To stosowany już pomysł pomiaru prędkości obrotowej wału silnika podczas obrotu nie jest dobry? Jest zapłon to jest wzrost prędkości. Jest wypadanie zapłonu to prędkość obrotowa wału spada.
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Jeśli zapłon się opóźnia ze wzrostem obrotów to jest problem. Natomiast jeśli zapłon przyspiesza to jeszcze sprawdź w jakim stopniu. Zapłon powinien przyspieszać o kilkanaście stopni wraz ze wzrostem obrotów, wtedy silnik pracuje wydajniej. I mylisz się, że w silniku dwusuwowym zapłon nie powinien być przyspieszany, jak najbardziej powinien i jest....
Witam Posiadam silnik volkswagena 1.9d bez turbiny. Mam problem gdy na postoju powoli dodaje się gazu to przy ok. 2500rpm silnik w skakuje na obroty ok. 1000rpm więcej nie mam obrotomierza. Wraz ze wzrostem obrotów tak jakby co chwila wypada zapłon na cylindrze. Pompa nie jest zapowietrzona.
Jeżeli strzela w wydech to oznacza późny zapłon.Ten czarodziejski aparat ma ten zapłon przyspieszać wraz z wzrostem obrotów.Jeżeli są sprężyny o weź go porządnie wyczyść ustaw odpowiednią przerwę na przerywaczu oraz wymień dla pewności kondensator i powinno śmigać.
tam z tego co się orientuję to zapłon przestawia się wraz z wzrostem obrotów , zabardzo nawet nie wiem jak się go tam ustawia bo wcześniej nie mialem styczności z tego typu zapłonem
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Złe założenia przyjąłeś, odwrotne niż wymagane. Wraz ze wzrostem obrotów i ilości zasysanej przez silnik mieszanki, a także zmiany jej składu (wzrost zawartości paliwa w stosunku do powietrza) kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być wyprzedzany, tzn. zapłon powinien nastepować wcześniej . Opóxnienie zapłonu faktycznie pomaga przy rozruchu, nie ma ryzyka...
Witam mam problem ze swoją WSK a mianowicie wolne obroty ma tylko na ssania (popuszczona linka ssania) gdy ssanie jest wyłączone obroty silnika mocno wzrastają. Zapłon mam książkowe ustawiony. Może Ktoś Wie co jej może dolegać.
Zapomniałem dodać Mianowicie czytałem sporo postów na elektrodzie dotyczących zakłóceń, ale zbytnio nie załapałem o co biega. mam Fiata Cinquecento w którym w chwili obecnej jest radyjko, ale myśle że czasmi znajdzie sie również w Lanosie i Vito Co zrobić aby nie było słychać pracy silnika w radiu, wydaje mi sie że to zapłon - bo pyka w głosniku równomiernie...
witam wygląda na zawory jak regulowane to ustaw luzy jak chydraulika ale chyba tak to słychać ktorys popychacz,sprawdz najpierw zapłon jak bedzie za wczesny też będzie podobnie
Witam. Mam problem z moim Alanem 199-A podpiętego pod instalację z radia samochodowego plus filtr, który kupiłem na allegro (próbowałem już bezpośrednio z akumulatora i zapalniczki, ale nie pomogło), antena na magnesie Lamm 1500mm. Autko to Fiat Ducato 2.2 MultiJet z grudnia 2011. Gdy autko ma wyłączony silnik i zapłon, nie słychać zakłóceń. Po przekręceniu...
Witam. Od zawsze znajdowałem wszystkie potrzebne mi informacje na forum. Nadszedł jednak czas rejestracji i przedstawienia mojego problemu, z którym nie mogę sobie poradzić. Moja mama posiada auto, które śni mi się nocami. Po prostu koszmar. Jeśli raz w tygodniu coś w nim nie padnie, to sukces. Aktualnie nie mogę poradzić sobie z unieruchomieniem silnika...
No to przyspieszalem mu zaplon kilka razy - az do 6,5 - 7mm przed 'ZZ' tloka i dopiero wtedy zaczal jezdzic 48 - 50 km/h i ani razu nie 'odkopnal pedalami' przy zapalaniu, ani nawet nie 'kichnal w gaznik' - czyli '7mm przed ZZ' jest w nim dobrze ustawione do benzyny '95 Okt'. - idealnie teraz chodzi i ma idealne wolne obroty. Chyba coś nie tak masz...
Witam. Postanowiłem odrestaurować kompletnie moją Jawę 50 typ 23 - prace idą dobrze ale stanąłem na zapłonie, mianowicie chciałem zastąpić standardowy przerywacz na platynkach, zapłonem CDI z impulsatorem. Zacząłem już nawet przygotowanie bazy do modyfikacji, przewinąłem cewkę zapłonową, dostosowałem stojan cewek do montażu impulsatora itp. Jednak na...
Witam! Ja zaadoptowałem moduł VW 191 905 351B. Normalnie sterowany jest hallotronem, iskra pojawia się przy zwieraniu styków a nie jak wszedzie przy ich rozwieraniu ale przerobiłem go do współpracy z przerywaczem. Wczoraj zamontowałem całość w motocyklu i przejechałem 20km, silnik pracuje poprawnie i dzięki mapie zapłonu ( przyspieszanie zapłou wraz...
Witam. Właśnie przerabiam ten temat z innym silnikiem. Co do transformatorka sieciowego wykorzystywanego jako sposób na zminaę napięcia cewki zapłonowej... Najpierw aby dawać dobre rady proponuję temat samemu "przerobić". Przy rozruchu częstotliwość prądu z magneta to zakres 3 Hz do 20 Hz (zależy od ilości cewek na obwodzie). Zatem rzadko który transformator...
Zapłon należy przyspieszać wraz ze wzrostem obrotów, nie opóźniać! W jakim silniku??? Kolejny samochodowiec... Popatrz sobie jak wygląda mapa zapłonu od dwusuwa Dokładnie! pavvell Rutyna cię zjadła. :cry: michal880913 szukasz po wsi. Zrób prosty elektroniczny zapłon ze stałym punktem i będzie dobrze. Realizacja idealnego układu zapłonowego wymaga:...
do owik nie wiem w jakim celu wyciągasz mój stary post z problemem sygnalizacji stanu wody (problem był w elektronice samej deski rozdzielczej) jeśli chodzi o katalizator to nie wycinać tylko sprawdzić stan ........ do rbiesiada jeśli chodzi zmiany (przyspieszanie) zapłonu to w każdym bezyniaku masz zapłon przyspieszany wraz ze wzrostem obrotów silnika....
Tak jak pisze elektrit objawy układu zapłonowego objawiają się przy dużych obciążeniach silnika (niskie obroty gaz na maxa) mieszanka bodata słabo palna iskra skacze w miejscu gdzie jej najwygodniej (przewody, rozdzielacz czy cewka) po wzroście obrotów wszystko wraca do normy mieszanka stabilizuje i zapłon cofa i przeskok iskry jest na świecy. Dlatego...
przy zgaszonym silniku wszystko gra idealnie, ale gdy tylko przekręcić zapłon ,nawet nie odpalając silnika dźwięk ze wzmacniacza zaczyna szumieć ,przy chodzącym silniku nasila się i słychać w głośnikach narastanie szumienia w miarę wzrostu obrotów, głośniki wpięte do radyjka dalej grają czysto, wzmacniacz jest połączony bezpośrednio do bakterii {akumulatora},...
Nie robisz tego jako maszynę do samozniszczenia...? Zasadniczo miałem na myśli wzrost obrotów powiedzmy o 1 - 2 tysiące i przeniesienie maksymalnej mocy silnika w wyższy zakres obrotów użytkowych by uzyskać wzrost maksymalnej mocy silnika. Oczywiście gardziel gaźnika ma być 32mm dostrojony odpowiednią dyszą główną oraz okno ssące równe powierzchni...
Jeszcze w kwestii układu zapłonowego. Robię kolejne kilometry i skuterowy zapłon jak działał tak działa. Zapala i pracuje poprawnie. Także wydaje mi się że udało się znaleźć całkiem poprawna i niedrogą alternatywę dla awaryjnego modułu od kompletu. Jednakże teraz mam problem (wydaje mi się z gaźnikiem bo silnik nie gaśnie ale pracuje niepoprawnie)....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
To znowu ja. Nie daje za wygraną jakiejś chińskiej technologi i postanowiłem głębiej przyjrzeć się całemu zapłonowi i dokonać analiz. Podpiąłem voltomierz do zapłonu by zbadać jego charakterystyke (wiem, że oscyloskop byłby o wiele lepszy niestety nie posiadam :( ). Otrzymałem kilka ciekawych wyników; - Z włączonym ogranicznikiem napięcie zapłonu było...
Witam Szanownych Forumowiczów Problem dotyczy mercedesa ML 400CDI model W163 z roku 2001 (i wielu innych CDI). Silnik po odpaleniu na zimno po kilku sekundach gaśnie , zapala się jednocześnie kontrolka EPC (lampka kontrolna elektronicznego układu wtryskowego). Trzeba wyłączyć zapłon i odczekać kilka sekund , żeby go ponownie odpalić , przy natychmiastowej...
Całkowicie naładowany akumulator ma (po odczekaniu, aż zanikną skutki gazowania) 13.2V - próg 13.0V będzie za niski. Z kolei obroty silnika mogą być za małe, żeby było ładowanie, i wtedy światła by się nie włączyły... trzeba to dobrze przemyśleć - po czym układ ma poznać, że silnik jest włączony? Uzależnienie świecenia świateł tylko od napięcia akumulatora...
Witam, Posiadam BMW E36 325TDS 1996r. i mam następujący problem: Kiedy silnik jest odpalony na postoju i dodaje się gazu jest ok, jednak w czasie jazdy kiedy chcę zredukować bieg przy niecałych 2000 obr, obroty nagle rosną do wartości maksymalnej (maksimum wychylenia wskazówki), dzieje się to zaraz po wciśnięciu sprzęgła. Nie da się tego zredukować,...
Witam Zbudowalem zapłon elektroniczny tyrystorowy z gromadzeniem energii w pojemności układ sterowany jest oryginalnie przerywaczem ale już mam zaplanowane zmianę na bezstykowy jako czujnik wykorzystam transoptor tj diodę IRED i odbiornik pomiedzy którymi będzie przesłona ,która z kolei będzie zamocowana na wale .Czujnik chcę podłączyć do komparatora...
Witam, mianowicie posiadam passata B3 91r. 2.0B-LPG 8v kod silnika 2E, auto od jakiegoś czasu zaczyna sprawiać wiele kłopotów tj. zimny szarpie nie chce wejść powyżej 1000obr/min lub powyżej 4000obr/min na rozgrzanym objawy dotyczą jazdy na benzynie na gazie auto zimne chodzi ok poza tym, że od czasu do czasu zawiesza sie na obrotach lub "sam dodaje...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
A skąd , po prostu niskie obroty nie zrobią odpowiedniego ciśnienia w cylindrach. Tu się zgadzam, ale to jest też powodem, że wzrost temperatury podczas takiego sprężania jest niewystarczający do odparowania benzyny, co ułatwia zapłon mieszanki. Dowodem na to było bezproblemowe odpalanie silnika stojącego przez trzy dni na mrozie poniżej -25*C zasilonego...
Hmmm ciekawe, sprawdziłem jeszcze raz - odcina kawałeczek za 7 tys. trochę zaokragliłem, faktycznie. :) Cały okres od kiedy napisałem ostatni post problem ustąpił :) W/g mnie dostawał za dużo paliwa ( jak gubił zapłon czasem ) i jakiś samozapłon może powstawał... Ale ja tam mechanikiem nie jestem :) Może kaska wpadnie to powiem Wam czy jakies błędy...
A więc tak - od jakiegoś czasu mój samochód boryka niezwykle dziwny problem z którym nawet ASO sobie nie może poradzić. Mianowicie podczas jazdy a częściej na jałowym biegu zapala się kontrolka STOP i STOP ze znaczkiem silnika na raz i obroty podskakują na ~1500rpm. W tym momencie tak jakby odcinało zapłon, samochód nie zgaśnie ale szarpnie nim RAZ....
No to jeszcze raz, tym razem cytat ze 'Swiata Motocykli', od Eksperta - Tomasza Salka, ktory ponad 40 lat badal i rasowal silniki motocyklowe najrozniejszych typow / konstrukcji. I skoro nawet On nie jest dla niektorych autorytetem, to juz 'nic sie nie poradzi'... LO paliw benzynowych - zostala wypraktykowana przez ok. 100 lat, a przeze mnie i Znajomych...
Sebastain Pierwszy sposób: Jest dobry do pierwszego odpalenia po naprawie silnika a nie do jazdy. Może kiedyś dało się tak ustawiać ale pamiętaj że ostatnie maluchy z aparatem zapłonowym były produkowane jakieś 8 lat temu. W aparacie są więc znaczne luzy a sprężynki naciągnięte i miękkie. To spowoduje wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu podczas jazdy....
Jeżeli z cewki impulsatora wychodzą dwa przewody, to spróbuj je zamienić miejscami No i to zadziałało. nie wiedziałem dlaczego postanowiłem zajrzeć głębiej w google i zacząłem czytać. Nakierował mnie skrót KWZ, którym się przy wcześniejszych próbach szukania nie posługiwałem. Na forum ludzi od moto jawa mz simsin, którzy montowali moduły ac-dci zastępczo...
może ktoś pomoże.zimny silnik moc osiągi ok.wzrost temperatury silnika i do tego próba normalnego rozpędzania powoduje zapalenie się lampki stop+engine czerwony dym z rury brak mocy.zatrzymuje się,wyłączam zapłon dwa razy i dopiero wtedy wszystko wraca do normy.często objawy występują poniżej 2tyś obrotów zależnie od położenia pedału gazu jak tylko...
Gdybyś miał mniej wybujałe ego, przejawiające się stwierdzeniem Rozumiem więcej niż ci się wydaje! a które zaraz obalę, to mógłbyś sie sporo nauczyć, nie narażając się na drwiny i szyderstwa. Otóż Kolega Motronic faktycznie pomieszał nieco zjawiska, co nijak nie umniejsza wartości merytorycznej wypowiedzi, Kąt włączenia prądu cewki to zależność obrót...
Gaźnik trzeba porządnie wyregulować! Żadne wykręcanie śrubki (której?) na ponad 1000 st (????). Poszukaj na Elektrodzie. Na pewno było to opisane. Jak będziesz miał wątpliwości to pytaj. Podpowiem, że regulujemy/sprawdzamy: 1. Ustawienie pływaka, a przez to poziomu paliwa. 27 mm. 2. Ustawienie zapinki iglicy - 4 rowek od góry. 3. Ustawienie śruby składu...
Powymieniałem większość wężyków i poskracałem maksymalnie ich długość (wcześniej zostawiałem kilka centymetrów zapasu na odcięcie - błąd!). Autko odżyło, jest jakby lepiej, nie dusi się tak, ale problem gaśnięcia po odpaleniu pozostał. Sprawdziłem też działanie ssania - zapadka działa książkowo. Pytanie jest zasadnicze - czy jest to problem z zasilaniem...
Witam Od pewnego czasu zaczęła mi świecić kontrolka silnika,i zapłon był ograniczony do 4,5tys obr. Po wizycie u mechanika wymieniono czujnik położenia wałka rozrządu,powodem było odczytanie błędu 0340. Niestety po tej wymianie objawy dalej występują. Silnik zapala chodzi równo nie gaśnie ale nie wkręca się powyżej 4,5tys i pali się kontrolka. Po rozebraniu...
Palec i kopułka do wymiany. Po przegrzaniu świece też, a przewody dla formalności. Dopiero potem następne pytania proponuję. Tak jak jest napisane w pierwszym poście świece i kable są wymienione. Palec i kopułka są dość nowe bo przejechały okł 5000km Dodano po 11 przy 5500 ma iskre czy tylko wtrysk? Chyba ma iskrę bo przechodzi wielokrotnie przez te...
podstawka pod wtryskiem była wymieniana ok. pół roku temu ale sprawdzę. auto zachowuję się jakby zapłon nie był wyprzedzany wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. silnik strasznie się grzeje wentylator co chwila się załącza. napięcie na niebieskim czujniku temperatury 4,5 v . zaś na czarnym idącym do deski rozdzielczej na wskaźnik 9 v. odłączenie...
W jakim przedziale obrotów jest odczuwalny spadek mocy? Czy silnik pracuje prawidłowo na wolnych obrotach? Rozważając teoretycznie to do prawidłowej pracy silnika musisz mieć: - prawidłową temperaturę silnika - prawidłowy stosunek paliwa do powietrza - prawidłowy zapłon Na twoim miejscu skupiłbym się na punkcie drugim. Ponieważ silnik nie dymi na czarno...
Witam wszystkich :arrow: Mam taki problemik. Wskaznik paliwa po zatankowaniu do pełna wskazuje rezerwe a jak obroty silnika wzrosną to strzałka też się troszke podnosi wraz z wzrostem obrotów, ale najlepsze jest to ze jak spadnie paliwo ponizej połowy w baku to wskaznik wskazuje poprawnie. Co jest wina takiego czegos???? (troche posprawdzałem ale nie...
Witam byłem u gościa, który naprawia tylko alternatory i rozruszniki. Kazał mi sprawdzić dokładnie ładowanie. I tak: na zimnym silniku przy obrotach 1000 ładowania nie ma miernik pokazuje 11,72. Po 5 minutach przekaźnik puszcza wskakuje na 12,60. Jak zwiększę obroty do 2,500 to dochodzi przy ciepłym silniku do 13,80. I teraz gościu powiedział mi że...
Test, tym razem trochę dokładniejszy, po naładowaniu prostownikiem (mam pewność że akumulator jest pełny i wzrost napięcia odzwierciedli faktycznie ustawienia regulatora, możliwości ładowania itp) wygląda tak: 1. Spoczynek - 6,3 V. 2. Włączony zapłon, silnik nie pracuje - 6,1 V, kontrolka świeci. 3. Na zapalonym silniku kontrolka gaśnie niezależnie...
Żarówek LED 6V na trzonki Ba15s i Ba9s w Polsce nie znalazłem. Są pojedyncze oferty na 6V i trzonek R2 (P45t). Znalazłem na stronie https://www.classiccarleds.co.uk/product... pierścień redukcyjny umożliwiający włożenie żarówki LED typu H4 (ich jest...
A czy po przeczytaniu jej będę umiał zrobić taką mapę ?? Odpowiedź na 100% brzmi NIE. Trudno rozmawiać o teoretycznie idealnym zapłonie w nieznanym silniku, jeśli się nie zna przebiegu ciśnienia w cylindrze w funkcji OWK (kąta obrotu wału korbowego - wykres indykatorowy) Zapłon należy zainicjować w takim punkcie aby maksymalnie wykorzystac cisnienie...
Test na CO2 robiłem przed termostatem, chociaż ustawałem przy moich obserwacjach, ze na postoju to nie bardzo to wyjdzie, bo i w robocie to zostawiłem go na 30-40 min i nic w zbiorniczku GIT, jak z fabryki. 2000,3000,4000 rpm przez ok 10 min żadnych zmian. Ale mówię mechanikowi ze jak bym się rozpędził na trasie i to widzę wcale nie trzeba mieć zawrotnych...
Witam, VW Golf 3 1.4 60km + gaz, szukam sposobów na rozwiązanie problemów z silnikiem.. 1. Praca silnika niby jest dobra, ale trzęsie autem, sprawdziłem poduszki, 2 wymieniłem na nowe, 3 jest sprawna. auto według obrotomierza ma 900-950 obrotów. Co jeszcze może być odpowiedzialne za zawieszenie silnika i nieprzenoszenie drgań na nadwozie? 2. Auto przy...
Witam serdecznie Mam taki problem z w/w motorem to jest kros.Kolega zrobil remont kapitalny silnika bo byl zajechany.Problem jest z zaplonem , na poczatku myslelismy ze cos z mechanika ale okazalo sie ze po podlaczeniu lampy zaplonowej zaplon zamiast przyspieszac wraz ze wzrostem obrotow to opoznia sie i to znacznie nawet 30stopni.Wynikem tego jest...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
Samo planowanie głowicy nie da Ci trzykrotnego wzrostu mocy, przelicz sobie jaki byś musiał mieć stosunek KM/l. Takie zwiększenie mocy to kompleksowy i profesonalny tuning. Polerowanie komory spalania i ewentualnie zmiana jej kształtu (silnik rometowski czy Jawy?), zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej,wypolerowanie kanałów, dokładne zgranie kanałów...
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
Bez numeru części będzie ciężko,ale prawdopodobnie będzie to tak: (wypisałem tylko te aktywne usterki, tzn te z gwiazkdą) 5697 Tytuł Sterowanie wentylatorem Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres. Przyczyna Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie zaworu elektromagnetycznego wentylatora. Uwagi Nie można sterować wentylatorem....
WITAM. Niedawno podniosłem stopień sprężania w moim passacie 1.8 benzyna plus gaz, z 9: 1 na ok. 10.8 :1 . fabrycznie ten silnik ma 75 koni ale po modyfikacji wyraźnie liczba koni wzrosła silnik stał się bardzie mocny, ciągnie od minimalnych obrotów. ale za to stał się trochę mniej elastyczny, zapłon musiałem minimalnie opóźnić gdyż jak się nagrzał...
Witam wszystkich, Wiem, że podobna tematyka była już opisywana na tym forum, ale nie znalazłem przypadku podobnego do kolegi. Autko klasyk z podobno dobrym silnikiem 2E 2.0 115 km 1995r. ale i z problemem. Co do zasady to auto zasilane jest benzyną i LPG. na filtrze powietrza jest przepływomierz, więc LPG tylko w sekwencji STAGA, chociaż niektórzy mówią,...
czasem można przejechać kilkanaście km i pracuje dobrze . Na postoju silnik chodzi dobrze gdy powoli płynnie dodaje gazu ale jak z wolnych obrotów szybciej nacisne gaz to zanim wejdzie na wyższe obroty to przerywa . myślę że jeśli winne byłyby kable i/lub rozdzielacz zapłonu to usterka występowała by cały czas, a praca silnika pogarszała się niezależnie...
Na benzynie chodzi obecnie normalnie, w momencie gdy przełączam na gaz nie zapala się zielona dioda informująca by auto na niej działało... na benzynie świeci standardowo czerwona. Co może być tego powodem? Kilka dni wcześniej poszedł aparat zapłonowy, nie wiedząc co to przekręciłem elektrozawór benzynowy licząc że może było wtedy coś z gazem.. lecz...
Witam wszystkich czytających. Zachęcony testami agregatów znalezionymi w necie, zacząłem szukać inwerterowego agregatu prądotwórczego do zasilania awaryjnego mojego mieszkania. Po długich namysłach wybór padł na 3kW STANLEY SIG 3050 – oferowany w jednej z popularniejszych sieci marketów budowlanych. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/7313630600_1...
Myślę że to jest normalne. Ze wzrostem obrotów rośnie ciśnienie sprężania a więc rośnie prawdopodobieństwo zapłonu mieszanki. Tak czy owak silnik umiera.
Wbrew pozorom ma : zbyt pozny powoduje zmniejszenie podcisnienia na wolnych obrotach.Zreszta wakuometr moze sluzyc do wykrycia wlasnie zbyt opoznionego kata zaplonu.Zeby nie byc goloslownym mam w swoim aucie waku juz dobrych kilka lat.Wczesniej Skoda gaznikowa teraz Skoda na wielopunkcie.Wczesniej mozna bylo krecic zaplonem wiec im wczesniejszy byl(w...
Guzik, to jest bardzo odporne na odpowietrzanie i trochę z tym jest zabawy. 1. Podjedź tak żeby przód był wyżej niż tył, zgaś silnik, włącz zapłon ale silnik niech nie pracuje. 2. Uruchom ogrzewanie. Nie wiem jak w E36 ale w E46 jak ogrzewanie nie działa to i nagrzewnica jest zamknięta (odcięta od obiegu). Przypuszczalnie tam też masz elektrozawory....
Zawsze przy nieodpowiednich ustawieniach bedzie mial tendencje do wzrostu spalania. Najlepiej jeździć na odpowiednim paliwie(ustawienia i paliwo do nich przeznaczone). Jeśli silnik bedzie pracowal na paliwie niezgodnym z ustawieniami ( Ty masz w tym momencie usawienia na 81 a paliwo 95 to przy takiej konfiguracji nie bedzie wiecej palil ale paliwo jest...
Witam. Dziś szlak mnie trafił jak moja ibi zgasła mi podczas jazdy i nie odpaliła. Opis sytuacji: wyjeżdżając ze skrzyżowania przeciągnąłem troszkę (do 3000obr) na trzecim biegu. Chcąc zmienić na czwarty bieg wciskam sprzęgło i puszczam gaz, i w tej chwili czuję że silnik nagle wskoczył na max obroty - 5500obr a pedał gazu nie był wciśnięty. W tym aucie...
A tutaj udowadniasz że nie znasz postaw których uczą już w szkole podstawowej. Od kiedy to bezpiecznik reaguje na napięcie, on zabezpiecza obwód przed wzrostem prądu w nim płynącego. Podstawowym parametrem bezpiecznika jest jego maksymalny prąd a nie napięcie ! Dla przypomnienia , prąd podajemy w amperach (A) a napięcie w voltach (V). Napięcie na bezpieczniku...
Witam wszystkich czytających. Rozczarowany moimi doświadczeniami z inwerterowym agregatem prądotwórczym STANLEY SIG 3050 (opisanymi w innym wątku) – postanowiłem poszukać sobie czegoś lepszego do moich zastosowań. Moje założenia są takie. Moc ciągła - co najmniej 2kW. Waga do 35 kg – czyli przy tej mocy wyłącznie urządzenie inwerterowe....
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Wirnik samowzbudny - wirnik, który podczas produkcji uzyskuje właściwości samowzbudzania(przepraszam, jeśli terminy wiejskie, prościej wytłumaczyć nie mogę). Po prostu traktuje się wirnik odpowiednim napięciem podczas produkcji, przez co uszykuje szczątkowe pole magnetyczne. Co to daje? a no to nam daje, że jeśli zaczniemy obracać z odpowiednią prędkością...
Trzeba ustalić skąd bierze się olej. Czy pierścienie nie trzymają szczelności można sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania (nie wiem, ile powiano ono wynosić dla 1.7dtl). Jak będzie niskie, to można wpuścić kilka kropel oleju do cylindrów, jeśli ciśnienie wzrośnie to winna pierścieni, jeśli nie to ciśnienie ucieka głowicą. Jeśli to byłby mój samochód...
Witam. W układzie zastosowałem elementy z Poloneza. Map Sensor to seryjnie montowany w Polonezie chyba GSI produkt GM. Zamieszczam foto. http://obrazki.elektroda.pl/1516175800_1... i charakterystykę: http://obrazki.elektroda.pl/7804965000_1... Więcej informacji na stronie: http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
Wyprzedzenie zapłonu, 3 mm przed GMP. To jest kąt statyczny jak rozumiem. Od czegoś trzeba zacząć teraz tylko na jakim wyprzedzeniu się charakterystyka kończy? O gotowej krzywej to zapewne można zapomnieć. Jako że skok tłoka wynosi 65 mm to w przybliżeniu daje nam to 21 stopni, od tego punktu zaczynam wg serwisówki jest to kąt dla 1000obr/min, tylko...
Na zapłonie powinno być: 4,5-4,8 na wolnych obrotach na rozgrzanym: 0,9 - 1,2 Wraz ze wzrostem obciążenia silnika rośnie napięcie sygnału. Takie info mam z esi
A czy nie był to moduł od quada, jedna wtyczka 5 pinów? Bo te silniki jako jedyne mają stały kąt. W silnikach 4T są stosowane moduły ze zmiennym kątem (przyśpieszanie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów), są to zazwyczaj moduły dwie wtyczki 2+4 piny lub moduły Baotian jedna wtyczka 6 pinów. W dwusuwach stosuje się stały kąt wyprzedzenia. Moduły jedna wtyczka...
witam forumowiczów Mam podobny problem z kontrolką ładowania. Jakiś czas temu żarzyła się przy włączonym silniku,a przy wzroście obrotów świeciła coraz jaśniej. Aż wreszcie przestała gasnąć. Świeciła się od włączenia zapłonu. Na aku było zbyt wysokie napięcie, więc zdiagnozowano regulator i mostek. Wymieniłem oba i na teście pod obciążeniem wszystko...
Silnik zapala bez problemu. Nie gaśnie.W czasie jazdy też nic nie odczuwam - no może jest głośniejsza praca (buczenie). Silnik ma system Multek M/DIS czyli nie ma palca rozdzielacza zapłonu. Iskra jest wytwarzana tylko przez cewki.
Witam, temat co prawda nie dotyczy auta a motocykla. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak zrobić układ który będzie powodował przejście wskazówek obrotomierza i prędkościomierza (oba zegary elektroniczne) od skrajnej dolnej pozycji do skrajnej górnej podczas włączenia zapłonu. Takie coś jest w nowszych motocyklach i samochodach. Wnioskuje że jeśli...
Można oszukac w internecie map zapłonu dla podobnego silnika i potraktować to jako bazę do eksperymentów. W silnikach z zapłonem sterowanym rzez komputer mapy wyprzedzenia podają raczej wyprzedzenie w jednostkach czasu a nie kąta obrotu wału. Myślę, że można by, tak ustawić wykres przyspieszenia, aby przy wzroście obrotów zostało tyle samo CZASU na...
Twój błąd polega na pominięciu lampki ładowania. Ona bezwzględnie musi być w układzie z żarówką o mocy przewidzianej przez fabrykę motocykla. Jaj brak powoduje problemy z wzbudzeniem alternatora i stąd brak ładowania. Żarówka powinna być podłączona do zacisku 61 i + ze stacyjki-przewód czerwono-czarny. W momencie włączenia zapłonu i odpaleniu silnika,...
Witam. kupiłem bose do a6 c4. Dorobiłem wiązkę i jest problem. System jest aktywny przednie głośniki, tył podłączony pod wzmacniacz znajdujący się subwooferze w bagażniku. Ze szwagrem podmienialiśmy radia, dodawaliśmy dodatkowy przewód masowy aby wykluczyć słabą masę, sygnały osobno, i wiele innych kombinacji. Po przekręceniu zapłonu zakłócenia pojawiały...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Ale dzieje się to tylko na gorącym czy też na zimnym silniku? Ja bym po takim zgaśnięciu oczywiście na beznzynie szybko wykręcił wszystkie świece i zobaczył czy nie są mokre. Jeżeli są to znaczy że mieszanka jest za bardzo wzbogacana podczas dodawania gazu. No i koniecznie trzeba zobaczyć jak wyglądają świece żeby coś więcej powiedzieć nie znając tego...
A czy którakolwiek politechnika stwierdziła, że magnetyzery zwiększają wydajność silnika? Nie widziałem. Dlaczego wszyscy czepiają się wydajności silnika? Są inne parametry, np. kultura pracy silnika, czystość spalin, nagar itp. Zwiększenie wydajności silnika osiąga się innymi środkami, magnetyzer to nie jest złoty środek i nie należy go tak traktować....
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Jak sprawdzić prąd wzbudzenia? Z tego co ja się kilkadziesiąt lat temu uczyłem to im niższa SEM tym większy prąd wzbudzenia. Czyli po włączeniu zapłonu powinien być pobór prądu. Tymczasem obecnie pobór wynosi 0,09A. Po uruchomieniu silnika na obroty jałowe prąd wynosi ok. 2,3A i wiadomo- spada w miarę wzrostu obrotów do 0,7A przy 3000 rpm. Poza akumulatorem...
A ja myślę, że można. Trzeba poprostu jeździć ekonomicznie. Nie wciskać gazu go końca. Nie przekraczać 80/90 i będzie napewno sporo mniej palił. Acha silnik, a szczególnie układ zapłonowy i paliwowy muszą być w idealnym stanie. Od strony mechanicznej również musi być sprawny. Nie otwieramy okien, etc. Nie gnieciemy pedału do końca na niskim biegu, nie...
Witam. Koledzy, mam taki problem, że napięcie akumulatora przy wyłączonym zapłonie to 12,55V, przy rozruchu spada do 11,9V a przy pracującym silniku na wolnych obrotach to 11,5V bez włączonych odbiorników! Dopiero ze wzrostem obrotów ładowanie wzrasta do ponad 14V co z resztą da się zauważyć bo światła jaśniej świecą. Nawet gdy chodzi na wolnych obrotach...
Witam Szanownych forumowiczów. Mam następujący problem: Wyświetlacz TID w mojej astrze kompletnie wariuje tj. zachowuje się w sposób dla którego nie potrafię znaleźć racjonalnego wytłumaczenia, dlatego zwracam się o pomoc. Oto objawy: Kiedy włączę "zapłon" wyświetlacz na sekundę zapala się po czym gaśnie. Następnie za zwyczaj (ale nie zawsze) uruchamia...
Śrubką nie linką, linka ma być luźna, a od śrubki głupieje sterownik. Niewłaściwe ustawienie śrubki, i w efekcie przestawienie TPS o 0,1V powodowało u mnie, i nie tylko, wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu z ok 5° jak ma być na jałowych, do jakichś 30, jak ma nie być, albo jest jak jedziesz. To wystarczało by silnik dostawał podwyższonych obrotów, bez...
Trochę się zastanawiałem nad tym, czy się odzywać z moimi przemyśleniami na ten temat. W moim samochodzie (corolli) też dochodzi do podobnych skubnięć, ale tylko na gazie. Dochodzi do tego gdy samochód, można powiedzieć tylko się toczy przy obrotach silnika 1900-2000, a po dodaniu lekko gazu natychmiast zanikają. W serwisie jak na przeglądzie zwróciłem...
Ludzie, pomóżcie. wiem że ten problem jest opisywany już setki razy, ale dla siebie nie znalazłem rozwiązania. mam scenica 1,6 16V benzyna + gaz sekwencja z 2000 roku. mój problem polega na: - podczas pracy silnika wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, widać jak silnik "nierówno" się trzęsie, są one odczuwalne na fotelu w kabinie - nierówne drgania,...
Witajcie :) Mam od dosyć dawna problemy z aparatem zapłonowym w tym silniku, dostanie zamiennika graniczy z cudem, więc w mojej głowie zrodził się plan zastąpienia go elektroniką. Oryginalny aparat wyzwala sygnał na cewkę za pomocą hallotronu poprzez moduł tyrystorowy. Chciałbym to zastąpić -dwoma czujnikami hallotronowymi przy kole zamachowym jako...
nagły wzrost obrót silnik nagły wzrost obrót wzrost prąd spadek obrót
bezpieczniki octavia z18xe wymiana silnika schemat migacz tranzystor
tranzystorowy przedwzmacniacz gitarowy pathe marconi
Pioneer VSX-804RDS – jak dodać Bluetooth? Adaptery, połączenie RCA/SPDIF, kompatybilność Odtwarzacz CD/kaseta – blokowanie kasety, taśma się odwija, czyszczenie i wymiana paska