Tylko na łożyska żeby nie zabrudzić komutatora na wyłączonym silniku.
Przy czyszczeniu, ale bez rozebrania silnika zasyfionego komutatora nie zobaczysz, a sam silnik najprawdopodobniej zanitowany i jego demontaż niemożliwy w amatorskich warunkach - dlatego pisałem o pomiarze prądu - mogła by to być wskazówka i ew. potwierdzenie hipotezy zabrudzonego komutatora. Sam wtyczka (cienkie styki i sprężynka) może wpływać co najwyżej...
Przyczyn takiego zachowania może być wiele. Mnie najbardziej prawdopodobne wydaje się "zużycie" lasera, lub kłopoty z silnikiem spindle (zabrudzony komutator). Zacznij od sprawdzenia silnika (przy zasilaniu silnika 2V prąd nie powinien być większy niż 20mA bez obciążenia na osi silnika).
Najczesciej zwarcie w wirniku, ale tez zabrudzenia komutatora. Sprawdz to.
Złącze było mokre i skorodowane. I tu pytanie dlaczego było mokre i skorodowane? Usunąłeś przyczynę ? E21 to błąd silnika ewentualnie sterowania silnikiem . Czy np zużyte szczotki bądź zabrudzony komutator mogą być przyczyną ? Tak.
Sprawdzić przewody w gumowej przelotce drzwi. Jak okażą się całe, to naprawa lub wymiana zamka. Typowe ich usterki to: zimne luty, zabrudzone komutatory silniczków, zużyte szczotki węglowe tychże silniczków, no i uszkodzenia mikrostyków.
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
Sam zamek może być wadliwy. W rachubę wchodzą zimne luty, uszkodzona krańcówka czy też silniczek poprzez zabrudzenie komutatora lub wytarte do końca szczotki.
Możliwe jest uszkodzenie silnika - konkretniej komutator zabrudzony/zasiarczony. Jeśli masz taką możliwość wymień silnik. Rozbierać (w celu czyszczenia) nie radzę, bo ciężko się to robi.
Ja bym proponował jednak sprawdzenie poboru prądu silnika bez obciążenia. Możliwe, ze opory napędu swoją drogą, a pobór prądu zwiększony dodatkowo przez zabrudzony komutator.
j.w. jak to nie pomoże to sprawdź stan szczotek może się zawiesiły lub są zużyte i stan komutatora moze jest zabrudzony. Pozdrawiam
Komutator iskrzy, to niby normalne, ale nie tak mocno. Przyczyny najprawdopodobniejsze są trzy, 1. komutator zabrudzony (to co się kręci gdzie iskrzy) - wyczyścić bardzo drobnym papierem ściernym; 2. szczotki się kończą - trzeba wymienić 3. najgorsze - nadpalone uzwojenia i zwiększony pobór prądu, czas użytkowania, to tylko kwestia czasu aż się całkiem...
Wiele możliwości. Zabrudzony komutator, zapchany wężyk od hydro-statu, uszkodzenie elektroniki.
Przyczyny mogą być różne, jak i kombinowane między sobą. Między innymi takie jak poprzerywane przewody w gumowych przelotkach drzwi, zabrudzone komutatory silniczków zamków, zużyte szczotki silniczków, zimne luty na płytkach drukowanych zamków, czy też uszkodzone(wytarte) mikrostyki(krańcówki) zamków. Było kilka podobnych tematów na forum.
Kod błędu f-07 to uszkodzony triak silnika .Błąd wyświetli też gdy jest lużny pasek silnika,lub zabrudzony komutator silnika.
Może zacząć od sprawdzenia modułu czy nie jest czasem zalany. Sprawdzić stan połączenia jego gniazd i wtyczek. Dodatkowo przewody w gumowych przelotkach drzwi do sprawdzenia. Problemem mogą być również wytarte lub uszkodzone mikrostyki w zamku, zimne luty na płytce drukowanej zamka, czy też zabrudzony komutator silniczka.
dzisiaj znalazłem przyczynę , uszkodzone zostały silniczki otwierające w mechanizmach zamków , nie tyle uszkodzone co zabrudzone komutatory powodowały brak przepływu prądu ze szczotek. pracochłonne jak cholera i czasochłonne , po za tym zawsze jakieś nowe doświadczenie.
Powodów może być kilka. Zasilacz również, ale najpierw sprawdziłbym sam silnik. W polskich silnikach (zwłaszcza tych które maja kilka ( ;) ) lat za sobą często dochodzi do zabrudzenia komutatora - brud częściowo zwiera lamelki komutatora i silnik pobiera znacznie większy, niż powinien, prąd. Stabilizator utrzymuje obroty silnika, ale po włożeniu kasety...
Komutator był zabrudzony od szczotek. Po czyszczeniu ekspres działa.
Dla potomności.... Kwestia nasmarowania panewki talerza pod płytą CD. Chodził lekko i płynnie ale widocznie niewystarczająco. Smarując tę panewkę zlikwidowałeś w części jej luz. Smar wypłynie - problem powróci. Z kolei problemy z "rozkręceniem się" silnika są powodowane zabrudzonym komutatorem tegoż.
Co do zablokowanych drzwi, to faktycznie ostukiwanie okolicy zamka może się okazać pomocne. Jeżeli usterką okazuje się zabrudzony komutator silniczka zamka, lub nawet zimne luty na płytce. Ostukując okolice zamka tak żeby sobie nic nie uszkodzić oczywiście, oraz w tym samym czasie otwierać z pilota lub przycisku wewnątrz. Czasem te drgania z ostukiwania...
Najczęstszym problemem z tymi zamkami jak już pisał powyżej "kida5" jest zabrudzony komutator w silniczku który steruje zamkiem (są dwa silniczki). Ze względu na szczelność konstrukcji, przy normalnym zużyciu szczotek, tworzy się zabrudzenie na komutatorze które "unieruchamia" silniczki sterujące zamkiem. Poniżej kilka zdjęć które powinny pomóc w naprawieniu...
Winny może być i sam silnik (zabrudzony komutator), jak i wyciągnięty pasek. Do sprawdzenia obie te rzeczy - w wypadku silnika podmiana na inny.
Dlatego chyba pierwsze co to bede musial zajac sie silnikiem. Przy takich objawach możliwe jest zabrudzenie komutatora silnika, lub "ślepy" laser.
Najlepiej odczytać błędy jakie zapisały się w module komfortu, z resztą z innych modułów też nie zaszkodzi. Przewody trzeba sprawdzić w gumowych przelotkach drzwi oraz klapy bagażnika, tam gdzie pracują podczas otwierania i zamykania. Same zamki miewały problemy z uszkadzającymi się mikrostykami, do tego dochodziły zimne luty na płytkach drukowanych...
Witam Czy można jakość zregenerować bardzo zabrudzony komutator od silnika maszyny do szycia? Problem jest taki że silnik nie chce się kręcić dopiero trzeba go ruszyć ręką tzn wykonać obrót aby zaczął chodzić. Pozdrawiam
możliwe jest żeby silnik był uszkodzony ? Możliwe, ale nie tyle uszkodzony, co zabrudzony komutator i ew. szczotki. Jet to do sprawdzenia i ewentualnie do mycia, trzeba tylko wyjąć dekielek tylny silnika (nożem sobie pomagając) uprzednio zaznaczając jak był wciśnięty - WAŻNE! (żeby podczas składania był tak samo). Uważaj na szczotki - są delikatne.
Ten błąd przeważnie wynika z zabrudzenia komutatora silniczka zamka, tego większego. Mogło się tam nazbierać pyłu ze szczotek przez lata, zepewne iskrzy się i sterownik wyłapuje wachania. Pomaga przeszyszczenie komutatora, po tym błąd znika sprawdzone w boju. Trochę grzebaniny ale w godzinkę do ogarnięcia, o ile zostało jszcze troszkę szczotek. Przy...
Może jego silniczek ma mniejsze tarcie na łożyskach, a może panel daje większy prąd. Gwoli wyjaśnienia. Łożyska w takich silnikach RACZEJ nie mogą hamować wirnika aż tak. Natomiast wiele ma dokładność złożenia silnika. Położenie szczotek MUSI (!) być w dokładnie ustalonym położeniu względem stojana (magnesów stałych). Przy nawet niewielkim przesunięciu...
Skoro szlifierka działała to raczej podczas leżakowania przewody się nie przełączyły, stawiam na zawieszoną szczotkę, zabrudzony komutator, lub brak styku na przewodzie zasilającym lub włączniku, najpierw sprawdź napięcia po kolei a schemat zostawiłbym na czarny koniec (może jest od innej wersji tego modelu ?)
Osobiście zacząłbym od sprawdzenia silnika napędu płyty. Dlaczego? Podczas odtwarzania silnik zmienia obroty na coraz mniejsze wraz z kolejnym utworem na płycie (prędkość liniowa odczytu jest stała). Przy odczytywaniu "po kolei" ścieżek jest to regulacja delikatna - wymagająca niewielkich zmian, gorzej gdy przestawimy głowicę na dalszy/bliższy utwór...
A może tak zabrudzony komutator,zły kontakt szczotek...ja bym podstawił drugi silnik,nie sądze aby w momencie startu,napięcie w stanie jałowym narastało,jeśli już to za sprawą przeciążenia silnikiem,można by jeszcze spróbować nasmarować łożysko,może idzie na sucho...
Witam. "Podczas prania cofa się czas." - powodem jest zabrudzony komutator wirnika silnika prania albo uszkodzony. Dać komutator do przetoczenia. Natomiast wtyczka to brak odpowiedniego tzw. styku w gniazdku. Zbieg okoliczności. Można wymienić na inny.
Jak zaczęło iskrzyć to najpierw sprawdź jak wyglądają szczotki i szczotkotrzymacze (docisk, itd.), jeśli są zdarte to należy kupić nowe. Jeśli będzie iskrzyło nadal to sprawdź komutator, czy nie jest zbyt zabrudzony lub co gorsza porysowany, czy w inny sposób uszkodzony mechanicznie.
Zmierz prąd pobierany przez silniczek gdy jest w układzie i gdy zasilasz go bezpośrednio z zasilacza . Odlutuj przewody zasilające od silniczka i zmierz opornośc na stykach kręcąc powoli ośką silniczka . Ma być zbliżona do zera i taka sama podczas wykonania całego obrotu . nie działa w przypadku jak jest normalnie podłączony lecz działa po podłączeniu...
Jeśli nie możesz kupić nowego, spróbuj naprawić stary silnik. Proponuję roznitować i ściągnąć dekiel z wyprowadzeniami (delikatnie, aby nie uszkodzić szczotek i uzwojenia), wyjąć wirnik i przeczyścić zabrudzony komutator paskiem papieru. Po zmontowaniu całości powinien działać prawidłowo.
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
Klapka jest zablokowana z dwóch powodów. Albo coś ją fizycznie przytrzymuje, albo silniczek ma zabrudzony komutator i nie startuje, przez co sterownik wyłapuje przeciążenie na nim i go odłącza, zapisując błąd zablokowanej klapki. Zdemontuj silniczek i dokładnie go wyczyść, przemyj jakimś środkiem. Potem nastawy podstawowe i powinno zacząć działać.
Spróbuj ostukiwać okolice zamka i jednocześnie naciskać otwieranie. Mogły powstać tzw. zimne luty na płytce zamka, lub zabrudzić się komutator silniczka odryglowującego. Wstrząsy dają czasem szansę na zaskoczenie zamka raz na jakiś czas. Może uda się tą metodą otworzyć drzwi, a na pewno nie zaszkodzi spróbować.
Komutator czyściutki z zewnątrz i wewnątrz. Przerwy jak należy. Zabrudzony komutator objawiać się raczej będzie przerwą w obwodzie, a zwarcie między lamelkami to iskrzenie na szczotkach. Mój silniczek nie rusza a prąd sięga 20A!!!Podkreślam, że na dwóch szczotka ustawionych pod kątem 90 st idzie głako tylko coś jakby słabawy.
U mnie silnik robi pełny obrót skokiem po pół obrotu w tym czasie karetka z laserem wykona dwa przejście (jedno przejście tam i z powrotem). laser w tym czasie świeci. Więc albo nie może odczytać TOC'a albo sam silnik ma zabrudzony komutator i nie może rozkręcić płyty do prawidłowych obrotów w określonym czasie. Do sprawdzenia silnik (sposób jest w...
Cieszę się, że pomogłem. Silniki i tak warto wymienić, wydasz kilka PLN i masz z głowy na kilka lat. WD40 nie jest najlepszym preparatem do ich konserwacji. Prawdopodobnie tak jak napisał dj-MatyAS - przyczyną był zabrudzony komutator, lub po prostu lekko zatarte łożysko (brak smaru, co powodowało opór).
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
Silnik 900W/ 230V Młotowiertarka- mechanicznie- raczej sprawna. Silnik nawet nie rusza, zero reakcji/ nawet dźwięku. Sprawdzono - wyłącznik, przewód, szczotki są nowe. 24sekcje komutatora. Rezystancja między kolejnymi sekcjami komutatora: 0,60 - 0,80 Ω (dla porównania- rezystancja przy zwarciu sond miernika 0,20Ω) Nie przemierzyłem wszystkich...
Możliwe że szczotki silnika dmuchawy są wytarte lub się zawieszają (ew zabrudzony lub wypalony komutator .. ) ..
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Obstawiałem że brudny laser bądź silniczek ma problem Silnik gdy ma problem z komutatorem (zabrudzony, zaśniedziały) albo się kręci bardzo wolno i nierówno, albo powoduje "siądnięcie" napięcia zasilającego sterownik silnika (często również to samo napięcie wykorzystywane jest do zasilania kilku innych obwodów), więc można sprawdzić czy nie przysiada.
Oba potencjometry powinny być po 4,7K. Pierwszy wychodzi, że ma być logarytmiczny, drugi to może być liniowy. Stare potencjometry mogą być dobre. Spryskaj je Kontaktem. Jak nie ma jazdy do przodu i do tyłu to zobacz jak sterowane są silniki od tego. Może to tylko uszkodzony klucz (przekaźnik, lub tranzystor). Zobacz, czy same silniki działają, mogą...
podmiana na nowy laser nie poprawiła sytuacji w żaden sposób. Mam rozumieć, że w dalszym ciągu działa po pochyleniu? Możliwe że silnik - ale wtedy wymienić byś musiał sam laser - bez mechaniki? płyty czyta od razu, i nagrywane i oryginały, Trochę mi nie pasuje do usterki silnika ten opis - przeważnie w wypadku uszkodzeń silnika (luz na łożysku, lub...
podłącz silnik bezpośrednio, oczywiście przez bezpiecznik, niech pochodzi chwilę , pomierz jaki prąd pobiera bo może zacierają się panewki, lub zabrudzony jest komutator.
Wieża stała długo nieużywana - albo brudna soczewka (kurz wszędzie wlezie), albo koniec emisji lasera. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... odtwarzacz obraca o kilka milimetrów płytą To z kolei może sugerować kłopoty z silnikiem spindle - zabrudzony komutator, zwarte kontakty komutatora przez "nagar" ze szczotek itp. Czy wieża ta ma czujnik...
Teraz powinno działać: https://filmy.elektroda.pl/89_1306837002... Czym wyczyścić zabrudzone blaszki komutatora?
Proponuję najpierw jednak sprawdzić sam silnik. Odłącz jedną końcówkę od niego i sprawdź napięcie na emiterze T4. Sprawdź też czy sam silnik nie pobiera zbyt dużego prądu - przy zabrudzonym komutatorze możliwe jest, że silnik się kręci, ale ma zbyt małą moc, a przy tym pobiera dużo większy prąd. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do sprawności silnika...
Ciut? To raczej chyba trudno określić jeśli nie ma się porównania? W każdym razie pasek najlepiej wymienić dla pewności, a silnik... nie wiem na pewno, ale w większości magnetofonów napędzanych silnikiem prądu stałego regulator obrotów jest w obudowie ekranującej silnik. Może coś się tam odlutowało (w czasie pracy może się grzać, czasem nawet dość mocno),...
Ładowanie jest OK. Przewody wyglądają na OK. Zastanawiam się czy przyczyną nie jest jakieś zabrudzenie na komutatorze wirnika. Jeśli by się zwierało bieżnie komutatora to napięcie by się zwiększało czy malało? - już nie pamiętam . no nie mam pojecia M
Jakie błędy wyrzucało? Prawdopodobnie bedzie tam problem z kilkoma silniczkami klap, a czasem lubiało się coś urwać np. zębatka lub wodzik klapy. W testach wykonawczych sprawdzić, czy klapy pracują w miarę równo i w pełnym zakresie na potencjometrach. Trzeba by nasłuchiwać czy poszczególna klapa się rusza, to wykluczy jej zerwanie. A jak nie pracuje...
A może to być coś w zamku bo ogólnie jest tak że jak wymieniam ten bezpiecznik numer 14 to wszystko działa. Szyberdach szyby lusterka oświetlenie i centralka. Wszystko działa dopóki nie zamknę samochodu czy z pilota czy z kluczyka. Wtedy już jest koniec nic nie działa znów Wymienię kilka dolegliwości zamków drzwi: zimne luty, wytarte krańcówki, nie...
TO samo pomyślałem, ale podobno to szybki z allegro i nei wiem jak z kontaktem z tym kolesiem. Czy winą slabego działania może być komutator zabrudzony itp ?
sprawdź silnik napędu płyty CD (zabrudzony lub zużyty komutator,wyrobione łożyska), elektrolity na płytce
OK. A jaką masz pewność, ze laser z gwarancją nie jest "lewy" z założenia? Strzeliłem "Impel", ponieważ tak jak większość hurtowni i sklepów mają zaopatrzenie nie najwyższej jakości, zdarza się często, że nowiutki laser po prostu jest wadliwy. Gwarancja - wymiana - działa... Wymieniany był sam laser (główka - Pick-up), czy całość (z mechaniką)? Możliwe...
Czujniki zamknięcia/otwarcia szuflady powodują włączenie lub wyłączenie napięcia silnika szuflady. To że pojawiają się zera może (bo to zależy od opcji jaka jest zapisana w programie) być niezależne od tego czy jest płyta czy nie. Gdyby była i została "zauważona" przez laser powinien włączyć się (chociaż na chwilę) silnik spindle (kręcący płytą) a jeśli...
Dlatego nie wiem czemu tylko tak z rana się zacina i rzęzi. Bo jest już zużyty. NIe jest zuzyty, tylko zabrudzony i zapieczony, ma problem ze startem, a jak juz wystartuje to przez nagromadzony brud na komutatorze i samym wentylatorze wpada w wibracje przez co "rzezi".
Czarno to widzę; jeśli padły szczotki lub komutator jest zabrudzony, to jeszcze, ale zazwyczaj pada wirnik i lipa. Ale walka jest wskazana. Pozdrawiam.
najprawdopodobniej optyka(kss213) do wymiany Samej optyki nie wymienisz. Można wymienić całą główkę - głowicę lasera. A skoro i tak stary jest "ślepy" w niewiele większej cenie dostaniesz komplet - mechanikę z laserem. Silnik - owszem jest również podejrzany - ale to można sprawdzić (w temacie z linka jest opis) i spróbować zregenerować. Jednak moim...
To ponów pomiary w czasie normalnej eksploatacji. To że części się grzeją jest rzeczą normalną ( przepływa przezeń prąd ), sprawdził bym czy te ruszane, okopcone i zarudziałe części zgadzają się z dokumentacją. Jeżeli tak można pomyśleć o wstawieniu elementów o takich samych wartościach lecz większej mocy (rezystory)o rząd lub nawet dwa. Tranzystor...
Iskrzenie na komutatorze. Zakładając, że silnik nie był jeszcze rozbierany, zaznacz wzajemne położenie korpusu i pokrywy i ostrożnie zdejmij tę drugą. Szczotki i/ lub komutator mogą być zabrudzone - oczyść - lub wytarte - do wymiany. Chwilowo może pomóc lekkie dogięcie blaszek sprężystych szczotek.
Dla prawdziwego fachowca wystarczy spojrzec na szczotki i komutator,oceniając jego stan,czy szczeliny pomiędzy wycinkami nie zabrudzone,oraz jakośc połączeń uzwojenie wirnika-wycinki komutatora .
zmieniają się obroty raz jest szybciej, częściej jednak magnetofon zwalnia a po dłuższej chwili gra poprawnie. Potencjometr stabilizacji obrotów w regulatorze tychże. Druga możliwość to zabrudzone (pokryte śniedzią) styki komutatora silnika.
Witam tak czytam i czytam. te wasze problemy. Mogę dołozyć kilka rad. Niewiem czy się spodobają. Otuż ciepły silnik ma grubsze tłoki. I większe ciśnienie sprężania. Co za tym idzie rozrusznik ma ciężej. Dlatego wolniej może kręcić. Jeżeli mu już coś dolega. Zabrudzony komutator jedna ze szczotek się skończyła zdzierać.ITP. lub wirnik ociera o stojan....
po 1do adaptera typu bernard podejdzie każdy silnik prm33-1,9 prm 33-1,7 prm 33-1,5 tylko trzeba wyregulować obroty nie tylko z góry ale i w środku jest regulacja zgróbna . po 2 dobrze mnie zrozumiałeś silnik nie ma stałego poboru mocy przy rozpędzaniu się pobiera więcej prądu i jak wstawimy w szereg z silnikiem opór to większe napięcie się odłoży na...
Witam. Też miałem ten sam problemz silnikiem. Rozebrałem go wyczyściłem a zwłaszcza zabrudzone lamele komutatorka, złożyłem na nowo i DVD śmiga na nowo. Możesz też spróbować podobny silnik od CD ROM-u. Pozdrawiam.
Ja miałem kiedyś taki przypadek przy wieży Akai,w moim przypadku wine za to ponosił silnik przesuwu lasera ,po prostu się przycinał(zabrudzone szczotki i komutator w silniku) i o dziwo zawsze po 2-3 utworach,dodatkowo czasami po załączeniu funkcji stop,laser nie powracał do pozycji startowej,spróbuj w momencie zatrzymania przesunoć go ręcznie,zmierz...
Jeżeli go jeszcze masz, sprawdź czy komutator nie jest brudny. Często przy dużych obciążeniach szczotki iskrzą i szczeliny komutatora ulegają zabrudzeniu do tego stopnia, że "przywierają" częściowo sekcje leżące blisko siebie. Wystarczy przeczyścić/umyć (IPA) i (o ile same szczotki nie są wypalone) będzie działać dalej.
Witam. 1. Prawdopodobnie ktoś ci sprzedał używany sprzęt, który pracował w pyle, z czym wiąże się wydobywający się pył. 2. Iskrzenie ze szczotek wirnika może być spowodowane: - zabrudzeniem poszczególnych lameli komutatora wirnika, które można delikatnie mechanicznie oczyścić. Lub: - trwałym uszkodzeniem izolacji uzwojenia. 3. Przekładnia powinna być...
Cześć, podczas próby uruchomienia frezarki wirnik robi jeden lub kilka powolnych obrotów i zatrzymuje się, słyszalne jest buczenie. Początkowo myślałem, że problemem mogą być szczotki lub komutator wirnika. Wymieniłem szczotki na nowe, oryginalne. Komutator jest czysty, szczeliny nie są zabrudzone, wygląda w porządku. Przy próbie ręcznego obracania...
Sprawdzałeś hamulec na kole zamachowym?. dzięki! :) A gdzie on ten hamulec się znajduje? gdzie go szukać? dodam jeszcze, że przy obraniu kołem w pewnym momencie pojawia się jeszcze inny dźwięk taki jakby "brzdękniecie" sprężynki, blaszki itp. Sprawdziłem w międzyczasie rozrusznik na ew. przebicie i jest ok. przebicia nie występują na żadnej sekcji....
Witam! Przestała działać tylna wycieraczka .Po sprawdzeniu bezpiecznika (nr.20) i wtyczki urządzenia na tylnich drzwiach (pin brązowy-masa,na 3 pozostałych przy włączonym urządzeniu pokazały się plusy- kontrolka się zaświeciła). Po otwarciu urządzenia okazało się ,że komutator silnika był bardzo zabrudzony smarem zmieszany ze startym grafitem szczotek.Szczotki...
heh sczotki oczywiscie sprawdziłem. sa sprawne. przejście na uzwojeniu stojana?? prosiłbym dokładniej ?? Jak mam rozumieć że sprawne.Może tam jest już końcówka szczotek i nie dociskają.Jak wygląda komutator nie jest zabrudzony?Jeżeli jest brudny przeczyśc lekko papierem ściernym .Sprawdż również filtr przeciwzakłuceniowy,albo go pomiń.
A czy silnik sam w sobie nie ma oporów ruchu np. przez zabrudzenie łożysk? Czy obraca się swobodnie? Szczotki i komutator czyste, nie zużyte?
Dzięki za odpowiedź ale już nie aktualne, wczoraj odkręciłem rozrusznik i istotnie szczotek to tam już nie było, jedynie miedzianym przewodem od szczotki coś tam łączyło noi komutator był zabrudzony tym ścierającym się miedzianym przewodem i robił zwarcia, aż dziw ze to wogóle kręciło. Rozrusznik był od astry, wyleciała mi z głowy nazwa ale jakiś francuski,...
Witam. Przyszedł czas aby dokonać przeglądu piły elektrycznej łańcuchowej. Podczas używania szczotki na komutatorze mocno iskrzą. Oglądałem filmik na you tubie. Jak najdrobniejszym papierem ściernym serwisowanie zacząć od przeczyszczenia komutatora. Mój tak samo wygląda. Nie widać czystej miedzi komutatora. Tylko mocne zabrudzenie. https://www.youtube.com/watch?v=w1_LBqXn...
Komutator był zabrudzony więc go wyczyściłem sprawdziłem uzwojenia i stwierdziłem że pojadę do castoramy i kupię nowe szczotki. Mam przeczucie graniczące z pewnością, że wcale nie sprawdzałeś tego wirnika urządzeniem dedykowanym do tego celu, a zwykłym multimetrem. Jeśli jest tak jak piszesz: dal jakiś "badziew" który starł się po 3 ruszeniach nią...
Po kilku latach eksploatacji dochodzi do standardowego zużycia szczotek silnika oraz zabrudzenia blaszek komutatora na wirniku. W takiej sytuacji napęd reaguje tak jak opisujesz - sterownik wchodzi w tryb awaryjny sygnalizując to szybkim miganiem żarówki oświetlenia (u mnie 4 szybkie błyski) i konieczne jest ponowne programowanie przebiegu pracy. Zasadniczo...
Jak się dobrze przypatrzeć na diodę podczas pracy to przy starcie silnika kaset lub CD lubi sobie lekko przygasać. To może wskazywać na zasyfiony (zabrudzony osadem ze szczotek i komutatora) komutator. A taki komutator zamiast mieć między lamelkami przerwę - zwiera przez ten syf. Podobne objawy miały bumboxy SONY z ostatnich serii z magnetofonami....
Zdecydowałem się trochę odgrzać temat - spotkał mnie ten sam problem co kolegę z innego postu, udało mi się jednak wymyślić inne rozwiązanie niż kupno nowego silnika. Przypominam - w odkurzaczu Elektrolux ZCX 6201 podczas pracy silnik straszliwie iskrzy, śmierdzi i hałasuje - praktycznie nie da się używać. Co dowiedziałem się do tej pory: 1) zarówno...
Conajmniej kilka przyczyn tego może być. Ale załóżmy że wzmacniacz i radio są sprawne. Można spróbować wyeliminować radio przez odłączenie najpierw kabla od radia i ewentualne zmasowanie pozostałego ze wzmacniaczem kabla. Jeśli wystąpi nadal to odepnij kabel od wzmacniacza i podobnie sprawdź tym razem masując wejścia wzmacniacza. Nie widzę Twojej instalacji...
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Lożysk nie wymienisz to sa silniki nierozbieralne .. Rozumiem... pewnie są wciskane. Wtedy możesz zobaczyć czy szczotki nie sa zawieszone Masz na myśli sytuację w której szczotki nie stykają się z komutatorem w wyniku...... no właśnie.... w wyniku czego? -Tego że sprężynki dociskające szczotki nie są w stanie właściwie docisnąć szczotek? -Tego że prowadnica...
Sprawa wypracowanych szczotek wydaje się prostym zabiegiem,ale niezawsze tak być musi.Niektóre silniki komutatorowe posiadają w zespole szczotek "zabudowane" specjalne ostrzegacze przed nadmiernym ich zuzyciem powodujac odłaczenie maszyny od zasilania.Warznym jest aby przy dobieraniu innych szczotek niz oryginalne lub poprostu ich "przetarciu"była odpowiednia...
W stole probierczym do wtrysków SPP1 pracuje w/w zestaw, co ciekawe (raczej) fabrycznie brak jest prądniczki tachometrycznej, ale sprzęt działał tak latami, niedawno okazało się, że silnik zachowuje się, jakby nie miał mocy, przy małym obciążeniu jest w stanie się rozpędzić, przy większym DMM ogranicza prąd do 33A i silnik ledwo kręci. Nie dłubałem...
Witam, trudno jednoznacznie odpowiedziec na twoje pytanie. Nie znam rodzaju tego silniczka. Na poczatek sprawdz czy to poprostu nie jest zabrudzenie ewentualnie brak smarowania, dalej moga byc wyrobione lozyska. Jezeli to silnik z komutatorem to moze szczotki sa juz wypalone. Pozdrawiam
wystarczyło prysnąć sprejem WD40. Doprawdy - gratuluję pomysłu... A poza tym zazdroszczę zasobnego portfela. WD40 NIE nadaje się do żadnej elektroniki, czy mechaniki - on jest do ułatwienia odkręcania zapieczonych śrub I NICZEGO WIĘCEJ! za to popsuła się inna rzecz Być może to właśnie efekt zastosowania tego preparatu... Oby nie. WD 40 z racji na swoje...
Koledzy, powtórka z rozrywki, pochodziła niecałe dwa miesiące i zaczyna foszyć na nowo (objawy-czytaj pierwszy post). Nie mam już pomysłu, nie uśmiecha mi się co miesiąc czyścić komutator który wcale nie jest mocno zabrudzony a szczotki są całe i mają ok. 30mm długości. Może i pralka nie jest z wyższej półki ale nie stać mnie teraz na zakup nowej, pomóżcie...
Łatwiejszy niż myślisz Czyli da sie to zrobić w 12 minut. Chociaż nadal zastanawia mnie zabrudzenie na żółtym kablu. Wątpliwości rozwiało by wyjęcie szczotki lub szczotek.
Jak poprawnie przemierzyć alternator żeby stwierdzić czy to regulator czy coś innego? Jak pisałem szczotki i komutator ok, gdzieś czytałem że diody można sprawdzać ale tylko przy obciążeniu/pracy.
Proponuję po kabelkach od silnika do programatora i znajdź układ sterowania silnikiem... daj zdjęcia drugiej strony i zaznacz gdzie wchodzą kable od silnika. Sprawdź miernikiem na pomiar diody elementy krzemowe przy kabelkach od silnika ( wyczyściłbym komutator silnika wg mnie jest zbyt zabrudzony). Przy kabelkach od silnika powinien być przekaźnik...
Witam. Dziękuję za podpowiedz. Młynek jest ten sam. Był problem z silnikiem. Komutator był tak zabrudzony, że nie przewodził prądu. Po wyczyszczeniu silnik kręci. Nie wiem dokładnie jak działa(jaki zasięg) ma czujnik obrotów młynka ale jak go obróciłem o 180st to pomogło. Jednak proces parzenia nadal nie jest powtarzalny. Zauważyłem, że do szklanki...
Poległeś po raz któryś z rzędu, Robocie. Mówimy tu o prądnicy prądu stałego, samowzbudnej , stosowanej niegdyś w samochodach i motocyklach. Znowu wysmażyłeś elaborat, tyle że nie na temat. Co my tu z tobą mamy....ehhhh. Przepraszam za moją pomyłkę! Rzeczywiście, skupiłem się na prądnicach prądu przemiennego i kompletnie umknął mi kontekst prądnicy...
Coś chyba nie łączy na włączniku To może też być przyczyną , jeżeli nie to niżej podpowiedzi. Maszynka po uruchomieniu działa przez kilka sekund normalnie po czym systematycznie zwalnia aż ostatecznie staje to wszystko w czasie 30 sekund. A zrobił kolega co napisałem w poście 3 ? Teraz to sobie gdybamy ! Proponuję : 1. Przed próbami poniższymi podłączyć...
Z tego co wiem z doświadczenia największą bolączką tych gramofonów (prócz kłopotów z żarówkami) były silniczki. Kiepska jakość materiałów na szczotki powodowała szybkie zabrudzenia na nich i komutatorze, a stosunkowo prosty układ stabilizacji "nie nadążał" za zmianami obrotów silnika i obroty albo pływały, albo (w wypadku większych zanieczyszczeń na...
zabrudzony regulator zabrudzony encoder zabrudzony czujnik
piła krajzegi renault master czujnik ciśnienia pompy obroty silnik diesel
bosch sms45gi01e sterownik wózka widłowego
Mikrofon nie działa po wymianie płyty głównej i mikrofonu - przyczyny Kod błędu P2127 - niski sygnał czujnika APP/TPS