To ja wiem ze ok 14,4V , ale chce wyeliminować usterkę od strony instalacji, a nie mam pewności tego wzbudzenia jak działa w tym przypadku
Byłem właśnie teraz zmierzyć ładowanie na super zimno i wyniki takie na akumulatorze 14.1V, a na alternatorze 14.4, więc 0.3V idzie w kosmos. Włączyłem światła "długie", wiatrak na max., ogrzewanie tylnej szyby i zapalniczkę. Ładowanie na akumulatorze spadło do 13.1V, ale wyraźnie było słychać jak pasek klinowy się ślizga. Pasek wymieniałem rok temu...
Witam. Jak w temacie alternator Bosch 120 A w aucie Vectra C rok 2006 . Po uruchomieniu silnika gaśnie kontrolka ładowania. Na zaciskach alternatora napięcie w granicach 8 V. Gdzie szukać przyczyny ?. Pozdrawiam.
Ale ile wynosi napięcie na zaciskach akumulatora przy zapalonym silniku? I jaki masz alternator; Bosch, Valeo, czy Delco-Remy? Pytam, bo jedna V-B na 100 miała Bosch, jedna na 200 Valeo. Królował Delco-Remy z jego nieodłączną awarią mostka, choć praktycznie każda na ten czas powinna go mieć już wymieniony. Mało który oryginalny przetrwał więcej niż...
Trzeba sprawdzic napięcie zaraz na zacisku wyjściowym alternatora. palala-tak samo ,dlaczego zawsze w rozruszniku już nie ma szczotek plusowych,a minusowe ledwo zdarte. Chodzi o kierunek przepływu prądu-zebranie materiału z jednej z elektrod i "naniesienie" na drugą :)
Serwus, w poprzednim alternatorze poszły łożyska, więc zamiast wymieniać je (warsztat wycenił mi to na 160zl, a nie miałem siły tego rozkręcić), kupiłem na szrocie inny altek 55A. Pierwsze zdziwienie to oznaczenie 12V na regulatorze (poprzedni - tez Bosch) miał 14.4V. Akumulator pod prostownik (rozładował się na poprzednim altku), założyłem, naciągnąłem...
Witam potrzebuje schematu elektrycznego albo prosze o pomoc. usterka jest nastepujaca wymienilem alternator na nowy(regenerowany) i jak odpale samochod to nie dziala ale jak wkrece silnik do 4 tysiecy obrotow to zaczyna dzialac, powalone ale cuz, dodam ze sprawdzalem przekazniki ktore sa ukryte pod plastikiem kolo komputera i nie wien co mam dalej robic....
Witam! Mam usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Witam mam taki problem mam stary alternator Delco wymiena w nim szczotki i po założeniu nadal nie ładuje ale przed wymianą szczotek ładował tylko że za mało nawet nie świeci mi kontrolka od akumulatora po przekręceniu kluczyka i juz nawet kupiłem inny alternator firmy Bosch i nadal też nie ładuje i też nie świeci się kontrolka i też nie ładuje po odpaleniu...
Witam, prosze o pomoc bo mi juz rece opadaja. Otóż mam taki problem alternator nie chce mi ładować akumulatora podczas jazdy. Akumulator poprostu sie rozladowuje podczas jazdy, tak jakby auto bralo z niego prod a nie z alternatora (lampka ze sie akumulator nie laduje na tablicy wskaznikow sie nie swieci a jest napewno sprawna). Sprawdzalem napiecie...
Mam taki samochodzik i problemem jest to że niespodziewanie gaśnie nie wiadomo z jakiej przyczyny, 2 tyg temu siadły diody w alternatorze, samochód był po zmianie skrzyni bo się rozleciała po błędnym wpięciu biegu. Kupiłem go za bezcen i nie chcę w niego inwestować.
Witam. Mam problem z Vectrą A, mianowicie czasami przy odpaleniu silnika wskazówka obrościomierza skoczy mi z dużą prędkością na 7000 obr. Gdy już silnik pracuję przez chwilę zachowuję się normalnie, a następnie znowu faluje. Dodam że silnik nie zwiększa przy tym obrotów. Zauważyłem że jeśli coś takiego się zdarza przy uruchamianiu silnika to światełko...
Witam. W mojej Viktorii zaczęło coś się dziać ze światłami choć ładowanie jest 14V zaczeły pulsować, więc altek na stół i tu lipa żadnych info o altku. W dokumentach jakie mi przekazał gostek co mi auto sprzedawał jest faktura na zakup nowego altka 550 zł czyli chinol. Po odkręceniu regulatora jedna szczotka jest wysoka...
Po odpaleniu silnika piszczy alternator, w tym czasie silnki zaczyna nierówno pracować i czasami gaśnie. Na pewno nie jest to pasek ani rolka, zdejmowałem pasek i sprawdzałem. Podłączałem pod komputer i pokazało: " brak obwodu sterującego alternator". No i nie wiem co dalej z tym robić. Czy ktoś miał już taką usterkę?
Witam Problem jak w temacie. Auto pali alternatory poszły już 4 sztuki, nikt nie może dojść co się dzieje. Po włożeniu alternatora wszystko jest ok, po przejechaniu np 400 km alternator pada (mostki prostownicze). Zdarzyło się też że spalił mostki chwile po włożeniu zregenerowanego alternatora. W serwisie nic nie wykryli mówią że wszystko jest ok. Firma...
Mam dziwne zachowanie samochodu. Po przekręceniu kluczyka, napięcie na akumulatorze wynosi 12,7V, po włączeniu silnika, przez 3 sekundy pracuje fajnie, potem nagle jest takie dziwne "brum", coś się dołącza, wzrasta napięcie do 13,6 - 13,7V. Kontrolki w aucie się rozjaśniają, prawdopodobnie załącza się alternator, ale dlaczego cały silnik głośniej pracuje...
Witam mam problem z alternatorem a mianowicie : - brak wskazań obrotomierza - napięcie ładowania 13.2 V na wolnycj obrotach bez żadnego poboru 12.6V przy włączonych światłach Nie wiem co może być? Oddałem do elektromechanika który wymienił mi stojan lecz nic nie zmieniło sie.
Witam Serdecznie Wiem że temat był poruszany, czytałem, przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi a nie chcę się doczepiać do czyjegoś tematu. A więc samochód Vectra C 1.9CDTI 150km. Podczas jazdy zapala mi się kontrolka alternatora. Wygląda to tak że odpalę samochód, spokój. Przejadę 2km kontrolka się pali. Zatrzymam się, zgaszę silnik, zapalę...
Mam problem z vectrą c 2.0dti. Padło mi wspomaganie kierownicy a po niedługim czasie wszystkie kontrolki. Na pomiarze błędów wyskoczył błąd C1523 system napięcia za niski a przy zwiększeniu obrotów c1523 za wysokie napięcie. Przy załączonym silniku na akumulatorze napięcie falowało 12.77v. 15,04v 17,2. Z tego co wyczytałem w internecie to regulator...
Pomocy! Mam problem z ładowaniem aku poprzez alternator, a mianowicie przy włączonym silniku ładuje napięciem tylko 13,2 V (wyłączone światła i inne odbiorniki prądu) nawet po dodaniu gazu do 4000 obr. napięcie nie wzrasta :cry: , natomiast przy odpięciu klemy "-" od aku i znowu dodaniu gazu do 4000 obr. napięcie wzrasta do 14,5V (czyli prawidłowo)....
Jeżeli wysiadł by ci alternator miał bys problemy z akumulatorem (kłopoty z odpalaniem) ale zawsze możesz to sprawdzić powinna być widoczna zmiana napiecia na zaciskach akumulatora po odpaleniu. Napiecie przy prawidłowo działajacym alternatorze powinno wzrosnąć do ok 14V.
Masz spadek na masie. Zmierz napięcie podczas obciążenia pomiędzy obudową alternatora a zaciskiem - akumulatora.
Kup regulator foom iveco daily 2000r z zaciskiem L one zawsze mają 14,5V.
A ja myślę, że to nie wina regulatora, tylko mostka prostowniczego lub zbędnych spadków napięć. Jaki masz alternator Bosha czy Delco? Sprawdź różnicę napięć między diodami dodatnimi, a wzbudzenia (czyli między zaciskiem B+ a D+ alternatora, między minusem akumulatora, a obudową akumulatora, między plusem akumulatora, a zaciskiem B+ alternatora.
Jeżeli po odpaleniu auta kontrolka ładowania nie gaśnie i napięcie na zaciskach akumulatora 11.7 to alternator do naprawy.
po zapaleniu auta odłącz akumulator zacisk plusowy aby sprawdzić czy jest ładowanie z alternatora jeżeli auto pracuje to sprawdź napięcie jakie daje powinno być większe od napięcia aku ok. 14.4v, sprawdź przy okazji poziom elektrolitu czy nie trzeba dolać wody destylowanej a przy okazji możesz też sprawdzić gęstość elektrolitu po naładowaniu akumulatora...
Omawiany alternator: Numery na naklejce alternatora: 12V100A 897150-2011 LR1100-501B 68L Wtyk 2 piniowy (LR). Alternator ten pochodzi z auta Opel Vectra B 1.7TD silnik ISUZU '96r + klimatyzacja. Dodano po 1 Zaciski na stojan miałem przykręcane śrubkami. 8 diodowy mostek.
Z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+ ( kontrolka) załączany jest zasadniczy prąd na około 2-3 sekundy po czym maleje do pewnej małej wartości która jednak wystarcza do tego, aby w uzwojeniu zaczęła sie tworzyć SEM. Niebagatelną rolę w całym cyklu odgrywa też pozostałość magnetyczna. Moim mniemaniu cel tego jest taki, aby nieobracający sie...
Na zacisku W pojawia się sinusoida, jej częstotliwość zależy od obrotów alternatora.
To jest Isuzu, o ktory niebieski kabelek chodzi, widze zolta obudowe z 4 zaciskami i jedna obudowa z jednym zaciskiem (bialy kabelek) co odchodza od alternatora, zdjecie -( http://yfrog.com/b5fot2sj ). Otworzylem czarna puszke ktora zjaduje sie w prawym gornym rogu pod maska i nie wiem ktory to przekaznik swiec zarowych ( http://yfrog.com/b5fot1j )...
Więc tak: -wyjąłem regulator, między pierścieniami ślizgowymi alternatora jest przejście mierzone miernikiem. - ciągnik to uturbiony samodzielnie Zetor 8045, alternator to Bosch 100A z Opla Vectry, poprzedni to Angielski Lucas. -powód zmiany to wywalone łożyska, i urwane mocowanie -Co do kontrolki, to racja,mierzyłem zacisk D+ z podłączoną kontrolką....
Najpierw oczyść zaciski na akumulatorze.Następnie posprawdzaj lub oczyść z nalotu podłączenie instalacji- główny przewód zasilający od akumulatora .Alternator sprawdż pod obciążeniem bo napięcie to będzie miał w normie.
Wymiana na Alternator jak i regulator prawidłowy względem VIN , wróciłem do punktu wyjścia , tzn. wzbudzenie alternatora dopiero przy 2k obrotow Mechanicznie pasek/koło i napinacz bez zarzutu. EDIT: Zastosowałem rozwiązanie tymczasowe, diloda LED z opornikiem równolegle, łącząca zacisk L alternator i +15. Ładowanie prawidłowe, brak błędów ECU. Docelowo...
Udało mi sie podłączyć ten obrotomierz do mojej Vectry. Zacisk W miałem dobrze pociągnięty z alternatora. Problem był z czułościąwejściową obrotka. Wywaliłem rezystor wejściowy i zamieniłem go potencjometrem i od razu zaczął chodzić. Oczywiście pokazywał 5000obr/min ale i z tym sobie poradziłem. Pokombinowałem z pojemnościami i zamiast kodensatora 100n...
Witam wszystkich. Mam następujący problem z VECTRą 1.9 cdti 2005, otóż od wczoraj po niewielkim przymrozku około +1 po kilku minutach jazdy zapala się kontrolka ładowania, jak na razie auto pali normalnie oraz nie występują skoki obrotów gdy ta kontrolka się zapala. czy to alternator? Pasek klinowy chyba też OK nie słychać żadnych pisków, poza tym wszystko...
Są problemy z odpalaniem. Akumulator sobie zamówię, bo i tak jest do wymiany - kiedyś mierzyłem napięcie na zaciskach jakieś kilka minut po zgaszeniu silnika i napięcie na nim spadło z 12,5V na 11V w podczas mojego pomiaru (przez jakieś... 5sek). Tylko chodzi o to, że być może przyczyną śmierci akumulatora jest właśnie nieprawidłowe ładowanie. Szkoda...
Witam auto jak w temacie vectra 1.9cdti 2005r jadąc po trasie zapaliła się kontrolka ładowania i po jakimś czasie akumulator sie rozładował i auto zgasło , wyjety został alternator i naprawiony , po odpaleniu kontrolka gaśnie ale sprawdzając miernikiem i tak niema ładowania a po jakimś czasie kontrolka od ładowania sie zapala na pracującym silniku wygląda...
Też mam chyba podobny problem: jak się rozpędzam na dwójce, to ok 2 tys szarpie (Raz na 20 minut powiedzmy, na ułamek sekundy silnik jakby przestaje działać, ale nie gaśnie (obroty gwałtownie spadają do 0 i wracają). Takie uczucie, jakbym na moment gwałtownie puścił gaz. Świece i kable chyba są ok, cewki nie sprawdzałem. Problem zaczął się zimą, jednocześnie...
Chyba trudno będzie znaleźć osobę, która ma w tej materii doświadczenie to pozostaje eksperyment. A więc czy aby nie da się wykorzystać sygnału z obrotomierza? Pewno w zalezności od przyjetych w samochodzie rozwiązań może być potrzebny układ całkujący. Albo układ opóźniający (w zasadzie tez całkujący) sygnału z zacisku wzbudzenia alternatora/kontrolki...
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
Witam mam następujący problem: Na wolnych obrotach żarzy mi się lekko kontrolka ładowania ( lekko, pulsuje). Gdy doda się gazu gaśnie całkowicie. Iim większe obciążenie tym mniej świeci. Jeżeli są zgaszone światła to na niskich obrotach nie daje się włączyć ogrzewanie tylnej szyby, jak się włączy światła albo podniesie obroty na około 1400 to już się...
Wprawdzie temat stary, piszę mimo to, ponieważ mam podobny problem w Vectrze C z silnikiem Z20NET a więc w "dawcy" SAABA 9-3, 2,0T (B207X) Wymieniłem: Wszystkie świece, cewki, czujnik temp wody, MAF i Jonowy moduł zapłonowy "Ion module" oraz przepustnica (nówka) Serwisowałem 3krotnie klimę w 3 różnych warsztatach - nie widzą błędów Serwisowałem auto...
zaciski alternatora vectra alternatora vectra wzbudzenie alternatora
lutownica transformatorowy naprawa wymienić dekoder instrukcja dedra
przyczepka wywrotka vestel 17mb110 firmware
Jak zbindować tekst w CS:GO - poradnik krok po kroku Czy lodówka Bosch KGN ma filtr węglowy?