Nie ma różnicy X14NZ czy C14NZ ale w obu występowały różne aparaty, Bosch lub Lucas. Do Lucas-a z przewodami, do Bosch-a z płaskimi konektorami.
Witam. Należało by sprawdzić błędy jakie się pojawiają i jakie są zapisane w sterowniku ( jeśli ma być tanio to metodą na spinacz). Podobne objawy są skutkiem uszkodzonego czujnika halla.
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Nic nie wyrzucam, czujnik też wymieniony
Czujnik polozenia GMP czyli inaczej czujnik halla
może coś z czujnikiem temperatury silnika
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
Wymień czujnik zegara jednowsówkowy .
Sprawdzić czujnik cieczy chłodzącej też tak miałem.
Jak ta nasuwka jest jednoprzewodowa , to nie ten czujnik , szukaj drugiego , dwuprzewodowego .
hall sie wyłozył,skad sie tam znalazł x14nz w tym wozie?
Czujnik temperatury działa poprawnie?
tak, to jest bardzo fajne że podnosi wolne obroty w czasie jazdy, dzięki temu na zwykłym gazie 1gen nie "zadmuchuje" go przy jeździe z górki na luzie, ale na benzynie to i tak nie zgaśnie, a nie wiadomo czy autor ma gaz i jaki, w ogóle za wiele nie wiadomo... ale jego problem na 99% nie jest związany z czujnikiem prędkości, szczególnie że potem nie...
Szkoda czasu, kontaktronowe czujniki nigdy nie działają tak jak powinny.
Ten mechanik chyba nie ma takiego wielkiego pojęcia. Czujnik halla znajduje się w tym modelu silnika (x14nz) stuprocentowo.
Sprawdź w końcu to ciśnienie oleju, to nie będziesz się musiał bać (może). Domowym sposobem? Jak znajdziesz w domu jakiś manometr i jakoś go podepniesz w miejsce czujnika to czemu nie.
Jak pływał to weż się za czujnik halla. Miałem kiedyś taką jazdę w Golfie3.
Przyczyn może być kilka czujnik temperatury sprawdzisz przez podłączenie pod komputer zanieczyszczony filtr paliwa.
albo czujnik lub styk na połączeniu czujnika z zegarem, albo termostat jest nieodpowiedni lub nieprawidłowo zamontowany.
21- czujnik położenia przepustnicy, wysoki sygnał, a 85 brak opisu bądź pomyłka w odczycie!!
Jak cię immo trzyma to tak właśnie będzie się działo.Wymigaj to auto ponownie i sprawdz jakie masz błędy. Chyba żadne immo w samochodzie nie tnie iskry, może za wyjątkiem EWS-a, ale to z kolei odcina nawet rozrusznik. Skoro pierwsze iskra skacze po włączeniu zapłonu, to z reguły brak impulsów z aparatu zapłonowego - jak Ociz wyżej napisał, brak zasilania...
Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej. Termostat, chłodnica, termowyłącznik, cały rozrząd z pompą wody jest nowe i czujnik temperatury od licznika, ten od komputera kwadratowy jest stary tak jak wszystkie trochę spękane już węże.
Sprawdź czy pojawia się napięcie na elektrozaworze przy reduktorze. Wtedy będziesz wiedział czy auto przełączyło się na LPG. Może uszkodził się czujnik temperatury reduktora? http://mobillock.w.interia.pl/autronic/a... Miłej lektury!
Ten pierwszy to X14NZ a drugi to nawet nie wiem jaka pojemność. Halla w tym drugim nie ma, jest czujnik indukcyjny przy kole pasowym na wale. W prosty sposób to można przełożyć z instalacją i sterownikiem.
Chłopak za chwilę rozkręci pół auta a ja dalej twierdzę, że to map sensor. A jak się o tym przekonać? Na nagrzanym silniku otwórz komorę silnika i zrób gwałtowny ale minimalny przygaz linką idącą do przepustnicy. Zauważysz, że na ułamek sekundy spadną obroty lub silnik zareaguje z małym opóźnieniem. A teraz jedną ręką zaciśnij (załam) wężyk idący do...
...czyli nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego. Reakcja ecu prawidłowa. A nie ma tam czasem innych błedów ? Tak czy owak okablowanie cuzjnika do badania. Ale coś mi świta z tym czujnikiem i tym błędem że to może być wcale nieoczywisty problem... A ten silnik to X14XE czy X14NZ tak w zasadzie ?
Witam ponownie.Już po problemie. Sugerowana przez pseudomechanika wymiana modułu zapłonowego była zwykłym naciąganiem. Po analizie kilku postów doszedłem downiosku, że winę za ten stan rzeczy może byc wyłacznie zalewanie świec spowodowane złym sygnałem ze sterownika na wtrysk. Oczyszczenie czujnika temp.płynu ( był zaśniedziały) wszystko wróciło do...
Ja bym stawiał na moduł zapłonowy lub na czujnik halla w aparacie.Mam w warsztacie średnio taki jeden przypadek na tydzień,wstawiamy wtedy na próbę nowy moduł lub czujnik halla.Piszesz że na diagnostyce pokazuje ci 200 stopni a czym przeprowadzasz diagnostykę?.Np. mega macs przy parametrach tego silnika też pokazuje głupoty.
Witam mam taki przypadek z Astra F z 97r F X14NZ (1.4 8V) która zachowuje się bardzo dziwnie , wymieniałem już krokowiec , kopułkę , kable od świec oraz świece i problem nie zniknął :( zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia przepustnicy oraz nad czujnikiem temperatury czy to tez może być z tym związane????? proszę o pomoc
Witam. Mam taki podejrzany problem (Astra Classic 1.4 1998). Od czasu do czasu (powiedzmy raz na kika minut) silnik mi "traci moc" - jezeli samochod jest w ruchu, to po prostu przestaje ciagnac, a jezeli np. stoje wtedy, to silnik potrafi zgasnac. Czasem wyglada to tak, ze nagle silnik bardzo zwalnia, potem wrecz przeciwnie - zaczyna zasuwac za szybko...
Pojedynczą wtyczka prawdopodobnie jest od czujnika temperatury, który wysyła sygnał do wskaźnika, podwójna, jeśli jest niebieska to jest to wtyczka od czujnika temperatury, który daje sygnał do ECU, masa jest podłączona od klemy minusowej bezpośrednio pod śrubę rozrusznika, punkt masowy nadwozia jest zaraz obok akumulatora na lewym fartuchu, zaraz za...
Witam.Astra f 98rok silnik X14NZ. Klient zgłosił wieksze zużycie paliwa.Sprawdzając parametry zauważyłem zły odczyt temperatury silnika, na gorącym 18-20 C.Po wymianie czujnika problem nie ustąpił. Sprawdziłem zachowanie sie tego czujnika w czasie nagrzewania i zauważyłem że pokazuje temperature prawidłową do temperatury 52 stopnie potem spada na -8...
postanowilem odkopac temat opel astra 1.4 rok 1997 silnik X14NZ 60KM po zakupie okolo poltora roku temu spalanie 5 do 5,5 litra (przy ekonomicznej jezdzie) a od 3 miesiecy nagle spalanie podskoczylo do 10 litrow (styl jazdy ten sam) wiec postanowilem wymienic: Nowe swiece, kopulke, palec, termostat, filtr paliwa, sade, czujnik położenia przepustnicy,...
W związku że kiedyś pisałem o problemach w temacie z innym silnikiem postanowiłem opisać przypadek od początku Proszę prezesów o wyrozumiałość i pozostawienie tematu Samochód: Opel astra F bez instalacji gazowej Silnik: X14NZ Rok: 1997 Pewnego dnia nagle samochód dostał apetyt na paliwo nie sprawdzając błędów zakupiłem mu nową sondę (mój błąd) no ale...
Witam. Spróbuj kodów migowych zewrzyj piny 5 i 6 w gnieździe diagnostycznym , włącz zapłon i zliczaj impulsy, rozpoczęcie i zakończenie pojawi się liczba 12 i powtórzy się trzy razy , tyle samo powtórzą się inne błędy. I ważne u mnie brzęczy czy cyka silnik krokowy podczas diagnostyki i może check engin ci miga i krokowiec buczy, sprawdź czy nie masz...
Witam. Mam silnik x14nz i na mrozach był problem z zapalaniem zrobiłem test abcom-em i mógłby mi ktoś napisac co to jest RON coding bo w abcomie mam watrośc -40 http://obrazki.elektroda.pl/6635007900_1... mam też problem z czujnikiem temperatury jak zimny pokazuje jakieś gupoty bo 137*C jak tylko przekroczy 33*C to już wskazuje dobrze myśle...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Mam to samo. Mam silnik x14nz i na mrozach był problem z zapalaniem zrobiłem test abcom-em i mógłby mi ktoś napisac co to jest RON coding bo w abcomie mam watrośc -40 http://obrazki.elektroda.pl/6635007900_1... mam też problem z czujnikiem temperatury jak zimny pokazuje jakieś głupoty bo 137*C jak tylko przekroczy43*C(silnik nagrzewa się)...
Witam! Nie wiem czy taki temat już był, ale w ogromnej ilości wątków tutaj założonych nie znalazłem rozwiązania problemu (albo licho szukałem). Do rzeczy: Auto Opel Astra F classic, silnik X14NZ. Od jakiegoś czasu wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej pokazuje ponad 100 st. Wymienione zostało: termostat, pompa cieczy chłodzącej, czujnik temperatury...
Witam, przeszukałem już całe forum i nie znalazłem odpowiedzi.W mojej korsie (X14NZ) jak wchodzę na obroty to czuć mocne szarpnięcie i tak samo sie dzieje jak spuszczam z obrotów. Brak jakiejkolwiek płynności. W jednym z postów wyczytałem że to wina zaworu recylkulacji spalin (EGR) ale w tym silniku go nie ma. Takie objawy obserwuje zarówno na benzynie...
x14nz czujnik temperatura astra x14nz czujnik parkować czujnik
wiertarka bosch wirnik honda civic benzyna akumulator rezystor xsara
pompa wtryskowa perkins electrolux ewt1066
Opel Astra - Problemy z rozruchem ciepłego silnika Wolna elekcja w XVII wieku a kryzys Rzeczpospolitej