Mają jednakowe. Wspólny na N, kondensator do skrajnych. Krancowki szeregowo. Zaraz wkleję schemat. Szczerze mówiąc zapomniałem... Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/2918022300_1...
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Można w dość prosty sposób sprawdzić czy wina leży po stronie sprężarki, termostatu, czy może jeszcze jakichś innych problemów, mierząc napięcie na zaciskach układu rozruchowego, bez zbędnej wymiany termostatu.
jest to zasilanie prądem przemiennym tak więc nie jest ważne gdzie podasz zero a gdzie fazę a co do podłączeń to przy sprężarce samsung zacisk lewy na automacie rozruchowym zostawiasz wolny a na pozostałe 2 podajesz zasilanie co do rys. 2 może być taki mostek
Co byś nie zrobił, to i tak będzie lepsze od tego chińskiego badziewia, gdzie izolacja jest wielokrotnie grubsza od żyły przewodzącej.
Silnik SED 110-4 od pralki wirnikowej. Zasilanie na zaciski U i V/Z. Kondensator 7,5 µF/400V na zaciski W i U.
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Mostki, jak już wspomniano trzeba zdjąć. Kondensator trzeba odłączyć od zacisku U1 i dołączyć do zacisku Z1. Zacisk nieoznaczony do którego dołączona jest druga strona kondensatora traktujemy jako zacisk Z1 do podłączenia przełącznika.
To masz jak wiadomo silnik 1-fazowy na 230V z kondensatorem rozruchowym. Zasilanie należy podłączyć pod zacisk U1 i U2. Ze zdjęcia wygląda że masz go podłączony (przewód po prawej stronie).
Musisz połączyć dwa przewody ze sobą na zaciskach kondensatora. Niestety nie wiem który jest rozruchowy, trzeba by było znaleźć omomierzem uzwojenie o większej oporności to będzie rozruchowe i trzeba go podłączyć do sieci szeregowo poprzez kondensator.
Witam. Sprawdź tak: na zacisk środkowy podłącz 230V w szereg z wyzwalaczem termicznym, prawy bezpośrednio do 230V ( tak jak na schemacie ), a na lewy zacisk cewka rozruchowa równolegle z prawym zaciskiem ( jak schemat ), a dla sprytnych wystarczy przycisk ( powiedzmy dzwonkowy ). Pozdrawiam.
Witam !! Kolega wyraźnie napisał że chodzi o silnik jednofazowy. Ciekaw jestem jak w tym wypadku falownik poradzi sobie ze zmianą kierunku :D Zwykle w silnikach jednofazowych są dwa uzwojenia - robocze i pomocnicze (rozruchowe). Uzwojenie robocze jest podłączone bezpośrednio do zacisków L i N sieci, natomiast uzwojenie rozruchowe jest podłączone jednym...
Bezpiecznik, jeśli jest odrębny przy silniku, sterowanie silnikiem w programatorze, ewentualnie kondensator rozruchowy. Na początek należałoby zmierzyć czy na zaciskach silnika jest napięcie.
Zastanawiam sie co mam zmostkować, żeby sprawdzić czy silnik wogóle chodzi Może czas na wymianę kondensatora rozruchowego, zaciski J5, możesz też odpiąć sam silnik z zacisków MOT COM, MOT1 i MOT2, podłączyć pod zasilanie sieciowe i zobaczysz czy silnik ruszy. https://obrazki.elektroda.pl/8998218100_...
Witam - schemat najlepiej wyjaśni ; https://obrazki.elektroda.pl/8232307000_... Dodano po 1 Kondensator - zacisk 11 oraz 13
Ustawienie rozruchowe (powinno być): Funkcja Stop pod zaciskiem wielofunkcyjnym LI1 (nc), Start do przodu na LI2 (no), Start do tyłu na LI3 (no) - zaciski które załączają z "24V" Może być też inaczej - ustawia się (funkcje) w menu I/O. Tak więc oprócz "kabelków" jeszcze ...instrukcja w rękę; Powodzenia. Dodano po 1 https://prom-electric.ru/media/atv28.pdf
Pomierzyłeś, ale ja nie wiem w jakich jednostkach. Domyślam się, że 5-6 to uzwojenie pracy, które podłącza się bezpośrednio pod napięcie zasilania. 6-7 to uzwojenie rozruchowe, które łączy się szeregowo z kondensatorem. Z tego wygląda, że zacisk 6 jest wspólnym, który trzeba podłączyć do jednej strony zasilania, zacisk 7 połączyć z jednym z przewodów...
Sprecyzuj pytanie o tą "dawkę" ? A prostownik, kable rozruchowe najpewniej pod akumulator podłącz (- masz na korpusie ciągnika, przyjżyj się ,że masz jeden zacisk aku podłączony do korpusu, a + masz podłączony do rozrusznika, poprzez włącznik rozrusznika). Pozdrawiam.
Taki to ma sens że prawdopodobnie jest to urządzenie stacjonarne to raz, po drugie napięcie robocze (wtórne) przekracza ustalona wartość bezpieczną czyli 24V czyli raczej gołymi rękami za zaciski nie łapiesz. Ponadto obudowę masz połączoną z PE, a nie z PEN jak to autor pytał.
Te trzy zaciski faktycznie sugerują, że to opornica rozruchowa silnika asynchronicznego pierścieniowego. Pojemnik z roztworem wodnym NaCl i opuszczane do niego trzy płyty Taki rozruch, w latach mojego dzieciństwa, miała każda karuzela. Trzy płyty z uchwytem, zanurzane w roztworze, miały kształt zbliżony do trójkąta. Trochę to przypominało rozłącznik...
Też tak robię, ale ściskam praską do tulejek a jak nie mam pod ręką to ściskam dwoma cybantami, takimi zaciskami kabłąkowymi do linek, tylko ta tulejka musi być długa żeby dwa zaciski się zmieściły, obrócone o 180 stopni, trzyma wyśmienicie. Potem te zaciski można zdjąć a jak nie przeszkadzają to zostawić. Tak mam zrobione kable rozruchowe i działają...
tam są tylko takie szczypce 9 krokodylki i nic więcej, w dodatku zaprawione przez poprzedników ... coś takiego: https://allegro.pl/oferta/krokodylki-zac...
Był użyty taki Bester a jesli znasz elektrykę Laguny II to powinieneś się domyśleć dlaczego akumulator nie zadziałał tak jak piszesz. No strasznie jest ciekaw czemu przy prawidłowym dołączeniu zacisków urządzenia rozruchowego bezpośrednio do akumulatora, doszło do takiego incydentu.
To kondensator 200-250micro faradów Na 320V. Masz do tego aparat rozruchowy czy jest na stałe? Możliwe że jest jeszcze rezystor rozładowujący przylutowany do zacisków. Potrzebne zdjęcie od góry. Pozdrawiam
Kondensatory wpinasz pod zaciski zasilające siłownik 414
Myślę że podłączenie jest jednak według opisu kolegi Stanisława wyjaśnione w #7.Zacisk lewy skrajny (dwa przewody)jest zaciskiem wspólnym uzwojenia roboczego i rozruchowego.
To nie jest przypadkiem silnik pierścieniowy? W takim wypadku pod dwa tajemnicze zaciski idzie rezystor rozruchowy.
Hebel jest ręczny.Czy to może chodzić o przekaźnik pod body?Tam jest ich 6.Podgrzewanie filtra,zacisk 15,przekaźnik rozruchowy i trzy podnoszenia kabiny. Błędu nie da się skasować. Kod błędu D3 według jaltest. Auto w tym momencie pojechało czekamy na powrót i sprawdzimy wszystko
Ze schematu na deklu widać, że silnik posiada wyłącznik odśrodkowy, odłączający kondensator rozruchowy po po nabraniu przez silnik odpowiednich obrotów. Ten wyłącznik jest podłączony do zacisków: X1, X2. Powinien mieć także kondensator rozruchowy, podłączony do zacisków: U1, X2 i kondensator pracy, podłączony do U1, X1. Kondensator rozruchowy posiada...
co do kondensatora to może taki ze startera świetlówki by zagrał podłączony równolegle do zacisków termostatu. automat rozruchowy prawdopodobnie na samej sprężarce wisi
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Cześć. Pompa głębinowa omnigena dzisiaj odmówiła pracy. Przez minione dwa miesiące co jakiś czas wybijało zabezpieczenie na skrzynce rozruchowej. Zmierzyłem opór na zaciskach niebieski - czarny, niebieski - brązowy i dostałem wyniki 3 i 4 omy (chyba za mało). Nie sprawdziłem skrzynki rozruchowej pod kątem sprawności kondensatora. Proszę o podpowiedź...
Witam.Nabyłem używany silnik jednofazowy używany w zwiąku z tym mam pytanie:czy silnik ten może pracować po podaniu napięcia na zaciski czy wymaga kondensatora rozruchowego?.W załączeniu przesyłam fotki tego silnika i tabliczki znamionowej.Z góry dziękuje za okazaną pomoc .Pozdrawiam.
Przelutowałem kilka ścieżek i działa, tylko problem jest taki, że przy niskim ustawieniu potencjometru napięcie spada nawet w granicach 4V, a przy maksymalnym ustawieniu jest nawet 16V Więc działa, natomiast Twoją wypowiedź rozumiem tak; przy położeniu suwaka potencjometru na minimum mamy 12V (16-4) przy położeniu na maximum mamy 16V, wiec jaki problem?...
Witam zakupiłem to cudo: Kupiłem w JULI Przenośny akumulator rozruchowy z kompresorem 12 V 17 Ah niestety zgubilem zasilacz, o jakich parametrach powinienem kupic nowy ? Ewentualnie moge naladowac to prostownikiem podlaczajac zaciski do grubych kabli z zaciskami?
Zasilanie 4-6 Uzwojenie rozruchowe 5-3 zaciski wyłącznika odśrodkowego 1-3 Kontrolkę podłącz do 1-2
Chcę się upewnić czy silnik pompy myjącej jest niesprawny. Proszę o podpowiedź jakie powinny być oporności na zaciskach silnika 3.2-4-1 przy odłączonym kondensatorze rozruchowym.
Witam Temat powraca bo szlifierka zalega. Prześledziłem nowy wyłącznik i faktycznie jest tak że prąd ciągle płynie przez rezystor rozruchowy. Jest jak na poniższym obrazku: https://obrazki.elektroda.pl/6394057400_... Na zacisk L i N jest podawany przy wciśnięciu prąd z zacisków przewodu wtyczki. Dalej wpięty rezystor rozruchowy [rzez...
Najlepiej by było ale popatrz - prostownik w porywach 6,5A a akumulatory 165Ah więc dla nich to prąd ładowania... niecałe 0,04C. Można by połączyć w szereg, ustawić te 12V i raz... dwa razy dziennie sprawdzać napięcie na zaciskach akumulatorów, bo takie ładowanie w pełni to na miesiąc ;)
Silnik ma trzy wyprowadzenia więc nie ma możliwości podłączenia gwiazda/trójkąt. Co nie oznacza, że nie mozesz tego przełącznika wykorzystać, jednak będzie on tylko włącz/wyłącz. Podłączasz wtedy zasilanie do L1, L2, L3, a wyprowadzenia silnika do U1, V1, W1. Do korpusu silnika przewód ochronny PE. Pozostałe zaciski przełącznika zostawiasz wolne.
Myślę że podłączenie według mojego rysunku jest prawidłowe jak zauważył kolega Sp3ots .Kondensator musi być podłączony do zacisków (U,Y),wówczas przez przełączanie zworek uzyskamy zmianę obrotów silnika.Schemat jest na kartce na dekielku,który zacisk jest który. Dodano po 19 Na rysunku jest zaznaczone do których zacisków jest podłączone uzwojenie główne...
Witam.Ja zrobiłbym to tak; W lewo. 1.Z pierwszej paru styków fazę na U2. 2.Z drugiej pary styków fazę na Z2. 3. Trzecia para styków mostkuję zaciski z1 i x1. Wszystko to dotyczy stycznika " w lewo" W prawo. 1. Z pierwszej pary styków fazę na U2. 2.Z drugiej pary styków fazę na Z1 3. Trzecia para styków mostkuje zaciski Z2 i X1. Wszystko to na styczniki...
Witam. Przekrój 70mm² długość max 2,5÷3m zaciski 1200A.
Polaryzacja obojetna, tylko nie zrób zwarcia tymi podwójnymi zaciskami :D
dot. przewodów doprowadzających prąd do agregatu . L - to przewód skrajny tzw faza , tu świeci wskaźnik neonowy . N- to przewód neutralny tzw zero . Być może ten agregat ma w swojej strukturze urządzenie rozruchowe i wystarczy podłączyć napięcie 230 V pod powyższe zaciski aby wystartować ten silnik . Napisz czy jest jakieś oznakowanie tego trzeciego...
Ja mówiłem o samych zaciskach. Dodano po 4 Przeważnie to nikt nie umie używać kabli.. Przykłada i startuje. W takim przypadku, to trzeba by mieć przekrój 240mm- (tak walnąłem) ale wystarczy zobaczyć jaki jest przekrój oryginalnych kabli w samochodzie- liczy się każdy wolt spadku napięcia. Tymczasem wystarczy podłączyć kable i niech silnik pracuje na...
...i w takim układzie prąd jałowy na zaciskach takiego zasilacza rozruchowego ma niecałe 16V... Jakieś żarty - prąd mierzony w V zamiast A i to nie na pudelku tylko na forum technicznym? Młodzi czytają i chłoną bzdury, PS. Musiałem napisac ostro aby czytający przypadkiem nie oswoili sobie tego.
Z Twego opisu wynika że silnik posiada dwa zaciski do podłączenia zasilania.Jeżeli byłby kondensator rozruchowy zewnętrzny to powinno być co najmniej trzy zaciski. Zrób jeszcze zdjęcie tabliczki zaciskowej.
Witam wszystkich forumowiczów. Mam następujący problem. Posiadam silnik jednofazowy, Poznań SZJFE 24b. Silnik został przewinięty i zakupiony został do niego nowy kondensator (po spaleniu uzwojenia rozruchowego). Uzwojenia pomierzone, opór właściwy, wyłącznik odśrodkowy zwarty. Po podłączeniu wszystkiego i odpaleniu silnika przemierzyłem go na zaciskach...
Szanowni koledzy zapewne nie pamiętają boosterów rozruchowych podłączanych bezpośrednio na zaciski akumulatora. ;) A z danych serwisowych jednego z rozruszników montowanych w autobusach "Autosan", prąd rozruchowy - 1,3kA! Boostery były we wszystkich (prawie) warsztatach i zajezdniach komunikacji zbiorowej. :D
Sprawdź uzwojenie rozruchowe, czy rezystancja pomiędzy zaciskami jest rzędu kilku ohmów.
Witam . Czy w puszce zaciskowej jest kondensator rozruchowy?. Jeżeli tak ,to do zasilania pompy wystarczy przewód 3-żyłowy,gdyż drugi przewód kondensatora jest połączony do zacisku(przewodu )N.
Witam . W pierwszej kolejności ,rozblokój naped i sprawdź jak porusza się brama w całym zakresie(otwarta ,zamknięta). Następnie sprawdź kondensator rozruchowy (zaciski 0,1),czy ma odpowiednią pojemność. Silnik prawidłowe podłączenie zaciski; 2-czarny 3-brązowy 4-szary
nie widziałem ale podejzewam że stanowczo za małe. Najlepszym rozwiązaniem jest kupienie samemu przewodu oraz zacisków i samodzielne zarobienie kabli rozruchowych.
Pytanie gdzie tu wpiąć kondensator pracy i czy jest on niezbędny Kondensator pracy wpinasz pod zaciski X1 i U2 o pojemności 20µF/450V, zwiększa on tylko moc silnika. Kondensator rozruchowy nie 50 a 100µF/320V bo przy kondensatorze o małej pojemności silnik pod obciążeniem może mieć utrudniony rozruch.
LED ma (najczęściej) mostek prostowniczy i za nim kondensator, czasem o sporej pojemności. Lampy wyładowcze ze statecznikiem elektronicznym - jak LED, ze statecznikiem indukcyjnym mają zaś na zaciskach właczony kondensator do korekcji cos(fi). Silniki - prąd rozruchowy też bywa 10x większy od nominalnego, a rozruch trwa czasem kilka sekund... Rzekłbym...
W zasadzie wszystko co potrzebne tam jest pokazane. Żyły czarną i niebieską do zacisków agregatu, żółtozieloną z zasilania gdzies do obudowy agregatu, a między górne zaciski agregatu trzeba podłączyć jakoś ten rozruchowy. U Ciebie, o ile dobrze są wykonane połączenia, podejrzany może być ten wyłącznik rozruchowy, możesz więc na próbę podłączyć kompresor...
Jest to silnik jednofazowy Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że mierzysz przejście (ciągłość obwodu) między zaciskami U2 i V2 w silniku jednofazowym . Zastanawiasz się, czy obecność przejścia między tymi zaciskami jest prawidłowa, zwłaszcza że silnik jest podłączony zgodnie ze schematem i pracuje w lewą stronę. Pytania...
Ten wyłącznik pozwala na pracę kompresora tylko w jednej pozycji ( prawidłowej dla pracy z czynnikiem chłodniczym). Obydwa metalowe słupki wewnątrz rurki muszą być w rtęci. Poza stłuczeniem trudno taki element uszkodzić. Można spróbować uruchomić silnik i bez układu startowego tyle że należy zachować szczególną ostrożność. Należy oznaczyć uzwojenie...
I wszystko jasne. Ten silnik 7,5 kW powinien być podłączony pod układ rozruchowy na stycznikach - 6 -cioma przewodami +PEN pod zaciski 5-6-7-8-9-10. Czyli nie pod te "eski" 10A.
Niestety już coś mu zrobiłem: nie działa, gdy mu dać napięie na zaciski. Niestety już coś mu zrobiłem: nie działa, gdy mu dać napięie na zaciski. Niestety, ale na obudowie było napisane "nie startuj bez urządzenia rozruchowego" :-)
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Agregaty lodówkowe miały i pewnie nadal mają rezystancyjne fazy rozruchowe. Występują tam dwa uzwojenia: -główne - robocze, -rozruchowe rezystancyjne wykonane cieńkim drutem, częściowo bifilarne, odłączane po dokonaniu rozruchu przekaźnikiem prądowym umieszczonym na zaciskach w puszce na obudowie agregatu. Wygląda na to, że stosowanie softstartów jak...
Kondensatory mogłyby być załączane kolejno jak kol. napisał. Jednak przy przełączaniu z poz. I na poz.2 nastąpi krótkotrwała przerwa w zasilaniu co może być niezbyt korzystne przy niektórych rodzajach obciążenia. Lepiej chyba byłoby dopasować krzywki w ten sposób, aby w czasie przełączania z poz. I na 2, styki z zasilaniem pozostawały zwarte, a w pozycji...
Nie da się zrobić takiego sterownika wpinanego w przewód zasilający silnika. Jeśli to silnik indukcyjny (co jest najbardziej prawdopodobne) z kondensatorem rozruchowym, to żeby zmienić jego kierunek obrotów trzeba "odwrócić" uzwojenie rozruchowe na tabliczce zaciskowej, o ile w ogóle da się to zrobić (uzwojenie rozruchowe jest oddzielnie wyprowadzone...
Idź do sklepu elektrycznego Jak najbardziej. kup kable spawalnicze tak z 5 mm2, Raczej 10 lub 16 mm² do tego zaciski, mają różne do wyboru Coś solidnego nie sam plastik co się rozleci od ściśnięcia. Mają mieć śruby do mocowania przewodu. polutuj to u kogoś kto potrafi Nie lutuj. Kup końcówki oczkowe pod dany przekrój kabla i średnicę śruby mocującej...
Koledzy silnik ma 6 zacisków więc według mnie jest silnikiem z uzwojeniem rozruchowym i z kondensatorem pracy . I teraz albo ma kondensator rozruchowy lub wyłącznik odśrodkowy. I to należy sprawdzić.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
To czym ci srawdzali to tester zdolności rozruchowej akumulatorów np. typu VAS-330K Pomiar zdolności rozruchowej pod obciążeniem 150A lub 300A w czasie nie przekraczalnym 10s. Na trójkolorowej podziałce można odczytać wynik pomiaru przy jednoczesnym precyzyjnym sprawdzeniu napięcia na zaciskach akumulatora. Dostępne w sklepach np. Intercars, Suder&Suder.
Wszystko wskazuje, że zasilanie tego silnika powinno być dołączone do zacisków 2 i 3. Jednak rezystancja uzwojenia rozruchowego 1Ω wskazuje, że jest ono najprawdopodobniej spalone, co mogło się stać podczas błędnego podłączenia zasilania do zacisków 5 i 6. To samo może się tyczyć kondensatora, który się grzał.
Pomijając fakt, że silnik z taką usterką jest potencjalnie niebezpieczny, to po ustaleniu które uzwojenie ma przebicie na obudowę zmiana biegunowości na drugim uzwojeniu odwróci kierunek bez zwarcia. Zadziała to tylko w przypadku gdy nie ma przebicia między uzwojeniem głównym a rozruchowym i wszystkie zaciski uzwojeń są wyprowadzone. W skrócie; uzwojenie...
Witam! Sam mam podobny silnik i rzeczywiście jest to jedno fazowy, gdzie jedne zaciski to wyłącznik odśrodkowy, drugie to uzwojenie rozruchowe, a trzecie to normalne uzwojenie robocze, jakkolwiek by się to zwało. Schematu nie podam, bo mam go w pamięci, a wygląda tak, że fazę podłączasz na początki uzwojeń roboczego i rozruchowego, przewód neutralny...
Witam.Te 2 wyprowadzone przewody dodatkowo z silnika to właśnie są styki wyłącznika odśrodkowego.Mechaniczny wyłącznik odśrodkowy po uzyskaniu właściwych obrotów silnika ma za zadanie rozewrzeć styki wyłącznika odśrodkowego w celu odłączenia uzwojenia rozruchowego gdy uzyska on odpowiednie obroty.Silnik pracuje z kondesatorem. Dodano po 45 To jest prawdopodobnie...
Zakładamy że akumulator u "biorcy" jest rozładowany. Wówczas w czasie podłączenia sprawnego akumulatora "dawcy" dochodzi do gwałtownego ładowania akumulatora "biorcy" połączonego z wydzielaniem gazów. Podłączanie/odłączanie ujemnego zacisku powoduje zawsze iskrzenie, które może spowodować zapłon tych gazów.
Ja mam kable rozruchowe 50mm2 zrobione z miękkiego przewodu spawalniczego. Są łączone zaciski w każdym krokodylku. Żeby zestyk na klemę był z dwóch stron.
nowo zbudowany prostownik rozruchowy do ciągnika rolniczego Skoro tak to chyba według założeń/projektu (dokumentacji). Czyli jak miało być? transformator jest pokaźny, 13×24×7,5 cm I znów pytanie czy chodzi o całość, czy przekrój rdzenia? Jeśli całość to wcale nie tak wiele jak dla 1 kVA. Też nie wiadomo jak nawinięte uzwojenie pierwotne. Więc może...
Wszystko na ten temat masz już tu -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Nie wiem po co Ci zaciski na 800A do takich przewodów.
No i c10 daje radę w piwnicy przy spawaniu na max ustawieniach...b16 w mieszkaniu zostawiłen jak jest. Pam jeszcze pytania: Jakiej grubości powinien być ptzewód masowy bo jest chyba 12 lub 16m2 plus lipny zacisk masowy jak z kabli rozruchowych z marketu? Mam termistor ntc podłączony do wentylatora który steruje częściowo prędkością... i gdzie mam go...
Ta zamiana może być szkodliwa dla silnika. A dlaczego? Zaciski po lewej stronie to uzwojenie rozruchowe , po prawej robocze. W jaki sposób odwrócenie uzwojenia rozruchowego ma być szkodliwe dla silnika?
10,5 : 6 = 1.8 10,8 : 6 = 1,75 Odwrotnie. przecież łącząc równolegle akumulator dawcy z biorcą de facto korzysta się z akumulatora dawcy - prąd rozruchowy po zaciskach ma tylko przejść na wyładowany aku, który nie ma nic do roboty Ma. Musi "skompensować" spadki na przewodach rozruchowych. Dobrą praktyką jest po podłączeniu "dawcy", odczekanie kilkunastu...
https://obrazki.elektroda.pl/9302299600_... Ostatnie zimniejsze dni utrudniły rozruch pojazdów z wyeksploatowanymi akumulatorami. W materiale zobaczycie wnętrze przenośnego urządzenia rozruchowego, które może uratować nas w sytuacji gdy akumulator nie pozwala na uruchomienie silnika. Urządzenie pomogło kilkukrotnie w pojazdach z silnikiem...
Stan połączeń ok, wszystkie zaciski w porządku. Kondensator sprawdzony, jest ok.
Przerabiałem ten temat miesiąc temu. Przewód spawalniczy 25mm2 długość 3m. Po zakuwałem końcówki miedziane oczkowe i porobiłem mostki na krokodylach. Ogółem wyniosło mnie to wszystko ok. 230zł :D (Taniej było by 16mm2). Jedyne czego nie zrobiłem to nie użyłem koszulek termokurczliwych z klejem by zabezpieczyć zaciśnięte końcówki :D ale mam wrażenie...
Odp. do ostatniego postu: Nie potrzeba mi 24V, wszystkie pojazdy mam na 12V. Zabezpieczenie przed odwrotnym połączeniem. Przemyślałem dokładniej kwestię zabezpieczenia (anty Idiot) przed odwrotnym podłączeniem zacisków urządzenia rozruchowego. Wczoraj miałem pomysł by przerabiać elektrowłącznik. Dziś wykorzystany byłby elektrowłącznik rozrusznika bez...
Bo jaki sens ma tam istnienie ... kondensatora? No to chyba oczywiste! A ze zacisk pusty? Służy jako złączka kondensatora i uzwojenia rozruchowego
Zrób tak jak napisał Topolski Mirosław ,zasilanie podepnij tylko pod uzwojenie robocze i za pomocą taśmy wprowadź silnik na obroty, jeśli wszystko będzie ok, przewiń tylko uzwojenie rozruchowe pozdrawiam Zwracam uwagę kolegów że ta metoda sprawdzenia jest z zasady błędna, jeśli uzwojenie rozruchowe jest spalone / przegrzane to ma zwarcia między zwojowe,...
Znalazłem takie coś. https://obrazki.elektroda.pl/3051477400_... Tu jeszcze taki [url=https://www.youtube.com/watch?v=DkG... Z kolei w tym temacie w pierwszym poście jest zdjęcie zacisków silnika a pod zdjęciem jeszcze dla pewności opis podłączenia kondensatora. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Taki silnik podłączasz pod zmienne napięcie znamionowe, takie jakie jest napisane na tabliczce znamionowej. Zasilasz tylko główną cewkę. Piszesz że silnik ma trzy wyprowadzenia, a na foto widać tylko dwa. Być może cewki są dwie nawinięte szeregowo (coś a la dwa biegi, podobnie jak w okapach kuchennych). Te silniczki mają bardzo mały moment rozruchowy,...
19 pin ecu idzie do 50, czyli zacisku uruchamiającego rozrusznik, tak wtedy działa wtryskiwacz rozruchowy
Dziękuję za pomoc i instrukcję, ale chodzi tylko wentylator, przekaźnik rozruchowy sprawny, a agregat nie rusza. Jednak tylko między jedną parą zacisków jest około 15 Ω między innymi nic.
Czy jest możliwe by był uszkodzony transformator przetwornicy na uzwojeniu rozruchowym tj. na zaciskach 6-7-8 ? Czy ktoś miał taki przypadek ?Mierząc omomierzem przejcie istnieje i nie jest zwarte z innymi uzwojeniami.
Witaj! Przyczyn takiej sytuacji może być kilka. Pierwsze, co bym sprawdził, to czy do siłownika z centrali zostaje podawane ok. 230V AC (pomiędzy zaciskiem wspólny i otwiera lub zamyka - zależne od kolejności poleceń). Kolejna sprawa, to poprawne dokręcenie zacisków w kostce łączeniowej siłownika (jeśli jest to model WINGO) chociaż rzadko się zdarza...
Proszę o radę. Zmywarka załącza pompę obiegową (wirnik się kręci), jednakże ciśnienie na śmigłach jest zbyt małe. Czy pompa ta ma dwa biegi? Czy może to być kondensator rozruchowy? Jak diagnozować? Na zaciskach pompy 1-3 - 230V, 1-4 - 180V. Do moderatora: Nie mam dostępu do tabliczki znamionowej, tj. jest ona w tym miejscu zatarta i zniszczona.
Ja za sam kabel 12m linki miedzianej w gumie średnica miedzi 10mm dałem 220zł plus to tego zaciski które miałem odpalają bez zająknięcia.
Zacisk F nie jest czasem połączony do obudowy?
Przewody są miedziane, rozróżniam miedziane od miedziowanych wykonanych z aluminium, stali czy włókna szklanego (bo i takie widziałem). Ale przekrój taki sobie jak pisałem. Aluminiowy jest za to drut na dławiku i połączenia płytka - gniazda wyjściowe. Zacisk masowy oczywiście przywodzi na myśl chińskie przewody rozruchowe, ale w rzeczywistości jest...
Witam. Miernik mam cyfrowy DT9205A,ustawiłem na zakres omowy do końca na ostatni zakres czyli 200M bo na mniejszym zakresie nic mi nie wskazywało.Czyli mierzyłem tak jak przedtem i ten sam pomiar otrzymałem. A pomiar wyszedł taki X - U = 00.0 V - Y= 00.7M W - Z= 00.0 Miernik ma być na zakresie 200, a nie 200M !! Numerację zacisków podałem Ci ze schematu,...
Łączyłem w gwiazde chyba o to chodzi żeby prąd rozruchowy był mniejszy :).
Podłączyłem dobrze, tak jak powinny być podłączone, tak jak na zdjęciach. A powinno być tak http://obrazki.elektroda.pl/6860012400_1... Gdzie U1 i U2 uzwojenie pracy, Z1 i Z2 uzwojenie pomocnicze. Tak też podłączyłem. CA - rozruchowy, CB - pracy. Skąd kolega wie, które przewody przy zaciskach na zdjęciu to kondensatory: pracy i rozruchowy,...
Zasada działania rozrusznika trójkąt-gwiazda jest taka, że silnik włącza się do sieci z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę co daje trzykrotnie zwiększenie impedancji, a więc trzykrotne zmniejszenie prądu rozruchowego w porównaniu z wartościami przy połaczeniu w trójkąt. Jednak połączenie w gwiazdę trzykrotnie zmniejsza moment rozruchowy silnika. Dlatego...
oporniki rozruchowe rozruchowe lutować warystor rozruchowe
nikon karta naprawa windy serwisówka electrolux
agregat prądotworczy fabia schematy
TypeError: Nie można odczytać właściwości undefined w JavaScript Ciśnienie wstępne w naczyniu przeponowym dla pieca węglowego 10kW