Tak, przy takiej awarii.
Ten rysunek to jakbyś patrzył od dołu. Olej lejesz aż wyciskanie ta śrubą. Czujnik wstecznego jest gdzieś skręcony w skrzynię, kabel do niego idzie.
To straszne!
Witam. Spróbuj wcisnąć do dechy dwa pedały (hamulca i gazu-do oporu) i przekręcić zapłon-nie odpalać silnika. Mi mruga, tylko nie mogę znaleźć co to za błąd. Mi pokazuje błąd 040 :(
Z16SE to to samo co X16szr tylko zamiast jednopunktu dołożyli wielopunkt by spełnić wyższe normy Euro. Widzę że masz Valteki czerwone. Wymień na nowe (są tanie) lub zregeneruj- są zestawy naprawcze ale musiałbyś mieć czujnik zegarowy by ustawić skok tłoczka na 0,4 mm . Ja sobie regeneruję w jednym z aut a nieraz tylko korekta po kilkunastu tysiącach...
Jeżeli to Z16SE to czujnik jest tam gdzie silnik łączy się ze skrzynią biegów. Popatrz dokładnie.
Sprawdź wymień czujnik temperatury na ECU.
Blok Z16SE i czujnik położenia wału.
Dzięki za info. Jutro ma przyjść czujnik i jak go zamontuje, to się podzielę informacjami.
A gdzie niby w X16SZR masz czujnik temperatury powietrza dolotowego????? To nie Z16SE
To znowu wracamy do punktu: czujnik obrotów wału korbowego...
Uszkodzony okazał się reduktor i czujnik ciśnienia, wymiana podzespołów i regulacja przez gazownika. Dzięki za pomoc.
witam będę wdzięczny za zamieszczenie lub podesłanie schematu podłączenia pompy paliwa -z tego co udalo mi sie ustalić pompa załacza sie w Z16SE wraz ze startem rozrusznika i chciałem sobie zrobic manualne załaczanie pompy ale tu jest jeden problem - otóż minus zasila pompe paliwa a plus jest dopiero podany gdy czujnik wału poprzez komputer poda sygnał...
Odłącz wtyczkę czujnika położenia wału i zobacz jak zapala bez niego hm....wątpię żeby wtedy odpalił :-) a może czujnik temp. ?
Popraw ten czujnik najpierw albo go wymien.
Masz zawór EGR to zobacz sobie ile on syfu wpuszcza do spalania. Do przepustnicy masz "odme" tak to się chyba nazywa też nie będziesz ucieszony tym co tam znajdziesz sprawdź. Zobacz na czujnik położenia wału bo tak miałem że auto się nagrzewało, było słabe nie chciało jechać. Nie wywala Ci błędów ?
Opel Meriva 2003 r. Silnik Z16SE Objawy: Falujące obroty Szarpanie przy ruszaniu Brak mocy Błędy: Łączna ilość kodów błędów: 2 P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin (0C) - Nie występuje P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3 (00) - Obecny Podejrzewałem wcześniej EGR.Bo tylko ten błąd się pojawiał.Teraz doszedł jeszcze P0303.EGR podczas...
Ten od Astry F to prawdopodobnie X16SZR a w Astrze G masz Z16SE który powstał jako następca silnika X16SZR. Powstał on przez połączenie zaadaptowanego kadłuba silnika X16XE i zmodyfikowanej głowicy od C16SE. Kolektory powinny pasować od jednego do drugiego ale pewności nie mam. Jedyne co to czujnik wału jest w innym miejscu i innego typu więc byś musiał...
13 w ECU to czujnik stopu. Tak samo ma w tym Z16SE wg którego powstał manual bo to też multec. Niektórzy po prostu lubią sobie utrudniać.
Kolego często przyczyną w takich wypadkach jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Najszybciej to podpiąć komputer z rana gdy jest zimny silnik i sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Przy przekłamaniach czujnika podczas odpalania silnik nie dostaje bogatszej mieszanki (czyli tkz. ssania) i dla tego może mieć problem. Pamiętaj, że...
Skoro rozrząd sprawdzony i ustawiony poprawnie,nieszczelności jak twierdzisz nigdzie nie ma,serwo sprawne i jego podłączenie do podciśnienia szczelne to spróbuj zmierzyć kompresję.Może Ci któryś zawór "znika" pomału...Gaz jest w samochodzie? W tych autach rzadko się zdarza by podmiana MAP Sensora zmieniła coś gdyż sam czujnik praktycznie się nie uszkadza.
Jak jest przestawiony to nic poza poprawnym ustawieniem Ci nie pomoże. A sprawdziłeś już co się dzieje pod obudową rozrządu? A czujnik wałka rozrządu na razie przynajmniej zostaw w spokoju.Może rozrząd przestawiony i czujnik Ci prawdę mówi ;-).Nie podałeś kodu błędu dokładnie więc ciężko stwierdzić co Ci mówi w tym temacie ECU.
Witam, montuję klimatyzację do Merivy A w której fabrycznie jej nie było. Silnik Z16SE, w tym modelu sterownik silnika włącza sprężarkę i wentylatory, również czujnik ciśnienia klimatyzacji jest podłączony do ECU silnika. Wszystko zostało podłączone wg schematu, również sygnał włącznika klimy z panelu w kabinie (klima manualna) doprowadziłem do BCM...
Witam, mam podobny problem z instalacją OMVL Dream XXI jak użytkownik sly333. Moja instalacja również przełącza się samoczynnie na Pb pomimo tego, że w zbiorniku jest ponad połowa gazu. Instalacja to tak jak już napisałem OMVL Dream XXI, wtryskiwacze OMVL standard, MAP sensor AEB013, reduktor OMVL Dream XXI-G code K901704. Auto to Opel Astra G 1.6 8V...
Mam problem jak sądzę ze spalaniem stukowym. Auto ma instalację LPG efektu nie ma gdy się jedzie na gazie. Po przełączeniu na PB gdy dodaję ostro gazu lub ruszam ze świateł słychać klekotanie jak by zaworów. Myślę że to spalanie stukowe. Wystarczy przełączyć na PB aby nie było tego zjawiska zupełnie. Silnik to Z16SE czyli pełen wtrysk instalacja sekwencja....
witam.Autko posiada lpg sekwencje stefanelli,lecz problem dotyczy benzyny.Gdy silnik jest zimny(rano) odpala i jezdze bez problemu,zauwazylem ze kiedy silnik nagrzeje sie do temperatury 90 stopni gasnie,a na gazie pali i jazdzi normalnie.Po wizycie u mechanika stwerdzono ze pompka paliwowa sie wiesza,ale po wymianie dalej to samo, elektryk natomiast...
Witam. Gdy zimny silnik odpala ładnie i obroty są równe, problem jest jak silnik się nagrzeje do 90C, wtedy obroty kolyszą od ok. 550 do 750, aż zgaśnie. Odczytane błędy: 1. Układ recyrkulacji spalin- błędny przepływ P0400 (błąd ten wyświetla gdy uruchomiony silnik na postoju nagrzeje się i zgaśnie, bez jazdy, gdzie w parametrach na postoju EGR nie...
Ponieważ w poprzednim poście nie mogłem opisać co dalej nastąpiło(opcja dostępna tylko dla moderatorów) stąd ten temat. "Witam.Pomocy!! Moja Astra zagazowana jest pełnym wtryskiem.Na gazie chodzi elegancko. A na benzynie -kłopoty z odpaleniem długo kręcić trzeba ok.7-12s,jak odpali to na jałowym chodzi,ale jak tylko doda się gazu to albo nie reaguje,albo...
Witam! Mam taki problem w Astrze 2 1.6 8v z16se benzyna+gaz. Otóż ostatnio dzieje mi sie coś takiego że samochód przy zapaleniu czy to gaz, benzyna chodzi prawidlowo na zimnym silniku..Ale szopka zaczyna się po tym jak wciskam sprzęgło i hamulec obroty spadają do 500 nawet mniej i auto gaśnie. Wymieniłem już filter powietrza,świece, przewody, filterek...
Witam.Dziękuje ze odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie czy wałki od astry 2 1.6 8v 75km pasuje do astry 84km bo jest podejrzenie że założony jest ten od 75km do tej z16se pozdrawiam. Nie pasuje bo masz tam koło do czujnika wałka którego nie ma w 75KM X16SZR oraz C16SE prawdopodobnie. Najlepiej kupić nowy wałek ale cena to ok 350zł.
Czujnik wału pod filtrem oleju? Silnik z16se- tak? Odpalił bez podłączonego czujnika wału- trochę dziwne - przecież to podstawowy sygnał i nie ma go czym zastąpić.
Witam wszystkich jestem tutaj nowy i mam problem z czujnikiem wałka rozrządu. Otóż gdy wrzucam wsteczny, bądź 1, to obroty spadają do 500. Auto wtedy zaczyna się trząść. Czy to może być problem ze strony czujnika wałka rozrządu czy elektrycznej przepustnicy?
Dorzucę swoje trzy grosze. Najładniej i profesjonalnie byłoby "załatwić" to techem-2, lub przerobić na stary sprawdzony układ. Kupujesz trójnik miedziany φ35 mm, oryginalny od astry f włącznik termiczny wentylatora. Przecinasz wąż gumowy od chłodnicy, wstawiasz trójnik z wlutowanym czujnikiem, łączysz kabelki i jest gut.
Witam! Na wstępie napiszę, że auto chcę naprawić w ramach treningu i w prywatnym celu, aby nie otrzymywać odpowiedzi typu idź do elektryka. W pierwszej kolejności chciałbym poprosić kolegów o jakieś namiary na schemat do silnika Z16SE, ponieważ to niego tyczy się problem. Obecne błędy to: P0110 "Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka" stale pokazuje...
Charlie_six jaki Ty masz przebieg, że X16SZR, jednostka o konstrukcji przewymiarowanej, z pierścieniami dwa razy grubszymi niż w następcy (Z16SE) zaczął Ci tak niemiłosiernie palić olej? I na jakim oleju jeździłeś? Jak wyglądają gniazda zaworowe? Nie masz czasem problemu z brakiem ciśnienia sprężania przez wypalone gniazda? To czysta benzyna czy ma...
Witam. Mam problem z pojawiającymi się błędami w Astra G 2001 1.6 8V Z16SE. Po sprawdzaniu adapterem OBD2 Bluetootch pojawiają się dwa błędy P0115 i P1403. Po skasowaniu błędy caly czas się pojawiają. Przy błędzie P0115 wymieniłem czujnik temperatury głowicy. Efektu nie spodziewałem sie na długo. A znowu przy błędzie P1403 oczyściłem zawór EGR jak zazwyczaj...
Witam wszystkich. Jestem tutaj nowym użytkownikiem i chciałbym zapytać o radę. Mam opla astrę g 1.6 8v z silnikiem z16se. Mam problem z gaśnięciem auta przy redukcjach biegów w jeździe miejskiej. Na trasie idzie dobrze. Przeczyściłem przepustnicę, zawór EGR, chyba tzw Map sensor, wymieniłem filtr paliwa. Na kompie pokazało mi również błąd czujnika położenia...
Brudna przepustnica może być. Wymontuj i wypsikaj/wyczyść carb cleaneram. W jednopunkcie? Nie żartuj. Cały czas zawieszony grzybek EGR, plus wadliiwy czujnik/wiązka impulsatora skrzyni biegów, ale skoro szanowny autor jedynie umie "elmem" błędy kasować.... Chyba ze ma Z16SE.
Witam serdecznie. Mam Opla Combo z 2002 roku i postanowiłem się wziąć za silnik, a dokładniej za jego osprzęt. Wyposażyłem się w urządzenie do sczytywania usterek i: Najpierw wymieniłem sondę nr 1 (przed kat.) Po wymianie cały czas wyskakuje błąd nr: P0135 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik1) - usterka P0141 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik2)...
Witam Od pewnego momentu nie działa sygnalizacja włączonych świateł (przy wyłączonym silniku i otwartych drzwiach) Czujniki reagują na otwarcie drzwi i lampki wewnątrz pojazdu zapalają się i gaszą poprawnie. Mam pytanie, czy za sterowanie sygnalizacją odpowiada jeszcze jakiś moduł oprócz multimetru w skrzynce z bezpiecznikami. Będę miał możliwość jego...
czujnik z16se silnik z16se z16se obroty
volvo silnika kabel zielono biały kontrolka renault kangoo
philips 43put6101 wyrównanie podłogi
Dopasowanie stacyjki do kluczyka Ford Transit 1991 Toyota Yaris 1.0 2000 - Brak mocy na wyższych obrotach