Zupełnie naturalne zachowanie. Na obrotach biegu jałowego nigdy nie będzie ładowania.
Yamaha yzf-r125 brak ładowania, olej w pradnicy
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
Mam podobny problem z ładowaniem w honda cb500 , co u Ciebie było przyczyną ?
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Wrzuć zdjęcie regulatora
Użytkuję to radio od 2019 roku. Do wczoraj grało. Nic mi nie wiadomo o płatnej subskrypcji.
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Pod czas pracy nie ma żadnego napięcia przy regulatorze. Oporności na cewkach nie sprawdzałem. http://obrazki.elektroda.pl/6540647800_1...
Przecież akumulator to złom, nie da się na takim akumulatorze mierzyć napięcia ładowania. Można wykluczyć uszkodzenie rozrusznika, jak na akumulatorze z samochodu odpala bez problemu.
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
Witam, po zimowaniu motocykl nie pali, po odpaleniu z kabli od auta pracuje normalnie, po odłączeniu p. masowego napięcie spada do 7.65 z delikatnym plusem. To, że akumulator trup to dosyć logiczne, motocykl od dłuższego czasu miał problemy z dłuższym postojem i po 2 tygodniach odpoczynku latem, zmuszał mnie do odpalania na pych. Bardziej interesuje...
Ja zakładałem tylko dedykowane do silników zaburtowych,niekoniecznie firmowe. Ktpowałem w sklepach dla motorowodniaków. Może ten temat pomoże. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
A skąd wiesz, że nie zdążyło? Przecież wygotowanie elektrolitu tak aby napięcie na aku podeszło do 17V nie trwa sekundę. Pasowałoby sprawdzić wzrokowo i na węch uzwojenia prądnicy. A przynajmniej rezystancje i generowane napięcia. Najlepiej włożyć na podmiankę sprawny reg. i wtedy mamy pewność.
Masz tam typowy alternator trójfazowy, więc procedura standardowa: - Sprawdzenie regulatora (test diod). - Sprawdzenie czy uzwojenie alternatora nie ma przebicia do masy. - Test wydajności alternatora pod zwarciem (jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora).
O przyczynie napiszę po usunięciu usterki , chociaż objawy nie bardzo pasuję do zepsutego regulatora ale podstawie na próbę jedno i drugie. dzisiaj jazda próbna i chyba wszystko ok . Wymieniony moduł.
Sry, ale u mnie w regulatorze napięcia nie moge wejść do biosu, chyba mam za słaby silnik. :) Mostek greatza można zrobić samemu, a nigdzie nie moge znaleźć takiego od samochodu czy od motorka. Wszędzie same regulatory napięcia, chyba że źle wyszukuje. EDIT: Tylko potrzebuje schemat :)
Wstaw te rezystory. Spróbuj zamiast bezpiecznika, a jak się nie będzie chciał włączyć to w obwód z transformatorem włącz. Tylko nie wiem czy protect od pomiaru napięć PS się nie uaktywni przy ładowaniu kondensatorów.
Więc typowo skuterowe rozwiązanie. Dziwne trochę że stator się spalił, zwykle zdarza się to w alternatorach trójfazowych. Pewna myśl mi podpowiada że stator mógł ulec spaleniu z powodu przepływu prądu z akumulatora. Można być pewien że regulator również uległ uszkodzeniu. Proszę, podaj nazwę i ew. oznaczenie kodowe pojazdu aby nie podawać szkodliwych...
Dodam, że jestem zielony w sprawach elektryki. Więc musisz stać się ... mniej zielony. Znajdź schemat i zamieść go w poście. Poczytaj o problemach z ładowaniem i zrób podstawowe pomiary. Jak nie przekroczysz bariery dźwięku" to nie ma szans naprawić motocykla "przez internet".
Jeżeli akumulator był rozładowany to jest jak najbardziej prawidłowo że się rozgrzał alternator. Podstawowa sprawa to pomiar napięcia ładowania.
BANANvanDYK Dzięki za radę, ale nie jest to takie proste. Nie mogę pisać publicznie... Nie jest to sprawa ISP, tylko admina sieci lokalnej. Reszty się domyśl. :D W kwestii aku i ładowania kolega RaQ1911 zrobił dokładnie to o czym napisałeś z wyjątkiem dokładności pomiaru prądu. Jednak wg. mnie ten brak dokładności niczego nie zmienia a nie wymaga amperomierza.
Witam, zamontowałem regulator napięcia w mojej TDR oryginalny bo wcześniej miałem chine i mam problem z ładowaniem. Prąd ładowania to 0,5 A i tutaj zaczyna się zagadka, przy samej kostce są lutowane przewody, jak sie orientuje z iskrownika wychodzi prąd 3 fazowy, i czy ma znaczenie, która faza idzie do regulatora czy raczej to nie ma znaczenia? Wyjście...
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
Czy można podejrzeć co jest w tej instrukcji remontu Yamaha 50-90, mam silnik 75 - 2T? Klikam na ładowanie i nic.
Wygląda na ten tańszy z koreczkami gumowymi (bez katalizatora), na takich rozmiarów akumulator możesz spokojnie dolać po 5-7ml wody na celę. *destylowanej. Zakładając że ma kilka lat oczywiście. Po dolaniu podładować 1-2h, ładowanie powoduje migrację elektrolitu.
Jeśli masz trudności z ładowaniem akumulatora, to udaj się np. do "Elektronika", gdzie z pomocą sprzedawcy znajdziesz odpowiednie gniazdo, aby łatwo było podłączać posiadaną już ładowarkę. Wybierz odpowiednie miejsce zamocowania, poprawnie je podłącz, aby nie mylić biegunowości. Oryginalne gniazdo ładowania możesz pozostawić w pojeździe, na wypadek...
Dzień dobry potrzebuje przerobić Yamaha żeby paliła bez akumulatora czy da radę jakoś to zrobić jak tak to miał by ktoś jakiś schemat słyszałem że można dać też diody ale skąd je wziąć z góry dziękuję
Może inaczej ... Obawiam się przełączyć ten kabel aby nie czegoś nie spalić, bo potem taki alternator aby wyjąć to cały silnik trzeba wyciągać... Z drugiej strony w zeszłym sezonie jeden akumulator już ugotowałem... Dlatego pytanie .. Czy ktoś może wie czym takie podłączenie ( na krótko z pominięciem bezpiecznika) grozi ? Będe wdzięczny za rady i sugestie.
Ładowania brak. Coś uszkodzone. Aku zachowuje sie normalnie.
Słusznie, objawy zbyt wysokiego napięcia ładowania wskazują na regulator napięcia. Jednak jeśli to jest regulator z wejściem "sense" (dodatkowy przewód z zasilaniem po stacyjce) to koniecznie trzeba sprawdzić czy dochodzi nim napięcie. Brak napięcia na sense powoduje brak działania układu regulatora i podniesienie napięcia ładowania.
Zrób zdjęcie jak masz podłączony regulator napięcia (pinout). Te regulatory (z zieloną wtyczką) mają odwrócony o 180° pinout. Możesz zajrzeć do alternatora, bo normalnie nie powinno być słyszalnych żadnych odgłosów. Takowe mogą się pojawić jeżeli stator jest niedokręcony, koło magnesowe jest uszkodzone, albo występują znaczne luzy na łożyskach wału...
Na pewno na papierze lepszy jest ten pierwszy, większy głośnik, większa moc wzmacniacza. Zależy jakie masz pomieszczenie do nagłośnienia, jak małą klitkę to nie ma sensu ładować tam dużych głośników bo to i tak nie zagra.
Regulator Napięcia ESR441 http://shop.hardcorowewyprawy.pl/105-reg... jest trójfazowy . 3 białe lub żółte przewody to to fazy ( zasilanie z cewek pod magnetem ) czerwony (+) i czarny masa(-) do akumulatora. To cała instalacja ładowania.
Witam wszystkich, tak jak w temacie mam starą yamahe xj650, podczas próby odpalenia spaliła mi bezpiecznik główny po jego wymianie sprawdziłem napięcie na akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu na mierniku zobaczyłem 17V. Po dodaniu gazu było jeszcze kilka więcej. Mam pytanie jak mogę zlokalizować usterkę. Obstawiam że uszkodzony jest regulator napięcia...
Jak się go reguluje?
Na alegro się znajdą. Tylko tam kupisz porządne części - jak się będziesz ograniczał do tego co mają "w pana kazia" to nigdy nic dobrego nie wyjdzie. BF? a ja wiem... producent twierdzi, że to wysokonapięciowe tranzystory do wzmacniacza wizji do telewizorów... jak się nie boisz, to ładuj - ja bym nie ryzykował swojego czasu.
Nie ma iskry i podejrzewam że ładowania też, zapłon CDI moduł jest, może ma ktoś jakiś schemacik tego kładu zapłonowego
Powiedzcie, czy istnieje możliwość, dołożenia dodatkowego bmsa uniwersalnego, z pozostawieniem starego oryginalnego w baterii od Yamaha, takiej która jest sprawna i jeszcze nie jest zablokowana, pomijając fakt że na pewno dodatkowy bms się tam nie zmieści. Tak aby ładować nie orygilną ładowarką, i nie zaliczało cykli ładowania?
Witam! Mam małą 'zagwostkę' dotyczacą ładowania akumulatora w quadzie model quada to Yamaha Timber Wolf o pojemności 290cmm, napędzie 2x4 i rok 95. Zacznę od histori tego pojazdu. Quad jeździł, odpalał, w końcu maszyna odmowiła ładowania aku, w sumie to bez akumulatora sie jeździło do konca, nie wiem, bo znajomy mi go dał do zrobienia. Dziś chciałem...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Coś tu jest nie halo. Może wstaw akumulator od Stara albo Jelcza to Ci starczy :D Jeżeli małe aku 4Ah nie doładowuje się to 5, 7 ,9Ah też nie będzie naładowane. Xenon (żarówka) w motorku nie ma być całkowicie zasilana z aku (pomaga on w czasie postoju lub przy niskich obrotach silnika). Prądnica czy alternator musi zasilić cała elektrykę i naładować...
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
30 W różnicy to pryszcz. Umiejętnie wysterowany wzmacniacz o mocy 500W, tez im nie zrobi krzywdy. Lepiej wysterować głośniki wzmacniaczem większej mocy, niż ładować w głośniki przester z wzmacniacza niższej mocy. Pozdrawiam.
Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Nie można mierzyć napięcia ładowania bez podłączonego akumulatora.
No właśnie też tak myślę jeśli go nawet nie ładuje i ciągle napięcie skacze a jak przyłożę do niego żarówkę 21W to napięcie z 10v spada do zera
Nic tu nie widzę na temat prądu ładowania .Jedynie prąd rozładowania i upływności.
Może być też zużyty akumulator, podczas kręcenia rozrusznikiem zbyt mocno spada napięcie i sterownik wtrysku odczytuje błędne parametry, o ile nie wykryje niskiego napięcia zasilania. Podładowany po jeździe akumulator ma trochę lepsze parametry. Sprawdź czy po ładowaniu prostownikiem silnik lepiej zapala na zimnym.
Ten R583 pokazuje mi 150K, nie wylutowywałem go. Tego 47K nie ma jak zmierzyć, ładuje się kondensator.
Witam, Posiadam motocykl Yamaha DR 126E z '77 roku. Borykam się z brakiem ładowania. Prądnica jak na zdjęciach. Pomiar napięcia na białym przewodzie (wyjście na regulator) to około 6V. Prosiłbym o informacje jakie pomiary pomogą zlokalizować problem (stator czy wirnik). Szczotki nowe. 4 szczotki, 2 - i 2+. Niestety nie znalazłem materiałów, które mogłyby...
Tu masz pinout-y różnych modułów cdi [url=https://www.google.pl/search?q=cdi+... Zdjęcie #1 Zasilanie modułu to czarny z czerwonym paskiem, niebieski z paskiem impulsator, biały i zółty to cewki świateł i ładowania aku
Jakie tam te cewki są to nie wiem bo tam nie zaglądałem pod magneto. I jak ten regulator tam podłączyć?
kostkę łączącą alternator z regulatorem sprawdź a najlepiej zlikwiduj (polutuj na stałę) Jaka wartość napięcia ładowania?
Dobrze ktoś napisał że nie powinno się trzymać akumulatora w pomieszczeniu mieszkalnym. Gazy nie dość że szkodliwe to jeszcze wybuchowe.Miałem dużo akumulatorów bo bawie się w odnawialne zródła energii. Bulgotanie nie jest dziwnym zjawiskiem ale pod czas ładowania,czasem jeszcze po ładowaniu bulgocze ale po kilkunastu minutach uspokajał sie.Ale sam...
Dzięki kolego.a nie orjetujesz się co może być przyczyną słabego ładowania.
Witam mam problem w moim motocyklu yamaha yzf750r 93r. Napięcie ładowania ponad 17 volt na wysokich obrotach. Zwalony jest tranzystor który odpowiada za regulację napięcia prądu. Oznaczenie na nim to 11m27 u mnie lub 10g07 u kolegi w takim samym moto. Trazystor z masą w obudowie. Niestety nigdzie w nie mogę znaleźć takiego tranzystora i poszukuje jego...
Schematy chyba bardziej by pasowały te https://obrazki.elektroda.pl/7408385700_... te w serwisowce mają nieco inną kolorystykę i są od jednofazowego układu ładowania. Jeśli dobrze myślę to powinno to wyglądać tak https://obrazki.elektroda.pl/4626278700_... Ale warto żeby ktoś to jeszcze zweryfikował.
tam są dwie cewki jedna na zapłon druga ładowanie i światła (4 przewody z cewki ładowania i świateł) a ładowanie to siedzi tam jakiś regulatorek pod zbiornikiem ale w jednej sztuce co robiłem to padł założyłem zwykły mostek i chodziło ja trzeba
Ładowanie sprawne, na postoju po nagrzaniu silnika 12,8V, Nie ma ładowania. Od 2k RPM powinno być ok 14 V.
Zamontowałem wytypowany tyrystor (2N6509) i działa. Prąd ładowania ok 17A. Wielkie dzięki za pomoc.
rozebrałem alternator i uzwojenie wzbudzenia ma wyprowadzone dwa kable, czyli możne je dowolnie podłączać. Czy ma znaczenie fazowość(biegunowość) podłączenia tego uzwojenia. Więc jak podłączyć i z jakim regulatorem, żeby było dobrze? jak podłaczyć ten alternator żeby mieć kontrolke ładowania.
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Przypuszczam że — Wadliwy akumulator, tania marka, wysoka rezystancja wewnętrzna. — Wadliwy rozrusznik, pobiera zbyt duży prąd. Gdyby silnik miał za duże ciśnienie sprężania, to w ekstremalnych przypadkach zły luz zaworowy lub przestawienie rozrządu. To nie jest motocykl do jazdy po mieście, a w ogóle do jazdy po polskich drogach (chyba że mieszkasz...
no cóz ja tak nie zrobie interesuje mnie wsad ładowany z plyty cd
Niemożliwe aby regulatory tak padały. Możliwe że: 1. Te chińskie regulatory były kompletnie niskiej jakości (lub też trojany). 2. Źle podłączony regulator lub instalacja elektryczna. 3. Cewka oświetlenia/ładowania na statorze jest uszkodzona.
Witam, Yamaha X-Max 125, rocznik 2015, na liczniku błąd ER-1. Tester pokazuje błąd 12, czyli problem związany z sygnałem czujnika położenia wału. Objawy to niedziałający obrotomierz, prędkościomierz oraz brak wskazań temperatury płynu chłodzącego. Odczyt z tych wszystkich czujników jest prawidłowy na testerze, lecz licznik nie pokazuje nic. Licznik...
Być może to było taj jak napisałeś tj RE rok 96/97. Jak pamiętam , że o tych impulsach rozładowujących Telefunken gdzieś napisał , ale niestety nie mogę tego odnaleźć. Tylko że moja Yamaha "piłuje" tylko w plusie :)
Odłącz od instalacji i zmierz ale skoro piszesz że nowy to raczej nie to. Zmierz ładowanie z podłączonym akumulatorem.
Odepnij na chwilę akumulator, a następnie sprawdź prąd ładowania. Bo wychodzi z tego, że czujnik położenia wału po części jest zależny od alternatora.
Nie, ładowałem go, ale to nic nie pomogło.
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Poprawiłem wszystkie zimne luty, licznik zadziałał ale tylko na chwilę. Co może być tego przyczyną? Dodano po 6 Może to być spowodowane brakiem cewki ładowania? Bo dałem ją do nawinięcia.
Papier wszystko przyjmie - 600w to w 4" cewkę można ładować bez stresu a Yamaha potrafi w 2.5" :D
Montujesz gniazdo zapalniczki w opisanym miejscu, podłączasz do akumulatora,zarabiasz do tego stosowny kabel i masz ładowanie.
Sprawdzić połaczenia masy (silnik ,rama ,akumulator,regulator)
Gaźnik był tylko wyczyszczony. Filtr jest czysty. Moduł nie blokuje obrotów. Akumulator jest naładowany. Ładowanie w normie 13,5 V.
Witam. Posiadam motor Yamaha XJ 600 z 1990 roku i nie ładuje mi akumulatora. Nie wiem czym to jest spowodowane, czy regulator napięcia, czy alternator jest padnięty? Jak to można sprawdzić? Pozdrawiam.
Czy ja ciebie dobrze zrozumiałem czyli jak przekręcisz stacyjkę ale jeszcze nie uruchomisz silnika motocykla to już żarówka mijania świeci? Jeśli tak to potrzebujesz układu który wykrywa załączenie silnika np poprzez wykrycie nap akumulatora jeśli silnik pracuje jest ładowanie i to załącz żarówkę mijania.
Zamiast smażyć płytę i wymieniać na chybił trafił może wypadałoby zacząć od podstaw, czyli sprawdzenia wszystkich napięć, a potem obadania, gdzie dźwięk wchodzi, a z czego już nie wychodzi? Czy dsp w ogóle ładuje soft itp? W serwisówkę to ty w ogóle patrzyłeś?
Nie zmieści się większy . Ładowanie sprawdzałem jak zakładałem ten akumulator i było 6V na niskich obrotach 13V na wysokich . Mam akumulator żelowy 12V 7Ah i 12V 4,5Ah taki typowy od Ups ale takie podobno szybko siadają ,bo w skuterach jest za duży prąd ładowania .
no nie mam wyjścia! jak chcę miec porządne stereo to muszę tam pojechac! Będę robił kolumny na usherach ;-) mam przynajmniej taki plan! Moje dotychczasowe chcę sprzedac - nie będę już w nie ładował kasy!
Można było zapytać na forum wcześniej. Napisałem już 2x co jest do sprawdzenia. Post 39 i 46. Ok, zatem zakładka S4: S4-1 System - nie ładuje S4-2 FacVer - nie ładuje S4-3 M-Ver: 0047 S4-4 M-Sum: 83C0 S4-5 O-V: 20170124 S4-6 O-Sum nie ładuje S4-7 D1Ver nie ładuje S4-8 D1Sum: D95F3389 Słuchawki będą jutro
tylna żarówka pozycyjna jest zasilana prosto z prądnicy A przednia? A np. klakson? A światło stopu ? A kierunkowskazy ?Coś tu nie tak, Szanowny. Yamaha Mate z tamtych lat już miała wszystko, włącznie z akumulatorem i prostownik ładowania. Instalacja analogiczna do np. WFMki :D Majac podlaczona na stale mase do magneta możesz zastosować podwajacz Vilarda...
Według mnie mogą być 3 przyczyny: 1. Przekaźniki się odpowiednio nie załączają(jeśli sprzęt ma swoje lata to mogą być zużyte) 2.Masz uszkodzony włącznik 3.Sprawdź kondensatory filtrujące w zasilaczu(mogą nieprawidłowo się ,,ładować'')
Oczywiście, wszystkie wyprodukowane yamahy są niezdatne do jazdy. Kupujesz i od razu musisz naprawiać... A sprawdziłeś cokolwiek? Gaśnie bo..? Jest iskra, paliwo, ładowanie, powietrze? Pochyl się nad problemem i sam coś zdiagnozuj...
W ubiegłym roku po awarii regulatora "fabrycznego" wykonałem bardzo podobną konstrukcję regulatora stratnego do mojego moto (Yamaha XTZ-750). Napięcie ładowania akumulatora przy zapalonych światłach mijania ustaliłem dobierając dzielnik napięcia i wynosi ono (14,0- 14,5)V w przedziale (4000- 5000)obr/min. W celu lepszego odprowadzania ciepła wprowadziłem...
No to już wiem co robić. Ale to jutro (wstaje o 4tej) I jeszcze jedno , czy naped po tej nieszczęsnej awarii zasilacza da się ożywić? Co sprawdzić? Jest to LITE-ON LTN-526D. Odzywa się coś tam "tasuje" a potem cisza , (nie jest rozpoznawalny przy ładowaniu systemu ). Dzięki serdeczne. Miłej nocki.
Na początek sprawdź połączenia elektryczne. Szczególnie masy. Może coś nie łączy? Przydał by się normalny przegląd. Iskra, gaźnik filtr itd. W sprawie licznika. Spróbuj odłączyć zasilanie prądem z magneta. Nie rozłączaj zapłonu! Jeżeli wariacje z licznikiem ustaną, to masz uszkodzony regulator napięcia, a w zasadzie jego część dotyczącą ładowania akumulatora....
ile przewodów wychodzi z Iskrownika ? powinieneś znaleźć przewód z cewki zasilającej oraz z impulsatora, no i mase reszta będzie przewodami do zasilania świateł ładowania itp. jakby było tak jak myśle to mógłbyś zastosować standardowy moduł od chinskiego 4T
Skuter Yamaha x-max 125 cc 2008r Podejrzenie, że padł regulator napięcia bo nie ładuje akumulatora i pytanie czy może ktoś wie gdzie w tym modelu ten regulator jest umieszczony.
Witam. Miałem mały problem z elektroniką, który udało mi sie rozwiązać, ale w miedzy czasie rozmawiałem z panem ze sklepu elektronicznego i powiedział żebym sprawdził na odpalonym motocyklu nie ma czasem prądu zmiennego, ze powinno pokazywać 0volt. Problem rozwiązałem, ale z ciekawości to sprawdziłem i miernik pokazywał około 26volt, czy wszystko jest...
Ja mam kable 2x1,5mm i nie narzekam. Bez potrzeby jest ładowanie takich grubych.
W w/w modelu alternator gotuje wodę w akumlatorze .Przyczyna oczywiście za duże napięcie ładowania tylko teraz pytanie co jest uszkodzone poszukuję schematu tego motocykla albo przynajmniej samego układu ładowania .Jeżeli ktoś może podzielic sie jakimiś doświadczeniami będę wdzięczny.
Bo BR idzie na na odbiorniki (za stacyjke). Pozatym, w jakich okolicznościach zdechło to ładowanie?
Generalnie podoba mi się r125 :D Doszkalających jazd raczej nie potrzebuję. Dużo jeździłem xj6 , R6 bez prawka :D Napisałem że nie miałem a nie to że nie jeździłem :) Na a2 średnio jest coś z fajnym wyglądem chyba że r3 ;) Myślałem jeszcze o sv650s teoretycznie mówią że można tym jeździć na a2 A co do ogłoszenia gość jest nieco dziwny moto jest ale...
Oryginalny yamaha zamiennika to był nie ładował, zmieniałem ze względu na magneto ponieważ oderwała mi się szpilka od napędu pompy wody i ścięła trochę punkt na magnacie i pojawia się tu następne pytanie czy w momencie gdy magneto robiło zwarcie z impulsatorem mogło się coś uszkodzić ponieważ punkt na magnacie stykal się z impulsatorem. Mogę dodać jeszcze...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
renault ładowaniem słuchawki ładowaniem isuzu ładowaniem
wyciąć otwór szkło otwieranie centralnego zamka awaryjne uszkodzenia przedwzmacniacza
Czarna strzałka na manometrze pieca olejowego Jak założyć linkę biegu wstecznego pod maską?