Przy prawidłowej pracy termostatu na liczniku orientacyjnie 90 stopni. Masz mieć górny wąż gorący, chłodnica jeśli ja dotkniesz ma parzyć, dolny wąż również gorący wtedy wiesz że masz wstępnie jakiś obieg Włącznik termiczny masz na chłodnicy przy złym obiegu cieczy lub niedostatecznym nie nagrzeje go i wentylator się nie włączy i temperaturka rośnie
To 12 V przychodzi z akumulatora przez silnik wiatraka. Gdy temperatura jest za wysoka to termik włącza wentylator. Sprawdzić można ogrzewając go do ponad 90 stopni - wtedy się włączy.
może system się przyciął, wiesz ja bardziej siedzę w VW więc na temat systemów opla zbyt dużo nie wiem, a co z włącznikiem termicznym ? odnalazłeś go ?
Dzisiaj płyn mi się zagotował i musiałam zjechać na bok. Wiatrak chłodnicy nie chodzi choć temperatura wrzenia jest płynu. Skąd wiem bo lekko odkręciłam korek od zbiorniczka no i poszło mi to na ręce i twarz. Płyn dolałam i zaciągło go gdy silnik nagrzał się więc termostat raczej jest ok. Po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury, wentylator uruchamia...
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Posiadam Caddego 1.6 benzyna 2007r i mam problem; nie mogę zlokalizować termowłącznika wentylatora. Wentylator włącza się na zimnym silniku. Wiem że odpowiedzialne są 2 czujniki; czujnik temperatury płynu (wymieniłem) i termowłącznik który posiadam (3 pinowy). Szukałem tydzień czasu w necie i nic. Proszę o podanie...
Czy możesz w końcu odpowiedzieć na pytanie jaką masz instalację w swoim aucie? Masz wentylator sterowany włącznikiem termicznym wkręconym w chłodnicę, czy z ECU? Czy na bezpieczniku wentylatora jest zasilanie (możesz sprawdzać żarówką)?
Czujnik temperatury jest przy termostacie, a w sklepie motoryzacyjnym to ustrojstwo przy chłodnicy na dole po lewej stronie nazwali włącznik termiczny wentylatora chłodnicy.
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
W którejś wersji tej klimatyzacji sygnał z czujnika ciśnienia idzie do sterownika klimy przez włącznik termiczny na chłodnicy i lubi tam zgnić.
Włącznik pneumatyczny który steruje silnikiem w zależności od ciśnienia panującego w butli,włącznik główny chłodnica powietrza reduktor ciśnienia roboczego ,zawór bezpieczeństwa mechaniczny no i podstawowy zestaw masz,jak chcesz więcej to jeszcze zawór upustowy do rozruchu sprężarki bez obciążenia ochrona termiczna silnika czujnik zaniku faz i manometr...
Włącznik termiczny wentylatora we Fiacie Seicento (i jeszcze do kilku innych) to taki dwu - pinowy włącznik termiczny wkręcany z boku w chłodnicę: Poszedłem jeszcze raz i zamówiłem włącznik termiczny wentylatora mam nadzieję, że dobrze. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Dodano po 17 A więc termiczny włącznik wentylatora wymieniony mimo to auto dalej...
W chłodnicy siedzi trzypinowy włącznik termiczny, na czerwonym ma być plus stały.
Jeśli chodzi o wentylator to sprawdził bym czy włącznik termiczny jest sprawny. . Za wypisywanie bzdur blokada pisania. W V50 nie ma włącznika termicznego chłodnicy.
Golf 4 + sterownik wentylatorów. Z Golfa 2 możesz wziąć - jest tam 2 zakresowy przełącznik termiczny w chłodnicy, nie trzeba przekaźnika czy sterownika. Może lepiej wymienić wisko i mieć tak jak fabryka zrobiła.
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Witajcie, mam bardzo zagadkowy problem z chłodzeniem silnika 1.2, mianowicie nie włącza się elektryczny wentylator i gotuje się woda. Sprawne są: wentylator, termostat, termiczny włącznik wentylatora (teoretycznie), chłodnica (prawie nowa). Tak dla pełnego obrazu wymieniłem także przewód od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego. Proszę o wszelkie pomysły...
Dobrze kombinujesz. Bez pompy nie uruchamia klimatyzacji i wentylatora. Miałem podobny przypadek dałem chłodnicę że starszego modelu i czujnik włącznik termiczny który to podawał masę na przekaźnik wentylatora. Nie było tam klimatyzacji więc tutaj nie pomogę.
Jeżeli ogrzewanie dział prawidłowo podejrzewam że z pompą wszystko ok. Radziłbym przyjrzeć się temperaturze przy jakiej otwiera termostat i czy chłodnica nagrzewa się całkowicie, jeżeli będzie przyblokowana nie będzie w stanie schładzać silnika. Z drugiej strony sprawdziłbym temperaturę załączania włącznika termicznego w chłodnicy, są w sprzedaży z...
Nie można było od razu napisać, że nie ma klimy albo wsadzić do posta to zdjęcie??? Nie masz rezystora bo masz tylko jeden bieg wentylatora, w wersji bez klimy nie potrzeba dwóch biegów Dodano po 2 Ponadto moja chłodnica nie ma też tego włącznika z czujnikiem na chłodnicy które mają te megane 1. Bez znaczenia info, włącznik termiczny miały pierwsze...
czujnik temperatury jest pod termostatem w głowicy po lewej stronie silnika a ten nad termostatem to włącznik termiczny wentylatora chłodnicy i nie może on mieć małej rezysatancji
Wentylator włącza się w okolicy 100-105 stopni więc przy braku ciśnienia wodę idzie zagotować. Po pierwsze to mało kto leje w tych czasach wodę do układu chłodzenia,raczej płyn,a płyn ma większą temperaturę wrzenia. Po drugie włącznik termiczny w chłodnicy ma wyklepane przy jakiej temperaturze włącza i wyłącza wiatraki(wiatrak) i napewny nie jest to...
Niech no zgadnę - czyżby włącznik termiczny na chłodnicy? Ile wygrałem?
Witam! Jeżeli nie znalazłeś tego czujnika tam gdzie przeważnie bywa to jeszcze sprawdź chłodnicę, może włącznik termiczny wentyltora ma w sobie czujnik - pokombinuj, może dochodzi tam więcej niż dwa przewody. Aby to sprawdzić użyj probówki 12V z żarówką o małej mocy - zwieranie do masy i ewentualnie przewodów do siebie ale na początek przez żarówkę...
Włącznik termiczny wentylatora chłodnicy, usterka grozi przegrzaniem silnika
Na 90% włącznik termiczny wentylatora. Wymień, ale dla pewności gdy jest gorąca chłodnica i uważasz że wentylator powinien się włączyć a się nie włączył zewrzyj końcówki na tym wyłączniku. Jeśli się włączy wentylator to masz 100% pewności że to on.
Może również być zatarty lub spalony wentylator chłodnicy, uszkodzony włącznik termiczny, przerwana instalacja elektryczna wentylatora. Przyczyn może być dużo, a więc musisz zacząć działać.
adam k. - w którym Punto II (rocznik 2000) jest włącznik termiczny w chłodnicy?!
Jeśli odpięcie wtyczki włącznika termicznego (w chłodnicy) nie gasi wentylatora, przyczyna może tkwić w dodatkowym sterowniku wentylatorów (niektóre silniki, niektóre wykonania pojazdów {np hak}, lub na niektóre rynki). Wówczas szukania jest więcej.
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Sprawdź czy jest ten włącznik termiczny na chłodnicy. Jak tak to z jego poziomu możesz sobie wysterować obie prędkości. Bo było kilka rozwiązań tych modułów went. Więc albo to, albo podanie prądy po odłączeniu wtyczek ,albo test elementów wykonawczych.
Skoro jest czujnik (włącznik termiczny) na chłodnicy i wentylatory nie działają to prawdopodobnie jest coś z przepływem cieczy chłodzącej (uszkodzony termostat, mało wydajna pompa wody). A jak komputer widzi temperaturę ? W astrze h chyba nie ma włącznika w chłodnicy, tam już jest sterowanie komputerem, ale może się mylę. Sprawdziłem, tam masz elektroniczny...
Silnik się przegrzewa i klima zostaje awaryjnie wyłączona. Sprawdź włącznik termiczny na chłodnicy.
Jeżeli po zwarciu styków włącznika termicznego w chłodnicy wentylator działa, to albo walnięty włącznik termiczny, albo termostat sie rozleciał i auto w aktualnych warunkach nie jest w stanie dojść do temperatury 95 stopni. Czujnik temperatury ten na górze na krućcu nie ma nic wspólnego z załączaniem wentylatora.
Wyczyść styki czujnika temperatury I co mu to da jak w tym dziadku wiatrak odpala włącznik termiczny na chłodnicy?
Na chłodnicy masz włącznik termiczny, zewrzyj jego styki, jak wentylator ruszy to wymień włącznik.
Co do ABS-u to diagnoza komputerowa lub „blink” jeśli chodzi o wentylator / mowa chyba o chłodnicy / to zobacz na krótko czy chodzi , jeśli tak to do wymiany włącznik termiczny w chłodnicy .
Za włączenie wentylatorów ze względu na temperaturę płynu (na pewno 1 bieg) odpowiada włącznik termiczny w chłodnicy z boku po lewej 3 piny, ma tam być stały plus i w zależności od temperatury bimetal załącza odpowiedni styk. Instalacja wentylatorów lewego i prawego jest ze sobą galwanicznie połączona
Z tego co sie oriętuje to tam nie ma żadnego bezpiecznika, przekaźnika też nie ma. Wentylator chłodnicy jest podłączony bezpośrednio do akumulatora przez włącznik termiczny znajdujący się z boku chłodnicy (przy akumulatorze). Wentylator załącza się niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie czy jest włączony zapłon czy nie. Mogą występować dwa rodzaje...
włącznik termiczny w chłodnicy albo bezpiecznik w skrzynce bezp(duży drugi od prawej, albo któryś z małych opis na klapce)
Po pierwsze włóż termostat nie wiem akurat jak jest w felicij ale część samochodów ma termostat który przy zimnym silniku ma obieg cieczy na silnik a przy zgrzanym silniku zamyka obieg silnika i puszcza obieg na chłodnice. Rozumiem ze włącznik termiczny wentylatora wymieniłeś? Jak nagrzejesz auto weź probówkę 12V i sprawdź czy się włączył czujnik, jeśli...
Co do wiatraka: w tym samochodzie jest oprócz włącznika termicznego w chłodnicy jest czujnik temp głowicy i przekaźnik czasowy (ozn 31), w tym obwodzie bym szukał problemów
Panowie pobłądziliście ! Z tego co rozumiem to obroty falują w momeńcie gdy silnik się rozgrzeje w związku z tym co ma wspolnego kąt wyprzedzenia zapłonu i bezsensowne sprawdzanie włącznika termicznego chłodnicy czy sondy lambda nie wspominajac o silniku krokowym. Drogi kolego musisz sprecyzować bardziej swój problem! bo inaczej będziesz musi wymieniać...
Nie bardzo wiem w czym masz problem, ale pewnie nie załącza Ci się wentylatror chłodnicy. Jeśli zwierając końcówki na wtyku włącznika termicznego przy chłodnicy nie słychać cykania przekaźnika (przy przekręconym kluczyku w starcyjce) to masz uszkodzoną intalację do przekaźnika. Jeśli cykają a wentylator włącza się tylko w jednej kobinacji połaczenia...
Czujnik temperatury nie ma nic do włącznika termicznego wentylatora chłodnicy,a chodzi o to który z nich szwankuje.Rezystancja czujnika temperatury przy temperaturze 25°C wynosi 2 kΩ+-0.2kΩ .W temperaturze 90° C około 250 -300 Ω.
Dorzucę swoje trzy grosze. Najładniej i profesjonalnie byłoby "załatwić" to techem-2, lub przerobić na stary sprawdzony układ. Kupujesz trójnik miedziany φ35 mm, oryginalny od astry f włącznik termiczny wentylatora. Przecinasz wąż gumowy od chłodnicy, wstawiasz trójnik z wlutowanym czujnikiem, łączysz kabelki i jest gut.
Przyczyną braku 1 biegu wentylatora były zamienione miejscami przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej po zmianie wentylatory ruszyły ale też po zapłonie działały okazało się że uszkodzony został włącznik termiczny w chłodnicy (dwupinowy ) .
Przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego włącza się wentylator i czy pracuje na I czy II biegu ? włącznik termiczny wkręcony jest w dolną lewą część chłodnicy, podaj kolor termowłącznika to podam Ci jego numer.
czujnik w chłodnicy, a bezpieczniki sprawdzałeś? W tym samochodzie nie ma już włącznika termicznego w chłodnicy, tylko czujnik temperatury, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika, a ECU dopiero decyduje czy załączyć wentylator/y czy też nie. Czujnik powinien być zielony w tym roczniku, nad łączeniem skrzyni biegów z silnikiem.
Ale drugi się powinien włączyć bieg bo po to jest Właśnie nie. Jeśli nie działa pierwszy bieg to nie ruszy z drugiego. Nie wiem jak to nazwać, zabezpieczeniem chyba. Bzdura, jak jest uszkodzony obwód 1 biegu w wentylatorze, 2 bieg działa normalnie. Są dwa rodzaje włącznika z klimatyzacją i bez. W tym przypadku sprawdziłbym zasilanie sterownika wentylatorów....
węże po jeździe są twarde i gorące, a ja osobiście uważam (chociaż nie znam się aż tak dobrze), że uszczelka od głowicy nie ma tu za dużo wspólnego a po za tym gdyby tak się stało to miałbym wodę w oleju i przepuszczał by mi powietrze do benzyny a co za tym idzie samochód by się po prostu dusił a nic takiego się nie dzieje. Kurde sam już nie wiem...chyba...
1. Termostat. 2. Włącznik termiczny wentylatora chłodnicy. 3. Pompa. Radzę podjechać do serwisu. Mam nadzieję, że ta woda w zbiorniku to tak potocznie tam powinien być płyn chłodniczy. Płyn chłodniczy występuje w urządzeniach związanych z chłodnictwem, w samochodach stosujemy płyn chłodzący - taka mała nieścisłość.
Nie mam sterowania wentylatorami chodzi mi głownie o wolny bieg. Jak zdejmę wtyczkę od włącznika termicznego na chłodnicy i wysteruje przez plus tą wtyczkę to wentylator rusza na pierwszym i na innym pinie na drugim. Jest jeszcze jeden pin i ja chciałbym wiedzieć co tam przychodzi jakaś "15" ?
witam Chcę podłączyć wentylator chłodnicy w prosty sposób i jestem ciekaw czy zadziała. Jeden kabel pociągnę pod plus akumulatora ,drugi wepnę pod WŁĄCZNIK TERMICZNY WENTYLATORA CHŁODNICY (w obudowie termostatu), który powinien dać masę i śmigło zacznie działać gdy będzie wysoka temp.płynu. Zamówiłem już ten termo włącznik ,dotychczas wentylator nie...
Witam, też mam ten problem (P206 1.4 8v bez klimy r. 2000). Wentylator się nie włącza po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika, natomiast po podłączeniu "na krótko" - działa. Termostat jest nowy, wykręcając włącznik termiczny z chłodnicy i zwierając styki też nie załącza. Czy przyczyną może być uszkodzony przekaznik (nie wiem czy wogóle jest)...
Na chłodnicy jest wkręcony włącznik termiczny wentylatora. Odepnij i zewrzeć piny w wiązce powinien zadziałać wentylator.
Dołóż drugi obieg z termostatem i chłodnicą Mam zamiar dać nagrzewnicę od Tico z wentylatorem, ale termostat to już chyba za dużo. To tylko podgrzewa reduktor. Do chłodnicy dam jeszcze włącznik termiczny do wentylatora i powinno być. Tylko żeby jakiś zawór bezpieczeństwa też był, w oryginalnych korkach w samochodach to zazwyczaj 1 - 1,5 bar. Chyba...
Czujnik, a w zasadzie przekaźnik termiczny na pewno kupisz w jakimś sklepie z częściami do samochodów. Trzeba pytać o włącznik wentylatora chłodnicy. Wkręca się go w chłodnicę i tu może być problem. Większość z nich jest konstrukcji zanurzeniowej, czyli trzeba wkręcić aby płyn go omywał. Mnogość wymiarów i skoków gwintów jest spora. Trzeba dopasować...
W mojej asterce było podobnie. Powiem Ci tylko tyle, że jeśli dojdzie do wymiany włącznika termicznego w chłodnicy to wal do sklepu Fiata i kup włącznik od cienkiego. Włącznik do asterki kosztuje 45 zł a ten sam tylko od cienkiego kosztuje 10 zł lub 15 zł. Gwint ten sam tylko styki są inne, ale to chyba nie problem. Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony....
Jeżeli w chłodnicy jest włącznik termiczny wentylatorów to spróbuj ustawić 2.
Szukaj na krócu koło głowicy, jak instalacja bedzie miała przerwe to bedzie sie załaczał po odpaleniu. BZDURA! Czujnik (włącznik termiczny)znajduje się w chłodnicy (dwa piny) spróbuj odłączyć kostkę,wentylator powinien stanąć.
Jeśli to jest wersjka gaźnikowa to w okolicach gaźnika może być dodatkowy termiczny włącznik wentylatrów.
Najlepiej dedykowaną do marki i modelu , To wiąże się z pojemnością ( ilością płynu chłodniczego ) , Zaczepami pod wiatrak ( wiatraki ) mocowaniem do karoserii . Wejście wyjście płynu . Miejsce wkręcenia czujnika temp / ew włącznika termicznego wiatraków . A wielkość , wymiary . Jest wiele szczegółów które później trzeba przerobić dopasować i dla tego...
Próbowałem rozpytywać na FCP w tym temacie, ale wszyscy uprawiają gdybologię ;) Ja również wiem, że może to być problem z wentylatorem, przekaźnikiem lub włącznikiem termicznym w chłodnicy. Nie uśmiecha mi się wymieniać całego tego zestawu, dlatego próbuję problem jakoś namierzyć. Nie zasilałem wiatraka bezpośrednio z akumulatora, obawiałem się by zwarcia...
Kolego wstawię zdjęcia jak to wygląda ponieważ pozwoliłem sobie na rozebranie tego sterownika. Dodano po 3 Jest progres kolego. nie dawał mi spokoju ten włącznik w chłodnicy, po przeczytaniu jednego z postów jak zrobić test takiego włącznika termicznego podpiąłem sterownik i zwarłem piny we wtyczce od tego włącznika i wentylatory ruszyły. Gdy zwarłem...
Potrzebuję informację co jest potrzebne aby uruchomić sprzęgło sprężarki sterowane modułem 1J0 919 506K (14pin). Co zostało sprawdzone: Klima uzupełniona i szczelna. Sprzęgło zasilone na krótko - klimatyzacja działa. W klimatroniku brak błędów. W wartościach mierzonych - 1 kanał pozycja 1 - wartość 0 (niewyłączona) w kanale 11 w pozycji 4 niestety nie...
Jak sprawdziłeś włącznik termiczny? Czy po zwarciu pinów we wtyczke od czujnika wentylator rusza? Do sprawdzenia układ zasilania wentylatora, czyli wentylator, przekaźnik (jeśli jest), bezpieczniki, przewody, czy wentylator nie jest zatarty? Podaj napięcie bezpośrednio na wentylator to będziesz miał pewność, czy jest ok.
T4 Identyczny problem mam, z układem chłodzenia. Wentylatory - sprawne (dodałem jeden nowy) . Włącznik termiczny - nowy, termostat - nowy. Gdy pojadę dziewięćdziesiąt, włącza się alarm przekroczenia temperatury. Wentylatory - milczą. Pozostał mi jeszcze jakiś przekaźnik, o którym nic nie wiem. Może w nim, przyczyna. W Skodzie, wymieniłem podobnie, z...
Mam nowy włącznik termiczny wentylatora, ale od cieniaska. Idea była taka żeby wcześniej włączać wentylator, ponieważ oryginalny włącznik załącza przy ok 100 st. Samochód ma LPG i chciałem żeby silnik był grzany do 95-98 st. a nie 100. Chłodnica była płukana w warsztacie zajmujący się tym. Włącznik działa dobrze ale mniej więcej tylko dwa , trzy cylke...
Do włącznika wentylatora (jest wkręcony w chłodnicę) dochodzi wtyczka i cztery przewody:niebieski, zielony i dwa brązowe (jeden grubszy i jeden cieńszy). Jak wiadomo włącznik załącza wentylator po przekroczeniu pewnej temperatury.Czyli zwiera któreś z tych przewodów. Pytanie zasadnicze: KTÓRE TO PRZEWODY ZOSTAJĄ ZWARTE PRZEZ TEN WŁĄCZNIK I POWODUJĄ...
Masz prosty układ. M18 wentylator chłodnicy S501 włącznik termiczny wentylatora S502 włącznik wysokiego ciśnienia K33 przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora K80 przekaźnik niskiej prędkości wentylatora F bezpieczniki
Witam. Posiadam VW Golfa IV w wersji Basis (m.in. bez klimatyzacji). Wersja silnika 1.4 benzyna 16v 75 KM. Problem polega na nie uruchamianiu się wentylatora chłodnicy. Sprawdziłem wentylator podłączając go do akumulatora - działa. Sprawdziłem włącznik termiczny wkręcony do chłodnicy - działa. Chciałbym prosić o wskazówki co może jeszcze być przyczyną...
Tak jak piszesz to jest czujnik temp. płynu chłodzącego a tak właściwie to dwa czujniki jeden dla wskaźnika w desce a drugi daje sygnał do sterownika a Ty poszukaj w chłodnicy włącznika termicznego wentylatora.
Przy 60-70 licznikowych leci z nawiewu bardzo gorące powietrze ? Są termometry i możesz włożyc w zbiorniczek wyrownawczy i sprawdzic mniej wiecej. 90 a 70 stopni to duża rożnica. Zazwyczaj przeklamanie wynosi 5-6 stopni miedzy vagiem a licznikiem. W tym tdi jest także czujnik w samej chlodniczy - może to on szwankuje. Inna ostatnia opcja wedlug mnie...
dostęp do czujnika temperatury w chłodnicy, Taki myk robi się jak w chłodnicy siedzi włącznik termiczny a nie czujnik.
Wentylator tez łatwo sprawdzić, z boku jest włącznik termiczny, odepnij od niego kabelki i zewrzyj, wentylator musi sie włączyć. Włacznik sprawdza się jak termostat, do wody, potrzebujesz do tego miernika elektrycznego, ustawiasz miernik na sprawdzanie przewodności(tak się to chyba nazywa), po styknięciu końcówek bedzie piszczał. Nastepnie przykładasz...
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
Według mnie wyłącznik termiczny biegu jałowego powinien znajdować się w chłodnicy, gdyż wentylator schładza właśnie ciecz w chłodnicy. Czy w takim razie za wyłączenie biegu jałowego odpowiada również termiczny włącznik, który odpowiada za uruchamianie wentylatora chłodnicy? Dodano po 4 Przyczyna była w złym podłączeniu przewodów. Wyłącznik termiczny...
Dzięki :) po przejrzeniu wielu forów i tematu wiem chyba już wszystko o chłodnicy, klimie i wentylatorach :D Ale u mnie okazuje się, że to prawdopodobnie czujnik termiczny wentylatora chłodnicy - włącznik, wkręcony do chłodnicy po prawej stronie i podpinany do wtyczki :) Teraz tylko muszę to kupić, wymienić i zobaczyć czy to faktycznie było to :) Jak...
Witam...Żeby nie zakładać nowego tematu to piszę w tym. Mam następujący problem: silnik 1,6e 90 KM, 1997r.w trakcie jazdy w trasie temperatura na poziomie 3 (tej dłuższej) kreski, więc chyba ok. Podczas ostatnich upałów już w mieście (korki itp.) temperatura rosła ponad 5 (zapalała się kontrolka temperatury cieczy). Wentylator załączał się dopiero po...
Miałem coś podobnego w Felicji '99 MPI. Nie gotowało mi się, ale normą było podchodzenie temperatury pod 110°. Zrobiło mi się kiedyś samo, stojąc na skrzyżowaniu. Zwykle miałem w okolicach 90°, a tu nagle pyk - zaczęło regularnie, na wolnych obrotach dochodzić pod te 110°. Wentylator na chłodnicy dawał radę, nie miałem przejścia powyżej. Ale stres...
No to doprowadź te wentylatory do porządku (bezpiecznik na akumulatorze, włącznik termiczny na dole prawym chłodnicy, same wentylatory czy kręcą się lekko i czy podłączone bezpośrednio do aku działają) bo zaraz się okaże, ze olej zacznie żłopać bo pierścienie straciły sprężystość po przegrzaniach silnika. Możesz spróbować ELM odczytać błędy i skasować...
Przede wszystkim trzeba wiedzieć jak dany układ działa. Z tego co ja pamiętam załączanie wentylatora następuje po zwarciu włącznika termicznego umieszczonego na górze chłodnicy. Jeżeli go nie ma to napisz że go nie ma. Wtedy załączaniem sterowałby czujnik temp umieszczony przy termostacie (ale w 2000 roku takich bajerów jeszcze nie było - chyba że się...
Witam, Mam taki problem, że w swoim motorku Romet 125 zamontowałem dodatkowy układ chłodzenia oleju. Jednak jeden duży obieg spowalnia nagrzewanie się oleju i po przejechaniu 9 kilometrów odcinka w zasadzie szosowego olej w ostatnie upały nagrzewa się do 85 st c. Zbudowałem taki oto termostat: https://obrazki.elektroda.pl/9933077800_...
Ja mam audi 100 2.2 z `88 i miałem też ten problem, stawiałem na czujnik halla a okazało się że nie łączyła któraś kostka w skrzynce bezpieczników. To jest ciekawy problem bo odpalał normalnie jechał przez około 10-15minut i gasł, postał minutę i jechałem dalej i już problem znikał! Życzę powodzenia! Dodano po 21 A wracając do setki to ja też mam ciekawy...
Powineneś sprawdzić sam czujnik ten wręcony w korpus. Wyjmij wsuwkę i dotknij do masy. Wskażnik powinien wskoczyć na maksa, prawie pionowo. Jeżeli tak jest to czujnik jest uszkodzony. Często jest zasniedziała wtyczka i słabiej przewodzi napięcie. Drugie rozwiązanie. Pozostaw samochód na wolnych obrotach na parkingu, i poczekaj, aż włącznik termiczny...
Witam. Podepnę się pod temat bo w zasadzie prawie idealnie pasuje do mojego problemu. Mam Astrę z 97r. 1,7D. Zauważyłem, że nie włącza się wentylator. Sprawdziłem wszystko w układzie chłodzenia i takie wnioski: - termostat działa - chłodnica nie zatkana - wentylator na krótko działa - czujnik cieczy (dwubiegowy) w chłodnicy chyba padnięty bo: a) łącząc...
Bo wiatrakami steruje sterownik oryginalnego silnika. Wsadź w rurę do chłodnicy mufę z włącznikiem termicznym, przez niego wysteruj przekaźnik wiatraka i masz chłodzenie.
Musiał byś zainstalować włącznik termiczny w układzie chłodzenia, np. taki jak w w modelu w124 do włączania wentylatora chłodnicy, ale z doświadczenia wiem że przy słabym ogrzewaniu w tym modelu pomaga tylko wymiana nagrzewnicy, i żadna pompka nie pomoże.
szukaj czujnika, zapewne będzie na wężu gumowym w okolicach chłodnicy Włącznik termiczny a nie (CZUJNIK) jest na 95% w dolnej części chłodnicy. Dodano po 7 Najbardziej zaskakujące jest to, że wiatrak chodzi nawet po wygaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka Ponieważ, wentylator-y mają bezpośrednie zasilanie z akumulatora i stacyjka ich nie wyłącza.
Skoro odpala się po zrobieniu zwarcia to na 99% uszkodzony jest termowłącznik. No nie koniecznie. Poza tym może być -termostat -pompa wody -zapowietrzenie ale najtańsze jest podstawienie nowego włącznika termicznego.
Ostatnia podpowiedź: dlaczego to w chłodnicy nazywa się WŁĄCZNIK TEMPERATUROWY albo TERMICZNY???
Są 4 czujniki temperatury W 900-setce są tylko 3 czujniki temperatury, z tym tylko jeden z nich bierze udział w ustalaniu składu mieszanki - ten wkręcony w termostat. Pozostałe dwa to tylko wskaźnik przegrzania silnika - ten w głowicy który załącza kontrolkę, i włącznik termiczny włączający wentylator chłodnicy - ten w chłodnicy. Te dwa ostatnie nie...
Nie wiem w tamtym roku działał bez problemu, a wiecie może jak sprawdzić czy działa bez żadnych mierników? Jaki to silnik SPI, MPI? Jeżeli SPI to ma z boku chłodnicy włącznik termiczny. wystarczy zdjąć z niego wtyczkę/konektor i zewrzeć styki w tej wtyczce i wentylator powinien ruszyć. Jeżeli to MPI to załączany tak jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=10vwPcUH...
Witam. Po wymianie chłodnicy i termicznego włącznika wentylatora temperatura silnika jest "książkowa". Niestety zawory "dzwonią" nadal...Wkrótce wymienię czujnik spalania stukowego... Czy ktoś wie jakim momentem dokręca się ten czujnik w tej corsie? Dla każdego auta różne są to wartości... P.S. Tankuje na różnych stacjach...
brązowy - masa, brązowo-niebieski - sterownik klimatyzacji (pin C2), czerwono-zielony - cewka przekaźnika II biegu wentylatora chłodnicy (od strony masy/włącznika termicznego), czarno-niebieski - plus po stacyjce (bezpiecznik nr 25 - 30A). Tzn wychodzi ze skrzynki jako czarno-niebieski, ale po drodze jest 10-pinowe złącze i w nim zmienia się kolor na...
Sprężarkę załącza ten sam co wentylatory przy chłodnicy , na zgaszonym się nie uruchomi , potrzebny sygnał z ECU . Spróbuj na odpalonym zmostkować, na podszybiu chyba jest jeszcze włącznik termiczny.
W zasadzie do wymiany jest nie czujnik, tylko termiczny włącznik wentylatora.
Według mnie to nie włącznik termiczny bo on jest wkręcany bezpośrednio do chłodnicy, wymieniałem go u siebie bo wentylatory się nie załączaly. A czujnik temperatury cieczy jest na tym samym wężu ale na przodzie bardziej. Więc co to może być to nie mam zielonego pojęcia. Jeżeli chodzi o to kodowanie, to wolę to zlecić komuś kto coś o tym wie :)
Założyć włącznik termiczny o danej temperaturze i w zależności od mocy wentylatora podłączyć bezpośrednio do włącznika bądź za pośrednictwem przekaźnika
Escort 1,6 16V miał dwa rozwiązania,zależnie czy na EEC IV czy V. Jeżeli V to wentylatorem steruje ECU za posrednictwem zielonego przekaźnika ulokowanego za akumulatorem.Jeżeli EEC IV to jest wkrecony włacznik termiczny,nie jak opowiadaja koledzy na chłodnicy,a na węzu do chłodnicy.Widać ten czujnik dopiero wtedy jak sie ściągnie puszkę rezonatora powietrza-to...
włącznik termiczny wentylator chłodnica termiczny włącznik wyłącznik termiczny chłodnica
silnik briggs zawora amplituner instrukcja blaupunkt pobór prądu
wizjer smart regulator ładowania
Jak uzupełnić ciśnienie wody w kotle gazowym? Lokalizacja bezpiecznika sondy lambda w VW Jetta 2011