Pewnie chodzi o wykres przedstawiający wznios zaworów dolotowych i wylotowych w funkcji kąta obrotu wału korbowego. http://obrazki.elektroda.pl/8992766100_1...
Kompem robiłem.
1,6 zmienne fazy i zmienny wznios zaworów . głównie to sypiący się rozrząd był problemem .
Trochę się tymi silnikami interesowałem, bo córka się takim zaraziła, więc mam można powiedzieć - ogólne pojęcie, nie zmącone znajomością rzeczy w tym temacie. Odnośnie wypadania zapłonu w tych silnikach, to przyczyna wcale nie nie musi być po stronie zapłonu. Z tego co czytałem, bardziej przyczyna leży w rozrządzie, a konkretnie w układzie (3 wałek...
Włączę się do tej dyskusji trochę jako myśliciel-teoretyk. Ja w przypadkach, których nie umiem ugryźć, to zwracam się do ASO żeby to zbadali. Nie jestem mechanikiem samochodowym i nie wiem czy ten silnik nie jest taki sam jak u córki peugeocie, z trzema wałkami rozrządu i bez przepustnicy. Jeżeli tak, to po tej uwadze Od tekj pory pojawia się wypadanie...
W każdym silniku 4T 4 cyl jest tak, że jak na 1 jest mijanka zaworów, to na 4 suw pracy, czyli oba zawory zamknięte (wznios krzywki przeciwległy do trzonka zaworu), analogicznie na cylindrach 2 i 3 na jednym z nich mijanka, na drugim praca
1.8 147km to już nie jest vvti tylko valvematic. Vvti obejmowało zmienne fazy na zaworach dolotowych i regulacje luzów zaworowych płytkami a valvematic pod tym względem jest o wiele bardziej zaawansowany. Zmienne fazy ma na dolotowych i wydechowych a do tego jeszcze regulowany wznios zaworów oraz luz zaworowy jest "na hydraulice" Więc generalnie jest...
Błąd od górnego ogranicznika wzniosu zaworów P1023 i błąd od adaptacji P1025
Jak masz możliwośc to zrób adaptację valvetronica zobacz czy przejdzie i potem odpal i zobacz czy złapie byka po odpaleniu. Jeśli tak zobacz w parametrach jaki jest wznios zaworów ja miałem od 1mm do 9mm. Dodano po 2 Jesli ci odpala bez valvetronica to odpala wtedy na przepustnicy, gdy valvetronic jest ok wtedy bieg jałowy jest regulowany przez wznios...
Przyczyną okazał się, że przesunięty grzebień na wałku wzniosu zaworów. Przesunięcie nie było widoczne gołym okiem.
Auto to e46 compact, silnik N42, 1,8 116KM, automatyczna skrzynia biegów. Standardowy problem z wytartym wałkiem mimośrodowym Valvetronic, silnik ciężko pali i praktycznie nie pracuje 4 cylinder na wolnych obrotach, przy próbie ruszenia przeważnie gaśnie. Jednak po odłączeniu czujnika położenia wałka lub wtyczki silnika poruszającego wałkiem ustawia...
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA.
Czy w środku kolektora nic nie ma i nie blokuje przepływu mieszanki? Zmierz jeszcze wznios zaworów. Na ile się uchylają na jednym i drugim cylindrze, bo może wałek wytarty. Załóż kątomierz na koło i sprawdź czy zawory otwierają przy tych samych kątach, bo może masz źle obrobiony wałek. Z tym silnikiem były problemy od początku, czy jakiż czas chodził...
Walek rozrządu jest ale jest to silnik OHV i waek jest w bloku ustaw luz zaworowy S na 0,25 a W na 0,55 mm wkręcając śrubę regulacyjną kluczem M 11 stawia pewien opór bo jest bez kontrnakrętki i zobacz jaki jest wznios zaworu jeżeli zauważysz odchylenie od innych podobnych zaworów to masz padniętą krzywkę.
Kolega owik Potrzebne szkolenie w dziedzinie popychaczy hydraulicznych ! . Popychacze powinny być opróżnione aby podczas uruchamiania zawory nie zderzyły się z tłokami . Puste popychacze i tak powodują otwarcie zaworów wznios zaworu jest wówczas mniejszy jednak umożliwia uruchomienie , nie opróznienie popychaczy owocuje problemami z uruchomieniem -...
Peugeot 1.4 VTi wyświetla dwa błędy P1023 i P1062, nie przechodzi procesu adaptacji wałka wzniosu zaworów. Silniczek wymieniony. Odpala, ale ma mało mocy i przerywa czasem. AI: Jaki dokładnie komponent został wymieniony? Czy to był silniczek krokowy, czy inna część? Silniczek Valvetronic AI: Jakie kroki diagnostyczne zostały podjęte oprócz wymiany komponentu?...
"bezkolizyjny" silnik to raczej nie jest jakieś specjalne rozwiązanie, tylko po prostu jedne silniki wychodzą kolizyjne a inne (starsze, o mniejszym stopniu sprężania i z 2 zaworami na cylinder) bezkolizyjne. Zwyczajnie gdy zawór jest maksymalnie otwarty to ciągle nie wchodzi w przestrzeń poruszania się tłoka. Kwestia kształtu komory spalania, kąta...
"powyżej 100-wli robi się mułowate i słabo przyśpiesza" To znaczy jak? W dieslu normalne zjawisko, a 150KM szału nie robi. Ale to pewnie nie o to chodzi, bo odczyty z przepływomierza faktycznie dziwne są. Wygląda jakby powietrze nie chciało iść wraz z obrotami. Zapchane kolektory, filtr powietrza? Krzywki na wałku tez mogą być, mały wznios zaworu przy...
No tak, wyszło że jestem w błędzie z tym kątem wyprzedzenia początku wtrysku. Wszystkie koła zamachowe mają otwory z punktem „T” na 20° wyprzedzenia. To dlatego, że tłoczek sekcji tłoczącej posiada nacięcie „od góry” opóźniające początek wtrysku przy dawce startowej (powyżej dawki maksymalnej) o 10°, a regulację kąta początku...
Ten sam silnik, dawno temu, we fiacie 127 miał fabrycznie 47KM. Warto by porównać głowicę, wielkość zaworów, wznios, czasy rozrządu, kolektory.
Czytałem trochę na temat tego silnika, bo taki silnik jest w samochodzie córki. Z tego co czytałem to ten silnik nie ma przepustnicy, jej funkcję spełnia zmienny wznios, a w zasadzie większe lub mniejsze otwarcie zaworów ssących.
Jeszcze jedno udało mi się znaleźć. Dysze od gazu były wkrecone tak że zasysało powietrze lewe. Gazownik bardzo niedokładnie to zrobił. Po wymianie sond i usunięciu nieszczelności - czas wtrysku spadł na 5.5 ms - 6 ms na wolnych na ciepłym silniku ( temp. robocza) . Ale i tak jak rano odpalam to trzęsie się strasznie i nieraz jakby strzelił w kolektor...
Nie patrz na chwilowe spalanie tylko na rzeczywiste na 100 km i w jakich warunkach. Jeżeli ustawiłeś pierwszy pompowtrysk w zakresie 5.31+-0.05 to jest ok.pytanie czy wtryskiwacze wróciły na swoje miejsca, czy mostki zaworów są ustawione w jednym kierunku, czy prawidłowo i na ile zostały wyregulowane zawory i pompowtryski. Jeszcze pytanie czy faza koła...
W momencie wyciągnięcia siłownika na końcu wałka przy grodzi jest sprężyna która ciągnie wałek na maksymalny wznios krzywek zaworów ssących, oznaczona żółtym kółkiem. http://obrazki.elektroda.pl/4412546400_1... . Objaw który opisujesz miałem w naprawianym aucie po wymianie uszkodzonego siłownika sterującym skokiem zaworów ssących. Sterowanie...
Sprawdź silnik wzniosu zaworów. Pewny nie jestem ale coś mi się kojarzy że w tych okolicach w tym sterowniku jest jego sterowanie. Silnik może pracować lecz będzie pobierał kilka razy większy prąd.
Dwa skrajne to cewka, zresztą namacasz to miernikiem, będzie tam 8 om. Trzy środkowe to potencjometr wzniosu zaworu.
Chciałem zweryfikować ustawienia vanosu, i wzniosu zaworów dolotowych ale nie wiem jakie powinny być dokładnie parametry
Tak, ale jeśli np. jedną z blokad jest zmiana czasów otwarcia zaworów lub wzniosu zaworów, to jak określisz czy zakupiony używany wałek rozrządu jest z pełnej wersji? Prócz tego możesz mieć różnice w strojeniu gaźników, a także w układzie wydechowym. Możesz co najwyżej spojrzeć w katalog części by znać numer części, która była dostępna w wersji pełnej...
Więc krótko - pokaż gdzie ta przepustnica jest. A VTI to zmienne fazy rozrządu + zmienne wzniosy zaworów, ale przepustnica jest.
wznios ma taki sam, tylko czas otwarcia nieco dłuższy. Dłuższy czas otwarcia to dłuższa mijanka zaworów wydechowego z ssącym .Długie wietrzenie to więcej mieszanki w wydechu.
Czy może ktoś opisać, jak wygląda procedura adaptacji po wymianie oleju, dla silników z hydraulicznie regulowanym wzniosem zaworów ssących. Przyznam się, że skopałem temat, ale nie byłem merytorycznie przygotowany na takie klocki. Jaka jest kolejność, czy pierwsze zegary, czy silnik? Podobno można próbować tylko cztery razy?
Proszę o pomoc... Obawiam się, że to nie jest prosty silnik na tym forum dostaniesz wiele odpowiedzi nie prowadzących do naprawy samochodu. Moim zdaniem powinieneś jechać do warsztatu, gdzie dobrze znają ten silnik i mają pozytywne doświadczenia z jego naprawą. Podczas całej historii napraw, w którymś momencie mogło dojść do pomyłki i niestety wszystko...
Czyli masz czujnik wzniosu zaworu, Jak go zaślepisz będzie się świeciła kontrolka silnika. A co do serwisu to my nie gryziemy :) Za wiele napraw zapłacisz mniej niż w nieautoryzowanym warsztacie, a mechanicy znają swoją robotę (choć nie wszyscy) i przy wieździe wiedzą co się zepsuło, więc często gęsto klient nie czeka dwa dni na weryfikację usterki....
Wtyczka, wiązka, sterownik do weryfikacji. Dwa pierwsze błędy to czujniki wałka rozrządu ale one nie są wiarygodne bo wystąpią przy zbyt niskim ciśnieniu oleju jak i przy słabym aku. Nie działa Valvetronik. To temat na później bo może mechanizm do remontu a może wina pozostałych problemów. Skoro nie działa Valvetronik to przechodzi na sterowanie przepustnicą...
mariusss - ja myślę tak : jeśli samochód jeździ na tej pompie ale ma za małą moc ( zakładając że sprężarka sprawna) popróbowałbym zwiększyć dawkę paliwa. Szkoda że to internet - pisania to trudno ocenić co Twojemu Golfikowi potrzeba. Sympatyczny Kolego ponar - : Bolec jest inny dlatego też piszę że przydało by się i rozdzielacz dać z bezpośredniego...
Kolego - jeśli na krzywce wałka rozrządu widzisz gołym okiem wgniecenie po uderzeniu, a jest ono zapewne na wzniosie (bo tylko wtedy mogło na niego pójść uderzenie od zaworów), to ja czarno widzę jego przydatność. Pokaż to np. tokarzowi, albo komuś rozeznanemu, to ci powie na poczekaniu, czy jest sens robienia dokładniejszych pomiarów. Ubytek wymiaru...
Witam. I dołożył bym sprawdzenie zapłonu, rozrządu, regulacje zaworów i krzywiznę wzniosów wałka rozrządu. Wypluwające paliwo a raczej już mieszankę paliwowo-powietrzną w dolocie świadczy też o tych problemach. W maluchach standard. Pozdrawiam.
Widziałem dopiero Kia Optima 1. Jest tam jakiś dobry silnik? Ja mam taką Kia z 2017 roku 2,0 benzyna. Dopiero po 70 tysi mi się dotarła. Moc 167 HP, jak dla mnie wystarczająca, 6 bardzo elestyczna. Jeżeli miałbym doradzać to bierz z automatem, jazda po mieście na manualu to jakaś porażka. Silnik bardzo nowoczesny CVVT, zmienne wzniosy i zmienne fazy...
Hmm.. rajdami interesuje się od 4 lat.Samymi autami interesowałem się od najmłodszych lat,przez co nieprzypadkowo wybrałem swój profil.W głównej mierze tak naprawdę przykładałem się do budowy silników do sportu, jak i całego auta (nawet sam nauczyciel nie wiedział jak odpowiedzieć na niektóre moje pytania np.zazębiania biegów w "kłówce"itd.),do wszystkiego...
A masz znak GMP na kole magnesowym ?, Zresztą ustawisz GMP tłoka bez problemu i wałek rozrządu tak aby obie krzywki (ich wzniosy) były symetryczne przeciwległe do popychaczy zaworów
Pacjent: Porsche Cayenne 2010 r. 4,8 V8 293 kW. Objawy: Nierówna praca silnika na wolnych i podwyższonych obrotach. Wibracje wyczuwalne zwłaszcza w zakresie 1800-2000 rpm. W sterowniku ECU zapisuje błędy: P1361 P1362 P1363 sporadycznie P0304 oraz P1372 Według kodów Audi jest to problem z trzecią cewką zapłonową, ostatni dotyczy cewki 6 cylindra. Cewki...
No cóż, nie tak do końca jest z tym "idealnym" spalaniem w silnikach. Gdyby rzeczywiście tak było to niepotrzebne byłyby tam katalizatory dla dopalania "resztek" :) To tylko w popularnych omówieniach pisze się jak to pięknie nam te wszystkie sondy regulują i górskie powietrze z rury wypuszczają, w sumie ludzi (a może raczej ustawodawców wprowadzających...
Mnie to wygląda na uszkodzenie mechaniczne związane z zaworami 1 i 2 cylindra a konkretnie z wydechowymi. Ciężko diagnozować na odległość ale trzeba sprawdzić wszystko związane z zaworami (wzniosy krzywek, długości trzonków zaworów). Przy zdjętej głowicy można sprawdzić czy zawory się uchylają itp. Życzę powodzenia.
Samochód, rower, pociąg zawsze przy rozpędzaniu wytwarzają największy moment. Gdy prędkość się stabilizuje do zadanej moment ten maleje (dlatego samochody wtedy spalają mało paliwa, a przy rozpędzaniu najwięcej). Polonez 1600 miał w gaźniku specjalną pompkę przyśpieszającą i jak ona poszła w ruch to żarł paliwa jak smok. Co do przedmuchiwania przez...
Jak już będą ,to ja bym na początek zrobił; 1-wspólne zasilanie bojlera i CO[obecne wyjście CWU z pieca trzeba zaślepić] 2-[brak schematu],ale do naczynia jedna rura zbiorcza ,a gałązki dla CO. i CWU. wyciągane z jej pionowych odcinków 3- odcinki poziome rury zbiorczej -bo takie masz jak piszesz,podnieś chociaż o kilka mm-minimalny wznios,i zabezpiecz...
Pewnie że tak, silniki dwuzaworowe na gaźniku, zawieszenie na resorze, spryskiwacz szyb to ręczna pompka, może i tak było ....ale 30 lat temu. Teraz Kia i Hyundai to bardzo zaawansowane jednostki, zmienne wzniosy, zmienne czasy zaworów itd. kolego pisałe o ceed i I30, a tam gaxników i resorów juz nie ma wiec nie bardzo rozumien do czego nawiązałeś?...
Łopatki drżą, bo mechanizm nie ma ograniczenia przyspieszenia przy przestawianiu łopat. Przy większej prędkości rozsypią się łożyska albo łopatki odpadną. Zamiast prostokątnych progów powinny być krzywki z odpowiednim kątem a nawet odpowiednią krzywizną. Na początku obrotu łopatki dostaje ona energię ruchu obrotowego wzdłuż własnej osi. Na końcu obrotu...
Ja też zacząłem od hultaja getza, też byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tej marki, a teraz tylko Kia lub hultaj. Na rio przleciało 280 tysi i tylko cewka padła, nigdy silnika nie dotykałem, klima jak chodziła nowa tak chodzi, a na klimie jeżdżę non stop, nawet pasek osprzętu jest oryginał. Akumulator też kręci jak szalony a ma już 11 lat. Druga...
Ja stawiam na wałek rozrządu, przy takim przebiegu to normalne w Polonezie. Proponuję sprawdzić wznios krzywek na wałku, potrafią się ścierać dość mocno. Sam widziałem wałek rozrządu od Poloneza po przebiegu 100000 km, brakowało nawet po 5mm krzywek. Silnik pracował równo ale miał znacznie zmniejszoną moc. Przy wolnych obrotach zbytnio to nie przeszkadza...
ile bym tych dTi nie diagnozował, to w każdej odczyt z czujnika wzniosu iglicy jest taki jak Ty piszesz. jak odepniesz wtryskiwacz ster. to nie zarejestruje błędu z zaworu, bo przestaje nim sterować.
Zawór ten w tym rozdzielaczu jest zaworem przelewowym i w układzie zabezpiecza on rozdzielacz przed nadmiernym wzrostem ciśnienia. Działa on w następujący sposób: w ruchomym tłoczku znajduje się otwór stożkowy do którego dopasowana jest stożkowa iglica dociskana sprężyną. Napięcie sprężyny ustala się w tym przypadku poprzez pokrętło. Nadmierny wzrost...
Trzeba by mieć tarczę podziałową, montowaną na kole pasowym - obraca się wtedy wąłem i mierzy wzniosy krzywek - mają być identyczne dla wszystkich zaworów. Chociaz ta metoda jest zawodna - miałem kiedyś silnik z kwadratowymi krzywkami, wszystkie spiłowały się po równo. Gdyby z układem zapłonowym było coś nie tak, silnik prychałby i kichał w całym zakresie...
Rozumiem. Domek jest pietrowy.I całą górę chcę ogrzewać grawitacyjnie, chociaz ktos mi podpowiadał o pompie ciepła, że niby ,mniej zawodna od "grawitacyjnego". Pompa ciepła to pojęcie z zakresu pobierania energii cieplnej z gruntu ( także z wody i powietrza). Mam nadzieję, że masz na myśli raczej pompkę do CO. CO chodzi doskonale grawitacyjnie, ważne...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jeszcze jedno pytanie: Jak twardą masz wodę? Czy nie grozi szybkie zakamienienie kolektora? Ze względów opisanych wyżej rura wyjściowa z kolektora powinna mieć większe opory przepływu niż wejściowa lub/i należy zastosować zawór dławiący. Wg. mnie wpływ ogrzanej wody powinien odbywać się przy dnie basenu daleko od odpływu "zimnej". Wtedy twój układ będzie...
Nie chcę być up...liwy, ale wydawało mi się, że grzejniki ustawia się lekko po wzniosie w stronę odpowietrznika. Jak coś bredzę to mnie popraw. Wg zasad grzejniki wiesza się minimalnym skosem do góry w kierunku zaworów. Robi się to po to aby woda podczas napełniania instalacji wypchnęła powietrze do pionów, a nie zostawała w grzejnikach. Napełnianie...
Ok.Jak mam sprawdzic czy zawor wastegate sie nie przycina i druga sprawa gdzie dokladnie jest ten czujnik wzniosu iglicy.
Samochód do początku marca pracował w takim stanie jak w powyższym opisie. Zachowanie przypominało opis w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Przed włączeniem na luz przełączałem na benzynę, a na gaz na trzecim biegu przy dłuższej jeździe i dało się jeździć. Jednak uszkodziło się sprzęgło. Zwiększający się poślizg sprzęgła...
W tym silniku, to w zasadzie wszytko :D Ale jeśli ścigasz głowicę, to stan gniazd i czy nie są obluzowane. W maluchu potrafiły wypaść :D czy głowica nie jest popękana. Często jest pęknięta w najcieńszym miejscu miedzy gniazdami. Ale akurat to nie jest usterka dyskwalifikująca. Stan zaworów, czy nie wyklepane. Jeśli już zdjąłeś głowicę i zawory, to dobrze...
Masz rację, to są mechanicy od siódmej boleści, wsiąść meny i niech się frajer martwi. a nie daj boże jak patrzysz na to, co on robi -to wtedy go krew zalewa, bo mu nie przechodzi żadna fuszera. Przedtem porządny mechas frezował głowice i bezwarunkowo docierał zawory na paście dotąd aż nie lała, musiała stać całą noc, żeby nafta nie podeszła. Teraz...
Dignostyka silnika wykazała 4 błędy. 1. czujnik temp. silnika 2. czujnik wzniosu iglicy 3. zawór przestawiacza kąta wtrysku 4. regulator w pompie Błedy się kasują, jednak pojawiają się ponownie po wyłączeniu i włączeniu zapłonu. Silnik nie musi pracować. Sprawdziłem rezystancję ww. elementów, są OK. Sprawdziłem połączenia tych elementów, wyglądają OK....
zasada jest prosta: -rozpinasz rozrząd -ustawiasz tłok na gmp- górne martwe położenie tłoka (tłok jest na końcu wzniosu -ustawiasz mijankę na wałku rozrządu- koniec wydechu początek ssania -zakładasz łańcuch -kręcisz wałem i sprawdzasz czy wszystko ok - do ustawienia zaworów robisz to samo co wyżej (tyle że z zapiętym rozrządem) ale na mijance robisz...
Po kolei lecimy- -kod 31 to brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej wału.Olać go,bo zawsze wyskakuje jak silnik stoi.Po prostu w chwili samodiagnozy ECU "nie widzi" sygału z niego -kod 64 to sygnał z członu istalającego ilość (zaworu suwakowego).To takie czarne h*jostewko przykręcone z boku pompy. 82-czujnik położenia wzniosu iglicy.To ten pierdolniczek...
Witam poszukuje schematu wyprowadzen sterownika seat toledo 1.9 tdi 66kw o numerze 038 906 012 CA Bosch EDC15VM . Sterownik taki siedzi w seacie toledo 2001r. Przeszukałem archiwum ale nie znalazłem nic. Szczegolnie interesuje mnie podlaczenie tempomatu i wejscia z czujnikow polozenia walu i wzniosu iglicy, oraz wyjscie na zawor paliwa na pompie. Zgory...
mało jest silników w których pompa wtryskowa posiada swój pasek... dlatego też kolega dobrze sugerował że po zerwaniu paska rozrządu i to jeszcze w dieslu "głowica w górę'' ale ten silnik ma dwa paski i na Sam rozrząd jest jeden... a napęd pompy wtryskowej jest realizowany poprzez drugi... ale nie o tym... powiedz czy też napisz czy pompa odpadła czy...
Nie wiem czy problem rozwiązany jeśli nie to podpowiem jak powinno to wyglądać. Naczynie? - jest to naczynie otwarte, i jak rura ta PP od góry idzie do kanalizacji (zlewu) to dobrze, jest to rura przelewowa, i bezpieczeństwa żeby w razie zagotowania się wody, czy omyłkowo, zagapienia się przy napełnianiu, czy dolewaniu, woda nie wylewała się z naczynia...
Mamy nowe prawo energetyczne. http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDeta... PN-EN 50549-1:2019-02 E Wymagania dla instalacji generacyjnych przeznaczonych do równoległego przyłączania do publicznych sieci dystrybucyjnych. Część 1: Przyłączanie do sieci dystrybucyjnej nN. Instalacje generacyjne aż do typu B i włącznie z nim. Zastępuje...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Może tak zostać, ważne by droga do naczynia nie miała zbyt wielu kształtek na swej drodze, a rurociągi do grzejników mogą iść w posadzkach i ścianach, nawet gdy będą niewielkie wzniosy w których może zebrać się powietrze to pompa i tak poradzi sobie z przepchnięciem tych korków powietrza..
hmm pompa powinna być ok bo rok temu była robiona też o tym myślałem sprawdzę rano kompresje po ciemku nie będę robił auto idzie na sprzedaż jak najmniejszym kosztem chce zrobić Dodano po 15 spr kompresje nabija ponad 25 wiec jest ok podłączyłem kompa wyskoczyło 10 błędów p1223 czujnik położenia zębatki regulacyjnej paliwa p1351 początkowa regulacja...
"Obrabiało" go od dawna, nie przez te 700 km zżarło mu 3 mm. Temat znany w tych Fiatach. Z drugiej strony, przecież piszesz że wszystko jest ok, smarowanie jest na bank. Dlaczego oddawałeś do ustawiania komuś, z tego postu wynika że masz odpowiednią wiedzę, żeby to samemu zrobić? Jak mierzysz wzniosy? Rozebrałeś bo na gazie przestał chodzić, tak? Wiedze...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
Na siwo na wolnych obrotach, generalnie niepełne spalanie, leje wtrysk, słaba kompresja na którymś cylindrze. Sadza przy przegazowaniu - za mało powietrza/za dużo paliwa i znów - nieprawidłowe ciśnienie w szynie, rozkalibrowany wtryskiwacz. Problem w tym, że "na oko" nic tam nie ustawisz ani nie sprawdzisz. Drugim objawem który spostrzegłem jest to...
Witam nie dawno nabyłem BMW e36 316 z silnikiem m40 i niestety z dnia na dzień coraz bardziej słychać stuki w silniku. Co zrobić żeby przestało i jak długo można z tym jeździć? Nie wiem jaki mam olej jeśli mineralny to moge wlać pół-syntetic? Cześć.olej zmień na pół-syntetyk.odkreć pokrywe zaworów tam nad wałkiem rozrządu jest rurka smarująca która...
Panowie ja wiem, że już to wszystko było wałkowane dziesiątki razy, ale za każdym razem jak się robi coś samemu, to jest jakaś zagwozdka inna niż u innych. Wątek o solarze za 1500zł znam i czytuję. Wiem, że solar z grzejników panelowych jest lepszy, ale i droższy, i bardziej pracochłonny niż mój, który opisuję poniżej prosząc Was jednocześnie o konstruktywne...
Jeden błąd to zawór EGR, drugi C12 00 (?). Samochód wyposażony jest w katalizator, jeszcze nie montowali filtrów FAP- a. W serwisie Suzuki naciskają na wymianę zaworu, ponoć czyszczenie nic nie daje. Jeśli EGR czysto elektryczny(sterowany elektrycznie, bez udziału podciśnienia), z czujnikiem wzniosu to mają rację, na 100% praktycznie nie do wyczyszczenia...
Wykres z zaworu dobry, tylko w tranzystorze brak diody reverse, więc jest spora szpilka, ale to nie przeszkadza. Na zdjęciu czujnik wzniosu iglicy. Wygląda jakby ten wtrysk podskakiwał. Stukałem w niego i wykres się nie zmieniał. Silnik pracuje jakby miał opóźniony zapłon. Przekręciłem nawet wałkiem pompy na "wcześniej", ale nie ma poprawy. Jedynie...
Witam, pompę i zawór różnicowy zamontuj na powrocie kotła, nad drzwiami gdzie będzie wznios zastosuj odpowietrzniki, rura wzbiorcza na rurze stalowej lub miedzianej dn 25 (pamiętaj o fajce napowietrzającej) główna wiązka rur nad drzwiami do tych dwóch grzejników to najlepiej pp stabi fi 25, gałązki do grzejników zrób w pp stabi fi 20, dwa pozostałe...
Czesc Wlasnie jestem po wizycie w serwisie i odczytaniu bledow z komputera. Diagnoza jest taka ze uszkodzony jest wlasnie zawor do przestawiania zaplonu (i tutaj Twoje przewidywania byly sluszne). Oprocz tego uszkodzony potencjometr umieszczony przy dzwigni "gazu". Oczywiscie jest zwykla dzwignia poruszana mechanicznie linka. Ten potencjometr wplywa...
Witajcie. Mam problem z E90 silnik N46B20B. Na zimnym silniku strasznie nim trzęsie i czasami zdarzy się wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. W zakładce engine roughness w INPIE korekty na zimnym i 2 cylindrze idą 10+ a reszta na -. Po rozgrzaniu zmniejszają się gdzieś do 3+ na drugiem, 1i4 w okolicach -1, a na 3 okolice 0+1. Po wypięciu wtyczki od czujnika...
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Mam pewien dylemat. Rurki podłączeniowe od kominkowego wymiennika grzewczego do zasobnika nie biegną ze wzniosem (mają średnicę fi 15mm i długość 8m). Do tego nie są ułożone prosto tylko mniej więcej tak jak na rysunku. Tego już nie przerobię, rurki są ułożone pod podłogą. W takiej sytuacji układ nie będzie się chyba prawidłowo...
Witam. Mam prośbę o pomoc. Wykonałem układ tak jak na rysunku. Woda podgrzewana jest w kominkowym wymienniku ciepła (spirala z rurki miedzianej nawinięta na rurze dymowej zwykłego wkładu żeliwnego, nie jest to kominek z płaszczem wodnym). Woda z kominkowego wymiennika ciepła jest transportowana rurkami o średnicy fi=18mm do oddalonego o ok. 8m dwukołnierzowego...
wznios wałka czujnik wznios wałek wznios
renault megane bezpiecznik wycieraczka siłownik renault ciśnienie skrzynia nissan
Wymiana linki hamulca postojowego w VW Touareg 7L Wymiana filtra DPF w Fiat Ducato - krok po kroku