B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
dzisiaj zrobiłem tylko tyle: włączyłem prostownik 12v i jego zaciski podłączyłem do alternatora : + do zacisku nr30 a -na mase . następnie włączyłem instalacje w 330. amperomierz w prostowniku pokazał 10A , natomiast amperomierz w ciągniku ledwo drgnął w przód. jutro podłącze kabel z zaciska 30 alternatora podłącze do niego inny amperomierz i podłącze...
To ja wiem ze ok 14,4V , ale chce wyeliminować usterkę od strony instalacji, a nie mam pewności tego wzbudzenia jak działa w tym przypadku
Poszukaj w sklepie z częsciami do ciezarówek elektronicznego regulatora do autobusu Autosan.Ma on zaciski D+...DF ....D-. Podłącz D+ do zacisku stacyjki zasilanego po włączeniu DF do szczotki alternatora D- do masy pojadu. Sterowanie kontrolką: Zacisk (oznaczony czerwona strzałką) podłącz do przekaznika 12V zacisk 85. Zacisk 86 do masy Zacisk 30 masa....
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
a regenaracja czasami polega na wymianie łożysk i szczotek. Odkręcic zaciski alternatora i sprawdzic czy swieci
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
Witam interesuje mnie wszystko na ten temat wiadomosci ogólne,parametry,konstrukcje i stanowiska do badań alternatorów.Z góry dzieki za wszystkie podrzucone materiały:) Jak mozecie to poprosze na maila gelu1(at)interia.pl
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Witam! Mam pytanie na które nie udało ki się znaleźć odpowiedzi w internecie. Jaka jest dokładna różnica w sterowaniu między alternatorem sterowanym tak jak w starych samochodach, poprzez żarówkę, a takim sterowanym sygnałem z ECU. Pytanie powstało bo mój kolega chce wymienić w swojej astrze 1.4 alternator z 70A na 180A, ponieważ planuje zrobić większy...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam! Dwa dni temu na zegarach wyświetliła mi się kontrolka akumulatora. Następnego dnia miernikiem sprawdziłem prąd na klemach i wynosił ok. 11,60V, następnie sprawdziłem napięcie na odpalonym silniku, niestety pomiar dał znów wartość 11,60V, najprawdopodobniej oznacza to, że padł mi alternator. Miał ktoś już ten problem w tym modelu, od czego zacząć...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
Witajcie, Czy objwy falowania obrotów, utraty mocy, szarpanie, przyczyna może być skaczące napięcie np jak dobrze zrozumiałem znajomego, co sprawdzał powiedział mi, ze z włączonymi światłami spada do 13 a z włączona klima do 12 I czy winny jest wtedy tyko sam alternator czy może być jeszcze inna cześć ? Akumulator mam nowy rok temu zakupiony. Dziękuje.,
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Witam Mam dość często spotykany problem jednak nie moge z nim sobie poradzić nawet przy pomocy innego forum. Chodzi o ciągnik c 330. Alternator chodził i nagle przestał potem brat przy tym grzebała a teraz nie moge tego ogarnąć. Alternator pochodzi z dużego fiata jak i regulator. http://obrazki.elektroda.pl/9694953400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2013177600_1...
Witam , dziś jadąc ponad 120 km/h zauważyłem że zaświeciła mi się kontrolka od ładowania, jak obroty trochę spadły to zgasła , na postoju to samo ! jak wkręcę auto na 3 tys obrotów to zaczyna świecić kontrolka od ładowania i świeci coraz bardziej jak obroty wzrastają, napięcie ładowania +- 14,5 V jak się świeci kontrolka to 5 V , nie ładuje. Około 2...
Witam, Sytuacja od początku wygląda następująco: Dwa miesiące temu padł regulator napięcia. Potrzebowałem auto na szybko wiec kupiłem na szybko jakiś zamiennik i bez demontażu altka wymieniłem go. Teraz ładowanie padło znowu. Przy wcześniejszej wymianie regulatora widziałem, że komutator nie jest w zbyt dobrym stanie, wiec pierwsza myśl ze to właśnie...
witam nie wiem czy w dobrym temacie pisze ale ryzykuje. W moim audi padło ładowanie niestety nie posiadam osłony pod silnikiem i po zimie skorodowało mi śruby którymi przykręcony jest alternator i nie mam sposobu jak go wykręcić po pierwsze to ze nie można srub odkręcić po drugie jest bardzo mały dostęp. Bylem u jednego mechanika powiedział ze nie widzi...
Czy ktoś może podpowiedzieć jaki komutator będzie pasował do tego alternatora. Mam problem bo nawet na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami napięcie nie osiąga 14,4 V. Robiłem nie tak dawno pomiary i mierzyłem spadki. Zrobię na dniach i wrzucę wyniki, ale było coś czemu się trzeba bliżej przyjrzeć jeśli chodzi o przewody. Przy obciążeniu, wyższych...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Sprawdź jakie jest napięcie na tych dwóch przewodach alternatora(średnie obroty silnika), napięcie AC. Podłączenie pewnie tak; B- B+ akumulator STA- zaciski alternatora L kontrolka ładowania IGN -(+) po stacyjnie (zapłonie)
czyli rozumiem, że to, co mam zrobione, może być dobrze? Może być dobrze ale chyba przy łączeniu trzeba zamienić zaciski fazy drugiej.
Witam, poszukuję schematu, jak podłączyć alternator SEV Marchal A14/30 71220802. Alternator jest z regulatorem mechanicznym firmy DUCELLIER. Z tego, co udało mi się ustalić po zdjęciach z internetu, to wychodzą z niego zaciski B, B, D-, D-, DF; niestety na moim nie ma żadnych oznaczeń na obudowie. Mam podłączony tylko do niego kabel plusowy z akumulatora...
3 zaciski https://obrazki.elektroda.pl/6580523600_...
Każda procedura serwisowa nakazuje dokonywania pomiaru bezpośrednio na słupkach. Tak, masz rację, ale słupki czyli zaciski akumulatora także używam do pomiaru, ale podłączenie miernika do klemy da różnice najwyżej kilku mV. Do oceny tego potrzebny jest porządny miernik o klasie dokładności laboratoryjnej i rodzielczości także. Proste mierniki pokazują...
Witam wszystkich. Mam problem z ładowaniem akumulatora Vito 639 111cdi 2006r i szukam podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić. Akumulator jest nowy a alternator sprawdzony na stole probierczym ,nowy regulator napięcia i łożyska, sprawny. Zaciski kabli alternatora do głównej skrzynki bezpieczników wymienione (zacisk F1) z powodu korozji. Myślałem że to...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
To jest chiński alternator z wbudowanym regulatorem napięcia, zbudowany na wzór alternatora z malucha BIS/CC. Przewód od kontrolki (D+) podłączasz obok śruby akumulatora (B+). Trzeci zacisk (1) to wyjście fazy stojana — pozostawiasz niepodłączony. https://obrazki.elektroda.pl/4346236100_... Po zamontowaniu sprawdź czy pasek idzie...
Jakie zaciski ma alternator ?
Ciekawe jaki jest stan akumulatora. Zdaje się, że nie jest mocny i łatwo zmienia parametry. A regulator posiada jedynie informację o stanie napięcia z instalacji/akumulatora . Możliwe też, że po drodze są elementy (kiepskie połączenia) zakłamujące pomiar. Ja dla eksperymentu połączyłbym zaciski B oraz IG przy pomocy żarówki np 5 W lub całkowicie bezpośrednio....
Witam, Panowie, odgrzewam temat, z pytaniem które nurtuje mnie odkąd pojawił się pomysł alternatora zamiast prądnicy do Ursusa C330 (rok produkcji: 1981). Instalacja z prądnicą i "plusem na masie". Wiem, że należy zmienić biegunowość akumulatorów i podłączyć wyjście prądowe alternatora do zacisku + akumulatora (można z wykorzystaniem rozrusznika) oraz...
Ja osobiście "kupuję" taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/4454714500_... Czyli ładowanie przez przekaźnik , z tą różnicą że w nowszych autach jest EPC itp.. czyli regulacja prądu wzbudzenia jest nadzorowana przez jakiś komputerek. Żeby tam nie mieszać pod maską przy alternatorze to kupujemy taki wynalazek. Przekaźnik sterowany...
Inaczej, dolny alternator ma zacisk D+, wzbudzenie następuje poprzez lampkę kontrolną ładowania. Górny alternator ma zaciski L i + (nie chodzi mi o B+ do aku), L do lampki ładowania ma charakter wyłącznie informacyjny, nie wzbudza alternatora, do tego służy drugi zacisk +, który ma być podłączony bezpośrednio do + po stacyjce
Jeżeli ma to być tylko do kotła i ewentualnie LED-owe oświetlenie domu to proponuję zakup przetwornicy https://tooles.pl/volt-polska-przetworni... + akumulator samochodowy. Ja mam u siebie dokładnie taką samą przetwornicę + akumulator samochodowy 60 lub 65Ah. Zasila tylko kocioł i...
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Nie można. Regulator napięcia alternatora dostawałby nieprawdziwe dane.
ponownie pytam, czy po włączeniu stacyjki na zacisku 67 powinno pokazać się napięcie? Nie. Prądnica w przeciwieństwie do alternatora jest samowzbudna i nie potrzebuje dodatkowego prądu podmagnesowania, żarówka kontrolna ładowania spełnia tylko rolę informacyjną, bez niej prądnica też ma zacząć ładować. Zacznij od sprawdzenia samej prądnicy bez regulatora,...
jak podłączyć głośnik Excursion SXR.v2d4 do Crunch 2200.1d? Wstępna ocena dostępnych informacji Posiadasz subwoofer Excursion SXR.v2d4 , który jest głośnikiem niskotonowym z dwoma cewkami o impedancji 4 Ω każda. Chcesz podłączyć go do wzmacniacza Crunch GPX2200.1D (zakładam, że to poprawna nazwa modelu, ponieważ Crunch 2200.1d może być oznaczeniem...
A jaki masz alternator? Alternator ze zintegrowanym regulatorem napięcia (np od golfaII) powinien mieć zaciski B+ do którego podłacza się akumulator D+ (wzbudzenie) do którego podłacza się kontrolkę ładowania (jeden koniec lampki do zacisku "+" akumulatora, a drugi do zacisku wzbudzenia alternatora - owego D+) O masie nie trzeba chyba mówić.
Alternator 037 903 025 L, zaciski B1+, B2+ i dwa kabelki (zielony niebieski) widoczne na zdjęciu. Rozumiem, że B1+ do akumulatora, zielony - niebieski kontrolka? a gdzie wzbudzenie? B1+ z B2+ są zwarte. Jak to uruchomić wiertarką? ktoś pomoże?
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Na W masz f=n*p*i n-obr/s p-ilość par biegunów i-przelożenie mechaniczne.
Pierwsze podmień akumulator drugie połączenia na alternatorze do sprawdzenia, trzecie sprawdź nap. na kołkach akumulatora i na zacisku alternatora czy są takie same. Dopiero na koniec alternator do sprawdzenia.
Do Fachmana. W jednej ze swych wypowiedzi mówiłeś coś o alternatorach białoruskich. Ja mam T25 Władimirec (rosyjski ciągnik rolniczy) z rosyjskim alternatorem a alternator nie ma w swej konstrukcji szczotek. Nie ma też na nim oryginalnego regulatora napięcia .Załączony jest regulator chyba od 125p RC12 . zacisk 67 tego regulatora jest połączony z zaciskiem...
Jeżeli z alternatora to raczej będą to impulsy pomiarowe dla obrotów silnika i dalej licznika motogodzin.
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
Cześć. Niestety nie mam czym zeskanować a foto byłoby mało czytelne. Mogę zrobić xero i wam wysłać tylko dajcie namiary. zaciski na alternatorze: "R" podł do "R" regulatora. "M" alternat do "M" reg. i zacisk"30" do "+". ponadto na regul. jest jeszcze zacisk "15" dwoma przewodami do wiązki...? Jeśli to nie pomoże to propozycja j/w. Pozdrawiam. wsp :D
To już tu jest problem. Od plusa ze stacyjki poprzekręceniu kluczyka ma iść cienki przewód do izolowanej od blachy żarówki. Od drugiego końca tej żarówki ma iść cienki do zacisku D+ alternatora, to wszystko. Natomiast grube przewody prądowe mają iść z zacisku (zacisków) alternatora B+ prosto do plusa akumulatora. Jeśli jest to alternator Golfa 2 to...
Na początek , to klemy , zaciski alternatora , rozrusznika i masa silnika . Nie przyszło do głowy ?
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
Twoja instalacja przypomina te stosowane w kamperach. Tylko wiatrak mi nie za bardzo pasuje. W kamperze akumulatory są podłączone jednocześnie do trzech "ładowarek": alternator, 230V przez elektroblok i regulator solarny. I jakoś się to nie kłóci. Ten ostatni kiedy napięcie na akumulatorze wzrośnie do wcześniej ustalonego po prostu przestaje ładować....
Prawdopodobnie urwany kabel od zaciski B+ alternatora uszkodzona wiązka lub licznik. Sprawdź połączenie od alternatora D+ do diody na żółtej podstawie pod bezpiecznikami.
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Na zaciskach alternatora jest to samo tzn na tym głownym prądowym + od niego do akumulatora + jest 0 Ohm . Alternator ma 4 zaciski główny + który łaczy sie z czerwonym wchodzącym dośrodka alternatora na regulator (zdaje sie) żółty niewiem coto jest z układu przychodzi i masa na korpus . Na głownym + i czerwonym to samo co na aku a na zółtym dochodzi...
Sprawdź na samym alternatorze, może gdzieś spadki tylko masz na połączeniach. Brakuje tych 0,5 do 1 V i to jest bardzo prawdopodobne, że przewód masy jest skorodowany, albo gdzieś na zacisku alternatora jest słaby styk.
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Ledy są bardzo wrażliwe na wahania napięcia, jeśli jest duża rezystancja połączenia masy, zaciski akumulatora, wahania napięcia z alternatora są widoczne. Pomogłoby dołożenie, o ile jest miejsce, kondensatora przynajmniej 1000uF/16V lub kilku mniejszych. Dodano po 1 Może pomogłoby czyszczenie styków
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Z pomiarów z 1 postu wynika że masz skorodowane zaciski B+ alternator>akumulator. Z racji wieku auta lepiej pociągnąć nowy przewód z oczkami o śr. 8mm2 z alternatora na + akumulatora.
Jest możliwe, że mam takie zaciski na zewnątrz alternatora ?
Witam. Mam alternator od jelcza i elektroniczny regulator napięcia firmy sumer na 28V. Regulator na dwa zaciski i alternator trzy. Zacznę od regulatora- jest on elektroniczny lecz zewnętrzny. Dość spora puszeczka. Są na niej dwa zaciski. 15 i 67. NA 15 jest oznaczenie D+ a na 67 DF. Df to rzecz jasna że do alternatora na szczotki, zacisk 30 pod aku....
zaciski alternatora vectra zaciski sprężynowe zaciski pradowe
danfos profibus tulei wachacza redox schemat
przyczepka wywrotka vestel 17mb110 firmware
Ładowanie baterii w hulajnodze Joyor S5 - niestabilne wskazania Minecraft Java Edition – gra z piratem a oryginał, serwer offline, EULA, bezpieczeństwo