Już wiem co było moja xantia jest bardzo wrażliwa i powodem tego zachowania było bardzo kiepskie paliwo;/ zatankowałem dobre paliwo i jest wszystko ok :) hmm i zamontowałem jeszcze na wszelki wypadek zaworek zwrotny
Proponuje sprawdzić ciśnienie paliwa.
mam podobny problem ale w dieslu caly czas pokazuje ze jest 1/3baku wyłaczam zaplon i prawidłowo wskazowka opada
Być może zabity katalizator(wydech)?
55*C to zdecydowanie źle. Czeka cię więc wymiana termostatu. Jak pisałem wcześniej, silnik ma mieć temp. w granicach 85-87*C do 95*C. Przy takiej temp. istnieją optymalne warunki spalania mieszanki paliwo-powietrze.
1. Na rozgrzanym ucieka paliwo do baku - nie trzyma zaworek przed ręczną pompką. 2. Na rozgrzanym - zapowietrza się - pod filtrem paliwa jest zawór ciepło/zimno, lub sama obudowa filtra paliwa ma nieszczelność.
To nie jest bzdura, bo to jego Xantia, która niedługo zacznie oddawać paliwo, zamiast je zużywać. Znałem kiedyś faceta, którego Vectra B 1.8 miała tak samo - najpierw paliła 9, potem 7, potem 5, a jak powiedziałem, że moje Seicento 1.1 też pali 5 jak się postaram w trasie, to jemu zaczęła palić 4. Cuda. Ech, w dobrych bajkach jest zawsze choć szczypta...
Witam wszystkich. Tak jak napisalem w temacie chodzi o citroena xantia 1.9 td z 1998r.Otórz niezaleznie czy silnik zimny czy cieply ciezko pali (potrzeba" dlugich" paru obrotów zeby zaskoczyl)> Paliwo dostaje filtr paliwa sprawdzony swiece takze. Z góry dziekuje za porady i pozdrawiam.
Witam Citroen Xantia 2.0 1998 silnik nie zapala Paliwo dochodzi ale prad do swiec nie Konkretnie sprawdzalem (zarowka 12v)podczas proby rozruchu czy jest prad we wtyczce przed cewkami zaplonowymi zespolonymi i sie sromotnie rozczarowalem Auto nie posiada gniazda OBD tylko jakas francuska odmiane gniazda diagnostycznego wiec nie moge podlaczyc Launcha...
Te 6v to zasilanie podawane z zegarów na czujnik poziomu paliwa
pozarabiałem nowe przewody z odpowiednią izolacją Mam nadzieje że nie dałeś tam normalnych przewodów bo te fabryczne mają specjalną izolację odporną na paliwo - zwykła izolacja tam się rozwali i może dojść do pożaru.
Tylko ten opisany jako ,,pompa paliwa,,Bodajże F9-10A
gdzie mam szukać podwójnego przekaźnika wtrysków oraz ten bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa ?
Dobrze wiedzieć, że przyczyną pracy silnika po zgaszeniu są opiłki w układzie paliwowym. Tylko teraz pytanie dlaczego przy próbie odpalenia pompa NC raz załącza się a raz nie. A jak odpali to po chwili gaśnie? Próbowałem podłączyć ją na krótko żeby cały czas chodziła i jak odpali to zaraz gaśnie jakby odcinało zapłon.
Sprawdzić pod podstawką przekaźnika lub nakłóć kable.
Możliwe że pompka paliwa siadła lub nie ma zasilania.
Szczerze mówiąc to powinieneś sugerować się dawką paliwa, ja bym bez zwiększenia dawki paliwa nic tam nie ruszał.
Czujnik temperatury paliwa?
To nie jest przyczyna twojej usterki, prawdopodobnie jest coś z pompą paliwa lub jej zasilaniem.
Grzejący się kat. to bogata mieszanka czasami nie spalone paliwo dostające się do wydechu - analiza spalin, analiza układu zapłonowego, ciśnienie sprężania, sonda lambda itp. Czy katalizator grzeje się tylko na gazie czy na benzynie też
Citroen Xantia 1,9D 1994r. Pytanie co mogło się stać (i jak to naprawić), że nagle przestał działać obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa.
Niestety czeka cię rwanie obudowy przeciw -sabotażowej na pompie i czyszczenie lub naprawa zaworka paliwa.
Pompa paliwa.
Witam, Jutro spróbuję zrobić jak sugerujesz z tym paliwem. Jeśli chodzi o ECU to podstawiałem 3 różne ECU i silnik zachowuje się podobnie. Wielkie dzięki za podpowiedzi. Jutro testy. Pozdrawiam,
Zmierz wydatek i ciśnienie paliwa przed filtrem paliwa.
1/ Na dzieńdobry rozłącz klemy. 2/ Jeśli jest tak jak w Xantii to po lewej stronie silnika jest taka czarna gumowa gruszka - to jest ręczna pompka paliwa. Ponaciskaj ją trochę.........., aby podpompować paliwo. 3/ Załóż klemy i zobacz czy odpali. Jeśli nie to jeszcze podpompuj. Daj znać jak Ci poszło.
w 406 czesto padały luty i objawy byly te same -> sprawdź luty
sprawdz czy działa pompa paliwa w zbiorniku . Czesto lecą.
Witam. Podepnę się pod temat, mam podobny problem. Xantia 1,8 8v + lpg (sekwencja). Na benzynie odpala na 20 - 30 sek, obroty ok 1500 bez dodawania gazu, przy próbie wciśnięcia gazu, gaśnie natychmiast. Natomiast gdy odpalam na lpg, to "załapuje" na ok 1-2 sek. "Wymigałem" mu błędy i pokazało: słaby akumulator (kiedyś faktycznie go rozładowałem), uszkodzona...
Podaj więcej info o silniku, czy to jest monowtrysk, czy bezpośredni wtrysk paliwa.
I co teraz, ma ktoś przyjechać i poszukać zwarcia?
Zobacz czy zawór na pompie po odłączeniu odcina paliwo.Czy jest po wyłączeniu napięcie?
Dodaj do paliwa jakiś środek czyszczący wtryski ja stosuje Liqui Moly i tydzień na paliwie jak nie pomoże warto zacząć od pompy paliwa.
Zamiast pompy na złączu przy zbiorniku podłącz próbierkę, jeżeli po przkręceniu kluczyka lub gdy kręcisz rozrusznikiem świeci to spalona pompa paliwa lub konektory w zbiorniku wypalone.
Witam. Szukam pomocy - mam problem z silnikiem 2.0 HDI 110KM RHZ (w Citroenie Xantia 1999r.): na wyjściu z pompy wtryskowej nie pojawia się paliwo. Paliwo wychodzi z pompy wstępnej (w baku), dochodzi do pompy wtryskowej (wychodzi z filtra paliwa), ale nie wychodzi z pompy na listwe wtryskową i na wtryski. Pierwsza oczywista myśl - zawór wysokiego ciśnienia....
Witajcie, Posiadam Citroena Xantie 1,9D i caly czas leje 100% biodiesla, zadnych problemow nie liczac tych dotyczacych utrudnionego rozruchu zima (pomaga mix z nafta). Ze wzgledu na ceny paliw (UK: ON 1,44 funta, Nafta (Petroleum) 0,55 za litr) zainteresowalem sie tym tematem i co sie okazalo: wiele samochodow i to nawet z systemem common-rail jezdzi...
Na ITB to tylko Alpha - N. A jak chcesz na zwykły wielopunkt z map-em polecam sterowniki z Citroena np. Xantia z wbudowanym Map-em. Obsługuja koło 60-2. Masz wyjscia na 2 cewki zapłonowe i sekwencję. Wystroisz świnką wszystko.
Witam! Potrzebuje pomocy, sprawa wyglada tak moj citroen odpala prawidlowo najpierw na benzynie potem przelacza na gaz i chodzi rownomiernie. Ostatnio jak przekroczylem 6000 obrotów/min auto nie chcialo dalej sie zbierac (zamulalo) a juz tego samego dnia po przejechaniu 20 km obrotomierz dochodzil do 3000 orotów/min i auto poprostu zgaslo i tak jakby...
Lanos 1.5 8v +gaz albo 1.5 16v +gaz ew. 1.6 16v+gaz. Mam lanosa 1.5 bez gazu (w mieście nawet 9l spali benzyny) przejechane 150kkm do tej pory nie wiem czy dużo czy mało wymieniane było; łożysko lewe i prawe z tyłu, kilka razy klocki i chyba tarcze, wahacz z przodu, półoś napędowa, końcówki drążków kierowniczych, 2 razy pasek rozrządu z pompą wody,...
Co to jest :>? boo cieknie mi tym czymś lekko paliwo? ale może przez to coś sie jeszcze zapowietrza? jak to najlepiej uszczelnic:>? http://speedy.sh/JhSNY/Xantia.png
, w Xantii dieslu miałem dwa na zasilaniu i powrocie bo też się zapowietrzała i też nic nie dało, te zaworki są zresztą gówniane i się ciągle przywieszają i popuszczają i tak Bo to nie wina zaworków, mogłeś tam dać i z 10 a i tak by nic nie pomogło, miałeś poprostu gdzieś małą nieszczelność i zasysało powietrze, w takich dieslach bez pompki w baku...
Moim zdaniem na takie trasy najlepszy jest stary diesel (najlepiej bez turbiny).Sam 7 lat jeździłem polonezem 1.9D i jak był dobry akumulator oraz paliwo to mu wystarczało.Wynalazki typu EGR-y,filtry cząstek stałych są dobre na autostradę,bo przy krótkich dystansach to się zapycha sadzą.W przypadku benzyny czy gazu dochodzi jeszcze wymiana tłumików...
tak georgesgr ma rację nie podłączy się. a przyczyną nie odpalania był włącznik bezwładnościowy/uderzeniowy znajdujący się w narożniku komory silnika od strony prawego koła. po wciśnięciu go wszystko ok pompa paliwa i iskra powróciły i auto pali.
Wysoko ustawiona dawka paliwa będzie powodować takie objawy.
Jak nie odpala dochodzi info o 15 do modułu silnika ? raczej nie ponieważ nie świeci check engine. więc jak nie świeci check : To zacznij od spr. stacyjki i maneli po drodze do modułu silnika odpowiadających za info 15.
Poszukaj takiego przekaźnika https://allegro.pl/oferta/przekaznik-pom...
woda i brud w filtrze paliwa
Witam, mam ten sam problem ..czy ktos go rozwiązał?
Musiał się gdzieś zrobić korek powietrzny, nim rozkręcisz spróbuj odpowietrzyć jeszcze raz, jak autko ma klimę to na jednym z węży do nagrzewnicy założony jest taki zawór elektromagnetyczny który przy włączonym ciepłym powietrzu otwiera sie i zamyka regulując ilość przepływającej ciepłej cieczy przez nagrzewnice. U mnie jak był przedmuch z cylindra...
pala sie, silnik kreci, nie chodzi pompa paliwa i nie ma iskry na swiecach
ja na takie zapowietrzanie to dokładam pompkę elektryczną HEP-02A przed pompą wtryskową podłączam do plusa po stacyjce i ta pompka sama odpowietrza przed odpaleniem (działa tak jak by gruszką miąchać) allegro.pl/oferta/uniwersaln-pompka-pali... Xantią 1.9D z zajechaną zapowietrzającą się pompą wtryskową parę lat...
Kupić za 5 tysięcy i włożyć następne 5 to nie sztuka. Przelicz jeszcze raz, bo nie widać abyś miał pojęcie o motoryzacji, a zwłaszcza o koszta utrzymania. Xantia? Fajnia ale za 5000 kupisz coś po wybojach, 6x świeca to już koszt, LPG tylko sekwencja najtaniej to 2500zł, calibra to szkoda gadać rdza, silniki jedzą olej, zawodzi sterownie silnikiem, a...
Czołem, Przyczepię się do Waszego wątku z pytaniem jeśli można. Mam taką pompę w xantii i może ktoś jest w stanie mi powiedzieć co się mogło stać (bo mechanior jeszcze na urlopie). Jadąc furą nagle zaczęło pod maską terkotać dużo głośniej niż zwykle. Taki klekot diesla, ale spotęgowany. Niestety było to 800km od domu, więc jechałem dalej po pobierznym...
Witam i pozdrawiam.mam problem z xantią 1.9D rocznik95,podczas jazdy nagle przestaje działać przyspieszenie,auto nie ciągnie,pedał gazu nie działa .Silnik nie gaśnie ale nie można przyspieszyć,brak mocy.Po zjechaniu na bok i odczekaniu kilkunastu sek.wraca działanie przyspieszacza na jakiś czas a potem znowu przerywa.Zdarza to się to zwłaszcza gdy trzeba...
do kolegi andrzej lukaszewicz: jakie auta w tej cenie moglbyś polecić, jakie mialeś na myśli? Nie wiem jakieś mam takie parcie na te golfy że szok, kolega ma mk2 1.8RP wersja GT SPECJAL tak jak ktoś napisał auto prawie nie zniszczalne i nie wymaga nie wiadomo jakich przeglądów, ja w swoim mk3 mam 1.8 90kM i to w zupelności wystarcza jak na to auto....
Rozrusznik kręci, jednakże brak iskry i pracy pompy paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/9813884200_... Zanim dokonano pomiarów został zakupiony drugi zestaw startowy(immo i sterownik silnika z przekaźnikiem) https://obrazki.elektroda.pl/9187951400_... Okazuje się że brak jest napięć zasilających na szynach 15 i 30...
musisz do gazu dolewać dodatek antystrzałowy, kupisz na stacji paliw, 12 zł buteleczka, starcza na 3 miesiące.
Sprawdź czy od pompy paliwowej masz cięgno do ukł. chłodzenia, do czujnika temp. Może to być ten czujnik.
Witam ponownie.Chciałbym dopisać parę słów do postu,który zacząłem.wczoraj miałem trochę czasu i postanowiłem przeglądnąć trochę instalację paliwową.Wyjąłem zawór z pompy WC,ale moglem tylko sprawdzić,czy optycznie jest ok.Stwierdziłem również,że zaworek w pokrywce filtra paliwa nie trzymał,więc przedmuchałem go sprężarką(już trzyma)Wyjąłem też pompę...
Dziękuję za tak duże zainteresowanie tematem. Citroen C5: Ogólnie bardzo fajne auto, wygodne, całkiem nieźle wyposażone(chociaż nie zawsze), ale słabe i paliwożerne. I wykracza trochę poza próg cenowy bo zakładając że mam max 10 tys. to na sam zakup mogę przeznaczyć max 9tys. (200zł rejestracja+ >100zł dojazd i powrót autem+pierwsza rata OC>500zł+jakieś...
michal_rybka, z tego co mi się wydaje Xantia nigdy nie miała silnika DW8 tylko turbodiesla na pompie Epic, tak że to nie do końca tak samo. Dokładanie jakichś elektrycznych pompek zamiast doprowadzić układ paliwowy do porządku to już trochę druciarstwo i rzeźba. Miałem Xsarę z tym silnikiem i po wyeliminowaniu plastikowego filtra i wymianie przewodów...
Robiłem to w zeszłym miesiącu. Silnik z xantii idealnie podpasował. Co trzeba przerobić; założyć z evasiona - sprzegło - halla - miskę olejową - pompe podciśnienia ( w xantii zaślepka na 2 śruby) - czujniki wraz podgrzewaczem paliwa (różnią się) - łape do mocowania alternatora i wspomagania (sruby pasują w blok) Jeżeli przekladasz sam silnik bez turba...
W tym przypadu okazało się że jest to zbieg okoliczności . Walnęła pompa paliwa. Co gorsze, że czasmi działała jeszcze a czasami nie. dzięki za podpowiedzi.
Według danych technicznych z tym silnikiem to spalanie w mieście w granicach: 9 litr.. Polonez z tym silnikiem miał: 9.5 litr. w mieście , Xantia z tym silnikiem i turbiną: 8.8 litr.
piec na stole. Na pin 1- (+) na pin 2- (-) pin 3i4- pompka paliwa (czy musi być podłączona) pin 5- to diagnoza pin 6- włącznik temp podałem (+) pin7- podałem (+) to D+ z alternatora. Próbowałem z różnymi źródłami czyli stały (+) i (-) na pin 1 i 2 z tego samego źródła (+) na pin 6 a inne źródło pin 7 ze wspólnym (-) i bez wszystkie możliwości i nic.??????????...
Aha. To elegancko. Tylko teraz pytanie jak z sercem auta? akurat ten silnik 2.0 110km? ewentualnie 90km? sprzegło zapewne dwumas.. ? Silnik, jak to u francuzów, bardzo udany. Nie lubi tylko paliw niskiej jakości(normalka przy CR). Silnik bardzo godny polecenia, brak mu tych wad które mają niemiecki silniki. Samochód też jest bardzo dobry, bliźniaczy...
Witam, Posiadam Xantię 1.8 8V na gazie (1993), model silnika XU7JP sterowany przez Magneti Marelli IAW 8P.10. Moje pytanie jest następujące: czy wskutek przyspieszenia kąta zapłonu mogę uzyskać lepsze parametry pracy silnika na gazie (np. dynamika, oszczędność paliwa - aktualnie 11-13l) oraz w jaki sposób to zrobić? Oryginalnie kąt zapłonu wynosi 8st.
Z pompą paliwa to daj spokój. Sprawdź raczej to koło,bo to może również być przyczyną problemu zarówno na gazie jak i na benzynie
Tylko ttk_tomasz ? ttk_tomasz, przeglądając internet myślę że spokojnie się w tej kwocie zmieszczę. Nawet chyba zostanie coś na paliwko :) Szczeże "mówiąc" jestem napalony na audi, ale niechciałbym aby mój sentyment do tej marki wziął górę nad rozwagą. Mam astre f. Bardzo fajne auto i bardzo ekonomiczne. Silnik 1,6 trasa prędkość 80km/h 4,8 l na 100...
Chyba nie zrozumiales pytania. Georges - zrozumiałem dobrze, sam zresztą zapytałem: Może chodzi Ci o pływak wskaźnika poziomu? Co do wymiany pompy niewiadomego pochodzenia, to się zgadzam - należy unikać "taniości" z allegro (np getze). Wymieniałem samą pompę u siebie w xantii, jeździła bez problemu przez kilka lat, potem auto sprzedałem.
Dzięki za powyższe odpowiedzi ale ja mam na myśli problem z czytaniem zaplonu, czyli kiedy i na który cylinder ma być podana dawka paliwa i żeby w odpowiednik momencie byla iskra i nie chodzi mi o takie rzeczy jak kable i świece. Pozdrawiam.
Wszystko to można wyszukać na stronie klubu citroena www.citroen.autko.pl w dziale "zrób to sam" - a co do zamka wlewu paliwa: jeżeli nie działa (nie zamyka się) to najlepiej WD40 i delikatna pomoc mechaniczna - są duże szanse, że się odblokuje!
Witam kolegów.Jak pominać immobilajzer w xanti 2,0i 16v nie wychodzi sterowanie z kompa na przekażnik który podaje napiecie na pompke paliwa i na cewke zapłonową.Na wyjsciu nr3 z kompa nie wychodzi masa na styk przekażnika nr 10
Witam mam problem ze swoją xantią a dokładaniej komputer wogóle nie reaguje w momencie włączenia stacyjki czyli: nie uruchamia się na 2-3 sek pompa paliwa która sie uruchamiała, nie ma iskry na świecach, nie uruchamia się silnik krokowy nawet nie zapala się lampka checkengine nic totalny trup sprawdzałem wszystko od bezpieczników po przekaźniki kończąc...
tak jest sferka z przodu była walnięta wymieniłem dwie i jest ok. :) a tak BTW gdzie można dostać ten płyn do płukania hydrauliki? HydroFlush? bo jestem zaintereseowany. a jak btw to btw jeszcze jedno oferuje produkty firmy FORTE do autek jak czyszczenie wtrysków i układu paliwa, do czyszczenia układu olejowego itd. wiecej na www.fortepl.pl zapraszam
Miałem identyczny przypadek. Powodem takich objawów były uszkodzone kable WN. Na benzynie silnik pracował idealnie a na gazie były strzały. dzieje się tak dlatego że mieszanka paliwa gazowego ma dużo większą oporność niż mieszanka benzyny w związku z tym iskra ma trudniej "przebić" się przez mieszankę gazową i stąd strzały. Drugim prawdopodobnym powodem...
Czy może któryś z szanownych kolegów natrafił na podobny problem. Okresowo, w zupełnie różnych warunkach silnik gaśnie. Zarówno podczas jazdy - występuje wówczas chwilowa przerwa w pracy silnika, jak i na postoju - silnik po prostu zgaśnie. Ponowne uruchomienie bezproblemowe od razu pali i znów jakiś czas chodzi. Czasami 5 min czasami 10 a czasami wogóle...
Zabawny temat, ale czy na pewno w odpowiednim dziale? Ok no chyba macie racje z tym DIESLEM za tyle pieniedzy ale nadal mi sie podobaja audi i bmw . 318 BMW ladne są i nie drogie to samo Audi A4 97-01 w 1.6 1.6 VAGa pali jak szalony i nie jedzie, w BMW E46 oznaczanym 318i w miarę mocny silnik to dwulitrowa benzyna, N46B20, ale za 7 tysięcy to może sam...
Pod tylna kanapą nic nie widzę jedynie małe kółko takie metalowe. Własnie to trzeba odkręcić. Tutaj masz na przykładzie Peugeota 407 bo do 406 filmu nie znalazłem ale będzie bradzo podobnie: https://www.youtube.com/watch?v=vRGwHUzb... a tu wyjmowanie na przykładzie Xantii: https://www.youtube.com/watch?v=fpcY3i67... W wielu autach jest bardzo podobnie....
Case z silnikiem 4-cyl 3,9L, 72KM/2200rpm. Pompa rotacyjna Boscha. Na KKK K24 (z jakiegoś golfa chyba) ciśnienie na biegu jałowym 0,3 bara (przy 2200rpm). Wirniki 35/52mm Garrett T3 (z Vovlo 2,5TD) 0,2bara na biegu jałowym (2200rpm) Garrett TB0259 (podobno z Escorta 1,8TD) na biegu jałowym jakieś 0,5 bara (2200 rpm) Wirniki 36/36mm Ten sam garrett po...
Ja bym brał za 8 tys : -kia clarus 1999-2000- 1.8 115KM, pełny wypas -klima, elektryka,- na podzespołach mazdy 626, Paliwożerne, trudnawe do zdobycia poza ASO i drogie części, blacharka wcale nie najwyższych lotów - citroen xantia 1.8 112KM, oszczędny silnik, ocynkowana buda, dobre wyposażenie i bardziej niezawodne auto od większści niemców, Uuuuch,...
Witam, zakupiłem auto z instalacją LPG DT Gas system z centralką GT500, łączy się z kompem za pomocą softu GT600S. Problem w tym, że ma dość dziwne spalanie na trasie spali 9-10L/100, a po mieści 20L/100. Po podłączeniu do kompa rzuciło mi się parę szczegółów: Skaczące ciśnienie między 1,2-2,5 bara Brak odczytu czasów wtrysku benzyny Brak prawidłowego...
najlepszy jest 1.9D DW8 / XUD9 - tam jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu i oleju nie zabraknie to jest wieczny, niema żadnej elektroniki tylko + do pompy wystarczy i prosty przekaźnik świec żarowych. silniki te robią bezproblemowo ponad 500tys km. mam taki w busie Boxerze, miałem w Xantii, w C15, berlingo benzyniaki 1.8 16v i 2.0 16v są też dobre,...
Odbiegamy od tematu - przyczyną palenia cewki będzie źle podpięta informacja o impulsach - w xantii w większości przypadków nawet kilkunastu sekund nie wytrzyma cewka, jeżeli podepniesz się pod sterowanie od kompa i tyle w tym temacie no tak nie zaleca,natomiast do instalacji takowej zalecana jest lubryfikacja no i tą przerwe trzeba zmniejszyć, cewka...
Witam! Problem zaczął się z dnia na dzień. Przyjechałem, postawiłem auto na dwie doby i już nie mogłem odpalić. Rzecz się działa (o ile to istotne) w czasie odwilży po wcześniejszych opadach deszczu. Problem polega na tym, że po włączeniu zapłonu, normalnie powinny grzać się świece, po chwili powinna zgasnąć kontrolka świec i po wklepaniu kodu do immo,...
pompa paliwo xantia xantia pompa paliwo xantia filtr paliwo
skanowanie dwustronne ignis czujnik hamować odzysk energia
lutownica arduino lutownica arduino
Peugeot 208 1.6 Allure - problemy z kontrolkami po nagrzaniu Jak wykręcić pęknięty rdzeń ferrytowy - Poradnik