No ja tu czegoś nie rozumiem, musiałeś kupić kulawa cewkę, bo jeśli wina leżała by po stronie sterownika to na 2i3 cyl był by problem, lub 1i4 a jeśli na jednym to albo cewka do kitu albo olejem Ci świecę zalewa, lub sama świeca ma przebicie.
Masa i plus na cewce jest? Pompa podaje podczas kręcenia rozrusznikiem? wtryski się otwierają? Jeśli tak, to czujnik wału ok, jest on indukcyjny, nie Halla. Zrób kontrolkę z diody LED i sprawdź sygnał na cewkę.
A jaką cewkę założyłeś, oryginał, czy tani zamiennik. Miałem taki przypadek, że cewka padła po 2 godzinach od założenia.
Jeżeli tak jest jak piszesz , to sprawdź jeszcze świece (mokra-sucha). Jeżeli mokra , to bierz się za cewkę i lub świecę!
Z wiązki wychodzi zielony przewód, który podłączyłem pod cewkę. Ale chyba podłączony jest bezpośrednio pod zegary.
trudna sprawa.. szans nie ma, zeby sprawdzic jak błąd wystepuje, to sie dzieje kilka sekund na tydzien, nie mam szans wywolac tego sztucznie. Podejrzewam ze moze daje zbyt krótki czas wtrysku zaraz po odłaczeniu całkowitym ssania i silnik sobie nie radzi. Trzeba bedzie pomyslec nad jakims chamstwem.. No chyba ze jest cos mechanicznie.. wieszaja sie...
Nie wiem czy pomogę ,ale miałem ten sam problem z Astra 1,4 twinport , wypadanie zapłonu co zwaliłem na początku na wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Po zmianie rozrządu nadal wypadanie zapłonu występowało ,więc zaczęło się poszukiwanie winowajcy. Na początek poszła cewka ,wiadomo zero poprawy, następny czujnik położenia wałków bo taki błąd pokazywał...
ok to, że bez oscyloskopu będzie ciężko sam wiem, ale taki zakup planuje za jakiś czas. Próbowałem dzisiaj reanimować wytwór ZSRR, ale poza kineskopem siadła cewka. Moje pytanie bardziej dotyczyło przypadłości tego modelu w rodzaju zwróć uwagę np. na czujnik wału, lub zamienniki w tym silniku się nie sprawdzają. ZTCW EGR powinien na biegu jałowym ustawiać...
Cewkę sprawdzisz testerem cewek bądź oscyloskopową kontrolą przebiegu po stronie niskiej i wysokiej. No to masz super poradę kliknij pomógł. A jak cylinder nie dostaje paliwa bądź dostaje nadmiar to jak może pracowac równo?
Tak cewka zamieniana,świece nowe, wtryski drugie, ECU drugie, klapki w kolektorze patrzyłem idealne. Serwo działa dobrze.
Witam! Mam dziwny przypadek z Astrą G 1.4 Z14XE. Sporadycznie przestaje chodzić na 1 cylinder. Wymiana cewki nic nie pomogła, podczas przerwy w pracy cylindra iskra jest ok. (na próbę zakładane przewody między cewkę a świece... kombinacje). Nowe świece. Przekładane kostki z wtrysków (zamiana 1 z 2), zamieniane wtryskiwacze. Ciśnienie sprężania ok. Szczelność...
Część. Jechałem wczoraj sobie do teściów spokojnie ekspresówką na tempomacie i w pewnym momencie zapalił mi się check. Po zjechaniu na stację i zatrzymaniu się, na wolnych mocno szarpał. Dojechałem tak do teściów, znalazłem otwarty jeszcze serwis, podpięli mi kompa, który pokazał wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Więcej nie był w stanie, bo zaraz zamykał....
Problem rozwiązany, cewki ostatecznie nie podmieniałem. Okazało się, że uszkodzeniu uległ sterownik ECU, który zgłaszał błędy obwodów sterowania cewką.
już lepiej sobie odkręć rurę wydechu od kolektora wydechowego, bo sondę prędzej zniszczysz niż wykręcisz, a pewnie jest dobra, no ale rurę też trzeba odkręcać delikatnie, żeby nie urwać śrub miałem zapchany katalizator w Astrze F 1.6 16v i to tak, że się obkruszył wkład i przekręcił więc praktycznie całkiem zatał wylot, i samochód normalnie odpalał,...
Przepraszam wcześniej nie dodałem że ma LPG przebieg 159000 tyś Cewka sprawdzona podmieniona jest ok Świece nowe dedykowane oryginalne GM Czyszczony kolektor i kanaliki EGR Po podłaczeniu do Tech2 na starym EGR pokazywało tylko zacinanie się jego właśnie nic więcej. Więc wymiana na nowy. Niestety na tym nowym szarpanie gorsze jest niż na starym. Szkoda...
Witam, auto jak w temacie, po rozgrzaniu silnik szarpie na wolnych obrotach, moc ma odpowiednią, podczas jazdy nic nie przerywa. Wymieniłem rozrząd poskładany na blokady, 3 razy sprawdzany, podmieniony EGR, map sensor, cewka, nowe świece, ciśnienie sprężania równe na każdym cylindrze w granicach 15 bar, ciśnienie paliwa 3,5 bar, sterownik podmieniany,...
Wyprowadź przewód z pinu 23, podciąg do środka, podłącz do niego LEDa (+ na pin 23, minus na masę. Oczywiście LED z opornikiem dobranym do 12V), a jak ci silnik zgaśnie to będziesz wiedział czy to wina ECU, czy przewody od ECU do przekaźnika (jak zaświeci LED, to ECU (brak podawania przez ECU masy na pin 23, a napięcie podawane poprzez cewkę przekaźnika),...
Moja meriva nierówno pracuje na wolnych (tylko na wolnych)obrotach(zimny czy ciepły) auto nie posiada LPG . Robione w tym aucie było chyba wszystko : -Nowe świece (ngk) ,cewka(beru)stara wywala wypadnie zapłonu . -nowy sterownik z starym brak jakiej kolwiek komunikacji "kod silnika z14xep" -czujniki położenia wału i walka nowe -zrobiłem w nim Remont...
Witam mam opla astra G 2003 silnik Z14XE LPG Koltec + PB, problem jest taki że silnik pracuje prawidłowo na biegu jałowym nie ma wahania obrotów, natomiast jak zwiększam obroty silnik wchodzi do około 2tyś i zaczyna buczeć (niskie tony) i po chwili spadają obroty lub gaśnie. Jak silnik ma 1tyś obrotów to pracuje normalnie ale nie da się jechać bo gaśnie...
Witam wszystkich od jakiegoś czasu wyskakuje mi kontrolka silnika w Astrze G Z1.4XE po czytaniu ELM wyskakuje błąd P0136 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2). Błąd ma związek z sondą lambda za katalizatorem po skasowaniu i przejechaniu kilkudziesięciu km zapala się ponownie. Dodam z góry, że zawór EGR mam nowy na starym też ten sam błąd wyskakiwał....
tak to ta kiedy byłem na diagnostyce poprawiło się - zapalał i równo pracował, ale ostatnio znowu kontrolka zaświeciła pojawia mi się taki problem: Astra II Z14XE 2001 (LPG - SEQENT24) zapalam samochód - wszystko w porządku po kilkudziesięciu sek. - nierówno pracuje (z diagnostyki wiem że to cylinder 2 - nierównomierna praca) dodaje trochę gazu nie...
mialem podobne objawy,lecz tylko na zimnym silniku; zaraz po odpaleniu (co trwalo 3-4 sek.dluzej niz zazwyczaj) mialem wrazenie jakby palil tylko na 3 gary;gdy dostal temperatury praca silnika sie ustabilizowala lecz podczas jazdy do 3tys. rpm niekiedy sie przydusi - ewidentny blad w pracy zaworu EGR , co czasem potwierdzi wyswietleniem sie kontrolki...
op-com nie mam, szczerze nie wiem co to jest. Jak będę czuł że moduł jest walnięty? Świece zamówię. Ok to tylko jak sprawdzić czy X14XE czy Z14XE?
Może tylko pompa padła albo wężyk w zbiorniku pękł. Probówka w rękę i do roboty. Chyba że sterowanie przekaźnika sprawdzone, wtedy do sprawdzenia zostaje plus na cewkę przekaźnika i ciągłość przewodu do sterownika .
Podmień cewkę ,bo często padają w tych silnikach. Jeśli sterownik nie wykryje zapłonu w cylindrze, to w celu ochrony katalizatora wyłącza wtryskiwacz.
Witam, Mam problem z Astrą H Z14XEP, otóż zimny silnik odpala, ale jak tylko obroty spadną poniżej 1000 to zaczyna mulić i gaśnie. Jak się silnik rozgrzeje to już nie gaśnie na wolnych obrotach, ale muli jakby połowa koni w stajni została. Komputer pokazuje błąd "wypadanie zapłonów na losowych cylindrach". Do tej pory wymieniłem: świece, cewkę, filtry...
Witam wszystkich od jakiegoś czasu wyskakuje mi kontrolka silnika w Astrze G Z1.4XE po czytaniu ELM wyskakuje błąd P0136 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2). Błąd ma związek z sondą lambda za katalizatorem po skasowaniu i przejechaniu kilkudziesięciu km zapala się ponownie. Dodam z góry, że zawór EGR mam nowy na starym też ten sam błąd wyskakiwał....
aster z14xe z14xe sterownik z14xe schemat
wymiana pierścień tłokowy mapowanie portu drukarki zestaw naprawczy pompa
Błąd P0340 w Jeep 2.0 CRD - Czujnik wałka rozrządu Dezaktywacja trybu awaryjnego Peugeot 607 2.2 HDi P1517