Na W masz f=n*p*i n-obr/s p-ilość par biegunów i-przelożenie mechaniczne.
Nie można. Regulator napięcia alternatora dostawałby nieprawdziwe dane.
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Pierwsze podmień akumulator drugie połączenia na alternatorze do sprawdzenia, trzecie sprawdź nap. na kołkach akumulatora i na zacisku alternatora czy są takie same. Dopiero na koniec alternator do sprawdzenia.
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
Sprawdź na samym alternatorze, może gdzieś spadki tylko masz na połączeniach. Brakuje tych 0,5 do 1 V i to jest bardzo prawdopodobne, że przewód masy jest skorodowany, albo gdzieś na zacisku alternatora jest słaby styk.
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
D+ to cienki przewód, ten od kontrolki.
Trzeba tylko pociągnąć jeden przewód ( plus za stacyjką) na zacisk +. Alternator na fotce pierwszej od góry jest właśnie z renault, marnie widzę szanse ze podejdzie do peugeota-inaczej ma łapy.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Dwie ważne sprawy: kabel z 15 regulatora napięcia ma iść do styku 15 stacyjki, być może przez bezpiecznik, którego nie widać, ale ma na nim być 12V po włączeniu kluczyka. Druga: kabel z 67 regulatora na szczotkę alternatora, zacisk też 67 na zdjęciach z regulatora wychodzi niebieski, a na 67 alternatora jest żółty Regulator, jego obudowa oczywiście...
ZBR 3300-03 ; alternator zacisk W - alternator/rozrusznik , nieprawidłowy sygnał.Zajętość pinów A 302 : M/14 (+)
Zacisk B+ alternatora(gruby przewód zasilający), korpus silnika, lub alternatora.
Witam, Sprawdzić bezpieczniki , napięcie na regulatorze napięcia w punkcie B3 i na zacisku alternatora p. 4 Powinno w obu pomiarach 12V względem masy na nie pracującym silniku.
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
do zacisku alternatora D+ (kabel 61) "Hebel" ADRowski po wyłączeniu zasilania zwierał 61 do masy aby silnik mógł szybko zgasnąć, i to jest pozostałość instalacji po nieudolnym jego wymontowaniu.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
właśnie nie bardzo mogę znależć coś na ten temat
Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Jakie jest napięcie na zacisku B+ alternatora.
Weź kawałek przewodu i na próbę załącz zasilanie na cewkę, czy tez przewód oporowy. Przecież w komorze silnika masz plus na zacisku alternatora. Poza tym, zaopatrz się w schemat i skomplikowane narzędzie - żarówka z przewodem, które to jest wystarczające do naprawy malucha.
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Witam zadam64 to że muszę tą instalacje zabezpieczyć to wiem kondensator też mam ale nie mam możliwości podpięcia się pod aku bez wymiany klem ale jeżeli pod alternator wpiąć się nie mogę to nie będę miał chyba wyjścia dziękuję i pozdrawiam
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
13,8 - 14,3 V to przedział napięcia, jakie powinno być na zacisku alternatora. Jeśli napięcie zmierzone zawiera się w tym przedziale, to jest dobrze. Teraz trzeba tylko sprawdzić, w którym miejscu między alternatorem a akumulatorem jest spadek napięcia. Jeśli różnica napięcia między alternatorem a akumulatorem wynosi 0,1 - 0,2 V to jest dobrze. Jeśli...
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
http://www.as-pl.com/filesLib/katalog_20...
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Prozaiczne sprawy sprawdzone? Spadki napięcia pomiędzy słupkiem akumulatora a zaciskiem plusowym alternatora, oraz masa, tak samo, słupek - alternator.
Pomiędzy + po stacyjce a zacisk D+ alternatora (ta wsuwka z boku) masz wstawić rezystor(y) tak jak napisałem wcześniej, kabel do licznika również podłącz do D+
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
a regenaracja czasami polega na wymianie łożysk i szczotek. Odkręcic zaciski alternatora i sprawdzic czy swieci
Co mogę Ci jeszcze doradzić, sprawdź sobie kable, które dochodzą do akumulatora, czy nie ma na nich również spadków napięcia. Ja dołożyłem kabel od + bezpośrednio do alternatora i wymieniłem kabel od masy (-). Brak spadków napięć, auto pali od "strzału". Sprawdź jeszcze jakie napięcia masz na alternatorze mierząc bezpośrednio na nim ( między zaciskiem...
Daj nr tego co wsadziłeś. Dodano po 1 Zreszta na jednym lub drugim musi gasnąc jak sprawny regulator, rozumiesz?....? Chyba ze już ubiłeś zacisk L.
To ja wiem ze ok 14,4V , ale chce wyeliminować usterkę od strony instalacji, a nie mam pewności tego wzbudzenia jak działa w tym przypadku
DZIEŃ DOBRY sygnał df w nowszych rozwiązaniach alternatora(grupaVW) wychodził z regulatora(kostka z dwoma pinami)porada w jednym z postów o sprawdzenie ładowania lub jego częstsze sprawdzanie jest bardzo ważna
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Sprawdzić i oczyścić wtyczkę do alternatora lub (i) wymienić regulator napięcia na inny egzemplarz.
Po włączeniu świateł bez akumulatora spada do 12v, ale czy na zaciskach aku. Nie powinno być takie jakie dostanie akumulator czyli około 14v? Nie zawsze, w takich konstrukcjach jak "traktorki" często nie..., bo nie ma tam klasycznego alternatora.
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
Czyli sytuacja jest banalnie prosta. Sprawdzamy napięcie po kluczyku, obwód lampki (lamki jako takie już wyginęły, ale tak nazwę), który powinien wystawić 12V przy delikatnym obciążeniu i baterii. Baterię należy sprawdzać przykładając miernik w zakresie V-DC do zacisku alternatora i do zacisku na akumulatorze. Wartość po odpaleniu to strata na baterii. Po...
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
Witam serdecznie.Kolega w Omedze tez mial ciągle problemy.Po dorobieniu dodatkowej masy (od alternatora do zacisku minusowego) jak ręką odjął.
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
Sprawdź jakie jest napięcie na tych dwóch przewodach alternatora(średnie obroty silnika), napięcie AC. Podłączenie pewnie tak; B- B+ akumulator STA- zaciski alternatora L kontrolka ładowania IGN -(+) po stacyjnie (zapłonie)
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Tak jak wyżej podpowiada (at)78db78. Dodam że chodzi głównie o dobre połączenie kabla od akumulatora z masą auta, oraz jako kolejne punkty, zaciski rozrusznika i alternatora.
B+ oraz B- oznacza Battery + i - czyli bieguny akumulatora, te zaciski podłączasz bezpośrednio do niego. Teraz małe konektory: F czyli Field to wzbudzenie alternatora, do bieguna + akumulatora poprzez wyłącznik, oraz L Lamp, kontrolka ładowania, żaróweczka 3W, którą podłączasz pomiędzy zacisk alternatora, a wyżej wspomniany wyłącznik
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
Witam. Temat dotyczy Audi A6 C5 2.5tdi. Cały czas powraca błąd 01117 dotyczący obciążenia zacisku DF alternatora. Już był zmieniany regulator i dalej to samo. Czy ktoś wie do którego pinu w sterowniku idzie ten kabelek od DF z alternatora? Chciałbym sprawdzić czy jest ciągłość obwodu
Sprawdź czy na zacisku D+ na alternatorze masz 12v przy zgaszonym silniku bo to mi wygląda na przerwane połączenie rozrusznik-alternator. Przeważnie kabel łączący na końcówkach tracił styk.
Witam, trzeba złożyć wszystko do kupy i wystarczy sprawdzić na zaciskach alternatora w czasie jego pracy jakie jest teraz napięcie 14.4V?
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Witam Kolega Kindlar ma rację, diesle powinny mieć napięcie powyżej 14 V, benzyniaki 13,8 V wystarczy. Sprawdź bezpośrednio na zaciskach alternatora napięcie. Jeżeli nie ma > 14 V, to alternator do wymiany, może tylko sam regulator. Oczywiście prawidłowe podłączenie. Wcześniej był alternator czy prądnica? Wracając do LED-ów, to takie są widocznie....
Miernik nastawiony na Ampery ,wpięty pomiędzy klemę a zacisk akumulatora. Odłącz alternator i musi spaść,jak nie to wina czego innego.
Do zacisku (B+)należy podłączyć zasilanie z akumulatora,natomiast do zacisku (L) kontrolkę ładowania.Zasilanie kontrolki (+15) ,czyli po kluczyku,drugi koniec kontrolki do zacisku (L).
Na zaciskach alternatora i akumulatora (jest prawie to samo).
To że alternator został sprawdzony na stole to OK. Ale czy sprawdziłeś napięcie zasilania alternatora i ładowania w samochodzie w kilku punktach jak: masa (obudowa) alternatora a zacisk na alternatorze (+30)= ???, masa silnika a zacisk alternatora+30=????,masa ramy a zacisk alternatora +30 = ?????, klema akumulatora ujemna (-) a klema dodatnia (+) =???....
Witam Jest na nim info o aktualnym obciążeniu alternatora. Pozdrawiam
kolega ma inny typ regulatora to bosch nowego typu tam trzeba sygnału z fazy i monitoruje nap wyjsciowe czy napiecie było mierzone na zacisku alternatora czy akumulatora
Prowadzę przewód o przekroju 6mm od zacisku alternatora. Jaki przekrój przewodu posiada zacisk alternatora? Miałeś się podpiąć do ,, grubego " zacisku rozrusznika, który idzie do akumulatora,, lub do klemy akumulatora. Ważne jest umiejscowienie wspomnianego bezpiecznika: najlepiej umieścić go najbliżej źródla zasilania. Może wystąpić sytuacja, że przewów...
Jutro sprawdzę na zacisku alternatora. No możliwe że ta masa słaba, przecież ładowanie ponad 13,9V na Akumulatorze to chyba dobrze. Dodano po 43 Jutro sprawdzę na zacisku alternatora. No możliwe że ta masa słaba, przecież ładowanie ponad 13,9V na Akumulatorze to chyba dobrze. Dodano po 35 Jutro sprawdzę na zacisku alternatora. No możliwe że ta masa...
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Witam Mam pytanie do tematy: dlaczego cewka przekaźnika rozrysznika zasilana jest z zacisku alternatora do którego podłączona jest kontrolka ładowania? Czy kontrolka świecy żarowej informuje nas że świeca jest załączona czy zgaśnie po czasie kiedy należy świecę wyłączyć? http://obrazki.elektroda.net/3_122392563... Pozdrawiam
Jakie zaciski ma alternator ?
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Wg mojego pytania ( post 2 ) te 0,4V jest między zaciskiem alternatora a zaciskiem akumulatora, pytanie tylko przy jakim prądzie. Generalnie te alternatory to niska półka. Na miejscu autora reklamowałbym ten zestaw .
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Zobacz kolego tu: http://www.retrotraktor.pl/forum/viewthr...
Kiedy zaczęły przygasać światła wtedy zmierzyłem na akumulatorze i pokazywało 12.97V a na zacisku alternatora 14.03V. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym na akumulatorze 14.09V a na zacisku alternatora 14.18V
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Tak, do zacisku 15 lub 54.
Skąd wniosek że powinno być osobne wyjście na kontrolkę? Łączysz żarówkę 12V 2W szeregowo ze stacyjką do zacisku D+ i tyle.
Na pokrywie powinna być naklejka jak podłączyć alternator. Jeden z zacisków jest kontrolka ładowania, drugi zacisk to zasilanie po kluczyku, nie stałe akumulatora.
Z alternatora, biały przewód, zacisk W, chyba na nakrętkę M5.
Podstawa to sprawdzenie ładowania , jak pisali wyzej , sprawdz przewod pradowy na alternatorze (30) groby czerwony , idzie bezposrednio na akumulator albo na rozrusznik (nie pamietam dokładnie podłaczenia ) .Podłacz najlepiej bezposrednio na akumulator z zacisku 30 na alternatorze i sprawdz ładowanie .Jak bedzie brak ładowania to wyciagnij regulator...
alternator zacisk zacisk masowy alternator zacisk diody alternator
myjka ultradźwiękowa zasilanie czułość anteny mikrofon zestawu głośnomówiący
firstchip fc1178bc epson l3250
Typ lasera w odtwarzaczu DVD Samsung MM-C430D Pilot RC1243B do telewizora Akai - identyfikacja i problemy