Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Zaciski zostały zregenerowane, wymienione przewody elastyczne, problem dalej się pojawiał… pomogła wymiana zacisków hamulcowych na nowe 🫡 Temat kończę i dziękuję za wszystkie sugestie, pozdrawiam
Najpierw należy odpowietrzyć układ hamulcowy.Sprawdzić stan płynu, i czy czasami nie był dolewany jakiś inny płyn hamulcowy, nie wszystkie można mieszać.
Witam serdecznie. Sytuacja zmusza mnie do wymiany zacisków hamulcowych w moim passacie b3. Passat ma niewentylowane tarcze i nie posiada ABS i mam pytanie związane z zaciskami a mianowicie. W jakich autach były jeszcze montowane identyczne zaciski oprocz passatów b3 i b4 ?
Pomozcie! Wymienilem klocki hamulcowe w passacie b5fl 2004 kombi i zacisk tylni prawy. Odpowietrzylem uklad tylniego kola po wymianie, ale wyjechalem na wakacje i podczas trasy grzeją sie cale kola. Ale nie zawsze. Dojechalem na miejsce i odpowietrzylem jeszcse raz prawy zacisk i przez lewy tylni zacisk przetloczylem litr płynu i nadal co jakis czas...
Sprawdź przewod hamulcowy gumowy tego zacisku, może się rozwarstwia i po zaciągnięcia ręcznego robi się podcisnienie co powoduje zapowietszanie.
Dzień Dobry zakupiłem nowe klocki hamulcowe tylne do samochodu i problem jest taki że są za duże próbowałem wciśnąć tłoczek do środka różnymi metodami i ani troche sie nie ruszyły. Wciskałem te tłoczki bez zdjęcia zacisków. Słyszałem gdzieś że niektóre tłoki trzeba wciskać i zakręcać jednocześnie czy to prawda?
Jeśli to jest passat poliftingowy, to powinien mieć czujnik ciśnienia układu hamulcowego, podłącz komputer i sprawdź czy ciśnienie narasta w miarę jazdy. Lub, jeśli nie ma czujnika albo nie masz komputera, po przejechaniu tych kilku kilometrów, gdy już koło zaczyna hamować poluzuj odpowietrznik. Jeśli płyn bryźnie i koło zacznie się obracać luźno znaczy...
Na prowadnice zacisków smar do tłoczków hamulcowych albo zwykła wazelina techniczna(nie reaguje z gumą z której są wykonane osłony prowadnic). Oczyścić wszystko porządnie(prowadnice mają się poruszać na sucho bez problemu) i nałożyć cienką warstwę smaru. Klocki montować na smar miedziany lub aluminiowy, też dobrze oczyścić miejsce usadowienia klocka...
Problem pojawił sie po wymianie peknietego wężyka hamulcowego w przednim kole. Samochód dojechał prawie bez hamulców. Po wymianie uszkodzonych przewodów oraz odpowietrzeniu pedał jest twardy, lecz po zapaleniu auta zaczyna powoli schodzić do podłogi. Nigdzie nie widać wykieków płynu. W dodatku podczas jazdy zachowanie jest następujące- przy pierwszym...
Witam po wymianie oleju praktycznie znikł hamulec nozny, tzn jak jest silnik zimny to hamulec jest po czasie ale tylko raz powtórne naciśnięcie pedału brak praktycznie hamulca, pedał jest twardy, gdy sie silnik zagrzeje to nie ma problemu.
Witam wszystkich. Mam mały problem, wsiadam rano do autka, odpalam wbijam R w automacie, i sobie cofam spokojnie naciskam na hamulec a on strasznie twardy. następnie wbijam na D i jadę tak z 50km/h i naciskam hamulec a on twardy i auto praktycznie na hamuję, zatrzymuję pojazd gaszę odpalam jadę i to samo, przyśpieszam gwałtowanie a obroty nie wzrastają...
Witam potrzebuje wszystkich dostepnych informacji dotyczących układu elektrycznego hamulca postojowego w nowym passacie, jak to jest sterowane, jak to sie diagnozuje- adaptuje, i jesli ktos ma to jakies schematy tego rozwiazania.
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami - słabo hamują. Prowadnice pracują swobodnie klocki nowe tłoczki są w porządku. Pedał hamulca jest lekko miękki. Jak się napompuje to jest twardszy. Układ jest odpowietrzony. Proszę o rady, gdzie szukać przyczyny? Jest też Abs ale nie sprawny to raczej chyba nie ma wpływu?
Witam Po 200km jazdy podczas wyprzedzania depnalem po hamulcach bo TIR zajechal mi droge (bydlak) i okazalo sie ze hamulce są słabiutkie, ale udało mi sie schowac. Auto od 3 miesiecy używane było sporadycznie. Po dłuzszym postoju podczas wyruszania zawsze był mocny huk z okolic tylnych kół. Teraz są słabe, jak wciskam do końca to pedał robi się miekki...
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Witam wszystkich! Problem pojawił się nagle - z zeznań właściciela. Zasilanie przy odczycie parametrów z adresu 53 pokazuje , że zasilanie jest na poziomie...
Witam w samochodzie po kolizji (uderzony lewy przód) samochód naprawiony lecz jest brak hamulca(pedał wpada do podłogi) vag wyświetlił czujnik ciśnienia oraz brak komunikacji z ABS po skasowaniu błędu nie wyświetla już błędów natomiast braku hamulca towarzyszy kontrolka hamulca na odpalony jak i zgaszonym silniku ,płynu hamulcowego jest ok. próbowałem...
Witam założyłem nowy silniczek hamulca ręcznego tył prawa strona Passat b6 stary był pęknięty po wymianie kontrolki nie zgasły a na dodatek zaczęło pipkac w środku tylko jak ruszę to zaczyna pipkac na postoju nie
Witam,podczas wymiany tylnych klocków hamulcowych wyskoczył błąd 03288, czyli pozycja wymiany wkładek hamulcowych aktywna,stały.Zaciski cofane przez cdp.Ale niestety nie wycofały się pomimo tego ze silniki chodziły z 15 sekund. liczniki kół stanęły na wartośćiach lewy 7117,prawy7119. Niestety nie mogę zrobić żadnej kalibracji silniki głuche nie dostają...
Po zamontowaniu nowego zacisku nie ruszaj ręcznym, podpompuj pedałem aż tłoczek dopchnie klocek do tarczy i odpowietrzaj zacisk, po odpowietrzeniu zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź kręcąc kołem
Prawie jak z archiwum X. Strasznie mnie zmyliło to że na drugi dzień masz to samo. hmm. Bicie kierownicy przy 80km/h to może przyczyna luźno osadzonego klocka hamulcowego który pomimo tego że nie hamujesz, układa się jednym końcem tak że część jego okładziny ociera o tarczę i stąd może być to małe bicie, chociaż to bardzo dziwne że aż w kilku samochodach...
dezaktywacja zacisku hamulcowego z tyłu w Passacie 2006rok.Czy jest możliwe cofnięcie tłoka w zacisku bez użycia testera.
Co do pęknietej obudowy silniczka to pęka bo koroduje zacisk w miejscu oringu i puchnie, a jak koła się grzeją to do wyjęcia tłoczek z zacisku wymiana uszczelnienia tłoczka i wyczyszczenie rowka tam gdzie wchodzi oring uszczelniający tłoczek , też tam koroduje i zaciska tłoczek, to tyle. Potem odpowietrzyć zacisk trzeba .
Żeby nie ustawiać kątów,odkręć półoś i wyciąg całego mcphersona ,oczywiście jeszcze musisz odkręcić końcówkę,sworzeń i zacisk hamulcowy.
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
Witam mialem ten sam problem wiec wymieniłem zaciski hamulcowe wymienilem przycisk od recznego spakowałem błędy zrb adaptacje zaciskow i ręczny zaczął dzialac normalnie
Jest pasat,skoda,audi i vw. Odblokowywanie oraz zablokowanie zacisków z automatycznym ustawieniem grubości klocka. Dwa kliknięcia i po robocie. Osobiście testowałem na Audi A6 2006r i na Passacie B6 2008r Dodano po 1 Aha i pamiętaj że jak zluzujesz kompem zaciski,to potem wciskasz tłoczek ręcznie ale nie wkręcasz,nie ma takiej potrzeby,po prostu robisz...
Mówiąc dokładniej, czy można, w przypadku kupna używanego lub nowego zacisku, wkręcić tłoczek poza samochodem. Można.
Chłopaki może ktoś coś podpowie doradzi itp. Posiadam przyczepke lekką SAM zarejestrowaną do 750kg. Jako, że się z nia dużo bujam chce ja przerobić żeby miała hamulce. W przyczepce jest oś na której mam możlwiośc założenia tarcz i zacisków hamulcowych od passata b4. (cały komplet hamulców mam) Także tylko założyć i hamulce na osi działają. Dodatkowo...
Są pozakładane sprężynki na zaciskach hamulcowych? Lub same klocki stukające w zacisku, chociaż ja z czymś takim spotkałem się tylko raz.
Dźwignie od linek ręcznego wracają ?, przeważnie to jest problem w tych zaciskach
bardzo dzieki za pomoc jak na razie nic sie nie zmienia , ale w trakcie sprawdzania tego co mi powiedzieliscie znalazlem lekki wyciek z przewodu hamulcowego ktory odchodzi od zacisku prawego tylniego,, czy to moze byc przyczyna???
Kolego Passat 2002 twój passat to model 3B6 a nie 3BG. Kolego Motomrowka passat 3B6 to nie passat B3 czytaj dokładnie i nie pisz bzdur. Klocki do tego modelu w zależności od wersji i firmy kosztują od 100 do 300 zł. Wymiana najlepiej w warsztacie po sprzwdzeniu tarcz i zacisków.
Błąd z opisem "niewiarygodny sygnał ". Układ odpowietrzony,zalany nowym płynem ponieważ były wymieniane oba tylne zaciski. Problem występował przed jak i po wymianie zacisków. Serwo klasyczne bez instalacji.
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
to co mi grozi podczas trasy? W najgorszym wypadku pożar auta-nie trzeba być inżynierem nuklearnym w NASA żeby to wydedukować...jazda z blokującym sie zaciskiem hamulcowym to szukanie kłopotów !
Jeśli zacisk jest sprawny, tłoczek pracuje prawidłowo, silniczek od ręcznego poprawnie działa to zostaje odpowietrzenie układu hamulcowego za pomocą VCDS wraz i przede wszystkim pompą ABS.
może ktoś wie jaki jest prawidłowy rozmiar tarcz w passacie b5 synhro r 97 na zaciskach ate
W Golfie IV miałem przypadek, że klocki hamulcowe w tylnych kołach "rozsadzała" rdza tj. odklejał się materiał cierny od płytki metalowej. Narastająca rdza powodowała, że tarcze były stale hamowane i gorące. Nie wiem jakiej były one produkcji, gdyż kupiłem z takim klockami. Warto więc co pewien czas sprawdzić, czy taka usterka nie występuje, a która...
A sprawdziłeś przewód elastyczny? MiaŁem coś takiego w starej preludzie, zasyfiały przewód hamulcowy nie pozwalał na powrót płynu z zacisku. Poluzuj odpowietrznik na zacisku i zobacz czy kapie płyn.
Nie wiem jak to jest w twoim BMW ale ja w swoim Passacie mogę rozłaczyć tą wtyczkę przy zacisku i podając bezpośredni 12V na piny mogę ruszać zaciskiem w obie strony bez komputera.
Po pierwsze tłoczki w tylnych zaciskach się wkręca, a nie wciska. Po drugie odkręcając cały zacisk od układu należało zacisnąć przewód elastyczny aby nie wyciekał płyn hamulcowy i wtedy wystarczy po zamontowaniu zacisku odpowietrzyć tylko ten zacisk. Jeżeli płyn wyciekał, to teraz należy odpowietrzyć obydwa zaciski tylne.
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9 Wady 2,0 8v i 16v: Słaba...
V30 robi 30 % z tego co jest w ulotce, w podglądaniu parametrów rzeczywistych potrafi pokazywać same bzdury, ostatnio miałem mondeo 2.0 TDCI i nie mógł z niego odczytać błędów chociaż sam po odpinałem przepływkę czujnik temperatury... a autoboss nic nie widział. Grupę VAG z reguły ogarniał chociaż nie zawsze i ostatnio nie mogłem zaadaptować elektrycznego...
A co za wskazówki byś chciał mieć? Na początek potrzebujesz silnik z osprzętem i wiązką elektryczną z komputerem. Podłączyć do instalacji pojazdu - nic prostszego - dwa plusy, stały i po stacyjce, dodatkowo masa - i elektryka obskoczona. Skrzynia może być z Golfa 3 - i masz na linkę. A co do hamulców, to zobacz, do czego dokręcisz elementy mocujące...
ten model ma tylko czujnik jeden z lewej strony z przodu Ten model i wszystkie inne B6 ma dwa czujniki, jeden na zacisku z przodu a drugi z tyłu i Wiem jak działają klocki hamulcowe A jednak nie wiesz Nic tam do niczego nie dotyka, oba czujniki połączone są w szeregu, po zużyciu się klocka następuje przerwanie obwodu czujnika i zaświecenie kontrolki....
Z tego co mi wiadomo to mechanizm Serva wytwarza ciśnienie ... Pompa hamulcowa ma za zadanie doprowadzić do pompy absu płyn hamulcowy. No ok ale na zgaszonym silniku a wiec bez podciśenia w serwie przecież też "odpowietrzysz" układ naciskajać nogą pedał. Ciśnienie na odpowietrzniku przy zacisku powinno być i jest takie że lekie odręcenie śrubki a płyn...
...przecież to ma być tylko makieta, chodzi o to by pokazać, że podczas hamowania, po zaniku lub znacznym obniżeniu częstotliwości impulsów z jednego z czujników, załączy się pompa ABS i zredukuje ciśnienie na zacisku hamulcowym odpowiadającym danemu kołu/czujnikowi (jeśli to będzie ABS z EBD). Tu nie chodzi o stanowisko do badania układu ABS tylko...
Mam problem z hamulcami w passacie. Najpierw pociekł tylny zacisk hamulcowy. Wymieniłem go na drugi i zabrałem się do odpowietrzania. I zaczęły się schody gdyż brak jest hamulca na tylnym lewym kole oraz przednim prawym ( czyli jedna sekcja ). Pedał wpada w podłogę Te dwa koła blokują się dopiero po 4 naciśnięciu hamulca. Wiem że jest powietrze w układzie...
Miałem taki przypadek w Kii Picanto. Tam była pompa hamulcowa. A zdiagnozuje sobie to tak że jak Ci złapie hamulec to popusc przewody na pompie. Jak puści to pompa, jak nie to znaczy że trzyma ciśnienie między ABS a zaciskiem.
Miałem podobny przypadek w pracy i po wymianie przewodów elast. nie pomogło Okazało się że pompa hamulcowa nie odbija tyle ze w passacie b5 Pisałem o odpowietrznik-u ,gdy zablokuje koło luzujesz odpowietrznik, jeśli puści to zacisk jest ok i szukasz winnego w kierunku pompy
Jeśli wciskałeś tłoczek na silę mogłeś coś uszkodzić. Silniczek trzymają 2 śruby, odkręć go i zobacz czy się kręci ośka, wsadź coś w wpust na wałek silniczka w zacisku i kręć, nie wiem w którą stronę, w jedną dociskasz w drugą cofasz, sprawdź czy tłoczek się rusza, jeżeli silniczek słychać że kręci to albo zerwana przekładnia w silniczku (plastik) albo...
Witam. Mam pytanie. Czy zaciski hamulcowe, konkretnie serwomechanizmy elektrycznego hamulca postojowego będą pasowały z innego modelu, np. z audi a6? Na zdjęciach wyglądają tak samo ale co ze średnicą mocowania itp. Jeżeli ktoś przerabiał temat to proszę o informację... Pozdrawiam...
Witam mam problem ze swoim passatem, mianowicie zauważyłem że ciekną mi tylne zaciski hamulcowe, no to co zregenerowałem wszystkie 4 bo na przodzie 1 miał pęknięta osłonę a 2 po prostu profilaktycznie jak już 3 zrobione to szkoda zostawić 1 a potem za jakis czas go robić;p Ale do tematu, wszystko poskładane nic nie cieknie no po prostu wszystko ok....
Witam. Posiadam passata b4 95rok kombi. Auto ma automatyczną skrzynię biegów. Problem polega na tym że pedał hamulca niekiedy wpada w podłogę. Po podpompowaniu hamulca trzyma. Kiedyś wogóle przestał hamować i odstawiłem do serwisu (skasowali mnie na straszną kase) i chwile było dobrze i znowu pedał wpada. W serwisie wymieniali pompe hamulcową wraz z...
Na elektrodzie czytałem że jak ktoś nigdy płynu nie wymieniał a wymieni to wypłucze syf i wpadnie do pompy hamulcowej i ona też będzie do wymiany. Czy to prawda? Nawet koledzy odradzali wymianę. Po co mam ten płyn wymienić jesli auto jest z 97, (a znam auta z 85, 90, 92) i nigdy nikt tego płynu w nich nie wymieniał ani przewodów a auta hamują elegancko,...
Gwint to m12 typowa śruba drążona plus oczko na przewód jak przy zacisku hamulcowym. Właściwie w oryginale jest jakoś trochę inaczej bo tam jest mało miejsca i takie m12 wchodzi upierdliwie. Lepiej by było śruba i oczko na jakieś m8 z przelewu z ciągnika i przejściówka w pompę m12 na m8. Plus oczko na śrubę fi8.
odgrzewam temat po pół roku, ponieważ nie znalazłem skutecznego rozwiązania: - vw passat b5 2004 1,9 TDI, skrzynia 6 manualna - błędy abs/esp: 01044 - niepoprawne kodowanie sterownika oraz 00778 czujnik skrętu G85 (błąd sporadyczny) - parametry urządzenia (ster.pompy abs) j.w. 4B0614517G front3428, kodowanie ecu - wyskakuje oczywiście 00000 1. auto...
Swoje audi kupiłem sprowadzone z Niemiec. Auto było na lux klockach. W każdym bądź razie zrobiłem juz 70 tys na nich i tył się kończy a przód jeszcze pośmiga z 15-20 tys. Co prawda zacisk trzymał mi tylne lewe koło i gdyby nie to to i tył by jeszcze trochę polatał. Klocki Bosch. Razu nie zapiszczały i hamuje normalnie, tak jak powinien.
Czasami w danym modelu siada jedna rzecz w mercedesie w210 korozja W golfie4 elektryka W audi 100 c3 wtrysk mechaniczny Da sie cos znalesc szczegolnego dla danego modelu. Pewnie , że się da ... Np. pompowtryski lub co gorsze ich gniazda , wiązka pompek , pompa tandem , zaciski hamulcowe tył , blokada kierownicy itd. itd... Ale chyba jak dbasz tak masz...
zacisków hamulcowych regeneracja zacisków hamulcowych cofanie zacisków passat
oporność głośnik amatorska elektronika zmywarka zanussi grzałka
transmiter radiowy transmiter radiowy
Emoko hulajnoga elektryczna – kody błędów: Monit hamowania, awaria silnika, naprawa Luz w kierownicy skutera – regulacja i wymiana łożysk Vespa, Yamaha, Honda PCX