Kupiłem ładowarkę i chciałem podladować akumulator w skuterze.Napięcie akumulatora przed ładowaniem wynosiło 12,7 Volt.Podlączylem ladowarkę do akumulatora na okolo 8 godzin.Po tym czasie odlączyłem prostownik i sprawdziłem napięcie akumulatora które wynosilo tyle samo co przed ladowaniem czyli 12,7 Volt.Czy ładowarka w takim razie jest niesprawna?
Nie, to nie końcowe napięcie a wykrycie -ΔV oznacza, że akumulator się naładował. Oznaczać to też może, że jeden będzie w pełni naładowany przy 1,47V a drugi np przy 1,55V. Chodzi o to, że w końcowej fazie ładowania taki akumulator zaczyna się nagrzewać przez rekombinację tlenu i wodoru. Objawia się to spadkiem napięcia wykrywanym przez ładowarki...
Gdy podłącze 2 naraz prąd ładowania zwiększy się 2 x. Nie do końca tak jest. Akumulator to takie dziwne/fajne ustrojstwo, które w pewnym sensie samo dostosowuje pobór prądu w zależności od swojego naładowania. Dokładniej mówiąc im bardziej naładowany (wyższe napięcie na klemach) tym mniej prądu bierze. Ja u siebie mam podłączone przetwornice dające...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Prostownik akumulatora transformatorowego na wyjściu pomiar jałowy to 14 V. Akumulator jest naładowany do 12,5 V. Po podłączeniu prostownika do akumulatora nagle napięcie rośnie do 16 V. Jakim cudem? Cześć! Fajnie, że pytasz o tak interesujący temat jak prostowniki akumulatorowe. Wydaje się, że opisujesz sytuację z prostownikiem transformatorowym,...
Czy ładowanie akumulatora fizycznie występuje (średnie obroty silnika, wzrost napięcia akumulatora)? Regulatorów napięcia z wyjściem na kontrolkę ładowania nie stosuje się od lat '80. Proszę sprawdzić czy dodatkowy przewód w regulatorze napięcia to wejście „Sense”/IGN (+ po stacyjce) czy rzeczywiście wyjście na kontrolkę. Kontrolka może okazać się być...
60 minut x 0.028 = 1.96 czyli 2 minuty... Dlaczego 60 min a nie 45 lub 1h 20m ? Masz władować w akumulator 2Ah Przy ładowaniu prądem 2A potrzebujesz 60min. przy ładowaniu prądem 20A potrzebujesz 6 min. Problem w tym, że przy doładowaniu alternatorem natężenie prądu nie jest stałe. O ile bezpośrednio po rozruchu, akumulator jest ładowany prądem 25-35A...
Na tym polega CV. Costant voltage, czyli stabilizacja napięcia. W ramach ładowania spada prąd vo oznacza wzrost napięcia akumulatora. Prąd zależy od rezystancji wewnętrznej akumulatora. Właśnie takie algorytmy mają ładowarki. CC do 14.4V, potem CV aż do wysycenia w dużym skrócie. Znów mała dygresja - wątek dotyczy chyba przenośnego prostownika. Taki...
Poniżej zrzutka z innej aplikacji (po polsku); https://obrazki.elektroda.pl/6589229600_... https://obrazki.elektroda.pl/1770257900_... LVD - Low Voltage Detect - wykrywanie zbyt niskiego napięcia akumulatora (odłączenie obciążenia) LVR - Low Voltage Recovery - ponowne załączenie obciążenia po wzroście napięcia...
Można na mniejszym tylko krótko, nie więcej niż kilkanaście sekund o ile prąd będzie większy niż 1,5A. Proszę pamiętać, że prąd ładowania będzie zależał (przy stałych obrotach silnika) od stanu naładowania akumulatora. W miarę wzrostu napięcia akumulatora prąd będzie malał.
Zwiększony prąd ładowania na początku procesu nie grozi akumulatorowi. Wspomnij o zasadzie działania alternatora, który ogranicza tylko napięcie , a prąd nie w całości naładowanym akumulatorem, po kilku włączeniach rozrusznika, może wynosić kilkadziesiąt A. Po pierwsze - prąd ładowania będzie ograniczony możliwościami transformatora, a po drugie - wraz...
Dioda zenera połączona równolegle z panelami będzie stanowić zabezpieczenie przed wzrostem napięcia.
i tak z ciekawości chciał bym Was zapytać czy w razie ''W'' czyli jak by mi samochód słabo kręcił po nocy czy pomogło by coś podpięcie szeregowe akumulatora żelowego 12 V, 7 Ah Podłączenie szeregowe spowoduje wzrost napięcia do 24 V, jak myślisz obecna instalacja i osprzęt w samochodzie wytrzyma 100% wzrost napięcia?
Czy przez to rozumiesz spadek natężenia ładowania w raz ze wzrostem napięcia akumulatora? Oczywiście, obejrzyj np. https://youtu.be/tmCj0AGlglU Gdyby spadek natężenia prądu wraz ze wzrostem napięcia nie był tym szybszy im bardziej wzrasta napięcie akumulatora to uzupełnienie energii po rozruchu byłoby bardzo szybkie. Przy sprawnej instalacji odpalisz...
Witam . Wystarczy , jednak w zależności od pojemności akumulatora może to potrwać dość długo . To czy naładuje do pełnej pojemności zależy od tego czy po wzroście napięcia na akumulatorze pow. 15V , prostownik będzie jeszcze dawał odpowiednio duży prąd . Pozdrawiam .
Witam. Dziś podłączyłem ten prostownik pod swój aku, który jest dobry bo audi (diesel) stojący pod chmurka odpala, więc musi być ok. Podłączam, zakres prądu na min. napięcie na mostku od razu na 15.2V poczekałem minutę. Prąd ładowania bez zmian, około 3-4A, natomiast napięcie rosło cały czas do 16.1 i pewnie rosłoby dalej płynnie. Natomiast nie mogłem...
Witam ,zrobiłem zdjęcie tej wtyczki , pasek jest napięty , wraz ze wzrostem obrotów napięcie rośnie, czy nie powinno być stałe , Pozdrawiam
Jeśli zamienić diody żarówką to w miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania i spadek napięcia na żarówce będzie zmniejszały się, co zresztą wywoła przeładowanie, ponieważ przy zmniejszeniu prądu opór włókna żarówki zmniejsza się Żarówki lepiej używać nie do obniżania napięcia , a do ograniczania prądu ładowania .Jeśli używasz żarówek do...
Teoretycznie.. wolniejszy wzrost napięcia na akumulatorze podczas ładowania, wskazuje na jego lepszą kondycję.
Z tego co na ten temat przeczytałem, to można coś takiego zastosować. To zabezpiecza tylko przed nadmiernym wzrostem lub spadkiem napięcia na akumulatorze, ale nie można tym regulować napięcia, ani prądu ładowania akumulatora. Tu coś takiego byłoby potrzebne, bo autor podał że przy ładowaniu tym prostownikiem, po 45 minutach akumulator zrobił się ciepły,...
Kollego,grandes1985! Przykro mi, że nie możesz zrozumieć , że nie można utrzymać tego samego prądu ładowania w granicach napięcia akumulatora 11-16V! Wraz ze wzrostem napięcia akumulatora prąd jego ładowania zmniejszy się , a jeśli prostownik ma ograniczenie maksymalnego napięcia ładowania, to po osiągnięciu tego napięcia przez akumulator prąd będzie...
Bezpieczniejszym sposobem ładowania akumulatora żelowego jest metoda ze stałym napięciem 14,4 - 14,8 V Prąd ładowania zaczyna maleć wraz ze wzrostem napięcia akumulatora . Przy głębokim rozładowaniu akumulatora należy pamiętać jednak o ograniczeniu prądu ładowania (w pierwszym stadium ładowania) .
W wielu nie ma. Dlatego lepiej zabezpieczyć silniki niż akumulatory. Akumulatory nie dopuszczą do uszkodzenia alternatora (nadmierny wzrost napięcie z powodu odłączenia obciążenia w trakcie pracy).
Nie jest szkodliwe. Naładowany akumulator weźmie tylko tyle prądu aby pokryć samorozładowanie. Dla AGM producenci podają parametry zależnie od trybu pracy (buforowa-cykliczna). Ważny jest maksymalny prąd "startowy" ładowania, dla 7Ah firmy CSB to max 3A. Ustawiasz ograniczenie prądowe na np. 2A i napięcie 13,8V (praca buforowa), dla pracy cyklicznej...
Mam ja manipulator stołokulotoczny zasilany jednym akumulatorem lub ogniwem R6. Manipulator pracuje do napięcia 0,9V lub nieco poniżej. To jest dobre napięcie dla akumulatorów NiCd i ogniw alkalicznych oraz cynkowo węglowych. Akumulatory NiMh nie lubią tak głębokiego rozładowania i pownno ono się zakończyć przy napięci 1 lub 1,1V. W zasadzie poniżej...
Jak zrobiłeś regulację napięcia wejściowego na trafo ?
Masz wszystko ok, nie wiem jaką masz tam przetwornicę, i nie wiem dlaczego chcesz ustalać max 3A, i nie wiem o jakim akumulatorze mowa. Zakładam, ze to jakiś ołowiowy? Prąd zwarcia jest 3A, to żeby płynął ten sam prąd cały czas, to musiałbyś zrobić stabilizator prądu, a nie przetwornica z max 3A na zwarciu. W miarę wzrostu napięcia na akumulatorze ta...
Nie mam świateł kierunkowskazów nie działa wyświetlacz działa tylko przycisk od gaszenia i odpalania W czym mogę szukać problemu? Stacyjka, bezpiecznik. Akumulator jest w porządku jest na nim ładowanie To oceniasz po wzroście napięcia na akumulatorze czy inaczej? I mam jeszcze jedno pytanie co to jest za kabel Nie aby od sygnalizatora wrzuconego biegu?
Prąd będzie pływał bardzo nieznacznie przy zmianach napięcia zasilającego właśnie dzięki tej pętli w pewnych granicach kompensując jego zmiany. Większy wpływ będzie miała wartość napiecia ładowanego akumulatora przy za niskim napięciu zasilania. Przy kompensacji dodałem "w zasadzie" bo przy wzroście napięcia akumulatora w trakcie ładowania prąd pozostanie...
Bez obciążenia nie powinno być spadku napięcia akumulatora wraz ze spadkiem jego temperatury. Zmiany napięcia są przeciwne do zmiany temperatury, czyli ze wzrostem temperatury o 1 stopień Celsjusza napięcie jednego ogniwa spada o 3.9mV, co daje 23,4 mV na całą baterię o napięciu 12,6V. Ze spadkiem temperatury powinien być wzrost napięcia o podobną wartość....
Dlatego chciałem w momencie spadku napięcia poniżej np. 11,5 V ( 23V dla układów 24V) odciąć kompletnie od akumulatora urządzenia do niego podłączone ( nawet kosztem przerwy w ich działaniu. Chyba nie ogarniam twojego rozwiązania. :cry: Prosty układ z przerzutnikiem bistabilnym na przekaźnikach zapewni kompletne odcięcie wszystkich urządzeń (również...
Ale autor nawet nie napisał jakiego typu są te światła dzienne. Może to jakaś radosna twórczość autora. Ja kupiłem magneti Marelli i w zestawie jest sterownik, który rozpoznaje wzrost napięcia na akumulatorze i sam ja włącza. Po wyłączeniu silnika światła gasną po 5 sekundach. Oczywiście podpiąłem je pod klemy akumulatora i sprawa rozwiązana.
Wyższe napięcie to efekt podłączenia akumulatora. Zmierzone miernikiem 12,7 było napięcie tętniące, po podłączeniu akumulatora który w tym momencie zachował się jak kondensator spowodowało filtrację napięcia czyli jego wzrost o √2. Przy czym nie osiągnęło ono wartości równo 12,7V * 1,41 = 17,9V gdyż obciążenie akumulatorem i pobór prądu spowodował,...
parząc na zdjęcia jest to normalny prostownik 2 -połówkowy , na wtórnym uzwojeniu jest napięcie 2 x12V ponieważ jest to wykonanie "socjalistyczne" nie ma się co dziwić że transformator ma taką moc , diody są z alternatora 25A - (wciskane )czyli teoretycznie powinny dać 50A ale tylko teoretycznie - realnie około 30A przełącznik służy do przełączania...
Pojedyńcze ogniwo. Po wstawieniu na podstawkę nie widać znacznego wzrostu napięcia na akumulatorze.
Przykro mi ale dla mnie to jest partyzantka, polegać na zabezpieczeniach wbudowanych w zasilacz jako głównej (i jedynej) metody ograniczania prądu i napięcia ładowania akumulatora. Ludzie którzy kupują elektroniczne prostowniki/ładowarki na przetwornicach narażają sie na podobne dylematy ale działają i żyją .W moim przypadku dodam że zasilacz ładował...
Prostota ładowarki jest analogiczna jak prostownika do akumulatorów. Ładowanie prądem pulsującym co automatycznie zmniejsza prąd ładowania wraz ze wzrostem napięcia akumulatora, zasilacz o małej mocy. baterie NICD tolerujące przeładowanie (zdecydowanie lepiej niż LI-iON) i mamy prosty zestaw z dwiema wadami - długi czas ładowania i brak wyłączania ładowania...
Najbardziej zastanawia mnie fakt, że bateria przetrwała stanie całą zimę, pod wiatą, na mrozie i silnik na niej odpalił Mnie też :) Wyciągnąłem baterię celem naładowania, prostownik podłączony, napięcie po kilku minutach skoczyło do 14V więc zostawiłem na noc. Zostawiłeś z podłączonym prostownikiem czy bez? Szybki wzrost napięcia akumulatora po zimowej...
Akumulator ładuje się małym prądem, ponieważ wzrost napięcia na akumulatorze blokuje tranzystor. Lepszym rozwiązaniem byłby stabilizator prądu, a nie napięcia. Pewnie masz zakatowany ten akumulator, jeżeli na innym miałeś 2,5A
A nie lepiej układ który wykryje wzrost napięcia na akumulatorze powyżej pewnego poziomu?
Oczywiście, że pojemność zależy od prądu rozladowania, ale nie aż tak jak to opisywałeś w poście nr 6. Im prąd rozladowania większy, tym pojemność mniejsza, i - co znamienne - im większy prąd, tym mniejsze napięcie końca rozladowania. Tak więc, rozładowując akumulator dużym prądem można "wyssać" go bardziej - do niższego napięcia, a i tak pojemność...
Może najprościej poprzez wykrywanie wzrostu napięcia na akumulatorze (start ładowania po odpaleniu silnika) Problemem może być opóźnienie zaniku sygnału po wyłączeniu silnika- podwyższone napięcie będzie się chwilę utrzymywać. V.
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
Ładowanie poprawne więc jest ok. Alternator nie jest za duży, 70A to prąd jaki alternator może dostarczyć co nie oznacza że robi to cały czas. Akumulator pobiera tego prądu tyle ile potrzebuje, wraz ze wzrostem napięcia akumulatora ten prąd maleje aż do prawie zera. O ile akumulator jest sprawny to ładowany jest on stosunkowo małym prądem. Dla przykładu...
Jednak w obecnej dobie tandetnych ogniw obawiam się, że obniżenie napięcia niewiele da. Raczej nie tandetnych ogniw, a prądożernych smartfonów. Nokia mogła sobie pozwolić na taki luksus, ale dzisiaj robi się odwrotnie, by ten telefon trzymał normalnie ze dwa dni, to aku trzeba wyżyłować. Ogniwa dzisiaj są nieporównywalnie lepsze niż te 10 lat temu....
Tak, ta ostatnia bateria jeszcze ma życie przed sobą i pojemność w sobie. Pozostałe mają dużą rezystancję wewnętrzna na wskutek utraty masy czynnej w elektrodach (tym samym pojemnośc zmalała)- czynna została tylko "siateczka" z prawdziwych płyt. Można to porównać do rezystorów: dobra bateria, to rezystor kilka omów. Zła bateria to rezystor kilkadziesiąt...
Samo urządzenie nie jest drogie a akumulatorów też nie potrzeba dużych. Chodzi o wyjście na akumulatory zużywane na bieżąco. Jak napięcie na akumulatorach spadnie wyłączy grzałki.
Powinno być dobrze choć jeżeli ma pracować długo bez dozoru to można rozbudować prostownik o dodatkowy układ zabezpieczający, wyłączający go z sieci w przypadku wzrostu napięcia na akumulatorze powyżej 14V.
Akumulator powinien ograniczać chwilowe wzrosty napięcia. Na przewodzie 4 mm2 2×2 m będzie 0,5 V spadku przy 30 A. Mam nadzieję, że te przewody mają solidne połączenia na końcach, bo tu też można stracić nieco napięcia.
Witam To, że na ładowarce jrst napisane 450mA wcale nie znaczy, że ładuje takim prądem. Spróbuj go zmierzyć. By dany akumulator się naładował przyjmuje się ok. 1,4 jego pojemności. Tzn. 1Ah jednym amperem ok. 1,4h / 500mA ok. 2,8h ect. ( łatwo przeliczyć na mniejsze prądy ). Czytelnymi sygnałami naładowania jest wzrost jego temperatury / początek spadku...
Ja nigdy nie odpinałem akumulatora od instalacji podczas ładowania. Ale zawsze najpierw podłączam akumulator do prostownika i dopiero prostownik podłączam do sieci. Odłączanie w odwrotnej kolejności. Obecnie dmuchając na elektronikę w samochodzie, ograniczyłem wzrost napięcia na akumulatorze podczas ładowania do 14.8 V.
Jeżeli ma być coś oldskulowego i prostego, bez zbędnej elektroniki, to na elce są projekty. Poszukać i coś się znajdzie. Ja dodam: https://obrazki.elektroda.pl/1670763800_... "Tyrystor przewodzi do momentu, gdy napięcie z transformatora jest wyższe od napięcia na akumulatorze. Na początku procesu ładowania, napięcie na diodzie zenera...
Ten ze schematu wystarczy. Wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze spada różnica między anodą a katodą tyrystora a tym samym współczynnik wypełnienia czyli spada prąd ładowania. Dobrze przemyślane proste układy wcale nie oznaczają, że są miej skuteczne jak bardzo złożone. Skoro to Twój pierwszy prostownik to zacznij od czegoś prostego i dopiero to...
Uszkodzony akumulator skutkuje obniżeniem napięcia ładowania, wraz ze wzrostem obrotów.
Może samopodtrzymujący się przekaźnik wyzwalana napięciem uruchamiania rozrusznika by cię zadowolił. Inne bardziej wyrafinowane konstrukcje to np układ bazujący na wzroście napięcia na akumulatorze gdy jest on ładowany.
Ogrzewanie postojowe bez problemu przenosisz pomiędzy autami. Ładowanie co za problem. Dopinasz się do linii D+ z przekaźnikiem i po rozruch auta masz ładowanie. Można też wykorzystać moduł do załączania świateł w samochodzie po wzroście napięcia.
Bo z założenia to jest prostownik bez regulacji prądu ładowania. Prąd ładowania zależy od napięcia i wydajności transformatora i maleje wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze. Ja to tak widzę, może ktoś potwierdzić moje przypuszczenia?
Nadal źle - R3 powinien być najwyżej 470R, baza tranzystora bezpośrednio do R3, a R4 między bazę, a katodę TL431. W takim układzie wzmocnienie tranzystora jest mało istotne, choć trzeba do niego dobrać R4, np. jeśli to będzie tranzystor o gwarantowanym wzmocnieniu ponad 50, to R4 musi być 1k2, albo nieco mniejszy; przy wzmocnieniu ponad 100 R4 może...
Wzrost napięcia z prostownika po podłączeniu akumulatora to jest to samo zjawisko, co wzrost napięcia po podłączeniu kondensatora - prostownik daje napięcie tętniące, kondensator (albo akumulator) powoduje zapełnienie dołków w tych tętnieniach.
Ładując akumulator sprawdzasz na początku prąd. Prąd ładowania powinien wynosić 10% wartości akumulatora tzn jeśli akumulator ma 45A/h to prad powinien wynosić 4,5A Prąd rośnie ze wzrostem napięcia. Ładowanie akumulatora z akumulatora nie ma sensu , no chyba że tylko na odpalenie.
Ale z wydajnością tego prostownika/zasilacza to coś marnie, albo pomiary skopane. 12,8 V bez obciążenia z założenia mało. Ale wiele prostowników ma takie parametry - pamiętaj że ten pomiar odnosi się do napięcia skutecznego lub średniego, a napięcie szczytowe jest odpowiednio wyższe. Prostownik w takiej konfiguracji jest o tyle dobry że trudno akumulator...
Co do pojemności akumulatora, to trudno mi się wypowiadać, bo nie mam rozeznania jakiej pojemności są stosowane w motocyklach. Zależy też od tego, jaką ma rolę spełniać, bo jeżeli ma tylko zapewnić stabilne oświetlenie w czasie jazdy i krótkich postojach (np światła na skrzyżowaniu), to wydaje mi się, że 10Ah wystarczy. Co do tego regulatora z linku...
Całkowicie naładowany akumulator ma (po odczekaniu, aż zanikną skutki gazowania) 13.2V - próg 13.0V będzie za niski. Z kolei obroty silnika mogą być za małe, żeby było ładowanie, i wtedy światła by się nie włączyły... trzeba to dobrze przemyśleć - po czym układ ma poznać, że silnik jest włączony? Uzależnienie świecenia świateł tylko od napięcia akumulatora...
Taki wzrost napięcia wskazuje na zużyty akumulator. Należałoby sprawdzić jeszcze prąd ładowania.
Jest to skrajnie prosta konstrukcja. Nie wiem co tu porządnego. Generalnie powinieneś sprawdzić oba bezpieczniki i obie diody prostownicze. Jeśli są sprawne, to znaczy, że i całe urządzenie jest sprawne. Można jeszcze ewentualnie zmierzyć napięcia na uzwojeniach wtórnych transformatora. Skąd jednak taki prąd ładowania? Zależy co tym miernikiem mierzyłeś....
Problem polega na tym, że napięcie ładowania bez obciążenia jest 10,45V bez obciążenia. Po podłączeniu do akumulatora jego wartość wzrasta do około 16V. Wygląda na to, że ten prostownik wbrew pozorom, nie ma żadnej automatyki zabezpieczającej przed nadmiernym wzrostem napięcia ładowanego akumulatora, albo jest ona niesprawna. Przy ładowaniu prostownikiem...
Regulatory w takich turbinach pozwalają na produkcję jeśli "wyczują" napięcie akumulatora. Jest to zabezpieczenie przed rozbieganiem rotora, nadmierną prędkością śmigieł. Po naładowaniu akumulatora / wzroście napięcia do max./ turbina jest wyłączana. Pracuje w zakresie napięć 21 - 28,8V W układzie w którym cały prąd jest pobierany na oświetlenie, praca...
Mam pytanie na jaką wartość ustawić, aby zmierzyć akumulator ? Na 20 po lewej stronie. Dobra dolałem wody do każdego. Poziom elektrolitu powinien być ok. 10mm nad płytami. Jutro będę miał prostownik 12A więc odłączyłem to badziewie i jutro akumulator dostanie kopa z normalnego. Zupełnie niepotrzebnie go odłączałeś, dla akumulatora jest zdrowsze dłuższe...
Zabawka prawdopodobnie wykrywa wzrost napięcia ładowania akumulatora po uruchomieniu silnika samochodu i odpowiednio do tego moduluje dźwięk przesyłany do radia samochodowego poprzez transmiter FM. Włączenie np. wentylatora silnika powoduje spadek napięcia w instalacji elektrycznej samochodu, na co urządzenie reaguje zmianą wytwarzanego dźwięku.
Piszesz że wymieniłeś mostek prostowniczy , ten który jest obecnie może mieć mniejszy spadek napięcia , co powoduje wzrost napięcia na akumulatorze i prowadzi do jego gazowania . podobną sytuacje miałem w rosyjskim prostowniku , który był zaprojektowany na że spadek napięcia na diodach wyniesie 0.7-0.9 V , a współczesny mostek ma ok 0.5 V spadku napięcia...
no właśnie wystepują w dwóch odmianach,czemu to ma służyć,przecież mogłoby być z jednym wej/wyj. Oddzielny port ładowania może służyć jako dodatkowe zabezpieczenie delikatnych odbiorników przed nadmiernym wzrostem napięcia. Jeżeli będziemy mieli ładowarkę o większym prądzie ładowania niż pobiera odbiornik, to w którymś momencie akumulator naładuje...
Mam takie pytanie dotyczące voltomierza podłączonego do tego prostownika mianowicie na początku ładowania gdy napięcie jest na poziomie około 13V a prąd powiedzmy 5A to wynik pomiaru napięcia "w prostowniku" jest taki sam jak napięcie na akumulatorze ale wraz z wzrostem napięcia , maleje prąd i niestety pomiar napięcia zaczyna się rozjeżdżać do tego...
Nie mam pomysłu na regulowanie prądu za pomocą uc Może użyć PCF8591 i sterować zwykłym tranzystorem pnp Pomiar prądu potrzebuję na początku procesu ładowania potem prąd maleje wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze Gdy osiągnie 14.4V powinienem przerwać proces ładowania dobrze mówię ?
Chyba nie jest to związane z wzrostem napięcia na akumulatorze bo przy połączeniu podanym powyżej napięcie przez styk przekaznika takze będzie wieksze to raz a dwa to juz przerobiłem podłączyłem na sztywno przewód prosto od akumulatora gdzie jest większe napięcie to układ działa poprawnie,więc raczej sterownik świateł dziennych nie robi tego,jeżeli...
To jest dla mnie niezrozumiałe. Na sprawnym akumulatorze samochodowym, o stosunkowo dużej pojemności po podłączeniu prostownika napięcie wzrasta do 18V a prąd tylko 2A? Coś tu jest nie tak. Masz możliwość podłączyć inny woltomierz? Jakiego używasz amperomierza Przy takim nagłym wzroście napięcia na akumulatorze powinien płynąć dużo większy prąd. Być...
Nie prościej użyć standardowego przekaźnika do świec żarowych z kontrolą temperatury, np. od Golfa 1,6D? Albo nawet Mercedesa 200D? :) Rzecz jasna, pytanie jaki te świece mają prąd znamionowy... Instalację można zerżnąć z dokumentacji auta, tylko uruchamianie układu uzależnić od wzrostu napięcia na akumulatorze (start ładowania alternatora). V.
Co do P1 i P2 na schemacie z #15: na P2 nastawia się napięcie, przy którym T1 może się włączyć (i spowodować włączenie T2 i T3, oraz rozładowanie C1); od P1 zależy czas potrzebny na naładowanie C1, a przez to moment włączenia tranzystorów, przy czym ten czas maleje w miarę wzrostu napięcia na akumulatorze - włączenie jest coraz wcześniejsze, co kompensuje...
Instalacja jest 24V, dlatego dodałem informacje o jednym akumulatorze. Poziom napięcia jest dla niego w tym momencie nie istotny, gdyż nie zacznie ładować akumulatora do puki nie zostanie dołączony od zasilania, czyli zresetowany. Być może jest tak zaprogramowany, że po wykryciu wzrostu napięcia na akumulatorze w porze nocnej, że bo on wie, kiedy jest...
tylko zastanawia mnie jeszcze czy jest możliwe, że występowały prostowniki bez filtrów, które powodują wzrost napięcia wychodzącego z transformatora ? Sam akumulator jest filtrem/kondensatorem i to on powoduje stopniowe w miarę ładowania się akumulatora wzrost średniego napięcia. Transformator ma tak dobrane napięcie że nie trzeba go zwiększać. bo...
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Po co prostownik ma wyłaczać ładowanie po wzroście napięcia do 28V . Wystarczy regulator który nie dopuści do wzrostu napięcia powyżej 28V. Akumulatory można ładować prądem konserwującym o wartości 0,01 pojemności . Po za tym ze wzrostem SEM akumulatora wzrasta jego rezystancja i spada prąd ładowania. Uważam ,że wystarczy ograniczenie napięcia ładowania...
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Jeden taki panel przy pełnym słońcu, prostopadle oświetlony da 9A, a więc z trzech równolegle połączonych powinno być 27A i jest wystarczające tak, jak to napisał Maverick73 , do ładowania akumulatora 220 Ah, nawet bezpośrednio, ale wskazane jest jednak niedopuszczanie do wzrostu napięcia na akumulatorze ponad 14.8 V, a to może zapewnić układ kontrolujący...
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
Witaj Maksymalne napięcie do ładowania akumulatora w technologii AGM to 14,9 V. Nawet nowy akumulator ładowany prądem 10-cio godzinnym prostownikiem automatycznym, czy klasycznym (przy pełnej kontroli napięcia) to akumulator będzie naładowany w granicy 80 do 83%. Dla przypomnienia prąd 10-cio godzinny to wartość natężenia prądu ładowania np, dla akumulatora...
Jeżeli sprawdziłeś, ze na akumulatorze było 14 V przy załączonym jeszcze prostowniku 24 V, to nic się nie stało. Rozładowany akumulator nie dopuścił do wzrostu napięcia i uszkodzenia elektroniki, działał jako bufor /opornik/ i nie dopuscił do wzrostu napięcia. Po pewnym czasie i on by nie wytrzymał. Nie wiadomo tylko jakim prądem był ładowany, przy...
Jeśli to jest prostownik z mikroprocesorem tzw. inteligentny to takie zachowanie jest jak najbardziej możliwe. Jeśli akumulator jest mocno zasiarczony to ma dużą rezystancję wewnętrzną co powoduje bardzo szybki wzrost napięcia na zaciskach akumulatora co prostownik odczytuje jako pełne naładowanie i odcina wtedy prąd ładowania. Dlatego te "inteligentne"...
Mógłby się Kolega pochwalić tą balkonową instalacją, co zasila, jak magazynuje, jak się zwraca? Pozdrawiam, Jan Jasne, Na balkonie 7xSolibro SL2 130WP (nowe) rozciągnięte na długość balkonu 10 metrowego. Cena: 1000zł /OLX Regulator ładowania eSmart 60A MPPT (Na niższe napięcia są tańsze regulatory) Cena 890zł /Allegro Inwerter Aliexpres 3000W/1500W...
Opornik czy żarówka włączone w szereg z akumulator, ograniczą wartość prądu, ale nie napięcie końcowe ładowania akumulatora. Oczywiście, że tak. To są podstawy bezpieczeństwa ładowania akumulatora. Zbyt duży prąd to wzrost temperatury a zbyt duże napięcie to gazowanie.
Od kiedy kondensator jest niepoźądany w prostowniku do ładowania akumulatorów i dlaczego ? Może uściślę co mam na myśli. Chodzi o tą konkretną realizację tzn. prostownik bez filtracji i limitowana regulacja skokowa, brak jakiejkolwiek automatyki. Tu prąd ładowania płynie impulsowo (kiedy chwilowe napięcie z uzwojenia jest większe niż aktualne napięcie...
To jest prostownik elektroniczny po podłączeniu amperomierza analogowego wskazówka skacze od zera do 10 amper przy rozładowanym akumulatorze na początku napięcie około 13v wraz ze wzrostem naładowania volty podnoszą się do 16v w końcowej fazie a ampery maleja
Witam Wreszcie znalazłem czas na dokończenie walki z opisywanym urządzeniem. Niby działa poprawnie to znaczy spawa super, akumulatory ładuje i rozładowuje, jest regulacja prądu i w czasie ładowania w miarę wzrostu napięcia akumulatora prąd ładowania maleje. Niestety jest jeszcze mały problem, mianowicie po kilkunastu minutach pracy amperomierz zaczyna...
Witam Zgadzam się z "harnasx", ten akumulator jest odpowiedni do tego samochodu Jeśli sprawdzisz czy instalacja nie pobiera prądu w czasie postoju i jeśli poboru nie będzie, to sprawdź aerometrem gęstość elektrolitu w tym akumulatorze Sprawdź 1 raz jak jest nienaładowany i drugi raz po naładowaniu. Akumulator naładuj prądem ok. 5 A w czasie 10 godzin....
Witam. Ja ten prostownik mam zrobiony i działa bez zarzutu. U mnie uzwojenie wtórne na transformatorze jest 25V. Nigdy nie ładowałem akumulatora prądem większym jak 2 - 3 A. Należy mieć na uwadze to, że amperomierz pokazuje prąd uśredniony. W rzeczywistości prąd płynie o wiele większy. A teraz co do twojego przypadku: Podniosłeś napięcie na wtórnym...
Domyślam się (nie piszesz), że urywanie dźwięku następuje przy rozmowie w trybie głośnomówiącym. Wtedy regulacja programowa w serwisie. Co do akumulatorów to test na innej słuchawce nie jest miarodajny. Podczas ładowania procesor zapala kolejne segmenty w symbolu akumulatora. Po kilku godzinach na wyświetlaczu mamy 3 ciemne ogniwka. Nie sprawdzałem...
Prostowniki to temat – rzeka. I to nie Wisła tylko co najmniej Amazonka. I równie dużo jest w narodzie opinii na ten temat. Jeżeli chodzi o akumulatory kwasowe to niewątpliwy jest fakt, że mniejszy prąd ładowania wpływa korzystnie na akumulator. Tutaj mamy konieczność pierwszego kompromisu: czy konieczne nam jest awaryjne odpalenie samochodu –...
Fotoogniwo 20W - należy się spodziewać teoretycznej wydajności ok. 1,5A, w praktyce sporo mniej. Dioda Zenera powinna przejąć ten prąd z fotoogniwa aby nie dopuścić do wzrostu napięcia akumulatora ponad 13,6V (akumulator kwasowy w trybie buforowym), dla żelowego odpowiednio mniej. To można zrobić na komparatorze (czy WO) mikromocowym (aby zminimalizować...
Dziękuję serdecznie. Oznacza to, że napięcie na akumulatorze spadło i syrena włącza się co chwilę, coś w rodzaju zapętlenia się, aż do wzrostu temperatury oraz napięcia na akumulatorze?
może to wina akumulatora?
(at)jarekgol tam nie ma żadnego ograniczenia prądu ładowania. Max napięcie- 14,7 minus ok. 1V spadku na tyrystorze=13,7*1,41=19,3V (w sieci 230-240V zamiast obliczeniowego 220V w czasach produkcji) Układ z tranzystorem powinien zmniejszać kąt wyzwolenia tyrystora w miarę wzrostu napięcia na akumulatorze- bardzo nieliniowy w czasie przebieg, ale to nieistotne....
wzrost napiąć transformator wzrost napięcia akumulator zabezpieczenie wzrost napiąć
regulacja obrót szlifierka honda civic termostat pralka mastercook moduł schemat
odkurzacz xiaomi odkurzacz xiaomi
Router utknął na pozyskiwaniu kanału downstream - co robić? Philips D260 nie identyfikuje dzwoniącego - możliwe przyczyny