Z parametrów ok, słuchaj, jeżeli jesteś pewien mechaniki ( że trzyma ręczny) to przegoń ją, wykręć sondę i przez otwór zobacz czy nie żarzy się wkład katalizatora. W tych żeliwiokach często się zapychał. Do sondy dostęp cymesik. No i czy gaz dziala w całym zakresie, mógł się pancerz przesunąć.
Dobre posunięcie! P.s. nie pisałeś nic o dymku. Pozdro.
Była seria sterowników że miały właśnie taki błąd plus chyba coś z błędem klemy 15 - w tej chwili dokładnie nie pamiętam. Takie sterowniki podlegały wymianie. Nie miało to jednak żadnego wpływu na moc silnika. Actrosy nie mają specjalnie doskonałej diagnostyki w przypadkach jaki opisałeś. Nie ma ciśnień paliwa w danych aktualnych i trzeba się z tym...
PEWNIE sprawdż czujnik a najlepiej zrób diagnostykę.
Owszem znaczny wzrost zużycia paliwa przy uszkodzonej sondzie lambda jest całkiem realny. Sterownik silnika zbyt słaby sygnał z sondy lambda odbiera tak jakby silnik cały czas dostawał zbyt ubogą mieszankę i zwiększa dawkowanie paliwa. Dodatkowo taka sytuacja może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora w wyniku przegrzania i zawęglenia.
Zwykły zbieg okoliczności.
I tu masz problem z wtryskiem myślę że byłem pomocny w poście.
Vinicjusz, jak możesz zrobić foto tej kostki to umieść na forum, ja też mam podobny problem z Tico, dodatkowo podczas jazdy (od czasu do czasu) też mi nierówno pracuje jakby chciał zgasnąć, ale głównie gaśnie na luzie.
na tym przewodzie z pojedynczym konektorem żeńskim ns gaźniku to jest jakiś elektrozawór? To jest elektrozawór paliwa wolnych obrotów, który wyklucza podawanie paliwa po wyłączeniu zapłonu do zatrzymania obrotów .Miał zmniejszać zużycie paliwa, ale tylko teoretycznie. Najlepiej go wykręcić przeczyścić dyszę i sprawdzić czy iglica reaguje przy włączonym...
Tak... a ten 1.6 to będzie świeżo po dotarciu... Pomarzyłeś? To teraz trochę faktów, przekładasz wszystko co pod maską, cały wydech i instalacje elektryczną, jeśli to ma jeździć. Inaczej wyjdzie kuriozum techniczna, które szybko odbije ci się czkawką. Skrzynia, ma inne przełożenie główne, wkładając silnik 1.6, spowodujesz wzrost zużycia paliwa i nie...
witam mam vitka 2,3 d jadąc i didając gazu słyszę pod maską ciche cykanie , myślę że to nie wtryski, bo nasila się to skręcaąc w lewo, a ustae kiedy kęcę w prawo, to na pewno nie przeguby bo założyłem nowe czy ma ktoś akis pomysł co to moze byc pozdrawiam
Witam serdecznie! Proszę o radę w sprawie zwiększonego zużycia paliwa w ciągniku Iveco Stralis 2006, silnik Cursor 10 450 Euro 5. Skrzynka 12 ze sterowaniem EuroTronic. Bez zwalniacza hydraulicznego. Od dwóch tygodni zaobserwowałem wzrost zużycia paliwa od 11 do 21%. Jednocześnie podczas jazdy z ładunkiem zauważalny jest brak mocy. Na przykład wzniesienie...
Problem leżał w sofcie, zbyt dużo koksu od dołu, wysterowanie N75 robiło swoje. Zamykam.
O to chodzi że do połowy zbiornika nie zrobię z 500 km raptem może z 400 km max . To jest bardzo dziwne muszę go obserwować na komputer nie patrzę bo oszukuję .Teraz też zatankowałem do pełna muszę z 200 km zrobić i znów zatankować aż wreszcie będę wiedział ile mi pali . Czy znów coś z wtryskami czy coś innego czy w ogóle wszystko w porządku .
Jaki to rocznik?Jeśli pełny wtrysk sprawdź czujnik temperatury silnika, sczytaj kody bądź sprawdź za pomocą omomierza.
Mam problem z citroenem Xara Picasso 1,8 16V polegający na zmniejszonej mocy (auto słabo przyśpiesza), po zmniejszeniu obrotów (tzn. zdjęciu nogi z gazu następuje kilka szarpnięć autem i zmniejszenie prędkości), zaobserwowałem również zwiększone zużycie paliwa. Kilkakrotnie po wymienionych szarpnięciach silnik nagle osłab i zgasł. Po podpięciu do komputera...
Kolego a sondę lambda masz zamontowaną przed katalizatorem czy za ? Pytam ponieważ miałem identyczny przypadek ford focus na benzynie powodem był zapchany katalizator.
Mam problem ze schodzeniem z obrotów w Cordobie '94 1,6 kod silnika ABU. Auto wkręca się na obroty normalnie, nie ma żadnych problemów z odpaleniem, czy przyspieszeniem. Problem polega na tym, że jak wezmę auto na luz obroty trzymają się na poziomie 1750 obr., tzn. np. z 3500 do 1750 spadają normalnie i na tej wartości się zatrzymują. Jak prędkość spadnie...
Należy zastosować węże o takiej średnicy jak zaprojektował producent. Zastosowanie węży o mniejszej średnicy spowoduje, że ilość dopływającego oleju w jednostce czasu będzie mniejsza, co spowoduje spowolnienie działania tłoczyska, a tym samym pracy całej maszyny. Pompa olejowa musi dłużej pracować na wykonanie pojedynczego ruchu przez tłoczysko, co...
To dla mnie jest jedyne wytłumaczenie wzrostu mocy. Woda w komorze spalania. Wytłumaczenie prawidłowe ale wzrostowi mocy towarzyszy wzrost zużycia paliwa a o tym kolega dyskretnie przemilcza. Dodając wodę do paliwa można podnieść moc silnika ale nie jego sprawność.
Witam serdecznie. Ponad miesiąc temu dałem samochód do warsztatu aby wymienili mi pasek rozrządu. Gdy odebrałem auto zauważyłem, że samochód nie zapala tak jak wcześniej (kiedyś przekręciłem kluczyk i od razu zapalał) teraz muszę chwilkę przytrzymać chwilkę żeby zapalił, oraz wzrosło mi znacznie spalanie paliwa, kiedyś średnio na pełnym baku przejeżdżałem...
Mam siene silnik 1,2 rocznik 2000 kupiłem ja latem wszystko było ok. śmigałem nią i jak zatankowałem za 50zl to przejechałem z 200km nieraz więcej tylko ze teraz zaczęło mi nieźle palic za ta kwote robie co najwyżej 150km czy zwiększyło by się ta zużycie bęzyny poprzez to ze jest zima ??(ogrzewanie, światła, sanie, itp.) Co powinienem zrobic??
lambda z wyniku pomiaru - to współczynnik nadmiaru powietrza i za wiele nie ma związku z sondą lambda. Jakbyś odszukał te wyniki to parę rzeczy byś się dowiedział na temat spalania. Prawdopodobnie masz za dużą dawkę paliwa i stąd te zwiększone spalanie. Ale za sterowanie dawką odpowiada tyle czujników i elementów że z mało tu miejsca. Prawdopodobnie...
Może być, a skoro już wymieniamy w ciemno, to wymień olej, filtry, świece, rozrząd, płyn chłodzący, płyn hamulcowy, wiatr w kołach na zimowy, opony, łącznik między kierownicą a fotelem. Nie wiem czy pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi. Jakiej jednostki miary używasz? Złotówki na kilometr?
To był zły pomysł ze sprawdzeniem tych wtrysków .Tych wtrysków nie da sie sprawdzić na zwykłym testerze którym się sprawdzało do tej pory. Ten wtryskiwacz jest dwu sprężynowy i można tylko sprawdzić ruch pierszej sprężyny czyli przedwtrysku natomiast drugiego się nie da ponieważ nie wytworzy tokiego ciśnienia ten trster. Przy wymontowaniu tych wtryskówe...
Czy sprawdzałeś poziom paliwa w gażniku?
No to coś nie tak bo powinna być
Witam! Po przejechaniu kilku kilkunastu kilometrow zapala mi sie w czasie jazdy kontrolka zaplonu, od tego mniej wiecej momentu samochod traci na mocy, "dusi" sie przy redukcji biegów oraz wydaje mi sie ze zaczyna pobierac duzo wiecej paliwa. Nie znam sie szczegolo na elektronice samochodowej, ale czy ktos moze mi powiedziec jaka moze byc przyczyna...
Na dzień dobry i tak silnik pracuje na mieszance wzbogaconej , więc sonda nie jest mu potrzebna. Jak osiągnie temperaturę pracy - przechodzi do Closed Loop , i wtedy zaczyna z niej korzystać.
Witam, Posiadam VW T4 2,5 tdi 102 km i od kilku tysięcy kilometrów wzrosło zużycie paliwa o około 1,5 l na 100km. Przebieg niecałe 300 tyś km. Wiecie może co jest tego powodem? Pzdr
Witam. Sprawdź dokładnie jaki to silnik. Polecam na www.hondapl.org. Tak się składa, że też mam też Concerto '91 1.6 ale mi się wydaje, że jest to silnik na wielopunktowym wtrysku a nie gaźnikowy. Może masz jakąś niestandardową wersję z gaźnikiem i w tym wypadku ich wyregulowanie na pewno pomoże ze zużyciem.
Witam ostatnio coś złego zaczeło się dziać z moim vw otóż pare miesięcy temu po zaankowaniu do pełna pokazywało dystans około 1050 km i średnie spalanie 6.5 a teraz średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 7.8 i dziś po nalaniu do pełna dystans jest 820 km. Nierozumiem co się dzieje silnik według mnie pracuje bez zarzutu nie kopci termostat jest ok...
Najprościej przełóż sondy ze starego i sprawdź.
Sprawdź wężyk gumowy idący od pompy do kolektora ssącego. Często pęka.
A w jakim stanie katalizator?
witam prawdopodobnie mogl pasc silnik krokowy lub przeplywomierz, lub jedno i drugie
tak,zrobić chiptuning,ale wiąże się to ze wzrostem zużycia paliwa
Te wodne retardery to jedno wielkie nieporozumienie. Żeby uporać się z takim wyciekiem, należy wymienić ceramiczne uszczelnienie wewnątrz retardera. Obecnie niedostępne. Proponuję jeszcze sprawdzić filtr układu chłodzenia. W większości aut, które go mają, jest oblepiony szlamem. Niesprawny retarder powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia, wzrost...
Sprawdź sobie przewody podciśnieniowe w całym gaźniku bo to ma duże znaczenie .
iepełna, zbyt wolna wymiana ładunku w komorze spalania w skrajnym przypadku nie zapewnia jego nadmiarowości i przez to nie stechiometryczne spalanie (zbyt bogata mieszanka gaz - powietrze) powodując wzrost zużycia paliwa. Permanentnie bądź cyklicznie (pulsacyjnie), a ciągłe korekty procesu spalania dokonywane przez elektronike nie kompensują tego. Przecież...
Hamulce nie grzeją się? To najczęstsza i najbardziej prozaiczna przyczyna wzrostu zużycia paliwa.
Ciekawe jak takie coś wpłynie na wzrost zużycia paliwa.
No tak ale jak będziesz woził ten cement to nawet w spalinowym szybko zajedziesz opony :) Ale przynajmniej możesz wozić ten cement. Samochody elektryczne ciągnące np. przyczepkę niewspółmiernie mocno stracą na zasięgu w porównaniu do wzrostu zużycia paliwa w samochodzie spalinowym. O przyczepie kempingowej to nawet nie ma mowy. Tak samo podczas jazdy...
Wentylator chłodnicy jest silnikiem prądu stałego, więc mostka nie potrzeba. Każda taka próba generacji energii wiąże się ze wzrostem oporów ruchu, czyli wzrostem zużycia paliwa - strata przewyższy zyski.
Witam. Strzelanie jest wyrywkowo, nie zawszę, zazwyczaj przy bardzo niskich obrotach przy odpaleniu. Co do wzrostu zużycia paliwa to na pewno jest wzrost, dodam jeszcze że na biegu jałowym czuć strasznie benzyną/gazem. Wersja silnika AHL.
A co ma spowodować ?. Spadek mocy i wzrost zużycia paliwa to na pewno. Silnika raczej nie rozsadzi.
Czujnik spalania stukowego wpływa na ustawienie zapłonu tym samym jego uszkodzenie na pewno spowoduje przejście układu w tryb awaryjny a w konsekwencji wzrost zużycia paliwa. Twój opis może sugerować że czujnik raz działa a raz nie dlatego auto raz jest mocne a raz słabe.
Tak, był podłączony pod kompa . Diagnoza to " któryś" wtryskiwacz nie był w stanie określić który. Co do sondy to nic nie wskazywało na to poza odczuwalnym wzrostem zużycia paliwa.
U mnie załączenie i wyłączenie 4x4 następuje tylko w pozycji N (neutral) inaczej miga wskaźnik, a jazda w tym trybie po drodze asfaltowej grozi uszkodzeniem napędu, myślę że wzrost zużycia paliwa nie powinien przekroczyć 1l do 2 co najwyżej, więc wynik 20-30l to na pewno jakaś usterka. U mnie jest uszkodzony tenże regulator ciśnienia paliwa, ale w serwisie...
Niestety brak filtra powietrza nie powoduje aż takiego wzrostu zużycia paliwa,sprawdz przepływomierz ,może się zacinać klapa spiętrzająca i powoduje zwiększenie zużycia także czujnik temp. silnika.
Widzisz, ja poprosiłem żeby ktoś mi pomógł, a nie probował mnie obrażać. Może wystarczyło napisać, że w naszych okolicznościach nie jest możliwy 20% wzrost zużycia paliwa gazowego jedynie ze względu za jego obniżoną kaloryczność. To jest pomocna uwaga. I tak, moje mieszkanie nie ma ścian. Dzięki mimo wszystko! Pozdrawiam!
Dysza oryginalna, który ząbek nie pamiętam a nie mam go na miejscu żeby sprawdzić (nie mój pojazd). Robiłem tego sporo najczęściej na tzw.60 cm. i prawie nigdy nie modyfikowałem nic w gaźniku. Efekty zawsze zadowalające poza wzrostem zużycia paliwa (mimo niedotykania gaźnika). Skoro się leje dziurkami to pływak utopiony, zaworek zacięty tak być nie...
Załączenie klimy zawsze spowoduje wzrost zużycia paliwa - dodatkowy pobór mocy przez sprężarkę klimatyzacji... Co do obrotomierza to dość dziwne zachowanie - może jakieś uszkodzenie włącznika klimatyzacji...nie mam na razie innego pomysłu.
rośnie temperatura Błędy odczytane: P0328 i P0136 Objawy wskazują na złą mieszankę, a błędy sugerują sprawdzić sondę/y lambda. Jak ze spalaniem - zauważyłeś wzrost zużycia paliwa? Dla spokojności sprawdź też ciśnienie w cylindrach.
Po pierwsze wyższe luzy dla wydechowych, cichsza praca nie jest związana ze złą regulacją zaworów, lecz nie osiągnięciem wysokiego wymaganego ciśnienia. Porządna diagnostyka , pomiary niskiej strony ,wymiana filtrów powinna określić usterkę. Za niska wysoka strona ma wpływ na obniżenie mocy i wzrost zużycia paliwa
Przetwornica ma mieć moc max 2000 W i moc chwilową do rozruchu lodówki, klimy 6000 W. Aby przetwornica oddała moc (nawet chwilową) 6000W, musi pobrać wiecej, niż 6000W - a to oznacza 500A (słownie; pięćset Amper) pobieranych ze źródła (alternator lub akumulator). Nawt pobór "chwilowy" jest w stanie błyskawicznie zarżnąć obydwa te źródła. Pamietaj,...
Jeździć można ale niestety brak informacji dla komputera o tej temperaturze powoduje niestabilność podawania dawki paliwa a to jak wiadomo to najczęściej wzrost zużycia paliwa i to czasami znacznie. Komputer przechodzi w tryb awaryjny pracy. Co to pociąga za sobą to możesz się domyślać. Choć generalnie można jeżdzić.
Witam wszystkich , nie dawno kupiłem Mazde 5 2.0 CR 110 km z 2006 i po nie długim jego użytkowaniu zaczeła mi mrygać kontrolka DPF (bez czeka) , czytając o tym na różnych forach już sam nie wiem co mam z tym zrobić i co o tym myśleć ponieważ jedni piszą że to filtr a inni że to inspekcja olejowa a już na tej kontrolce zrobiłem około 400 km i nie widze...
Doszedłem do wniosku, że zamiast kupować jakieś nie pewne wynalazki lepiej doprowadzić do właściwego stanu to ogrzewanie które jest fabrycznie zamontowane. No i to najlepsze rozwiązanie. Po za tym z płynu chłodzącego masz ogrzewanie gratis (ze strat silnika). Dodatkowy pobór energii z alternatora = wzrost zużycia paliwa.
Moim skromnym zdaniem, masz źle ustawione dwa parametry: U0 i U3. Temperatura wody na wyjściu kotła (U0) zbyt niska- powoduje skraplanie się wody na kotle w okolicy powrotu. Może to mieć wpływ na skrócenie żywotności kotła (korozja). Wielu producentów zaleca nie mniej jak 55°C na powrocie. Z kolei U3- zbyt krótki czas, powoduje wzrost temperatury w...
Więc zakup nowego używanego czy inny sposób? Zakupić używany wkład z węglem aktywnym, sprawdzić działanie elektrozaworu jego regeneracji (skraplająca się benzyna wskazuje na brak jego pracy). UKŁAD NIE MA WIĘKSZEGO WPŁYWU NA WZROST ZUŻYCIA PALIWA, SŁUŻY DO "EKOLOGICZNEGO" ODPOWIETRZANIA ZBIORNIKA PALIWA. Sprawdź sondę lambda...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem chodzi ci o ten czujnik z dwoma przewodami znajdujący się z przodu na przewodzie wodnym on załącza sterowanie gażnika aisan gdy temperatura silnika osiągnie 15 stopni jego uszkodzenie powoduje nieznaczny wzrost zużycia paliwa i mogą sie pojawic problemy z wolnymi obrotami ale nie zawsze
Ludzie nabijają punkty za komentarze a nie mają podstaw wiedzy techniczej. 1. Jak najbardziej nieszczelny / dziurawy układ wydechowy powoduje spadek mocy i wzrost zużycia paliwa. W skrócie: w układzie zachodzą zjawiska falowe. Dlatego dla każdego silnika pojemność, długość układu wydechowego jest indywidualnie liczona w fabryce. Szczególnie ma to znaczenie...
:arrow: Nix O ile ja dobrze zrozumiałem autora wątku, to chodziło mu o samo zasprzęglenie "wolnego koła" a nie o załączenie napędu 4x4. Tak jak pisał globus wzrost zużycia paliwa oraz z pewnością, jak pisali mądrzy ludzie na zaprzyjaźnionych forach, zużycie łożysk igiełkowych w piaście + postępująca degradacja przegubów . :arrow: Moderator Zdaję sobie...
Bardzo częstą przyczyną takich objawów jest uszkodzony termostat. Od tego proponował bym zacząć. Zimny powinien być szczelnie zamknięty, powinien się otwierać przy temp. która jest napisana na obudowie (zwykle 80 -90 stopni, gorąca woda w garnku i testuj). A może czujnik temperatury oszukuje? posiada nieprawidłową rezystancje w zależności od temperatury....
Witam mam nissana micre k12 z silnikiem 1.2 80 km odpewnego czasu strasznie zaczęła dużo palić paliwa jaka może być przyczyną.przebieg 150tys.
(at)marekvette podobne wnioski wszyły mi w trakcie rocznych eksperymentów.. jednak nie zachwycaj się zmniejszeniem emisji toksyn owszem - paliwo lepiej się dopala, ale co za tym idzie masz mniej spalin z jednostki paliwa - efekt w silniku turbo to gorsza charakterystyka doładowania i wzrost zużycia paliwa (od charakterystyki doładowania zależy sprawność...
Każdy (prawie) układ grzewczy pracuje pulsacyjnie. Jeśli odłączysz od pieca sterownik pokojowy automatycznie włączy się sterowanie wewnętrzne na podstawie czujników temperatury w piecu (np. czynnika wpływającego). Niestety wtedy układ traci efektywność co skutkuje najczęściej 10-20 % wzrostem zużycia paliwa. Zbyt wysokie jednak podnoszenie temperatury...
No cóż "tą pracą dyplomową" jak dowcipnie zauważyłeś - też troszkę leczę swoje kompleksy, jak robi to większość ludzi... Koledze wpadła mała podkładka przez otwór od świecy ale tylko drasneła cylindr i wyleciała przez wydech! I jest OK. Pamiętam Twoje walki z zza długim korbowodem... Też miałeś przeboje :) Ciesze się bardzo, że dalej Ci to mimo wszytko...
Witam, piszesz że ledy to oszczędność akumulatora i alternatora, jednak mam wątpliwości co do tego stwierdzenia. Pierwsza sprawa to żarówki od postojówek mają 10W/5W (tył/przód). Chyba nie zamierzasz zamieniać stop na ledy? Pozatym specjaliści piszą, że wzrost zużycia paliwa przy jeździe na światłach mijania jest tak mały, że mieści się w granicach...
Witam. Zrób relset sterownika Odłacz na noc akum. Rano podłącz uruchom silnik i niech na biegu jałowym osiągnie max temp pracy tzn do momentu kiedy właczy się wentyl chłodnicy. Sterownik zapisze sobie aktulne parametry pracy w miejsce skasowanych. Napewno nie zaszkodzi, jeżeli zauważysz różnice w zuzyciu (spadek) a po jakimś czasie ponowny wzrost zużycia...
Pamiętajmy jeszcze o sprawności układu. Przeciętne akumulatory maja sprawność w granicach 60%, czyli jeżeli mamy baterie akumulatorów o pojemności 100 Ah to do naładowania potrzeba "wlać" około 150 Ah by odzyskać te 100 Ah. Przy małych mocach w w samochodzie nie robi to różnicy ale przy mocach rzędu kilowatów jest to już spory wydatek. Szczególnie gdy...
Moim skromnym zdaniem, kocioł powinien pracować długimi cyklami z małą temperaturą -ale taką ,by dogrzać mieszkanie. Zależna ona jest oczywiście od temp. zewnętrznej. Eksperymentuj. Podniesienie temperatury w pomieszczeniach w zakresie temperatur komfort.(18-24°C) o 1°C pociąga za sobą wzrost zużycia paliwa o 6-7%. Zmiana temp. dzień/noc nie powoduje...
Witam. Podczas jazdy Mitsubischi nastąpiła nagła utrata mocy.Samochód przed usterką wkręcał się na obroty pracował idealnie.Po odstawieniu do garażu stracił moc powoli wkręca się na obroty i pali zamiast 9 to teraz 20.Wymiana przepływomierza i komputera nic nie daje.Czy jest możliwe że przeskoczył na rozrządzie? Gdzie mogę znaleźć schemat kół rozrządu?Wiele...
Mam podobną radę jak poprzednik: jeśli jest to auto na gaźniko-wtrysku, 8-zaworowe i wolnossące to lepiej dać spokój i pozwolić mu umrzeć naturalną śmiercią, z doświadczenia wiem że jakiekolwiek zmiany w mapach paliwowo-powietrznych bez modyfikacji mechanicznych, w pierwszej kolejności prowadzą do potężnego wzrostu zużycia paliwa przy niewielkim zysku...
Z jakiego samochodu mogę dopasować przepływomierz do Jaguara XJ40 2.9 z 1988 r.? Dopasowanie przepływomierza z innego samochodu do Jaguara XJ40 2.9 z 1988 roku może być trudne i ryzykowne, ponieważ każdy samochód ma specyficzne wymagania dotyczące przepływu powietrza oraz kalibracji układu sterowania silnikiem. W efekcie użycie nieodpowiedniego przepływomierza...
Od pewnego czasu zauważyłem wzrost zużycia paliwa Na komputerze wskazanie sredniego zużycia jest tak jak wcześniej około 4.8, ale w rzeczywistości spala okolo 5.5 Problem ten widze po kilku tankowaniach Po podłączeniu programu fiat ecu scan odczytuje nastepoujace parametry Prosze o opinie czy wskazania sa prawidlowe http://obrazki.elektroda.pl/9209775600_1...
A co ze wzrostem zużycia paliwa? może to być spowodowane błędnymi pomiarami przepływomierza? podczasu robienia logu BS 011, kieronice chodziły w pełnym zakresie, czyli zeby sprawdzić czy to gruszka czy kierownice to musze odpiąc sztangę, tak? jeżeli po odpięciu sztangi od kirownic beda się one ruszały w pełnym zakresie to będzie znaczyło, że gruszka...
Problem rozwiązany . Regulacja zaworów i wtrysków. Efektem jest znaczny wzrost mocy i spadek zużycia paliwa.
(at)MATRI266 Masz dwa pedały zakładamy że pedałujesz cały czas równomiernie. Moment obrotowy to najprościej tłumacząc długość korby razy siła jaka naciskasz na pedał. I to jest iloczyn wektorowy. Jak się rozpędzasz poruszasz się ruchem przyspieszonym, jak jedziesz ze stałą prędkością po równym potrzebujesz mniej energii jak przy przyspieszaniu. Dla...
Witam, starałem się przeczytać całą dyskusję od początku i skłaniam się przyznać rację tym, którzy wyliczyli, że moc dostarczona do układu jest większa od uzyskanej przy użyciu wyprodukowanego wodoru. Ale mam pewien pomysł, którego nie zauważyłem na forum. Jeśli pojawił się to przepraszam. Zakładamy dodatkowy akumulator nie połączony z instalacją samochodu,...
Witam. Temat dotyczy Astry 1,4 16v z 2001roku, przejechane 139 000. Od dłuższego czasu świeciła się kontrolka silnika- zakupiłem obd i za pomocą programu Torque wyczytałem błąd P0400. Po przeczytaniu kilkunastu wątków na ten temat wymieniłem zawór egr na nowy. Błąd skasowałem, i jakiś miesiąc był spokój. kilka dni temu kontrolka znowu się zaświeciła-...
Spalanie 4,5l nierealne, realne nigdy nie było A jednak realne! Znane mi autko pali regularnie w granicach 4,5-5. Yaris używany jest prawie wyłącznie na codzienne dojazdy do pracy, na dystansie około 15-20 km poza miastem. Co ciekawe, podczas sanatoryjnego urlopu właścicielki kierowcę zastąpił jej mąż i... Spalanie natychmiast przekroczyło 6 litrów....
Witam, spotkałem się kiedyś z podobnym przypadkiem. Klient skarżył się na wzrost zużycia paliwa na tej samej trasie. Jeśli mam wątpliwości, najpierw sprawdzam ciśnienie w ogumieniu za pomocą ciśnienomierza. Następnie stawiam auto na płaskiej powierzchni z wyłączonym silnikiem na luzie. Popycham je i sprawdzam opory toczenia. Czasami samochód wydawał...
Kocioł monitoruje ΔT powrót/zasilanie. Jak jest za mała różnica, przestaje pracować, ponieważ nie widzi rozbioru ciepła. -Pierwsze założenie, nie patrz na temperatury grzejników. Wyreguluj termostaty, by w pomieszczeniach była temperatura pożądana. Ma dawać uczucie komfortu dla domowników. Regulację przeprowadzaj małymi ruchami termostatów co parę...
Proponowałbym raczej: Chemiczny środek czyszczący 230 (500 ml) w areozolu Sotin Zastosowanie: Gotowy do użytku środek czyszczący w areozolu stosowany do kotłów grzewczych i term łazienkowych. Środek czyszczący usuwa wszystkie pozostałości procesu spalania (nalot, nagar, sadzę) oraz neutralizuje powierzchnię kotła, konserwuje i chroni ją przed korozją....
Aby odłączyć czujnik trzeba zdjąć plastikową osłonę silnika.Czujnik jest wpięty pod kolektorem-takie cztery rurki dochodzące do silnika :) Szukaj takiej okrągłej wtyczki wielkości monety 5zł. Odłącz i sprawdz.Jak zacznie odpalać to będzie to kąt wtrysku.Chodzi tu o to że paliwo nie jest podawane w odpowiednim momencie co utrudnia zapłon,ponieważ temperatura...
Zrozumiał bym gdyby czepiano się do sprawności odkurzaczy, a teraz nie będzie wyboru czy chcę odkurzać korzystając z dużej mocy i zrobić to w godzinę tylko będzie trzeba się męczyć trzy razy tyle. Co do świateł w samochodach używanych 24h/dobę, to czytałem kiedyś o badaniach z których wynikało, że na postrzeganie samochodów w dzień nie wpłynęło to praktycznie....
Dzieje się tak od ok 1 miesiąca, najpierw tylko "pompowała" obroty, potem zaczęła szarpać przy zdejmowaniu nogi z gazu. Mechanik stwierdził że trzeba wymienić filtry i świece więc wymieniłem - fakt przestała szarpać. W trasie zauważyłem wzrost zużycia paliwa o ok 0,8 - do 1 L na 100/km w tracie w mieście nawet 2 - wracając dziś od mechanika zużycie...
Dzięki za szybką reakcje sigi. Właśnie chodzi o to , że nie mam gazu. Aby nieco przybliżyć temat: pewnego pięknego dnia auto przestało równomiernie pracować na wolnych obrotach (zbyt niskie lub gaśnie).Zauważyłem również duży wzrost zużycia paliwa, słabo "wchodzi na obroty", czasami gaśnie. Komputer "wyrzuca" błędy: - czujnik podciśnienia w kolektorze...
Witam, Czy orientuje się ktoś co może być przyczyną spadku mocy w scenicu 1.9dTi z 2000roku. Od jakiegoś czasu nie zauważam wyraźnego załączania się turbiny w pewnym zakresie obrotów, samochód słabo teraz przyspiesza a na autostradzie przy wzniesieniach czasem brakuje mu 5 biegu. Nie zauważyłem jakiegoś znaczącego wzrostu zużycia paliwa oraz "kopcenia"...
to jest numer silnika VF1BB05CF26765601 rok produkcji 2002, silnik 1.2 16 V ( 55KW) .Objawy wzrost zużycia paliwa, wtedy pojechałem na komputer i wykazał uszkodzaną sonde pierwszą i drugą. Jak sie okazało pozniej tej drugiej wogole nie mialem( jak mi wiadomo ta druga reguluje spaliny) . Ale przez pewienen czas samochód dobrze sie sprawowal na jednej...
To może wkleję małym drukiem żeby nie zajmować strony. Informacje ogólne Obroty wałka rozrządu. Komponent: (B05) Czujnik obrotów koła zamachowego Kod usterki FMI 2 Błąd danych. Warunki wygenerowania kodu usterki: Krzywe krzywki i koła zamachowego nie pasują do siebie. Możliwa przyczyna: Usterka czujnika. Odwrotna biegunowość przewodów. Reakcja jednostki...
Błąd P2564 Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit Low.Opel/Insignia/2.0 cdti, silnik A20DTH. Borykam się z tym błędem już dobrych kilka dni. Auto normalnie jedzie, nie ma żadnych problemów z mocą. Zauważalny wzrost zużycia paliwa, bardzo szybkie napełnianie się DPF. Wymieniłem gruszkę turbo, zawór podciśnienia. Pomierzyłem napięcie na wtyczce...
Miałem trzy przypadki kiedy magnetyzery dały mierzalne rezultaty: 1. Uno clip 1,0 - spadek zużycia paliwa o kilka procent, zauważalna poprawa dynamiki i kultury pracy silnika. 2. 125p - spadek zużycia paliwa o ok 20% w jeździe miejskiej i bardzo duży wzrost zanieczyszczeń w spalinach - ten przypadek został dobrze udokumentowany bo badany był na mojej...
Mam pytanie do "Stefan Lech" od jakiegoś czasu mam problem ze ssaniew w cc 700 z gaźnikiem Aisana. Z rana na ssaniu pali bez problemu jednak po kilku minutach lub przejechaniu ok.300-500m, jak nie wyłączę ssania silnik zaczyna się dusić, szarpie (objawy typowe jak przy zalewaniu silnika). Po wyłączeniu ssania ręcznie silnik pracuje równomiernie i wszystko...
Witam Żeby nie robić skomplikowanego opisu napiszę w punktach jak było: 1. Jazda z przyczepą z dużą prędkością: pęknięcie dolotu z turbo, drastyczny spadek mocy, ogromne zadymienie, wzrost zużycia paliwa. 2. Wymiana dolotu z turbo: wzrost mocy, spadek zadymienia. 3. Naprawa mieszalnika powietrza (wyrwało klapkę): lepsze zachowanie silnika na zimnym....
Cześć wszystkim, od 2 miesięcy próbuje doprowadzić Megankę do ładu. Na początku zaczęły się problemy z odpaleniem na zimnym silniku, musiałem wyłapać moment jak wskoczą delikatnie obroty i przycisnąć go aż się rozgrzeje. Jednak z czasem zaczął po prostu gasnąć nawet, kiedy się rozgrzał. Wymieniłem czujnik wału korbowego i walka rozrządu. Problem z odpaleniem...
W swoim poście napisałeś ,że : Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra). Średnica wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu. Wzrost mocy (producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %. Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata. Policzmy samemu...
Ave 2001, D4, 2.0l, 150KM. Ostatnio "zgłupł" mi komputer pokładowy. Pokazuje niewiarygodne zużycia chwilowe, nawet do 60l/100km. Dodaję gazu - chwilowe zużycie spada, zdejmuję nogę z gazu (hamowanie silnikiem) - zużycie rośnie. Stoję w korku - średnie zużycie spada (!), jadę - średnia rośnie. Jednocześnie zasięg samochodu jest wyliczany prawidłowo (jak...
wzrost zużycia wzrost zużycia paliwa diesel nagły wzrost zużycia prądu
blaupunkt pobór prądu obliczenia przekroju kabla dźwięk jednej słuchawce lenovo
Brak prądu w kostce spryskiwaczy - jak naprawić? Toyota RAV4 III 2008 3.5L - Typ skrzyni automatycznej U660E