Resztki "Wicher 25" z gaźnikiem membranowym.
Ta para cieńszych przewodów jest niewiele cieńsza od zasilających wiec chyba mają znaczenie. Ma znaczenie jak używasz mechanicznego przełącznika bo w korpusie silnika są oporniki/rezystory które ten przełącznik załącza na niższych biegach. Mam gdzieś taki przełącznik to mogę pomierzyć (silnika nie chce mi się rozbierać). Co jeszcze może być ważne nie...
To jest oryginalny zestaw do Suzuki, a manetka uniwersalna dwu linkowa, czyli gaz i rewersor (biegi). Powinno Ci to dać wyobrażenie, jak to pracuje. :D Masz przekładnie kierowniczą z linką ,,Bowdenem" ? Górne cięglo steruje bezpośrednio dzwignią ,,biegów", dolne poprze dzwignię kątową steruje przepustnicą. Rumpel i manetkę pokręcaną ,,gazu" na nim się...
https://a.aliexpress.com/_EI7Jn0J https://a.aliexpress.com/_EGslgo3 https://a.aliexpress.com/_EJcz3nV https://a.aliexpress.com/_EQa12lV https://a.aliexpress.com/_Ewb96wf
W autogazie brało się ze sterowania cewki zapłonowej, ewentualnie wtryskiwaczy. Ten sygnał za zwyczaj był słaby, więc jak chciałeś znaleźć to przykładało się żarówkę próbnik do kolejnych kabli na pracującym silniku (względem masy) i jak trafiłeś to za zwyczaj sinik przygasał. Motogodziny to zależnie jak twój licznik przyjmuje, jeżeli liczy je jak odpowiednio...
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Sprawdź czy płytka dostaje zasilanie.
Briggs-Stratton silnik zaburtowy instrukcja napraw.
Spróbuj tutaj: https://www.mercurymarine.com/us/en/part... może uda się ściągnąć manual...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
w środku jest cewka i moduł CDI. Jak czujnik dobry to cewka (to ze zdjęcia) padła.
5/16'' x 24 UNF
Witam. Rocznik (po 1970) rozpoznajesz za pomoca tego słowa: INTRODUCES gdzie I=1 N=2 T=3 R=4 ....E=9 a S=0 Twój silnik to rocznik 1981 a numer uszczelki jaki Cię interesuje to 326953 - wzięte z: boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/1981/... Była także używana w innych modelach od 1981 do 1986 4-5KM patrz tutaj:...
Może tu coś znajdziesz http://astrapt.com/wiring/yamaha-115-fou...
Już możesz pobrać
Biały i żółty pod zaciski bez oznaczeń. Czarny do masy (tej srebrnej podstawy prostownika). Zacisk z oznaczeniem do plusa akumulatora. Minus akumulatora do masy.
lepiej będzie jeden po drugim Połączone równolegle moga/będą minimalnie się róznić napięciem, jeden będzie zasilał drugie aku, a nie silnik BTW samochodowe nie są typowymi akumulatorami do głębokiego rozładowania, to im szkodzi
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
http://www.maxrules.com/mercwireindex.ht...
Uszkodzone uszczelnienie komory korbowej pierwszego cylindra, prawdopodobnie pod magnetem.
Po dwóch latach stania wilgoć mogła uszkodzić iglicę, zawór. Dobrze by było wyjąć gaźniki i wyczyścić. To nie jest prawidłowa sytuacja.
Kolego to jest arcytrudne inżynieryjne wyzwanie. Jedyne co mi na myśl przychodzi to wykorzystać regulatory PiD. Sama kwestia sterowania mechanicznego to kolejny problem.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... W pliku, który tam zamieściłem powinna być instrukcja jak diagnozować układ zapłonu.
Jest to silnik Salut3-c. Koło zamachowe 4 magnesy. http://obrazki.elektroda.pl/8581130800_1...
Wybacz, ale jeżeli mechanik samochodowy nie wie gdzie jest przepustnica to.... Po prostu daj manetkę gazu na maksa i wtedy przepustnica się otworzy. Ciśnienie mierzy się tak jak w każdym silniku. Wykręcasz obie świece wkręcasz manometr i ciągniesz kilka razy za sznurek rozrusznika, na drugim cylindrze to samo. Już Ci wcześnie pisałem jak to zrobić....
Jeżeli układ pobiera na napięciu do 125V DC do 0,22A to jest dobry.
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Witam Wylot spalin jest na środku śruby -spaliny idą pod wodę. Wlot wody chłodzącej - w dolnej części kolumny powinien być otwór. Silnik nie ma wbudowanego rozrusznika - odpala się go tylko na szarpankę, a kable służą do ładowania akumulatora na jachcie z wbudowanej prądnicy silnika i nie należy ich zwierać bo się zrobi zwarcie i wyleci bezpiecznik...
(at)viayner Wbrew pozorom w bardzo prosty sposób - podobno ;) Wygląda to podobnie jak na zdjęciu z linku http://www.hydrogenappliances.com/boatmo... Obroty prawo/lewo załącza za pomocą sterownika wciągarki góra/dół. Obroty oczywiście w jedną i drugą stronę są maksymalne w obydwu kierunkach, z racji braku regulatora obrotów.
Link << http://www.boats.net/parts/search/Honda/... >>
Tu nie ma czego zabezpieczać.
Witam. Mam problem z gaźnikiem przy silniku zaburtowym spalinowym dwusuwowym 5 konnym. Silnik nie ma mocy i brakuje mu niskich obrotów. Kompresja pomierzona na cylindrze ponad 9 bar. Prawdopodobnie niedomaga gaźnik. Poniżej fotka gaźnika. Może ktoś podopwiedzieć którymi śrubkami reguluje się mieszanke w tym gaźniku. https://obrazki.elektroda.pl/8762154100_...
Trochę bawię się silnikami zaburtowymi i powiem Ci odpuść sobie ten projekt. Szkoda czasu, za te same pieniądze kupisz jakiegos "ruska" na wiadomym portalu i po małym remoncie będziesz go sobie używał. Taki najtańszy salut ma 2km na śrubie i jego tez możesz sobie ponaprawiać a gaźnik z rometa do niego idealnie pasuje i poprawia nieco osiągi :) Wieksze...
Witam, Dołączam się do tematu. mam ten sam problem z BF60LRTU
(at)bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast...
Bank energii 94Ah z lekkich ogniw kosztuje ponad 10 000zł, akumulator kwasowy 100Ah kosztuje ok 400zł, czyli możesz sobie kupić 25 akumulatorów. Przyjmując, że jeden zarżniesz w 2 lata - masz zapas na 50 lat :) Waga byłaby bardzo ważna, jeśli miałbyś go podczas łowienia nosić na plecach, jednak w przypadku łodzi czy pontonu nie powinna być głównym wyznacznikiem,...
Silnik zaburtowy HUSQVARNA 80B - instrukcja obsługi.
Czy można połączyć razem akumulator żelowy 120 Ah i „zwykły” kwasowo-ołowiowy 70Ah 12V równolegle. Będzie napędzał silnik zaburtowy.
Bo tak ma być. Iskra jest po zwarciu styków. Sprawdź czy nie ma zwarcia do masy na przerywaczu, wyczyść dobrze styki. Wyłącznik zapłonu i kabelek idący do niego.
Jakieś pomysły Owszem. Przekaźnik rozruchowy od skutera, lub silnika zaburtowego do łodzi i mała przetwornica z 60 VDC na 12 VDC, które przyda się i do innych rzeczy.
Witam, mam pytanie i mam nadzieję, że uda mi się w miarę jasno opisać problem. Mam silnik zaburtowy do motorówki 12V 144 W i akumulator 52V. Jaką muszę kupić przetwornicę, aby silnik chodził? Póki co dwie próby się nie udały. Konwerter napięcia stabilny 48V-96V na 12V DC - na tym rusza i gaśnie. Dziękuję. Pozdrawiam
Mam pytanie, czy silnik uderzając w przeszkodę typu dno - mielizna wypina się, czy wyrywa mocujące śruby?
Zaburtowy... Osobiście na łodziach się nie znam - ale silnik rzeczywiście zaburtowy - przynajmniej tak twierdził właściciel. Historia nabiera rumieńców....hehehe - niczym zagadka kryminalna. :)
pewnie trzeba wymienić uszczelniacz na wałku
Szukaj wśród silników stacjonarnych - Yanmar, Kubota i podobnych. Jest cała gama silników zaburtowych, które są chłodzone cieczą. Honda CBR 125, Yamaha WR 125, Kymco 250, Shineray 250, itd, itp... Wpisz sobie w google lub w pewnym serwisie aukcyjnym wymaganą pojemność i przeglądaj.
Mowa pewnie o statorze w silniku spalinowym, więc napięcie na "cewce" uzależnione jest od obrotów silnika i obciążenia. Jakbyś podłączył jedną diodę prostowniczą do przewodu cewki i na jego końcu kondensator połączony z "masą" to miernik na kondensatorze wyświetli więcej niż te 13V. Bardzo , bardzo upraszczając to wina miernika że nie pokazuje maksymalnego...
Nie wiem czy to będzie coś podobnego, co było w silniku zaburtowym, który używaliśmy w latach 60-tych. Silnik ten na stojaku odpalał od pierwszego szarpnięcia, a założony do łodzi miał chimery. Ich przyczyna, to zalewany silnik benzyną z powodu innego (większego) pochylenia silnika po zamontowaniu na łodzi. Wystarczyło tylko obniżyć odpowiednio poziom...
Witam, jak pan sobie poradził, bo mam taki sam problem.
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Jak pociągam za dzwignię to silnik odpala od jednego szarpnięcia, słychać tak jakby syk powietrza, jak dżwignię wcisnę to syk powietrza ginie i po kilku sekundach silnik gaśnie.
Witaj, Tu Masz bardzo prosty regulator.http://www.elektroda.pl/rtvfor...
Instrukcja ale obejmuje M4.15 nie widzę M4.14. https://www.vetus.com/media/magentominds... Pompa jest chyba taka sama - napęd prawdopodobnie z rozrządu, pompa z wirnikiem gumowym (podobny jak w silnikach zaburtowych) ma jakieś uszczelki osi więc teoretycznie może się dostać woda do silnika. Zestaw naprawczy: https://www.staycoolpumps.com/store/p144...
Witam. Mam problem z Tohatsu 30KM, zauważyłem ostatnio plamę paliwa na wodzie spod silnika, wydostaje się razem ze spalinami przez śrubę. Ma ktoś jakiś pomysł? Paliwo cieknie na wolnych jak i na szybkich obrotach.
Do kosiarki i silnika zaburtowego wlewam taki olej: MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 firmy Liqui Moly. W kosiarce przerobiłem wlot powietrza, filtr mam u góry przy rączce. Od filtra do gaźnika poprowadziłem peszla.
http://obrazki.elektroda.pl/8920189100_1... Rozrusznik Johnson, Evinrude widać jakie ma mocowanie, powinno być po lewej stronie gaźnika. Czy trzeba zdemontować szarpankę musisz sam ocenić.
Najprościej zastosować system linkowy http://obrazki.elektroda.pl/6558818900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1780666700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1742136700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5672333500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1837615400_1...
Witam, silnik zaburtowy Johnson 30hp 2T. Spaliny wydostają się przez śrubę napędową. Co to może być za przyczyną?
Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
Z tej "czarnej kostki na śrubki" wychodzi osiem kabli. czyli to raczej nie będzie takie proste --> ten kabel podepnij pod akumulator :D
Czy istnieją filtry dedykowane do układu chłodzenia? Takie filtry są stosowane w silnikach zaburtowych, zabezpieczają silnik przed zapchaniem wodorostami, czy nawet rybami. Tylko tam jest system otwarty i nie ma takiego ciśnienia. Ale możesz ten system też zastosować, podłącz chłodzenie do kranu z wodą, a wypływ do kanalizacji i po 30 minutach pracy...
Kolego to co proponuje (at)popromienny wcale nie jest takie głupie, bo to co padają w instrukcjach obsługi (serwisowych) nie zawsze pasuje do realnych warunków w jakich urządzenie pracuje. Dam przykład: silnik zaburtowy do łodzi. Były zawsze od nowości problemy z jego odpaleniem i trochę dużo palił benzyny w stosunku do tego co podawał producent silnika....
Hmm... Pisałem o typie silnika - szczotkowy, 12V, max. prąd - 45A. Jeśli chodzi o maxymizer, to mam taki, zewnętrzny i jest ok. Ale to dodatkowa skrzynka, dlatego myślę o regulatorach RC bo są małe.....no, ale są te "ale" o których piszesz. Podałem link do przykładowego regulatora - ja mam silnik 45A a ten z przykładu do 100A - to chyba byłoby OK? Piszesz...
Cześć, Mam 16 ogniw LiFePO4 (32700 6000 mAh/3,2 V), które są podłączone do BMS-a MC-4S-F30A (4 pakiety po 4 ogniwa). BMS, który w teorii powinien rozłączać układ przy 30 A, robi to przy 35 A. Jak ograniczyć prąd wyjściowy do 25 A? Pakiet będzie zasilał silnik elektryczny zaburtowy. Silnik, na którym robiłem testy, pobiera przy dużym oporze (ruszanie)...
Może po sezonie z gaźników nie zostało wypalone paliwo a stare potrafi "zakitować" dysze i kanaliki w gaźnikach, więc sprawdź te elementy. Wg mnie objaw usterki wskazuje na brak paliwa a przytkanie dłonią wlotu powietrza zastępuje "ssanie" w gaźniku i stąd to "ożywienie" silnika.
Archimedes, to była znana szwedzka firma produkująca silniki do łodzi i jachtów. Możesz szukać pod hasłem Penta, to powiązane firmy, wszystko to przejął Electrolux chyba w 1941 roku. Ten model produkowano też w wersji z biegiem wstecznym. Seria Balans-motorn z dwoma, naprzeciw siebie położonymi cylindrami, moc około 10 - 12 HP.
Mam nadzieje, że to dobry dział na ten temat. Chcę dokupić dodatkowy akumulator do napędu elektrycznego silnika zaburtowego. Łódką pływam po wodzie kiedy niema fal. Który z akumulatorów powyżej 100ah był by najlepszy? Dodam że mam ograniczony budżet.
Klasyczne silniki elektryczne niskonapięciowe chłodzone wodą mają tolerancję mocy obciążenia w granicach +20%, więc mógłby ten silnik pracować bez przeróbek, pod warunkiem nie obciążania go na maxa przez dłuższy czas. Trzeba sprawdzić praktycznie, jak się będzie zachowywał. W grę wchodzi przewinięcie uzwojeń stojana i wirnika, o ile jest to silnik klasyczny...
Może się nada? Oczywiście się nada. Lukasekdar Przeczytaj i zrób to o czym pisałem w tym temacie. Jak coś, to pytaj. Nic lepszego nie wymyślisz, bo ciężko w tej sytuacji. Z resztą po co? Ten zapłon jest ok. Trzeba tylko zadbać o sprawne elementy. Największym problemem są cewki. Te ładujące (szczególnie) i te WN. Reszta to pryszcz za kilka zł.
Witam mam problemy z silnikiem zaburtowym Honda BF8M. Podczas rozruchu b.mocno dymi. Jak się rozgrzeje to o wiele mniej dymi. Sprawdzałem ciśnienie sprężania na cylindrach i oba mają po 10 at. Nie zauważyłem ubytku oleju silnikowego. Co mu dolega i jak to naprawić.
Akurat Maluch ma powrót paliwa do zbiornika. Przepraszam za nieprawdziwą informację - dawno w Maluchu nie grzebałem. Jest to chyba związane z małym gaźnikiem i mniejszą siłą potrzebną do „przegwałcenia” zaworu iglicowego. Ciekawe tłumaczenie, nie wystarczy lżejsza sprężyna w pompie? W silnikach zaburtowych 5-6KM też są takie pompy a tam...
Dzień dobry, Potrzebuję pomocy przy podłączeniu układu elektrycznego z wykorzystaniem przekaźnika, przekaźników. Kupiłem silnik zaburtowy Osania Haswing 55 lbs Chciałbym go sterować z dwóch miejsc. Z tyłu łódki (za pomocą oryginalnego wbudowanego przełącznika przy rumplu) oraz przedłużonego przewodami przełącznika, dodatkowego takiego samego zamontowanego...
witam mam silnik zaburtowy Yamaha 8 km 2t ma bardzo ciężki rozruch na zimno potem pali na pół obrotu szarpanki jaki może być tego powód
Koło szarpaka nie zaczepiło się o sprężynę, odwrotnie nawinięty sznurek, odwrotnie założona sprężyna, zerwane zaczepy w sprężynie, to możliwe przyczyny.
Witajcie, Zakupiłem silnik zaburtowy Demon i niestety nie odpala. Silnik jest nowy. Iskra w świecy jest, próbuje go odpalić na zamkniętym ssaniu. Na otwartym leje paliwem przez wydech. Mógłbym go odesłać na gwarancji ale nie mam paragonu :(
Witam. Bardzo dziękuję za przydatne linki. Mam Saluta ze zwykłym przerywaczem i nie łamaną kolumną. Niestety, nie ma tam informacji na temat poziomu paliwa w gaźniku. Pytam z tego względu, bo jak odkręciłem kranik paliwa to po chwili paliwo zaczęło się przelewać i ostro kapać z gaźnika dlatego podejrzewam zbyt wysoki jego poziom w komorze. Pozdrawiam.
Na początku spróbuj identyfikować przewody rozrusznika .Podłączając zasilanie do 1 lub do 4 sprawdzisz który jest od elektromagnesu od bendiksa.Z tego zdjęcia wnioskuję ze przewód 1a jest za krótki zeby dostał do 1 . Spróbuj podłączyć 1a z 4 a do 1 podaj zasilanie . Jak wystartuje rozrusznik to już połowę sukcesu . Możesz jeszcze napisać gdzie dalej...
http://obrazki.elektroda.pl/3694238100_1... Sam wlasnie robilem i dziala doskonale tani w budowie. Jedynie diode zenera zamienilem na 12V by ladowanie bylo 14V, A tyrystory zamienilem na BT152.
czy to jest silnik 3 cylindrowy ,jesli z pod kola zamachowego wychodzi przewód z układu zapłonowego to powinien chodzić pod stacyjkęczy ten silnik już jest z elektroniką czy ,czy jest plyta z przerywaczami zapłonu z cewkami indukcyjnymi z cewkami zasilanymi z cewek indukcyjnych
Silnik zaburtowy Mercury 40ELPT 2003r. czterosuw, trzycylindrowy, benzyna na gaźniku.
Ja zakładałem tylko dedykowane do silników zaburtowych,niekoniecznie firmowe. Ktpowałem w sklepach dla motorowodniaków. Może ten temat pomoże. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Nie znam się na takich silnikach ale mogę powiedzieć o uszczelnieniach . dobrej jakości uszczelniacz chyba silikonowy) Nic nie wiemy co to za uszczelniacz O-ring, V - ring, U -ring itd. I czy ten twój uszczelniacz prawidłowo zamontowałeś . uszczelki lepszej nie zrobię Czyżby własnej roboty?
Teza jest jeszcze droga.
Od czego zacząć diagnostykę? To silnik spalinowy i diagnostyka typowa dla tego typu urządzenia:- paliwo, układ paliwowy, smarowanie, zapłon-tak w wielkim skrócie.
Dawno temu podobny objaw w silniku do kajaka (pchełka w porównaniu z tym), powodem była pozostałość po toczeniu w przewodzie zasilającym gaźnik i silnik nie dostawał tyle benzyny ile potrzebował. Przez chwilę po odpaleniu miał kopyto, później jak już brał benzynę na bieżąco to tracił ducha. Ten objaw był na początku sezon po kupnie nowego silnika, po...
http://obrazki.elektroda.pl/8517838900_1... W moim Mercurym 9,9 2T ten schemat sie pokrywał. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... W tym katalogu jest jak sprawdzić instalację zapłonową od tego silnika.
Witam. Chodzi mi o schemat wyjścia kabli od stacyjki w silniku zaburtowym suzuki 9,9 km.
Odłączałem manetkę - bez zmian. Silnik o model nowszy od "rycerza".
A to się nagle stało czy już taki kupiłes?
nr F9.9AM L303757Y yAMAHA 9.9 CZTERO TAKT
Czy w silniku zaburtowym Wicher 30 ustawia się wyprzedzenie zapłonu? Jeśli tak, to jak to zrobić. Nie ma tam śrubek blokujących stator w danej pozycji. Napinany jest on poprzez wygięte ramię połączone z gaźnikiem. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/4944668600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4944668600_1...
Jak wstawię tyrystora z większym prądem bramki to co się stanie? Może się nie "otworzyć". Spróbuj z innym o zbliżonym prądzie, najwyżej nie zadziała.
Witam możesz mi wysłać jak są przewody podłączone w tym silniku żadnej instrukcji nie mogę znaleźć najlepiej na e maila
Z tego co udało mi się ustalić to będą jedyne elementy a jest ich 3 i powinno pomóc. Takie awarie występują czasem w silnikach typu dwusuw i wymiana tych elementów pomaga ale są dostępne części w zamiennikach i oryginale ( starsze konstrukcje zostały rozpracowane a co do nowszych czterosuwów nie znalazłem takich informacji a korzystałem z opinii paru...
No to trzeba o nie dbać. Problemem jest to, że balancery na napięcie 6V i duże pojemności nie są łatwo dostępne. Na 12V nie ma z tym problemu. Może jednak warto kupic ładowarkę na 6V i ładować je po kolei. A w akumultorze to 12V każde ogniwo ładujesz oddzielnie? A może używasz balancera? Nie pisz głupot, wiele urządzeń jest zasilanych kilkoma akumulatorami...
Witam. Wykopalem z piwnicy stary silnik zaburtowy penta. Nie potrafię to zidentyfikować. Ani rocznika, ani modelu.jeali ktoś był by w stanie pomoc-bardzo był bym wdzięczny. Pozdrawiam
Witam! Chciałbym odnowić swój zabytkowy lecz nadal działający silnik zaburtowy, samą czapę silnika opanowałem została reszta Znajomy wypiaskował mi cała stopę do gołego aluminium i zastanawiam się jak go teraz pomalować. Najlepiej było by proszkowo, ale druga opcja to: 1. Podkład epoksydowy dwuskładnikowy 2. Farba w sprayu do silników zaburtowych Tk-line...
trochę tłusto , uszczeleczki gumowe na płycie z zaworem membranowym może już puszczają . Olej leje valvoline w takiej samej proporcji ale jutro jeszcze wezmę świeże paliwo i sprawdzę - problematyczne są próby na wodzie bo do najbliższego miejsca gdzie mogę pływać na spalinie mam 75km
silnik zaburtowy iskry silnik zaburtowy silnik zaburtowy dwusuw
falownik vacon spawarka głośny zasilacz impulsowy oznaczenie
Błąd F102 w piekarniku Electrolux - przyczyny i rozwiązania Brak pary w żelazku Philips Azur Pro GC4887/00