Witam Czujnik obrotów wału korbowego.Standard w X10XE. Rozrząd na łańcuchu, raczej się nie przestawi.
Ale 1400zl za rozrząd w corsie? 1. 0 12v Bardzo dużo. Pytałem u innych mechaników, wychodzi około 1000 zł z kompletem bez kółka zębatego. Robocizna to około 350 zł a komplety rozrządu w zależności od wersji to od 450 do ponad 700 zł. Chyba muszę zaryzykować i jeździć bez wymiany. Auto planuje w listopadzie zezłomować, bo kolejny przegląd to będzie...
Rozrząd był kupiony wg katalogu do tego silnika. Problem jest też z przykreceniem blaszki od czujnika położenia wałka rozrządu na tych cienkich kołach.
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
Problem rozwiązany. Faktycznie powodem był źle ustawiony rozrząd. W tych silnikach(nieparzysta liczba cylindrów+oddzielne cewki na każdy cylinder) istotny jest nie tylko czujnik wału ale i czujnik wałka rozrządu. pozdrawiam
wystarczy tylko pokrywe zaworów ale musisz miec blokady do rozrządu
Też bym się przyjrzał rozrządowi. Walczyłem kiedyś z taką corsą podobne objawy i okazało się że przestawiony rozrząd.
Wymiana rozrządu powinna pomóc w 70 % pomga w tego typu objawach. Ciśnienie oleju też sprawdź. Koledzy maja racje z tym rozrządem
Kiedy zmieniany rozrząd? Jakie ciśnienie oleju na gorącym silniku?
Przypominam się, gdyż ponaglają mnie do zamknięcia tematu. Samochód był w warsztacie i przy okazji innej usterki wyczyścili przepustnicę i silnik krokowy. Samochód już tak nisko nie schodzi, a nawet jedzie na na biegu bez wciskania gazu :). A co do stukania to jak tu koledzy piszą, chyba zbliża się wymiana rozrządu.
Przekładałem z B do C i odwrotnie. Nie ma żadnych różnic, ale jak chcesz przełożyć sam krótki silnik ,to powodzenia. Dodano po 7 co to znaczy kosmetyczne -mechaniczne aluminiowa pokrywa wałków rozrządu,inna pokrywa rozrządu,inna pompa wody itd. ale to wszystko " bzdety".
Witam, Sprawa wygląda tak, że po uruchomieniu zimnego silnika (1.0 12V) jest słyszalne wyraźne stukanie przypominające odgłos diesla które po rozgrzaniu silnika cichnie. Natomiast już na ciepłym silniku, dochodzi delikatne stukanie z dolnych okolic silnika, bardziej po prawej stronie lub gdzieś w okolicy katalizatora. Ktoś potrafiłby powiedzieć co to...
Przepływomierz sprawdzony w innej B X10XE i auto kumpla odpalilo na moim, ale nie pracowało tak płynnie jak na jego. A przepływomierze identyczne. Czy w techu2 bądz innym urządzeniu diagnostycznym można sprawdzić synchronizację między czujnikami położenia wału i wałka (by wykluczyć rozciągnięcie/przeskoczenie łańcucha rozrządu bez rozbierania silnika)?
Jeśli autor tematu posiada Corsę B z silnikiem X10XE (1.0 Ecotec) to ma na myśli za pewnę czujnik ciśnienia oleju. Jest on montowany po lewej stronie silnika obok obudowy rozrządu lub na jej obudowie(nie pamietam dokładnie). Proponuję nie bawić się w wymianę uszczelek tylko wymienić cały czujnik gdyż to koszt zaledwie 10-20zł a więc niedrogo. W zestawie...
Odpal silnik i odepnij czujnik położenia wałka rozrządu. Wtryski będą inaczej sterowane i wtedy sprawdź czy dalej leje ten wtrysk.
No uszczelniacze trzonków zaworowych raczej. Albo odma zapchana i ciśnienie w silniku wzrasta wpychajac olej poprzez uszczelniacze. Jak sprawdzić czy to uszczelniacze? Odmy od wału korbowego nie ma w tym silniczku - z pokrywy wałków rozrządu idą dwa wężyki do dolotu.
Ta i tylko czekać aż coś innego wykręcisz albo rozbierzesz i będzie pytał wymienić czy nie poco ruszać jak jest git . Pilnuj wymiany oleju i rozrządu tankuj i w drogę , widać na kwarantannie się ludzie nudzą. A propo świece prima sort kurła.
Ja w Vectrze B do Z16XE władowałem słupek od X16XE. Z różnic to w innym miejscu był czujnik położenia wału, w Z16XE jest w bloku a w X16XE przy kole pasowym. X16XE miał zawór EGR w kolektorze wydechowm, w Z16XE w głowicy otwory wydechowe są połączone cienkimi kanałami z zaworem EGR który znajduje się w kolektorze dolotowym (u mnie to nie robiło różnicy...
Z tych dwóch (fabia, seicento) wybrał bym fabię pomimo że droższa ale większa (nie przesadnie) bezpieczniejsza, czasami ma jakieś wyposażenie (ta którą czasami jeżdzę posiada klimatyzację). A tak od siebie mogę dodać jeszcze Opla Corsę (sam robiłem taką swoje pierwsze kilometry i pod tym względem autko idealne (zwrotne, bezawaryjne-przez 12 lat jak...
Moja Corsa C 1.0 ma na budziku 99000 km i szykuję się do wymiany łańcucha. Zauważalne, typowe zwłaszcza dla silników 3 cylindrowych X10XE (Corsa B), Z10XE, Z10XEP (Corsa C) nieprawidłowości to: klekotanie silnika przy pracy na luzie (bardzo podobny dźwięk jak dla pracującego silnika diesla - na youtube znajdziesz filmiki przed wymianą i po, ogólnie...
Coś mi się zdaje że u mnie to nie przepływomierz, bo mam podobne napięcie na nim i jest niezależne od temperatury. cy może to być czujnik wału rozrządu? O co chodzi? Tylko zimny silnik prze 2 min. dław się i strzela do kolektora dolotowego i obroty mu spadają. Tak jaby nie palił na wszystkie cylindry. Jakieś pomysły?
Kolego hmm tak mnie sie zdaje ze 335 to czujnik położenia wałka rozrządu a nie na wale ale mogę się mylić sprawdzę to dodam. Sprawa druga to taka ze bład ten wyskoczy także gdy nie ma zgrania miedzy wałkiem a wałem :) wiec sprawdź rozrząd. Sprawa trzecia to kontrolka z kluczykiem to chyba immo :) a nie silnik silnik to taki motorek na desce :) I sprawa...
może być rozrząd może łańcuszek mówi papa. bo zastanawiające jest to, że przy butowaniu jak się dusi wartości przepływomierza spadają a on jakby dmuchał w obudowę filtra tak dziwnie czuć pod ręką. A przepływomierz sprawdzałem dmuchając sprężarką i pokazywał od 1,25 do 4 z haczykiem. Bo na samochodzie to szaleje bo mówię w ogóle nie chce wejść na obroty....
Nie sprawdzilem jeszcze jednej ważnej rzeczy, czyli mas komputera na pinach 24,51,76,77,103. Jest to komp ford a pamiętam z fordów uszkodzenia że jak brakowało jakiejś masy to nie ma iskry. Jak mam schemat objaśnieniami sprawdzę impulsy z czujnika wał czy coś nie jest wycięte. Miałem kiedyś corse X10XE i nie było sterowania na jeden garnek na cewkomoduł....
Cześć. Opel w wałkach rozrządu w silnikach np Z12XE, X10XE i itp. z łańcuchem rorządu stosuje dwa różne tarcze impulsowe jak na rys oznaczone nr 3 i 4. Pytanie (pomijając potrzebną dystansówkę dla jednego z nich) czy można zamiennie je zastosować np zamiast 3 dać 4? Pomijam fakt po co Opel dokonał tej zamiany? http://obrazki.elektroda.pl/5823822500_1...
Witam ponownie, Problem rozwiązany. Tylko jest problem, bo nie wiem co podziałało. Oczywiście zacząłem od porad dotyczących wyjęcia, przeczyszczenia i rozpięcia kapturka, wiązki idącej do czujnika położenia przepustnicy, ale dodatkowo też wyjąłem całą przepustnicę na stół z nastawnikiem przepustnicy ("krokowym"), czujnikiem, ogólnie cały korpus ze wszystkim...
Co do zużycia paliwa... zależy jaki silnik, ale te nie "optymalizowane" na polski rynek, to praktycznie to samo co EcoTec Opla (Opel kupił licencję), więc i spalaniem F16D3 nie odstawał od X16XEL. Sam mam opla 1.0 z silnikiem EXOTEC z rozrządem na łańcuszku (silnik X10XE) i powiem, że w trasie spala jakieś 5-6l na 100km w zależności od prędkości z...
Witam, otóż zauważyłem dziwną rzecz- gdy silnik jest zimny to dosyć głośno chodzi, powiedziałbym nawet że kierownica i plastiki kokpitu dosłownie bardzo drgają i jest to intensywne. Natomiast w zimie zauważyłem to samo tyle że nasila się to kilkukrotnie i silnik klekocze jakby był to diesel. Byłem u mechanika, sprawdzili rozrząd, powiedział że wszystko...
witam auto jak w temacie corsa B 1,0 12Vm 99rok silnik X10XE nie chce chodzic na wolnych obrotach cały osprzet został wymieniony a na komputerze pokazało ze ma błąd TPS który został zmieniony na nowy oryginalny a silnik nadal nie chce chodzic !po odłaczeniu TPSu silnik pracuje jak złoto ale ma chodzic z podłaczonym TPSem!!!! wszelkie czujniki przepływki...
Jeśli chodzi o próbę rozwiązania problemu to wzciąż się nie poddałem. Zmierzone zostały ponownie ciśnienia w cylindrach już dobrym manometrem. Wyniki są następujące: Na zimnym silniku: 1 cyl-13,5bar 2 cyl-13,5 3 cyl-13,45 Na zimnym silniku próba z olejem: 15,5bar 15,5bar 15bar Na gorącym: 14,5 bar 14,5 bar 14,4 bar Ciśnienie na wtryskiwaczach równe...
x10xe obroty przepływomierz x10xe x10xe corsa
podsłuch telefon analogowy szybkozłączka pneumatyczna delphi interfejs
ricoch aficio ricoh hasło administratora
Samsung UE55TU8500U - Jak naprawić wygładzający się ekran? Nagrzewnica na ropę dymi na czarno - przyczyny i rozwiązania