jakie kondensatory do filtrowania dać i co o tym sądzicie? To już jest...
Witam wszystkich zaczynam dopiero przygodę z elektroniką, dzisiaj naprawiałem stary amerykański wzmacniacz samochodowy (zimne luty, wylany kondensator). Niechcący uszkodziłem w nim kondensator ceramiczny, trochę mi zajęło zanim się dowiedziałem jak się nazywa ta mała żółta kulka, ale teraz problem z oznaczeniami. Napisane jest tak: 471 JAS Na chwilę...
Dla zainteresowanych do tych głośników zamontowałem Wzmacniacz samochodowy 1-kanałowy JBL CLUBA1KW 1000 W I pięknie gra zamykam temat Dodano po 1 Wzmacniacz samochodowy 1-kanałowy JBL CLUBA1KW 1000 W
Jest szansa, ale może też nie odpalić od razu. Może być potrzeba podania zasilania kilka razy w szybkim czasie, aż się naładują kondensatory wzmacniacza i przestaną pobierać znaczny prąd, i nie wywalą zabezpieczenia nadmiarowoprądowego w zasilaczu.
Kilka akumulatorów no i dodatkowy kondensator 1F przed wzmacniaczem :) .
wzmacniacz samochodowy kondensator kondensator samochodowy kondensator samochodowy sprzedać
kompresor nieszczelny świece żarowe peugeot partner głośniki przenośne ładowanie
wymiana grzałki bojler alarm risco
Grafik spowiedzi w kaplicy Karmelitów Bosych w Warszawie Pilot IR – brak działania powyżej 1 metra, zasięg, baterie, zakłócenia, testy