szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Kontrolka ładowania musi być podłączona do + po przekręceniu stacyjki , a drugi przewód z kontrolki do zacisku do zacisku 15 regulatora i diod wzbudzenia alternatora - jak kolega zauważył zacisk obok szczotek .
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Te dwie rzeczy się wykluczają, bo kontrolka normalnie świeci przy sprawnym alternatorze i gaśnie dopiero po wzbudzeniu alternatora, na diodach pomocniczych pojawia się napięcie, a lampka jest z drugiej strony wpięta do +, więc przestaje świecić, bo ma prawie ten sam potencjał na obu zaciskach. Zresztą autor tematu nie opisuje zbyt dokładnie swych pomiarów,...
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
67 idzie na szczotki 15 idzie z plusa zasilania (za stacyjką) jeżeli alternator jest 6-cio diodowy,albo lampki kontrolnej i diod wzbudzenia ( zacisk na alternatorze oznaczony jako 15 albo D+)jeżeli alt jest 9-cio diodowy. Do prądnicy ten regulator się nie nada.
Tak, to te które są podłączone do zacisku (+).
czy ta tulejka znajdująca się w środku uzwojenia wzbudzania powinna być luźna czy przymocowana do osi ? Tuleja wchodzi luźno ale dociągając nakrętkę od koła pasowego, zaciska się ona na wirniku na sztywno. Wymontuj regulator, załączaj ręcznie zasilanie na cewkę wzbudzenia i sprawdź czy alternator ładuje, jakie są napięcia na zacisku "+" i diodach wzbudzenia?
Trzeba zmienić elektryka ,bez przekręcenia kluczyka nie powinna zaświecić.Regulator to podstawa aby szczotki miały odpowiednią komutację z wirnikiem druga kwestia to sprawne diody zacisku D+. Mówienie że alternator sprawny jest błędne.
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Trzeba posprawdzać diody w alternatorze a nie na pałę zmieniać piny na regulatorze co może doprowadzić do jego uszkodzenia, a może już się stało kiedy do zacisku ujemnego (D-) dołączyłeś plus z diod ładowania.
Zastosowanie diody to nie teoria.Warunkiem zastosowania jest sprawny alternator czyli na zacisku B+ i D+ musi być jednakowe.Odchyłka świadczy o niesprawności mostka prostowniczego ,lub diod wzbudzenia.To że kontrolka się żarzy przy sprawnym alternatorze ,powodem jest spadek napięcia na instalacji.Wstawiając diodę na przewodzie kontrolki eliminujemy...
Witam, nie jestem elektrykiem, ale nie dają mi spokoju dwie rzeczy: 1. Co tak właściwie daje dioda ładowania w alternatorze samochodowym (chodzi mi o to, jak ona wspomaga ładowanie i co się dzieje, jak jest poprowadzony zwykły kabel z akumulatora, przez stacyjkę do zacisku D+ (bez diody/żarówki))? 2. Wyczytałem wcześniej na forum, że kiedy alternator...
Dziękuję Bardzo za podpowiedz,ale schematy za wiele mi nie mówią,więc jeśli podam cały czas napięcie na wzbudzenie alternatora przez kontrolkę a ona zgaśnie po uruchomieniu ,to wystarczy aby z zacisku wyjścia zasilania alternatora popłyną prąd ?
Ale nie wiemy w którym miejscu kolega mierzy napięcie. Dla alternatora miarodajny pomiar na jego zaciskach. Każde inne miejsce obciążone cechami instalacji samochodu. Ale gdyby były to wyniki z zacisku alternatora to przyczyna leży np w diodach (być może jednej), połączeniach wewnętrznych lub przebiciach na uzwojeniu.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Może być też tak, że nie łączy pewnie śruba B+ z radiatorem na którym są umocowane diody plusowe.
Wirnik na "przejscie" czy może przerwe/zwarcie? Jak już miałeś rozebrane trzeba było posprawdzać jeszcze diody prostownika głównego i wzbudzenia. Regulator ma zacisk D+ (lampka) ?
Zgoda pomyłka ,zacisk 67 to szczotka natomiast zacisk wspólny diod wzbudzenia to 15.
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Witam !! A ja widzę takie rozwiązanie: Akumulator dodatkowy podpięty do akumulatora głównego przez styki przekaźnika, cewka przekaźnika zasilana z instalacji za stacyjką. Żeby uniknąć dużego prądu przekaźnika w trakcie rozruchu można by zrobić niewielki układ wykrywający zgaśnięcie kontrolki alternatora, w większości pojazdów z alternatora wychodzi...
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
http://lmgtfy.com/?q=jak+sprawdzi%C4%87+... Sprawna dioda jak napisałem wyżej, kilkaset mV Jeśli chodzi o diody "wciskane" sprawdzasz tak samo, jeden biegun na jej obudowę, drugi do zacisku.
Witam . Wystarczy 12V/2W jak podaje kolega ,lecz prędzej zadziała wzbudzenie gdy będzie żarówka 12V/4W.Jeżeli kontrolka bardziej świeci ,ze wzrostem obrotów silnika ,to sprawdź napięcie na zacisku D+ alternatora (miejsce podłączenia kontrolki).Napięcie mniejsze od napięcia na zacisku B+ (mniej niż 12-14V)może świadczyć o uszkodzeniu diod wzbudzenia...
uzwojenia nie maja przebarwień, nic takiego nie zauważyłem. jeśli podłącze stały plus do zacisku d+ napicie akumulatora spada do ok 9V
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Witam, Auto jak w temacie. Po ostrej jeździe, pada alternator Bosch 90A z zaciskami B+ i D+, elektryk juz dwa razy wymieniał diody/mostek. Jak to ugryźć??
Czy diody wzbudzenia są dobre najprościej jest zmierzyć napięcie na tym zacisku do którego jest podłączony biały przewód(wyjście diod wzbudzenia)Napięcie powinno być identyczne jak na zacisku 30 alternatora. Dopuszczalna odchyłka to 0.5V.Pomiar diod miernikiem ustawionym na zakresie (diody) ,nic koledze nie da jeżeli nie jest rozłączony stojan od prostownika.Dlaczego...
Czy w momencie testu i uzyskania napięcia ~ 18 V, alternator był obciążony, tzn. zacisk nr 30 na alternatorze połączony był z akumulatorem? Jeżeli nie był, to istnieje podejrzenie, że uszkodzeniu mógł ulec prostownik - któraś z diod mogła doznać przebicia. Diagnoza, bez użycia przyrządów pomiarowych, będzie trudna.
Jako takim obciążeniem jest akumulator i światła.Ile daje na światłach?.Gdy rozładujesz stojak od mostka z diodami , może szok sprawdziś sam diody.Moim zdaniem diody są OK.Akumulator oczywiście masz podłączony do zacisku B+.Ten pomiar ładowania robiłeś na alternatorze czy akumulatorze.
Witam.Dokonaj pomiaru napięcia bezpośrednio na alternatorze i na zaciskach akumulatora wyniki powinny być jednakowe 14V tolerancja około0,2V.Sprawdź połączenia masowe.
3 diody są na płytce dodatniej, 3 na płytce ujemnej, mierzysz je na zacisku B+ (gruby przewód) i w miejscach przykręcenia do korpusu alternatora. Są tam jeszcze 3 diody wzbudzenia. https://www.google.pl/search?q=alternato...
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
WITAM Proszę nie mylić pytającego. Przewód niebieski cienki jest do kontrolki, napięcie występujące na nim służy do zasilania lampki . Widać to odrazu gdy połączymy go z masą .Gdyby był zasilającym natychmiast spowodowałoby uszkodzenie bezpiecznika lub inną usterkę. Różnica potencjału między tym przewodem a zaciskiem "D+" służy do zapalania i gaszenia...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
Prawdopodobnie urwany kabel od zaciski B+ alternatora uszkodzona wiązka lub licznik. Sprawdź połączenie od alternatora D+ do diody na żółtej podstawie pod bezpiecznikami.
Dzięki za wskazówki. Wymieniłem dla pewności regulator. Sprawdziłem napięcie na alternatorze na zacisku "B+" i jest około 12V Sprawdziłem też napięcie na zacisku "54" regulatora i jest napięcie ok 12V Wygląda na to że alternator działa tylko chyba za słabo. Może diody w alternatorze?
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
A ja myślę, że to nie wina regulatora, tylko mostka prostowniczego lub zbędnych spadków napięć. Jaki masz alternator Bosha czy Delco? Sprawdź różnicę napięć między diodami dodatnimi, a wzbudzenia (czyli między zaciskiem B+ a D+ alternatora, między minusem akumulatora, a obudową akumulatora, między plusem akumulatora, a zaciskiem B+ alternatora.
Witam. Czy zacisk D+ w tym alternatorze to "klasyczne" wyprowadzenie diod wzbudzenia, czy wyjście do sterowania lampką ładowania? W moim przypadku mam na D+ 12V na B+ 14V lampka zachowuje się poprawnie.
(at)ElektrodaBot silnik to Deutz a nie deluxe. popraw odpowiedz. Sprostowanie – wersja instalacji z silnikiem Deutz Przepraszam za poprzednie nawiązanie do „Deluxe Engine”. Poniżej poprawiam opis zgodnie ze schematem „Electrical Diagram – Deutz Engine (końcówka S/N 343191)” przesłanym w ostatnim poście. 1. Lokalizacja i rola diody #3 • Na schemacie...
Czołem . Jeśli przyłożysz + z miernika na śrubę zacisku prądowego -nie . Odwrotnie tak . Zwykłe działanie diody . Wtym przypadku sześciu .
Co widać po kontrolce ładowania, jakie są napięcia, czy sprawdzałeś na zacisku prądowym alternatora napięcie? Pozdrawiam.
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Sprawdź czy na D+ ten zacisk od kontrolki po odłączeniu przewodu ma napięcie jak tak to dioda + alternatora ma przebicie zaporowe i zobacz czy akumulatora nie rozłądowuje się przez noc (sprawdź czy na postoju alternator pobiera jakiś prąd)
Może masz walnięty mostek diodowy. Napisz jaki to alternator czy ten stary z 6 zaciskami czy ten nowszy z diodami wzbudzenia i regulatorem w środku
Mam problem, świeci lampka od ładowania akumulatora. Zużyte były szczotki i wymieniłem na nowy regulator. Rozebrałem alternator i sprawdziłem diody. Miernik pokazał, że są sprawne. Napięcie na zacisku+B alternatora wynosi 14,6V przy włączonym silniku. Na zacisku+D napięcie wynosi 12,4V. Przy wyłączonym silniku i załączonych światłach i ogrzewanej szybie...
Pomiary na zaciskach akumulatora i na alternatorze. Podpinałem drugą masę, bez efektów. Może mi ktoś wytłumaczyć jak pomierzyć diody? Mam mierzyć rezystancję pomiędzy diodami? Czy w każdym przypadku musi być nieskończoność? Mam bardzo prosty miernik z "Tesco" czy mogę na nim polegać? Mam schemat jak mierzyć diody w civicu więc jak ktoś mi odpowie na...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Zastosuj jedną diodę typu stosowanego w alternatorach,wytrzyma na pewno krótkie spiecie zacisków.
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. Obrotomierz, w Golfach II i nie tylko, posiadających silnik Diesla na pokładzie, pobiera impulsy z zacisku W na alternatorze, który to zacisk NIE JEST podłączony do żadnego uzwojenia, tylko poprzez dodatkową diodę do mostka prostowniczego. V.
może trochę głupie pytanie- co to kabel zacisku wyjściowego? chodzi o złącze diod wzbudzenia? czy coś na regulatorze napięcia?
Witam serdecznie.Jak się spalił przewód to diody może jeszcze nie zdążyły.A może zaciski były zakładane poprawnie tylko sam alternator ma zwarcie? Pozrawiam.
:. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma? Słuszna uwaga nie ma tak, jedna ze szczotek jest umasowana. Zaciski do łączenia regulatora na alternatorze są dwa- M i R M to jedna ze szczotek, R to katody diod wzbudzenia. Kupujemy regulator od poloneza i zacisk M łączymy z zaciskiem 67 regulatora, zacisk R z zaciskiem 15 i dodatkowo...
Panowie, mam problem z ładowaniem w Uralu M67-36. Szczotki sprawdzone, połączenia przewodów wyczyszczone. Stator sprawdziłem, przejście jest. Test wirnika na zwarcie komutatora do masy oraz przejście pomiędzy szczotką górną i dolną. Po złożeniu podłączyłem "-" na obudowę alternatora, "+" do zacisku III alternatora oraz żarówkę do masy i zacisku "~"...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
Myślę że na starych przewodach raczej nie robią się ze starości bąble-ale mogę się mylić :D Tak,ten przewód łączy zacisk prądowy 30 alternatora z rozrusznikiem a potem na akumulator.Z tego co widać, zwarcie albo mocne przeciążenie nastąpiło przy albo w alternatorze.Gdyby było zwarcie w alternatorze musiałyby być zrąbane diody plusowe,a gdyby tak było...
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Witam mam taki problem z tym autem. Mianowicie po odpaleniu i przegazowaniu nie gaśnie mi lampka od ładowania. Pomiar ładowania wskazuje ok 14,4V czyli że alternator ładuje. Po dłuższej jeździe zdarza się że lampka gaśnie. Samochód odpala bez problemu. Niedawno wykręciłem alternator obejrzałem połączenia, szczotki wszystko wygląda dobrze. Pomierzyłem...
Ja Ci tylko powiem jak rozpoznać ile masz diod w alternatorze. Alternatorze, więc jeśli nasz dziewięć to na zacisk regulatora o nr.15 idzie prąd przez kontrolkę (prawdopodobnie na ten zacisk idą dwa kable). Jeśli sześć to jest zastosowany przekaźnik sterujący kontrolką (w tym przypadku nawet jak masz słabe ładowanie kontrolka gaśnie) w sześciu diodach...
Witam, niestety z braku czasu i pogody (ostatnio cały czas pada, a ciągnik stoi na świeżym powietrzu) więc nic jeszcze nie zrobiłem... viper55 nie bardzo rozumiem o czym piszesz Grzegorz_madera "mierząc na szczotkach.." masz na myśli pomiar omomierzem na zacisku +B i obudowa alternatora ?
Jaki masz alternator. Przyczyn może być wiele,kontrolka ładowania małej mocy (powinna być 4-5W) regulator napięcia ,któtkie lub zawieszające się szczotki,diody wzbudzenia,kończące się pierścienie ślizgowe.Lecz na początek sprawdziłbym jaka jest żarówka,następnie sprawdź napięcie na wyjściu alternatora B+,jak również na zacisku D+.Na tych zaciskach napięcie...
Dzięki za info. Rozuimiem że na zacisku jest sinusoida o amplitudzie takiej jak napięcie na wyjściu B+ (około 14V lub 25V dla ciężarówek) oczywiście z uwzględnieniem spadków na diodach. Ma ktoś pomysł jak z sinusoidy zrobić prostokąt który mógłbym sobie już podać na jakieś przerwanie uP ? Podejżewam że najprościej to można to zrobić poprzez obcięcie...
Do Fachmana. W jednej ze swych wypowiedzi mówiłeś coś o alternatorach białoruskich. Ja mam T25 Władimirec (rosyjski ciągnik rolniczy) z rosyjskim alternatorem a alternator nie ma w swej konstrukcji szczotek. Nie ma też na nim oryginalnego regulatora napięcia .Załączony jest regulator chyba od 125p RC12 . zacisk 67 tego regulatora jest połączony z zaciskiem...
Po 10 dniach od wymiany mostka eksplodowały diody ma ktos pomysł co moze byc powodem? Ewentualnie w jaki sposub można sprawdzić czy nie ma gdzieś zwarcia. Napewno przy wyłączonym silniku nic się nie dzieje bo przez noc nie zauważyłem żeby coś się rozładowywało jedynie w czasie jazdy. Czy diody mogły być wadliwe ewentualnie nie wytrzymać obrotów często...
W związku z problemami z rosyjskimi regulatorami do motocykla Ural założyłem nasz typowy regulator (fiat,żuk itd) i prąd ładowania jest O.K. Problem z jakim nie mogę sobie poradzić to wpięcie kontrolki ładowania w obwód tak aby gasła po rozpoczęciu ładowania. W oryginalnym sowieckim regulatorze są 3 wyjścia : "+" ; "E" (szczotka); "LB" (kontrolka) i...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Witam. Jestem posiadaczem Kia Sportage z 1999 roku. Problem z ładowaniem powstał po tym jak syn podłączył odwrotnie akumulator (mnie przy tym nie było). Kupiłem nowy mostek i regulator, poskładałem, zamontowałem do samochodu i jak podłączałem klemy to tylko coś sykło w alternatorze. Na regulatorze są oznaczenia L i F i nie wiem czy tutaj nie pomyliłem...
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
Jak sprawdzałeś diody (pod obciążeniem ) czy tylko miernikiem bez obciążenia . Sprawdź przewód ładowania z zacisku alternatora ( chyba 30 ) ten na śrubkę czy przy klemie akumulatora mocowany jest w ołowianej klemie razem z rozrusznikowym czy rozdzielony mocowany na oczko , Sprawdź mocowanie szczotko-trzymacza ( nie wiem czy regulator ze szczotko-trzymaczem...
Witam, mam dobry alternator od Laguny i uszkodzony od Scenica, Laguna to 2 oddzielne kable + wzbudzenie i - kontrolka ładowania, Megane/Scenic - jeden fioletowy z żółtym paskiem, wg schematu są oddzielne, fizycznie jest 1 kabel. Pytanie czy wystarczy podpiąć tylko wzbudzenie, czy trzeba (by nie uszkodzić regulatora napięcia) szukać kabla od kontrolki...
miernik i pomierz nap. sprawdz masy zacisk +na rozruszniku itd.-prawdop. nie unikniesz naprawy alternatora
Witam ak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora. 9 diodowe mają dodatkowe 3 diody wzbudzenia na czarnej, plastykowej podkówce. Łatwiej sprawdzić napięcie na zacisku konektorowym...
Za mało doładowuje.Sprawdzajac miernikiem ma na zaciskach 13,7 nieraz 13,8.Wymieniłem regulator napiecia i nic nie pomogło.Sprawdzałem mostek z diodami(diody wszystkie) ok.Sprawdzajac miernikiem centralnie ładowanie na alternatorze tez nie ma zmian.Wiec pozostaje jedno z dwóch tylko co i jak to sprawdzic albo stojan albo wirnik .No chyba ze cos innego...
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V napięcie...
Witam Ja chciałem zapytać gdzie w ruskim alternatorze znajdują się diody wzbudzenia? Czy jest tam jakiś blok z tymi diodami?? Bo u mnie pod ta plastikowa obudowa nie ma nic. z głębi alternatora wychodzą trzy kable z czego dwa są połączone do zacisku D(rosyjska litera) i jeden do masy na obudowie. Zacisk SZ(rosyjska litera) jest nie podłączony do niczego....
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54 Dodano po 7 Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v. Dodano po 28 W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie...
Tak jak pisałem wcześniej ma 6 diód Skoro ma 6 diod "głównych" i 3 wzbudzenia to alternator jest 9 diodowy. Masz niewłaściwy szczotkotrzymacz. Na zacisk potrójny idzie trio wzbudzenia , kontrolka i żółty przewód regulatora. Na pojedynczy styk idzie wzbudzenie zielony przewód Tego szczotkotrzymacza nie założy do tego alternatora choć zasada podłączeniowa...
Abart64 - nie pisz głupot. Ten zacisk jest jednocześnie wzbudzeniem i wyjściem na kontrolkę. Nie masz wzbudzenia i przez to nie ma ładowania póki nie przegazujesz. Musisz wyjąc licznik i sprawdzić go. To jest zrobione na 2 diodach i jednym rezystorze. Jedna dioda z plusa (zacisk 1) na rezystor (oznaczenie chyba 123) a z tego rezystora na diodę BAS21...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
zacisk alternator alternator zacisk zacisk masowy alternator
wsady flash blaupunkt pralka candy zapchana przewód licznika rozdzielnicy
moduł hulajnogi moduł hulajnogi
Brzęczenie i błąd P0130 w BMW X3 E83 2.0i 2006 Podświetlenie rejestracji Mercedes W211 kombi nie działa - przyczyny i rozwiązania