Cześć, strzelam, że wychodząc z gry rzeczona ostro przyciska procesor (a po co - to już inna bajka), co powoduje wzrost temperatury i automatyczne zwiększenie chłodzenia. Spróbuj poczekać 3-5 min. Jeśli czekanie nic nie da - otwórz menedżera procesów w trakcie grania (ctrl+alt+del, albo ctrl+shift+esc), znajdź proces gry (powinien się "mniej więcej...
Zawór SCV, padające wtryskiwacze lub pompa ciśnienia paliwa. Na już nowy filtr paliwa i czyszczenie układu wtryskowego (takie coś co omija układ paliwa np. Tec2000 czy Fotre).
Zakamieniony wymiennik wtórny.
Opornik dmuchawy do wymiany
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
kody tyczą się pojazdu z lat 94-98, wymień pedał gazu pozdrowienia
W moim Hitachi wiatrak napędzany motorem hydraulicznym a sterowanie poprzez termostat olejowy.
Źle wyregulowany gaźnik, lewe powietrze, czyli za uboga mieszanka.
Czujnik temperatury jest do wymiany na co wskazuje błąd albo ktoś źle zamontował przepustnice i dostaje lewe powietrze. Najlepiej zacząć od sprawdzenia vagiem co pokazuje czujnik temperatury. Następnie sprawdził bym czy coś nie syczy pod maską i nie zaciąga lewego powietrza. Problem był już przed wymianą? Nowa przepustnica została adaptowana?
Witaj, Maksymalna dopuszczalna temperatura, powyżej której procesor zacznie throttling (zwalnianie zegara w celu wystudzenia) to według Intel Ark 100 stopni Celsjusza. Czyli teoretycznie jeszcze jest na styk. Ogólnie DV6 nie słyną z fantastycznego chłodzenia. Jeśli czujesz się na siłach to warto go rozmontować, przeczyścić wylot powietrza od środka,...
Escortem zrobiłem 170 kkm i ten objaw, który opisujesz to jest normalne i prawidłowe zachowanie silnika. Tak komputer nim steruje. Jeżeli nie masz zerowej prędkości to silnik jest trzymany na podwyższonych obrotach, aby ułatwić zmianę biegów. Jeżdżenie na luzie to głupota. Jeżeli wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz paliwo to jesteś w wielkim...
Wymień sprzęgło
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Może też być powietrze w układzie paliwa i obroty bedą sie podnosić
lewe powietrze , uszkodzona przepustnica
42-obwód pierwotny układu zapłonu rozdzielaczowego lub jego połączenia wysokie napięcie.
zacznij od podstaw(świece,przewody są dwa drugie dwa z cewek,f pow.bo immo,rozrusznik,jak kolega pisze nie wchodzi w gre,a tak nawiasem dokładniej bo kolega pisze o doładowaniu a nie wiemy czy to 1.8t czy bez turbo(możliwa pomyłka w opisie?
Wyjdzie z pewnością błąd elektrozaworu N109 - usterka mechaniczna czyli jego zabrudzenie , wykrecić, przepłukać, osuszyć, sprawdzić stan uszczelki-oringu i wkręcić na swoje miejsce.
btw z tyłu gaznika wychodi mi weżyk od podciśnienia i idzie do filtra powietrza czy tak ma to być? Zdecydowanie, tak ma być. Masz gaźniczka to wymianę podciśnień sobie chwilowo daruj, bo ci nie gaśnie. Dostaje lewego powietrza. Proponuje zacząć poszukiwania od podstawy gaźnika po opisie objawów na 80% ona. (weź dezodorant tani najlepiej odpal auto...
Witam Dziś ruszając motorem cbr600rr pc40 na 2 lub 3 biegu, już teraz sam nie wiem, moto nagle samo zwiększyło obroty i trzymało przez chwilę. Było to trochę niebezpiecznie, bo przede mną facet autem na mój pas się wbijał. Jest to w ogóle możliwe? Manetka normalnie chodzi.
Witam. Pomiędzy serwem a dolotem jest jeszcze (przynajmniej powinien być) zaworek zwrotny - zobacz czy on trzyma. Pozdrawiam.
czy uszkodzone świece spowodowały by wzrost obrotów jałowych np. do prawie 2000? Na pewno nie. Wiem że najlepiej jechać na diagnostykę komputerową. ... co pozwoli uniknąć niepotrzebnych kosztów. Miałem kilka renówek (konkretnie 4) i też próbowałem kombinować bez diagnostyki. Jak przy trzeciej renówce z problemami pojechałem na diagnostykę CLIP-em -...
Również wszystkiego dobrego :) V.
Wyłącz ogrzewanie i nadmuch na szybę
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Jakie błedy sa w ECu?
Może lekko padnięty akumulator i pod obciążeniem klimatyzacji obroty podnosi.
odłącz czujnik prędkości pojazdu-jeśli obroty nie będą się zawieszały w czasie jazdy-polecimy z tym dalej......cdn
Druga śrubka oznaczona H służy do ustawiania maksymalnych obrotów silnika i jej wkręcanie powoduje wzrost obrotów maksymalnych. Trzeba uważać aby nie przekroczyć górnej granicy obrotów dla silnika i nie zatrzeć go. Do regulacji jest niezbędny obrotomierz, ale w praktyce śrubka nie powinna był wykręcona mniej niż 3/4 obrotu jest to w miarę bezpieczne...
co bylo powodem skaczacych obrotow?
Witam. Post stary ale mam pytanie, co było przyczyną takiego zachowania bo mam tak samo, micra wchodzi na 1500 ,2000 obr jak się jej uwidzi. Egr mam wyczyszczony. Podejrzewam regulator na Pompie, a nawet samą pompę.
Zobaczymy ile pożyją te co teraz mam (NGK, tylko że trójelektrodowe). Dobre opinie też czytałem o Bosch Platinum, dobrze podobno się sprawują. Samochód obecnie jest w naprawie, sprawdzają go pod kątem w/w błędów Update: Co się okazało? Zablokowany sterownik silnika. Najprawdopodobniej to było przyczyną wszystkiego, obecnie trwa walka z jego odblokowaniem....
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Praktycznie wszystko co było wymienione było sprawdzone. Wynikło kilka drobiazgów przy okazji. Aktualnie auto chodzi jak nowe, ale nikt nie trafił. Finalnie problemem były opony. Z tyłu oponka pękła jakiś czas temu i była wymieniona na to co było dostępne lokalnie. Założona nowa para była niższa od tych z przodu (wymienione...
Witam czy to normalne gdy podłączam zasilanie do laptopa to po kilku minutach zaczyna głośniej chodzić/ wentylatory kręcą się z większą prędkością, przy tym samym obciążeniu co wcześniej bez zasilania. Czy to normalne ? jakies ustawienia mam włączone ? Laptop HP Pavilion Gaming 17 nr seryjny - CND9357009
Jeśli wentylator jest na napięcie 12V to Uwe>=15V a przy termistorze NTC zastosowanym zamiast R2 to napięcie wyjściowe początkowe musisz ustawić potencjometrem R1 poniżej 12V na minimalnej granicy obrotów, ponieważ R2=470 NTC przy wzroście temp.będzie obniżał rezystancję co spowoduje wzrost napięcia wyjściowego i wzrost obrotów wentylatora.
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Jakie auto, jaka skrzynia biegów?
Nieszczelny wtryskiwacz, za wysokie ciśnienie mocznika. Zloguj jeszcze ciśnienie doładowania - zmierzone i rzeczywiste względem obrotów ale w pełnych zakresach obrotów, pierwszy pomiar przyspieszanie na dość wysokim biegu (najlepiej 4+) od 1500 do 4500 i przy stałych +- obrotach miedzy 2500 a 3500 obrotów.
Czarny- przekażnik urządzenia sterującego. Pozdrawiam.
Co do sprzęgła to jak się kończy to ciężko się zmienia biegi, a na wysokich biegach dodanie gazu powoduje wzrost obrotów a nie predkosci-tak w skrócie. Co do oleju to komputer nie jest tak inteligentny i nie posiada czujników gestosci- oblicza przebieg i jest on chyba ustawiony na 18 tys, ale wystarczy poszukać w gogle i na pewno się dowiesz
Jak włączysz test to sztanga powinna się ruszać w pełnym zakresie, a Duty cycle (otatnia wartość) powinno się zmieniać między 0 a 99.6% Wzrost obrotów do bodaj 1400 jest normalny. Asa ciśnienie powinno się zmieniać między ok. 960 a ok. 1200mbar. W sumie chodź o to żeby było widać zmianę bo te wartości zależą od silnika a nie pamiętam ile ma być dla...
Zobacz czy masz w zaworku na pompie tłoczek,ten sam objaw i usterka z ostatnich dni.Auto było gaszone nastawnikiem dlatego ubiegam tych co chcieliby cos powiedzieć co z pewnego poziomu niemożliwe a jednak.
Okolice dźwigni od biegów, ew przy skrzyni. Nie mam pojęcia jak to jest w Ducato. Miałem podobny problem przy innym samochodzie. Możesz na krótką metę obejść problem jak znajdziesz czujnik, zmostkować go i niech tempomat cały czas widzi zapięty bieg. Jedyna wada to wzrost obrotów (tempomat będzie gazował silnik) jak go przypadkiem włączysz na luzie.
Sprawdź kolego czujnik położenia przepustnicy, co pokazuje.
A zacząłeś od najprostszego? Czyli od zbadania stanu układu sterowania przepustnicą? Czyli prosto mówiąc, czy skontrolowałeś stan pedału, linki, mocowań...?
2.0 diesel?
Plakiem psikaj delikatnie, jak obroty wzrosną, to sprawa jasna ;)
Kolega raczej ma marne pojęcie, taka masa czujników nie siada nagle, jest problem z zasilaniami czujników albo z wiązką, miernik sprawdzanie Koledze zalecam, auto wkręca się do 3000 obrotów bo wchodzi w tryb awaryjny. Przypuszczalnie wzrost temperatury powoduje utratę ciągłości zasilania stąd też na zimnym jest wszystko OK. Ale jak Kolega sobie życzy...
Witam serdecznie. Pracuje jako serwisant komputerowy, ale z tego typu ,, problemem,, nie potrafię sobie poradzić :) Cudzysłów został nie nadaremno wstawiony, bo ciężko jest też nazwać to problemem, ale mimo wszystko denerwuje mnie te zachowanie laptopa. Już tłumaczę o co chodzi. Najpierw może specyfikacja laptopa ( a nuż się przyda :) ) : Lenovo Legion...
mapsensor masz kolego do wymiany lub spadlo ci z niego podcisnienie.mapsensor to dokladnie czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym
Dziwnie wygląda sprawa z prędkością obrotową wentylatora. Od 29 do 39 *C obroty wynoszą 0%, natomiast gdy temperatura osiągnie 42-44*C, to wentylator wchodzi na 61-62% obrotów, potem można zauważyć że znów jest 0% przez jakiś czas przy temp. 42-44*C (podejrzewam, że minimalizowałeś wtedy grę albo coś, bo obciążenie GPU wynosi 3%), następnie znów jest...
Tam obroty są regulowane wyłącznie przez uchylenie przepustnicy i nie szukaj winy w żadnych zaworkach czujnikach temperatury itp. Dobrze się przyjrzyj gaźnikowi to może dojdziesz co jak ma działać. Tam jak masz tarczę stopniową to na niej wogle ma się nie opierać przy rozgrzanym silniku.
Przy 20°C 2,4 - 2,6 kΩ, jest to czujnik ntc więc wzrost temperatury powoduje spadek rezystancji
I jak kolego, rozwiązałeś problem, bo u mnie jest to samo i taki sam silnik. Daj znać proszę.
Gaźnik Ecotronic 2EE
Coś jakby olej w dolocie. Sprawdzałeś ?
Dolot powietrza nie jest szczelny,albo sprawdź jeszcze raz, albo zajedź do warsztatu.
Mam problem z audi a4 b7 automat multitronik podczas przyspieszania rosną obroty nieproporcjonalnie do predkości i wówczas niedziała tempomat Gdy zatrzymam się i wyłączne zapłon to problem znika Proszę o pomoc
Od kilku dni mam problem z moją Hondą głównie na zimnym silniku. Przy zmianie biegów w momencie kiedy wciskam sprzęgło obroty gwałtownie rosną do około 3000. Zaraz po zmianie biegów samochód sam przyspiesza bez wciśnięcia gazu. Gdy silnik jest rozgrzany obroty już tak nie skaczą znacznie ale przy każdym naciśnięciu sprzęgła słychać rzężenie. Proszę...
więc można sie czepić czuj.temp może charakterystyka rozjechana.
Pomiar obrotów w pralkach tego typu tak zwana waga robiona jest w ten sposób że mierzony jest pobór prądu silnika jeżeli waha się napięcie zasilania to zakłócany jest też pomiar prądu dlatego też jeżeli prąd zaczyna spadać z powodu mniejszego obciążenia bo pranie jest u góry to rośnie też napięcie na silniku co powoduje gwałtowny wzrost obrotów i szarpnięcie...
Czytałem że może to olej w turbinie czy jakoś tak ale wszyscy co opisywali podobny przypadek już z miejsca nie ruszyli Bo nie wszystkie diesle mają przepustnicę która go uratuje w takim przypadku.
Ok dzięki mam nadzieje ze i u mnie pomoże pzdr M.
Przecież jest obraz na 2 monitorach. Przez chwilę ale jest. Inny sterownik GPU sprawdź. Wyłącz w BIOS FastBoot. Zobacz co masz BIOS o IGD Multi-Monitor. Jak jest - wyłącz.
Tylko, że jak wciskasz sprzęgło to zdejmujesz z silnika obciążenie i ma on prawo wejść na wyższe obroty przy takim samym położeniu przepustnicy.
Coś źle w pompie poskładane.
brak jakiegos podcisnienia..sa dwa przy kol. ssacym
Wykręciłem czujnik, odpaliłem auto i pomału śrubokretem zmieniałem położenie potencjometru. Wraz z "otwarciem przepustnicy" silnik zwiekszał obroty (prawdziwa przepustnica była zamknięta) czyli wychodzi że czujnik jest dobry bo silnik reaguje na zmianę jego położenia. Sprawdze jak radzisz czujnik temperatury. Pozdrawiam
wymieniłem elektrozawory Jakie ? Masz pewnie pompę Lucasa. Typowa usterka, rozpada się gumowy tłoczek w elektrozaworze stopu.
Czas trochę spustoszył moją wiedzę w zakresie maszyn ale uważam, że słusznie obawiasz się zmniejszenia sprawności układu. Borykając się z takim problemem obawiałbym się stanu nasycenia obwodów magnetycznych wirnika. Skoro liczono go na 24V to znaczy, że przyjęto jakąś wartość indukcji w rdzeniu pozostawiając lekki zapas. Zresztą podobnie jest w transformatorze....
przepływomierz wyczyściłem ale nic nie pomogło co to może być jeszcze??? Proszę o pomoc
Pewnie mechanika pompy do zrobienia a nie sam sterownik.
Witam A co na to komputer diagnostyczny w ASO. Pozdrawiam
Witam.NIe piszesz jak bardzo rosną te obroty.Ja zacząłbym od sprawdzenia czujnika temperatury od ECU. Pozdrawiam.Andrzej.
Witam. Jestem posiadaczem audi b4 92r. Silnik benzyna +lpg 2.0 jednopunkt. Od pewnego czasu niezaleznie czy na benzynie czy tez gazie obroty same wzrastaja z ok 1000 lub 900 do max 1500, badz nie spadaja do konca tylko zatrzymuja sie na podobnej wysokosci. Dzieje sie tak na cieplym i zimnym silniku. Wystarczy delikatnie stuknac stopa w pedal gazu i...
Prawdopodobnie jest tam gaźnik Walbro WT 255. Odkręć cztery wkręty mocujące gumową pompkę paliwa ( nr 11 ). Pod nią będzie membrana z metalowym kółkiem, sprawdź czy kółko jest dobrze zamocowane i czy membrana nie jest przetarta. Z drugiej strony jest przykręcony, dużym wkrętem, dekielek ( nr 3 ) Pod nim jest membrana pompująca, sprawdź czy nie jest...
Triakiem zmieniasz wartośc napięcia zasilającego. Silnik do pracy potrzebuje napięcia a prąd pobierze z sieci jaki będzie chciał w zalezności od obciążenia. Regulator sam z siebie nie sprawi że automatycznie silnik się spali. Wzrost prądu spowoduje obciążenie na silniku. pzd.
Nie jestem specjalistą, ale nigdy nie spotkałem się z czymś takim w innych samochodach.
Zastosować dyskryminator progowy lub okienkowy. Zrobić napięcie odniesienia. Wzrost temperatury będzie powodował, że napięcie będzie rosło. Po przekroczeniu pewnego ustalonego napięcia, dyskryminator poda napięcie.
sprawdzę czujnik i dam znać ponieważ raczej nie będzie to koło zamachowe ze względu na to że rozrusznik by też nie łapał. Dziś rozbiorę od nowa wszystko czego się dotykłaem i dam znać co było nie tak.
Przez zapchany DPF olej dostał się do układu dolotowego. Jeśli silnik się rozbiegł to masz opcję tylko wymiany na nowy lub remont generalny silnika. Ani szybko ani tanio nie będzie.
zdzichra na 100% nie ma to związku z przycinającą się linką gazu, gdyż po odpięciu wtyczki do krokowca, obroty spadają momentalnie, gdy tylko zdejmę nogę z gazu. irekxDS- ale fotki czego? Sprawdziłem też, ręcznie poruszczając przepustnicą, że po jej puszczeniu wraca ona szybko do pozycji zerowej, wtedy momentalnie do akcji wkracza krokowiec, który uchyla...
I wgl czy dobre jest moje myślenie, że silnik będzie dobry (bo prądnica daje częstotliwość 50Hz)? To znaczy, że regulator obrotów jest sprawny. Co do reszty, to nie przychodzi mi nic nowego do głowy. Zastanawia mnie ten wzrost napięcia po podłączeniu jakiegoś obciążenia. U mnie napięcie bez obciążenia wahało się 10-30 V, ale nie przyszło mi do głowy...
Tak się dzieje zazwyczaj przy uruchamianiu silnika rano 3-4 tys. obrotów. Wyłączam natychmiast silnik kluczykiem bo chyba by wyleciał w powietrze. Po kilku takich próbach wreszcie się ustabilizuje i obroty potem już cały dzień są po uruchomieniu normalne ok. 700. Proszę o podpowiedź co tu może być przyczyną problemu. Z góry serdecznie dziękuję za podpowiedzi....
Wzrost obrotów procesora ?
Temperatury oleju nie sprawdzałem. Ale jest jeszcze tak, ze jak jest zimny to się świecą kontrolki od ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego. Czy wzrastanie obrotów samoczynne może powodować czujnik temperatury ?
Witam, czy spotkaliście sie z objawem w nissanie primera P11 1.8 benz że przy zmienia biegów podwyższa sam obr o 300 obr/min. ? A mianowicie obr normalnie ok wystarczy ze auto sie kula 10 km /h wciskamy sprzęgło i obr dalej ok dopiero po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu podwyższa obr o te 300 niezależnie od prędkosci i od biegu sprzegło ok. W skrzyni...
Diagnostyka.Sprawdź MAP sensor
A tylne szczęki dobrze wyregulowane?
Czy gaźnik jest na 100% oryginalny? Wszystkie elementy? Pisałem też o simmeringu. Zapomniałeś?
Witam Autko chodziło bez zastrzeżeń zapalało na "strzał".Od około tygodnia bez przyczyny zwiększyły się obroty coś jakby auto chodziło na ssaniu no i nie zapala już tak dobrzeżeby zapaliło trzeba przytrzymać dodatkowo lekko gaz. Mechanik zmniejszył obroty wkrętem do regulacji powietrza iauto zapala już bardzo ciężko.Jak wrócić do poprzednich ustawień...
Mam prośbę odepnij ten czujnik i zobacz co się bedzie działo. please, ok.
dziękuje za pomoc :)
tak patrzę co nie którzy piszą o bezzasadności montowania intercoolera bo on nie daje mocy, i momentami chce mi sie śmiać, a momentami płakać, że ludzie którzy nie mają wiedzy, wypowiadają opinie w takim kontekście jakby mieli wiedzę conajmniej na pozioie inżynierskim. i nie chodzi tu o to żebym kogoś wyśmiewał, intercooler sam w sobie nie daje mocy...
hmm dzwon 601 634 441. Niedaleko mamy do siebie to cos poradzimy:)
Witam. Mam taki problem z silnikiem hondy d15b2 + lpg. Wyglada to tak: odpalam auto, wszysko chodzi ok. Obroty rowne, poprostu wszystko dziala, no to jedziemy i po przejechaniu kilku km, jak gdzies stane na swiatlach to obroty wzrastaja do 2500 i strasznie kopci. jak wtedy ruszam ze swiatel to za autem fioletowo. i tak kopci przez minute-2 i wraca do...
1. Sprawdź stan filtra kabinowego. 2. Sprawdź wentylator chłodnicy - czy pracuje na wszystkich biegach. 3. Sprawdź stan akumulatora i jego klem - czy akumulator trzyma parametry i czy klemy nie są zanieczyszczone - jeżeli są ślady korozji to przeleć papierem ściernym do błysku i przesmaruj wazeliną (kupisz w aptece).
mam prośbę. Co to się dzieje jeśli przy zgaszaniu silnika samochód wchodzi na obroty i po kilku zakręceniach gaśnie? dzieje sie tak gdy samochód jest zimny jak i rozgrzany. Mechanik powiedział że może to być czujnik położenia wału...Czy to możliwe?
kolego bardzo proste jak wciskasz hamulec nożny serwo ma wspomaganie zasilane silnikiem i podnosi sam obroty lecz mogę się mylić :D
obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg). na nieobciążonym obroty się praktycznie nie zmienią. Nawet niesymetryczne rozłożenie wirującego pola elektromagnetycznego nie zmieni obrotów nieobciążonego silnika - częstotliwość (np 50 Hz) zasilania będzie taka sama, ilość biegunów nie ulegną zmianie - to obroty będą takie same. Dopiero poślizg...
wzrost spadek obrotów nagły wzrost obrotów wzrost prądu spadek obrotów
thunderbird eksport kupię pilot amplitunera termostat weller
philips 40puh6400 philips 40puh6400
Kalibracja wyważarki CEMB C68: krok po kroku Bezpłatny kalkulator kodów NCK dla Samsung Galaxy S5 - czy to możliwe?