Dziś patrzałem do publikacji,kod 14 znaczy Ignition Amplifier (czyli moduł) Urządzenie sterujące wysyła impulsy zapłonowe w kierunku modułu,ale rozpoznaje sytuację że na złączu IG- nic sie nie dzieje-moduł nie kluczuje zimnego zacisku cewki.Może to byc wina modułu,ulokowanego w ulubiony przez japończyków sposób pod kopułką aparatu,jak i jego zasilania.Może...
Witam kod 42 zależnie od rodzaju zapłonu 1. zapłon bezrozdzielaczowy - sygnał serujący wzmacniacza 1 i 4 cylinder - za wysokie napięcie 2. zapłon rozdzielaczowy - obwód pierwotny zapłonu - za wysokie napięcie. Pozdrawiam
Odłącz ten niebieski od kostki ISO, tak żeby sygnał Remote szedł tylko z radia.
Witam kolegów ! mam prośbę dotyczącą rozszyfrowania opisów kostek w wzmacniaczu z radia samochodowego. Tj: proszę o przetłumaczenie mi tych symboli na polski i wyjaśnienie co pod co podpiąć. Z góry dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość :) -TEL MUTE wyciszanie - wejście z zestawu głośnomówiącego -P-ANT ? -AMP REM - może być wyjście załączania wzmacniacza...
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem.
Dźwięk do wzmacniacza nie idzie żadnym can, em, sygnał z radia podawany jest złączem C, piny opisane jako line out. Sieć CAN w aucie obsługuje w oryginalnym radiu zapłon, podświetlenie, sygnał prędkości, treść nformacji na fis, ie, sterowanie z kierownicy itp
Witam, kilka miesięcy temu kupiłem "tani" wzmacniacz prosto z krainy za oceanem, nominalnie ma on 50W przód na L+P kanał oraz 100W na tył gdzie znajduje się własnoręcznie robiona tuba, gra i buczy na tyle, że sąsiedzi wiedzą kiedy wracam do domu, ale pobór prądu, spiąłem to do gniazda zapalniczki "na zapłonie" tak żebym przypadkiem nie zapomniał tego...
Więc tak jak koledzy pisali - odłącz kabel plusowy od wzmacniacza, zaizoluj końcówkę i zobacz co się będzie działo. Przypadek jeden na tysiąc że uszkodzenie objawiło sie akurat wtedy gdy włączałeś zapłon.
proste obwody calkujace (integrator circuit) i rozniczkujace (differentiator circuit) RC: http://cygnus.tele.pw.edu.pl/apruszko/el... http://www.pa.msu.edu/courses/2005spring... http://web.axs.net/jhutton/webstu41.htm Ujemne szpilki mozna by wytlumic czy wyprostowac szybka dioda. Mozesz to zrobic...
Raczej nie. Nie można go tak łatwo zniszczyć.
pytanie z gatunku banalnych gdzie jest umieszczony wzmacniacz zapłonu ? pozdrawiam.
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
Ale zauważyłem brak reakcji na odłączenie silniczka krokowego. Powinny obroty wzrosnąć u tutaj nic A jakim cudem mają wzrosnąć skoro odłączyłeś zasilanie? Co niby miałoby uchylić przepustnicę? Dodano po 1 Powinny obroty wzrosnąć u tutaj nic Jak już to opaść jeżeliby była wcześniej uchylona. Dodano po 4 Tam są cewki na świecach czy cewka przykręcana...
chyba ze to wszystko to dobra bajka Pewnie że bajka. Właściwa mapa zapłonu znajduje się w sterowniku silnika, w przypadku wtrysku. A to, to tylko "wzmacniacz" zapłonu.
Potrzebowałbym artykułów z Elektroniki Dla Wszystkich dotyczących zapłonów elektronicznych lub wzmacniaczy iskry cos wokół tego tematu. 08/2003 i 09/2003 , 08/2004, 09/2004, 10/2004
Jest to fabryczny wzmacniacz z 4 wejściami z radia (podłączyłem pod RCA) i wyjściami na 9 głośników. Głośniki fabryczne, tylko w subwooferze wymieniłem głośnik na bose z audi. Wsadziłem bose, bo jest dwucewkowy jak fabryczny, a poprzedni właściciel wsadził tam jakiegoś chinola. Każde wyjście daje inne częstotliwości na głośnik (jakbym podłączył midbass...
Czujnik halla przeważnie daje zero / masę/ i tym steruje wzmacniacz zapłonu. Wzmacniacz sprawdź , kluczując go masą , na pinie , który jest sterowany z halla.
Tak , cewka jest zintegrowna z modułem / wzmacniaczem zapłonu/. Co do usterek , pozostaje dalej to samo.
Bez zapłonu na wzmacniaczu jest prawidłowe napięcie 12V. Po włączeniu zapłonu spada do 3V i wzmacniacz nie działa. Gdzie szukać przyczyny?
A wiec jak w temacie po uruchomieniu silnika wzmacniacz nie gra jak włączę zapłon wszystko jest ładnie pięknie, lecz gdy uruchomię silnik wzmacniacz nie daje mocy na głośniki. zasilanie w wzmacniaczu świeci. wzmacniacz to blaupunkt mk2 special II radio jvc napięcie pomierzone na wzmacniaczu wynosi 11.5 na zapłonie a przy włączonym silniku 14.5 co to...
Hej, ustawiłem gain na 50% i... sprzęt w ogóle nie gra. Po powrocie do dawnych ustawień też nie gra. Wzmacniacz działa, ale nie daje jakiegokolwiek sygnału na głośnik. Kable sprawdziłem. To, co mnie ciekawi to to, że po przekręceniu kluczyka [remote podpiąłem właśnie pod zapłon] wzmacniacz uruchamiał się i można było usłyszec lekki szum w głośniku....
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Witam A ile WAT ma alternator w maluchu ?. Pradnica miała 230 W, alternator chyba 400 W, a wzmacniacz masz 800 W. Do tego światła, zapłon, ładowanie - Z CZEGO. Cudów nie ma.
Schematy z owych czasow u peugeota sa bardzo nieczytelne i, oczywiscie, tylko na papierze w formacie A3. Nie jest wiec latwo je zamieszczac na forum. Najczestsza przyczyna problemow z zaplonem jest w tym modelu modul elektroniczny (wzmacniacz). Pozdrawiam,
Witam. Radio powinno mieć funkcje zasilania anteny po włączeniu(znajdziesz miernikiem na wtyczce iso), jeżeli tego brak ,to podepnij się z tym REMONTE na wzmacniacz pod stacyjke- na zapłon. Adapter zadziała. Pozdrawiam.
A faktycznie, głupio wyszło... No to daj nie-darlingtona (są) i tranzystor sterujący, albo zostaw tego tipa i zrób układ PNP-NPN, taki jak w starych wzmacniaczach na 2N3055.
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Wrzuć zdjęcie oryginalnego radia, z tego co widać na tej stacji to głośniki powinny być podłączone pod 1,2,3,4A i 1,2,3,4B. Przez przypadek naprawilem. Więc zaczne od początku. Poprzedni właściciel podłączył wzmacniacz i tube. Było to podpięte pod któreś kable głośnikowe i działało. Po zamontowaniu stacj multimedialnej juz nie. Coś gdzieś buczało jak...
przy zgaszonym silniku wszystko gra idealnie, ale gdy tylko przekręcić zapłon ,nawet nie odpalając silnika dźwięk ze wzmacniacza zaczyna szumieć ,przy chodzącym silniku nasila się i słychać w głośnikach narastanie szumienia w miarę wzrostu obrotów, głośniki wpięte do radyjka dalej grają czysto, wzmacniacz jest połączony bezpośrednio do bakterii {akumulatora},...
Witam! Do Acapulco mam podłączony wzmacniacz(nowy) również blaupunkta. Przewód zasilający jest poprowadzony z akumulatora,masa z karoserii. Przwody do wzmacniacza są firmy HAMA.Niby wszystko gra pięknie i czysto,ale występuje przebicie na głośniku tuby basowej,gdy sciszę muzykę.Gdy mam zakręcony do max filtr LPS nie słychać gwizdania w rytm obrotów...
Dawno, dawno temu...stosowało się jako zamiennik rzemieślnicze urządzenie nazywane "wzmacniacz tranzystorowy iskry" a dedykowane do Fiata 126p. Cewkę jaka Kolega posiada? W razie czego można zastosować układ zapłonowy na bazie fiata 125p, nieco opóźniając zapłon w stosunku do zaleceń fabrycznych. Nadal nie znam odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie...
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Wzmacniacz mam jakiś tydzień nowy nie śmigany, siedzi w nim bezpiecznik 30A. Ładowarka być może zła bo kupiłem pierwsza lepsza i mam ja ponad 3miesiące. Dodano po 1 Bezpiecznik od ładowarki wywala jak tylko włącze zapłon. Wzmacniacz dopiero kilka sekund po odpaleniu silnika. :) Dodano po 6 Mało tego, czasami jest tak ze wzmacniacz nawet potrafi grać...
A co ci dało wymienienie fajek? Odszukaj, na którym cylindrze jest niepoprawne spalanie i podmień cewkę. Nawet z tą z innego cylindra. Jeśli zmieni się lokalizacja wypadania zapłonu to odszukałeś wadliwą cewkę. Jeśli zapłon wypada na tym samym cylindrze, to sprawdź moduł zapłonu (wzmacniacz iskry, czy jak go tam zwał) na obudowie filtra powietrza. Zakładam,...
Coś musisz mieś nie tak podłączone - cudów nie ma. Nie wiemy ilu pozycyjną masz stacyjke ale jesli dwu to wtopa musi być trój pozycyjna wtedy będzie logika no chyba że bezprzerwy masz włączony zapłon na postoju.
Acha, zawsze myślałem, że zapłon ustawiony przed GMP to wczesny, zaś jak już tłok schodzi w dół , czyli po okresie kiedy ciśnienie w komorze spalania osiągnęło maximum to późny. No cóż, życie pzynosi różne nowości. Mistrzowie, nic wam to nie da. Muszą być dwa elementy wyzwalające, dwa wzmacniacze i dwie cewki. Zapłon z iskrą traconą może ma sens w silnikach...
Do 6 pina czerwono żółty kabelek podpinasz diodę. do słupka wn mocujesz kabel wn na końcu którego mocujesz zmasowaną świecę. do pinu wejściowego cewki od strony wzmacniacza zakładasz kolejną diodę ( na nim występuje sygnał masy) Kręcisz rozrusznikiem . obie diody mrugają a iskry niema uszkodzona cewka. Mruga tylko ta pa pinie 6 uszkodzony wzmacniacz.
No tak najpierw muszę właczyć zapłon i pózniej światła pozycyjne i wzmacniacz gra ;))
Nie, nie zostaniesz nazwany czubkiem, tylko uświadom sobie, że: a) moc zmienia się z kwadratem napięcia b) niestabilne zasilanie powoduje ogromne zniekształcenia dźwięku c) alternator (diody, szczotki) długo tego nie wytrzyma d) ciągła moc możliwa do pobrania z tej instalacji nie przekracza 450W, wzmacniacz ma ok 60% sprawność energetyczną, no a jeszcze...
Prawdopodobnie jest tam jakiś generator np. monostabilny (regulowany) na układzie scalonym, w który lepiej się nie wpinaj, co może być nie możliwe. Należałoby wykonać przełącznik, który odłączałby ten generator, a przełączałby się to twój wzmacniacz, który to przy przekroczeniu pewnej amplitudy będzie wyzwalał zapłon palnika (czyli błysk). Wzmacniacz...
radio samochodowe z podłączonym wzmacniaczem mogę uruchomić bez zapłonu.. potrzebuję zrobić tak żeby do uruchomienia radia niezbędny był zapłon
Wiem. ale rzecz leży po innej stronie. Mianowicie szalenie ważną rzeczą jest energia iskry. Zapłon iskrownik-platynka ma małą energię iskry, natomiast elektroniczny z wzmacniaczem o wiele większą. Słaba energia, daje w rezultacie, przy zabrudzonej świecy, słabą, zanikającą iskrę, nierówną pracę, słabe dopalanie mieszanki. Od kiedy mam moduł GL100 w...
Jaki to problem sprawdzić , na pinie 2 wzmacniacza zapłonu , impulsy sterujące?
Sprawdz ,czy na pinie 2 wzmacniacza zapłonu masz kluczowanie.
Witam. Zakupiłem Radio jak w temacie. Mam problem z jego podłączeniem. Kostka ISO różni się od tej co mam w obecnym radiu Pioneer. Posiadam wzmacniacz i subwoofer. Pytanie proste : które kabelki jak zamienić aby zapamiętywało muzykę gdy wyłączę zapłon i włączę, który kabelek podłączyć do remote (wzmacniacza) aby się wyłączał z wyciągnięciem kluczyka....
Zapłon wyłączony + MIO wyłaczone: cisza zapłon wyłączony + MIO wyłączone + podpięta ładowarka: cisza zapłon wyłączony + MIO włączone: cisza zapłon wyłączony + MIO włączone + podpięta ładowarka: cisza to raczej było oczywiste bo wzmacniacz włącza się tylko gdy zapłon jest włączony :) ale wolałem na wszelki wypadek napisać. zapłon włączony + MIO wyłączone:...
Heh miałem podobny problem w tym samym czasie co Ty w swoim faktycznie było strasznie wilgotno (C14NZ). Wymieniłem kable wszystkie czyli od cewki również oraz samą cewkę. Oporność miały po 15k, Dodam, że cewka była przykręcona do nadkola wkrętami a pod nią jest wzmacniacz zapłonu, korozja i cewka nie miała masy. Zaraz dostanie mi się od Błażeja za wygłaszanie...
Po drodze z ECM do cewki WN jest jeszcze wzmacniacz zapłonu!
Ehh, przydałoby się odpalić w końcu swoją TS-kę, już rok stoi w garażu... Wiosna idzie, kto wie? :D Co do układu, rozumiem, że to jest wzmacniacz i kształtownik sygnału do cewki? Niegłupi pomysł. Moja Mz-ka jest bardzo czuła na zapłon, więc będę musiał pomyśleć nad tym rozwiązaniem :)
Zrobiłem Ci jeszcze symulacje zapłonu za dzielnikiem n/10 jest przerzutnik typu D Brakuje tylko wcięcia na zębach wieńca, aby sterownik wiedział gdzie jest zwrot zewnętrzny (gmp). Przeczytaj sobie tego linka tu jest dobrze wyjaśnione jak to działa http://obrazki.elektroda.pl/8780396700_1... Jeśli włączyłbyś teraz obrotomierz do niebieskiej...
Jeśli masz wersję z jedną cewką zapłonową i rozdzielaczem zapłonu to prawdopodobnie uszkodzony jest moduł wzmacniacza zapłonu (na rozdzielaczu zapłonu). Spróbuj podmienić go i sprawdzisz czy to ta usterka.
Ty jesteś poważny? Powiedz, jesteś poważny? Bo chyba nie. Napisałem, że wzmacniacz jest na tej podstawie co są na niej hallotrony. Tak napisałem czy nie? Dostałeś nawet fotke, czy nie? Masz kolejne: Tu jest wzmacniacz, jedno rozwiązanie jakie spotkałem, układ grubowarstwowy: http://obrazki.elektroda.pl/5150706300_1... i cienkowarstwowy:...
Witam. Od jakiegoś czasu gdy przekręcę zapłon lub odpalę silnik samochodu z głośników podłączonych do wzmacniacza wydobywa się pisk i szum. Zmieniłem wzmacniacz i nie pomogło. Proszę o pomoc.
Jeżeli masz czujnik położenia wału i rozdzielacz , i jeżeli nic nie znajdziesz , próbuj adaptować układ ze wzmacniaczem zapłonu. Gdzieś na elektrodzie widziałem podobne adaptacje.
Tak jest , na brak zapłonu wymienia się wiskozę i termostat , sam to wymyśliłeś czy mechanik? Zajmij sie czujnikiem halla w aparacie zapłonowym lub wzmacniaczem zapłonu.
- moduł zapłonowy - wzmacniacz zapłonu A co to?
dokładnie pękają,wystarczy jeden i problem gotowy,rozetnij zaczynając od wzmacniacza zapłonu.
:audi.a6c4 rocznik96 .1.8 20v.benzyna. pierwszy i trzeci cylinder nie pali.brak iskry, mimo wymiany świec,przewodow,cewki wzmacniacza zapłonu co może byc przyczyną? z gory dziękuję.
Witam! Napięcie tak, ale jakie max 24V , a to jest za mało na "zapłon łuku" na elektrodzie spawalniczej. Pozdrawiam.
Może ktoś będzie w stanie pomóc bo próbowałem już chyba wszystkiego ale nie wiem o co chodzi. Sygnał do wzmacniacza mam puszczony przez hi input, zasilanie+ z akumulatora- z blachy, remote z kabla który idzie do fabrycznego radia (samochód Toyota Avensis T27 2016). I tu zaczyna się ciekawostka, jak włączę zapłon to wzmacniacz podaje sporą moc, jest...
Sygnał Remote wymaga znacznie niższych prądów niż 20A ;) Skoro zapalniczka działa po zapłonie możesz z niej podebrać + dla REM.
Jaki to wzmacniacz? jezeli nie posiada przetwornicy lub specjalnych obwodow wejsciowych to zadne filtry nie pomoga bo przydzwiek wynika z roznicy potencjałow masy miedzy radiem a wzmacniaczem pomoc moze jedynie montaz wzm przy radiu, masa wzmacniacza polaczona z masa radia grubym kablem ( wzmacniacz czy ma separacje mozna sprawdzic miernikiem miedzy...
A w jaki sposób to dokładnie działa ?? to RMT ?? bo mi się zdawało że to sterowanie wzmacniaczem :) a o takiej kombinacji to nie słyszałem. P.S. -12V nie wystepuje na akumulatorze albo na masie, w samochodzie. Mnie chodziło żeby Gnd pociągnąć z akumulatora albo z karoserji .RMT to masz racje to jest sterowania wzmacniacza ale podłacza się go pod kostke...
Pomiędzy cewką a czujnikiem wału jest jeszcze ECU i moduł (wzmacniacz) zapłonu. Czujnik jak się nie mylę jest przetwornikiem halla i bez oscyla nic nie sprawdzisz. Sprawdź czy kluczując moduł zapłonu masz iskrę z cewki , przewód z ECU pomarańcz, pin nr.1.
Może nie wystarczyć. Zależy co jest przyczyną. lepiej problem rozwiązywać kompleksowo, od alternatora przez przewody, odkłócony zapłon, prawidłowo podłączoną masę, ekrany o dopiero kondesatory przeciwzakłóceniowe i filtry. A jeśli to tandetny sprzęt to moze być jeszcze niedopasowanie czułości i impedancji wejść. Czasem trzeba to usłyszeć by ocenić skąd...
Co do kontaktronów to wydaje mi sie ,że zadławią się tą częstotliwością włączania Zadławią się już to ktoś sprawdzał na modelarskim foru alexrc.com obroty podobne co do samochodowych. Jak znajdę to podam link http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/vi... tam też podaja swoje próby i schematy. Warto wszystkie...
zamiast przerzutnik Schmidta itp .użyłbym zwykły wzmacniacz operacyjny nl lm358 do porównywania stanów z napięciem odniesienia dzieki czemu stan na wyjściu wzmacniacza bedzie 0/1 bez stanów pośrednich ;)
http://www.datasheetcatalog.org/datashee... Ekranowanie może pomóc w domu. W samochodzie dochodzą jeszcze zakłócenia generowane przez zapłon, zasilanie (prądnica) i ogólnie - całą instalację. Stąd też w każdym radiu masz na wejściu zasilania układ filtrujący. Na początek zrób z załącznika, a jak będzie dobrze w domu...
Wychodzi na to że ecu ma wewnętrzną awarię, może wzmacniacz zapłonu padnięty?Nie napisałeś który rok ale jeśli model K7M to immo nie ma nic do linii diagnostycznej.
A to nie jest przypadkiem ten wynalazek z osobnym modułem wzmacniacza iskry pomiędzy sterownikiem, a cewką?
A przewódy: amplifire power i brake line, do czego służy? Do załączania wzmacniacza i do hamulca ręcznego.
Blaupunkt GTA 2 Special 375W. Dodatkowo jak przekręcę zapłon (świecą sie kontrolki) chwile słychać buczenie z glosnika.
Cześć;) Chcę wykorzystać moduł zapłonowy z tego tematu Moto jest na 6v Ale!!! jako że największym problemem w Jawa/Cz 350 jest właśnie rozregulowujący się zapłon, a dokładnie ''zespół'' młoteczkowo-kowadełkowy, chciałbym zamontować zamiast nich czujnik halla... I tu moje pytania... 1.Jaki czujnik halla użyć 2.Jak podłączyć takowy czujnik? jakiś wzmacniacz?...
Cześć, czy jest ktoś w stanie pomóc? Od dłuższego czasu walczę z potykaniem się silnika na wolnych obrotach, coś jak praca kosiarki ale nie do końca, jak czkawka albo wczesny zespół Touretta :-D Silnik pracuje nagle potyka się i znowu, coś jakby zapłon wypadał.. Ale zrobiłem logi statyczne, mogę wrzucić, podobno bardzo ładne korekty, obroty nie falują,...
Witam Na poczatek pytanie: co słuszysz alternator czy zapłon? Mozesz potrzebowac kond odkłócającego na alternator albo wustarczy LC przed wzmacniaczem. O jakim przydzwieku mówimy? bo o sieci nie ma mowy :))
stad moje pytanie czy moge zasilanie tylnej szyby wykorzystac jako wlacznik wzmacniacza? Pomysł o tyle niefortunny że: - w niektórych autach jest wyłącznik czasowy załączający tylna szybę tylko na określony czas - szyba pobiera spory prąd, oprócz dołożenia wzmacniacza będziesz jeszcze niepotrzebnie grzał szybę - jak już ciągniesz przewody od akumulatora...
Sorry za odgrzewanie kotleta, rozwiązałeś kolego problem? U mnie w golfie 4 1.8t AGU mam podobne objawy, kiedyś jak zostawiłem rozgrzane auto, i po jakimś czasie chciałem jechać to potrafił mi tak szarpać, dusić się, nawet gasnąć. Szczególnie pod większym obciążeniem. Teraz problem nasilił się, wystarczy upalna pogoda, chwila postoju na rozgrzanym,...
Zatem, Oporność głośnika mierzona to 3,9-4,1 Ohm. Co do podłączenia to spoko jest tak jak powinno - nie pierwszy wzmacniacz w posiadaniu. Przed chwilą dodatkowo odkryłem że radio daje cały czas 12 na remote - nawet kiedy jest wyłączone radio i zapłon - ale to wina radia już zmieniłem na inne ale wzmacniacz dalej świruje jak wyżej opisałem.
Acha, a jak ci złodziej zakosi radio tu już tylko pozostaje laweta? Patent z radiem był wykorzystywany w ten sposób, że się wpinało przekaźnik odcinający zapłon na zacisk automatyczna antena/wzmacniacz antenowy (kablel bodaj niebieski z białym paskiem)
witam , kiedyś miałem naprawiałem taki wynalazek a raczej czujnik halotronowy :D działanie całego układu jest takie że :( na podstawie załączonego przez kolegę schematu ) czujnik B [halotron]jest pod wpływem pola magnetycznego z zainstalowanego magnesu na wale korbowym , tajemniczy układ to wzmacniacz prądowo -- napięciowy czujnika położenia wału z...
Kable głośnikowe, po zapłonie zapala się czerwona dioda po chwili już zielona świeci, gdy kable są odpięte po zapłonie od razu zapala się zielona dioda. Wzmak gra niby nic mu się nie dzieje gdy wyłączam zapłon słychać takie puknięcie w głośniku, Wzmacniacz PYLE millenia 401, głośnik pioneer champion.
Komputer steruje zapłonem. Wzmacniacz i cewka obok siębie na grodzi.
Witam. To radio ma sterowanie (większość nowych ma) zasilaniem +12V. Można włączać przez radio subwofer na schemacie, który podałeś wcześniej np. w C-1 6 - przełącz. +12V Wzmacniacz. To jest tak samo jak w radiu samochodowym, że zasilanie główne idzie z akumulatora, a włączanie przez zapłon, albo "inny włącznik" by użądzenie cały czas nie pracowało....
Witam mam problem z szumami.Mam tylko radio z głośnikami gdy odpalę lub załączę zapłon przy słuchaniu stacji radiowej w głośnikach szumi.Natomiast jeśli zgaszę lub wyłączę zapłon szumy ustają. Poprowadziłem nowy kabel od anteny (od tv innego nie miałem pod ręką) jest łączony tylko przy antenie.I nadal to samo.Zamontowałem wzmacniacz FM/Am bez skutku.Co...
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
Witam,ściągnąłem sobie opis vaga i wszystkich testów i bloków pomiarowych,wszystkie testy na sondę wypadły pomyślnie,problem leży gdzie indziej test 028 knock sensor czujnik lub wzmacniacz zapłonu nie przechodzi tego testu,jak i 057 test kompresor Can R-off -idle zawór powietrza przepustnicy gdzie to dokładnie się znajduje najstarsi górale nie wiedza...
Tyrystor wielkiej częstotliwości coś takiego chyba nie istnieje za to tranzystory w.cz. są ogólnie dostępne. Problemem może okazać się napięcie przebicia złącza C-E tranzystora, które oddaje cewka z chwilą wyłączenie. A jeżeli te "wytyczne", których się trzymasz nie są aż tak istotne, to jako stopień przełączający byłbym w stanie podać Ci gotowy wzmacniacz...
Wzmacniacze samochodowe nie mają wcale dużych mocy to po pierwsze (wypaliłoby alternator i zagotowało zupę do odparowania w akumulatorze, a gdzie zapłon i elektronika samochodu, światła), dwa podłączanie zasilacza komputerowego mija się z celem. Z tego można co najwyżej zasilić nie wymagające radio.
Zasilanie jest Ok. Podłączałem inny wzmacniacz i wszystko było dobrze. Nie na zgaszonym silniku szum jest tylko wtedy gdy przekręcimy zapłon i pompa paliwa dobija
U mnie przy identycznych objawach okazało się że winny był wzmacniacz zapłonu zwany modułem zapłonowym.To taka kostka Telefunkena albo w nowszych Temic do której idzie sygnał z komputera i steruje to cewką zapłonową.Już ktoś pisał o tym ale przeczytałem cały temat i widzę że jeszcze tego nie próbowałeś.
"w wzmacaniczu jest tylko plus i minus a uziemnienie jest na mostku z minusem task jak bylo orginalnie" i dodatkowo + 12 załanczanie.podłacz wzmacniacz tylko do zasilania odłacz wejscia audio i wtedy zobaczysz czy bedzie buczenie jezeli tak to podepnij kondensator pod alternator zeby zminimalizowac zakłucenia.jezeli bedzie ok podłacz pod wejscie wzmacniacza...
Radio sterowane poprzez CAN zapewne ale i to dałoby się obejść, gniazdo zapalniczki działa po zapłonie?
2-5 mA to niewielki prąd, odbiedy można by nawet na stałe go zostawić ale najlepsze wyjście to sterowanie anteną automatyczną, ewentualnie zapłon lub plus po kluczyku. Nie pamietam czy ma ona wyjście sterujące wzmacniaczem, je też do tego można wykorzystać. SławeK
Skoro odłączę włącznik pod hamulcem i zamknę auto to, dlaczego pali się stop - skąd bierze zasilanie? A jak nie zamkniesz to sie nie pali? Czy ciągle się pali. Masz audio zmieniarke i wzmacniacz w tyle? Światło stop pali się cały czas, niezależnie czy auto jest otwarte/zamknięte, zapłon włączony/wyłączony, auto pozamykane alarm włączony. Zmieniarki...
REM musi być sygnał po zapłonie?
Masz wszystkie głośniki pod tym wzmakiem,czy tylko sub . Dodano po 2 robi ci się to jak włączysz zapłon(tzn silnik nie pracuje ale kontrolki świecą)
Pomocy. Walczyłem kilka dni temu z passatem 2E, spalona cewka (konkretnie wypalona w niej dziura), spalony palec itp. Pousunięciu uszkodzonych elementów maszyna poszła od strzału, zrobiłem jazdę próbną w zasadzie wszystko OK, przejechałem około 15km i wszystko wzór. Po zgaszeniu pojazdu znowu umarł, tzn. objawy jakby znowu spalił się wzmacniacz zapłonu....
Tak to 12v zalanczajace radio i wzmak w momencie wlanczenia zaplonu niebieski załącza wzamek po włączeniu radia. Zapłon na kluczyk to kolor żółty.
Odpalę zapłon cisza przykręcę żeby odpalić i z głośników słychać stuk dość głośno Proponuję dla testu odpiąć czincze całkowicie od wzmacniacza i zrobić ten manewr z kluczykiem, wtedy będziesz wiedział gdzie to powstaje, czy we wzmacniaczu czy w radio. Tylko REMOTE nie odłączaj.
Schemat nawet znalazłem, za symulowałem w MS i widzę dziwne obcięcie dodatniej połówki wzmocnionego sygnału. Nie wpłynie ono na prace całego modułu ? Dodatkowo układ ewidentnie w większej części wzmacnia ujemna połówkę jak zrobić by wzmacniał kompletny sygnał "po równo" ? Zapuść sobie podgląd napięcia na kolektorze tranzystora (ze składową stałą),...
wzmacniacz impuls zapłon zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon
bd243 bd244 wzmacniacz sterownik astra delco honda biegi
prostownik tyrystor neotec magnus
Skrypt do wylogowania z Windows 10: CMD, PowerShell, VBScript Skrypt Python do rejestracji czasu bezczynności klawiatury i myszy